اخبار خراسان جنوبی/ ۴۱ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز  در خراسان جنوبی کشف شد

کاریکاتور/ زنگ خطر! سن مصرف دخانیات به 13 سال رسید!

درآمدهای مالیاتی کشور در سال 1399

 

وضعیت کرونا در خراسان جنوبی شکننده است/۷-۳

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته موردی از ویروس دلتا پلاس هندی در خراسان جنوبی گزارش نشده اما وضعیت استان شکننده است.

غلامرضا شریف زاده افزود: متاسفانه استان‌های همجوار سیستان بلوچستان، کرمان و یزد درگیر ویروس دلتا پلاس هندی شده‌اند که این مهم وضعیت استان را شکننده می‌کند.

وی از مردم خواست به هیچ عنوان به این شهرستان‌ها سفر نکنند و گفت: اکنون شهرستان نهبندان و سربیشه با تغییر رنگ به ترتیب به وضعیت قرمز و نارنجی در آمده‌اند که طبق گزارش‌ها موراد سرپایی و بستری شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و درمیان افزایشی است.

وی تصریح کرد: طبق آخرین گزارش‌ها شهرستان نهبندان قرمز، شهرستان‌های بیرجند، قاین، سربیشه و درمیان در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌ها حالت زرد دارند.

شریف زاده در ادامه با بیان اینکه روند بیماری در سایر شهرستان‌ها ثابت است افزود: بیمارستان‌های استان روند عادی دارند و برای بستری مشکلی نداریم.

 

شناسایی ۳۰ بیمار کرونایی جدید در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: روز گذشته ۱۴۲ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۳۰ بیمار جدید شامل  ۹ بستری و ۲۱ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۸ مورد از بیرجند، ۶ مورد از نهبندان، ۳ مورد از سربیشه، بشرویه، فردوس، قاین، درمیان و زیرکوه هر کدام ۲ مورد و  خوسف سرایان و طبس هر کدام یک مورد بودند.

وی افزود: با ثبت یک مورد فوت جدیدی در شبانه روز گذشته در بیماران کرونا، فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی همچنان ۹۲۱ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۴۹ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۵۰ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستندکه حال همه در وضعیت پایداری است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۳۶ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۰ بیمار شامل ۱۰ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۱۱۶ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

 

 

 

 

۱۴ هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد خراسان جنوبی تحت درمان هستند/۷

۱۴ هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد خراسان جنوبی تحت درمان هستند

دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: ۱۴ هزار و ۸۵۰ نفر در ۸۶ مرکز ترک اعتیاد استان تحت درمان هستند.

محمدرضا حسنی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۲۳ دستگاه دولتی نیز در شورای فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر فعال هستند؛ اظهارکرد: اگر چه همه سازمان ها و نهادهای مرتبط با حوزه مبارزه با مواد مخدر پای کار آمده اند اما هنوز هم مباحث در این خصوص جا نیفتاده است.

وی از کشف و ضبط ۲۳ تن مواد مخدر در استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد وبیان کرد: میزان کشفیات مواد مخدر در استان طی سال گذشته ۷۵ تن بوده است.

وی با بیان اینکه مواجهه بامواد مخدر در سال جاری ۵۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: نرخ شیوع و مصرف مواد مخدر ۳.۸ درصد بوده است .

دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: باید باور اشتباه استفاده از مواد مخدر برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ را در جامعه از بین برد.

حسنی مقدم با اشاره به فعالیت ۴۶ سمن و ۸۶ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در استان عنوان کرد: ۸۷ درصد مراکز ترک اعتیاد استان توسط بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد اداره می شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی معتادین متجاهر از اولویت های سال جاری است، تصریح کرد: ۴۰۳ معتاد متجاهر شناسایی شده است.

دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه از موضوعات مهم پس از درمان اعتیاد، اشتغال افراد است، ادامه داد: هم اکنون جمعیت بیکاران این معضل خانمان‌سوز در استان ۶۰۰ نفر است که باید به چرخه کار و فعالیت مفید در جامعه باز گردند.

 

 

فرماندار خوسف:

با اعتبارات محدود نمی‌توان پروژه‌های زیرساختی را به نتیجه رساند/۲

فرماندار خوسف با انتقاد از حذف اعتبارات ملی برای راه روستایی گفت: با اعتبارات شهرستانی نمی‌توان بسیاری از پروژه‌های مربوط به راه‌های روستایی را به انجام رساند.

محمدعلی آخوند گفت: پروژه تأمین آب شرب پایدار دهستان براکوه با هزینه ۶۰ میلیارد ریال تا پایان تیر ماه به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تأمین آب شرب در دهستان براکوه یک مسئله مهم بود که پیگیری‌های زیادی برای رفع مشکلات این منطقه انجام شده است.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به این پروژه تخصیص داده شده است اما تلاش شرکت آب و فاضلاب روستایی برای اجرایی شدن این پروژه قابل تقدیر است.

آخوندی بیان کرد: خشکسالی‌های امسال برای تأمین آب شرب در روستاها مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

فرماندار خوسف ادامه داد: هدر رفت آب شرب در شبکه‌های آب شرب نسبت به میانگین استانی و شهرستانی بیشتر است و نیازمند اعتبارات زیادی است که امیدواریم با پیگیری‌های بیش از پیش اعتبار ملی خاصی به این پروژه‌ها تخصیص پیدا کند.

وی بیان کرد: پراکندگی جمعیت هزینه‌های اجرای پروژه‌ها را بسیار زیاد کرده است.

آخوندی یادآور شد: حدود شش درصد از اعتبارات استانی به شهرستان اختصاص پیدا می‌کند که میزان اعتبارات تخصیصی تناسبی با وضعیت شهرستان ندارد و نمی‌توان بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام و مشکلات زیرساختی را مرتفع کرد.

 

 

 

میزان برداشت گندم و جو در سربیشه به نصف کاهش یافت/۲

میزان برداشت گندم و جو در سربیشه به نصف کاهش یافت

 مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: سال گذشته به طور میانگین از هر هکتار در حدود ۳ تن جو و از هرهکتار ۳.۵ تن گندم برداشت شده اما امسال با توجه به شرایط ذکر شده تولید با عملکرد ۱.۸ تن در هکتار جو و تولید با عملکرد ۱.۴ تن در هکتار گندم داریم.

مریم جوادی بایگی، اظهار کرد:  طی بازدیدهای به عمل آمده توسط مروجین پهنه‌های تولیدی در سطح شهرستان،  باتوجه به کاهش نزولات جوی، کمبود منابع آبی، همچنین خسارت سرمازدگی و بالا بودن قیمت نهاده‌ها، امسال متاسفانه با کاهش ۴۰ درصدی عملکرد در واحد سطح تولید جو و گندم در شهرستان سربیشه هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه بیان کرد: ایران هشتمین تولید کننده عسل در دنیا است که سالانه نزدیک به ۸۰ هزار تن از این محصول را تولید می‌کند.

جوادی بایگی افزود: سرانه تولید عسل در ایران پنج برابر جهان است که در مصرف هم ایرانیان پنج برابر سرانه جهانی عسل مصرف می‌کنند.

 

 

شهیدی که بالای مزار خود عاشورا می‌خواند
مادر شهید می‌گوید:« شب ها علی به همراه برخی از دوستانش به مزار شهدا می‌رفت و آنجا با خدا راز و نیاز می‌کرد، پسرم حتی مکان مزار خود را می‌دانست و بر سر مزارش زیارت عاشورا می‌خواند».

به گزارش شبستان فرزند اول خانواده است، در سوم آبان ماه سال ۱۳۳۹ در شهرستان بیرجند به دنیا آمد. در کودکی یتیم شده بود و زندگی سختی داشتند، او از همان کودکى براى فراگیرى قرآن به مکتب خانه رفت. آنقدر با دوستان و مکتبی ها و بچه های کوچه با اخلاق بود که همه در کوچه او را مرد اخلاق می دانستند.

علی در سال ۱۳۴۵ دوران ابتدایى را در مدرسه پرویز (شهید چمران کنونی) بیرجند شروع کرد و در سال ۱۳۵۰ به پایان رسانید. کودکى آرام و ساکت بود. علی جزو پایه ثابت های مسجد و دوره قران بود، صدای خوبی داشت و گاها مداحی هم می کرد اما ذوق و استعداد او در شاعری نمایان بود. خودش هم شعر می سرود و هم می خواند.

