اخبار خراسان جنوبی / وضعیت ابتلا در ۸ استان بحرانی است

عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان طبس آغاز شد

بیرجند – ایرنا – عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس روز یکشنبه با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا “قاسم جان‌بابایی” در دومین روز سفر به خراسان جنوبی با همراهی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان، کلنگ احداث بیمارستان دوم طبس واقع در مجاورت بیمارستان فعلی این شهر را به زمین زد.

تفاهم‌نامه احداث این بیمارستان با اعلام آمادگی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و  شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، ۱۷ فروردین امسال و در دیدار استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با معاون درمان وزیر بهداشت به امضا رسید.

بخشی از هزینه‌های ساخت این بیمارستان را شرکت زغال‌سنگ پروده در قالب مسئولیت‌های اجتماعی برعهده گرفته است و تکمیل و تجهیز بیمارستان و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن نیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: در سفر به چهار شهرستان خراسان جنوبی، کمبودها و درخواست‌های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان‌ها به دقت مورد توجه و بررسی قرار گرفت که برای رفع آن برنامه‌ریزی و پیگیری خواهد شد.

قاسم جان‌بابایی افزود: کلنگ‌زنی بیمارستان دوم طبس در مجاورت بیمارستان فعلی این شهر یکی از اقدامات بسیار خوبی است که با پیگیری استاندار و نماینده مردم در مجلس و با همت شرکت زغال‌سنگ پروده طبس انجام شد.

وی با بیان اینکه شهرستان طبس یک مرکز اقتصادی است گفت: براساس تفاهم صورت گرفته، تامین اعتبار اولیه برای آغاز احداث این بیمارستان برعهده شرکت زغال‌سنگ پروده طبس است و در ادامه وزارت بهداشت این بیمارستان را تکمیل و تجهیز می‌کند و نیروی انسانی مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: با توجه به اینکه هزینه اجرای این پروژه تامین شده است، امیدواریم در زمان کوتاهی به بهره‌برداری برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در حاشیه آیین کلنگ‌زنی این مرکز درمانی به خبرنگار ایرنا گفت: بیمارستانی که عملیات اجرایی احداث آن از امروز در طبس آغاز شد، در قالب طرح توسعه بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس است که ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا دارد و در چهار طبقه ساخته می‌شود.

محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: این بیمارستان که شامل اورژانس و بخش‌های متعدد تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود، در طرح اولیه به صورت ۱۰۰ تختخوابی در نظر گرفته شده اما احتمال افزایش تخت‌های آن وجود دارد.

وی بیان کرد: برای آغاز اجرای این پروژه مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس تامین شده است.

همچنین در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان طبس تفاهم‌نامه‌ای بین شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس و شرکت زغالسنگ پروده درباره تامین هزینه‌های احداث بیمارستان جدید مبادله شد.

 

بهره‌برداری از معدن زغال‌سنگ در منطقه پروده طبس آغاز شد

بهره‌برداری از معدن زغال‌سنگ در منطقه پروده طبس آغاز شد

بیرجند – ایرنا – عملیات استخراج و بهره‌برداری از معدن زغال‌سنگ بلوک چهار پروده چهار در شهرستان طبس با حضور استاندار خراسان جنوبی و مدیرعامل شرکت توسعه معادن ایران آغاز شد.

به گزارش ایرنا موضوع فعالیت این معدن، استخراج ماده معدنی زغال‌سنگ کک‌شو است که عصر یکشنبه به بهره‌برداری رسید.

میزان سرمایه ثابت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و شرکت سامان کاوش طبس برای آغاز فعالیت این معدن ۲ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم گفت: معدن زغال‌سنگ شرکت سامان کاوش طبس با ذخیره قطعی حدود ۸ و نیم میلیون تن ماده معدنی، ظرفیت استخراج اسمی سالانه ۲۰۱ هزار تن زغال‌سنگ کک‌شو را دارد.

عباس جرجانی افزود: برای ایجاد و بهره‌برداری از این واحد معدنی حدود ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ثابت اولیه صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این معدن زمینه اشتغال حدود ۳۲۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

همچنین با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی و جمعی از مسوولان زون پنج بلوک سه پروده شرقی (معدن زغال‌سنگ ممرادکو) افتتاح شد.

معدن زغال‌سنگ ممرادکو (زون پنج بلوک سه پروده شرقی) با یک میلیون تن ذخیره و ظرفیت تولید سالانه ۶۳ هزار تن برای ۱۵۵ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار ویژه طبس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران کل ستادی استانداری، رییس سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در این مراسم حضور داشتند.

طبس بزرگترین و مهمترین شهرستان معدنی خراسان جنوبی است که حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده و بزرگترین حوضه زغال‌سنگ کک‌شو ایران در این منطقه است.

حوضه زغال‌دار طبس با وسعتی بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۲.۷۵ میلیارد تن زغال‌سنگ کک‌شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

ناحیه پروده با وسعت ۱۲۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی ۱.۱ میلیارد تن زغال‌سنگ کک شو یکی از چهار ناحیه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال‌سنگ کک‌شو ایران است.

عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس با مشارکت شرکت زغال‌سنگ پروده طبس نیز امروز (یکشنبه) با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان آغاز شد.

 

تمهیدات کرونایی برای انتخابات/افزایش ۱۰ درصدی صندوق های اخذ رای

 

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع کرونا، برای انتخابات پیش رو امکانات و صندوق های اخذ رای نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش می یابد.

مهدی قهرمانی در گفت و گو با مهر با بیان اینکه انتخابات پیش رو از شرایط ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، حفظ سلامت مردم و عوامل اجرایی و امنیتی انتخابات نیازمند تمهیدات ویژه است.

وی از افزایش ۱۰ درصدی صندوق‌های اخذ رای نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: همچنین نیاز است نسبت به سال‌های گذشته امکانات و ظرفیت بیشتری در نظر گرفته شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: از تمام شهروندان و عوامل اجرایی خواستاریم در تمام مراحل انتخابات اعم از ثبت نام‌ها و رای‌گیری مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

قهرمانی با اشاره به اهمیت نقش شوراها بیان کرد: متقاضیانی که وارد عرصه شورا می‌شوند باید دارای روحیه صبر و تعامل بالایی باشند.

وی با بیان اینکه متقاضیان حداقل یک بار قانون شوراها را مطالعه کنند، اظهار کرد: شورا کانال ورود مردم به عرصه تصمیم‌گیری بوده که این امر بر اهمیت جایگاه آن می‌افزاید.

 

برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در اردیبهشت

انتخابات شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در اردیبهشت ماه به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ثبت نام از داوطلبان شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ۲۱ فروردین آغاز شده است دانشجویان تا ۲۷ فروردین ماه می توانند در این انتخابات ثبت نام کنند.

تمامی مراحل ثبت نام و برگزاری انتخابات به صورت مجازی پیگیری می شود.

بررسی صلاحیت داوطلبان در روزهای ۲۸ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ انجام می شود و اسامی افراد تائید صلاحیت شده در سایت معاونت دانشجویی و دانشکده ها اعلام خواهد شد. پس از آن دانشجویان داوطلبی که رد صلاحیت شده اند می توانند اعتراض خود را اعلام کنند و پس از اعلام نتیجه بررسی اعتراض رد صلاحیت شده ها، تبلیغات آغاز می شود.

تبلیغات کاندیداها در واحد داوطلب شده در روزهای ۸ تا ۱۱ اردیبهشت ماه انجام می شود و در نهایت انتخابات و رای گیری مجازی داوطلبان شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در روز ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

پس از تائید کمیته نظارت، افراد منتخب اعلام می شوند.

 

مدیرکل‌تبلیغات‌اسلامی‌خراسان‌جنوبی:

منبرهای مجازی در ماه رمضان فعال شود/ امید آفرینی در تبلیغ

منبرهای مجازی در ماه رمضان فعال شود/ امید آفرینی در تبلیغ

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: باتوجه به قرمز شدن شهرها و از دست دادن برخی از فرصت‌های تبلیغ در فضای حقیقی، منبرهای مجازی در ماه رمضان فعال شود.

