حوادث/ اسیدپاشی به شوهر برای مهاجرت

اسیدپاشی به شوهر برای مهاجرت

مرد سرایدار که با درخواست همسرش برای مهاجرت به خارج از کشور مخالفت کرده بود نمی‌دانست قربانی اسیدپاشی وی خواهد شد.

به‌گزارش «ایران»،  مرد جوانی در حالی که صورتش با اسید سوخته و چشم چپش کور شده بود، به دادسرای امور جنایی تهران رفت. او از همسرش به اتهام اسیدپاشی شکایت کرد و زمانی که در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت، گفت: من سرایدار ساختمانی در منطقه پاسداران هستم و دختری دو ساله دارم. مدتی است که همسرم شادی اصرار می‌کند به خارج از کشور مهاجرت کنیم اما وقتی با او مخالفت کردم گفت که او را طلاق دهم. می‌خواهد از من جدا شود و با دخترم به یکی از کشورهای اروپایی مهاجرت کند. هر چه به او گفتم که با این شرایط، مهاجرت کار درستی نیست، قبول نمی‌کند.
اسیدپاشی در خواب
مرد جوان ادامه داد: چند روز قبل در خانه خوابیده بودم که یک دفعه جسمی سخت به سرم خورد وقتی چشم هایم را باز کردم، شادی را دیدم که چکش به‌دست دارد و به من حمله کرده است. هنوز گیج ضربات چکش بودم که یک دفعه شادی مایع داخل ظرفی را روی من ریخت. ناگهان سر و صورتم آتش گرفت وتمام صورتم می‌سوخت. فریاد زدم و کمک خواستم، با صدای من همسایه‌ها به خانه‌مان آمدند و به اورژانس زنگ زدند اما همسرم در این فاصله بچه را برداشت و به خانه مادرش رفت. با کمک همسایه‌ها و اورژانس به بیمارستان منتقل شدم اما چشم چپم را به خاطر اسیدپاشی از دست دادم و صورتم نیز دچار سوختگی شد.
مرد جوان ادامه داد: بعد از این ماجرا خانواده همسرم به دیدنم آمدند و از من خواستند از شادی شکایت نکنم. چون همسرم را دوست دارم و دلم نمی‌خواست که برای او اتفاق بدی رخ بدهد به‌همین دلیل از شکایت منصرف شدم. در بیمارستان از من درباره علت سوختگی پرسیدند که به آنها گفتم همسرم این کار را انجام داده اما شکایتی از او ندارم.
بعد از بهبود نسبی به خانه رفتم و شادی هم به خانه برگشت. من فکر می‌کردم از رفتن منصرف شده و به خاطر اینکه او را بخشیده‌ام، خودش را مدیون من می‌داند و به زندگی اش ادامه می‌دهد اما چند روز قبل متوجه شدم همسرم همچنان تصمیم به مهاجرت دارد و این بار می‌خواهد پنهانی مهاجرت کند. این موضوع را که فهمیدم خیلی ناراحت شدم. من به خاطر او با اینکه چشمم کور شده از شکایت صرف نظر کرده بودم و بلایی را که سرم آورده بود، فراموش کردم ولی او این بار نقشه فرار مخفیانه را کشیده بود. به‌همین خاطر حالا به اینجا آمده‌ام تا از او شکایت کنم. می‌خواهم به‌خاطر اسیدپاشی دستگیر شود.
با شکایت مرد جوان، بازپرس مصطفی واحدی از شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران دستور احضار زن جوان و تحقیق از او را صادر کرد.

پایان خوش سرقت خودرو با کودک ۳ ساله

مرد سارق وقتی متوجه شد داخل خودرویی که سرقت کرده یک کودک ۳ ساله خوابیده از ترس کودک را در بیابان و خودرو را در جاده رها کرد و گریخت.
سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی  در تشریح این خبر گفت: ساعت ۴ و ۳۵ دقیقه بامداد دوشنبه گزارش سرقت خودروی سواری پژو ۲۰۶ سفید رنگ در بلوار شهید فکوری مشهد به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد از آنجا که صاحب خودرو اعلام کرده بود کودک ۳ ساله‌اش داخل خودروی سرقتی بوده حساسیت موضوع بیشتر شد و بلافاصله مأموران کلانتری شهرک ناجا برای نجات جان کودک و یافتن خودرو وارد عمل شدند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: بررسی‌های پلیسی حاکی از آن بود که مالک خودرو برای خرید دارو به داروخانه شبانه‌روزی مراجعه کرده بود و در این لحظه سارق خیابانی از فرصت استفاده کرده و خودرو را همراه با کودک به سرقت برده است. بدین‌ترتیب با توجه به حساسیت موضوع طرح عملیاتی ضربتی در دستور کار مرکز فرماندهی و کنترل پلیس، پلیس آگاهی، پلیس امنیت عمومی، پلیس فتا و فرماندهی انتظامی مشهد قرار گرفت.  پلیس با اقدام‌های اطلاعاتی گسترده و ردزنی‌های علمی، جست‌وجوهای خود را برای نجات جان این پسربچه سه ساله آغاز کرد و تمامی محورهای خروجی شهر مشهد تحت کنترل دقیق  قرار گرفت.
سارق خیابانی که حضور پلیس را در یک قدمی خود احساس می‌کرد و دچار ترس و وحشت شده بود، کودک سه ساله را در مسیر مشهد – نیشابور کنار تپه‌ای رها کرد و پس از طی مسافتی خودرو را نیز کنار جاده رها ساخت و متواری شد؛ این در حالی بود که پلیس، خودرو سرقتی را ردزنی و مأموران انتظامی برای توقیف خودرو در مسیر بودند.
با اقدام به‌موقع، سرعت عمل و هماهنگی پلیس‌های تخصصی خراسان رضوی و فرماندهی انتظامی مشهد، کودک سه ساله سالم و سلامت به آغوش خانواده‌اش بازگشت و خودروی مسروقه کشف شد.
تقوی با اشاره به این مطلب که پلیس با توجه به سرنخ‌های به دست آمده، عملیات دستگیری متهم فراری را در دستور کار خود قرار داده است، از شهروندان خواست به توصیه‌های پلیسی برای پیشگیری از سرقت‌ها به‌خصوص رعایت ملاحظات لازم در تنها نگذاشتن کودکان داخل خودرو، دقت و مراقبت بیشتری داشته باشند.