در سال ۱۳۵۱ دوره راهنمایى را در مدرسه فرزان بیرجند شروع کرد و در سال ۱۳۵۴ به پایان رسانید و در سال ۱۳۵۴ دوره متوسّطه را در هنرستان کوروش(امام خمینی(ره)) آغاز کرد و در سال ۱۳۵۸ با اخذ مدرک در رشته اتومکانیک تحصیلات خود را به پایان رساند. بعد از اتمام دوره متوسّطه، در سال ۱۳۵۷ تحصیل خود را در رشته کاردانى مکانیک آغاز کرد که بعد از گذراندن یک ترم، ترک تحصیل‏ این دوران مصادف با اوج ‏گیرى انقلاب اسلامى بود. او که در این دوران در پخش اعلامیه و عکس حضرت امام(ره) فعّالیّت مى‏ کرد، توسط ساواک مورد تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد.

شهید «علی صمدیان» همان نوجوانی که بارها به دلیل تحرکات انقلاب و حضور در تجمعات علیه رژیم شاهنشاهی تا مرز شهادت پیش رفت، سخنران خوبی بود و معمولا در راهپیمایی ها میدان دار می شد. او پسر باهوش و زیرکی بود و در دانشگاه و مدرسه معمولا جزو برترین های کلاس بود. «اقدس سیاری» مادر شهید صمدیان می گوید: « علی دوران ابتدایی را در مدرسه فرزان گذراند، معلم ها خیلی از درس خواندن و ادب او راضی بودند، او شاعر بود و خیلی وقت ها بر روی بلیط اتوبوس حتی شعر می نوشت. همیشه در اوایل انقلاب نوارهای آن موقع که از امام(ره) و شهید مطهری بود را پیاده سازی می کرد و به صورت نشریه برای بقیه افراد می فرستاد».

«محمود جلایرى» دوست شهید و همرزم علی که از همان دوران کودکی با هم بودند، می گوید: «علی در فعالیت های مبارزاتی علیه رژیم پهلوی حضور فعالی داشت، یک مرتبه در مشهد برای گرفتن عکس و علامیه های امام خمینی (ره) به منزل آیت الله شیرازی رفتیم، در برگشت ماموران ساواک ما را دستگیر کردند و بردند در یک مکان تاریک و ناآشنایی، بعد هم با «باتوم» به جانمان افتادند که مدح شاه کنید، اما یک کلمه هم از زبانمان بیرون نیامد.»

وی ادامه می دهد: «علی بعد از پیروزی انقلاب وارد کمیته شد و سپس به سپاه پیوست و در آنجا مسئولیت کارهای فرهنگی و عقیدتی را بر عهده داشت، بعد هم با شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت».

مادر شهید صمدیان با اشاره به اینکه پسرم ماشین و موتور بیت المال را سوار نمی شد و قبل از ازدواج حتی حقوق هم نمی گرفت، می افزاید: «شب ها علی به همراه برخی از دوستان خود به مزار شهدا می رفت و آنجا زیارت عاشورا می خواندند، به یکی از دوستان خود گفته بود که او را کجا دفن خواهند کرد، همان جا همیشه عاشورا می خواند و گریه می کرد».

سیاری با بیان اینکه ما بعد از مدت ها فهمیدیم که علی نماز شب می‌خوانده است، می گوید:« وقتی برای نماز شب بلند می شد کسی به هیچ وجه متوجه نمی شد، آنقدر گریه می کرد که مهر او خیس می شد، هرگز نماز شب را ترک نکرد و می گفت مادر جانم یک وقت خبر نبرید برای فامیل که پسر ما نماز شب می خواند. دوشنبه و پنج شنبه ها را روزه می گرفت و یک دوره شبانه زیارت عاشورا راه اندازی کرده بود که هر هفته منزل یک نفر برگزار می شد».

«حسن صمدیان» برادر و همرزم شهید است، او که خاطرات زیادی با برادر شهیدش دارد، مى ‏گوید: «قبل از عملیّات کربلاى یک، عملیّاتى انجام شد که موّفقیّت ‏آمیز نبود. در آن عملیّات ترکشى به کمر على خورده بود. سحرگاه موقع برگشتن از عملیّات، دیدم یک نفر پشت خاکریز دراز کشیده است متوجّه برادرم شدم که دستش را به کمرش گرفته است. جلو رفتم و از او خواستم که با هم به اورژانس برویم، اما قبول نکرد».

وی با بیان اینکه بزرگترین آرزوی علی این بود که به فیض شهادت نائل شود، او در نامه هایی که می فرستاد یا صحبت هایی که با دوستان داشت همیشه می گفت:« برام دعا کنید تا شهید شوم»، می گوید:« علی پسر بزرگ خانه بود و رفتار و کردار او آنقدر خوب بود که برای ما همیشه یک الگو بود».

شهید صمدیان در دانشگاه فنی و حرفه ای مشهد نیز همواره به عنوان الگوی اخلاق معروف بود. او که جبهه را در آن برهه از زمان مهمتر از تحصیل می بیند، درس را با وجود اینکه دانشجوی ممتاز دانشگاه بوده است، رها می کند و به جبهه باز می گردد.

«محمد صمدیان» پدر شهید که حالا چند سالی است به فرزند شهیدش پیوسته است، در خاطره ای از شهید گفته بود: «در زمان عملیّات کربلاى یک بود که امام(ره) فرمان دادند، مهران باید آزاد شود. علی در آن موقع مى‏ خواست به مکّه برود و به خاطر همین پیام امام(ره) از رفتن به مکّه منصرف شد و به جبهه رفت و بعد از چند هفته با حج مقبول بر روی دستان هم رزمانش در مشهد مقدس به زیارت امام رضا(علیه السلام) رفت و بعد هم به بیرجند برگشت».

علی سرانجام در ۱۱ تیر ۱۳۶۵، در عملیّات کربلاى یک و در جبهه مهران به آرزوی رسید و به سایر همرزمانش پیوست. «محمود جلایرى» همرزم و پسرخاله شهید در مورد نحوه شهادت علی چنین مى ‏گوید: «پس از اینکه گردان کوثر در منطقه مهران عملیّات کرد و شهر مهران را آزاد کرد، باید منطقه پاکسازى میشد تا عراقى ‏هایى که در سنگرهایشان باقى مانده بودند، به اسارت در آیند. در حین پاکسازى یک سرباز دشمن که داخل سنگر مخفى شده بود، از پشت على را به رگبار بست و به شهادت رساند.»

شهید صمدیان در بخشى از وصیّت ‏نامه خود خطاب به مردم می نویسد: «و امّا شما اى امّت  حزب ‏اللّه، که تاریخ به سان شما را به جز در یک برهه از صدر اسلام سراغ ندارد، بدانید تنها ریسمان محکم، پیوند با ولایت فقیه است و سپردن تمام هستى خویش به او که راه را یافته و شما را با خود همراه کرده است. خدایا، عمرم فداى یک لحظه بودن امام؛ پس خود را به او بسپارید. دل به دنیا نبندید که خانه دل را خراب مى ‏کند. خانه دل را با ذکر خدا آباد کنید و مهیّا شوید براى یارى اسلام در جبهه ‏ها که این دیار عاشق مى‏ طلبد. گوش فرا دهید به بیانات امام امت که فرمودند: امروز حفظ جمهورى اسلامى از نماز واجب‏تر است. امروز حفظ جمهورى اسلامى در ادامه جنگ و کسب پیروزى اسلام و مسلمین است که دنیا بدان چشم امید بسته است.»

مزار شهید علی صمدیان در گلزار شهدای قطعه یک بیرجند واقع شده است.

برگزیدگان جشنواره عکس تصویر حماسه خراسان جنوبی معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره عکس تصویر حماسه خراسان جنوبی معرفی شدند

 مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: جشنواره عکس” تصویر حماسه” به ایستگاه آخر رسید و برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

مرسل مالکی افزود: هیات داوران، بعد از بررسی حدود ۲۰۰ قطعه عکس رسیده به دبیرخانه، ۶ عکس برتر را بر اساس محورهای تعیین شده انتخاب کردند.

