اخبار خراسان جنوبی / کشف ۵۸۰میلیون ریال انواع کالای قاچاق در بیرجند

به جای حسرت، ائمه‌وار زندگی کنیم

در این گزارش مواردی گذرا در باب نکات تربیتی مطرح شده که خواندن آن در دنیایی که از شروع روز دختر تا چند روز بعد از آن فقط آهنگ و کلیپ و استیکر است که فجازی را می‌ترکاند، خالی از لطف نیست.

به گزارش مهراز زمانی‌که روز دختر شروع می‌شود، فکر و خیال از ذهن آدم؛ این موجود دو پای محدود به مکان و زمان، با فکر و خیالی که اگر دست و پایش را با غل و زنجیر هم به زمین میخ کنی باز هم حریفش نمی‌شوی به هرجایی که دلش بخواهد سفر می‌کند، مخصوصاً اگر آن آدم، جنسش دختر باشد یا نسبتش با آن دختر پدر و مادری باشد که عظمت روح و دردانه کریمه عالم، معصومه (س) که بهانه نامیدن روز دختر است را درک کرده باشد، حالا هر چقدر هم دلش را به کلیپ‌هایی که با چیدن عکس‌های بزک شده با چاشنی خنده و آهنگ شیش و هشت خوش شود و چند تا اسلاید قلب و ستاره قِر و فِر دار هم از پایین و بالا و گوشه چپ و راست ضمیمه‌اش کند، باز هم یک جای کار می‌لنگد. استیکر قلب و گل هم پاسخگو نیست! هر چه این روزها به روزهای ولادت امام رضا (ع) نزدیکتر می‌شود، شاید خلأ بیشتر احساس می‌شود… کار با شربت زعفرانی و کیک یزدی هم درست نمی‌شود، درمان را باید جای دیگر جستجو کرد.

خب انسان است دیگر… حسادت هم یکی از ویژگی‌های انسان بودن است، جای حسودی کردن هم دارد! وقتی آدمی می‌بیند که آدم‌های بزرگ چطور برای خواهر و برادری که ۱۲۴۱ سال و ۱۲۳۹ سال پیش عروج یافته‌اند دست و پا می‌شکنند که خود را راهی حرمشان کنند و خود را متوسل به این شخصیت بزرگوار می‌کنند و سعی دارند تا ایشان را به عنوان الگوی خود قرار دهند، کنجکاو می‌شویم تا به بحث‌ها و توصیه‌های تربیتی که از پدر بزرگوار این دو عزیز بزرگ در روایات و احادیث آمده دقیق شویم تا ما هم کمی شیوه‌ای زندگی‌مان را سروسامان دهیم:

درست است عمل کردن از حرف زدن بیشتر جواب می‌دهد اما…

درست است که عمل کردن از حرف زدن بیشتر جواب می‌دهد و معصومین نیز بیش از آنچه چیزی بگویند با رفتار و کردار مردم را ارشاد می‌کردند، اما گاهی وقت‌ها هم نیاز است که مستقیم توصیه‌ها بیان شود که امام کاظم (ع) فرزندانش را چنین اندرز می‌دهد: «فرزندم! بپرهیز از اینکه خداوند تو را در گناهی که از آن نهی‌ات کرده، ببیند؛ بپرهیز از اینکه پروردگار تو را از اطاعتی که بدان فرمانت داده، دور مشاهده کند. بر تو باد به تلاش و کوشش. هرگز خود را از کوتاهی در عبادت خداوند تهی مشمار؛ زیراخداوند چنان که شایسته است عبادت نمی‌شود؛ و از مزاح بپرهیز که نور ایمانت را می‌برد و تو را سبک می‌سازد؛ و از اندوه و کسالت دور باش، که از بهره دنیا وآخرتت جلوگیری می‌کنند.» (۱)

این روایت را به ذهن بسپارید برای روزهای بعد از کرونا …

با این بساطی که کرونا به پا کرده نمی‌شود خیلی روی این توصیه مانور داد، ولی خواندن و به ذهن سپردن این روایت برای روزهایی که بساط این کرونای لعنتی جمع شود، خالی از لطف نیست، چرا که مسافرت‌های خانوادگی می‌تواند اثر تربیتی داشته باشد، زیرا: علاوه بر اینکه مسافرت رفتن باعث نشاط و شادابی اعضای خانواده می‌شود، سبب حس کردن حضور بیشتر در جمع خانواده نیز می‌شود؛ در جامعه‌ای که به خاطر مشغله‌های کاری و اقتصادی، حضور پدر در خانواده کمتر حس می‌شود و دخترها که به بابایی بودن معروفند، از این نیاز عاطفی تا حدودی محرومند، مسافرت‌ها بهانه خوبی هستند تا خلأهای عاطفی جبران شود.

از طرفی دیگر مسافرت‌ها، میدان مناسبی برای بروز اخلاق اجتماعی و تمرین همکاری، تعاون، نوع‌دوستی، ایثار و گذشت را شکل می‌دهد.

اگر سفرها زیارتی باشد، مقدمه تحکیم اعتقادات و توجه به معنویات را هم شامل می‌شود.

علی بن جعفر، برادر امام کاظم (ع) می‌گوید: چهار مرتبه در رکاب حضرت کاظم (ع) بودم و حضرت همراه خانواده ایشان سمت حج راه می‌سپرد. این سفرها گاه ۲۶ روز، زمانی ۲۴ روز و گاه ۲۱ روز به درازا می‌کشید .(۲)

یادگیری در زمان کودکی حکاکی روی سنگ است پس…

احتمالاً شما هم شنیده‌اید که یادگیری در زمانی کودکی مانند حکاکی و نقش روی سنگ ماندگار است. این سخنی است که به شیوه‌ها و بیان‌های مختلف در کلام امام علی آمده و اگر خودمان هم در کودکان اطرافمان دقت کرده باشیم متوجه شده‌ایم عادتی که از سنین خردسالی بر کودک غالب شود، به سختی می‌توان از او جدا کرد، پس چه خوب است نماز را که ستون دین و سرچشمه همه نیکی‌هاست هرچند که همزمان با سن تکلیف بر انسان واجب می‌شود زودتر با فرزندان آشنا کرد تا سریع‌تر در راه کسب فضایل اخلاقی گام بردارند. انسانی که از کودکی با نماز آشنا و مانوس شود، زودتر شیرینی عبادت و ارتباط با پروردگار را می چشد و دیگر هرگز ذائقه دلش طعم تلخ گناه را نمی‌پسندد. بدین جهت ائمه علیهم السلام فرزندان خود را، قبل از سن تکلیف، با نماز آشنا می‌ساختند. امام کاظم (ع) فرمود: مرواصبیانکم بالصلاه اذا کانوا سبع سنین …؛ هنگامی که فرزندانتان به سن هفت سالگی رسیدند، آنها را به نماز فرمان دهید. (۳)

هرچند مهدکودک بُعد اجتماعی کودکان را پرورش می‌دهد اما…

امام کاظم (ع) به نقل از رسول خدا (ص) از فاصله انداختن بین پدر و فرزند نهی فرمود. (۴) شما این توصیه را با حال و روز این روزهای جامعه در نظر بگیرید که بنا به هر دلیلی کودک از والدینش فاصله می‌گیرد و چند ساعتی از ساعات روز در مهدکودک‌ها سپری می‌کند؛ هرچند مهدکودک بُعد اجتماعی کودکان را پرورش می‌دهد، اما هرگز پاسخگوی نیاز حیاتی کودک به عاطفه نیست.

شاید تنها جایی که می‌توان کمی از وجود کرونا تقدیر کرد، همین‌جا باشد که به خاطر حضور اجباری آن، برخی خانواده‌ها از ترس، و برخی خانواده‌ها به دلیل تعطیلی مهدها مجبور شدند کودکشان را در خانه نگه دارند و با این توفیق اجباری، ساعات بیشتری را کنار دلبندشان باشند.

مواردی که در این گزارش مطرح شد، کوتاه و گذرا بود. اما در این دنیای مجازی زده‌ای که از روز دختر فقط چند آهنگ و کلیپ و استیکر نثار دختران می‌شود و نهایتاً تنها چیزی که دستگیرمان می‌شود این است که سالروز ولادت حضرت معصومه (س)، بهانه‌ای برای نامگذاری اول ذی‌القعده به روز دختر است و از جشن ولادت امام رضا (ع) به خوردن شیرینی و شربتش بسنده کردیم، خواندن چند نکته تربیتی که از توصیه‌های پدر این خواهر و برادر بزرگوار است، خالی از لطف نیست.

 

مهرعلیزاده: اقتصاد اجتماعی برنامه دولت زندگی است

مهرعلیزاده: اقتصاد اجتماعی برنامه دولت زندگی است

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با برنامه آمده‌ام و برنامه دولت زندگی، اقتصاد اجتماعی است.

