اخبار خراسان جنوبی / با حضور خادمان حرم رضوی: کانون خادمیاران رضوی در بخش قهستان افتتاح شد

برگزاری آیین معارفه سرپرست جدید مرکز آموزش امام رضا (ع) نزاجا

تزریق دُز دوم واکسن اسپوتنیک به ۲۰۴ نفر در خراسان جنوبی

دُز دوم واکسن اسپوتنیک تا کنون به ۲۰۴ نفر در خراسان جنوبی تزریق شده است.

، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هزار و ۵۱۰ دُز واکسن اسپوتنیک نوبت دوم دریافت کرده که از این تعداد ۷۰۰ دُز سهمیه مرکز استان و ۸۱۰ دُز سهمیه شهرستان‌ها است.

شریف زاده افزود: با تزریق دز دوم این واکسن، اکنون ۱۷۶ نفر در بیرجند، ۲۴ نفر در فردوس و ۴ نفر در بشرویه با واکسن اسپوتنیک، واکسینه شدند.

  • وی گفت: این واکسن‌ها به افرادی که ۳۰ روز قبل دُز اول واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده اند تعلق می‌گیرد که غالب آن برای کارکنان حوزه بهداشت و درمان و همچنین گروه‌های سالمندان و بیماران خاص استان تزریق می‌شود.

شریف زاده از ورود محموله جدید  واکسن سینوفارم از اواسط هفته به استان هم خبر داد و گفت: این واکسن ها برای نوبت دوم گروه سنی بالای هفتاد سال و کارکنان بهداشتی و همچنین نوبت اول برخی از کارکنان بهداشت و درمان استفاده خواهد شد.

 

 

 

 

 

شناسایی ۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته از طریق آزمایش مولکولی و تست‌های سریع در خراسان جنوبی شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۵۳ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۳ بیمار جدید شامل ۵ بستری و ۸ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۷ مورد از بیرجند، شهرستان‌های طبس و قاینات هرکدام دو مورد و در شهرستان‌های خوسف ونهبندان هرکدام یک مورد جدید از بیماری کرونا شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ۲۰۷ تست سریع کرونا ۳۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۵۵ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۵۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۳۱ بیمار شامل ۸ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۷۶۹ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۶۰ هزار و ۶۳۱ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۱ هزار و ۷۳۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۱۳ نفر رسید.

 

 

 

 

 

۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای قنوات خراسان جنوبی

۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت قنوات خراسان جنوبی در سال جاری مصوب شد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این اعتبار برای استان مصوب شده و هنوز به استان ابلاغ نشده است.

محمدی با بیان اینکه ۹۴ رشته قنات از معل اعتبارات سال گذشته تاکنون در خراسان جنوبی مرمت و احیا شدند، اعتبار هزینه شده برای مرمت این قنات ها را ۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفته وی عملیات مرمت این قنات ها شامل ۲۴ کیلومتر فعالیت عمرانی از جمله کول گذاری ، لایروبی و روکش سیمانی است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در مرمت قنات ها ۸۵ درصد هزینه مرمت کمک بلاعوض دولت و ۱۵ درصد مشارکت بهره برداران و مالکان است.

خراسان جنوبی با ۶ هزار و ۹۴۷ رشته قنات رتبه اول کشور به لحاظ تعداد قنوات را به خود اختصاص داده است.

مدیران مدارس خراسان جنوبی موظف به همکاری با سوادآموزی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تمامی حوزه‌های آموزشی و پرورشی به ویژه مدیران مدارس موظف به همکاری با سوادآموزی استان برای ریشه‌کن شدن معضل بی‌سوادی و کم‌سوادی در جامعه هدف هستند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی در اولین نشست گروه بهبود کیفیت سوادآموزی افزود: مدیران، معاونان و عوامل اجرایی مدارس مکلف به همکاری در رابطه با شناسایی، فرهنگ‌سازی، معرفی و ارسال اطلاعات افراد بی‌سواد و کم‌سواد جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال تا پایان تیر امسال به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق هستند.

وی با اشاره به ابلاغیه سال ۱۴۰۰ و آغاز فرآیند شناسایی و جذب سوادآموزان گفت: ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی برای دوره تحکیم اول تیر، دوره سواد اول مرداد و دوره انتقال از اول شهریور ماه شروع می‌شود و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: ضرورت دارد تمامی حوزه‌های آموزش و پرورش به ویژه مدیران مدارس درخصوص شناسایی و معرفی بی‌سوادان به ادارات آموزش و پرورش و همکاران سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق، نهایت همکاری را داشته باشند.

وی انعقاد تفاهم‌نامه مدیریت و راهبری ارائه فعالیت‌های سوادآموزی را یکی از کارهای بدیع و ارزنده معاونت سوادآموزی استان در زمینه ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های سوادآموزی در سال ۱۴۰۰ ذکر کرد.

واقعی بر پالایش فوری و تعیین تکلیف اطلاعات افراد بی‌سواد یا کم‌سواد استان در سامانه سوادآموزی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر فایل اطلاعات تکمیلی و مشخصات پایگاه اسمی بی‌سوادان در اختیار شهرستان‌ها و مناطق قرار گرفته است.

وی با اشاره به اتمام فرآیند آموزش تعدادی از کلاس‌های سوادآموزی در استان تصریح کرد: نظارت ویژه بر برگزاری آزمون‌ها، فرآیند آموزش و سنجش از جمله شرح وظایف اعضای ستاد امتحانات و گروه بهبود کیفیت شهرستان‌ها و مناطق است و ضرورت دارد اعضا نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.

دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی استان خراسان جنوبی با اشاره به استقبال مهاجرین خارجی از کلاس‌های سوادآموزی استان افزود: این استقبال ما را مصمم کرده تا نسبت به انجام پیگیری‌های لازم برای افزایش تعداد اتباع و مهاجرین اقدام کنیم و حجم زیر پوشش را در استان تا بیش از ۲ برابر افزایش دهیم.

وی گفت: با توجه به حجم ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی، حدود سه هزار نفر در دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال، بین شهرستان‌ها و مناطق استان براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، عملکرد سنوات گذشته شهرستان‌ها، آمار و اطلاعات پایگاه ثبتی سواد و برنامه‌های معاونت سوادآموزی توزیع شده است.

واقعی بیان کرد: اختلاف قابل توجهی بین میانگین باسوادی بعضی شهرستان‌های استان وجود دارد که باید در راستای کاهش این فاصله گام‌های موثری برداریم و در سال جاری برای شهرستان‌هایی که نُرم پایین‌تری دارند، طرح شتاب‌بخشی اجرایی شود.

 

 

مشارکت ۱۰۲ درصدی مردم سربیشه در انتخابات /۲
محمدی گفت: مردم ولایتمدار سربیشه در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۰۲ درصد مشارکت داشتند.

به گزاش شبستان «محمد محمدی»  با اشاره به مشارکت ۱۰۲ درصدی مردم در انتخابات اظهار داشت: مردم ولایتمدار شهرستان سربیشه با مشارکت حداکثری خود بالاترین میزان مشارکت در کشور و استان را به خود اختصاص داده اند.

فرماندار سربیشه تعداد افراد واجد شرایط رأی دادن در این شهرستان را ۲۸ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۹ هزار و ۲۰۰ تعرفه در این شهرستان مورد استفاده قرار گرفت.

محمدی تأکید کرد: با مساعدت ستاد انتخابات استان و تدابیر اندیشیده شده؛ مازاد بر نیاز شهرستان و تعداد ۴۰ هزار تعرفه به شهرستان اختصاص یافت که بیش از ۱۰ هزار تعرفه باقی مانده است و شعبات اخذ رأی در خصوص تعرفه مشکلی نداشتند.

وی تعداد شعبه های اخذ رأی در شهرستان را ۱۰۳ شعبه اعلام کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا تعداد شعبات اخذ رأی در این دوره نسبت به دوره قبل ۱۲ درصد رشد داشت.

محمدی تعداد شعبه های اخذ رأی در شهرستان سربیشه را ۱۰۲ شعبه برشمرد و گفت: از این تعداد ۲۳ شعبه شهری و ۸۰ شعبه روستایی بود.

امنیت حاکم بر کشور حاصل حضور مقتدرانه نیروهای نظامی است/۳

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اقتدار نظامی و امنیتی ما امروز به جایی رسیده که علاوه بر اینکه امن‌ترین کشور منطقه هستیم، در مسائل امنیتی منطقه و دنیا نیز تأثیرگذار هستیم.

امنیت حاکم بر کشور حاصل حضور مقتدرانه نیروهای نظامی است

حمید ملانوری پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرکز آموزش ۰۴ امام رضا(ع) خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: نظام اسلامی از آغاز شکل‌گیری در معرض دشمنی‌های فراوانی قرار داشته است.

وی بیان داشت: اقتدار نظامی و امنیتی ما  امروز به جایی رسیده که علاوه بر اینکه امن‌ترین کشور منطقه هستیم، در مسائل امنیتی منطقه و دنیا نیز تأثیرگذار هستیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با تقدیر از عوامل برگزاری انتخابات و تبریک  به منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری و منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا، تصریح کرد: با تلاش‌ها و حضور جدی  عوامل برگزاری انتخابات؛ شورای تأمین، ستاد امنیت انتخابات، سلامت و امنیت انتخابات تأمین شده و ما  از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمدیم.

ملانوری متذکر شد: این موفقیت موجبات خشنودی خداوند، رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و  ملت بزرگ ایران اسلامی  را به همراه داشت و امیدواریم منتخبین مردم در مسیر خدمتگزاری به نظام و ملت موفق و پیروز باشند.

