اخبار خراسان جنوبی /

دبیر ستاد امر به معروف خراسان‌ جنوبی: ترک فعل سبب جابه‌جایی برخی مدیران شد

جابجایی برخی مدیران به دلیل ترک فعل

ترک فعل سبب جابه‌جایی برخی مدیران شد

سردار قاسمی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۵ پرونده ترک فعل مدیران و برخی تشکل ها تحویل دادستانی شده است، گفت: برخی از این موارد منجر به ابطال مجوز تورهای گردشگری و یا پلمپ آن مکان شده و در حوزه مدیران هم برخی مدیران جابجا شدند.

 

پاداش پایان خدمت بازنشستگان در خراسان جنوبی واریز شد

پاداش پایان خدمت بازنشستگان در خراسان جنوبی واریز شد

بیرجند- ایرنا- معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۳۹۹ به حساب دستگاه‌های اجرایی استان واریز شد.

علی بهدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به استناد ماده (۲۱) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام بودجه هزینه‌ای استانی مکلف شده‌اند برای تامین و پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان خود از محل فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیر منقول مازاد و همچنین صرفه جویی در اعتبارات هزینه‌ای و اعتبارات هزینه‌ای از محل درآمد اختصاصی اقدام کنند.

وی اظهار داشت:با پیگیری انجام شده از سازمان برنامه و بودجه کشور، مبلغ پاداش پایان خدمت تمامی بازنشستگان دستگاه‌های مشمول اعتبارات هزینه‌ای استانی تا پایان سال ۱۳۹۹، به حساب دستگاه‌های اجرایی مربوطه واریز شد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی با قید فوریت نسبت به واریز پاداش مذکور به حساب ذینفعان مورد نظر اقدام خواهند کرد.

۲۰۲ کیلوگرم تریاک در نهبندان کشف شد

۲۰۲ کیلوگرم تریاک در نهبندان کشف شد  فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران انتظامی شهرستان نهبندان، ۲۰۲ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای داخل بار علوفه جاساز شده بود، کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار ناصر فرشید اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی سهل آباد نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک کامیون حامل بار علوفه مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از کامیون،۲۰۲ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل بار علوفه جاساز شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ماموران در این رابطه یک خودروی سنگین توقیف و ۲ متهم دستگیر شده را به مراجع قضایی معرفی کردند.

سردار فرشید بر مبارزه جدی و بی‌امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ تأکید کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده افراد یا خودروهای مشکوک بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

خراسان جنوبی رخت عزای حسینی بر تن کرد

سلامت مردم اولویت هیئت ها

بستر عزاداری ماه محرم در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم است/۷

بستر عزاداری ماه محرم در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: بستر عزاداری ماه محرم در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم است و بر حفظ سلامت مردم نیز تأکید داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد رضایی شامگاه یکشنبه در مراسم نمادین سیاه پوش کردن شهر بیرجند به مناسبت آغاز ماه محرم اظهار کرد: بر اساس تدابیر پیش بینی شده تمام ظرفیت حقیقی و مجازی ما پای کار برنامه‌های محرم هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: محور کار ما در دو بخش تعظیم شعائر و مسئولیت اجتماعی است.

رضایی با بیان اینکه در بخش تعظیم شعائر مذهبی موضوع سیاه‌پوش کردن اماکن مختلف شهر را داریم، افزود: به واسطه کرونا نمی‌توانیم روضه خانگی داشته باشیم ولی می‌توانیم روضه خانگی داشته باشیم.

وی گفت: فضای مجازی نیز یکی از بسترهای تبلیغ در ماه محرم است که از آن استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دسته‌روی هیئت‌ها از شهر به شهر دیگر و روستا به روستا را نخواهیم داشت، ادامه‌داد: ایستگاه‌های توزیع اقلام بهداشتی را نیز در ماه محرم با پخش صوت مناسب از این ایستگاه‌ها خواهیم داشت.

رضایی با بیان اینکه در حوزه مسئولیت اجتماعی به دنبال رفع مشکلات مردم خواهیم بود، افزود: چون گذشته هیئت‌های مذهبی کمک به اقشار نیازمند و دستگیری از محرومین را نیز در ماه محرم خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در ایام محرم ترویج سبک زندگی اسلامی توسط مبلغان را خواهیم داشت، افزود: در فضای مجازی نیز هشتگ #نسل حسینی و #ایران مشکی پوش پیگیری می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: در محرم امسال اعزام مبلغ به روستاها را داریم و هر اندازه که اندازه که مردم متقاضی باشند اعزام مبلغ صورت خواهد گرفت.

رضایی با اشاره به اینکه هزار و ۳۴۰ هیئت مجوز دار در خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کنند، یادآور شد: ۳۰ بازرس در بیرجند بر رعایت پروتکل‌ها در هیئت‌ها نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به واسطه شیوع کرونا برنامه‌های سنتی محرم چون بیل زنی خوسف و.. را برگزار نخواهیم کرد، یادآورشد: در هر حال تمام تلاش ما بر این است که در کنار عزاداری سلامت مردم حفظ شود.