به گزارش ایرنا “محسن مهرعلیزاده” عصر یکشنبه در گفت و گو با مردم خراسان جنوبی که از شبکه استانی خاوران پخش شد، افزود: برنامه‌ای است که اجازه فعالیت اقتصادی و رقابت را می‌دهد در عین حال اجازه نمی‌دهد که قشر ضعیف زیر چرخ‌های اقتصادی له شود.

وی گفت: شرایط کشورمان مناسب نیست اما داشتن ایرانی با همت و تمدن ایرانی اسلامی و ‌جوانان برومند، عاقل و آگاه و منابع انسانی ارزشمند و فارغ التحصیلان خوب از دانشگاه‌های کشورمان و این همه امکانات و منابع خدادادی مرز و موقعیت جغرافیایی همه چیز داریم و آنچه نداریم برنامه عملیاتی قابل عمل برای اداره کشور در دوران‌های مختلف و دولت‌های مختلف بوده است.

مهرعلیزاده اظهار داشت: ضمن اینکه به همه دولت‌ها احترام می‌گذاریم اما با حاصل کار بعد از ۴۲ سال امروز در بخش عظیمی از جامعه بیکاری، فقر و فاصله شدید بین درآمد و مخارج، شکاف اجتماعی مردم و حاکمیت کار را به جایی رسانده که اگر امروز دور از همه عیب‌ها تصمیمی نگیریم و دولت کاربلد را انتخاب نکنیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی گفت: دولت من برنامه دارد و ریز کار را می‌فهمد، ‌در ‌گرفتن افراد به دنبال حزب سالاری نیست به دنبال افراد کاربلد است و از جوانان و بانوان استفاده خواهد کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من در این دوره آمده‌ام به عنوان کسی که ۴۲ سال است در این کشور در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی‌، برنامه‌ریزی، بانکی، پولی با یک پایه مهندسی دکترای مدیریت مالی، دانش‌آموخته مهندسی اقتصاد در سطح دکترا، کار اجرایی استانداری بزرگ خراسان را داشته‌ام و نیز با آشنا بودن به همه مسائل سیاسی، اجتماعی و امنیتی اقتصادی و توسعه‌ای، منطقه آزاد کیش، سازمان انرژی اتمی، ایجاد دوباره نیروگاه اتمی بوشهر، عقد قرارداد، مذاکره، تسلط به زبان انگلیسی و آلمانی با همه این قابلیت‌ها خادم شما هستم.

وی گفت: دولت مردم از مردم حمایت می‌کند حتی با پرداخت پنج برابری یارانه‌ها که قول آن را داده‌ام و منابع آن را دیده‌ام با جلوگیری از کسری‌های بودجه، با راه‌اندازی تولید، ایجاد اشتغال و رقابت اقدام خواهیم کرد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه دولت من دولت زندگی است افزود: دولت من ادامه دولت اصلاحات است، دولتی که در دنیا افتخار می‌کردیم گذرنامه ما اعتبار داشت، ایرانی بودن افتخار بود و هنوزم هست اما خیلی بیشتر بود، تورم و گرانی کنترل شده بود، ریال ما در برابر دلار ارزش ثابت ۸۰۰ تومان برای ۶ یا ۷ سال در آن هشت سال را داشت.

وی گفت: نشاط اجتماعی، مراودات مطلوب بین مردم و مردم با کشورهای دیگر اینها افتخارات دولت اصلاحات بود و من به عنوان معاون دولت اصلاحات و استاندار خراسان بزرگ با یک سابقه طولانی ۴۲ ساله در زمینه‌های مختلف صنعتی، بانکی، پولی و مدیریت‌های کلان آمده‌ام که همان راه را اما امروز برای جوانان امروز دوباره احیا کنم، نمی‌خواهم در کشور من کسی زور بشنود، نمی‌خواهم کسی به خودش اجازه دهد زور بگوید، نمی‌خواهم کسی تحمیل عقیده بکند، نمی‌خواهم تمامیت خواهی در کشور بماند و ادامه پیدا کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهم کسی خارج از حدود خود حرفی بزند گفت: باید شفاف باشیم، با مردم باشیم، در اختیار مردم باشیم، اطلاعات در اختیار مردم قرار دهیم، فساد باید ریشه‌کن شود، باید در کشور قانون حاکم شود، باید مردم حاکم باشند، تعصبات ذهنی افراد محدود مشخص نباید بر زندگی مردم سایه شوم بیندازد، مردم زندگی آبرومند برازنده ایرانی می‌خواهند و ایرانیان شایسته زندگی برازنده ایرانی هستند.

وی تصریح کرد: نام دولت من دولت زندگی است، زندگی جوان، زندگی کهنسال، پیر، خانم‌ها، آقایان، زندگی اقوام و ادیان، سنن و مذاهب مختلف، زندگی نه مرگ، امید نه بی‌امیدی و ناامیدی و زندگی یعنی زندگی شرافتمندانه انسانی و برازنده ایرانی و برای همه شما ایرانیان آرزوی سربلندی دارم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه این مقطع، مقطع حساس تغییر در تاریخ است گفت: اگر اینگونه که من عرض کردم ایران تغییر پیدا کند ایران به جایگاهی که برازنده ایرانی هست خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مردم خراسان جنوبی گفت: کسانی که سال‌های ۷۸ ، ۷۹ و ۸۰ با من همدرد بودید و در مرزهایتان قاچاقچی‌ها و طالبان می‌آمدند و از روستاها گروگان می‌گرفتند و اذیت می‌کردند که در آن زمان در کنارتان بودم و با خنده‌هایتان خندیدم و با گریه‌هایتان گریستم.

وی گفت: خدا کمک کرد ارتش و سپاه را مستقر کردیم و اطلاعات و بسیج آمدند و طی یک سال و نیم همه را برچیدیم و ‌مرزها را امن کردیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در مورد خراسان جنوبی ۲ مطلب را می‌توان در ذهن پروراند اول جمعیت اهل علم، سیاست و مفاخر ارزشمند ادبی و فرهنگی که گذشته استان در ابعاد علمی و سیاسی پیشرو است.

وی افزود: دومین مطلب بی‌آبی، بی‌آبی، بی‌آبی و خطر خشکسالی این استان مهم است در جلساتی که اخیرا داشتیم و روی انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به خراسان جنوبی و خراسان جنوبی رضوی صحبت شد، یکی از افرادی که مصر بود، من بودم.

مهرعلیزاده بیان کرد: اگرچه انتقال آب گران است اما بسترهایی وجود دارد که اگر خشک شود خدا می‌داند برای خراسان جنوبی چه مشکلاتی پیش می‌آید و به جای این همه باغداری، تولید و زعفران و معادن دشت بی‌حاصل را باید داشته باشیم.

وی گفت: آب گران تمام می‌شود و وقتی به آنجا می‌رسد نزدیک ۲ یورو قیمتش تمام می‌شود و به قیمت امروز یعنی ۵۰ هزار تومان که عیبی ندارد و به مردم باید همین آب سطحی را بدهیم که بنوشند و الگوهای صحیح کشاورزی را باید یاد بدهیم و تسهیلات پرداخت شود.

استاندار اسبق خراسان بزرگ افزود: آب انتقالی را می‌توانیم در صنایع استفاده کنیم و برای صنایع سنگین بزرگ معدنی مشکلی نخواهد داشت زیرا با صادرات محصولات، مشکلی برای قیمت آب به وجود نخواهد آمد.

وی اظهار داشت: ما در خراسان جنوبی به صنایع تبدیلی نیاز داریم که محصولات باغی را تبدیل به فرآورده‌های با ارزش افزوده بیشتر کنیم و دسترنج تلاشگران استان را به نحو برتری در استان‌ها عرضه کنیم.

مهرعلیزاده گفت: با برنامه‌هایی که داریم برای خراسان جنوبی که خود را در آنجا به عنوان یک سرباز می‌دانستم و ‌در راه آهن ۷۸۰ کیلومتری مشهد تا بافق همیشه سایه‌های خوب و آرامش خوب از کار و تلاش در ذهنم متصور است، امیدوارم با توسعه صنایع قطعه سازی کشاورزی و تبدیلی در تامین آب، آب و آب خدمتگزار خوبی برای مردم این استان باشم.

وی افزود: همه شما قابل احترام و بزرگوارید و در تاریخ بشریت افتخار آفریدید، تاریخ ساز و ‌بزرگید، در همین دهه‌های اخیر غیرت شما در حفظ کیان و تمامیت ارضی و حریم کشورمان سبب تقدیم ‌۲۴۰ هزار شهید شد.

 

 

 

 

در گفتگوی انتخاباتی با مردم استان خراسان جنوبی مطرح شد؛

تاکید بر تأمین آب برای خراسان جنوبی

آقای محسن مهرعلیزاده: انتقال آب به خراسان جنوبی، گران است اما باید انجام شود.