وی گفت: مردم هوشیار، بصیر و موقعیت‌شناس، هوشیارانه به دعوت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) لبیک گفته و با حضور خود حماسه‌ای ماندگار خلق کردند.

استاندار خراسان‌جنوبی متذکر شد: این توفیق و حضور گسترده مردم در انتخابات، علی‌رغم تلاش‌های فراوان  دشمنان در ایجاد بی‌انگیزگی و بی‌اثر نشان دادن رأی مردم در سرنوشت کشور رقم خورد.

ملانوری خاطرنشان کرد: امید است به برکت این حضور، مشارکت و پشتیبانی انقلاب ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه که دل  به این مردم ،کشور و نظام بسته‌اند، امیدوارتر شوند.

 

 

 

 

 

حال ناخوش فعالان صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی/۷

یکی از فعالان صنایع‌دستی در خراسان‌جنوبی گفت: بافت فرش، پشتی، قالی و قالیچه در روستای خراشاد هنوز هم رایج است ولی فعالان این حوزه توقع دارند مسئولان با در نظر گرفتن مسائل اقتصادی برای تأمین مواد اولیه و رونق بازار فروش اقدام کنند.

حال ناخوش فعالان صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، صنایع‌دستی و بافندگی در روستای خراشاد بیرجند سابقه‌ای دیرینه دارد و بیشتر دختران روستا در کنار مادران‌شان از کودکی با نخ‌های رنگی و گره زدن تار و پود برای کمک به معیشت خانواده آشنا می‌شوند.

حوله، فرش، قالیچه و پشتی می‌بافند و این حرفه را میراث بانوان این سرزمین می‌دانند. ساعت‌های طولانی پشت دار قالی نشستن و خیره‌شدن به نخ‌ها و نقش‌های ریز و درشت طاقت‌فرساست اما هستند کسانی که از این راه نان بر سر سفره‌ها می‌برند و چاره‌ای جز گره زدن ندارند.

در تعداد زیادی از منازل اهالی خراشاد بساط حوله‌بافی(توبافی) به راه است و این ظرفیت بزرگ با توجه به توانمندی و نیروی انسانی می‌تواند در کاهش محرومیت‌ها و مشکلات منطقه مؤثر باشد اما با در نظر گرفتن مشقت و سختی‌های این حرفه متأسفانه درآمد ناچیزی نصیب فعالان این حوزه می‌شود و با مشکلاتی مواجه‌اند و از نقش‌های قالی‌بافان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی، چیزی عاید آن‌ها نمی‌شود.

«خراشادی‌زاده» یکی از بانوان روستای خراشاد که بیش از ۳۰ سال حوله بافته و حالا با چشمانی کم سو و انگشتانی خسته و البته هنرمندانه قالی می‌بافد، گفت: دختران در سنین پایین در کنار مادران‌شان قالی‌بافی و ساخت صنایع‌دستی را یاد می‌گیرند تا در آینده، این هنر کهن برای آنان درآمد داشته و کمک خرج خانواده خود شوند.

وی بیان داشت: برای بافت فرش، پشتی و در مجموع صنایع‌دستی زمان بسیار زیادی صرف می‌شود و درآمد حاصل از آن با مدت صرف شده همخوانی ندارد.

این بانوی هنرمند خراسان‌جنوبی افزود: مواد اولیه پشتی و فرش را می‌توان خرید یا از کسی که بعد از اتمام فرش قرار است آن را بخرد، گرفت اما در بیشتر مواقع بعد از اتمام فرش واسطه‌ها آن را می‌خرند.

وی به حمایت نکردن مسئولان از بافندگان  اشاره کرد و بیمه بافندگان را نیز مهم دانست و عنوان کرد: بافندگی کار بسیار مشکلی است و بعد از چند سال بافندگان در میان سالی با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند و در آستانه پیری عملاً توان بافندگی ندارند و از این رو مقوله بیمه و بازنشستگی می‌تواند به حل این مسئله کمک بزرگی کند.

یکی دیگر از بافندگان گفت: بافت فرش، پشتی، قالی و قالیچه در روستای خراشاد هنوز هم رایج است ولی فعالان این حوزه توقع دارند مسئولان با در نظر گرفتن مسائل اقتصادی برای تأمین مواد اولیه و رونق بازار فروش اقدام کنند.

وی از مسئولین روستا به واسطه ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در این روستا تشکر کرد و خاطرنشان کرد: بعد از گسترش ویروس کرونا دیگر بازارچه فعال نشد و اکنون با مشکلات عدیده‌‍‌ای رو به رو هستیم.

کشف ۱۴۷ کیلوگرم تریاک از زیر بار کاه در «بیرجند»/۴

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: مأموران پلیس مواد مخدر استان در بازرسی از یک کامیون باری حامل کاه در شهرستان بیرجند، ۱۴۷ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

کشف ۱۴۷ کیلوگرم تریاک از زیر بار کاه در «بیرجند»

ناصر فرشید اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی مستقر در ایست و بازرسی «علی‌آباد» بیرجند، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

وی بیان داشت: مأموران خودرو را به کنار جاده هدایت و متوقف کردند که در بازرسی از خودرو ۱۴۷ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه زیر بار خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مأموران در این رابطه ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

تقدیر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از حضور پرشور مردم در انتخابات

تقدیر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از حضور پرشور مردم در انتخابات
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی طی پیامی از حضور پرشور مردم خراسان جنوبی در انتخابات و همراهی رسانه های استان در این مسیر، تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در متن پیام ناصر نبی زاده آمده است:

“مردم بصیر خراسان جنوبی بار دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و با حضور پرشور خود پای صندوق های رای، حماسه ای بی نظیر آفریدند.

دشمنان ملت ایران در چند ماه اخیر، به بهانه‌های مختلف سعی در مأیوس کردن مردم برای عدم حضور در انتخابات داشتند. تکیه بر گلایه ها و شکایات مردمی از اوضاع اقتصادی، بحران کرونا و ناامیدسازی مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی، می‌توانست مشارکت مردمی را در داخل و خارج از کشور تحت تأثیر قرار دهد، اما ملت ایران بدون توجه به این توطئه‌های خبیثانه، بار دیگر وفاداری خود را به‌نظام اسلامی، خون شهدا و خصوصا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ثابت کردند.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود فرمودند پیروز بزرگ انتخابات دیروز، ملت ایران است که بار دیگر در برابر تبلیغات رسانه‌های مزدور دشمن و وسوسه‌ی خام‌اندیشان و بدخواهان، قد برافراشت و حضور خود در قلب میدان سیاسی کشور را نشان داد.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از ملت حماسه ساز ایران اسلامی و مردم غیور خراسان جنوبی و با تبریک به رهبری عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (حفظه الله) و ریاست جمهوری محترم منتخب مردم، حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی؛ از رسانه های استان نیز که پیش از انتخاب و همزمان با فرآیند برگزاری این رویداد عظیم، با کوشش فراوان، خالصانه و جهادی خود ، در بازتاب این رزمایش بزرگ سیاسی، انعکاس لحظه به لحظه حضور و رفع شبهات رسانه‌های بیگانه نقش تعیین کننده‌ای داشتند، قدردانی و تشکر می کنم.

ومن ا…التوفیق

ناصر نبی زاده

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی”

 

 

 

 

 

توزیع ۱۲۰۰ کولر آبی بین مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی

تعداد ۱۲۰۰ کولر آبی با لولویت مناطق کم برخوردار و خانواده‌های فاقد لوازم سرمایشی در خراسان جنوبی توزیع شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان گفت: با توجه بهتوزیع ۱۲۰۰ کولر آبی بین مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی آغاز فصل تابستان ، تعداد ۱۲۰۰ کولر آبی با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان با اولویت مناطق کم برخوردار و خانواده های فاقد لوازم سرمایشی بین نیازمندان استان توزیع شد.
حسینی افزود‌: هر سال در فصول گرم و سرد سال با همراهی خیران لوازم و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی بین مددجویان جامعه هدف استان به منظور آسایش و رفاه حال آنان توزیع می‌شود.
وی گفت: توزیع تجهیزات گرمایشی و سرمایشی  بین مددجویان تحت حمایت ، یکی از رویکرد های این نهاد است و هر سال در فصل پاییز و بهار تجهیزات گرمایشی و سرمایشی شامل آبگرمکن، بخاری گاز سوز و کولر آبی تهیه و در بین مددجویان ساکن مناطق محروم و دارای اولویت توزیع می‌شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان افزود: پارسال در ۶ مرحله ۱۹۸۵ دستگاه بخاری گازی و ۳۰۰ دستگاه آبگرمکن گازی به ارزش ۲ میلیارد‌و ۵۰۰ میلیون تومان بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

تبریک اهل سنت خراسان جنوبی به آیت الله رئیسی

علمای اهل سنت خراسان جنوبی، انتخاب آیت الله رئیسی را به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ، تبریک گفتند.

غلام حیدر فاروقی از علمای اهل سنت استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما، تبریک اهل سنت خراسان جنوبی به آیت الله رئیسیپیروزی آیت الله رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به وی ، رهبر معظم انقلاب و ملت ایران صمیمانه تبریک گفت.

غلام حیدر فاروقی گفت: انتخابات ۱۴۰۰، انتخابات بسیار سرنوشت سازی بود چرا که با وجود تبلیغات فراوان دشمنان، باز هم ملت ایران با شور و نشاط پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و رئیس جمهور مورد نظر خود را انتخاب کردند.