 حجت‌الاسلام احمد رضایی پیش از ظهر یکشنبه در کارگروه رسانه ستاد عملیات رمضان ۱۴۴۲ اظهارکرد: شرایط ما در ماه مبارک رمضان سال جاری به واسطه رشد سریع ویروس کرونا و قرمز شدن شهرها از سال گذشته سخت‌تراست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در چنین شرایطی ما بسیاری از فضاهای حقیقی تبلیغ را از دست داده‌ایم، بیان‌کرد: در این اوضاع مأموریت و مسئولیت افسران جنگ نرم و فعالان در فضای مجازی سخت‌تر می‌شود.

رضایی با بیان اینکه ما باید به صورت ویژه بر روی امیدآفرینی کار کنیم، گفت: متأسفانه به واسطه برخی از شرایط جامعه و تلاش دشمن گروه‌هایی از اقشار به سمت ناامیدی حرکت کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد زنجیره تواصی به حق و صبر را از بین برده و ما را دچار ناامیدی کند، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد حقایق ایران اسلامی را وارونه جلوه دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: باید باور کنیم که امروزه فضای مجازی بیش از فضای حقیقی بر روح و روان افراد تأثیر می‌گذارد و از این جهت می‌توانیم از فرصت ماه مبارک رمضان برای امیدآفرینی و تبیین مؤلفه‌های ایران قوی استفاده کنیم.

رضایی با تأکید بر تولید محتوای ویژه ماه مبارک و نشر آن در فضای مجازی گفت: این تولیدات جاذبه‌دار کوتاه می‌تواند در حوزه‌های اخلاقی، احکام روزه و نماز، عقاید و قصص قرآنی باشد.

وی یادآور شد: رحلت حضرت خدیجه در دهم ماه مبارک، میلاد امام حسن مجتبی (ع) در پانزدهم ماه رمضان، شب‌های قدر و شهادت امام علی (ع) و روز قدس از مناسب‌هایی هستند که می‌توان درباره آن تولید محتوا کرد.

مجید کریمان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی نیز در این کارگروه گفت: ماه رمضان با یک سیر و سلوک معنوی آغاز می‌شود ولی پایان آن به مباحث اجتماعی و بین‌المللی و روز قدس منتهی می‌شود.

کریمیان اظهار کرد: امام (ره) با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک به عنوان روز قدس یک سیر و سلوک معنوی را به مباحث اجتماعی گروه زدند.

وی با بیان اینکه در منابر عمومی ماه مبارک رمضان ذاکرین و مبلغان بحث جبهه مقاومت و چرایی آن را مطرح کنند، یادآور شد: در حال حاضر متأسفانه کمتر از ۱۰ درصد از تولیدات هنری جبهه انقلاب اسلامی به دست خانواده‌ها می‌رسد که می‌توان با قراردادن یک رابط فرهنگی در مساجد این مسئله را حل کرد.

خراسان جنوبی رتبه نخست امنیت سرمایه‌گذاری را در کشور دارد

 

استاندار خراسان جنوبی:

حمایت از تولیدکننده در اولویت برنامه‌های خراسان جنوبی است

حمایت از تولیدکننده در اولویت برنامه‌های خراسان جنوبی است

 استاندار خراسان جنوبی حمایت از تولیدکننده را در اولویت برنامه‌های استان عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی محیط خوب و مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

حمید ملانوری روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در فرمانداری طبس برگزار شد، افزود: خراسان جنوبی، استانی زرخیز و توانمند پر از ذخایر و منابع مختلف است و همین ذخایر و ظرفیت‌ها، استان را به محیطی مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

وی گفت: با توجه به محورهای توسعه‌ای استان در زمینه‌های مرز، گردشگری، معدنی، کشاورزی و صنعتی، هرکس که بخواهد به سوددهی خوبی در سرمایه برسد، می‌تواند در خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری کند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: علیرغم ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، خراسان جنوبی اولین رتبه امنیت سرمایه‌گذاری را در کشور دارد.

وی افزود: کسانی که در حوزه‌های دولتی، خصوصی و خصولتی از گذشته، پیش قراول سرمایه‌گذاری در استان هستند، برای ما عزیزند و دست آنها را می‌فشاریم.

ملانوری بهره‌مندی از توان و ظرفیت بخش خصوصی را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بسیار ارزشمند خواند و گفت: اعتقاد ما این است سرمایه‌گذاری که به تولید ورود می‌کند و در اشتغالزایی نقش دارد، بهترین خیر است و باید برای او فرش قرمز پهن کرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در برخی واحدهای تولیدی استان وجود دارد اظهار داشت: برخی از این مسایل و موانع به جهت عدم صلاحیت افرادی است که به تولید ورود کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: درصدد هستیم منابع استان را از دست افراد فاقد صلاحیت خارج کرده و در اختیار سرمایه‌گذارانی قرار دهیم که اهلیت و توانایی لازم را دارند.

وی افزود: برای واحدهایی که به جهت ناملایمات موجود، تهدید، تحریم و مشکلات بازار دچار اشکال شده‌اند، با همکاری و تعامل بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی، موانع موجود را رفع می‌کنیم.

ملانوری تاکید کرد: مدیران واحدهای تولیدی مشکل‌دار هم باید به میدان بیایند و با جدیت به رفع موانع همت گمارند.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: قدردان استاندار خراسان جنوبی هستیم که در اولین روزهای انتصاب به طبس سفر کرده و صنایع کانسرام و سیمان و کک را مورد بررسی قرار داد و امروز هم به منظور رفع مـوانع به برگزاری کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان اهتمام کرد.

حجت الاسلام مجید نصیرایی افزود: ظرفیت‌های موجود سرمایه عظیمی است که نباید به دلیل غفلت و اختلافات داخلی ضربه بخورد که متاسفانه این چند مجموعه به نمادی از ناکارآمدی تبدیل شده که متاسفانه در فردوس هم چنین بود که شمش منیزیوم دوباره احیاء شد.

عضو شورای عالی معادن استان خراسان جنوبی تاکید کرد: مشکل کانسرام، سیمان و کک تامین منابع مالی نیست و نیازمند دستور و کار حاکمیتی و مدیریت جهادی است که براساس نقشه راه اگر مجموعه مدیران و سهامداران فعلی می توانند ادامه کار بدهند و اگر توان ندارند با درایت مدیران استان و استاندار خراسان جنوبی تعیین تکلیف و بازستانده شوند و دیگر مجموعه‌هایی که توان راه اندازی و بهره برداری دارند، وارد عمل شوند.

نصیرایی از برخی کارشکنی‌ها گلایه کرد و گفت: براساس قرارداد تنظیم شده با زغالسنگ پروده مقرر بوده که تا ۲۵ سال مواد اولیه کک تامین شود اما اکنون بهانه آورده می‌شود و نیازمند بازنگری است چون فقط حقوق مردم و توسعه شهرستان مطرح است.

وی بیان کرد: در کشور دست‌هایی در کار است که نمی خواهند انحصار تولید کک را از دست بدهند و نیاز است نهادهای نظارتی و امنیتی ورود کنند.

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان  به ریاست استاندار خراسان جنوبی در محل فرمانداری طبس با حضور مدیرعامل شرکت توسعه معادن ایران، نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استاندار، جمعی از مسوولان استانی، امام جمعه و فرماندار طبس تشکیل شد.

شایان ذکر است: در این جلسه مشکلات سه واحد کانسرام، سیمان و کک بررسی شد و راهکارهایی برای رفع موانع و مشکلات آنها ارائه شد.