دبیر این جشنواره ضمن قدردانی از کسانی که آثار خود را برای ارزیابی به این مجموعه ارسال کرده اند، تصریح کرد: در مجموع حدود ۲۰۰ قطعه عکس از مناطق مختلف خراسان جنوبی و حتی دیگر استان های کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

مالکی گفت: عکس‌های رسیده بر مبنای سه محور جشن حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی، به تصویر کشیدن جلوه‌های انتخابات و شور مردمی و انقلابی اهالی خراسان جنوبی و رأی اولی‌ها و مشارکت در راه اعتلای ایران اسلامی داوری شده‌اند.

وی اظهار داشت: علاوه بر دقت نظر در جنبه تخصصی عکس‌ها، حضور مردم و شور انتخاباتی، در داوری‌ها مورد توجه ویژه بود.

دبیر جشنواره عکس تصویر حماسه خراسان جنوبی افزود: بر اساس اعلام نظر هیات داوران، محسن نوفرستی، محمد طالبی، حسین توحیدی فر، مهدیه مختاری پور، صالح گلکاری و حدیث شاهوردی به ترتیب برگزیدگان اول تا ششم این جشنواره معرفی شدند.

مالکی درخصوص جوایز جشنواره نیز گفت: لوح تقدیر، تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال، جایزه نفر اول، لوح تقدیر، تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال جایزه نفر دوم و لوح تقدیر، تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به مبلغ هفت میلیون ریال جوایز سه نفر برگزیده اصلی جشنواره است.

وی یادآور شد: سه نفر برگزیده بخش فرعی به ترتیب چهار میلیون، سه میلیون و ۲ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر دریافت می‌کنند.

مالکی گفت: جوایز افراد برگزیده، در مراسمی به آنها اعطا خواهد شد.

پیکر فرمانده مرکز آموزش  محمد رسول الله (ص) در بیرجند تشییع شد/۲

پیکر فرمانده مرکز آموزش محمد رسول الله (ص) مرزبانی نیروی انتظامی مستقر در بیرجند روز جمعه با حضور جمعی از مردم و مسوولان در این شهر تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش ایرنا سرهنگ محمد حسین سورگی هنگام تمرینات آمادگی جسمانی نظامی روز گذشته دچار عارضه قلبی شد و علی‌رغم تلاش پزشکان جان خود را از دست داد.

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی نیروی انتظامی در پیامی این عارضه را تسلیت گفت و در این پیام‌ آمده است: با تأسف و تأثر، درگذشت همکار ارجمندمان برادر انقلابی و ولایی جناب سرهنگ سورگی را صمیمانه به شما خانواده محترم و همه همرزمان این عزیز سفرکرده، تسلیت عرض کرده و از درگاه ، خداوند منان برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای همه بازماندگان صبر مسئلت دارم.

برگزاری مراسم عزا و عروسی در نهبندان ممنوع شد/۲

دادستان شهرستان نهبندان از ممنوع شدن برگزاری مراسم عروسی و عزا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حجت الاسلام عبداللهی دادستان شهرستان نهبندان گفت: با توجه به شیوع پیک پنجم کرونا، برگزاری مراسم عروسی و عزا حتی در منازل هم ممنوع شد.

او با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری افزود: با برگزار کنندگان مراسمات جشن عروسی، عزاداری و سایر تجمعات چه در تالار‌ها و چه در منازل که تهدیدی علیه سلامتی جامعه است، برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام عبداللهی اظهار کرد: برگزاری مجالس عزا و عروسی به عنوان کانون‌های اصلی خطر، مهم‌ترین عامل در شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان محسوب می‌شود.

دادستان شهرستان نهبندان با اشاره به قرمز شدن وضعیت این شهرستان تصریح کرد: مردم همچنان دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات را رعایت کنند تا شاهد افزایش موارد ابتلا به این ویروس جهش یافته نباشیم.

 

 

 

 

همت اهالی روستای استند برای نجات سرو کهنسال/۲

درخت کهنسال استند شهرستان زیرکوه که با کم آبی در خطر نابودی است با همت مردم محلی آبیاری می شود.

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زیرکوه گفت: همت اهالی روستای استند برای نجات سرو کهنسالاین درخت در گذشته در میان زمین‌های زراعی قرار داشت که با انتقال مزارع به پایین دست با مشکل تامین آب مواجه شد.

حبیبی با بیان اینکه هم اکنون با همت اهالی این درخت آبیاری می شود گفت: بنا بر قول مساعد یکی از مالکان، در صورت اختصاص لوله انتقال آب، در فصل تابستان، آبیاری این درخت کهنسال تسهیل می شود.

وی افزود: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زیرکوه، لوله انتقال آب مورد نیاز را تامین خواهد کرد و در اولین فرصت به محل حمل خواهد شد.

درخت ۱۳۰۰ ساله روستای استند به‌شماره ۲۸۲ در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت‌ شد.

 

ارسال ۵ هزار اثر به جشنواره وقف چشمه همیشه جاری

۵ هزار اثر به هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز خراسان جنوبی،  دبیر هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری گفت: هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری ۲۹ مهر ۱۳۹۹ همزمان با رونمایی از فراخوان، کار خود را آغاز کرد و ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰  نیز آخرین مهلت ارسال آثار بود.

محمد محرابی با اشاره به اینکه هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در هشت بخش و ۲۷ رشته تخصصی برگزار می‌شود، افزود: در این دوره از جشنواره نسبت به دوره‌های قبل به‌دلیل حضور داوران سرشناس و صاحبنظر و شرکت‌کنندگان متخصص و فعالیت‌های هدفمند دبیرخانه، رشد کمی و کیفی قابل توجهی داشتیم.

وی گفت: پس از پایان مهلت ارسال آثار (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰)، براساس آئین‌نامه از پیش تعیین شده، کار داوری آغاز شد و تا پایان تیر ماه داوری همه رشته‌ها به پایان می‌رسد.

دبیر هفتمین جشنواره گفت: دبیرخانه مرکزی «هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» قصد دارد برای استفاده بهینه از آثار و تجلیل از برگزیده‌های این جشنواره، آثار برگزیده در برخی رشته‌ها را در قالب کتاب منتشر کند.

 

 

 

وضعیت کرونا در خراسان جنوبی شکننده است/۲

وضعیت کرونا در خراسان جنوبی شکننده است

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته موردی از ویروس دلتا پلاس هندی در خراسان جنوبی گزارش نشده اما وضعیت استان شکننده است.

غلامرضا شریف زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه استان‌های همجوار سیستان بلوچستان، کرمان و یزد درگیر ویروس دلتا پلاس هندی شده‌اند که این مهم وضعیت استان را شکننده می‌کند.

وی از مردم خواست به هیچ عنوان به این شهرستان‌ها سفر نکنند و گفت: اکنون شهرستان نهبندان و سربیشه با تغییر رنگ به ترتیب به وضعیت قرمز و نارنجی در آمده‌اند که طبق گزارش‌ها موراد سرپایی و بستری شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و درمیان افزایشی است.

وی تصریح کرد: طبق آخرین گزارش‌ها شهرستان نهبندان قرمز، شهرستان‌های بیرجند، قاین، سربیشه و درمیان در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌ها حالت زرد دارند.

شریف زاده در ادامه با بیان اینکه روند بیماری در سایر شهرستان‌ها ثابت است افزود: بیمارستان‌های استان روند عادی دارند و برای بستری مشکلی نداریم.

خراسان جنوبی در اردیبهشت امسال از پیک چهارم کرونا عبور کرد و با وجود کاهش موارد سرپایی و بستری بیماران مبتلا به کرونا اما وضعیت این استان همچنان شکننده است.

براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های جدید از ۲۱ فروردین امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و متناسب با رنگ‌بندی شهرستان‌ها ادامه دارد.

همچنین خراسان جنوبی یکی از استان‌های شرقی است که به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد و در معرض خطر ورود ویروس جهش یافته است از این رو پیرو دستور رییس جمهوری، وزیر بهداشت و استاندار خراسان جنوبی مراقبت‌ها در مرزهای استان تشدید شده است.