تاکید بر تأمین آب برای خراسان جنوبیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، نامزد سیزدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر چه انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی گران تمام می شود اما من از افرادی هستم که مصرانه بر این موضوع تأکید می کنم چرا که آب مایه حیات است و چنانچه برای تأمین آب خراسان جنوبی فکری نشود، بزودی شاهد از بین رفتن تمام صنایع کشاورزی، دامداری، صنعت و معدن این استان خواهیم بود.
آقای مهرعلیزاده افزود: در خراسان جنوبی محصولات راهبردی خوبی داریم که باید با راه اندازی صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی، ارزش افزوده این محصولات و پیشرفت استان را تسریع بخشیم.
وی توسعه هر چه سریعتر راه آهن را نیز در خراسان جنوبی ضروری دانست.
نامزد سیزدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری، مردم خراسان جنوبی را اهل علم، سیاست و آگاهی دانست که گنجینه ی ارزشمندی از مفاخر انسانی در زمینه های فرهنگی، ادبی، علمی و اجتماعی دارد .
آقای مهرعلیزاده گفت: ما در کشورمان همه چی و همه جور نعمت داریم، از نیروهای جوان و خلاق، از امکانات، از نعمتها و ثروتهای خدادادی مانند معادن مختلف و علوم مختلف ، اما آنچه که سبب شده بعد از گذشت ۴۲ سال و سرکار آمدن دولتهای مختلف،هنوز در بسیاری از نقاط کشور شاهد فقر و تنگدستی، بیکاری و فاصله شدید طبقاتی باشیم، نبود برنامه ی عملیاتی و مدیریتی است .
وی افزود: برنامه ی دولت من، برنامه ی اقتصاد اجتماعی است، برنامه ای که در آن اجازه فعالیت اقتصادی و رقابت به همه داده شود و در عین حال قشر ضعیف زیر چرخ اقتصاد له نشود .
نامزد سیزدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری، ۵ برابر کردن یارانه ی مردم، راه اندازی تولید و اشتغال و جلوگیری از کسری بودجه را از نتایج برنامه ی اقتصاد اجتماعی دولت خود برشمرد.
آقای مهرعلیزاده، حاکم شدن قانون بر کشور و ریشه کن کردن فساد را از اولویتهای دولت خود دانست و گفت: هدف من این است که همه چی در اختیار مردم و به نفع مردم باشد.
وی افزود: الان وقت تصمیم است، تصمیمی درست که بر اساس آن تمام مشکلات کشور، اصلاح شود و من نماینده اصلاحات در کشور خواهم بود.

 

 

 

افتتاح طرح های حوزه کشاورزی در خراسان جنوبی

همزمان با سومین روز از هفته جهاد کشاورزی، از چندین طرح تولیدی و اشغالزا در حوزه کشاورزی بهره برداری شد.

افتتاح طرح های حوزه کشاورزی در خراسان جنوبیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، از جمله این طرح‌ها گلخانه گل و گیاهان زینتی به مساحت ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع با اعتبار ۲ میلیارد تومان و با اشتغال زایی ۸ نفر در فوداج بیرجند بود که با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.
آقای ملانوری در جریان این افتتاح با بیان اینکه کشاورزی یکی از محور‌های توسعه استان است، گفت: باید با کمترین میزان استفاده از آب در قالب سند سازگاری با کم آبی، شیوه‌های نوین آبیاری و مدیریت منابع آب محصولات بیشتر و باکیفیت تری تولید کنیم.
وی افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت جوانان تحصیل کرده در حوزه کشاورزی بتوانیم در قالب کشت‌های گلخانه‌ای هم اشتغالزایی کنیم و  هم ارزش افزوده را در حوزه کشاورزی افزایش دهیم.
همچنین در شهرستان فردوس هم از واحد گاوداری شیری ۱۰۰راسی در مجتمع دامداران اسلامیه، طرح آبیاری کم فشار در اراضی نوغاب و ایستگاه جمع آوری شیر شرکت تعاونی عشایر با اعتبار حدود ۹ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
در شهرستان طبس نیز پنج طرح شامل کارخانه تولید و بسته بندی صنایع غذایی، احیا و مرمت قنوات روستا‌های منصوریه، زنوغان، دهشور و آبیاری تحت فشار با سرمایه گذاری بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید. ۷۰۰نفر از مزایای این این طرح‌های افتتاحی بهره‌مند شدند و برای ۴۵ نفر نیز اشتغال ایجاد شد.
در شهرستان نهبندان هم با بهره برداری از ۴ طرح شامل دو طرح آبخیزداری، یک طرح آبیاری کم فشار و طرح مرمت احیاء قنات با اعتبار یک میلیارد و ۳۸۳ میلیون تومان، ۳۲ خانوار از خدمات این طرح‌ها بهره‌مند و برای ۲۲۱ نفر شغل ایجاد شد.
در درمیان نیز ۳ طرح با برخورداری بیش از ۲ هزار نفر به بهره برداری رسید.

 

 

 

 

طرح آبیاری تحت فشار در خوسف افتتاح شد

طرح آبیاری تحت فشار در خوسف افتتاح شد

بیرجند – ایرنا – طرح آبیاری تحت فشار در سومین روز هفته جهاد کشاورزی با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان خوسف به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز یکشنبه با همراهی جمعی از مسوولان استان طرح آبیاری تحت فشار مجتمع کشت و صنعت پیوند خاوران را در روستای گیو شهرستان خوسف افتتاح کرد.

این طرح در سطح ۲۴۶ هکتار برای محصول پسته با دبی چاه ۹۴ لیتر بر ثانیه اجرا و بهره‌برداری شد.

۴۴ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده که ۳۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال از محل دولتی و ۱۲ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال سهم متقاضی بوده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این آیین گفت: از ۱۵۰ هزار هکتار زمین ملی زراعی و باغی استان خراسان جنوبی تاکنون ۳۱ هزار هکتار مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری شده است.

اکبر محمدی با بیان اینکه ۲۰ درصد از اراضی مستعد استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است افزود: در حال حاضر این سامانه‌ها در سطح ۱۲ هزار و ۷۵۰ هکتار اراضی استان در دست اقدام است.

وی بیان کرد: براساس اعلام مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری کشور، خراسان جنوبی رتبه نخست اجرای این سامانه‌ها را به خود اختصاص داده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در شهرستان خوسف نیز سه هزار و ۴۰۰ هکتار از ۹ هزار هکتار زمین کشاورزی مجهز به سامانه آبیاری نوین شده است.

وی با اشاره به پروژه ۲۴۶ هکتاری باغات پسته شرکت پیوند خاوران گفت: محصول قبلی شرکت پیوند خاوران در سطح ۶۰۰ هکتار زراعت گندم و جو بوده است.

محمدی افزود: افزایش ضریب بهره‌وری منابع آبی سیاست جهاد کشاورزی است و با اجرای این سامانه در شرکت پیوند خاوران بهره‌وری نیز افزایش یافته است.

 

 

 

 

 

معاون دادگستری خراسان جنوبی:

مردم با حضور در انتخابات از حق خود دفاع می‌کنند

مردم با حضور در انتخابات از حق خود دفاع می‌کنند

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: مردم با حضور گسترده در انتخابات نه تنها از حق خود، بلکه از حق مردم کشور و به خصوص طبقه ضعیف دفاع می‌کنند.

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور در صحنه خیلی اثرگذارتر است تا اینکه صحنه را ترک کنیم زیرا با حضور حداکثری است که تغییر ایجاد می‌شود و انتظار است مردم ایران همچون ۴۳ سال گذشته با گام‌های استوار در تعیین سرنوشت خویش سهیم باشند.

وی اظهار داشت: این روزها سختی و گرفتاری در جامعه برای مردم زیاد به چشم می‌خورد و مشکلات در کشور زیاد است ولی سوال مهم این است که چه باید کرد و آیا باید دست روی دست گذاشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: برای پاسخ به این سوال باید به سراغ قرآن برویم و ببینیم خداوند متعال در قرآن کریم چه نسخه شفابخشی را برایمان قرار داده است.

وی اضافه کرد: خداوند در سوره رعد آیه ۱۱ می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند.

حجت الاسلام وحدانی‌نیا گفت: با نشستن و دست روی دست گذاشتن که مشکلات رفع نمی‌شود و ما باید خودمان تغییر را شروع کنیم، برکات الهی را هم شاهد باشیم.

وی افزود: بدانیم که وقتی ما با حضور پرشور خود تلاش کنیم و شخصی را انتخاب کنیم که معیارهای صحیح برای اداره‌ جامعه را داشته باشد، بسیاری از مشکلات پیش روی جامعه که زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است، از بین خواهد رفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: مگر می‌شود شهروندان جامعه بگویند که کاری به خیر و شر مملکت ندارند چرا که به سرنوشت همه ما ارتباط دارد لذا به جای ترک صحنه، باید وارد صحنه شویم و حرف خود را پای صندوق رای بزنیم.