وی با تشکر از مردم شریف ایران اعم از شیعه و اهل سنت در خلق حماسه انتخابات ۱۴۰۰ افزود: امیدواریم خداوند به آیت الله رئیسی توفیق بدهد تا در خدمت مردم و نظام جمهوری اسلامی باشد، این نظام را در رسیدن به اهدافش یاری کند و به همه ملت ایران و مسلمانانی که چشم به این انتخابات دوخته بودند ثابت کند که خیرخواه آنهاست.

عالم اهل سنت خراسان جنوبی گفت: مردم در انتخابات ۱۴۰۰ مانند همه انتخابات دوره‌های قبل، نقشه‌های دشمنان را خنثی و آنان را ناامید کردند و دشمنان فهمیدند که تبلیغات سوء شان هیچ اثری روی عقاید و باور‌های ملت ایران ندارد.

غلام حیدر فاروقی همچنین از شیعیان و اهل تسنن خراسان جنوبی که با حضور چشمگیر خود در پای صندوق‌های رأی مشارکت ۷۴ درصدی را در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت کردند، تشکر ویژه کرد.

افزایش ۱۳ درصدی آبرسانی سیار به روستا‌ها در پیک تابستان/۲-۳

آبرسانی سیار به روستا‌های خراسان جنوبی در پیک تابستان ۱۳ درصدی افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا و افزایش ۱۳ درصدی آبرسانی سیار به روستا‌ها در پیک تابستانسیما با اشاره به اینکه به صورت ثابت ۳۸۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند و به شبکه آبرسانی متصل نیستند گفت: در پیک تابستان تعداد روستا‌هایی که آبرسانی سیار می‌شوند به ۴۳۰ روستا می‌رسد.

امامی با بیان اینکه آبرسانی با تانکر به این روستا‌ها بر اساس اعلام دهیاران در سامانه انجام می‌شود افزود: در پیک تابستان که متناسب با اوضاع جوی متغیر است به علت افزایش دما، افزایش مصرف آب و کاهش سطح آب قنات ها و افزایش جمعیت روستا‌ها در ایام پایانی هفته تعداد روستا‌هایی که نیاز به آبرسانی سیار دارند افزایش می‌یابد.

وی گفت: ۳۲ تانکر آبرسانی سیار را انجام می‌دهند که ۲۲ دستگاه مالکیتی شرکت و ۱۰ دستگاه استیجاری است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: بیشترین آبرسانی سیار به شهرستان درمیان صورت می‌گیرد.

امامی به برگزاری دوره آموزشی – توجیهی آنلاین مدیریت مصرف آب ویژه ۸۳۶ دهیار استان اشاره کرد و گفت: حل چالش‌های آب روستا‌ها در گرو مدیریت مصرف و آموزش مردم برای عدم استفاده از آب آشامیدنی در مصارف آبیاری باغ ها  و فضای سبز، شناسایی انشعابات غیرمجاز و تماس به موقع با سامانه ۱۲۲ در صورت مشاهده هر گونه ترکیدگی و نشت آب است.

 

 

 

 

 

با حضور خادمان حرم رضوی:

کانون خادمیاران رضوی در بخش قهستان افتتاح شد

امام جمعه شهرستان درمیان از افتتاح کانون خادمیاران رضوی در بخش قهستان شهرستان درمیان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام خزایی امام جمعه شهرستان درمیان گفت: خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) شب گذشته با ورود به شهرستان درمیان و بخش قهستان عطر خوش رضوی را در این شهرستان پخش کردند.

او افزود: با حضور خادمان حرم مطهر رضوی کانون خادمیاران رضوی با هدف کمک به مستضعفان و پل ارتباطی میان مردم و حرم امام رضا (ع) دربخش قهستان شهرستان درمیان افتتاح شد.

حجت الاسلام خزایی در مراسم افتتاحیه کانون خادمیاران رضوی اظهار کرد: یکی از افتخارات ما حضور در بین خادمان حرم رضوی است که با حضور این افراد و افتتاح این کانون بسیاری از مشکلات مستضعفان این شهرستان حل می‌شود.

امام جمعه شهرستان درمیان بیان کرد: مردم خراسان جنوبی روز جمعه حماسه بزرگی را با حضور خود در انتخابات رقم زدند که با این حضور چشم گیر دشمنان انگشت به دهان ماندند.

او ادامه داد: حضور پررنگ مردم در حالی بود که دشمنان شیطنت‌های بسیاری داشتند تا مردم را از حضور در انتخابات ۱۴۰۰ نا امید کنند.

 

 

 

نماینده بیرجند: ملت ایران بار دیگر وفاداری خود را ثابت کرد

نماینده بیرجند: ملت ایران بار دیگر وفاداری خود را ثابت کرد

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: امت وفادار با حضور باشکوه و چشمگیر در انتخابات ۲۸ خرداد بار دیگر ثابت کردند که در خط مقدم ولایتمداری و حافظ امنیت و اقتدار کشور هستند.

در پیام حسین خسروی آمده است: حمد و سپاس بیکران به درگاه پروردگار منان که حضور با شکوه و چشمگیر ملت بزرگ ایران به ویژه مردم ولایی و همیشه در صحنه خراسان جنوبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا، شکوه جاودانه‌ای را آفرید و برگ زرین دیگری بر افتخارات این سرزمین الهی، افزود.

وی ادامه داد: مشکلات موجود جامعه، تبلیغات شبکه‌های معاند، نتوانست بر عزم ملت ایران به ویژه مردم ولایتمدار خراسان جنوبی فائق آید و انتخابات را دچار مشکل سازد، بلکه امت وفادار یک بار دیگر ثابت کردند در خط مقدم ولایتمداری و حافظ امنیت و اقتدار کشور هستند و حماسه‌ای به یادماندنی رقم زدند که سربلندی کشور عزیزمان را قوت بخشید و دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را مایوس و نا امید ساخت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینجانب ضمن ادای احترام به ارواح طیبه شهدا که با نثار خون پاک‌شان، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای همه ما به ارمغان آوردند، از حضور گسترده مردم با اخلاص، متعهد و انقلابی خراسان جنوبی و نیز از زحمت‌های خالصانه تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از نیروهای اجرایی، نظارتی، قضایی، بازرسی، امنیتی و انتظامی، رسانه‌های مکتوب و مجازی و صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی به لحاظ اطلاع‌رسانی شایسته در زمینه‌سازی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم.

وی افزود: تبریک به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز؛ به جهت برخورداری از امتی با بصیرت و زمان‌شناس و حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب و نماینده محترم مردم ولایتمدار خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری به دلیل کسب اعتماد مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، امید است در پرتو این حماسه مردمی و اجرای منویات مقام معظم رهبری و هم‌افزایی سایر قوا، شاهد حل مشکلات و پیشرفت همه‌جانبه ایران اسلامی باشیم.

 

 

 

 

خراسان جنوبی معطر به شمیم خدام رضوی شد

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان جنوبی گفت: امسال میزبان چهاردهمین دوره برگزاری جشنواره مردمی زیر سایه خورشید با حضور سفیران امام رضا (ع) در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ابراهیمی مدیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان جنوبی گفت: از دیروز و همزمان با دهه کرامت کاروان خدام آستان قدس رضوی وارد خراسان جنوبی شده اند تا پیام آور امام مهربانی برای مردمان این خطه باشند.

او افزود: کاروان خدام آستان قدس رضوی در طول دهه کرامت در برنامه‌های معنوی چهاردهمین دوره جشن‌های مردمی دهه کرامت زیر سایه خورشید از ۲۹ خرداد تا یکم تیر ماه در خراسان جنوبی حضور خواهند داشت.

ابراهیمی با بیان اینکه این جشن‌ها با رعایت کامل نکات‌ بهداشتی برگزار خواهد شد، بیان کرد: این کاروان شامل چهار خادم و یک روحانی آستان قدس رضوی است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان جنوبی عنوان کرد: این کاروان در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی حضور می‌یابد و با همراه داشتن پرچم حرم امام رضا (ع) و هدایای متبرک، فضای خراسان جنوبی را در دهه کرامت، معطر از شمیم رضوی می‌کند.

 

 

خراسان جنوبی معطر به شمیم رضوی/۲-۳

خراسان جنوبی میزبان چهاردهمین دوره جشنواره مردمی زیر سایه خورشید با حضور سفیران امام رضا (ع) در استان است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در استان گفت: از دیروز و همزمان با دهه کرامت کاروان خدام آستان قدس رضوی وارد استان خراسان جنوبی شدند تا پیام آور امام مهربانی برای مردمان این خطه باشند.

ابراهیمی افزود: کاروان خدام آستان قدس رضوی در طول دهه کرامت در برنامه‌های معنوی چهاردهمین دوره جشن‌های مردمی دهه کرامت زیر سایه خورشید از ۲۹ خرداد تا یکم تیر ماه در خراسان جنوبی حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این جشن‌ها با رعایت کامل نکات‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، گفت: این کاروان شامل چهار خادم و یک روحانی آستان قدس رضوی است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان جنوبی افزود: این کاروان در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی حضور می‌یابند و با همراه داشتن پرچم حرم امام رضا (ع) و هدایای متبرک، فضای خراسان جنوبی را در دهه کرامت، معطر از شمیم رضوی می‌کنند.

درخواست بخش خصوصی از دولت جدید

تصمیم‌سازی بر اساس آزمون و خطا را پایان دهیم/۳-۷

شفافیت در سیاست‌گذاری‌ها و پایان دادن به شیوه آزمون و خطا در برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند ضمن انتقاد از نبود شفافیت در چارچوب تصمیم‌سازی بر اساس آزمون و خطا را پایان دهیمسیاست‌گذاری‌های اقتصادی از دولت سیزدهم خواست تا حین برنامه‌ریزی برای اقتصاد از دیداه های بخش خصوصی بهره بگیرد و در عین حال رویکرد خود را از شیوه آزمون و خطا به استفاده از تجربیات جهانی تغییر دهد.