 

 

 

کاهش‌ ۲۳ درصدی‌ جرائم‌ سایبری در خراسان جنوبی/۴

کاهش‌ ۲۳ درصدی‌ جرائم‌ سایبری در خراسان جنوبی

رییس‌ پلیس‌ فتای‌ خراسان‌ جنوبی‌ از کاهش‌ ۲۳ درصدی‌ وقوع‌ جرائم‌ سایبری در سه ماه نخست سال ‌جاری نسبت‌ به‌ مدت مشابه‌ سال‌ قبل‌ در استان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ‌ علی محمدپور اظهار داشت: انجام مصاحبه‌های رادیویی و تلویزیونی، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای جوامع هدف، اجرای رمز دوم پویا، طراحی و توزیع تولیدات آموزشی، تهیه هشدارهای سایبری و غیره نقش بسزایی در کاهش جرایم داشته است.

وی بیان کرد: کاربران فضای مجازی باید با بهره‌گیری از محتوای تولیدی کاربردی پلیس فتا، همواره دانش سایبری خود را ارتقاء داده و دست کلاهبرداران و شیادان اینترنتی را برای همیشه کوتاه کنند.

رییس‌ پلیس‌ فتای خراسان‌ جنوبی‌ عنوان کرد: بیشترین‌ جرائم‌ سایبری‌ استان به ترتیب‌ در زمینه‌ کلاهبرداری‌های‌ رایانه‌ای، برداشت‌های‌ اینترنتی‌ غیرمجاز، مزاحمت‌ اینترنتی و تهدید، هتک‌ حیثیت‌ و نشر اکاذیب، تبلیغ‌ و فروش‌ اجناس‌ ممنوعه‌ از طریق‌ رایانه‌ و اینترنت‌ است‌.

سرهنگ محمدپور با اشاره‌ به‌ این که‌ ۷۱ درصد جرائم‌ سایبری‌ مربوط‌ به‌ جرایم‌ مالی‌ سایبری‌ است،‌ تصریح کرد: کلاهبرداری‌ با شگرد فروش‌ کالا با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی آن و همچنین دریافت بیعانه در سایت‌های‌ ثبت‌ آگهی‌ رایگان‌ و شبکه‌های‌ اجتماعی،‌ از رایج ترین‌ روش‌های‌ کلاهبرداری‌ در فضای‌ مجازی‌ است‌.

وی خاطر نشان کرد: از شهروندان گرامی تقاضا داریم هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت سایبری هموطنان و آسودگی خاطر آنها به کار خواهد بست.

سرهنگ محمد پور اضافه کرد: کاربران می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌ رسان‌های ‌موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس‌فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

 

 

۷۰ درصد متوفیان تصادفات درون شهری خراسان جنوبی جوان هستند/۴

۷۰ درصد متوفیان تصادفات درون شهری خراسان جنوبی جوان هستند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۰ نفر در تصادفات درون شهری استان فوت کردند که ۷۰ درصد از متوفیان قشر جوان زیر ۲۵ سال بوده‌اند.

سرهنگ علیرضا عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر هزار و ۸۷۴ فقره تصادف در معابر درون شهری استان رخ داده است.

وی بیان کرد: با شیوع کرونا و مجازی بودن آموزش‌ها، نظارت خانواده‌ها بر دانش‌آموزان کاهش یافته و به همین دلیل بیش از ۳۰ درصد تصادفات رانندگی در این رده سنی بوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سه ماه اول امسال ۵۷۳ نفر در تصادفات رانندگی درون شهری استان مجروح شده اند، اضافه کرد: روزانه بالغ بر ۲۰ فقره تصادف در حوزه درون شهری استان رخ داده است.

وی عنوان کرد: بیشترین علت تصادفات در سه ماه اول امسال عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو بوده که بالغ بر ۷۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: در سه ماه اول امسال بالغ بر ۴۰ فقره تصادف واژگونی در معابر درون شهری رخ داده است که علت اصلی این حوادث سرعت بالا رانندگان بوده است.

سرهنگ عباسی با تاکید بر اینکه رانندگان با خودروی پلاک مخدوش تردد نکنند، اضافه کرد: از ابتدای امسال در معابر شهری استان ۸۴۰ خودروی دارای پلاک مخدوش اعمال قانون شده‌اند.

وی ادامه داد: چنانچه در مشخصات پلاک یا اعداد آن تغییر ایجاد شود، راننده به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

 

 

 

۴۹۰ میلیارد تومان به راه‌های خراسان جنوبی تخصیص یافت

۴۹۰ میلیارد تومان به راه‌های خراسان جنوبی تخصیص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از محل مصوبات سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکنون ۴۹۰ میلیارد تومان به راه‌های خراسان جنوبی تخصیص یافت و شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی اعتبارات تخصیص یافته از این محل هستیم.

وحید داعی افزود: ۴۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های راه و شهرسازی در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه  کشور به خراسان جنوبی مصوب شد که به طور کامل تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه این طرح ها عمدتا برای تکمیل باند دوم محور های اصلی استان از جمله: بیرجند-زاهدان، سربیشه-درح، بیرجند-قاین، طبس-یزد و طبس – بشرویه است گفت:۴۱۰ میلیارد تومان تا ابتدای امسال تخصیص یافته بود و  با تخصیص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار باقیمانده این طرح ها، پیشرفت بیشتری را در تکمیل این پروژه‌ها شاهد خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۶۱۴ کیلومتر بزرگراه تاکنون در خراسان جنوبی ساخته شده است و تا پایان دولت دوازدهم ۱۰۰ کیلومتر دیگر تکمیل می‌شود.

وی یاد آور شد: ابتدای دولت یازدهم ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه در استان وجود داشت و ۴۱۰ کیلومتر بزرگراه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای خراسان جنوبی احداث شده که رشد ۱۳۷ درصدی داشته است.

همزمان با سفر «محمدباقر نوبخت» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی در اسفند ۹۷ از سند و برنامه توسعه میان‌مدت خراسان جنوبی در جهت تکمیل زیرساخت‌های توسعه پایدار با اعتبار ۹۴۰ میلیارد تومان رونمایی شد و ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار نیز به مرحله اجرا رسید که حدود ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار را وارد استان کرد و باعث تحول در بخش‌های مختلف شد.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه دارد که ششمین استان کشور از لحاظ طول راه محسوب می‌شود.

استان خراسان جنوبی در مسیر کریدورهای اصلی جنوب – شمال نواحی شرقی کشور شامل محور چابهار – زاهدان – بیرجند – مشهد و محور بندرعباس – کرمان – دیهوک – فردوس – بجستان – مشهد واقع شده است که مسیر جابه‌جایی کالا از بنادر مهم شهید بهشتی چابهار و شهید رجایی بندرعباس به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه، افغانستان و شمال شرق کشور محسوب می‌شود.

اعتبارات حوزه راه خراسان جنوبی در سال‌های اخیر رشد چهار برابری داشته و اکنون کارگاه‌های راهسازی در اغلب محورهای استان فعال است.

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

رنج مردم از بی عدالتی‌ها است

مشکلات کشور با هم‌فکری دانشگاه و حوزه حل‌شدنی است/۳

رنج مردم از بی عدالتی‌ها است/تشکیل دولت اسلامی گام سوم انقلاب

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: رنج مردم نه از کمبودهای اقتصادی بلکه از بی عدالتی‌ها و تبعیض‌ها است.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای کانون دانشگاهیان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مردم در انتخابات ۲۸ خرداد اراده خود را تثبیت کردند و انتخاب خوبی را رقم زدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید به مردم خراسان‌جنوبی به واسطه ممتاز شدن در حضور در انتخابات باید یک احسنت مضاعف گفت، بیان‌کرد: مردم با حُسن انتخاب در این شرایط ابهام‌آمیز بین‌المللی هوشیاری خود را تثبیت کردند.

عبادی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در واقع یک معجزه بود، ادامه‌داد: پیروزی انقلاب یک مسئله بود اما ایجاد دولت اسلامی یک موضوع دیگر است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سخنان خود بر این موضوع اشاره داشتند.