سلامت مردم اولویت هیئت ها

رئیس شورای هیئت های مذهبی خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به سیاهپوش کردن استان در ایام عزای حسینی گفت: در کنار عزاداری برای سید الشهدا (ع)، رعایت پروتکل ها و سلامت مردم اولویت هیئت ها است.

غلامرضاعباسی مقدم افزود: جلسات توجیهی برای هیأت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی و به ویژه شهر بیرجند برگزار شده است و آمادگی لازم برای ورود به ماه محرم را داریم.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در محرم امسال نیز چون محرم سال گذشته با ویروس کرونا رو به رو هستیم که این با توجه به موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سلامت مردم در کنار عزاداری برای سید الشهدا (ع) از اهمیت خاصی برخوردار است.

عباسی مقدم ادامه‌داد: در این راستا و برای حفظ سلامت عموم مردم موضوع در محرم امسال به جای ایستگاه‌های صلواتی پایگاه‌های فرهنگی و بهداشتی را در سطح شهر خواهیم داشت که در این پایگاه‌ها اقلام بهداشتی و فرهنگی به جای شربت و چای و … بین مردم توزیع می‌شود.

پایگاه‌های بهداشتی جایگزین ایستگاه صلواتی

وی افزود: در همین پایگاه‌های فرهنگی و بهداشتی برای ایجاد شور حسینی صوت‌های مداحی و مذهبی را نیز متناسب با شرایط خواهیم داشت.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی گفت: کسانی که متقاضی برپایی چنین ایستگاه‌هایی باشند می‌توانند با إخذ مجوز نیت خیر خود را اجرایی کنند که هم شور حسینی در شهر به وجود آید و هم سلامت مردم به خطر نیفتد.

عباسی مقدم با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در ماه محرم و در راستای تعظیم و تکریم شعائر دینی سیاه پوش کردن شهرها است، اظهار کرد: ما به صورت نمادین در روز گذشته در شهر بیرجند این اقدام را با نصب پرچم مشکی مزین به شعار زیبای «یا حسین نسل به نسل در پناهت هستیم» انجام دادیم.

وی در زمینه دسته‌روی هیأت‌های مذهبی بیان‌کرد: دسته‌روی هیأت‌ها از یک روستا به روستای دیگر، از شهر به شهر دیگر ممنوع است و هیأت‌ها تنها در محدوده محله خود می‌توانند حرکت داشته باشند.

برنامه‌ریزی برای پیشگیری از تجمعات

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: در راستای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از تجمعات برخی از مراسم‌های سنتی چون بیل زنی در خوسف و اینکه همه هیأت‌های شهر در شب تاسوعا و عاشورا در یک مسجد خاص حضور داشته و عزاداری کنند را نخواهیم داشت.

عباسی مقدم گفت: در ظهر عاشورا در محل قتلگاه برنامه‌ای خواهیم داشت که صدا و سیمای خراسان جنوبی بتوانند با انعکاس آن زمینه استفاده سایر هم استانی‌ها از عزاداری سید الشهدا (ع) از طریق رسانه را فراهم کند ولی به صورت سال‌های گذشته که همه هیأت‌ها پشت سر همه در ساعت مشخصی به سمت قتلگاه حرکت کنند نخواهد بود.

وی در مورد نذورات ماه محرم یادآور شد: تأکید ما به همه هیأت‌های مذهبی این بوده است که توزیع نذورات به صورت بسته بندی و یا به صورت بیرون بر باشد و یا برنامه‌ریزی به گونه‌ای صورت گیرد که به هیچ وجه تجمعی نباشد.

 

 

 

 

 

دبیر ستاد امر به معروف خراسان‌جنوبی:

۱۵ ترک فعل مسئولان در شورای امر به معروف خراسان جنوبی پیگیری شد

۱۵ ترک فعل مسئولان در شورای امر به معروف خراسان جنوبی پیگیری شد

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی گفت: طی یک سال گذشته ۱۵ ترک فعل مسئولان در شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی پیگیری شد.

به گزارش مهر سردار علی قاسمی در نشست خبری که به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس موازین دینی امر به معروف یه موضوع سلبی نیست بلکه باید به صورت ایجابی و با زبان خوش و ارشاد کننده باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی و فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: همچنین امر به معروف و خوبی‌ها بر نهی از منکر مقدم است و در حقیقت امر به معروف پیشگیری و نهی از منکر نیز درمان یک آسیب اجتماعی است.