وی گفت: انتخاب اصلح باید براساس معیارهای صحیح برای اداره‌ جامعه باشد تا در این صورت خداوند هم نصرت خودش را بر جامعه سرازیر کند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

نهادهای بزرگ، انسان‌های بزرگ

محمدجواد آذری جهرمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
نهادهای بزرگ، انسان‌های بزرگ

تهران- ایرنا- در زمان انتخابات است که افسوس مقایسه «آن‌چه هستیم» با «آن‌چه می‌توانستیم باشیم» مدام می‌پیچید در سرمان. فقدان نظام حزبی کارآمد، ریشه بخش عمده‌ای از این افسوس‌ها است.

افسوس‌هایی مانند «وعده‌ها به جای برنامه‌ها» یا «افراد به جای تیم‌ها» یا حتی افسوسی مانند «مصاحبه به جای مناظره» که همگی از نبودن نظام حزبی ریشه می‌گیرد.

چالش بزرگی که از مناظره‌های امسال انتخاباتی برمی‌آید، یک چیز است: نه مناظره‌ها و نه کاندیداها هیچ‌کدام در حد و اندازه انتظارات مردم نیستند. آن‌ها با رییس‌جمهوری مطلوب‌شان فاصله دارند؛ هم در تسلط‌شان بر مسائل، هم در مهارت‌های ارتباطی‌شان مانند سخن‌وری.

این پرسش را اگرچه می‌توان در سطحی فردی به آن پرداخت و چالش را در افراد حاضر در رقابت تقلیل داد، اما ریشه‌های این مساله، ریشه‌هایی عمیق‌تر است. به نظر می‌رسد پرسشی نهادی و ساختاری است. این که ساختار حکمرانی از افرادی مانند شهید بهشتی، شهید مطهری یا مهدی بازرگان، که هم در سطح گفتار و هم تسلط به موضوعات، رسیده است به وضعیت فعلی، می‌تواند یک پرسش جدی باشد!

به عبارت دیگر پرسش کلیدی آن است که «چرا ساختار حکمرانی کشور از پرورش نیروهایی سیاسی با توانمندی‌های بالا، تسلط بالا بر مسائل و کارآزموده برای رقابت سیاسی ناتوان بوده است؟»

در حقیقت افراد بزرگ، برآمده نهادهای بزرگ هستند. نهادهای بزرگ هستند که امکان رشد و توسعه را فراهم می‌آورند؛ رشدی که خروجی آن انسان‌ها بزرگی هستند که می‌توانند راهبری جوامع را در عرصه‌های مختلف بر عهده بگیرند.

در عرصه سیاست نیز سیاستمداران بزرگ، هیچ‌گاه نمی‌توانند بدون محیط مناسب، بدون نهادهای بزرگی مانند احزاب و اندیشگاه‌ها شکل گرفته باشند. در حقیقت خروجی احزاب بزرگ و اندیشگاه‌های بزرگ، (و شاید یکی از مهم‌ترین خروجی‌های آنان) سیاستمداران بزرگی است که در فرآیندهای رقابتی و توسعه‌ای، هم تسلط بالا به مسائل جامعه خود دارند و هم کارآزموده رقابت‌ها و انتخابات‌ها شده‌اند.

اما در فقدان نهادهایی مانند احزاب و اندیشگاه‌ها است که قد و اندازه یک بازیگر از میزان مشخصی بزرگ‌تر نمی‌شود؛ سیاستمدار ما «خود رو» و دیمی رشد می‌یابد؛ بسته به این‌که بارش باران دانش و توانمندی برایش چه میزان بوده باشد. در حالی که در یک مدل نظام‌مند است که اندیشگاه‌های بزرگ، دانش و نظریه‌های لازم را برای سیاستمدار تولید می‌کند و احزاب بزرگ نیز توانمندی‌های سیاسی، مذاکره‌ای و رقابتی را توسعه می‌دهد.

فقدان کل‌نگری و همه‌جانبه‌نگری برآمده از همین چالش است. صحبت‌ها و نگاه کاندیداها اغلب و در بهترین حالت برآمده از سابقه پیشین آنان در مسوولیت قبلی‌شان بود. کاندیداها نتوانستند فراتر از آن تجربه اخیر، نگاه قابل توجه یا ایده ارزشمندی داشته باشند؛ چرا که آنان در هیچ فرآیندی توسعه نیافته بودند و در هیچ مسیر حزبی و اندیشگاهی در معرض دریافت دیدگاه‌ها و دانشی فراتر از یک حوزه بخشی و تخصصی قرار نگرفته‌اند.

در حقیقت فقدان نظام حزبی است که ما را از سیاستمداران بزرگ، همه‌جانبه‌نگر و دارای دیدگاه‌های راهبردی محروم شده‌ایم. از این ساختار فعلی نمی‌توان انتظار داشت تا سیاستمدارانی بزرگ به جامعه معرفی شوند؛ جز تک‌ستاره‌هایی که آنان نیز به دلیل نداشتن تیم نمی‌توانند موفق شوند.

و اما راه پیش رو …

برای رسیدن به جامعه‌ای که می‌توانست باشد، اما نیست؛ نیاز داریم به تغییر سازوکار بازی. نیاز داریم تا ساختار را به گونه‌ای بازتعریف کنیم که در آن نهادهای بزرگ شکل بگیرند و این نهادهای بزرگ انسان‌های بزرگ به جامعه معرفی کنند.

راه خروج از این عدم مقبولیت در کشور تنها و تنها پذیرش نهادهای بزرگ، یعنی احزابی بزرگ با پایگاه‌های گسترده مردمی و اندیشگاه‌هایی بزرگ با انبوهی از مطالعات در حوزه‌های مختلف است. نهاد است که می‌تواند راهبرانی بزرگ را برای مسوولیت‌های بزرگ به ما معرفی کند.

 

 

 

 

 

خرده مالکی و خام فروشی؛ دو زخم قدیمی کشاورزی خراسان جنوبی

خرده مالکی و خام فروشی؛ دو زخم قدیمی کشاورزی خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: تولیدات کشاورزی در استان در قسمت‌های زیادی همچنان به صورت سنتی انجام می‌شود؛ دلایل متعددی در این زمینه دخیل هستند که مهم‌ترین آن خرده مالکی است که باعث می‌شود سرعت اجرای اقدامات و برنامه‌های متخصصین و وزارت کشاورزی، چندان مطلوب نباشد.

مجید پورعیسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در توسعه محصولات استراتژیک استان مانند زرشک و زعفران و عناب، بازاریابی یکی از موانع موجود است.

وی ادامه داد: تولید در استان صورت می‌گیرد، اما عمدتا به دلیل ضعف نگهداری، انبارداری، بسته‌بندی و عدم دسترسی کشاورزان به بازار مصرف، فروش آن برای تولیدکنندگان درآمدزا نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار کرد: علاوه براین، تولیدات کشاورزی در استان در قسمت‌های زیادی همچنان به صورت سنتی انجام می‌شود؛ دلایل متعددی در این زمینه دخیل هستند که مهم‌ترین آن خرده مالکی است که باعث می‌شود سرعت اجرای اقدامات و برنامه‌های متخصصین و وزارت کشاورزی، چندان مطلوب نباشد.

پورعیسی بیان کرد: در زمینه فرآوری و صنایع تبدیلی کشاورزی، علی‌رغم فعالیت‌های خوبی که در سال‌های اخیر انجام شده هنوز در ابتدای راه هستیم و خام فروشی، ساده‌ترین و در دسترس‌ترین اقدام ممکن است.

کشاورزی صنعتی را جایگزین کشاورزی سنتی کنیم

وی افزود: در سند آمایش استان تأکید شده است که تولیدات کشاورزی در چارچوب آب قابل برنامه‌ریزی مجاز است و در این محدوده ما باید محصولاتی را در استان کشت کنیم که درآمدزایی بیشتری برای کشاورز داشته باشد؛ به عنوان مثال با وجود اینکه ممکن است به نظر برسد پنبه محصول آب بری است، اما نوع خاصی از پنبه که بومی استان و متناسب با شرایط استان است به نام پنبه مله در زمره محصولاتی است که در آینده در استان کشت خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر کشاورزی صنعتی را جایگزین کشاورزی سنتی کنیم، می‌توانیم با وجود تمام کمبودهای منابع طبیعی استان از طریق افزایش بهره وری کشت محصولات درآمدزا را داشته باشیم.

خروج پول و انسان‌های کارآمد از استان

پورعیسی بیان کرد: ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای، بهبود ژنتیکی دام و ارقام زراعی و باغی، توسعه کشت مکانیزه و صنعتی شدن کشاورزی، اهداف مهم حوزه کشاورزی در سال‌های آتی خواهند بود و تلاش خواهد شد بدون افزایش سطح تولیدات، بهره‌وری تولید افزایش یابد.