وی گفت: دولت و دولتمردان در واقع باید مربیان جامعه باشند و از این جهت بعد از دولت اسلامی بر مسئله جامعه اسلامی تأکید شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دولت‌ها زمانی می‌توانند مربی جامعه باشد که بر اساس قانون اساسی، آرمان‌های انقلاب و اسلام مقدمات رشد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی افراد را فراهم کند و عدالت تحقق یابد.

عبادی بیان‌کرد: اگر شرایط به گونه‌ای باشد که عده‌ای پول‌های کلان و باد آورده داشته باشند و عده دیگر نان زن و بچه خود را از سطل زباله درآوردند، دولت اسلامی محقق نشده است.

وی افزود: انتخاب دولت و مجلس به این معنا نیست که آنان به تنهایی بروند و مشکلات را حل کنند، بلکه باید دولت و مجلس و مردم با همکاری و هم افزایی مسائل را حل کنند و مردم نیز همراه و همدل باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مردم از بی عدالتی‌ها ناراحت هستند، گفت: مردم کمبودها را تحمل می‌کنند ولی تبعیض و بی عدالتی و بی صداقتی آنان را رنج می‌دهد ولی اگر از مسئولین صداقت ببینند همکاری خواهند داشت.

عبادی با اشاره به اینکه تشکیل دولت اسلامی قدم سوم انقلاب است، اظهار کرد: دولتمردان باید از همه داشته‌ها در خدمت به مردم دریغ نداشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد موفقیت‌های کشور ما در شرایط کرونایی را کمرنگ جلوه دهند، بیان‌کرد: در محاسبه آمار شرکت کنندگان در انتخابات باید در نظر گرفت که حدود ۱۰ درصد نیز به خاطر کرونا نتوانستند مشارکت داشته باشند.

عبادی با اشاره به اینکه دولت به دانشگاه و دانشگاه به دولت باید نزدیک شود، یادآور شد: در اثر این هم افزایی و با کمک نخبگان باید مسائل کشور را حل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مشکل مردم ما بی عدالتی‌ها و نه کمبودها است، گفت: امیدواریم نتیجه همه اتفاقات در کشور و جامعه ما در نهایت به بلوغ سیاسی مردم ما منجر شود و احزاب سیاسی نیز در راستای حل مشکلات گام بردارد.

قول استاندار برای تامین اعتبار تکمیل مرکز فرهنگی و هنری شماره ۴ کانون بیرجند

استاندار برای تامین اعتبار تکمیل مرکز فرهنگی و هنری شماره ۴ کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان واقع در منطقه مهر شهر قول مساعد داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی؛ ملانوری استاندار خراسان جنوبی در نشست کاری مدیر کل کانون پرورش فکری قول استاندار برای تامین اعتبار تکمیل مرکز فرهنگی و هنری شماره ۴ کانون بیرجندکودکان و نوجوانان استان ، با بیان این‌که رشد فکری، محور فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشد گفت: برنامه‌های کانون باید به این منجر شود که اعضا ریسک پذیر شوند، مطالبه گری را بیاموزند ، بتوانند ایده بدهند و ایده‌های خود را به طرح تبدیل کنند.

ملانوری به موضوع راه اندازی ستاد توسعه خاوران نیز اشاره کرد و گفت: در این ستاد در کنار این‌که برای بحث‌های توسعه‌ای استان ، سرمایه گذار جذب می‌کنیم ، هدف اصلی این است تفکر توسعه‌ای را ترویج کنیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز با اشاره به فعالیت ۲۷ کانون ثابت، سیار و پستی در استان گفت: اگر چه این بیماری باعث عدم حضور کودکان ونوجوانان در مراکز کانون شد اما فعالیت‌های کانون را متوقف نکرد و در این مدت همه برنامه‌های کانون در بستر فضای مجازی و به صورت چهره به چهره به علاقه‌مندان و مخاطبان کانون در استان ارایه می‌شود.

حمیدی همچنین به برخی از مشکلات و کمبود‌های زیرساختی کانون در استان اشاره کرد و خواستار مساعدت استاندار در تامین اعتبار تکمیل پروژه مرکز فرهنگی و هنری شماره ۴ بیرجند واقع در منطقه مهر شهر شد که این موضوع با قول مساعد استاندار خراسان جنوبی همراه بود.

 

 

در دیدار مدیر کل کانون با استاندار خراسان جنوبی مطرح شد؛

قول مساعد استاندار در تامین اعتبار تکمیل مرکز فرهنگی و هنری شماره ۴ کانون

قول مساعد استاندار در تامین اعتبار تکمیل مرکز فرهنگی و هنری شماره ۴ کانون

مدیر کل کانون خراسان جنوبی صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۰ با استاندار خراسان جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری استاندار خراسان جنوبی در نشست کاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با بیان این‌که رشد فکری، محور فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان باشد خاطر نشان کرد: فکر بچه‌ها باید در کانون به گونه‌ای تربیت شود که اعتماد به نفس را در آن‌ها تقویت کند.

ملانوری، کانون را از بزرگترین سازمان‌هایی خواند که از ارزش معنوی و کیفی بالایی برخوردار است و گفت: در جامعه ما تعلیم و تربیت بچه‌ها در دو حوزه آموزش و پرورش و نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رقم می خورد.

وی افزود: بچه ها ناچارند به مدرسه بروند تا تحصیل کنند و به جایگاه علمی برسند اما حضور در کانون، اجباری نیست و هر کس بنا به سلیقه و علاقه خود اقدام می کند و بنا به شرایطی که کانون فراهم کرده، به فراگیری یک مهارت می پردازد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که خود در دوران کودکی و نوجوانی عضو کانون بوده است گفت:  ایجاد شدن کانون‌ها در مجاورت پارک‌ها، ایده قابل تحسینی است که در ایجاد تقویت روحیه شادی و نشاط و ترغیب هر چه بیشتر بچه‌ها  به حضور در مراکز فرهنگی بسیار مؤثر می باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برنامه‌های کانون باید به این منجر شود که بچه ها ریسک پذیر شوند، مطالبه گری را بیاموزند، بتوانند ایده بدهند و ایده‌های خود را به طرح تبدیل کنند و در مجموع فکر آن‌ها به سمت توسعه برود تا بتوانند برای استان، برنامه داشته باشند.

ملا نوری به موضوع راه اندازی ستاد توسعه خاوران نیز اشاره کرد و گفت: در این ستاد در کنار این‌که برای بحث‌های توسعه‌ای استان، سرمایه گذار جذب می کنیم، هدف اصلی این است تفکر توسعه‌ای را ترویج نماییم.

استاندار با تأکید بر این‌که ثروت بدون فکر، راه به جایی نمی‌برد، اظهار داشت: خراسان‌ جنوبی، ذخایر و منابع زیادی دارد و مهمتر این که مردم این استان، بسیار باهوش و مستعد هستند اما تا تفکر توسعه‌ای نباشد، از هیچ کدام این پتانسیل‌ها نمی توان به شکل بهینه‌ای بهره برداری کرد.

مقام عالی دولت در استان تأکید کرد: جهت دادن به فکر، کار بسیار مهمی است که در ستاد توسعه دنبال می‌شود و در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز باید این مهم محقق گردد.

استاندار در پایان با اشاره به جمعیت مخاطبان کانون در استان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به گروه سنی و جامعه هدف خود، وظیفه سنگینی به عهده دارد.

بر اساس این گزارش طاهره حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در ابتدای این دیدار، مهارت آموزی و استعدادیابی در جامعه هدف را از مهمترین تکالیف این مجموعه برشمرد و تصریح کرد: در سطح استان برای خدمات دهی به کودکان ونوجوانان مستعد استان، ۲۷ کانون ثابت، سیار و پستی فعال است.

وی با ارایه گزارشی از اقدامات کانون در ایام شیوع بیماری کرونا افزود: اگر چه این بیماری باعث عدم حضور کودکان ونوجوانان در مراکز کانون شد اما فعالیت‌های کانون را متوقف نکرد و در این مدت تمامی برنامه‌های کانون در بستر فضای مجازی و به صورت چهره به چهره به علاقه‌مندان و مخاطبان کانون در استان ارایه می‌شود.