قاسمی با بیان اینکه شعار هفته احیای امر به معروف امسال «قیام حسینی، مردم مطالبه گر، مسئولین پاسخگو» ادامه‌داد: همچنین هشتگ «بی تفاوت نباشیم» و «همه مسئول هستیم» نیز برای فضای مجازی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ برنامه کشوری در هفته امر به معروف خواهیم داشت، گفت: تکریم از آمرین به معروف، برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی، بازدید از خانواده شهداء، برگزاری شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تجلیل از احیاءگران ارزش‌های دفاع مقدس، نشست با علماء و حوزه‌های علمیه و … از جمله این برنامه‌ها است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی اظهارکرد: طی یک سال گذشته حدود هزار نفر از طلایه‌داران امر به معروف آموزش دیدند و توجیه شدند.

سردار قاسمی همچنین با اشاره به آغاز ماه محرم، بیان‌کرد: گروه‌هایی از آمرین به معروف در هیأت‌ها بر رعایت پروتکل نظارت دارند ولی آن مهم است توجه ویژه و جدی خود مردم به رعایت مسائل بهداشتی در کنار عزاداری‌ها است.

قاسمی همچنین از بررسی ۱۰-۱۵ پرونده عدم اقدام مسئولان در شورای امر به معروف خبر داد که نتایج خوبی نیز در پی داشته است.

 

 

 

 

فرماندار نهبندان خبر داد؛
گازرسانی به ۲۶۰ روستای نهبندان/
بیکی از گازرسانی به ۲۶۰ روستای نهبندان خبر داد و گفت: تقریبا همه روستاهای نهبندان تا پایان امسال از نعمت گاز بهره مند می شوند.

فرماندار نهبندان  با بیان اینکه در طرح ملی اقدام مسکن، شهرستان نهبندان برای ۳۶۴ نفر واجد شرایط زمین تامین کرده است، گفت: سامانه از روز گذشته راه اندازی و آزادسازی تسهیلات انجام شده است.

بیکی افزود: برای تامین زیرساخت آب در طرح اقدام ملی مسکن هنوز اقدامی در سطح استان صورت نگرفته و باید با انشعاب موقت آب برای ساخت و ساز تامین شود، اما پیگیری های لازم برای راه اندازی شبکه آب در نهبندان انجام و به سرانجام می رسد.

وی بیان کرد: هفت کلیومتر باند دوم مسیر نهبندان-شوسف افتتاح می شود و چهار کیلومتر دیگر در دست اقدام است.

فرماندار نهبندان از تزریق ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزا توسط صندوق کارآفرینی امید به نهبندان خبر داد و گفت: این تسهیلات به واحدهای غیرفعال کمک شایانی خواهد کرد.

بیکی بیان کرد: در ستاد توسعه خاوران دو شهرستان استان نهبندان و سربیشه تفاهم نامه همکاری امضاء کرده اند، اطلس سرمایه گذاری شهرستان آماده شده است و سرمایه گذاران در خصوص ظرفیت های موجود راهنمایی می شوند.

وی از توسعه شهرک کارگاهی نهبندان خبر داد و گفت: فاز دوم این شهرک برای واگذاری زمین به اصناف بزودی آماده می شود تا برخی مشکلات اصناف رفع شود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه ۲۶۰ نقطه روستایی نهبندان گازرسانی می شوند، گفت: نقاطی با ۲۰ خانوار و یا ۱۰ خانوار باقی می مانند که صرفه اقتصادی ندارد.

وی در پایان گفت: در طرح نهضت گلخانه ها سهم شهرستان نهنبدان ایجاد ۶۰ هکتار بود، که ۳۰ هکتار در حال آماده سازی است و تاکنون ۱۴ میلیارد تومان برای ایجاد گلخانه ها هزینه شده است.

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در خراسان جنوبی/۲-۳

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت:در چهار ماه گذشه  امسال مشترکان ۱۷.۸ میلیون متر مکعب آب مصرف کردند که در مقایسه با پارسال۳۰ درصد افزایش دارد.

امامی افزود: همچنین در این مدت ۳ هزار و ۵۲۴ انشعاب واگذار شده است.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۵ درصدی طرح مخزن ۲ هزار مترمکعبی منطقه مهرشهر بیرجند گفت: با بهره برداری از این طرح جمعیت ۱۰ هزار نفری منطقه که به علت  قرار گرفتن در سطح بالاتر از مخزن ۵ هزار مترمکعبی آب با مشکل افت فشار مواجه هستند از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

 

 

 

صادرات بیش از ۳ میلیارد ریال محصولات نساجی سنتی/۲

۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صادرات صنایع‌دستی و تجارت چمدانی محصولات نساجی سنتی شهرستان بیرجند در سال جاری انجام شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند گفت: اینصادرات بیش از ۳ میلیارد ریال محصولات نساجی سنتی مقدار به همت کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی بخصوص کارگاه‌ های نساجی سنتی شهرستان بیرجند و هنرمندان و صنعتگران از جمله زنان هنرمند که بخش اعظمی از شاغلان این حوزه را تشکیل داده‌اند، محقق شده است.