 

 

 

 

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان طبس

عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی امروز با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

ساختمان این بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابه با زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع در آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان طبس۴طبقه احداث خواهد شد.
تفاهم نامه احداث این بیمارستان با اعلام آمادگی شستا و شرکت زغال سنگ پروده طبس، ۱۷ فروردین به امضا رسید و بخشی از هزینه‌های ساخت این بیمارستان را شرکت زغال سنگ پروده طبس در قالب مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می کند.
تکمیل و تجهیز بیمارستان و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آن نیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در این مراسم با تاکیدبر لزوم توسعه حوزه سلامت طبس گفت: باتوجه به اینکه طبس در محور مواصلاتی چند استان کشور قرار گرفته نیاز به توجه ویژه دارد که در فاز اول این طرح آغاز می شود تا  کمبود‌های بیمارستان کنونی مرتفع شود.
دکتر جان بابایی گفت: این طرح از طرح هاییست که اعتبارش تامین شده و فقط در کار پیمانکاری باید تسریع شود که فاز اول اجرایی گردد.
ویگفت: فضای آموزشی این شهر نیز به مرور با این بیمارستان توسعه پیدا خواهد کرد و رشته‌های مرتبط در حوزه سلامت اضافه خواهد شد و تلاش در این زمینه انجام خواهد شد که یک قطب درمانی و اموزشی خوب در طبس داشته باشیم.
جان بابایی همچنین با اشاره به اقدامات خوب مسئولان خراسان جنوبی در مدیریت کرونا از مسئولان و اصناف برای این همراهی قدردانی کرد.
وی گفت :امروز برای اینکه پوشش خوبه در حوزه سلامت شود اقدام خوبی صورت گرفته است با توجه به پتانسیل های خوب طبس قطعا نیازهای بیشتری این شهرستان دارد که در آینده نیز به مرور انجام خواهد شد .
استاندار خراسان جنوبی هم گفت: در حوزه ی مسئولیت های اجتماعی اگر کسی از ذخایر این منطقه استفاده می کند باید کمک کند تا نیازهای اجتماعی آن منطقه نیز مرتفع شود که یکی از این واحد‌های مهم و بزرگ استان موضوع زغال سنگ است که در حوزه ی بهداشت و درمان مشارکت کردند.
ملانوری افزود: برای پوشش دهی بخشی از نیازهای شهرستان، احداث یک واحد اورژانس لازم بود که عملیات اجرایی آن آغاز شده و بیمارستان هم که امروز کلنگ زنی شد و خواهد توانست پاسخگوی نیاز شهرستان باشد.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان هم خواستار تجهیز مراکز درمانی شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان شد.

 

حجت الاسلام مجید نصیرایی تاکید کرد: شهرستان طبس با توجه به قرارگیری در محور جاده‌ای چند استان کشور و وسعت منطقه نیازمند نگاه جدی برای تجهیزات به روز درمانی می باشد. که در نامه‌های جداگانه تحویل وزارت بهداشت و درمان شده است.

توقیف ۹۰۰میلیون ریال احشام قاچاق در نهبندان/۴

فرمانده انتظامی نهبندان از کشف ۹۰۰میلیون ریال احشام قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ سرهنگ  رحیمی گفت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان اخباری مبنی بر قاچاق احشام در محور‌های فرعی این شهرستان دریافت کردند که پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. 
وی افزود: مأموران هنگام گشت زنی در محور‌های فرعی شهرستان نهبندان به تعدادی گوسفند که توسط ۲عابر پیاده در حال حرکت بودند مشکوک شدند و به آنها دستور ایست داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: پس از تحقیقات و بررسی‌های انجام شده مشخص شد ۲عابر پیاده در حال قاچاق احشام بودند که توسط پلیس دستگیر شدند و در این رابطه تعداد ۳۰رأس گوسفند کشف شد. 
سرهنگ رحیمی افزود: مأموران ۲متهم دستگیر شده را به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

کشف ۷۰ کیلو و ۶۷۵ گرم تریاک از ۳ عابر پیاده در”بیرجند”/۴
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی ۷۰ کیلو و ۶۷۵ گرم تریاک از ۳ عابر پیاده کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”غلامرضا شاهوردی” اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی هنگام گشت زنی در محورهای فرعی روستاهای شهرستان بیرجند به ۳ عابر پیاده که در حال حرکت بودند مشکوک شدند.
وی افزود: مأموران پس از شناسایی، ۳ قاچاقچی مواد مخدر که به صورت پیاده در حرکت بودند را دستگیر و در بازرسی بدنی و پاکسازی مسیر تردد آن ها ۷۰ کیلو و ۶۷۵ گرم تریاک کشف کردند
سرهنگ شاهوردی تصریح کرد: مأموران در این رابطه ۳ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

توقیف کامیون حامل مرغ زنده بدون مجوز بهداشت در شهرستان”درمیان”/۴
فرمانده انتظامی شهرستان”درمیان” گفت: ماموران انتظامی پاسگاه “گزیک” در بازرسی از یک کامیون هزار و ۵۲۰ قطعه مرغ غیرمجاز و بدون مجوز بهداشتی به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسن دشتستانی” اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه”مرک” شهرستان درمیان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از کامیون هزار و ۵۲۰ قطعه مرغ زنده قاچاق که فاقد مجوز حمل بود کشف کردند که ارزش ریالی طیور قاچاق بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان درمیان افزود: ماموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف سواری پراید با ۵۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در”سربیشه”/۴
فرمانده انتظامی شهرستان”سربیشه ” از کشف ۵۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه یک خودرو توقیف و ۴ متهم دستگیر شده است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احمدرضا کارگر” اظهار داشت: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در محورهای فرعی شهرستان “سربیشه” به یک سواری پراید مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.
وی بیان داشت: راننده خودرو به محض مشاهده پلیس از محل متواری شد که با انجام اقدامات پلیسی خودرو متوقف و در پاکسازی از محل و بازرسی از سواری پراید ۵۲ کیلو و ۳۰۰گرم تریاک کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و ۴ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

 

کشف ۳ رأس گوساله قاچاق در”سرایان”/۴
فرمانده انتظامی”سرایان” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک وانت نیسان تعداد ۳ رأس گوساله فاقد مجوز به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علی وطن دوست” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان سرایان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک وانت نیسان مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو ۳ رأس گوساله فاقد مجوز دامپزشکی کشف که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سرایان بیان داشت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

توقیف اتوبوس مسافربری حامل تریاک در”قاین”/۴

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان “قاین” خبر داد و گفت: در این رابطه یک اتوبوس مسافربری توقیف و ۲ متهم دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی شهید “غلامی” شهرستان “قاین” هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از اتوبوس مسافربری ۱۰۷ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در خودرو جاساز شده بود، کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: در این رابطه یک اتوبوس مسافربری توقیف و ۲ متهم دستگیر که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

مسافر کرونایی ۴۰ نفر را در خراسان جنوبی به کرونا مبتلا کرد/۲-۳

عاقبت شوم دورهمی‌های کرونایی سرانجام اثر خودش را نمایان کرد و مسافر کرونایی، ۴۰ نفر را در خراسان جنوبی به این ویروس آلوده کرد.

دهقانی رئیس داشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یک فرد آلوده به کرونا، ایام تعطیلات نوروز از مشهد برای دیدن اقوام به بیرجند آمده بود که در دورهمی‌های فامیلی، این ویروس را به ۴۰ نفر منتقل کرد.

او تجمع‌های غیر ضرور را کانون انتشار کرونا دانست و افزود: بار‌ها هشدار داده ایم که دورهمی‌های فامیلی در صدر موارد ابتلا به کرونا قرار دارد، اما عده‌ای با سهل انگاری و بی توجهی دیگران را قربانی می‌کنند.

دهقانی هشدار داد: بیمارستان‌ها دیگر ظرفیت پذیرش بیماران جدید را ندارند و تمامی تخت‌های ویژه‌ی آماده به خدمت در بیمارستان ولیعصر بیرجند تکمیل شده است.

رئیس داشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: روزانه ظرفیت انجام هزار تست تشخیصی کرونا در استان وجود دارد و بیماریابی‌ها نیز واقعی‌تر شده است.

او تصریح کرد: هرچند امکانات تشخیصی استان در وضعیت مناسبی است و کادر درمانی هم از بیماران به خوبی مراقبت می‌کنند، اما آیا واقعا ارزش دارد که مردم با برگزاری دورهمی‌ها و تفریحات غیر ضرور جان خود و دیگران را به خطر بیندازند؟

 

 

در اولین جلسه شورای اقامه نماز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی مطرح شد؛

توسعه و ترویج فرهنگ نماز در اولویت برنامه ها/۲-۳

توسعه و ترویج فرهنگ نماز در اولویت برنامه‌های کانون استان

در اولین جلسه شواری اقامه نماز کانون استان بر برنامه ریزی فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز بین کودکان ونوجوانان تاکید شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از ظرفیت هنر برای ترویج نماز بهره گرفت تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی و همچنین آموزشی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز برای کودکان ونوجوانان جزو اولویت‌های برنامه‌های سال جاری کانون قرار گیرد.