وی یادآور شد: متاسفانه یکی از مهم‌ترین مشکلات استان، مهاجرت نیروی انسانی متخصص، تحصیلکرده و مجرب استان، در کنار خروج پول و سرمایه استان است و یکی از اهدافی که در استان دنبال می‌شود ممانعت از این پدیده است چراکه سرمایه انسانی مهم‌ترین رکن توسعه بوده و فقدان آن غیرقابل جبران است.

 

کشف ۵۸۰میلیون ریال انواع کالای قاچاق در بیرجند/۴

ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان بیرجند در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری و یک سواری هیوندا در شهرستان بیرجند انواع کالای قاچاق به ارزش ۵۸۰میلیون ریال کشف کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی شهرستان بیرجند به یک اتوبوس مسافربری و یک سواری هیوندا مشکوک شدند و خودرو‌ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ بخشی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی ازخودروها، انواع لوازم خانگی و الکترونیکی خارجی قاچاق کشف کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با بیان این که در این رابطه ۲متهم دستگیر شده است افزود: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

اهدای ۶۰۰جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی بیرجند و بشرویه/۲

۶۰۰جلد کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و غنی سازی منابع کتابخانه، از سوی خیران به کتابخانه‌های عمومی بیرجند و بشرویه اهداء شد.

 پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» از طرح‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی و ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.
بر این اساس، مردم و خیران می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.
در قالب اجرای این طرح ۲۵۰جلد کتاب از سوی خیران به کتابخانه عمومی ملاعبدالله بشرویه و ۳۵۰جلد کتاب از طرف غلامرضا بهنام، خیر بیرجندی به کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند اهدا شد.

 

پرداخت ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در خراسان جنوبی/۲-۳

۷۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات تاکنون به مشاغل آسیب دیده از کرونا در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان درگفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: از سال گذشته ۶ هزار و ۶۶۷ پرونده درخواست تسهیلات کرونا در استان تشکیل شده که از این تعداد به ۵ هزار و ۸۲۵ پرونده، تسهیلات درخواستی پرداخت شده است.

اشرفی افزود: ۸۳ درصد جذب تسهیلات پرداختی به پرداختی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بیشترین پرونده پرداختی به ترتیب مربوط به حمل و نقل، صنعت و فرهنگ و ارشاد است.

وی افزود: این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲ دوساله به متقاضیان آسیب دیده از کرونا پرداخت می‌شود.

 

 

 

 

 

تشییع پیکر پدر شهید حبیب الهی در قاین/۲

پیکر مرحوم غلامحسین حبیب الهی پدر شهید محمدحسین حبیب الهی صبح امروز در قاین تشییع شد.

غلامحسین حبیب الهی پدر شهید محمدحسین حبیب الهی متولد ۱۵/۳/۱۳۰۳ روز گذشته بر اثر کهولت سن در سن ۹۷ سالگی درگذشت.

شهید محمدحسین حبیب الهی در تاریخ ۱۳۶۴/۱۱/۲۲ در سن ۲۷سالگی در منطقه فاو به شهادت رسید و در گلزار شهدای فرخ آباد قاین به خاک سپرده شد.

 

ضبط و معدوم کردن حدود ۳ تن فراورده دامی غیرقابل مصرف

از ابتدای سال جاری ۳ هزار و ۲۱۵ کیلو گرم فراورده دامی در خراسان جنوبی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان در خصوص نظارت بر بازدید از کشتارگاه‌ها گفت: ازضبط و معدوم کردن حدود ۳ تن فراورده دامی غیرقابل مصرف ابتدای سال ۵ هزار و ۱۶۸ مورد بازدید بهداشتی از واحد‌های تولید، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی استان انجام شده که ۳ هزار و ۲۱۵ کیلو گرم فراورده غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

اصغرزاده افزود: از ابتدای سال تعداد ۹ هزار و ۸۷۱ دام سبک، و هزار و ۵۸ راس گاو و گوساله و ۲۰۹ نفر شتر و ۴۴۵ قطعه شتر مرغ در استان در کشتار گاه‌های خراسان جنوبی کشتار شده است.

وی گفت: از ابتدای سال نیز سه میلیون و ۸۰۷ هزار و ۱۹۲ قطعه طیور در استان نیز کشتار شده است.

 

 

 

 

بهره برداری از مدرسه خیرساز گله چشمه نهبندان/۲

مدرسه یک کلاسه خیرساز روستای گله چشمه واقع در شهرستان نهبندان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل نوسازی مدارس استان ضمن تشکر از موسسه خادمین علی ابنبهره برداری از مدرسه خیرساز یک کلاسه گله چشمه نهبندان ابیطالب بابت انجام عملیات، طراحی، اجرا و ساخت این مدرسه یک کلاسه در منطقه کمتر برخوردار و مستعد نهبندان گفت: زیربنای این ساختمان آموزشی  ۵۵مترمربع است که با هزینه صد در صدی موسسه فوق آماده بهره برداری است.
چاوشان مشارکت خیران در امر توسعه فضا‌های آموزشی را از جمله خدمات ماندگار دانست و افزود: بی شک تامین بستر مناسب آموزش برای فرزندان منطقه مرزی، کویری و کمتر برخوردار نهبندان زمینه رشد این استعداد‌های انسانی را مهیا کرده که به تبع آن باعث رشد همه جانبه شهرستان مهیا خواهد شد.
مدرسه یک کلاسه «نوید توکلیان» روستای گله چشمه نهبندان با حضور مدیرکل نوسازی مدارس، مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهبندان و تنی چند از سایر مسئولین به همراه توکلیان و خادم نمایندگان موسسه خادمین علی ابن ابیطالب خیر و مجری پروژه فوق به بهره برداری رسید.

صدور ۶پروانه کاربرد نشان استاندارد آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی/۲-۳

۶پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی صادر شد.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: این نشان در راستای کاهش استفاده صدور ۶ پروانه کاربرد نشان استاندارد آلاینده‌ها در محصولات کشاورزیاز سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد و حد مجاز است که برای افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی استان صادر می شود.

مروی گفت: در این خصوص از ابتدای امسال ۶پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی “زعفران، عناب و زرشک و گشنیز و ۲پروانه پسته” صادر شده است.

وی گفت: تلاش می کنیم امسال با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، صدور پروانه‌های دیگر را پیگیری کنیم و به نتیجه برسانیم.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی افزود: نخستین دستورالعمل مصرف حد مجاز آلاینده‌ها (استاندارد تشویقی) برای اولین بار در سال۸۸ در قالب کارگروه مشترک تخصصی در جهاد کشاورزی تدوین و با تایید سازمان ملی استاندارد ایران تصویب و در کشور عملیاتی و در آبان۹۷ به همه ادارات کل استانی ابلاغ شد.

 

 

 

کسب ۱۲ رتبه کشور در پنجمین جشنواره سفیران سلامت

 

افتخارآفرینی دیگری از دانش آموزان استان:

کسب ۱۲رتبه کشور در پنجمین جشنواره سفیران سلامت/۲-۳

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: براساس اعلام نتایج دبیرخانه پنجمین جشنواره سفیران سلامت، دانش آموزان استان موفق به کسب۱۰ رتبه برتر کشوری و ۲ رتبه برتر ملی در این جشنواره شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، با با اشاره به برگزاری این جشنواره به صورت مجازی اظهار کرد: پنجمین جشنواره سفیران سلامت در ۴ محور خودمراقبتی،  تغذیه سالم وترویج فرهنگ تغذیه سالم،اهمیت ورزش وتحرک بدنی درسلامتی،ونقش محیط زیست و راههای حفاظت از آن برگزار شد.

وی با اشاره به ارسال بیش از ۳ هزار اثر توسط دانش آموزاندوره های مختلف تحصیلی در قالب نقاشی،پیام بهداشتی،نامه ای به کرونا ویروس،خاطره نویسی وکاردستی به دبیرخانه استانی این جشنواره، عنوان کرد: امسال بیش از ۲۳ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی  استان بعنوان سفیران سلامت  انتخاب شده اند.

دبیرشورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که برنامه سفیران سلامت در قالب آموزش سلامت از طریق گروه همسالان انجام می شود؛ بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد دانش آموزان مدارس ابتدایی و ۱۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم  استان تحت پوشش این برنامه ملی قرار دارند.

این مقام مسئول درآموزش وپرورش خراسان جنوبی،شعارامسال سفیران سلامت درمدارس راهردانش‌آموزیک سفیرسلامت، دانست وافزود:پنجمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی با۷عنوان«آموزش ایمن،ضامن سلامتی»،«سالم به مدرسه برویم»،«خودمراقبتی ودگر مراقبتی»،« من ومحیط زیست»،« تغذیه سالم،زندگی سالم»،« سبک زندگی سالم باکرونا»و«کروناوبهداشت روان»،باهدف شکستن زنجیره انتقال کرونا برگزارشد.