حسنعلی فولادی افزود: محصولات نساجی سنتی برای صادرات، پارچه دست‌باف، انواع حوله، لباس و سرویس کودک و نوزاد، شال و روسری است.

وی گفت: اگرچه شیوع بیماری کرونا روند رشد و فروش در این حوزه را کند کرد ، اما می‌ توان امیدوار بود که فروش و صادرات محصولات صنایع‌دستی توسط هنرمندان شهرستان بیرجند راه خود را بسیار خوب یافته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند افزود: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در این سال‌ها برای صنایع‌دستی کشور رقم خورده ثبت جهانی و ملی شهر‌ها و روستا‌های صنایع‌دستی است، اتفاقی که به توسعه بیشترصادرات صنایع‌ دستی در این شهرستان و ایجاد اشتغال پایدار کمک شایانی کرده است.

 

 

 

 

 

 

ابلاغ ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال و توانمندسازی/۲-۳

۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار ملی برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی خراسان جنوبی ابلاغ شد.

 مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گفت: این اعتبار برای توانمند سازی و ایجاد اشتغال مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری به استان اختصاص یافت.

علی اکبر اکبری راد افزود: به منطور توزیع عادلانه فرصت‌های شغلی در بین مناطق کشور، ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بین ۲۱ اداره و نمایندگی ومناطق کمیته امداد امام خمینی در استان توزیع شده تا برای ایجاد اشتغال و توانمند سازی اقشار جامعه بویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هزینه شود.

وی با اشاره به نقش موثر کمیته امداد امام خمینی در ایجاد اشتغال، اقتصاد و درآمد خانوار‌های روستایی، تثبیت جمعیت، توانمندی شغلی و… در مناطق محروم و روستایی استان گفت: این اعتبارات نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته و از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری به استان خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت سقف این تسهیلات پارسال ۵ میلیون تومان بوده که براساس مصوبه شورای عالی اشتغال در سال جاری به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

اکبری راد گفت: کمیته امداد امام خمینی استان پارسال ۱۱۸ میلیارد تومان از این محل اعتبار داشته که با تلاش مضاعف که دراستان داشته است بیش از اعتبارات ابلاغ شده را هزینه کرده وتوانسته دو هزار و ۶۴۵ شغل در استان ایجاد کند.

وی همچنین از ابلاغ ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری به بهزیستی استان خبرداد و گفت: این تسهیلات بین جامعه هدف بهزیستی و به منظور ایجاد اشتغال وتوانمند سازی هزینه خواهد شد.

اعتبارات جز یک بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری در اجرای بند ب ماده ۸۳ قانون برنامه ششم و ماده ۵۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور به مددجویان وکار فرمایان طرح‌های اشتغال حداقل ۵۰ درصد مددجویی با اولویت زنان سرپرست خانوار به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله وبه منظور بهبود شرایط زندگی، خودکفا سازی، پایداری حیات وخود اتکالی مالی پرداخت می‌شود.

 

 

 

 

ادامه فعالیت باد‌های ۱۲۰ روزه در خراسان جنوبی/۲

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با گردوخاک در استان پیش بینی کرد.

زارعی گفت: باتوجه به خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی و گسترش باد‌های ۱۲۰ روزه ، وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با گردوخاک به خصوص در نواحی شرقی ، بخش مرکزی و نقاطی از شمال استان انتظار داریم و وقوع طوفان گردوخاک در برخی ساعات در مرز شرقی قابل پیش بینی است.

وی افزود: به لحاظ دمایی نیز در ۴۸ ساعت آینده به ویژه در طول روز تغییرات دمایی ناچیز است.

 

 

 

رتبه اول مسابقات کشوری پارکور از آن خراسان جنوبی/۷

خراسان جنوبی در مسابقات کشوری پارکور یگان های ویژه ناجا موفق به کسب رتبه نخست شد.

مسابقات کشوری پارکور یگان‌های ویژه ناجا در خراسان جنوبی برگزار شد.رتبه اول مسابقات کشوری پارکو از آن خراسان جنوبی

مسابقات کشوری پارکور یگان‌های ویژه ناجا یادواره شهید ابراهیم یوسفی به میزبانی یگان ویژه خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.

این مسابقات در قالب ۲۷ تیم از یگان‌های ویژه استان‌های سراسر کشور در سطح بسیار بالا و حرفه‌ای به مدت ۲ روز در محل بوستان کاجستان شهرستان بیرجند برگزار شد.

در این سری از مسابقات تیم استان‌های خراسان جنوبی، فارس و خراسان رضوی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

نفرات برتر این دوره به مسابقات کشوری نیرو‌های مسلح اعزام خواهند شد.