رییس شورای اقامه نماز کانون استان اظهار داشت: در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، باید از ظرفیت‌های فضای مجازی در بحث فرهنگ سازی نماز بهره برد و با تولید محتواهای مختلف، اجرای مسابقات و مهرواره ها، برنامه های آموزشی مربیان کانون زمینه جذب و توجه بیشتر کودکان ونوجوانان به این فریضه الهی را فراهم کنیم.

 در ادامه این نشست نیز مواردی در خصوص  ادامه برگزاری نماز جماعت در اداره کل، بر اساس دستور العمل های بهداشتی، برگزاری ویژه برنامه نماز در ایام ماه مبارک رمضان در سطح مراکز و تولید محتواهای مختلف جهت ارایه به اعضا در بستر فضاهای مجازی کانون و… مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

اهداء ۴ هزار بسته معیشتی در طرح فرشتگان رحمت/۲-۳

بیش از ۴ هزار و ۴۶۵ بسته معیشتی در قالب طرح فرشتگان رحمت، بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گفت: این بسته‌ها با هزینه ۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان تهیه و با همکاری داوطلبان از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری با حفظ کرامت انسانی توزیع شد.

 

احمد بخشی همچنین از توزیع ۷۷۹ دست پوشاک و کفش و سه هزار و ۷۲۰ پرس غذای گرم نیز خبر داد و افزود: در این راستا نیز ۲۶۵ میلیون تومان هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه طرح فرشتگان رحمت با هدف کمک به اقشار بی بضاعت و ترویج فعالیت‌های خیرخواهانه و عام المنفعه اجرا می‌شود، از نیکوکارانی که همواره یاری گر هلال احمر برای کمک به نیازمندان هستند، قدردانی کرد.

 

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گفت: خیران علاوه بر مراجعه به ۱۱ شعبه جمعیت هلال احمر در استان برای اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی، می‌توانند از ظرفیت خانه‌های هلال واقع در روستا‌های استان برای کمک به نیازمندان استفاده کنند.

۵۴ بیمار جدید مبتلاء به کرونا در خراسان‌جنوبی شناسایی شد/۳

۵۴ بیمار جدید مبتلاء به کرونا در خراسان‌جنوبی شناسایی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۵۴ بیمار جدید مبتلاء به کرونا در خراسان‌جنوبی شناسایی شد.

 کامبیز مهدی‌زاده افزود: از ابتدای شیوع کرونا ۴۷ هزار و ۳۲۲ آزمایش کرونا در خراسان‌جنوبی انجام شده که از این تعداد ۳۰ هزار و ۲۹ مورد منفی و ۱۷ هزار و ۲۹۳ آزمایش مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۲ آزمایش کرونا در خراسان‌جنوبی انجام شده که از این تعداد ۵۴ مورد مثبت بوده است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه از ۵۴ مورد مثبت ۱۸ بیمار بستری و ۳۶ مورد نیز سرپایی بوده است، ادامه‌داد: در حال حاضر ۲۶۶ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های خراسان‌جنوبی بستری هستند که از این تعداد، ابتلای ۱۰۳ نفر به کرونا اثبات شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ نفر از بیماران نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: حال دو نفر از بیماران نیز وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این نکته که مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی ۷۷۶ نفر بوده است، گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی ناشی از کرونا نداشته‌ایم.

مهدی‌زاده یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا ۱۶ هزار و ۴۱۴ نفردر خراسان‌جنوبی از کرونا بهبودی حاصل کرده و یا دوران قرنطینه را سپری می‌کنند.

 

عملیات اجرایی احداث پروژه بیمارستان طبس آغاز شد

 

عملیات اجرایی احداث پروژه بیمارستان طبس آغاز شد

گروه استان‌ها- در مراسمی با حضور معاون درمان وزیر بهداشت و استاندار خراسان‌ جنوبی، عملیات اجرایی احداث پروژه بیمارستان طبس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، همزمان با سفر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور ملانوری استاندار خراسان جنوبی، پروژه احداث ساختمان بیمارستان طبس وارد فاز اجرا شد.

استاندار خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: تفاهم نامه احداث این بیمارستان با اعلام آمادگی شستا و  شرکت زغال سنگ پروده طبس، ۱۷ فروردین و در جریان دیدار استاندار و نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای با معاون وزیر بهداشت به امضا رسید.

حمید ملانوری بیان کرد: ساختمان این بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابه با زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰  مترمربع در ۴ طبقه احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از هزینه‌های ساخت این بیمارستان را شرکت زغال سنگ پروده طبس در قالب مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد :تکمیل و تجهیز بیمارستان و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آن نیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  انجام می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران کل ستادی استانداری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان طبس نیز این مراسم را همراهی کردند.

 

معاون وزیر بهداشت: شیوع کرونا در کشور روند افزایشی دارد / وضعیت ابتلا در ۸ استان بحرانی است/۷-۵

 

معاون وزیر بهداشت: شیوع کرونا در کشور روند افزایشی دارد / وضعیت ابتلا در 8 استان بحرانی است

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه شیوع کرونا در سطح کشور ‌روند رو به افزایشی دارد، گفت: ‌در بعضی از استان‌ها مثل تهران، اصفهان، فارس، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی خراسان رضوی و خراسان جنوبی شتاب بیشتری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قاسم جان بابایی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید خود از بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما در این سفر بحث خود کروناست که استان خراسان جنوبی هم جزو استان‌هایی شده که روند رو به افزایش دارد و شهر بیرجند هم بیشتر از هر جای دیگری افزایش بستری دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه طی بازدیدهای قبلی هم که داشتیم، شهرستان بیرجند و دانشگاه در مدیریت کرونا موفق بودند و در سفر گذشته خود به این استان هم شاهد بودیم که خیلی خوب توانستند در بیمارستان ولیعصر (عج) این بیماری را مدیریت کنند و جزو استان‌های موفق هستند و توانستند مرگ و میر نسبتاً پایینی داشته باشند.

وی در خصوص وضعیت کرونا در سطح کشور گفت: در سطح کشور روند رو به افزایش است و در بعضی از استان‌ها مثل تهران، اصفهان، فارس، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی خراسان رضوی و خراسان جنوبی شتاب بیشتری است که نتیجه ایام عید، دید و بازدید و شرکت در مراسم‌هایی چون عروسی است که باعث شده پروتکل‌ها رعایت نشود و روند رو به افزایش داریم.

جان بابایی ادامه داد: امیدواریم با تمهیداتی که در ستاد ملی گرفته شده و تصمیماتی که اندیشیده شده، این روند هرچه زودتر متوقف شود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تمام دانشگاه‌ها کاملاً آمادگی دارند و در استان خراسان جنوبی ظرفیت خیلی خوبی داریم تخت‌های خالی برای پذیرش بیماران داریم و جای نگرانی برای مردم نیست.

معاو وزیر بهداشت تاکید کرد: خواهش ما از مردم این است که حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت بکنند و همه چیز با خود مردم تمام می‌شود اگر مراعات کنند و رفت و آمدهای خانوادگی و تجمعات را مدیریت بکنند، قطعاً هر چه زودتر شاهد توقف این موج خواهیم بود.

محمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در خصوص برنامه‌های سفر دکتر جان بابایی بیان داشت: ایشان بلافاصله بعد از ورود، بازدیدی از بیمارستان امام رضا(ع) جهت پروژه ساخت بیمارستان جدید امام رضا(ع) به جایگزینی پروژه قبلی داشت و بعد از آن با حضور در شهرستان‌های سرایان، فردوس، بشرویه و طبس ضمن بازدید از بیمارستان‌ها و بررسی وضعیت ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا و سایر آیتم های مربوط به بیمارستان‌ها، به بررسی، تحلیل و ارزیابی مشکلات درمان در این شهرستان‌ها خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: یکشنبه ضمن کلنگ زنی شروع پروژه بیمارستان جدید شهرستان طبس با حضور استاندار خراسان جنوبی و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، از آی سی یو در حال توسعه و بیمارستان این شهرستان بازدید خواهند داشت.