 

برگزاری مسابقه آنلاین شطرنج در آیسک به مناسبت روز دختر/۷

مسابقه آنلاین شطرنج در آیسک به مناسبت روز دختر در شهر آیسک برگزار شد.

صد و شانزدهمین مسابقه آنلاین شطرنج ویژه دختران در شهر آیسک در ۶ دور به روش سوئیسی برگزار شد که در پایان مسابقه نفرات برتر معرفی شدند.
مقام اول مسابقات به زینب مفیدی راد، مقام دوم  به فائزه محمدزاده و مقام سوم به زهره حاتمی تعلق گرفت.در پایان مسابقه نیز به کلیه شرکت کنندگان، هدیه ای داده شد.

جان باختن راکب موتور سیکلت در جاده روستای رقه شهرستان بشرویه/۴

برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با کامیون در جاده روستای رقه شهرستان بشرویه یک نفر کشته و یک نفر زخمی شد.

رئیس پلیس راه استان گفت: ساعت ۷:۲۵ امروز براثر برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه موتور سیکلت در کیلومتر هشت جان باختن راکب موتور سیکلت در جاده روستای رقه شهرستان بشرویهروستای رقه شهرستان بشرویه یک نفر در دم جان باخت و یک نفر زخمی و به بیمارستان شفای بشرویه منتقل شد که حال مصدوم وخیم گزارش شده است.

سرهنگ رضایی افزود: علت حادثه در دست بررسی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محکومیت حامل گازوئیل و احشام قاچاق در نهبندان

حامل ۷۰۰لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل و تعداد ۸ راس گوسفند قاچاق به پرداخت جریمه ۲۴۰میلیون ریالی محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: بر اساس گزارش ماموران ایست ومحکومیت اتوبوس حامل گازوییل و احشام قاچاق در نهبندان بازرسی سهل آباد شهرستان نهبندان مبنی بر اینکه در بازرسی صورت گرفته از یک دستگاه اتوبوس مقدار ۷۰۰لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل و تعداد ۸ راس گوسفند قاچاق کشف و در اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان رسیدگی شد.
حسن پور افزود: از آنجائی که طبق مقررات حاکم، خرید و فروش، حمل گازوییل که کالای یارانه‌ای بوده و جابجایی احشام بدون مجوز از سامانه مربوطه تخلف است، لذا شعبه رسیدگی کننده پس از احضار متهم و رسیدگی‌های قانونی و احراز وقوع تخلف بر اساس مدارک و مستندات موجود در پرونده، وی را به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت مبلغ ۲۴۰میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
وی گفت: خرید و فروش، حمل و نگهداری انواع محصولات نفتی یارانه‌ای بر خلاف ضوابط قانونی و همچنین جابجایی احشام بدون مجوز از سازمان‌های مربوطه تخلف محسوب می‌ شود و در صورت وقوع ارتکاب جرم با افراد طبق ضوابط مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز بر خورد قانونی انجام می‌گیرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از همه شهروندان عزیز درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلفات اقتصادی، قاچاق کالا و یا سایر تخلفات صنفی موضوع را به صورت حضوری، تلفنی با خط گویای ۱۳۵ یا سامانه اینترنتی ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی و همچنین با تلفن ۱۲۴ به سازمان صمت و تخلفات بهداشتی با تلفن ۱۴۹۰ به دانشگاه علوم پزشکی استان گزارش کنند.
اصلح از نگاه خراسان‌جنوبی‌ها/ دغدغه مند برای مستضعفان باشد

بیرجند- توانمندی در مبارزه با فساد، بی عدالت و رفع مشکلات اقتصادی از مهمترین ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح در نگاه مردم خراسان جنوبی است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: ایام تبلیغات ریاست جمهوری رو به پایان است و چند روزی بیشتر برای آمدن پای صندوق‌های رأی و تعیین رئیس قوه اجرایی کشور باقی نمانده است.

همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند شرکت در انتخابات یک روز است اما تأثیری حداقل چهار ساله بر سرنوشت کشور می‌گذارد و از این جهت مهم است که با تعقل و تفکر یک رئیس جمهور اصلح را انتخاب کنیم.

هر فرد معیاری دارد، کسی ضد فساد بودن، دیگری مقابله با تورم و گرانی افسار گسیخته و هم استانی دیگر نیز توانمندی حل معضلات اجتماعی را از ویژگی‌های یک رئیس جمهور اصلح می‌داند و بسیاری نیز بر این باورند که رئیس جمهور کشور باید به همه مشکلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اشراف داشته باشد.

رئیس جمهور اصلح جامع نگر است

لیلا رضوانی نسب از هم استانی‌های خراسان‌جنوبی که دانشجو و در حوزه علمیه تحصیل می‌کند، در گفت و گو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار کرد: به نظر من رئیس جمهور اصلح، رئیس جمهوری است که همه نیازهای جامعه اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را در کنار هم ببیند و تنها بر یک جنبه تأکید نداشته باشد.

وی بیان‌کرد: امروزه مردم در عرصه اقتصادی با موضوعاتی چون گرانی روزافزون کالاها، بیکاری و بی عدالتی‌ها رو به رو هستند و رئیس جمهور باید آنقدر توانمند باشد که بتواند این دردهای جامعه را اندکی التیام بخشیده و درمان کند.

این دانشجوی خراسان‌جنوبی گفت: از طرف دیگر مسائل و مشکلات تنها به حوزه اقتصاد محدود نمی‌شود ما در بحث اجتماع نیز مسائلی چون اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی‌ها و در زمینه فرهنگ گران شدن روز افزون کاغذ و عدم رغبت مردم به مطالعه و مشکلات سینماگران و هنرمندان را داریم.

رضوانی نسب یادآور شد: البته به نظر می‌رسد که مشکلات معیشتی در این بین یک اولویت است چون ریشه برخی از اعتیادها و طلاق‌ها و حاشیه نشینی در نداشتن کار و درآمد است و از طرف دیگر تا فرد درآمد کافی نداشته باشد نمی‌تواند برای خرید کتاب و رفتن به سینما نیز برنامه‌ریزی کند.

اصلح از نگاه خراسان‌جنوبی‌ها/ دغدغه مند برای مستضعفان باشد

رئیس جمهور باید توانمندی مقابله با غول فساد را داشته باشد

رضا خدابخش که در یکی از مراکز نیمه دولتی شاغل است نیز در این زمینه اظهار کرد: ما در کشور با فساد اقتصادی رو به رو هستیم و در این راستا به نظر من رئیس جمهور توانمند کسی است که بتواند در برابر غول فساد ایستادگی کند.

وی بیان‌کرد: شاید برخی از افراد از جنبه‌های مختلف علمی و اخلاقی و انسان‌های خوبی باشند ولی ایستادگی در برابر فساد اقتصادی و مفسدان دانه درشت نیاز به یک شجاعت و توانمندی و به زبان ساده‌تر نترسیدن از عواقب آن دارد.

خدابخش گفت: ریشه بسیاری از مشکلات کشور که معیشت مردم نیز به آن گره خورده است را در فساد اقتصادی می‌بینیم و به کسی رأی خواهم داد که به نظرم نه در حرف و شعار که در عمل نشان داده ضد فساد است.

وی ادامه‌داد: شاید برخی از مسائل و مشکلات مردم را خسته و ناامید کرده باشد ولی در هر حال به عشق سردارانی چون شهید سلیمانی که مردم را به حفظ انقلاب توصیه کرده‌اند پای صندوق‌های رأی خواهیم آمد.

این شهروند خراسان‌جنوبی یادآور شد: کاش سیاستمداران ما بدانند که آمدن مردم به پای صندوق‌های رأی به واسطه حفاظت از اصل نظام و انقلاب و جهت ناامید کردن دشمنان است وگرنه انتقادات جدی به مدیران و روش مدیریتی آنان دارند.

فرشته رضایی فعال اجتماعی که مادر دو فرزند است نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان‌کرد: باور من بر این است که با آمدن رئیس جمهور جدید و تغییر مدیران بالاخره شاهد یک تغییر در وضعیت اقتصادی کشور خواهیم بود.

اصلح از نگاه خراسان‌جنوبی‌ها/ دغدغه مند برای مستضعفان باشد

محرومان از نگاه رئیس جمهور پنهان نمانند

وی با اشاره به شرایط سخت معیشتی مردم گفت: برخی از مردم را می‌شناسیم که تنها با همان مبلغ ۴۵ هزار تومان یارانه زندگی می‌کنند و دولت باید این افراد را شناسایی و در کوتاه مدت برای حمایت از آنان اقدام جدی انجام دهد.

این فعال اجتماعی اظهار کرد: شاید ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زایی مدتی طول بکشد و نمی‌توان این افراد را تا آن زمان منتظر گذاشت چرا که برخی‌هایشان حتی معطل نان شب هستند.