 

 

 

 

گازسوزشدن ۱۶۶۷ خودرو در خراسان جنوبی/۲-۳

تعداد خودرو‌های گازسوزشده استان به هزار و ۶۶۷ دستگاه رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: با اجرای این طرح از خرداد ۹۹، هزار و ۶۶۷ دستگاه خودرو گازسوز شده‌اند و ۲۱۴ دستگاه خودرو نیز در انتظار تعیین نوبت قرار دارند.

مردانی گفت: طرح گاز سوز کردن خودرو‌های مسافربر آژانس و اینترنتی در حال اجراست و منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح نیز از محل صرفه جویی در مصرف سوخت مایع و جایگزینی آن با گاز تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳ کارگاه مجاز برای این کار در استان فعال است افزود: زمان انتظار برای گازسوز کردن خودرو‌ها حدود دو هفته تا یک ماه برای خودرو‌های مسافربر شخصی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: تاکسی‌های اینترنتی، آژانس‌ها و مسافربر‌های بین شهری و روستایی از طریق فهرستی که وزارت کشور به وزارت نفت ارائه کرده، گازسوز خواهند شد و احتمال دارد در آینده برای سایر مسافربر‌های شخصی نیز بر اساس اولویت پرمصرف بودن فراهم شود.

 

 

 

تجلیل از زوج های جوان خراسان جنوبی/۲-۳

صبح امروز در مراسمی، از زوجینی که زندگی خود را در سایه سار زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) آغاز کردند تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، سرپرست معاونت امورفرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان دتجلیل از زوج های جوان خراسان جنوبیر مراسم تجلیل از زوجین جوان استان گفت: ازدواج به عنوان یک دغدغه اصلی پیش روی جوانان مطرح است و زوجینی که روش ازدواج ساده را انتخاب می‌کنند قطعا قابل تقدیر هستند.

قناد با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ زوج جوان زندگی خود را ساده آغاز کردند افزود: ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اتفاقی ارزشمند در بحث ازدواج است و توجه مسئولان را به این حوزه تقویت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مسئولان باید برای ازدواج آسان، آگاهانه، به‌هنگام و پایدار باشد، افزود: اگر به دنبال تحولات اجتماعی خوب در جامعه هستیم پایه و اساس آن مباحث مربوط به تحکیم خانواده، ازدواج آسان، به موقع و آگاهانه است.

 

 

 

 

نصب بزرگترین کتیبه محرمی کشور در بیرجند/۲-۳

امروز بزرگترین کتیبه محرمی کشور در بیرجند نصب شد.

این کتبه منقش به نام مبارک سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه برنامه‌های ایام محرم در فضای باز برگزار می‌شود گفت: در فضا‌های بسته هم این برنامه‌ها با یک چهارم جمعیت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه نزورات مردمی هم به صورت خشک از مردم جمع آوری خواهد شد افزود: امسال مردم می توانند با عنوان نذر سلامت در پایگاه های برای توزیع مواد بهداشتی اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه دسته روی‌ها ممنوع است و هئیت‌های مذهبی فقط می‌توانند در محلات خود عزاداری کنند گفت: هر گونه آب و رسومی که سبب تجمع شود هم ممنوع اعلام شده است.

 

 

 

 

 

رونمایی ازکتب پژوهش‌های مدرسه‌ای دانش آموزان و فرهنگیان/۲-۳

۲ کتاب پژوهش‌های مدرسه‌ای دانش آموزان و فرهنگیان خراسان جنوبی رونمایی شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان درنشست شورای معاونین آموزش و پرورشرونمایی ازکتب پژوهش‌های مدرسه‌ای دانش آموزان وفرهنگیان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۳ هزارو ۶۴۲ اثرپژوهشی در ۹ عنوان توسط ۲۰ هزار و ۵۲ دانش آموز و فرهنگی استان، تولید شد که از بین این تعداد ۳۰۰ اثر برتر در این ۲ کتاب به چاپ رسید.

محمد علی واقعی با بیان این که آثار فرهنگیان با عنوان درس پژوهی تولید شده است، افزود: در بخش دانش آموزی نیز دانش آموزان دختر و پسر استان آثار خود را با ۸ عنوان با موضوعات طراحی ساخت، آزمایش و طبقه بندی مدل ، نمایش علمی ، تحقیق ، داستان نویسی ، داستان گویی ، نقالی و اوریگامی تولید و ارائه کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، هدف از اجرای این طرح را نهادینه کردن فرهنگ پژوهش بین دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی و معلمین مدارس دانست و عنوان کرد: از آنجایی که پژوهش شریان حیاتی و پویایی تعلیم و تربیت محسوب می‌شود، نهادینه کردن آن در مدارس برای گرایش دانش آموزان و فرهنگیان به سمت فعالیت‌های پژوهشی، باید تقویت شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اجرای برنامه‌های پژوهشی را از دوره ابتدایی و سنین پایین ضروری دانست و افزود: پژوهش محوری در مدارس موجب می‌شود تا دانش آموزان مهارت‌های تفکر همچون و واکاوی تبیین مسائل و آزمون فرضیه‌ها را بیاموزند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از پژوهش بعنوان یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه و پیشرفت استان یاد کرد، که جامعه را به سمت تحرک علمی سوق می‌دهد.

