گفته می شود

 

گفته می شود احمد زیدآبادی فعال سیاسی گفته از نقطه نظرِ عملی، اینکه منتقدان و مخالفان جمهوری اسلامی چه تفسیری از انتخابات اخیر داشته باشند، در درجۀ دوم اهمیت قرار دارد. در درجۀ نخست، مهم این است که محافل ذینفوذ و تصمیم‌گیرانِ اصلی نظام سیاسی چه تفسیر و تأویلی از کیفیت انتخابات و نرخ مشارکت و درصد آراء باطله داشته باشند.امیدوارم برداشت محافل رسمی از نحوۀ حضور مردم در انتخابات همان نباشد که به صورت علنی مطرح می‌کنند. این انتخابات پیام بسیار قدرتمند و توأم با ظرافتی با خود داشت.اگر این پیام که به نظر من کاملاً واضح هم بود، به درستی و دقت دریافت نشود، آیندۀ تیره و تاری برای کشور رقم خواهد خورد.به نظرم همه چیز به لبِ مرز خود رسیده و فرصت بسیار کوتاه است. شما را به هر که می‌پرستید این آخرین فرصت را دریابید.

 

 

گفته می شود معاون اول قوه قضائیه گفته یک سیاستی اتخاذ شد و گفتند “برای تعدیل بازار، به مردم سکه دهیم”. بیش از ۶۰۰ صرافی مجاز داریم سکه‌ها فقط به ۱۵ صرافی داده شد که رانت بزرگی برای آنها ایجاد کرد.

 

 

گفته می شود پس از ردصلاحیت برخی شخصیت‌ها از سوی شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری و موضع رهبری در این باره، حالا گمانه‌زنی‌ها در مورد موقعیت جدید برادران لاریجانی قوت گرفته است.انتصاب علی لاریجانی به جای علی اکبر ولایتی در ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد و همچنین تغییر دبیر شورای نگهبان و جایگزینی صادق آملی لاریجانی به جای آیت‌الله جنتی از گمانه‌زنی‌ها در روزهای اخیر است.

 

 

گفته می شود با اعلام نتایج انتخابات شورای شهر در کشور تا اینجا تعداد آرای باطله در شهرهای همدان؛ اراک و کرج اول شده است.

در انتخابات شورای شهر کرج عمار ایزد یار با ۲۲هزارو ۹۰۶ رای به عنوان نفر اول در حالی به شورا راه یافت که آراء باطله شمارش شده از در این شهر ۳۸ هزار و ۸۸۸ رای بود. ضمنا در استان البرز نامزد پیروز ۲۶۴۸۲۲ رأی کسب کرد، اما در این استان ۳۷۵۴۱۳ آرای باطله به صندوق‌ها ریخته شد

 

 

گفته می شود محسن رضایی اعلام کرده که برنامه راهبردی انقلاب اقتصادی را که به تفکیک ۳۱ استان کشور برای دولت احتمالی‌اش تدارک دیده بود و پیشتر در زمان تبلیغات انتخابات نیز در اختیار مردم گذاشته بود، در اختیار رئیس جمهوری منتخب، حجت الاسلام رییسی قرار خواهد داد تا در صورت صلاحدید وی و تیم اقتصادی دولت جدید برای حل مشکلات مردم، مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

گفته می شود سخنگوی وزارت خارجه چین دوشنبه تهدید واشنگتن را مبنی بر رویارویی پکن با انزوای بین‌المللی در صورت عدم موافقت با یک تحقیق دیگر درباره منشاء کرونا “اخاذی و تهدید محض” خواند.

 

 

گفته می شود نخستین نشست خبری سید ابراهیم رئیسی با حضور خبرنگاران برگزار شد. در این نشست برخی از مدیران رسانه ها از جمله سید محمود دعایی مدیر موسسه اطلاعات نیز حضور داشتند. دعایی در پایان نشست، بسته ای را به سید ابراهیم رئیسی اهدا کرد که به گفته خبرنگار اطلاعات، این بسته حاوی یک جلد از تازه ترین کتاب سید عطاءالله مهاجرانی به نام «نقد تحریف مدرن امام خمینی» بوده است.

 

 

گفته می شود حسین روازاده معروف به حکیم روازاده بر اساس رای هیات عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی به یک سال محرومیت از اشتغال به حرفه پزشکی و وابسته در کل کشور محکوم شد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*