محسن احتشام به مهم‌ترین انتظارات بخش خصوصی از دولت جدید اشاره کرد و پایان دادن به رقابت نابرابر بخش خصوصی با دولت و تغییر رویکرد دولت‌محور در اقتصاد را خواستار شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر رشد اقتصادی با سطح منابع موجود در ایران تناسب ندارد، گفت: اولین کاری که برای رفع مشکلات موجود باید انجام شود شناسایی و رسیدن به درک درست از مشکلات است و پس از آن می‌توان راهکار‌های مناسب را ارائه داد تا در نهایت دیدگاه رنج آفرین را به گنج آفرین تبدیل کنیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تاکید بر اینکه باید در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های دولت جدید از تصمیمات و تجربیات بخش خصوصی استفاده شود، گفت: دولت سیزدهم توجه داشته باشد که ارائه برنامه‌های واحد برای همه استان‌ها و مناطق اقدام درست و منطقی نیست و سال‌هاست که بخش خصوصی روی توسعه منطقه‌ای متمرکز شده و پیشنهاد‌های اجرایی خود را تشریح کرده، اما از سوی دولت مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

احتشام بازگرداندن اعتماد به جامعه و تقویت سرمایه‌های انسانی، ایجاد دیپلماسی اقتصادی منطقی و درست برای ایجاد بازار‌های جدید، تقسیم کار بین بخش خصوصی و دولت را از دولت سیزدهم مطالبه کرد و افزود: باید هرآنچه به عنوان برنامه تعریف می‌شود با همدلی و همراهی به مرحله اجرا برسد و اجازه ندهیم این موارد تنها در حد حرف باقی بماند.

وی خواستار رفع مشکلات تولید و صادرات و دستورالعمل‌های زائد، بهبود وضع نظام بانکی و اصلاح قانون مالیات شد و گفت: هم اکنون با سیل بیکاری در استان‌های مختلف روبه‌رو هستیم ، اگر رونق به تولید بازگردد شاهد اشتغال‌زایی خواهیم بود.

 

احتشام افزود: در حال حاضر سطح نقدینگی در کشور بالاست و پول‌های سرگردانی وجود دارد که با مدیریت بازار می‌توان آن‌ها را در مسیر رونق تولید و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها استفاده کرد.

 

 

کشف ۴۲۲ کیلوگرم آویشن قاچاق در شهرستان طبس/۴

۴۲۲ کیلوگرم آویشن قاچاق در شهرستان طبس به ارزش ۸۵ میلیون تومان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: مأموران انتظامی پاسگاه تپه طاق شهرستان اخباری مبنی بر دپوی دارو‌های گیاهی در یکی از منازل در روستایی دریافت کردند که سریع موضوع پیگیری و در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ علی پور افزود: ماموران با اقدامات نامحسوس، مکان دقیق دپوی دارو‌های گیاهی را شناسایی کردند و با هماهنگی مقام قضائی به مکان مورد نظر اعزام شدند که در بازرسی از منزل ۴۲۲ کیلوگرم آویشن قاچاق کشف شد.
وی با اشاره به این که کارشناسان ارزش ریالی دارو‌های گیاهی غیرمجاز کشف شده را ۸۵ میلیون تومان برآورد کردند، گفت: متهم بازداشت شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس با اشاره به اینکه برداشت و خروج دارو‌های گیاهی تابع مقررات خاصی است و پلیس با هرگونه حمل و جابجایی آن برخورد می‌کند؛ از شهروندان خواست: تا در صورت مشاهده این گونه موارد، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
با تلاش نیرو‌های شرکت برق استان:

برگزاری انتخابات خراسان جنوبی بدون هیچ گونه قطعی برق/۳-۲

انتخابات خراسان جنوبی با تلاش نیرو‌های شرکت برق استان ، بدون هیچ گونه قطعی برق برگزار شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: به دنبال برنامه ریزی‌های انجام برگزاری انتخابات خراسان جنوبی بدون هیچ گونه قطعی برقشده با تلاش ۱۳۰ نفر از همکاران متخصص شرکت توزیع نیروی برق استان و با تامین برق پایدار در اقصی نقاط استان ، انتخابات و شمارش آرا در ۲۸ و ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ بدون بروز اختلال یا حادثه در حوزه برق برگزار شد.

دادگر افزود: با توجه به وجود بستر الکترونیک در برگزاری انتخابات خرداد ۱۴۰۰، تامین مستمر برق مورد نیاز شعب اخذ رأی و جلوگیری از بروز هرگونه خاموشی با توجه به گرمای هوا و کمبود تولید برق، دغدغه‌ی جدی بود که در سایه همراهی مشترکین برق و با همت و تلاش همکاران با موفقیت انجام شد.

وی گفت: کنترل بار شبکه توزیع برق و حراست و حفاظت فیزیکی از تاسیسات و شبکه‌های توزیع، رصد لحظه‌ای کنترل روند بار و جلوگیری از قطعی برق در ساعات اوج بار، نظارت بر ایمنی انشعابات مراکز اخذ رای و تامین امنیت شهروندان در برابر خطرات برق گرفتگی، آماده باش خودرو‌های فوریت برق در مجاورت شعب اخذ رای، تجهیز تمامی شهرستان‌ها به مولد دیزلی و استقرار مولد‌های اضطراری برق برای مراکز مهم در هر شهرستان، تامین روشنایی معابر عمومی به ویژه مسیر‌های منتهی به شعب و روشنایی موقت مورد نیاز اماکن کلیدی، و برنامه ریزی ویژه برای حفاظت از شبکه برق در برابر حملات سایبری از جمله اقدامات نیرو‌های شرکت برق استان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات ۲۸ خرداد بود.

 

 

 

 

 

محکومیت متهم قاچاق سوخت در نهبندان/۴

متهم قاچاق سوخت در نهبندان به پرداخت جریمه ۱۵۰ میلیون ریالی محکوم شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: بر اساس گزارش ماموران ایست و بازرسی سهل آباد شهرستان نهبندان مبنی بر اینکه در بازرسی صورت گرفته از یک دستگاه اتوبوس مقدار ۷۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق را در ۳۵ گالن ۲۰ لیتری کشف و در اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان رسیدگی شد.
حسن پور افزود: از آنجائی که طبق مقررات حاکم، خرید وفروش، حمل کالای یارانه‌ای تخلف می‌باشد، لذا شعبه پس از احضار متهم و رسیدگی‌های قانونی و احراز وقوع تخلف بر اساس مدارک و مستندات موجود در پرونده، وی را به استناد بند پ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده به پرداخت مبلغ ۱۵۶ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
وی گفت: به موجب مقررات قانونی هر شخص که مرتکب تخلف حمل یا نگهداری کالا‌های قاچاق یارانه‌ای شود علاوه بر ضبط کالا معادل دو تا چهار برابر ارزش کالا جریمه نقدی می شود.

 

 

 

 

حوض انبار‌های تاریخی روستای افین مرمت شد/۲

حوض انبار‌های تاریخی روستای افین شهرستان زیرکوه مرمت و بازسازی شد.

کارشناس ارشد مرمت بنا‌های تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعحوض انبار‌های تاریخی روستای افین مرمت شد دستی استان گفت: یکی از دلایل مرمت این حوض انبار‌ها ذخیره آب برای استفاده از آن در فضای سبز روستا است.

بزرگمهر با اشاره به این که بخشی از آب قنوات روستای افین بر این حوض انبار‌ها وقف است، افزود: با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستا این حوض انبار‌ها احیا شده و از آن‌ها علاوه بر جنبه گردشگری برای آبیاری فضا‌های سبز عمومی روستا استفاده می‌شود.

وی گفت: در کنار مسجد جامع افین که بنا به اطلاعات موجود سابقه تاریخی آن به دوره تیموریان می‌رسد حوض انبار دیگری ساخته شده است.

کارشناس ارشد مرمت بنا‌های تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: امسال مرمت این حوض انبار در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال قرار گرفته است.

 

 

کشف انبار احتکار لوازم تاسیساتی منزل در بیرجند/۴

انبار لوازم تاسیساتی احتکار شده در شهرستان بیرجند کشف شد.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: ماموران پلیس امنیت کشف انبار احتکار لوازم تاسیساتی منزل در بیرجنداقتصادی استان اخباری مبنی بر احتکار تعداد زیادی لوازم تاسیساتی منزل در یکی از انبار‌های شهر بیرجند دریافت کردند که سریعا موضوع پیگیری شد و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

سرهنگ جواد بخشی افزود:مأموران با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی انبار کالای احتکار شده را شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از محل تعداد ۴۱ دستگاه پکیج، ۱۹۰ قطعه انواع رادیاتور و ۱۸ دستگاه آبگرمکن گازی احتکار شده کشف کردند.

 

وی با بیان این که کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های احتکار شده را ۸ میلیارد ریال برآورد کردند؛ گفت: مأموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ بخشی گفت: نیروی انتظامی با محتکران کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به مخلان امنیت عمومی و اقتصادی را نخواهد داد.

 

 

 

 

 

 

فرمانده منطقه ای شمال شرق ارتش :

ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مقتدر و ایران اسلامی قدرت نظامی برتر منطقه است/۳

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش امروز در ساختار خود دچار تحول شده و یگان های آن ،یگان های متحرک هجومی ، واکنش سریع و تخصصی است.