به گفته وی حاکم شدن فضای پرسشگری و جستجوگری در مدارس از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنیم تا پژوهش محوری دربین دانش آموزان و حتی معلمان نهادینه شود.

 

 

 

کشف یک قبضه اسلحه‌ی غیر مجاز در بیرجند/۴

ماموران یگان حفاظت محیط زیست بیرجند یک قبضه اسلحه‌ی غیر مجاز به همراه تعداد ۱۴ عدد فشنگ گلوله زنی کشف و ضبط کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند گفت: مأموران یگان حفاظتکشف یک قبضه اسلحه‌ی غیر مجاز در بیرجند محیط زیست این شهرستان هنگام عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در مناطق تحت مدیریت، موفق به شناسایی و دستگیری دو نفر متخلف شدند.

حاتمی افزود: از این افراد تعداد یک قبضه سلاح گلوله زنی ام یک غیر مجاز، تعداد ۱۴ عدد فشنگ گلوله زنی و یکدستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

وی گفت: بر اساس قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز، نگهداری و حمل سلاح شکاری به طور غیر مجاز جرم محسوب می شود و بر همین اساس پرونده متخلفان دستگیر شده برای رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

 

 

 

 

کشف ۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در سربیشه/۲-۴

مأموران انتظامی سربیشه ۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان کشف کردند .

فرمانده انتظامی سربیشه گفت: مأموران پلیس آگاهی سربیشه اخباری مبنی برکشف ۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در سربیشه استفاده غیرمجاز از دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یکی از منازل این شهرستان دریافت کردند که پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ کارگر افزود: مأموران با تحقیقات تخصصی پلیسی، محل نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را شناسایی کردند که پس از هماهنگی با مقام قضائی وارد محل نگهداری این دستگاه‌ها شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه گفت: ماموران در بازرسی از محل ، ۶ دستگاه ماینر کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوط بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

سرهنگ کارگر افزود: مأموران در این رابطه یک متهم بازداشت کردند، که متهم بازداشت شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

 

 

 

شنیده شدن صدای پای آب از دل زمین/ وقتی گلوی تشنه کویر نشینان با یخچال‌های طبیعی سیراب می‌شود/۲-۷

سرایان، شهر عمارت‌ها و آب انبار‌های کهن و تاریخی است که بیش از ۵ قرن قدمت دارند و در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده اند.

 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان ، آب انبار‌های سرایان ۵ قرن قدمت دارند و هنوز که هنوز است صدای پای آب را می‌توان در آن‌ها شنید.

در سرایان ۱۲ آب انبار تاریخی فعال وجود دارد که میراثی ماندگار از گذشتگان است و هنوز هم مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در این روز‌ها که همه چیز رنگ مدرنیته به خود گرفته است، در سرایان هنوز سنت‌های پیشینیان شهر را سیراب می‌کند.

ثبت ۱۴ آب انبار سرایان در فهرست آثار ملی

عرب مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان گفت: ۱۵ آب انبار شناسایی شده در سطح شهرستان سرایان وجود دارد.

او افزود: ۱۴ مورد از این آب انبار‌ها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و ۱۲ مورد از آن‌ها آب انبار‌های فعال هستند که به شیوه سنتی آبگیری می‌شوند و مورد بهره‌برداری و استفاده مردم در تابستان قرار می‌گیرند.

 

این یخچال‌های طبیعی در زمستان اول لایروبی و بعد آب گیری می‌شوند تا در گرمای تابستان آب مورد نیاز مردم را تأمین کنند.

یکی از شهروندان سرایانی می‌گوید: از زمان گرم شدن هوا تا آبان ماه از آب این آب انبار‌ها استفاده می‌کنیم.

او ادامه می‌دهد: آب ذخیره شده در آب انبار‌ها تا یک سال نیاز مردم سرایان و روستا‌های اطراف را تأمین می‌کند.

بی دلیل نیست که سرایان را شهر آب انبار‌ها می‌نامند؛ آب انبار‌هایی که در گذر زمان هم گرد بی آبی بر آن‌ها ننشسته است.

عرب مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان گفت: آب انبار‌ها در سرایان به ویژه در مواقع قطعی آب نقش فوق العاده و حیاتی را ایفا می‌کنند.

او افزود: از ۱۵ آب انبار موجود در سرایان ۷ آب انبار مرمت شده و ۸ آب انبار دیگر نیاز ضروری به مرمت دارند.

اکنون این میراث از گذشتگان برای کویرنشینان مانده و مردم از قطره قطره این آب بهره می‌برند.

در ۱۲ آب انبار فعال سرایان بیش از یک میلیون متر مکعب آب ذخیره می‌شود.