 

با حضور معاون وزیر بهداشت؛

عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان طبس آغاز شد

عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان طبس آغاز شد

 عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس روز یکشنبه با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا “قاسم جان‌بابایی” در دومین روز سفر به خراسان جنوبی با همراهی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان، کلنگ احداث بیمارستان دوم طبس واقع در مجاورت بیمارستان فعلی این شهر را به زمین زد.

تفاهم‌نامه احداث این بیمارستان با اعلام آمادگی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و  شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، ۱۷ فروردین امسال و در دیدار استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با معاون درمان وزیر بهداشت به امضا رسید.

بخشی از هزینه‌های ساخت این بیمارستان را شرکت زغال‌سنگ پروده در قالب مسئولیت‌های اجتماعی برعهده گرفته است و تکمیل و تجهیز بیمارستان و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن نیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حاشیه آیین کلنگ‌زنی این مرکز درمانی به خبرنگار ایرنا گفت: بیمارستانی که عملیات اجرایی احداث آن از امروز در طبس آغاز شد، در قالب طرح توسعه بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس است که ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا دارد و در چهار طبقه ساخته می‌شود.

محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: این بیمارستان که شامل اورژانس و بخش‌های متعدد تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود، در طرح اولیه به صورت ۱۰۰ تختخوابی در نظر گرفته شده اما احتمال افزایش تخت‌های آن وجود دارد.

وی بیان کرد: برای آغاز اجرای این پروژه مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس تامین شده است.

همچنین در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان طبس تفاهم‌نامه‌ای بین شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس و شرکت زغالسنگ پروده درباره تامین هزینه‌های احداث بیمارستان جدید مبادله شد.

“قاسم جان‌بابایی” معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، “امیر ساکی” مدیرکل توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، “حمید ملانوری” استاندار خراسان جنوبی، “غلامرضا سلیمانی” مدیرعامل هلدینگ صدر تامین و حجت ‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در این برنامه حضور داشتند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه دیروز (شنبه) وارد بیرجند شد و در آغاز سفر خود به خراسان جنوبی از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند و پروژه ساخت بخش سوختگی با مساحت ۴ هزار و ۳۵۰ متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد بازدید کرد.

وی در ادامه این سفر با حضور در شهرستان‌های فردوس، سرایان، بشرویه و طبس ضمن بازدید از بیمارستان‌ها، وضعیت ارائه خدمات به بیماران کرونایی و مسائل و مشکلات درمانی را از نزدیک بررسی کرد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است که در مسیر ارتباطی چند استان کشور قرار دارد.

صعود نماینده خراسان جنوبی به دور دوم مسابقات لیگ مناطق فوتسال کشور/۷

تیم فوتسال امید زغالسنگ طبس به دور دوم مسابقات لیگ مناطق کشور صعود کرد.

تیم فوتسال امید زغالسنگ طبس در آخرین روز مسابقات لیگ مناطق کشور با نتیجه ۳بر۱ مغلوب تیم قدرتمند شهید حیدری کاشمر شد.

تیم  امید زغالسنگ طبس علیرغم این شکست با کسب هفت امتیاز از دو پیروزی و یک تساوی موفق شد، به همراه نماینده خراسان رضوی به دور دوم مسابقات صعود نماید.

دور دوم مسابقات فوتسال لیگ مناطق کشور در رده سنی امید پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

 

 

 

آسمان خراسان جنوبی بارانی می شود

کارشناس هواشناسی: از امشب تا پایان هفته بارش‌های پراکنده در خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود.

زارعی افزود: بر اساس خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی تا اواخر هفته افزایش متناوب ابر، افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی گفت: به لحاظ دمایی هم روند افزایشی دمای هوا امروز و امشب هم در غالب نقاط استان ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: در ۲۴ساعت گذشته سربیشه با کمینه دمای ۷درجه سردترین و بندان با بیشینه دمای ۳۷درجه سلسیوس گرمترین نقاط استان بودند.

 

 

 

 

 

 

به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ امام

بهره برداری از دو طرح در روستای دهشیب سربیشه/۲

طرح هادی و یک واحد مسکونی مقاوم در روستای دهشیب بخش مود شهرستان سربیشه به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ امام به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسیان جنوبی در مراسمی با حضور مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بهره برداری از دو طرح در روستای دهشیب سربیشهو جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، طرح هادی روستای دهشیب بخش مود شهرستان سربیشه با اعتبار ۳۳۶ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

همچنین در این روستا ۳ هزار و ۴۸۷ مین واحد مسکونی مقاوم در سطح شهرستان با اعتبار ۸۰ میلیون تومان از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز به بهره برداری رسید.

آسمانی مقدم  در آیین افتتاح طرح هادی در این روستا گفت: ۹۱۸ روستا در خراسان جنوبی بالای ۲۰ خانوار است که برای همه آن‌ها طرح هادی تهیه و در ۶۰۰ روستا کار اجرای طرح هادی انجام شده که با تامین اعتبار کار اجرای طرح در سایر روستا‌ها نیز انجام خواهد شد.

اعطای ۴ هزار و ۷۱۰ مین جلد سند روستایی و تحویل ۲ هزارو۳۰۴ مین قرارداد واگذاری زمین روستایی به متقاضیان از دیگر برنامه‌های مسولان به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) در این روستا بود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در آیین افتتاح طرح هادی روستای دهشیب از پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور مبنی بر افزایش تسهیلات قرض الحسنه مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۵ ساله خبر داد که با تصویب آن توسط هیئت دولت و شورای پول و اعتبار کشور به استان‌ها برای پرداخت به متقاضیان ابلاغ خواهد شد.

مهار حریق خودرو در محور بیرجند – قاین/۴

حریق یک دستگاه کشنده اسکانیا در کیلومتر ۲۰ محور بیرجند- قاین با تلاش نیرو‌های امدادی مهار شد.

یک دستگاه کشنده اسکانیا در کیلومتر ۲۰ محور بیرجند- قاین به دلیل نقص فنی در موتور دچار حریق شد.
این حریق با تلاش نیرو‌های امدادی مهار و خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشت.

شناسایی تبلیغ کننده سایت‌های قمار و شرط‌بندی در خراسان جنوبی/۴

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری عامل تبلیغ کننده سایت‌های قمار و شرط بندی آنلاین در این استان خبر داد.

رئیس پلیس فتا استان گفت: در پی رصد و پایش فضای سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی، کانال تلگرامی فعالی در زمینه تبلیغ سایت شرط‌بندی آنلاین شناسایی و موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت.

سرهنگ علی محمدپورافزود:با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، گرداننده کانال مربوطه را شناسایی، در نهایت متهم طی هماهنگی با مرجع قضایی به همراه تجهیزات و ادله دیجیتال کشف شده به این پلیس منتقل شد.

وی گفت: متهم در بازجویی در ابتدا منکر ارتکاب جرم انتسابی شد، ولی در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را کسب درآمد و منفعت مالی اعلام کرد، که برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی و قمار جرم است و با تبلیغ کنندگان برخورد قانونی خواهد شد افزود: از کاربران به خصوص قشر نوجوان و جوان می‌خواهیم به تبلیغات فریبنده افراد سودجو در فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و از فعالیت در چنین سایت‌هایی خودداری کنند.

سرهنگ محمدپور از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند..

 

 

 

 

استقرار ۶گروه استهلال برای رصد ماه رمضان/۲-۳

۶ گروه استهلال، عصر فردا برای رویت هلال رمضان در خراسان جنوبی مستقر می‌شوند.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گفت: این گروه‌ها در شهر‌های بیرجند، طبس، فردوس، بشرویه، خضری دشت بیاض و سه قلعه استقرار می‌یابند.

 

حجت الاسلام شاهبیکی افزود: گروه‌ها ۳ تا ۴ نفره و شامل مسئول گروه، روحانی و محاسبه گر است که با در اختیار داشتن تجهیزات کامل همچون تلسکوپ و دوربین ماه رمضان را رصد می‌کنند.

وی گفت: گروه استهلال بیرجند به همراه جمعی از برادران اهل سنت ساعت ۱۵:۳۰ در بوستان صیاد شیرازی مستقر خواهند شد.