مدیر کل کانون استان در مباحث خود به برخی از مشکلات و کمبودهای زیرساختی کانون در استان اشاره کرد و خواستار مساعدت استاندار در تامین اعتبار تکمیل پروژه مرکز فرهنگی و هنری شماره ۴ بیرجند واقع در منطقه مهر شهر شد که این موضوع با قول مساعد استاندار خراسان جنوبی همراه بود.

با مشارکت پرورش فکری کودکان ونوجوانان و شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی؛

اولین مهرواره استانی «لب خشک آب» برگزار می شود

اولین مهرواره استانی «لب خشک آب» برگزار می شود

آیین رونمایی از پوستر و تیزر «اولین مهرواره استانی لب خشک آب» صبح هشتم تیرماه ۱۴۰۰، با حضور سرپرست شرکت آب منطقه‌ای و مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی در محل شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی،  طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در آیین رونمایی از پوستر و تیزر این مهرواره، با بیان اینکه اصل و اساس حیات زندگی همه موجودات روی زمین آب است، خاطر نشان کرد: همه‌ی ما به این مهم باور داریم که آب برای بقای زندگی موجودات هستی بسیار حیاتی و ضروری است اما گاهی داشتن نعمت آب آن‌قدر برایمان در  زندگی عادی می شود که یادمان می رود باید شاکر باشیم.

حمیدی یکی از ارکان شکرگزاری در برابر نعمت‌های خالق مهربان را  مصرف صحیح  و درست آن نعمت عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی و توجه به استفاده بهینه از آب در زندگی روزمره مهم‌ترین مسئولیت ما در برابر این نعمت الهی است، چرا که جایگزینی برای آب نمی توان یافت.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به اینکه امروزه منابع آبی در جهان هر روز کمتر می‌شود و خطر خشکسالی بشر را تهدید می کند، گفت: استان کویری خراسان جنوبی نزدیک به ۲۰ سال است که با بحران خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و در یکی دو سال اخیر  کمبود شدید بارندگی‌ها و افزایش دمای هوا، شرایط سخت‌تری را برای این استان ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: محققان و مسئولان ارشد استانی همواره تلاش می‌کنند تا با استفاده از فناوری جدید راهی برای غلبه بر بحران خشکسالی و بحران آب پیدا کنند اما ساده‌ترین راه و بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم،  صرفه‌جویی در مصرف آب است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در بخشی از سخنان خود را به تشریح بخش‌های اولین مهرواره استانی( لب خشک آب) اختصاص داد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی در سال‌های گذشته نیز برنامه‌های متنوعی در جهت ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مصرف بهینه‌ی آب برگزار کرده است و امسال نیز هفته صرفه‌جویی آب بهانه‌ای شد تا اولین مهرواره استانی « لب خشک آب» را  با هدف ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب را بین کودکان و نوجوانان با مشارکت آب منطقه‌ای برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه این مهرواره در دو بخش عکاسی و قطعه ادبی ویژه گروه سنی ۹ تا ۲۱ سال برگزار می‌شود، تشریح کرد: در بخش عکاسی هر شرکت کننده می تواند ۵  قطعه عکس رنگی یا سیاه و سفید و در بخش ادبی سه قطعه ادبی را برای شرکت در این جشنواره تا سی و یکم تیرماه ۱۴۰۰ ارسال کند.

کمبود آب،  تشنگی زمین،  آب،  زندگی آرامش،  اگر آب نباشد زندگی چگونه می شود،  چگونه آب را مصرف کنیم تا زندگی ادامه پیدا کند،  صرفه جویی آب در قاب عکس و… از جمله موضوعات این مهرواره است که مدیر کل کانون پرورش فکری استان به آن اشاره کرد.

حمیدی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم کودکان و نوجوانان استان ضمن مشارکت فعال در این مهرواره به عنوان سفیران نجات آب برای ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب و حفظ این نعمت الهی برای آیندگان همت جهادی داشته باشند.

در ابتدای این مراسم سروری سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز ضمن اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق میزان حجم منابع آبی که در اختیار داریم محدود دانست و افزود: با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر که اکنون باید با عنوان تغییر اقلیم و تغییر الگوی بارندگی از آن یاد کرد میزان بارش‌ها نسبت به سنوات گذشته ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

 سروری افزود: با توجه به رشد جمعیت کشور نیازهای آبی افراد روز به روز بیشتر می‌شود و چون منابع آبی ما محدود و ثابت است بنابراین باید توجه بیشتری به مصرف بهینه آب داشته باشیم.

 وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی بیشترین مصرف آب را داریم گفت: متوسط تولید گندم در هر هکتار در کشور چیزی حدود سه و نیم تن است واین در صورتی که در کشورهای همسایه با نصف مصرف آب ما دو برابر این میزان تولید محصول دارند.

سروری افزود: باید توجه بیشتری به مباحث الگوی مصرف بهینه آب داشته باشیم، و همه آحاد جامعه در این زمینه مشارکت کنند تا بتوانیم مشکل کمبود آب را حل کنیم.

 وی از مخاطبان کانون آینده ساران ایران اسلامی یاد کرد افزود: کودکان ونوجوانان می‌توانند در الگوسازی مصرف درست انرژی، حراست، حفظ و صیانت از منابع آب نقش مهمی داشته باشند.

کارگاه تخصصی مهارت نه گفتن در مرکز شماره۲ بیرجند برگزار شد/۲

کارگاه تخصصی مهارت نه گفتن در مرکز شماره۲ بیرجند برگزار شد

به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، کارگاه تخصصی مهارت نه گفتن با مشارکت اداره بهزیستی شهرستان بیرجند و موسسه همیاران سلامت در مرکز فرهنگی و هنری کانون شماره ۲ بیرجند برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی: کارگاه تخصصی آموزش مهارت نه گفتن با حضور اعضای نوجوان مرکز فرهنگی و هنری کانون شماره ۲ بیرجند، هم‌زمان با هفته کاهش آسیب‌های اجتماعی به مرحله‌ی اجرا در آمد.

بر اساس این گزارش در این کارگاه آموزشی که با تدریس کارشناسانی از اداره بهزیستی شهرستان بیرجند  همراه بود، مهارت‌های جرات ورزی، توانایی رد محترمانه و قاطع درخواست های نامناسب و نه گفتن، انتخاب  همنشین مناسب، شناخت افراد سودجو و نه گفتن به خواسته‌های آنها برای اعضای حاضر در این کارگاه تشریح شد.

گفتنی است در ابتدای این کارگاه آموزشی که تعدادی از اعضای شورای فرهنگی کانون استان نیز حضور داشتند، فاطمه آدینی کارشناس مسئول فرهنگی هنری ادبی استان، گزارشی از فعالیت‌های حضوری و مجازی کانون در جهت پر کردن هدفمند اوقات فراغت کودکان ونوجوانان در ایام شیوع بیماری کرونا و همچنین اقدامات کانون در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی توضیحاتی را ارایه کرد.

بازدید از نمایشگاه آثار نقاشی با موضوع نوجوانان و آسیب‌های اجتماعی پایان بخش این برنامه بود.

 

ترویح فرهنگ کار و تولید داخلی در جشنواره تئاتر خراسان جنوبی/۳-۷

    
ترویح فرهنگ کار و تولید داخلی در جشنواره تئاتر خراسان جنوبی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در جشنواره تئاتر استان می توان به ترویج فرهنگ کار، کوشش و تلاش و تولیدات داخلی در بستر فضاهای هنری و نمایشی و تقدیر از فعالان این زمینه پرداخت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده در شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با بیان این که مقام معظم رهبری چندین سال است با نام گذاری عنوان سال ، بر موضوع تولید تاکید فراوان دارند، ادامه داد: در بخش هنری نیز تولیدات شایسته ای داریم که باید آن ها را در جشنواره تئاتر استان مد نظر قرار داد.