 

 

 

 

ادامه رکورد شنکی کرونا در استان؛

شناسایی ۵۶۸ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

در شبانه روز گذشته ۵۶۸ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دیروز ۳۰۸ آزمایششناسایی 568 بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۱۵۴ بیمار جدید شناسایی شد که ۴۴ مورد بستری و ۱۱۰ مورد سرپایی، بودند.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۹ مورد از بیرجند، بشرویه ۴ مورد، خوسف و درمیان هر کدام ۱ مورد، سرایان ۱۵ مورد، فردوس ۱۴ مورد، سربیشه، طبس و نهبندان هر کدام ۵، قاین ۴۵ مورد جدید شناسایی شد.

وی گفت: همچنین از ۱۳۱۲ تست سریع ۴۱۴ بیمار جدید شناسایی شد.

به گفته وی در حال حاضر ۴۴۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۶۴ نفر دارای تست کرونای مثبت هستند که از این تعداد ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۴ نفر وخیم است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۱۱۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۷۸ بیمار شامل ۳۴ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

مهدیزاده گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۲۴ هزار و ۲۲ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۷۰ هزار و ۶۹ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۵ هزار و ۲۷۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

مهدیزاده گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت ۴ مورد فوت جدید در استان تعداد فوتی‌های کرونا در استان به ۹۸۹ نفر رسید.

دکتر مهدیزاده گفت: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند به ۱۴۵ هزار و ۶۹۹ نفر رسید و تا کنون ۳۳ هزار و ۷۶۷ نفر نیز واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

رکورد جدید جان‌باختگان کرونایی در ایران!/ قربانی شدن ۵۸۸ بیمار در شبانه روز گذشته/۲-۳

بر اساس اعلام وزارت بهداشت متاسفانه در شبانه روز گگذشته کرونا جان ۵۸۸ بیمار دیگر را گرفت.

رکورد جدید جان‌باختگان کرونایی در ایران!/ قربانی شدن 588 بیمار در شبانه روز گذشته

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا کنون ۱۳ میلیون و ۲ هزار و ۲۴۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۱۴۶ هزار و ۱۳۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۶ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۳۷۵ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۵۶۵ هزار و ۵۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۶ هزار و ۵۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۸۰۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدار استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با خانواده خبرنگار فقید خبرگزاری فارس و خاورستان/۲-۳

دیدار استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با خانواده خبرنگار فقید خبرگزاری فارس و خاورستان
استاندار همراه با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت روز خبرنگار با خانواده خبرنگار فقید خبرگزاری فارس و خاورستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ این دیدار با هدف عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده این خبرنگار صورت گرفت.
مرحومه سمانه ترشابی،خبرنگار خبرگزاری فارس و خاورستان بود که یک ماه پیش در جاده بیرجند- قاین، بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داد.
هادی ترشابی، همسر مرحومه سمانه ترشابی نیز در این حادثه از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شدید شده است.
شایان ذکر است در این دیدار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی و نیز مدیرعامل خانه مطبوعات استان حضور داشتند.

نمایش زندگی، فرهنگ و طبیعت کویری در قاب عکس و فیلم/۷

نمایش زندگی، فرهنگ و طبیعت کویری در قاب عکس و فیلم
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دومین جشنواره ملی عکس و فیلم کویر و زندگی با هدف شناساندن ابعاد مختلف زندگی در مناطق کویری، فرهنگ و آداب و رسوم و بیان زیبایی‌های زندگی انسان در این گستره‌ی جغرافیایی برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس و فیلم کویر و زندگی ، عنوان کرد: بخش عظیمی از کشور عزیزمان را کویری با ریشه های عمیق فرهنگی و دارای چشم اندازهای طبیعی است.

وی با بیان این که تعداد زیادی از مردمان ایران عزیز در کویر زندگی می کنند، ادامه داد: از همین رو با هدف شناساندن ابعاد مختلف زندگی در مناطق کویری همچون مواهب خدادادی، فرهنگ و آداب و رسوم، و بیان زیبایی‌های زندگی انسان در این گستره‌ی جغرافیایی، جشنواره عکس و فیلم کویر و زندگی برگزار شد.

به گفته وی با پیگیری های انجام شده، امسال دومین دوره از جشنواره عکس و فیلم کویر و زندگی به صورت ملی با محورهای چشم‌اندازهای زیبای طبیعت کویر، انسان، زندگی و کویر، آداب و رسوم، جشن و مراسم آیینی در نواحی کویری، محیط زیست و حیات وحش، تعامل انسان و طبیعت کویر طی قرن‌ها و هر اثری که بیانگر فرهنگ، روح زندگی و زیبایی و شکوه کویر برنامه ریزی شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به دریافت یک هزار و ۷۸۰ عکس از ۲۴۶ عکاس و ۵۷ فیلم مستند از ۵۰ فیلم‌سازدر این جشنواره اشاره کرد و گفت: داوری بخش فیلم را احمد اَلستی،مرتضی رزاق کریمی و مهرداد اسکویی و داوری بخش عکس را علی قلمسیاه، مسعود زنده روح کرمانی و سعید محمودی ازناوه برعهده داشتند.