 

گروهای استهلال خراسان جنوبی از مطرح ترین گروههای استهلال کشور هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب امروز اعلام کرد : پیش بینی‌ها بر این است که هلال ماه در غروب دوشنبه قابل رویت نخواهد بود، بنابراین انتظار داریم همانطور که در تقویم آمده است روز سه شنبه سی ام شعبان و روز چهارشنبه اول ماه مبارک رمضان باشد.

 

 

 

 

کشف ۹۰۰ میلیون ریال احشام قاچاق در نهبندان/۴

فرمانده انتظامی نهبندان از کشف ۹۰۰ میلیون ریال احشام قاچاق در این شهرستان خبر داد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی سرهنگ  رحیمی گفت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان اخباری مبنی بر قاچاق احشام در محور‌های فرعی این شهرستان دریافت کردند که پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: مأموران هنگام گشت زنی در محور‌های فرعی شهرستان نهبندان به تعدادی گوسفند که توسط ۲ عابر پیاده در حال حرکت بودند مشکوک شدند و به آن‌ها دستور ایست داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: پس از تحقیقات و بررسی‌های انجام شده مشخص شد ۲ عابر پیاده در حال قاچاق احشام بودند که توسط پلیس دستگیر شدند و در این رابطه تعداد ۳۰ رأس گوسفند کشف شد.
سرهنگ رحیمی افزود: مأموران ۲ متهم دستگیر شده را به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

 

 

 

 

پلمب ۱۵روزه واحد‌های صنفی متخلف در محدودیت‌های کرونایی/۲-۳

معاون سازمان صمت خراسان جنوبی: واحد‌های صنفی گروه‌های شغلی ۲، ۳و۴ در صورت فعالیت در شهرستان‌های قرمز کرونایی بمدت ۱۵روز پلمب می‌شوند.

تهوری با اشاره به قرمز شدن سه شهرستان بیرجند، قاینات و فردوس در رنگ بندی های کرونایی گفت: محدودیت فعالیت‌های صنفی گروه‌های ۲، ۳و۴ در این شهرستان‌ها اجرا می‌شود.
تهوری با اشاره به اینکه بازرسان سازمان اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و اماکن، بر فعالیت واحد‌های صنفی نظارت دارند افزود: در صورت فعالیت واحد‌های صنفی گروه‌های شغلی ۲، ۳و۴ واحد‌های مذکور توسط پلیس اماکن بمدت ۱۵روز پلمب خواهند شد.
وی افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت سلامت مردم برای جلوگیری و کنترل انتشار ویروس کرونا، تمام واحد‌های صنفی مجاز به فعالیت نیز در کل استان بیش از پیش موظف به رعایت دستورالعمل ها هستند
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی با بیان اینکه استفاده از ماسک برای متصدیان واحد‌های صنفی الزامی است گفت: متصدیان واحد‌های صنفی از ارائه خدمت و فروش کالا به مشتریان فاقد ماسک در واحد صنفی خودداری کنند.
تهوری افزود: در صورت عدم استفاده متصدی واحد صنفی و مشتری از ماسک، متخلفان به اتهام عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به تعزیرات معرفی خواهند شد.
نیاز مبرم بازارچه‌های مرزی به مانع زدایی‌ها

بازارچه‌های مرزی، درانتظار پایان پاسکاری مسئولان برای بازگشایی/۳-۵

بازارچه‌های مرزی ایران و افغانستان از ظرفیت‌های مغفول خراسان جنوبی است که پاسکاری مسئولان، سالهاست فرصت ارزآوری آن‌ها را به تعطیلی کشانده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی؛افغانستان با ایران ۹۵۰ کیلومتر مرز مشترک دارد که در این مرز مشترک، ۶ بازارچه مرزی وجود دارد.
بازارچه‌های گلورده،دوکوهانه،یزدان وماهیروددرخراسان جنوبی و بازارچه‌های دوغارون و ملک در خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان، بازارچه‌های مرزی بین ایران و افغانستان هستند که از ۴ بازارچه خراسان جنوبی، تنها بازارچه ماهیرود فعال است و ۳ بازارچه دیگر ۶ سال است قفل تعطیلی بر آن بسته شده است.
صادرات سالانه ایران به افغانستان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است که از طریق همین بازارچه‌ها بدست می‌آمد و حال این ارزآوری کاهش چشمگیری یافته است.
اگر چه مسئولان گمرک و وزارت امور خارجه توپ این مشکل را در زمین افغانستان می‌اندازند، اما مستنداتی موجود است که می‌گوید افغان‌ها تمایل خود را برای بازگشایی مجدد این بازارچه‌ها اعلام کرده اند و این مسئولان ایرانند که با پاسکاری پیگیری این مهم، زمان طلایی ایران را در کسب درآمد‌های ارزی از دست می‌دهند.
و امسال که سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی هاست می‌طلبد مسئولان با رفع موانع موجود، بار دیگر سرعت چرخ تولید و اقتصاد ایران و خراسان جنوبی را با بازگشایی مجدد بازارچه‌های مرزی افزایش دهند تا شکوفایی واحد‌های تولیدی را شاهد باشیم.

 

اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن به شهرستان فردوس/۲

اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن به شهرستان فردوس

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن به شهرستان فردوس قول مساعد داد.

 قاسم جان بابایی در بازدید از بیمارستان حضرت رسول (ص) شهرستان فردوس افزود: شهرستانهای فردوس و طبس در اولویت دریافت دستگاه ام.ار.ای قرار دارند که در صورت بر طرف شدن موانع، این تجهیزات پزشکی به دوشهرستان اختصاص می یابد.

در این بازدید فرماندار و رئیس شورای اسلامی شهر فردوس تامین پزشک متخصص، سی تی اسکن، ام.ار.ای، اورژانس هوایی و ارتقاء دانشکده پیراپزشکی به دانشکده علوم پزشکی را به عنوان مهمترین کمبود ها و خواسته های بخش بهداشت و درمان شهرستان فردوس مطرح کردند که معاون وزیر برای تامین دستگاه سی تی اسکن و ام.ار.ای قول پیگیری داد.

محمد دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در خصوص استقرار اورژانس هوایی در فردوس گفت: در صورت تامین سوخت این مهم محقق خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت در ادامه از بخش های مختلف بیمارستان حضرت رسول بازید و از تلاش ها و خدمات کادر درمان این بیمارستان در ایام کرونا تقدیر کرد.

بیمارستان بشرویه مجهز به دستگاه سی تی اسکن می شود/۲
معاون درمان وزارت بهداشت کشور در بازدید از بیمارستان بشرویه هم گفت: درآینده ای نزدیک اولین دستگاه سی تی اسکن که وارد خراسان جنوبی شود را به بشرویه اختصاص خواهیم داد.

دکتر «قاسم جان بابایی» معاون درمان وزارت بهداشت کشور شامگاه (۲۱ فروردین) در بازدید از بیمارستان بشرویه برای تامین دستگاه های اندوسکوپی، اکسیژن ساز یک دستگاه آمبولانس و از تامین یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای اتمام بلوک زایمانی خبرداد.

معاون وزارت بهداشت برای تامین تجهیزات اورژانس بیمارستان نیز قول مساعد داد.

وی همچنین گفت: بررسی جهت اجرای مجدد طرح محرومیت ویژه در بشرویه هم انجام می شود.

وی از اجرای طرحی برای تکمیل مراکز درمانی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد خبرداد و افزود: بیمارستان جدید بشرویه نیز در همین طرح قرار گرفته و مابقی اعتبار آن جهت تکمیل تامین خواهد شد.

 

 

 

شمیم دل انگیز گل‌ محمدی در موقوفه شوکت‌آباد بیرجند پیچید

گلی که گلاب نمی شود!
بهار فصل شکفتن گل زیبای محمدی در باغ الگویی فدک بیرجند است. گلی که با افزایش تولید و راه اندازی خط گلاب گیری آن می توان شاهد افزایش درآمد این مزرعه و اشتغال زایی در آن بود اما تحقق این امر نیازمند همت مسئولان است.

گل محمدی یکی از گل های خوشبو معطر جهان است که با شکوفا شدنش در فصل بهار باعث پیچیدن عطر خوش محمدی و عطرآگین شدن فضای غبارآلود جهان می شود.

گل محمدی عطر بی نظیری دارد و دارای مزایای زیادی برای سلامتی، زیبایی پوست و مو است و از آن می توان به شکل های مختلفی از جمله چای و دمنوش گل محمدی، روغن گل محمدی و گلاب استفاده کرد.