قتل مادر مقابل چشمان فرزندش

صدای گریه‌های پسر یک و نیم ساله که از داخل خانه به گوش می‌رسید راز قتل مادرش را فاش کرد.
به گزارش «ایران»، ساعت ۴:۳۰ عصر یکشنبه ۵ اردیبهشت مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و گفت: از صبح هر چه با تلفن همراه و خانه خاله‌ام تماس گرفتم جواب نداد از آنجایی که شوهرش خانه نیست و خاله ام  یک پسر یک سال و نیمه دارد که به خاطر او و وضعیت کرونا از خانه بیرون نمی‌رود بی‌خبری از او نگرانم کرد به همین خاطر برای اینکه از احوالش جویا شوم به خانه خاله‌ام که در طبقه همکف ساختمانی در حوالی نواب بود، رفتم. زنگ خانه‌اش را چندین‌بار به صدا درآوردم اما باز کسی جواب نداد، بعد از چند دقیقه تصمیم گرفتم به خانه برگردم که ناگهان صدای گریه پسرخاله‌ام را شنیدم. دیگر مطمئن شده بودم اتفاقی رخ داده که بچه مدام گریه می‌کرد و صدای خاله‌ام هم نمی‌آمد؛امکان نداشت خاله‌ام بچه‌اش را  تنها بگذارد و بیرون برود.
به دنبال این تماس بلافاصله مأموران کلانتری نواب با هماهنگی بازپرس حبیب‌الله صادقی  از شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور ورود به خانه را دریافت کرده و مأموران پلیس با کمک امدادگران آتش‌نشانی وارد خانه شدند؛ با ورود به خانه آنها با جسد زن جوان درحالی مواجه شدند که سر و صورت او مجروح و خونین بود. طفل یک سال و نیمه  درحالی که  گریه می‌کرد کنار جسد مادر نشسته و سرش را روی بدن مادر گذاشته و او را تکان می‌داد تا بلند شود و در آغوشش بگیرد.
با کشف جسد زن ۴۴ ساله،  تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. بررسی‌های متخصصان پزشکی قانونی حکایت از آن داشت که از زمان قتل حدود ۱۰ ساعت می‌گذشت. ازسویی به نظر می‌رسید زن جوان بر اثر اصابت جسمی سخت به قتل رسیده باشد.
رد پای قاتل آشنا
با توجه به اینکه در ورودی خانه سالم بود احتمال جنایت از سوی قاتلی آشنا قوت گرفت.
همسر مقتول که به‌محض اطلاع از قتل همسرش به  خانه آمده بود در تحقیقات گفت: من در یک شرکت خدماتی کار می‌کنم و بعضی شب‌ها به واسطه کارم به خانه نمی‌آیم. شنبه شب هم به همین دلیل به خانه نیامدم تا اینکه امروز  خواهرزاده همسرم زنگ زد و از من خواست خودم را فوراً به خانه برسانم.
جسد به دستور بازپرس حبیب‌الله صادقی برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. همچنین بازپرس جنایی دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت، تحقیق از همسایه‌ها و خانواده مقتول را صادر کرد.

دستگیری قاتل مادرزن

داماد فراری که ۶ ماه قبل مادرزنش را در شهرک معلم کرمان کشته بود با ردیابی‌های پلیسی دستگیر شد.
سرهنگ «پرویز نظری» رئیس پلیس آگاهی استان کرمان در تشریح این خبر گفت: مهر سال گذشته همزمان با قتل زنی ۶۵ ساله در شهرک معلم به دست دامادش رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی کرمان قرار گرفت. کارآگاهان از همان ابتدا تحقیقات گسترده خود را برای شناسایی محل اختفا و دستگیری قاتل آغاز کردند تا اینکه دریافتند این فرد از استان خارج و به یکی از شهرهای جنوبی متواری شده است. تحقیقات کارآگاهان ادامه داشت تا اینکه مخفیگاه قاتل فراری پس از گذشت ۶ ماه از وقوع جنایت با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در یکی از شهرهای استان کرمان شناسایی شد.
رئیس پلیس آگاهی استان افزود: کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضایی و همکاران خود در کرمان عازم این استان شده و در عملیاتی غافلگیرانه متهم به قتل را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
این فرد با وجود انکارهای اولیه درنهایت به ارتکاب قتل مادر همسرش اعتراف و انگیزه‌اش را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*