رضایی با تأکید بر اینکه از دیدگاه من رئیس جمهور اصلح کسی است که این افراد محروم از دید او پنهان نباشند، یادآور شد: از طرف دیگر مردم نیازهای فرهنگی و اجتماعی نیز دارند و یک رئیس جمهور اصلح علاوه بر اقتدار در حوزه رفع توانمندی‌های اقتصادی باید با دیدی باز و جامع و بدون حزب بازی به موضوعات فرهنگ و اجتماعی نگاه کند.

حجت‌الاسلام احمد نجمی‌پور امام جمعه سربیشه نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان‌کرد: معیارهای رئیس جمهور اصلح در کلام امام (ره) و مقام معظم رهبری بیان شده است که از آن جمله می‌توان به اعتقاد قلبی به نظام اسلامی و تدین نام برد.

رنج جامعه از بی عدالتی و مسائل معیشتی

وی گفت: از طرف دیگر رئیس جمهور باید برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم یک برنامه تحولی داشته باشد چرا که امروز بیش از هر چیز مسائل اقتصادی و بیکاری و بی عدالتی‌ها مردم جامعه ما را رنج می‌دهد.

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه مردم با مشاهده مناظرات تاحدی با روش و منش کاندیداها و برنامه‌های آنان آشنا شدند، اظهار کرد: کارنامه رئیس جمهور باید توانمندی او را در حل مشکلات نشان دهد و گذشته روشنی داشته باشد.

اصلح از نگاه خراسان‌جنوبی‌ها/ دغدغه مند برای مستضعفان باشد

رئیس جمهور اصلح برای رفع محرومیت برنامه دارد

نجمی پور با اشاره به اینکه تحول در مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی نیز باید مدنظر رئیس جمهور اصلح باشد، بیان‌کرد: یکی از نکات بسیار مهم نگاه رئیس جمهور به مسائل مهم محرومیت زدایی است که نباید از آن غفلت کرد.

وی با بیان اینکه امروزه رسانه‌های غربی مردم را به شرکت نکردن در انتخابات از طریق ابزارهای اجتماعی تشویق می‌کنند، گفت: اما مردم ما فهیم، با بصیرت و دانا هستند و می‌دانند که شرکت در انتخابات در حقیقت پشتیبانی از جمهوری اسلامی است.

امام جمعه سربیشه اظهار کرد: مردم ما اگر از مشکلات و ناکارآمدی‌ها خسته شده‌اند باید بدانند که هیچگاه قهر با صندوق این مسائل را حل نخواهد کرد بلکه باید با انتخاب مدیری شایسته و توانمند در راستای رفع این مسائل و مشکلات گام بردارند.

نجمی پور یادآور شد: ان شاء الله اگر اکثریت مردم در انتخابات شرکت و به فرد اصلح رأی بدهند ما آینده بسیار خوبی را در پیش رو خواهیم داشت.

آنچه مسلم است مردم از ناکارآمدی‌ها و حل نشدن مشکلات در سال‌های اخیر گلایه مند هستند ولی باید به این نکته توجه داشت که قهر با صندوق راه حل مشکل نیست بلکه انتخاب فرد توانمند و شایسته است که می‌تواند گره از امور بگشاید.

ارسال یک دستگاه ماموگرافی برای بیمارستان شهدای قاین/۲

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی از ارسال یک دستگاه ماموگرافی برای بیمارستان شهدای قاین خبر داد.

 اسحاقی گفت: در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و در دیدار با صفوی رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجهارسال یک دستگاه ماموگرافی برای بیمارستان شهدای قاین بیماران یک دستگاه ماموگرافی از این هیأت تحویل و برای بهره برداری به بیمارستان شهدای قاین ارسال شد.

 

 نیم تُن تریاک در بیرجند کشف شد/۴

مأموران انتظامی شهرستان بیرجند در بازرسی از یک کامیون ۴۶۶کیلوگرم تریاک در شهرستان بیرجند خبر داد.

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی علی آباد شهرستانجلوگیری از ورود حدود نیم تن تریاک به استان‌های دیگر بیرجند هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک کامیون مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده خودرو را متوقف کردند.

سردار فرشید افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از کامیون متوقف شده، ۴۶۶کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاساز شده بود، کشف کردند.

وی گفت: مأموران در این رابطه یک کامیون توقیف و ۲متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

 

قطعه‌ای به نام هنرمندان و مشاهیر در آرامستان بیرجند اختصاص یافت

اولین هنرمند در قطعه هنرمندان آرام گرفت/۲-۳

قطعه‌ای به نام هنرمندان و مشاهیر در آرامستان بیرجند اختصاص یافت

قطعه‌ای به نام هنرمندان و مشاهیر با پیگیری کانون هنرمندان خراسان جنوبی و همت شهرداری بیرجند در آرامستان این شهر اختصاص یافت.

شهردار بیرجند گفت: برای شهر بیرجند به عنوان یک شهر فرهنگی و دارای نخبگان و هنرمندان بنام ضرورت داشت که در آرامستان شهر قطعه‌ای ویژه به نام هنرمندان اختصاص داده شود.

محمدعلی جاوید افزود: اختصاص این قطعه پس از تصویب در شورای اسلامی شهر بیرجند با ظرفیت ۸۰ سردابه به مشاهیر و هنرمندان انجام شد و پیش‌بینی برای توسعه آتی در دستور کار قرار دارد.

به دنبال اختصاص قطعه هنرمندان و مشاهیر در آرامستان بیرجند، پیکر “فهیم بخشی” شاعر معاصر بیرجندی در این قطعه آرام گرفت.

آخرین مهلت ثبت درخواست تعویض شناسنامه اصلی تا ۴۸ ساعت قبل از انتخابات/۷

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اعلام کرد: متقاضیان تعویض شناسنامه اصلی تنها تا ۴۸ ساعت قبل از انتخابات مهلت ثبت درخواست دارند.

مهرآور در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما با بیان اینکه ۱۸ خرداد مهلت درخواست شناسنامه المثنی به پایان رسیده است، تأکید کرد: تا اطلاع ثانوی درخواست شناسنامه المثنی ثبت نمی‌شود و تنها  افراد دارای شناسنامه مخدوش، آب خورده و پارگی  می‌توانند برای تعویض شناسنامه اصل تا ۴۸ ساعت قبل از انتخابات اقدام کنند.

وی افزود: ادارات ثبت احوال در هفته جاری هر روز دایر بوده و روز پنجشنبه ۲۷ خرداد تا ساعت ۱۶ و در روز انتخابات (۲۸ خرداد) تا ساعت ۲۰ آماده خدمات رسانی و تحویل شناسنامه و کارت ملی‌های درخواست شده از قبل، است.

مهرآور با بیان اینکه دفاتر پیشخوان دولت نیز در هفته جاری موظف به خدمات دهی و تحویل شناسنامه‌های آماده شده در دفتر هستند، افزود: این دفاتر در روز انتخابات نیز خدمات ارائه می‌کنند و متقاضیانی که در این دفاتر درخواست دادند می توانند شناسنامه و کارت ملی خود را تحویل بگیرند.

 

 

 

 

اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات آبی نهبندان و سربیشه/۲

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات آبی شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود خبر داد.

نخعی در این دیدار با تشریح وضعیت کاهش شدید بارش و مشکلات حاد اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات آبی شهرستان‌های نهبندان و سربیشهتامین آب در شهر‌ها و روستا‌های حوزه انتخابیه خواستار تسریع در روند اجرای طرح ها و اقدامات فوری در راستای رفع مشکلات آبی ،خصوصا در روستا‌ها شد.

در این جلسه مقرر شد با تسریع در اجرای روند تامین مالی طرح های آبرسانی روستایی از محل تسهیلات ماده ۵۶، تامین مالی این طرح ها در نیمه اول امسال صورت گیرد به نحوی که حداقل ۵۰۰ میلیارد ریال به طرح‌های روستایی و مجتمع‌های آبرسانی نهبندان و سربیشه اختصاص یابد.

 

همچنین ١٠٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات بودجه عمومی به مجتمع‌های آبرسانی روستایی از سوی آبفای کشور اختصاص می یابد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد با اجرایی شدن اعتبارات رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار حداقل ٢٠٠ میلیارد ریال از این محل به حل مشکلات آبی روستا‌ها اختصاص یابد و با توجه به مشکلات حاد آبی و خشک شدن تعدادی از چاه‌ها دو دستگاه تانکر به فوریت به ناوگان آبرسانی سیار نهبندان و سربیشه اضافه شود.

آقای نخعی گفت: همچنین با توجه به لزوم تسریع در روند اجرایی شدن تصفیه خانه فاضلاب سربیشه سرمایه گذار حداکثر ظرف یکماه آینده  مقدمات شروع کار عملیاتی شود.