خواص بی نظیر گل محمدی در طب اسلامی

گل محمدی خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و به همین دلیل با رادیکال های آزاد مقابله کرده و با حساسیت های پوستی، چربی اضافه پوست و میکروب ها مبارزه می کند و سبب پاکسازی پوست از گرد و غبار و آلودگی می شود.

نوشیدن چای گل محمدی نیز می تواند سبب کاهش چین و چروک های پوستی و افزایش کلاژن سازی پوست شود و به این ترتیب شادابی و جوانی پوست را حفظ می کند و برای رفع بوی بد دهان می توانید از آب گل سرخ به صورت قرقره کردن استفاده کرد.

افشره گل محمدی نشاط آور، ضد افسردگی، ضد فشارهای عصبی و ضد تنیدگی (استرس) است و عطر گل محمدی می تواند به آرام سازی ذهن و بدن بسیار کمک کند و این گل بی نظیر در کاهش مشکلات خواب و بی خوابی تاثیرگذار است.

پیچیدن عطر محمدی در فضای خراسان جنوبی

گل محمدی در ایران معمولاً در مناطق مرتفع و خشک کشت می شود و به دلیل آب و هوای خشک و سرد معمولاً فاقد آفات بوده و در تولید آن از سموم و آفت کش استفاده نمی شود و به همین دلیل دارای کیفیت بالاتری نسبت به سایر گل های محمدی جهان است.

به لطف خدای مهربان خراسان جنوبی نیز از وجود گل خوشبوی محمدی بهره مند شده است و هر سال همزمان با آغاز فصل بهار باغبانان این استان به میدان می آیند و با صلوات بر محمد آل محمد مشغول به چیدن بهترین گل دنیا می شوند.

بیش از ۲۶۰ هکتار از زمین های مزروعی خراسان جنوبی تحت کشت گل محمدی قرار دارند و طی بازه زمانی فروردین تا اواسط خرداد بیش از ۳۵۰ تن گل محمدی از این مزارع برداشت می شود.

امروز به یکی از باغ های تحت کشت گل محمدی در بیرجند به نام باغ الگویی فدک تحت نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان رفتیم جایی که عطر دل انگیز محمدی فضای باغ را پر کرده بود و باعث شد تا غم مشکلات ناشی از ویروس کرونا را از یاد ببریم و با نفسی عمیق مشغول به بوییدن بهترین عطر جهان شویم.

حدود ۱۰ باغبان با وضو و صلوات گویان وارد باغ عطرآگین شدند و به آرامش خاص گل های محمدی را از شاخه هایشان جدا می کردند و آن را در بسته هایی قرار می دادند تا برای گلاب گیری به مراکز مختلف و شهرهای دیگر ارسال شوند.

امسال گروه های جهادی نیز به میدان آمده بودند و در این باغ زیبا و عطرآگین حدود ۲۰ نفر از طلاب حوزه علمیه بیرجند در قالب گروه های جهادی مشغول چیدن گل های محمدی بودند.

پایین بودن دستمزد گلچینان باغ الگویی فدک

خانم «مبارزی» یکی از اهالی شوکت آباد بیرجند که در این مزرعه مشغول به گل چینی بود در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: بیش از چهار سال است که در این مزرعه مشغول به فعالیت هستم و حدود ۲۵ روز طول می کشد تا همه گل های محمدی این مزرعه چیده شود.

وی در خصوص وضعیت دستمزد فعالیت در این مزرعه گفت: سال گذشته برای هر کیلو سه هزار تومان پرداخت می کردند و امسال میزان آن معین نیست و با توجه به سختی هایی که کار گلچینی دارد دستمزد آن خوب نیست و پایین است.

مبارزی با بیان اینکه در روزهای اول گلچینی تنها چهارساعت فعالیت داریم، ادامه داد: با افزایش تعداد گل ها بیش از ۶ ساعت در هر روز بحث گلچینی طول می کشد.

وی در پایان گفت: اینجا بیمه نیستیم چون تنها یک فصل از سال در این مزرعه فعالیت داریم و فقط برای بحث گلچینی به مزرعه الگویی فدک می آییم.

گل محمدی حرمت دارد

«فاطمه برزگری» یکی دیگر از اهالی شوکت آباد که در این باغ مشغول به فعالیت بود در گفتگو با شبستان بیان کرد: حدود چهار سال است که در این باغ مشغول به چیدن گل های محمدی هستم و از صبح زود تا موقع ظهر در زمینه گلچینی فعالیت دارم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته کیلویی سه هزار تومان این گل ها را از ما خریداری می کردند، افزود: این میزان هزینه به دلیل پایین بودن کفاف زندگی را نمی دهد و امیدواریم امسال قیمت را افزایش دهند.

برزگی با تاکید بر اینکه گل محمدی حرمت دارد، ادامه داد: هزینه آن زیاد مهم نیست و به خاطر حرمت این گل به باغ الگویی فدک آمده ایم تا این گل هدر نرود.

هر کیلو گل محمدی ۲۵ هزار تومان به فروش می رسد

«غلامحسین کریمدادی» در حاشیه بازدید از مزرعه الگویی فدک بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مزرعه الگویی فدک در جهت بهره وری اقتصادی و آب از سال ۹۳ در ۱۰۰ هکتار کار خود را آغاز کرده است.

امین مزرعه الگویی فدک شوکت آباد بیرجند بیان کرد: در این مزرعه حدود ۵۰ هکتار از اراضی آبیاری تحت فشار، ۳۰ هکتار آبیاری قطره و ۲۰ هکتار آبیاری به صورت کشت نواری اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت با توجه به میزان آبدهی نسبت به سال های قبل ۵۰ درصد رشد داشته است، گفت: پیش بینی می شود امسال میزان تولید محصولات این مزرعه حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

کریمدادی با اشاره به محصولات موجود در مزرعه الگویی فدک اظهار کرد:  ۲۵ هکتار از اراضی این مزرعه تحت کشت گندم و ۱۰ هکتار تحت کشت محصولات علوفه ای است و در این مزرعه محصولات دیگری از جمله انار، انجیر، پسته، انگور و گل محمدی تولید می شود.

وی با بیان اینکه گل محمدی اولین محصول بازدهی مزرعه در ابتدای هر سال است، ادامه داد: برداشت گل محمدی از ۲۰ فروردین آغاز می شود و تا ۲۵ روز طول می کشد.

امین مزرعه الگویی فدک شوکت آباد بیرجند در خصوص هزینه فروش گل های محمدی گفت: گل های محمدی به صورت تازه از کارگران کیلویی پنج هزار تومان خرید می شود و حدود ۲۵ هزار تومان به فروش می رسند.

کریمدادی بیان کرد: یکی از اهداف ما اجرای نیات واقفین است و به دنبال این هستیم تا تولیدات این مزرعه را بالا ببریم و زمینه بازاریابی را فراهم کنیم و در نتیجه شاهد افزایش درآمدهای مزرعه باشیم.

برداشت سه تُن گل محمدی از باغ الگویی فدک طی سال جاری

حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» هم در حاشیه این بازدید اظهار کرد: برای گلاب گیری باید حداقل ۵ هکتار گل محمدی کشت شود در غیر این صورت بحث گلاب گیری مقرون به صرفه نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه برداشت گل محمدی از امروز عملا کلید خورده است، گفت: حدود ۳۰ هکتار از اراضی مزرعه الگویی فدک تحت کشت گل محمدی است و امسال پیش بینی می شود حدود سه تُن گل محمدی از این مزرعه برداشت شود و درآمد حاصل از فروش گل ها صرف اجرای ۳۶ نیت واقفین این مزرعه خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: به دنبال این هستیم تا گل محمدی را ترویج دهیم به همین دلیل سال گذشته یک هکتار بیشتر کشت شد و یکی از اهداف ما این است که بحث گلاب گیری را در این مزرعه راه اندازی کنیم.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه نیات واقفین این مزرعه اعتقادی است، گفت: موقوفات استان با ۱۴ هزار و ۸۶۰ نیت مختلف به ثبت رسیده اند که حدود ۷ هزار نیت مربوط به مباحث مذهبی است و تنها ۲ هزار نیت اجتماعی در استان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال بحث خرید ۲۵۰ راس دام مولد در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: این دام ها از محصولات تولیدی در این مزرعه تغذیه می کنند و به دنبال ایجاد صنعت دامی چهار هزار راسی هستیم.