امیر آذریان در مراسم معارفه سرپرست مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) با اشاره بهارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مقتدر و ایران اسلامی قدرت نظامی برتر منطقه است اینکه انقلابی بودن و انقلابی خدمت کردن نیرو‌های مسلح باعث شده تا امروز ایران ، قدرت نظامی منطقه است گفت: امروز نیرو‌های مسلح به جایی رسیده اند که تجهیزات و تسلیحات نظامی مورد نیازشان، با دست توانای نیرو‌های متخصص بومی ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارتش هم در به ثمر نشستن و هم در تثبیت انقلاب نقش آفرین بوده و در دفاع مقدس هم در کنار سایر نیرو‌های مسلح نگذاشتند یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیفتد، افزود: امروز هم، ارتش همیشه قهرمان در کنار دیگر نیرو‌های مسلح حافظ مرز‌ها انقلاب و ارزش‌های آن است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش گفت: امروز ایران اسلامی یک ارتش پر توان دارد و نیروی زمینی ، هوایی ، دریایی و پدافند هوایی ارتش با تمام وجود از این سرزمین حفاظت می‌کنند.

امیر آذریان با اشاره به اینکه با تدابیر رهبر معظم انقلاب، یگان ها‌ی مختلف ارتش در خراسان جنوبی مستقر است، گفت: امروز نگرانی رهبر معظم انقلاب از مرز‌های شرقی بر طرف شده و این افتخاری برای ارتش است.

وی با اشاره به ساخت پادگان در نهبندان و قاین افزود: با وجود اینکه در این زمینه کمک ارتش نکردند، اما باید این اتفاق بیفتد و می‌افتد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش با اشاره حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: در این روز ارتشیان قهرمان با حضور ۹۵ درصدی خود در پای صندوق‌های رای حضور یافتند تا بار دیگر ثابت کنند سرباز ولایتند و حافظ انقلاب و مرز‌ها و حریم انقلابند.

امیر آذریان گفت: مردم با حضور خود در انتخابات، امنیت و قدرت ملی کشور را تقویت کردند و دشمنان ایران اسلامی را ناکام گذاشتند.

استاندار هم با تبریک حماسه افرینی مردم ایران و بویژه مردم خراسان جنوبی گفت: با وجود تلاش رسانه‌های دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات، اما مردم با دعوت رهبر معظم انقلاب و با هوشیاری، بصیرت و زمان شناسی، تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند و برگ زرین دیگری را در دفتر پرافتخار ایران رقم زدند.

آقای ملانوری با تشکر از همه عوامل برگزاری انتخابات گفت: ۲۸ خرداد یک جشن بزرگ برای ملت ایران بود که باعث می‌شود اهداف و آرمان‌های ایران اسلامی به قله‌های رفیع برسد دشمنانمان را ناامید کند.

استاندار با اشاره به اینکه با وجود همسایگی ایران اسلامی و خراسان جنوبی با کشور افغانستان، مرز‌ها و تحولات منطقه با هوشیاری نیرو‌های مسلح و بویژه ارتش و مرزبانی کنترل و رصد می‌شود، گفت: امروز ایران اسلامی با تلاش نیرو‌های مسلح هم امن‌ترین کشور منطقه و هم تاثیر گذار در منطقه و دنیاست.

در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های سرهنگ جلالی نیک ، سرهنگ کریمی به عنوان سرپرست مرکز آموزش ۰۴ امام رضا معرفی شد.

با حضور خادمان حرم رضوی

کانون خادم یاران بخش قهستان افتتاح شد/۲

خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) دیشب با ورود به بخش قهستان شهرستان درمیان کانون خادمیاران این منطقه را افتتاح کردند.

امام جمعه درمیان در محل افتتاح این کانون و جمع مردم بخش قهستان، گفت: یکی از افتخارات ما نیز حضور خادمان حرم رضوی است و با حضور آن‌ها کانون خادم یاران رضوی افتتاح شد تا بحث خدمت به مردم و کمک‌های مومنانه را دنبال کند و این کانون می‌تواند مایه افتخار و حل بسیاری از مشکلات مستضعفان باشد.

حجت الاسلام خزایی افزود: خادمان رضوی با حضور خود در این خطه اشک شوق در گوشه چشمان مردم جاری کردند که بسیاری به علت ویروس کرونا نمی‌توانند به مشهدالرضا بروند.

خدام بارگاه منور ثامن الحجج (ع) در نخستین روز از حضور در خراسان جنوبی به شهرستان درمیان و بخش مرزی گزیک رفتند و جشن دهه کرامت را با سربازان در کنار مرز برگزار کردند.

حجت الاسلام موحدیان مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید در میان پرسنل وظیفه و پایور هنگ مرزی گزیک به بیان کرامات و عنایت امام رضا (ع) و ترویج و توسعه فرهنگ رضوی پرداخت.

 

 

 

 

 

 

 

دستگیری عامل شکار پرندگان وحشی در قاین/۴

عامل شکار پرندگان وحشی در شهرستان قاینات دستگیر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قاین گفت: محیط بانان حین عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در مناطق آزاد شهرستان، موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر متخلف شدند.
بسملی افزود: از متخلف دستگیر شده یک قبضه سلاح ساچمه زنی به همراه لاشه دو قطعه کبک و دو قطعه تیهو کشف و ضبط شد.
وی گفت: پرونده متخلف دستگیر شده جهت رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

 

 

 

 

برگزاری آیین معارفه سرپرست جدید مرکز آموزش امام رضا (ع) نزاجا
برگزاری آیین معارفه سرپرست جدید مرکز آموزش امام رضا (ع) نزاجا
با حضور استاندار خراسان جنوبی، آیین معارفه سرپرست جدید مرکز آموزش امام رضا (ع) نزاجا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ این مراسم با حضور امیر آذریان فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق کشور همراه بود.
در این مراسم از تلاش ها و زحمات سرهنگ ستاد مهدی جلالی نیک ، فرمانده سابق مرکز آموزش امام رضا (ع) تقدیر شد.
شایان ذکر است: سرهنگ داریوش کریمی به عنوان سرپرست مرکز آموزش امام رضا (ع) معرفی گشت.

 

رییس ستاد انتخاباتی: انتخاب آیت الله رییسی پیروزی گفتمان انقلاب است

رییس ستاد انتخاباتی: انتخاب آیت الله رییسی پیروزی گفتمان انقلاب است

رییس دفتر هماهنگی ستادهای انتخاباتی سید ابراهیم رییسی در خراسان جنوبی گفت: انتخاب آیت الله رییسی که توسط مردم متدین و فهیم رقم زده شد، فقط پیروزی شخص نبوده بلکه پیروزی حق و گفتمان انقلاب است.

حجت الاسلام محمد مختاری عصر شنبه در جشن دهه کرامت و پیروزی ملت ایران که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ورزشگاه آزادی بیرجند برگزار شد، افزود: مردم خراسان جنوبی ۲۸ خرداد حماسه آفریدند، خاطرات انقلاب و جنگ و حماسه سوم خرداد را تکرار و خرمشهری دیگر را فتح کردید؛ این پیروزی بزرگ مبارک همه باشد.

وی اظهار داشت: شما دیروز انتقام سردار سلیمانی را از آمریکای مستکبر و ایادی مزدورش گرفتید و امروز جشن پیروزی گفتمان انقلاب را برگزار کردیم.

رییس دفتر هماهنگی ستادهای انتخاباتی سید ابراهیم رییسی در خراسان جنوبی گفت: شما مردم در چله اول انقلاب قدم‌های بزرگی برداشتید، طاغوت را بیرون کردید، نظام اسلامی را برپا کردید، جنگ هشت ساله را بدون دادن حتی یک وجب از خاک مقدس ایران اسلامی به پایان بردید، فتنه‌های داخلی را خاموش کردید و داعش و آمریکا را در منطقه شکست دادید.

وی افزود: به فال نیک می‌گیریم در دهه کرامت و آستانه میلاد امام رضا (ع) در گام دوم انقلاب گامی بلند برداشتید و به جای گفتمان غربگرایی که مایه غبار گرفتگی بر چهره مقدس نظام اسلامی شده و علیرغم همه پیشرفت‌های نظام در ابعاد مختلف برای دلسوزان مایه خجالت شده بود، گفتمان ناب انقلاب را که در ۴۰ ساله گام اول پیوسته افتخارآفرین بوده را حاکم کردید.

حجت الاسلام مختاری گفت: امروز خوشحالی ما از این است که حق را شناخته و یاری کردیم و بر مسند ریاست قوه مجریه گذاشتیم، انقلاب را از دست نااهلان گرفتیم و این امانتی را که امام راحل و شهدا در اختیار ما قرار داده بودند، به اهل آن سپردیم.

وی افزود: آفرین بر شما مردم خراسان جنوبی که در کشور حداکثر مشارکت در انتخابات را داشتید و به کاندیدای اصلح رییس جمهوری منتخب حداکثر رای را دادید و نماینده خودتان در مجلس خبرگان را بر مسند ریاست جمهوری نشاندید.

وی گفت: آنچه در این جشن بزرگ که جای مباحث دقیق علمی نیست اما شور ما باید اندیشه در شعور ما داشته باشد.

رییس ستاد مرکزی انتخاباتی حجت الاسلام رییسی در خراسان جنوبی گفت: باید کارآمدی گفتمان انقلاب را به رخ دشمنان خارجی و داخلی بکشانیم، باید آدرس‌های غلطی که به مردم ما دادند، تحریم کردند، نفوذی گذاشتند آدم‌های بی عرضه را بر مردم حاکم کردند و بعد به پای نظام و انقلاب گذاشتند را رسوا کرده و به دنیا ثابت کنیم گفتمانی که انقلاب به این عظمت را به پیروزی رساند و این همه فراز و نشیب را پشت سر گذاشت، قادر است مسایل اقتصادی و اجتماعی کشور را حل کند و مردم را از این اوضاع نابسامان نجات دهد.

