گفته می شود

 

 

گفته می شود مشاور مقام معظم رهبری و داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در پیامی از شورای نگهبان تقاضا کرده تا همه دلایل عدم احراز صلاحیت وی را بدون هرگونه پرده‌پوشی به صورت رسمی و عمومی اعلام کند. عباسعلی کدخدایی نیز در پاسخ گفته احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بر اساس اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد انجام پذیرفته و برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلایل آن، در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش بینی نشده است.

 

 

 

 

گفته می شود بنا بر اعلام مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، شهریور ۱۳۹۹ تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در مجموع ۱۰ موج نظرسنجی انتخاباتی با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور اجرا شد. بنا بر آخرین برآورد ایسپا از مشارکت شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری بعد از برگزاری دومین مناظره ۴۱ درصد محاسبه شده است. از کل پاسخگویان پرسیده شد: «روز سه شنبه دومین مناظره بین نامزدهای ریاست جمهوری برگزار شد. آیا شما این مناظره را دیدید؟»  نتایج نشان می‌دهد ۳۷ درصد از پاسخگویان مناظره دوم را تماشا کردند و در مقابل ۶۳ درصد به این سوال پاسخ منفی داده‌اند.

 

 

 

 

گفته می شود محمدرضا خباز استاندار سابق سمنان در دولت روحانی و فعال سیاسی اصلاح طلب هم درباره راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برای حمایت از محسن مهرعلیزاده یا عبدالناصر همتی گفته اصلا خبری از حمایت جبهه اصلاحات از مهر علیزاده یا همتی نیست. در اینکه جبهه کارگزاران اعلام کرده از همتی حمایت می‌کند، باید به این نکته توجه کرد که حزب کارگزاران یک حزب از بدنه اصلاح طلبی است و البته کلیه حزب کارگزاران هم از همتی حمایت نکرده‌اند، بلکه فقط دبیرکل حزب کارگزاران از همتی حمایت کرده است.خباز ادامه داد: بر اساس آنچه من اطلاع دارم، خاتمی تصمیم حمایت از این دو نامزد را بر عهده جبهه اصلاح طلبان گذاشته است و خودش ورود نخواهد کرد.

 

 

 

 

گفته می شود عباس عبدی از چهره های سیاسی اصلاح طلب در توییتی خطاب به سعید جلیلی که گفته بود تحریم‌ها در برنامه‌های من تاثیری ندارد، نوشته این یعنی برنامه‌های ایشان از مهمترین متغیر اقتصادی که حجم صادرات و واردات و قیمت ارز و… را تعیین می‌کند مستقل است.او اضافه کرد: این مثل برنامه‌ریزی برای کشاورزی، مستقل از شرایط آب و هوایی است. اصلا برنامه نیست. اتلاف منابع است.

 

 

 

 

گفته می شود یک سخنگوی سازمان ملل متحد تصریح کرده ایران حق رأی خود در مجمع عمومی این سازمان را که به دلیل عدم پرداخت بدهی تعلیق شده بود مجدداً به دست آورده است.خبرنگار رویترز گزارش داده ایران بعد از کمک آمریکا به تسهیل انتقال وجوه بلوکه‌شده در کره جنوبی، حداقل مبلغ مورد نیاز برای برخورداری از حق رأی (حدود ۱۶ میلیون دلار) را پرداخت کرده است.

 

 

 

گفته می شود روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکا و خاورمیانه مدعی شده که ایران قرار است یک ماهواره از روسیه دریافت کند که توان ایران را برای گردآوری اطلاعات از اهداف مختلف به طور چشم‌گیری افزایش خواهد داد و می‌تواند برای اسراییل و آمریکا دردسر ساز باشد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*