به گفته وی می توان در این جشنواره به ترویج فرهنگ کار، کوشش و تلاش و تولیدات داخلی را در بستر فضاهای هنری و نمایشی و تقدیر از فعالان این زمینه پرداخت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار افزودن مسائل قابل توجه استانی به عنوان بخش های جنبی جشنواره شد و بیان کرد: برای مثال، موضوع آب از جمله مهم ترین مسائلی است که در سال جاری کشور را به صورت جدی درگیر کرده است.

نبی زاده با اشاره به این که هنرمندان می توانند با نگاهی اثرگذار در این حوزه کار کنند، ادامه داد: به نمایش گذاشتن سنت ها و رسوم منطقه در خصوص آب توسط هنرمندان، نگاه جامعه را به این سمت معطوف می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که به دلیل شیوع بیماری کرونا، بخش اصلی اجرا در جشنواره های تئاتر کودکان و جشنواره افلاکیان انجام نگرفت، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری با واکسیناسیون عمومی جامعه، شاهد برگزاری جشنواره تئاتر افلاکیان باشیم.

به گفته وی امسال نیز برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی با موضوع آسیب های اجتماعی در نهبندان برنامه ریزی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خواستار فرآهم شدن بسترهای لازم برای جمع بندی و چاپ متون نمایشی هنرمندان شد و افزود: این اداره کل آمادگی دارد به صورت فردی و یا به صورت جمعی ، مجموعه ای از متون نمایشی هنرمندان شرکت کننده در جشنواره ها را به چاپ برساند.

نبی زاده با بیان این که متون نمایشی خصوصا اگر اقتباسی از آثار ادبی کشور و منطقه خراسان همچون عطار و فردوسی باشند، بسیار ارزشمند خواهند بود، اظهار کرد: اثری همچون تاریخ بیهقی که منبع عظیمی از توجه به مسائل فرهنگی و تاریخی است، قابلیت بالایی برای تبدیل شدن به متون نمایشی دارد.

وی در پایان با اشاره به این که شیوع بیماری کرونا طی ۱۷ ماه گذشته ، مشکلات فراوانی را برای همه فضاهای فرهنگی خصوصا برنامه های جمعی مانند نمایش ایجاد کرده است، عنوان کرد: امیدواریم این جشنواره و فعالیت ها بستری را برای رفع این فضاها ایجاد کنند و شاهد رونق دوباره سالن ها و اجرای هنرمندان استان باشیم.

 

 

 

 

کتاب «بیرجندیه ها» همزمان با روز قلم رونمایی می شود/۳-۷
معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از رونمایی کتاب «بیرجندیه ها» همزمان با روز قلم در بیرجند خبر داد.

«محمود رمضانی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: به مناسبت روز قلم،‌ رونمایی از کتاب «بیرجندیه ها» استاد محمدرضا راشد محصل همزمان با ۱۵ تیر در فضای باز موسسه عرفان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در این مراسم از تعدادی از نویسندگان و شاعران استان تجلیل می‌شود، افزود: دیدار با نویسندگان شهرستان‌های مختلف استان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های روز قلم در دستور کار قرار دارد.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین رونمایی از پوستر جشنواره کتاب سال با حضور مسئولان در هفته آتی برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه از برگزاری اختتامیه اولین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور در تیرماه خبر داد و گفت: ۴۷۴ اثر در ۲ بخش حرفه‌ای شامل سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر و گزارش و در بخش موضوعی با عناوین جهش تولید، معرفی پروفسور معتمدنژاد و مدافعان سلامت و کرونا به دبیرخانه جشنواره رسیده است که در مرحله داوری قرار دارد.

 

رمضانی از حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد و همچنین خانواده پرفسور معتمدنژاد (در صورت مناسب بودن شرایط استان به لحاظ بیماری کرونا) در مراسم اختتامیه این جشنواره خبر داد و یادآور شد: بر اساس اقتضائات استان، برگزاری این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداقل تعداد مدعوین در دستور کار قرار دارد.

 

یادآور می شود؛ روز چهاردهم تیر ماه به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای فرهنگ عمومی ،به عنوان  «روز قلم» در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید.

 

 

 

برگزاری مسابقات تنیس روی میز بانوان بخش درح/۷

برگزاری مسابقات تنیس روی میز بانوان بخش درح به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر

مسابقات تنیس روی میز بانوان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در بخش درح شهرستان سربیشه برگزار شد

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این مسابقات با حضور ۸ دختر ورزشکار با همکاری هیأت تنیس روی میز و ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان سربیشه در بخش درح برگزار شد.
در پایان نیز از نفرات برتر رقابت ها تجلیل بعمل آمد.

دپوی تریاک در منزل شخصی/ ۴

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی از کشف ۴۸ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک دپو شده در یک منزل مسکونی واقع در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند.

غلامرضا شاهوردی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی با دریافت اخباری مبنی بر دپوی مواد مخدر در یکی از منازل مسکونی واقع در شهرستان بیرجند، پیگیری موضوع و دستگیری متهمان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان داشت: مأموران محل دپوی مواد مخدر را شناسایی و تیم‌های عملیاتی به محل اعزام شدند و در بازرسی از یک منزل مسکونی، ۴۸ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک که دپو شده بود کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی افزود: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و روانه زندان شد.

 

 

 

 

کمک۶۰ میلیاردی به هیأت‌های ورزشی خراسان جنوبی

در سال مالی ۱۳۹۹(اردیبهشت ۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰) اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی ۶۰ میلیارد ریال به هیأت‌های ورزشی کمک کرده که ثلث آن به هیأت‌ همگانی و ورزش روستایی و بومی محلی تعلق گرفته است.

مساعدت ۶ میلیاردی به هیأت‌های ورزشی/ هیأت اسکواش بی‌نصیب از اعتبارات!

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، از شیوع ویروس منحوس کرونا قریب‌ بر ۱۶ ماه می‌گذرد و این مهمان ناخوانده خیلی از فعالیت‌های اجتماعی و تربیت‌ بدنی را تحت‌ تأثیر قرار داده و به کما برده است.

اگر چه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبتنی بر دستورالعمل‌های مقطعی ستاد ملی کرونا هرازگاهی بهانه‌‌ای به‌دست متولیان و مسئولان هیأت‌های ورزشی می‌دهد و کلاه شرعی بر بی‌برنامگی، کم‌کاری و کم‌تحرکی این حوزه می‌گذارد ولی تزریق اعتبارات فدراسیونی و اداره‌کل ورزش و جوانان به هیأت‌های ورزشی در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ همچون گذشته روال عادی خود را طی کرده و به حساب هیأت‌های ورزشی خراسان‌جنوبی و شهرستان‌های استان واریز شده است.

بررسی‌های به‌عمل آمده نشان از آن دارد که حمایت‌های مالی و ریالی دستگاه‌های بالادستی از هیأت‌های ورزشی خیلی نقشی در فعالیت‌های سال ۹۹ و سه ماهه نخست امسال نداشته و به استناد برخی از گزارشات مالی مجامع سالانه‌ طی ماه‌های گذشته علی‌رغم نداشتن برنامه‌های ورزشی مشهود این اعتبارات ملی و استانی هزینه نموده و چه بسا بدهکاری نیز برای هیأت‌ها به ارمغان آورده‌اند.

اگر چه ارقام متغنی از مساعدت‌های مالی و ریالی فدراسیون‌های ورزشی به هیأت‌های استان خراسان‌جنوبی در دست نیست ولی برحسب گزارشات دریافتی از اداره‌کل ورزش و جوانان در بازه زمانی اردیبهشت‌ماه ۹۹ تا پایان فروردین ۱۴۰۰ حدود ۶۰ میلیارد ریال به حساب ۴۷ هیأت استانی و اقماری شهرستاتی واریز شده است.

هیأت اسکواش خراسان‌جنوبی طی سال مالی ۱۳۹۹(اردیبهشت ۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰) هیچ‌گونه دریافت ریالی از اداره‌کل ورزش و جوانان نداشته و بایستی دلیل عدم جذب اعتبار این هیأت مشخص شود و ظلمی که بر زیر مجموعه و ورزشکاران مستعد اسکواش‌بازان شده موشکافی گردد.

