شربت آلرگارد و ماجرای استعفای عجیب چهار رئیس بیمارستان

چرا رئیس چهار بیمارستان در آمل به علت استفاده نشدن از شربت استاپ سیور برای درمان کرونا پارسال استعفا کردند؟ شربتی که اگر مجوز استفاده دریافت می کرد، شاید بسیاری از بیماران کرونایی الان زنده بودند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما داروی آلرگارد ، شربت گیاهی ضد کروناست که با عصاره گیاه سیر ، مرزه ، رازیانه ، گلپر ، آویشن شیرازی و گل میخک و اپیوم  ساخته می شود.
بر اساس آزمایشات انجام شده روی بیماران مبتلا به کرونا این دارو علائم بیماری کرونا مانند تب ، سردرد، بدن درد و مدت زمان بستری را به میزان موثری کاهش می دهد.

این شربت که به شربت استاپ سیویر هم شناخته می شود از همان ماههای ابتدایی کرونا استفاده شد و بیماران زیادی با این دارو درمان شدند. این شربت روی بیماران دو بیمارستان با مجوز وزارت بهداشت آزمایش شده است.

این آزمایش یک کار ازمایی بالینی دارای گروه کنترل بر روی ۱۵۰ نفر انجام شده است .

این بررسی که در بیمارستان امام خمینی شهرستان آمل و امام علی آمل انجام شده به صورت تصادفی بیماران را با تائید همراه بیمار مورد درمان قرار دادند.

کشورهای مختلف داروهای زیادی را به بیماران کرونایی دادند قبل از اینکه موثر بودنشان بررسی شود اما دادن داروی گیاهی به موفقیت در کارازمایی بالینی مشروط شد.

در تیرماه ۱۳۹۹ نتایج داروی گیاهی شربت آلرگارد روی بیماران مشخص شد و نتایج آن هم منتشر شد.

دکتر اسماعیل محمدی رئیس سابق بیمارستان امام خمینی اعلام کرد: در گروهی که ازمایش بالینی انجام شد مرگ و میر نداشتیم .

علاوه براین که شربت آلرگارد در بیمارستان امام خمینی بررسی شد ، در بیماران سرپایی بیمارستان امام علی آمل هم بررسی شروع شد و ۵۴۲ بیمار از این دارو استفاده کردند و شش ماه این بررسی انجام شد و سرنوشت بسیاری را تغییر داد .

پس از بررسی ها لازم و مشخص شدن جواب آزمایش ها ، محققان جواب ان را به وزارت بهداشت ارسال کردند و برای بقیه بیماران این دارو را تجویز کردند

اما بعد از یک هفته با نامه ای به صورت کتبی دستور توقف تجویز دارو آلرگارد در بیمارستان داده شد!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*