نبی زاده در پایان خاطرنشان کرد: چشم انداز ما برای دوره های آتی، برگزاری این جشنواره به صورت بین المللی است.

شایان ذکر است اسامی برگزیدگان دومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی»به شرح ذیل می باشد؛

بخش فیلم مستند:

بهترین فیلم

از میان فیلم های: آدور، آسَک و تالاب کَجی، فیلم آدور ساخته آقای محمدصادق اسماعیلی از کرمان عنوان بهترین فیلم را کسب کرد. (لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۸۰ میلیون ریال )

‏بهترین کارگردانی

از میان ۵ فیلم: آدور، آسَک،تالاب کجی، سیدجواد و عاشقانه ای برای یک دوست، ضمن تقدیر از آقای محمد رضا دهستانی برای فیلم سید جواد، آقای مهدی زمانپور کیاسری، کارگردان فیلم آسَک از مازندران، به عنوان بهترین کارگردان معرفی شد.( لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه ۷۰ میلیون ریال)

بهترین تصویربرداری

از میان فیلم های: آدور، آسَک، ده سلم، کاکل و نازگل، ضمن تقدیر از آقای احسان عمیدیان، تصویربردار فیلم ده سلم، آقای هادی ثابت برای فیلم کاکل از خراسان جنوبی،عنوان بهترین تصویربرداری را از آن خود نمود. (لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۶۰ میلیون ریال)

بهترین طرح و پژوهش

از میان فیلم های تالاب کَجی، ده سَلم و سیدجواد، آقای محمد عبداللهی، نویسنده و پژوهشگر فیلم تالاب کَجی، از استان خراسان جنوبی عنوان بهترین طرح و پژوهش را کسب کرد. (لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۵۰ میلیون ریال)

بخش عکس:

مقام اول :

هادی دهقان پور از استان خراسان رضوی ( لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۴۰ میلیون ریال)

مقام دوم :

امیر سوکی از تهران ( لوح تقدیر و مبلغ ۳۰  میلیون ریال)

مقام سوم :

امین رحمانی از استان قزوین ( لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال )

شایسته تقدیر:

همچنین هیات محترم داوران از میان ۵۰ اثر نهایی جشنواره ، ۳ اثر را بدون رتبه بندی به شرح ذیل شایسته تقدیر دانست:

ابراهیم علی پور از استان کردستان (لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال)

مریم رضایی از استان فارس (لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال)

امیرحسین کمالی از استان اصفهان (لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال)

 

 

 

گرامیداشت یاد و نام شهیدان ناصری و بصیری پور در بیرجند/۲-۳

همزمان با هفدهم مرداد روز خبرنگار، یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید محمدناصر ناصری و نخستین شهید مدافع حرم استان شهید مرتضی بصیری پور در محل گلزار شهدا برگزار شد.

فرمانده سپاه انصار الرضای خراسان جنوبی با بیان اینکه شهید ناصری ساماندهی جبهه‌های مقاومت و هدایت فرماندهان جهادی افغانستان را برعهده داشت گفت: ده اردوگاه با همت این شهید ایجاد شد که ۷۰ هزار مهاجر افغانی را در خود جای داد.

سردار قاسمی گفت: سرلشکر شهید ناصری در خراسان جنوبی دو قائله منافقین و شکاف عمیق بین نیروهای انقلابی را ترمیم و بین نیروهای کمیته انقلاب، سپاه پاسداران و روحانیت هماهنگی و وحدت بی نظیری ایجاد کرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل قرارگاه برون مرزی انصار توسط این شهید ناصری، تصریح کرد: این شهید والامقام در چند جبهه برون مرزی، مقابله با منافقین، دوران دفاع مقدس و توزیع کمک‌ مومنانه در بین نیازمندان نقش داشت.
سردار قاسمی افزود:همزمان با پیروزی انقلاب، شهید ناصری موسس سپاه قاین، بیرجند و زیرکوه بود.

فرمانده سپاه انصار الرضای خراسان جنوبی با بیان اینکه با همت شهید ناصری در دفاع مقدس کادر سازی از جنوب خراسان جنوبی شکل گرفت گفت: همچنین وی امور فرهنگی افغانستان را بر عهده گرفت و کار‌های بزرگی انجام داد.
سردار قاسمی افزود: یکی از افتخارات این شهید اعطای درجه سرلشکری توسط رهبر معظم انقلاب به وی است.
در پایان این مراسم از خانواده سردار سرلشکر پاسدار شهید محمدناصر ناصری، شهید سید مرتضی بصیری پور و چندتن دیگر از خانواده شهدای استان تجلیل شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*