وی در پایان بیان کرد: ۱۷ هکتار از اراضی موقوفه حاجی آباد در قاین تحت کشت گل محمدی قرار می گیرد و زیرساخت های لازم را انجام داده اند و هزینه آن بسیار بالا است و اگر این موضوع اجرایی شود قطعا می توانیم بحث گلاب گیری را در استان راه اندازی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی:

انجام مسئولیت اجتماعی در کنار فعالیت اقتصادی مورد توجه باشد

انجام مسئولیت اجتماعی در کنار فعالیت اقتصادی مورد توجه باشد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمان با راه‌اندازی و آغاز فعالیت واحدهای اقتصادی، نکته مهم توجه به انجام مسئولیت‌های اجتماعی است.

“حمید ملانوری” روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس که با حضور “قاسم جان‌بابایی” معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان برگزار شد، گفت: بیمارستان طبس در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت زغال‌سنگ پروده احداث می‌شود.

وی اظهار داشت: موضوعی که بارها و در جلسات متعدد عنوان شده، این است که استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد که باید به عنوان یک فرصت برای استفاده از همه آنها برنامه‌ریزی کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای رسیدن به این هدف باید نسبت به شکل‌گیری بنگاه‌های بزرگ اقتصادی اقدام کرد و با کمک دولت توسعه در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی را رقم زد.

وی افزود: این کار در نهایت رفاه عمومی و امنیت پایدار را به همراه دارد.

ملانوری گفت: سرمایه‌گذاری که از ذخایر استان که ثروت مردم است، استفاده می‌کند، باید مابه ازای آن به نیازهای ضروری و مسایل اجتماعی منطقه هم توجه داشته باشد.

وی افزود: یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی استان شرکت زغال‌سنگ طبس است و صدر تامین از شرکت های زیرمجموعه شستا در این حوزه اقدامات خوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: معادن زغال‌سنگ غنی و باکیفیت استان، ثروتی است که در اختیار این مجموعه قرار گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی به جهت همراهی‌هایی که در این زمینه داشته است، گفت: طی مذاکراتی که صورت گرفت، صدر تأمین، شستا و مدیرعامل شرکت پروده طبس با پیشنهاد ما مبنی بر احداث بیمارستانی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی این واحد در طبس موافقت کردند.

وی ادامه داد: کار در وهله اول با احداث اورژانس آغاز شد که اکنون در حال اجراست و امروز نیز کلنگ احداث یک بیمارستان جدید به زمین زده شد.

ملانوری گفت: زغال‌سنگ پروده برای شروع کار این بیمارستان ۴۰ میلیارد تومان تعهد کرده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تکمیل و تجهیز آن را متقبل شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان طبس به جهت موقعیت جغرافیایی، قرار گرفتن در مسیر تردد مسافران متعدد و گردشگری در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی، نیازهای زیادی دارد که در قالب طرح‌های جدید، برای رفع آنها اقداماتی انجام می‌شود.

وی گفت: برای پوشش‌دهی بخشی از نیازهای شهرستان طبس، احداث یک واحد اورژانس لازم بود که عملیات اجرایی آن آغاز و بیمارستان هم که امروز کلنگ‌زنی شد که خواهد توانست پاسخگوی نیاز شهرستان باشد.

عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس روز یکشنبه با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان و اعتبار اولیه ۴۰ میلیارد تومان آغاز شد.

“قاسم جان‌بابایی” در دومین روز سفر به خراسان جنوبی با همراهی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان، کلنگ احداث بیمارستان دوم طبس واقع در مجاورت بیمارستان فعلی این شهر را به زمین زد.

تفاهم‌نامه احداث این بیمارستان با اعلام آمادگی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و  شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، ۱۷ فروردین امسال و در دیدار استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با معاون درمان وزیر بهداشت به امضا رسید.

بخشی از هزینه‌های ساخت این بیمارستان را شرکت زغال‌سنگ پروده در قالب مسئولیت‌های اجتماعی برعهده گرفته است و تکمیل و تجهیز بیمارستان و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن نیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

 

 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی:

طرح اورژانسی برای زخم خشکسالی در خراسان جنوبی/قرارگاه آب تشکیل شد/۳

قرارگاه استانی آب در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از راه‌اندازی «قرارگاه استانی آب» با دستور ویژه استاندار خبر داد و گفت: اگرچه در کارگروه‌های استان، شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه مقابله با خشکسالی را داریم اما با توجه به اهمیت موضوع آب، این قرارگاه تشکیل شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد فرهادی در نخستین نشست تشکیل و فعالیت این قرارگاه افزود: با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها در سال زراعی جاری و بالطبع کاهش حجم ذخایر آبی استان، قرارگاه استانی آب به تدبیر استاندار راه‌اندازی شده است.

وی از مدیران دستگاه‌های مرتبط با حوزه آب استان خواست موضوع تامین آب شرب مردم به ویژه در تابستان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

رییس قرارگاه آب استان خراسان جنوبی گفت: در این راستا از تمامی امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای استفاده شود که موضوع تامین آب به ویژه در آبرسانی سیار دچار آسیب و مشکل نشود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها باید علاوه بر تامین اعتبارات مورد نیاز، مدیریت منابع آبی و استفاده بهینه از آن را در دستور کار قرار دهند.

فرهادی گفت: یکی از اقدامات بسیار موثر در مدیریت منابع آبی، موضوع کاهش هدر رفت شبکه‌های آب شرب است که باید به صورت ویژه در برنامه‌ها دیده شود.

وی بر استفاده بهینه از پساب فاضلاب شهر بیرجند تاکید کرد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای باید طرحی را با هماهنگی جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت آماده و طی یک ماه آینده به جلسه ارائه کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: این استان سال گذشته به لحاظ گسترش سامانه‌های نوین آبیاری بین دیگر استان‌ها جایگاه چهارم را داشته است و جهاد کشاورزی باید موضوع نصب و راه‌اندازی این سامانه‌ها را امسال نیز با جدیت دنبال کند.

وی اظهار داشت: هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی نیز باید در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

فرهادی به موضوع تبخیر آب در سدهای استان اشاره کرد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای برای معرفی راهکارهایی در راستای کاهش تبخیر آب در سدها به ویژه در سد نهرین طبس که مصرف آب شرب نیز دارد، طرح مناسبی را به قرارگاه آب ارائه کند.

وی افزود: اجرای خط انتقال دره بید طبس نیز باید با اولویت ویژه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گیرد.

رییس قرارگاه آب استان، مهمترین اصل در موضوع مصرف بهینه آب را فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: صدا و سیما و سایر دستگاه‌های فرهنگی از ظرفیت در اختیار خود برای ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب استفاده کنند تا این موضوع در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گاهی مشاهده می‌شود در روستاها، آبیاری باغات و مزارع یا تامین آب دامداری‌ها و مرغداری‌ها بدون هماهنگی از شبکه آب شرب صورت می‌گیرد لذا باید شرکت آب و فاضلاب نسبت به شناسایی و نیز برخورد با متخلفین اقدام کند.

براساس مصوبات نخستین نشست قرارگاه آب استان مقرر شد، با توجه به اهمیت موضوع، جلسات این قرارگاه هر ۲ هفته یکبار تشکیل و بنا به ضرورت نشست‌های فوق‌العاده در بازه زمانی کوتاه‌تری برگزار شود.

همچنین دستگاه‌های اجرایی به صورت هفتگی گزارش کار خود را به دبیرخانه قرارگاه که شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی است، ارائه کنند.

اساسنامه قرارگاه که آماده شده در اختیار دستگاه ها قرار گیرد تا با اعمال نظرات کارشناسی طی سه روز آینده بعد از بررسی کامل و ویرایش نهایی به تایید استاندار برسد.

فرمانداران نیز مکلف شدند جلسات مشابه را در شهرستان‌ها برگزار کنند و نتایج جلسات را به قرارگاه انعکاس دهند، ضمن اینکه در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها نگاه ویژه‌ای به آبرسانی سیار و توزیع آب داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*