وی افزود: همه ما امروز موظف هستیم با دو رویکرد اخلاص و تفکر، گفتمان انقلاب، گفتمان کار برای خدا و در خدمت خلق خدا بودن را دنبال کنیم و همه نیت‌ها برای خدا و برای بندگان خدا همراه با تفکر باشد، برای اینکه چه کنیم که کارآمدی نظام را اثبات کنیم، گره‌های زندگی مردم را بگشاییم و راه را برای حرکت سریع‌تر قطار انقلاب اسلامی باز کنیم.

مختاری عنوان کرد: باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم و نباید اجازه دهیم تبدیل به تهدید شود لذا همه باید دست به دست هم دهیم.

وی گفت: فکر نکنید امروز پایان کار بود، امروز آغاز کار است و باید بدانیم کار و تلاش پیوسته و شبانه‌روزی برای نیروهای دغدغه‌مند، مومن و متدین و ملت انقلابی آغاز شد.

وی افزود: خواص و توده‌های مردم بدانند این گونه نیست که آیت الله رییسی را انتخاب کنیم اما در خانه بنشینیم و نگاه کنیم تا یک تنه همه مشکلات را حل کند؛ این نشدنی است.

رییس دفتر هماهنگی ستادهای انتخاباتی سید ابراهیم رییسی در خراسان جنوبی گفت: اگر مردم در جامعه نباشند و خواص و عوام همراهی نکنند، مشکلات حل شدنی نیست، از کسانی که جایگاه و مسئولیت دارند، از خواص و کسانی که باری بر دوش دارند خواهش دارم همه نفسانیات و وسوسه‌های شیطانی را زیر پا بگذاریم، مواظب باشیم برق قدرت، ثروت و جاذبه‌ها چشم ما را نگیرد.

وی با بیان اینکه همه باید در خدمت نظام و خون شهدا باشیم افزود: باید از این فرصت ایجاد شده استفاده کنیم، مشاجره، سهم‌خواهی، دعوا، درگیری و مسابقه سر قدرت گفتمان نیست بلکه گفتمان ناب انقلاب، گفتمان عدالت، خدمت بی‌منت، کار جهادی، اخلاص و تفکر است.

حجت الاسلام مختاری گفت: قدرت‌طلبی، دنیاطلبی، ریاست طلبی و دعوا سر پست و مقام نتیجه نفوذ و تهاجم فرهنگ مادی دنیای غرب است لذا همه باید دست در دست هم دهیم و خواص در این زمینه مسئولیت خیلی ویژه‌ای دارند و باید به رییس جمهوری منتخب برای حل مشکلات کشور کمک کنند.

وی اظهار داشت: توده‌های مردم نیز موظف هستند پیوسته رصد و مطالبه داشته باشند، مشفقانه و دوستانه آرمان‌ها و منش انقلاب را از مسئولان انقلابی طلب کنند.

رییس ستاد مرکزی سید ابراهیم رییسی در خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی گوشت قربانی نیست که هر کس تلاشی کرده، حکمی دارد باید بخشی از این گوشت را ببرد؛ این گفتمان ما نیست بلکه عادت غلطی است که گفتمان متاثر از فرهنگ غربی برایمان بوجود آورده است.

وی افزود: مسئولیت طعمه و لقمه نیست، یک بار است و باید برعهده انسان‌های شایسته، قدرتمند، توانمند و قوی باشد حتی اگر در هیچ ستادی فعالیت نداشته است.

وی گفت: از محضر نماینده نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی خواهش کردم با مدیریت ایشان از همه دغدغه‌مندان، دلسوزان و کسانی که تعهد قلبی به نظام و انقلاب دارند برای اینکه بازوی دولت جوان انقلابی باشند و در استان کار به دست اهل آن بیفتد، شایسته‌سالاری باشد و انسان‌های پاک و کارآمد مسئولیت بگیرند تا این فرصت سوزانده و تبدیل به تهدید نشود.

مختاری افزود: این حماسه به دست خود مردم ایجاد شد بنابراین از همه کسانی که تلاش کردند این حماسه بوجود بیاید تشکر می‌کنم چراکه اقبال عظیمی در این دوره داشتیم.

وی گفت: برای ستاد انتخاباتی آقای رییسی یک ریال برای اجاره منزل یا مکان نداشتیم و همه هزینه‌ها به صورت مردمی در اختیار ستاد قرار گرفت و مردم در صحنه بودند.

وی اظهار داشت: چنین مردمی که این گونه در صحنه بودند قابلیت دارند مسئولانی از جنس خودشان، کارآمد، متعهد و متخصص کار استان را به عهده بگیرند و گره‌ها را از زندگی مردم باز کنند.

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند برگزار شد، قشرهای مختلف مردم، جمعی از ائمه جمعه و جماعات، فعالان سیاسی و اجتماعی حضور داشتند.

اجرای سرود و قرائت بیانیه مقام معظم رهبری به مناسبت شرکت پرشور مردم ایران در انتخابات ۱۴۰۰ از جمله برنامه‌های این جشن مردمی بود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد.

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی در استان خراسان جنوبی از ساعت ۷ صبح روز جمعه آرای مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را اخذ کردند و رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد شنبه ادامه داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به عنوان رییس جمهوری منتخب ایران انتخاب شد و عبدالناصر همتی، محسن رضایی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی سه نامزد حاضر در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امروز در پیام‌هایی پیروزی رییسی را به وی تبریک گفتند.

امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی تاکنون این استان با ۷۴،۲۲ درصد رتبه نخست مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 

 

 

 

ثبت بیشترین مشارکت انتخاباتی در سه شهرستان خراسان جنوبی/۳-۷

ثبت بیشترین مشارکت انتخاباتی در سه شهرستان خراسان جنوبی

 رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: سه شهرستان استان در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا دارای بالاترین میزان مشارکت هستند و پایین‌ترین مشارکت با ۵۹.۹۵ درصد مربوط به شهرستان بیرجند است.

“ناصر خوش خبر”  اظهار داشت: شهرستان سربیشه با ۱۰۰.۷ درصد اولین شهرستان استان از نظر مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد است و در شهرستان طبس ۱۰۰.۲ درصد مشارکت ثبت شد که در این شهرستان بی‌سابقه است.

وی از خوسف به عنوان سومین شهرستان با مشارکت بالا در انتخابات با ۹۴.۸۱ درصد نام برد و گفت: مجموع شهرستان‌های استان بالای ۷۱ درصد از مشارکت را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تجربه کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: مشارکت مردم استان در انتخابات برگرفته از اعتقاد و باور به این حضور و مشارکت بوده به ویژه در این ایام که مولفه‌هایی مانند کرونا و تبلیغات بسیار گسترده دشمن در فضای مجازی و معاندین را داشتیم و این مشارکت تودهنی به همه فعالیت‌های ضد نظام جمهوری اسلامی و امید بود که همه مردم باورمندانه و آگاهانه پای برنامه‌ها و اهداف نظام هستند.

وی اظهار داشت: بیش از ۵۶۹ هزار نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات بودند که تعداد کل آرای ماخوذه در استان ۴۲۲ هزار و ۵۹۹ رای بوده است.

خوش خبر گفت: خراسان جنوبی با ثبت مشارکت ۷۴.۲۲ درصد تا این لحظه رتبه نخست را در کشور دارد و از این بابت باید به مردم تبریک گفت به خصوص همه کسانی که تریبون در اختیار داشتند، رسانه‌ها، متنفذین، ائمه جمعه و جماعات و دلسوزان نظام که تنور انتخابات را گرم کردند تا مردم با بینش و آگاهی بیشتر بتوانند در این انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: استان خراسان جنوبی بار دیگر افتخارات گذشته را تکرار و ثابت کرد مردم همیشه در صحنه‌های سخت پای برنامه‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی و انقلاب هستند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: کسانی که دل در گرو کمرنگ بودن این حضور داشتند، دشمنانی که در فضای مجازی و عینی تبلیغ می‌کردند تا مردم را ناامید کنند این گونه حضورها همه برنامه‌هایشان را خنثی و امید را در جامعه تقویت کرد.

وی درباره نتایج قطعی شمارش آرا در خراسان جنوبی گفت: از مجموع آرای صحیح ماخوذه که معادل ۳۹۵ هزار و ۹۳۵ رای است، سید ابراهیم رییسی با ۳۴۳ هزار و ۱۰۶ رای معادل ۸۱.۱۱ درصد حائز رتبه اول از حیث اقبال عمومی شد.

خوش خبر افزود: عبدالناصر همتی ۲۳ هزار و ۲۲۰ رای معادل ۵.۵ درصد آرا، محسن رضایی ۱۷ هزار و ۲۶۰ رای معادل ۴.۳۳ درصد و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۱۲ هزار و ۳۴۹ رای معادل ۲.۹۰ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: باید به همه طرفداران نامزدهایی که در انتخابات فعالیت کرده و قانون و اخلاق را رعایت کردند که صفات نیک مردم استان را به همه نشان دهند، دست‌مریزاد گفت.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی ادامه داد: به طرفداران حجت الاسلام رییسی و ستاد انتخاباتی تبریک می‌گویم و تبریک واقعی را باید به مردم گفت که همچنان پرشور و پرصلابت برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی را دنبال می‌کنند.

وی گفت: امیدوارم این انتخابات و شروع فعالیت دولت جدید بتواند منشا تاثیرگذاری بهتر در ایجاد امید و انسجام شود و تاثیر آن را در حوزه‌های توسعه استان نیز شاهد باشیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد.