 

 

 

 

توقیف سه رأس دام سنگین قاچاق در بشرویه

مأموران انتظامی شهر ستان بشرویه در بازرسی از یک وانت نیسان ۳ رأس گاو قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه گفت: مأموران انتظامی شهرستان بشرویه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک وانت نیسان مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ مریمی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو ۳ راس دام سنگین قاچاق به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال کشف کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه افزود: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

 

 

افتتاح گلخانه گل و زینتی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در فوداج بیرجند

گلخانه گل و زینتی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در فوداج بیرجند با حضور استاندار به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گلخانه گل وگیاهان زینتی به مساحتافتتاح گلخانه گل و زینتی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در فوداج بیرجند ۴هزار و ۸۰۰مترمربع با اعتبار ۲۰میلیارد ریال و با اشتغال زایی ۸نفر در فوداج بیرجند افتتاح شد.

استاندار در این مراسم با بیان اینکه کشاورزی یکی از محور‌های توسعه استان گفت: باید با کمترین میزان استفاده از آب در قالب سند سازگاری با کم آبی، شیوه‌های نوین آبیاری و مدیریت منایع آب محصولات بیشتر و باکیفیت تری تولید کنیم.

آقای ملانوری با اشاره به کشت‌های گلخانه‌ای افزود: در سال‌های گذشته برای ایجاد ۳۰۰هکتار گلخانه برنامه ریزی شده و اکنون در قالب نهضت گلخانه‌ای زیر ساخت‌های لازم برای ۷۰۰هکتار در حال ایجاد است و قرداد‌ها با پیمان کاران انجام شده است. 

وی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت جوانان تحصیل کرده در حوزه کشاورزی بتوانیم در قالب کشت‌های گلخانه‌ای هم اشتغال ایجاد کنیم و هم ارزش افزوده را در حوزه کشاورزی افزایش دهیم.

 

 

 

 

 

 

معاون سیاسی سپاه: دشمنان بر انتخابات امسال تمرکز کرده‌اند/۳-۷

معاون سیاسی سپاه: دشمنان بر انتخابات امسال تمرکز کرده‌اند

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان بر انتخابات امسال تمرکز کرده‌اند و تلاش آنها بر این است که قدرت جمهوری اسلامی را کاهش دهند.

به گزارش روز یکشنبه امروز خراسان جنوبی، سردار “یدالله جوانی” در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی اظهار داشت: اینکه دشمنان بسیار بر انتخابات امسال تمرکز کرده‌اند چون می‌دانند این انتخابات می‌تواند به انتخابات مشکل‌گشا تبدیل شود و آنها نمی‌خواهند این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: همان طور که در پیام شما نیز به ظرافت آمده بود، چرا همه دشمنان در این مورد صحبت می‌کنند که در انتخابات شرکت نکنید؟ دلیلش این است که استکبار جهانی در جبهه‌های مختلف از جمهوری اسلامی شکست خورده؛ از جنگ نظامی، داعش یا همین اواخر در جنگ ۱۲ روزه، لذا تلاش آنها بر این است که قدرت جمهوری اسلامی را کاهش دهند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کشورهای استکباری سال‌ها جمهوری اسلامی ایران را تحریم کردند و با اهرم تحریم خواستند قدرت موشکی ما را بگیرند یا از قدرت نفوذ ایران در منطقه کاسته و بارها گفته بودند از گروه‌های مقاومت در سطح منطقه حمایت نکنیم که این نقشه‌ها با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی شکست خورد.

وی بیان کرد: لذا این شکست‌های پی در پی باعث شد تمام تشکیلات خود را برای تاثیرگذاری در این انتخابات به کار گیرند اما این بار هم با بصیرت مردم، نقشه‌هایشان به سنگ خواهد خورد.

سردار جوانی همچنین گفت: در برنامه‌ای که در ستاد سپاه پاسداران استان تدارک دید شده بود، پیام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مبنی بر دعوت به حضور حداکثری در انتخابات قرائت شد که بسیار پیام خوبی بود و شما نقشه دشمن را  با زبان قابل فهم برای مردم ترسیم کردید که امیدواریم مکر وحیله دشمنان به خودشان برگردد.

وی افزود: استان خراسان جنوبی مردم اصیل، متدین، نجیب و ولایت‌مدار دارد و با همه سختی‌ها و مشکلات در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور جدی دارند و همواره در انتخابات نیز حضور بالایی داشته‌اند و نشان‌دهنده فهم و بصیرت مردم است که تحت تاثیر تبلیغات و جنگ نرم دشمن قرار نمی‌گیرند و این جای شکر دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه باید با تمام وجود به این مردم خدمت کرد گفت: مردمی که صادقانه در میدان‌های مختلف حضور دارند و کسی که مسئول می‌شود در این مملکت باید فدایی مردم شود، حاج قاسم به راستی و با عمل خود نشان داد که فدایی مردم است و این امنیت و آرامشی که وجود دارد از تلاش‌های افرادی همچون حاج قاسم است.

وی اظهار داشت: کشور منابع و ذخایر زیادی دارد، ثروت زیادی در کشور ایران وجود دارد که انشاالله باید با روی کار آمدن دولتی تحول‌گرا که اعتقادی به ظرفیت‌های داخلی کشور داشته باشد و با به‌کارگیری جوانان، بسیار از مشکلات کشور را کاهش دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم در این دیدار گفت: دشمنان برای ایجاد اختلال در روند انتخابات هر کاری از دست‌شان برآید، انجام می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: دشمنان تا آخرین لحظه تلاش می‌کنند به هر گونه که ممکن است ضربه بزنند.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت گفت: امیدواریم در سالروز میلاد امام رئوف، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) مردم ایران اسلامی جشن بزرگی در پیروزی انتخابات بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: سرمایه انسان بصیرت است و اگر بصیرت نباشد، انسان از هر حیوانی پست‌تر است، دشمنان در اتاق‌های فکرشان بر کوچکترین مسائل کارشناسی کرده و به صورت هماهنگ عمل می‌کنند اما به فضل خداوند مکر آنها به خودشان باز می‌گردد و در تنگناها این دست غیبی الهی است که به کمک مردم ایران اسلامی آمده است.

وی افزود: دشمنان دیوانه‌وار هرچه از دست‌شان برآید برای ایجاد خلل در انتخابات انجام می‌دهند، لذا در تامین فیزیکی انتخابات باید تمام تلاش به‌کار بسته شود و نیز در ۲۴ ساعت آخر منتهی به فرایند رای‌گیری باید احتمال هر گونه دشمنی از دروغ و شایعه تا جنگ‌های روانی را در نظر گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: باید جمعی کارشناس بنشیند و بررسی کنند که در ۲۴ ساعت آخر چه کارهایی از دشمنان ساخته است و راهکارها را به مردم برسانند تا مردم تحت تاثیر دروغ‌ها و شایعات قرار نگیرند، باید پیش از این واقعه فکر کرد که چه کاری باید انجام داد و همین که مردم بدانند، بسیار خوب است و حیله‌های دشمن تاثیری ندارد.

وی گفت: سال ۸۸ نزدیک به هشت ماه طول کشید تا حماسه ۹ دی شکل گرفت اما در سال ۹۶ یا ۹۸ بلافاصله مردم وارد میدان شدند و فتنه احتمالی را در هم پیچیدند، سال گذشته نیز با وجود تحریکات فراوان دشمنان برای ایجاد اغتشاش اما مردم بصیرت داشتند و اجازه توطئه به بیگانه را ندادند.

 

 

 

 

خوراکی که مصرف همزمان آن با خیار خطرناک است

متخصصان توصیه می‌کنند در تابستان بیشتر از گذشته خیار بخورید، اما هرگز آن را همراه با بادام زمینی مصرف نکنید.

به گزارش اسپوتنیک، یک متخصص تغذیه در سوهو، معتقد است؛ خیار را باید در تابستان به بسیاری از خوراکی ها اضافه کرد، اما هرگز نباید آن را با بادام زمینی ترکیب کرد.

خیار حاوی بسیاری از مواد مفید است که وظیفه موثر در عملکرد مغز و سیستم عصبی را بر عهده دارند، دارای اثر تب بر و از بین بردن سموم بدن هستند. همچنین، این سبزی در مبارزه با لکه‌های پیری (به سفید شدن آن‌ها کمک می‌کند) و وزن اضافی موثر است. فیبر موجود در خیار باعث بهبود عملکرد روده می‌شود.

بادام زمینی نیز دارای خواص مفید بسیاری است. بادام زمینی حاوی اسید‌های چرب اشباع نشده، فیبر غذایی و فاقد کلسترول است. علاوه بر این، دارای اثرات ضد پیری و انرژی بخشی است.

با این حال، خوردن بادام زمینی با خیار می‌تواند باعث ناراحتی گوارشی و اسهال شود. در این راستا کارشناسان توصیه می‌کنند برای خوردن این محصولات پشت سر هم، حداقل یک ساعت فاصله داشته باشید.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*