از آنجایی که بارها مسئولان ورزشی خراسان‌جنوبی اظهار داشته‌اند قریب‌ بر ثلث اعتبارات ملی و استانی در اختیار ورزش‌های همگانی و روستایی است اما در عمل خیلی تحرکات میدانی در هیأت‌ ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان در سطح روستاها و مناطق عشایری مشهود نیست؟

در سال مالی ۱۳۹۹(اردیبهشت ۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰) اداره‌کل ورزش و جوانان مبلغ ۵ میلیارد و ۹۷۶ میلیون ریال را به حساب هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۹ میلیون ریال به استثنای یک میلیارد ریال اعتبار «طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی» واریز کرده است.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در سال مالی ۱۳۹۹ اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی همچنین مساعدت‌های مالی در وجه هیأت‌های شهرستانی زیرمجموعه دو ورزش‌های همگانی و ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی  استان واریز کرده که خبرگزاری فارس از کم و کیف آن بی‌خبر است.

 

 

 

 

 

 

بهره برداری از کارگاه ساخت قطعات کارخانه سیمان باقران

کارگاه ساخت قطعات کارخانه سیمان باقران با ۳ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید.

در بازدید رئیس کل دادگستری استان از کارخانه سیمان باقران، کارگاهبهره برداری از کارگاه ساخت قطعات کارخانه سیمان باقران ساخت قطعات این کارخانه با ۳ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید.

 سرپرست کارگاه ساخت قطعات کارخانه سیمان با بیان اینکه ما کار‌های خیلی ساده را به اصفهان، مشهد و یا تهران سفارش می‌دادیم که جدای از هزینه‌های بالا مستلزم حمل و نقل و ترابری بود و زمان زیادی را به خود اختصاص می‌داد، افزود: از همین رو برای صرفه جویی در هزینه و زمان، کارگاه ساخت کارخانه به پنج دستگاه مهم تجهیز و مورد استفاده قرار می گیرد.

حمیدی در جمع اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل کارخانه سیمان باقران از قول مساعد برای رفع مشکلات این واحد مهم صنعتی خبر داد.

مدیر عامل کارخانه سیمان باقران نیز در این جلسه با اشاره به تاثیر این کارخانه در روند اشتغال منطقه، گفت: هم اکنون ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این واحد مشغول به کارند که روزانه به میزان ۳ هزار ۳۰۰ تن سیمان تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می شود.

کارخانه سیمان باقران در شهرستان مرزی درمیان سال ۹۶ به عنوان بزرگترین و مهم ترین طرح اقتصادی خراسان جنوبی با ظرفیت تولید یک میلیون تن سیمان در سال در زمینی به مساحت ۷۲ هزار متر مربع افتتاح شد.

کامیون حامل مرغ زنده فاقد مجوز در خوسف متوقف شد/۴

ماموران انتظامی خوسف در بازرسی از یک کامیون باری، هزار و ۱۱۶ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خوسف گفت: ماموران انتظامی شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیون باربری مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ صادقی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از کامیون، هزار و ۱۱۶ قطعه مرغ قاچاق و فاقد مجوز بهداشت کشف کردند که ارزش ریالی طیور قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۷۱۰ میلیون ریال برآورد شد.

 

 کشف ۴۱ دستگاه غیر مجاز استخراج رمز ارز در خراسان جنوبی/۳

۴۱ دستگاه ماینر از یک واحد مرغداری در قالب مانور‌های سراسری کشف دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمز ارز در استان کشف شد.

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ضمن تشکر از همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه استان و همکاری فرماندهی انتظامی استان گفت:  تعداد ۴۱ دستگاه ماینر از یک واحد مرغداری کشف و ضبط شد.
دادگر توان دستگاه‌های کشف شده را ۸۲ کیلووات عنوان کرد و افزود: مصرف برق دستگاه‌های فوق معادل مصرف برق حدود ۱۴۰ خانوار است.
وی گفت: با احتساب موارد فوق ، تاکنون تعداد ۳۸۷ مورد ماینر غیر مجاز در استان کشف شده که مجموع قدرت آن‌ها نزدیک به ۸۶۰ کیلووات است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ضمن تشکر از همراهی و همکاری دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و فرماندهی انتظامی استان گفت: موارد کشف شده صورتجلسه و برای مراحل قانونی تحویل مقامات محترم قضایی شد.
دادگر افزود: محدودیت‌های تولید برق ناشی از کمبود آب در نیروگاه‌های برق آبی موجبات دغدغه برای تامین برق پایدار مشترکان، مراکز درمانی، مراکز برگزاری کنکور  را فراهم کرده و سوء استفاده از انشعابات برق برای استخراج غیرمجاز رمز ارز، تخلف بود که باعث ایجاد نوسان و افت ولتاژ در شبکه و بروز خسارت و مشکلات به ویژه برای مشترکان همجوار می شود.
وی گفت: از تمامی هم استانی‌های گرامی تقاضا می کنیم تا در صورت مشاهده و یا اطلاع از استقرار دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز (ماینر) با شماره ۶- ۳۲۴۰۰۵۸۵ -۰۵۶ تماس تا با حفظ محرمانگی از پاداش تا سقف ۲۰ میلیون تومان بهره‌مند شوند.

قضاوت داور خراسان جنوبی در رقابت فوتبال لیگ برتر/۷

فرهاد فرهادپور داور خراسان جنوبی در رقابت فوتبال لیگ برتر قضاوت می کند.

 فرهاد فرهادپور داور خراسان جنوبی به عنوان کمک داور اول دیدار نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان از سری مسابقات هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال را قضاوت می کند.

این دیدار ساعت ۲۰:۵۰ امروز در ورزشگاه شهید بهنام محمدی شهر مسجد سلیمان برگزار می شود.

بهره برداری از دستگاه طیف سنجی گاما در دانشگاه بیرجند/۳-۲

دستگاه اسپکتروسکوپی قابل حمل مدل NT-۱۲۵ به منظور طیف سنجی گاما که از محل اعتبارات دانشگاه بیرجند از هفتمین نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل خریداری شده بود پس از تست‌های آزمایشگاهی و صحرایی، عملیاتی شد.

مدیر گروه مهندسی معدن دانشگاه بیرجند گفت: دستگاه اسپکتروسکوپی قابل بهره برداری از دستگاه طیف سنجی گاما در دانشگاه بیرجندحمل مدل NT-۱۲۵ توسط دکتر غلامرضا نوروزی، استادیار گروه مهندسی معدن و مسئول آزمایشگاه ژئوفیزیک دانشگاه در یک محدوده معدنی در استان یزد مورد استفاده قرار گرفت و با موفقیت تست‌های صحرایی را به انجام رساند.

 

احمد آریافر افزود: این دستگاه هم اکنون در آزمایشگاه ژئوفیزیک گروه مهندسی معدن، آماده ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف طیف سنجی و امور مربوط به اکتشاف مواد معدنی در قالب همکاری­های دانشگاه با صنعت و جامعه، است.

وی گفت: اندازه گیری سه عنصر پتاسیم، اورانیم و توریم، استفاده برای تحقیقات در زمینه طیف سنجی همزمان در داخل سایت‌ها و هم در محیط خارج از سایت، بدون استفاده از برق شبکه و بکارگیری دستگاه در بسیاری از کاربرد‌هایی که در آن‌ها نرخ شمارش بر حسب زمان سپری شده از کاربرد‌های این دستگاه است.

 

 

افزایش ۹۵ درصدی صادرات کاشی

ارزآوری ۲ میلیون دلاری صادرات کاشی خراسان جنوبی/۲-۳

امسال صادرات کاشی‌های تولیدی خراسان جنوبی ۲ میلیون دلار ارزآوری داشت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در سه ماهه ابتدای سال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع از کاشی‌های تولید شده در خراسان جنوبی به خارج از کشور صادر شده است که افزایش ۹۵ درصدی صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.
حسن نژاد با بیان اینکه کاشی‌های تولیدی به بازار‌های افغانستان فرستاده شده است، افزود: پارسال در همین مدت یک میلیون و ۷۵ هزار متر مربع صادرات کاشی داشتیم.
وی گفت: در ۳ ماهه ابتدای امسال در مجموع ۵ میلیون متر مربع انواع کاشی در سه واحد تولیدی کاشی استان تولید شده است.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*