فرایند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ساعت ۷ صبح روز جمعه در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی آغاز شد.

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی در استان خراسان جنوبی، آرای مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را اخذ کردند و رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد شنبه ادامه داشت.

امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

بیش از ۲۴ هزار نفر در این استان به عنوان عوامل اجرایی، برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد را برعهده داشتند.

 

 

 

 

 

عطر خوش رضوی در هنگ مرزی استان خراسان جنوبی پیچید

 

عطر خوش رضوی در هنگ مرزی استان خراسان جنوبی پیچید

گروه استان‌ها- کاروان خُدام بارگاه منور رضوی با حضور در نقطه صفر مرزی گزیک در شهرستان درمیان با مرزداران غیور انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خدام بارگاه منور ثامن الحجج(ع) در نخستین روز از حضور در استان خراسان جنوبی به شهرستان درمیان و بخش مرزی گزیک رفتند و جشن دهه کرامت را با سربازان در کنار مرز برگزار کردند.

استقبال باشکوه و معنویت سربازان دلداده به امام رضا(ع) در این بخش مرزی وصف ناشدنی بود و  خادمان رضوی نیز با مدیحه‌سرایی و قرائت اشعاری در وصف امام هشتم(ع) دل عاشقان را رهسپار حرم امام رضا(ع) کردند.

حجت‌الاسلام موحدیان مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید در میان پرسنل وظیفه و پایور هنگ مرزی گزیک به بیان کرامات و عنایت امام رضا(ع) و ترویج و توسعه فرهنگ رضوی پرداخت.

در پایان این مراسم هم به علت عدم شیوع ویروس کرونا پرچم حرم رضوی در میان سربازان گردانده نشد اما هر کدام از سربازان و پرسنل به ترتیب از زیر پرچم سبز گنبد رضوی عبور کرده تا ضمن تبرک جویی در زیر سایه امام رئوف و مهربانی ها به خدمت بپردازند.

همچنین خادمان حرم رضوی در ادامه برنامه‌های خود در شهرستان درمیان، کانون خادم یاران رضوی بخش قهستان افتتاح و مزار شهدای گمنام را غبارروبی کردند.

در این مراسمات نیز حضور باشکوه زنان و مردان کم نظیر بود و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی آمدند تا عشق و ارادت خود را یکبار دیگر به امام مهربانی‌ها ابراز کنند.

خادمان حرم رضوی نیز ضمن مدیحه سرایی و بیاناتی در وصف امام رضا(ع) با بسته‌های نمک و نبات تبرکی از عاشقان و دلدادگان امام هشتم پذیرایی کردند.

جشن ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) با حضور باشکوه مردم و خادمان حرم رضوی در حسینیه شهدای گمنام بخش قهستان شهرستان درمیان برگزار شد.

عدم شرکت در انتخابات به معنای ندانستن الفبای فرهنگ رضوی و انسانیت است

حجت الاسلام مصطفی موحدیان مُبلغ اعزامی حرم رضوی در این مراسم بیان کرد: یکی از رمزهای موفقیت شهدا زندگینامه آنها بوده و کتاب خواندن شهید و خاطرات تاثیر دارد شهید به وجه الله نگاه می کند.

موحدیان گفت: شهید به مقامی می رسد که در نزد خدا ویژه است و برکت شهدا ما را ولایتمدار کرده و مردم با حضور پرشور در انتخابات جهاد کردند.

وی تصریح کرد: کسی که در انتخابات رای نمی دهد الفبای فرهنگ رضوی و شهادت و انسانیت را نمی فهمد و شما رای دادید متوجه موضوع هستید و باید این راه را ادامه بدهید و عقل آن چیزی است که انسان به وسیله آن بهشت را به دست می آورد.

انتخاب اصلح مردم سبب حل مشکلات اقتصادی می شود

همچنین حجت‌الاسلام راستگو امام جمعه قهستان در این جشن بیان کرد: مردم ایران اسلامی و خراسان جنوبی روز جمعه حماسه بزرگی را با حضور خود در انتخابات رقم زدند که دوست و دشمن انگشت به دهان ماندند.

راستگو افزود: این حضور پررنگ مردم در حالی بود که دشمنان شیطنت های بسیاری داشتند تا مردم را ناامید کنند و به پای صندوق های رای نیایند.

وی گفت: رییس جمهور منتخب ملت ایران خادم امام رضا(ع) هستند و این نتیجه را ملت رقم زدند و امروز پیروز این انتخابات مردم هستند و استان خراسان جنوبی در کشور ولایتمداری و عظمت خود را به رخ کشاند.

امام جمعه قهستان تصریح کرد: امیدواریم با این انتخاب مردم بسیاری از مشکلات اقتصادی و مسائل دیگر در کشور حل شود و مردم از بی عدالتی و فساد رنج نبرند.

راستگو ادامه داد:  پرچم حرم رضوی عطر و بوی امام رضا(ع) را در شهر آکنده کرده و افتخار ما این است که خدام و پرچم امام رضا(ع) را زیارت کنیم.

کانون خادم یاران بخش قهستان افتتاح شد

همچنین با حضور خادمان حرم رضوی کانون خادم یاران رضوی بخش قهستان افتتاح شد تا کمک کننده به مستضعفان و پل ارتباطی میان مردم و حرم امام رضا(ع) باشد.

حجت‌الاسلام خزایی امام جمعه درمیان خزایی در محل افتتاح این کانون و جمع مردم بخش قهستان افزود: انتخاب مردم در انتخابات ۱۴۰۰ صحیح و دقیق بود و به فرمایش رهبری نیز مردم از این انتخاب خیر خواهند دید.

خزایی بیان کرد: خادمان رضوی با حضور خود در این خطه اشک شوق در گوشه چشمان مردم جاری کردند که بسیاری به دلیل ویروس کرونا نمی توانند به مشهدالرضا بروند.

وی گفت: یکی از افتخارات ما نیز حضور خادمان حرم رضوی است و با حضور آنها کانون خادم یاران رضوی افتتاح شد تا بحث خدمت به مردم و کمک های مومنانه را دنبال کند و این کانون می تواند مایه افتخار و حل بسیاری از مشکلات مستضعفان باشد.

 

 

 

 

۱۳۳ کیلومتر شبکه گازرسانی امسال در خراسان جنوبی اجرا شد

خراسان جنوبی؛ رکورددار اجرای شبکه تغذیه و توزیع گاز/۳-۷

۱۳۳ کیلومتر شبکه گازرسانی امسال در خراسان جنوبی اجرا شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با اجرای بیش از ۱۳۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز، بالاترین میزان شبکه تغذیه و توزیع گاز در فروردین ماه به نام شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت شد.

سید محمود هاشمی افزود: براساس گزارش دریافتی از شرکت ملی گاز ایران، شرکت گاز خراسان جنوبی با اجرای بیش از ۱۳۳ کیلومتر شبکه گازرسانی، بالاترین میزان اجرای شبکه تغذیه و توزیع را بین شرکت‌های گاز استانی در سال جاری کسب کرد.

وی افزود: شرکت گاز خراسان جنوبی برای دومین سال متوالی بالاترین تعهد گازرسانی روستایی برای گازرسانی به ۲۱۲ روستا را در میان شرکت‌های گاز استانی به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در ادامه نهضت عظیم گازرسانی، امیدواریم با عبور از برنامه تعیین شده و تعهد ابلاغ شده توسط شرکت ملی گاز ایران، امسال ۲۵۰ روستای استان از گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: بسیار خرسندیم که با تلاش و همت کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی و علیرغم شرایط خاص اقتصادی و وجود کرونا، سال گذشته نیز توانستیم فراتر از وعده خود عمل کنیم و ۶۳۴ روستای استان را از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند سازیم.

هاشمی گفت: با همت جهادی مجموعه و یاری خداوند در سال گذشته رکورد بی‌سابقه گازرسانی به ۶۳۴ روستا طی یک سال در کارنامه افتخارات شرکت گاز استان خراسان جنوبی ثبت شد که این حجم عظیم گازرسانی در بیش از نیم قرن فعالیت شرکت ملی گاز ایران، یک رکورد بی‌نظیر محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ نیز شرکت گاز خراسان جنوبی بالاترین میزان شبکه را بین شرکت‌های گاز استانی اجرا کرد به طوری که ۲ هزار و ۴۷۱ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در استان اجرا شد و از این مقدار ۲ هزار و ۳۷۷ کیلومتر مربوط به مناطق روستایی و ۹۴ کیلومتر مربوط به مناطق شهری بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: تا پایان امسال و با اتمام پروژه‌های گازرسانی تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی استان خراسان جنوبی از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد؛

دردسر‌های ویلاسازی برای روستائیان / سرقت آب در خانه باغ ها، مردم را تشنه‌تر کرد/۷

برداشت غیر مجاز آب با تانکر و استفاده برای آبیاریویلا‌ها روستائیان را با مشکل کم آبی و قطعی آب چند ساعته و حتی روزانه مواجه کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روستا‌های هدف گردشگری خراسان جنوبی این روز‌ها با کمبود و قطعی آب دست و پنجه نرم می‌کنند، روستا‌هایی که با طبیعت سبزشان سکونتگاه دائمی شهرنشینانی شده اند که قارچ گونه در آنجا اقدام به ویلاسازی می‌کنند.

ظرفیت مجتمع‌های آبرسانی روستایی جوابگوی نیاز آبی روستائیان نیست، چه رسد به اینکه این آب برای ویلاسازی و آبیاری فضای سبز باغ‌های جدید استفاده شود.

چندی پیش اهالی روستای بهلگرد بیرجند در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی خواستار پیگیری این موضوع و برخورد با متخلفان شدند.

اهالی می‌گفتند: دو هفته‌ای هست آب شرب روستا به صورت مکرر قطع می‌شود، به ویژه در روز‌های پایانی هفته که مردم از شهر به روستا می‌آیند و در باغ ویلا‌ها اقدام به آبیاری آن هم با آب لوله کشی می‌کنند!

قطع انشعاب غیر مجاز آب خانه باغ‌ها

ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های اطراف روستا کار را به جایی رسانده است که شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در خصوص استمرار کم آبی و برخورد با متخلفان هشدار داده است.

امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی  می‌گوید: بخش عمده‌ای از ساخت و ساز‌ها به صورت غیر مجاز است که برخورد قاطع با آن‌ها صورت می‌گیرد.

او افزود: در روستای بهلگرد، برداشت غیر مجاز آب و ساخت و ساز غیر قانونی انجام می‌شود که این کار موجب افزایش خانوار و قطعی مکرر آب شده است در حدی که مجبور به ایجاد خط انتقال جدید آب در آنجا شده ایم.

امامی در خصوص افزایش خانوار در روستای بهلگرد عنوان می‌کند: در ابتدای ساخت و ساز تنها ۲۰ خانوار این روستا اشتراک داشتند، اما در پایان ۸۰ خانوار اشتراک گرفتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی می‌گوید: برای تأمین آب شرب روستائیان بهلگرد در حال ایجاد خط انتقال جدید آب هستیم.

او تصریح می‌کند: در روستای خونیک نیزساخت و ساز در حال انجام است که اگر به همین صورت پیش رود، برای تأمین آب پایدار دچار مشکل می‌شویم.

هم اکنون ۴۵۰ روستای خراسان جنوبی با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند و بیش از ۱۹ درصد روستا‌های استان با تنش آبی مواجه هستند.

 

 

 

 

 

 

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی:

تزریق دز دوم واکسن از اواخر هفته در خراسان‌جنوبی آغاز می‌شود/۲-۳

تزریق دز دوم واکسن از اواخر هفته در خراسان‌جنوبی آغاز می‌شود

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: تزریق دز دوم واکسن از اواخر هفته در خراسان‌جنوبی آغاز می‌شود.

غلامرضا شریف‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: وضعیت خراسان‌جنوبی از نظر شیوع کرونا تغییر چندانی نکرده و خوشبختانه مردم ما همچنان پروتکل‌های بهداشتی را مانند هفته‌های قبل مراعات می‌کنند.

دبیرستاد دانشگاهی و پیشگیری از کرونا بیان‌کرد: در مجموع مردم ما در حوزه‌های مختلف حدود ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را مراعات می‌کنند که بسیار ارزنده است.

وی در زمینه تزریق دوز دوم واکسن کرونا ادامه‌داد: پیش بینی می‌کنیم که تزریق دوز دوم واکسن کرونا به هم استانی‌هایی که دز اول را تزریق کرده‌اند از اواخر هفته آغاز می‌شود.

شریف زاده بیان‌کرد: واکسن برای دوز دوم وارد کشور شده و به محض اینکه همکاران محموله را از مشهد وارد خراسان‌جنوبی کنند، تزریق را آغاز خواهیم کرد.

وی در زمینه راه اندازی مراکز تجمیعی تزریق واکسن نیز اظهارکرد: برنامه ما بر افزایش مراکز تجمیع تزریق واکسن در بیرجند و برخی دیگر از شهرستان‌های پرجمعیت استان بودیم ولی فعلاً واکسنی نداریم که به دنبال راه اندازی چنین مراکزی باشیم.

شریف زاده با بیان اینکه امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم کار واکسیناسیون مردم شریف خراسان‌جنوبی را ادامه دهیم، یادآور شد: البته این نکته را مد نظر داشته باشیم که حتی با زدن واکسن نیز باید پروتکل‌های بهداشتی چون زدن ماسک را تا واکسیناسیون ۷۰ درصد جامعه باید مراعات کنیم.

قدردانی نمایندگان مجلس از حضور حماسی مردم خراسان جنوبی در انتخابات

قدردانی نمایندگان مجلس از حضور حماسی مردم خراسان جنوبی در انتخابات

ایسنا/خراسان جنوبی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در پیام‌هایی جداگانه از حضور باشکوه مردم خراسان‌جنوبی در انتخابات قدردانی کردند.

حجت الاسلام مجید نصیرایی، نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که دشمنان، تمام عروسک‌های خیمه شب بازی همیشگی در رسانه‌هایشان را به کار گرفتند اما مردم همیشه در صحنه آنها را ناامید کردند.

به گزارش ایسنا، سلمان اسحاقی، نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در پیامی این حضور مقتدرانه و ارزشمند را برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: مردم با حضورشان بار دیگر بیعت مجدد با رهبر و آرمان های انقلاب بستند و امنیت کشور را تثبیت کردند.

مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم از حضور مردم قددرانی کرد و افزود: حضور مردم در پای صندوق ههای رای نشان داد مردم همچنان از آرمان‌های انقلاب پیروی می کنند و تبلیغات بی سابقه دشمنان که می خواستند مردم با صندوق های رای قهر کنند تاثیری نداشت.

حسین خسروی، رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز نوشت: امت وفادار با حضور باشکوه و چشمگیر در انتخابات ۲۸ خرداد بار دیگر ثابت کردند که در خط مقدم ولایتمداری و حافظ امنیت و اقتدار کشور هستند.

وی ادامه داد: حمد و سپاس بیکران به درگاه پروردگار منان که حضور با شکوه و چشمگیر ملت بزرگ ایران به ویژه مردم ولایی و همیشه در صحنه خراسان جنوبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا، شکوه جاودانه‌ای را آفرید و برگ زرین دیگری بر افتخارات این سرزمین الهی، افزود.

وی افزود: مشکلات موجود جامعه، تبلیغات شبکه‌های معاند، نتوانست بر عزم ملت ایران به ویژه مردم ولایتمدار خراسان جنوبی فائق آید و انتخابات را دچار مشکل سازد، بلکه امت وفادار یک بار دیگر ثابت کردند در خط مقدم ولایتمداری و حافظ امنیت و اقتدار کشور هستند و حماسه‌ای به یادماندنی رقم زدند که سربلندی کشور عزیزمان را قوت بخشید و دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را مایوس و نا امید ساخت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اینجانب ضمن ادای احترام به ارواح طیبه شهدا که با نثار خون پاک‌شان، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای همه ما به ارمغان آوردند، از حضور گسترده مردم با اخلاص، متعهد و انقلابی خراسان جنوبی و نیز از زحمت‌های خالصانه تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از نیروهای اجرایی، نظارتی، قضایی، بازرسی، امنیتی و انتظامی، رسانه‌های مکتوب و مجازی و صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی به لحاظ اطلاع‌رسانی شایسته در زمینه‌سازی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم.

وی یادآور شد: تبریک به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز؛ به جهت برخورداری از امتی با بصیرت و زمان‌شناس و حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب و نماینده محترم مردم ولایتمدار خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری به دلیل کسب اعتماد مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، امید است در پرتو این حماسه مردمی و اجرای منویات مقام معظم رهبری و هم‌افزایی سایر قوا، شاهد حل مشکلات و پیشرفت همه‌جانبه ایران اسلامی باشیم.

 

 

 

 

 

خراسان جنوبی؛ رکورددار اجرای شبکه تغذیه و توزیع گاز/

خراسان جنوبی؛ رکورددار اجرای شبکه تغذیه و توزیع گاز

خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با اجرای بیش از ۱۳۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز، بالاترین میزان شبکه تغذیه و توزیع گاز در فروردین ماه به نام شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت شد.

سید محمود هاشمی افزود: براساس گزارش دریافتی از شرکت ملی گاز ایران، شرکت گاز خراسان جنوبی با اجرای بیش از ۱۳۳ کیلومتر شبکه گازرسانی، بالاترین میزان اجرای شبکه تغذیه و توزیع را بین شرکت‌های گاز استانی در سال جاری کسب کرد.

وی افزود: شرکت گاز خراسان جنوبی برای دومین سال متوالی بالاترین تعهد گازرسانی روستایی برای گازرسانی به ۲۱۲ روستا را در میان شرکت‌های گاز استانی به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در ادامه نهضت عظیم گازرسانی، امیدواریم با عبور از برنامه تعیین شده و تعهد ابلاغ شده توسط شرکت ملی گاز ایران، امسال ۲۵۰ روستای استان از گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: بسیار خرسندیم که با تلاش و همت کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی و علیرغم شرایط خاص اقتصادی و وجود کرونا، سال گذشته نیز توانستیم فراتر از وعده خود عمل کنیم و ۶۳۴ روستای استان را از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند سازیم.

هاشمی گفت: با همت جهادی مجموعه و یاری خداوند در سال گذشته رکورد بی‌سابقه گازرسانی به ۶۳۴ روستا طی یک سال در کارنامه افتخارات شرکت گاز استان خراسان جنوبی ثبت شد که این حجم عظیم گازرسانی در بیش از نیم قرن فعالیت شرکت ملی گاز ایران، یک رکورد بی‌نظیر محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ نیز شرکت گاز خراسان جنوبی بالاترین میزان شبکه را بین شرکت‌های گاز استانی اجرا کرد به گونه‌ای که ۲ هزار و ۴۷۱ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در استان اجرا شد و از این مقدار ۲ هزار و ۳۷۷ کیلومتر مربوط به مناطق روستایی و ۹۴ کیلومتر مربوط به مناطق شهری بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: تا پایان امسال و با اتمام پروژه‌های گازرسانی تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی استان خراسان جنوبی از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*