در دیدار نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس با امام جمعه بیرجند طرح شد؛ مدیران استان شجاعت و جسارت لازم را ندارند/ گرفتن برخی مجوزها ۷۰ خوان می‌خواهد

سخت گیری در گرفتن برخی مجوزها برای کارگاه های تولیدی، عدم جسارت و شاعت در برخی مدیران، تامین آب و علوفه مورد نیاز دامداران و تلاش برای برداشتن موانع تولید از مهمترین موضوعات مطرح شده در دیدار نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس با امام جمعه بیرجند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«سلمان اسحاقی» امروز (۷ فروردین) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب این مجلس را امید انقلاب نامیدند، گفت: دشمن از ابتدای کار مجلس جدید سعی کرده که با تحریف و تخریب، خدشه های بزرگی را بر انقلاب وارد کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در ۱۰ ماه گذشته تلاش کردند تا شان و جایگاه مردم استان در مجلس را حفظ کنند، افزود: در بحث شفافیت آراء هر ۴ نماینده استان در مجلس به این طرح رای مثبت دادند و از طرفی با تصویب چندین طرح خوب نشان دادیم که دغدغه معیشت مردم را داریم.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس با بیان اینکه رفع مشکلات عدیده استان در خود استان است، گفت: متاسفانه فرهنگ اشتباهی در کشور وجود دارد که همان اول سال شعارهایی که رهبری می فرمایند را مسئولان توئیت می کنند و بعد به فراموشی سپرده می شود اما ما امسال در استان این را دنبال خواهیم کرد تا محقق شود.

اسحاقی با اشاره به اینکه باید دبیرخانه پشتیبانی و رفع موانع تولید در استان تشکیل شود، گفت: عدم شجاعت و جسارت و در میدان نبودن مدیران از مهمترین موانع پیش روی تولید است که باید برداشته شود.

وی یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر استان را آب دانست و تاکید کرد: باید برای مدیریت مصرف آب قرارگاه آب در استان راه اندازی شود و نیازهای آبی استان سنجیده شود.

گرفتن برخی مجوزها ۷۰ خوان می‌خواهد

همچنین «حسین خسروی اسفزار» نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس هم در این دیدار با بیان اینکه نامگذاری سالها از سوی رهبر معظم انقلاب یک کار تشریفاتی و ساده نیست، گفت: هدف اصلی نامگذاری تعیین مسیر مدیریتی ملت و مسئولان است که به دلیل جایگاه و اشراف اطلاعاتی رهبری هر ساله مسیر مدیریتی کشور را با نامگذاری های مختلف همان ابتدای سال مشخص می کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱ سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی محور شعار سال‌ها را موضوعات اقتصادی تعیین می کنند، گفت: متاسفانه در چند سال اخیر خیلی به نامگذاری سال‌ها، توسط مسئولان خیلی عمل نشده است به طوریکه گاها برای گرفتن یک مجوز تولیدی باید از ۷۰ خوان رستم عبور کرد.

نماینده مردم بیرجند در مجلس گفت: امید است امسال بتوانیم به منویات و شعار سال مقام معظم رهبر جامه عمل بپوشانیم.

«مصطفی نخعی» نماینده مردم سربیشه و نهبندان در سربیشه در مجلس هم با اشاره به اینکه طی چند ماهی که از مجلس جدید گذشته است، تلاش شده تا به چشم اندازهای رهبر معظم انقلاب پایبند باشیم، گفت: مجلس در بحث کمک به اقشار ضعیف جامعه و استکبار ستیزی، نوسازی مدارس، گازرسانی به مناطق محروم و کمک به کشاورزان با تصویب قوانین قدم های خوبی برداشته است.

وی با بیان اینکه تبلور دشمن ستیزی مجلس در تصویب طرح مکلف کردن دولت به غنی سازی ۲۰ درصد و عدم اجرای پروتکل الحاقی مشاهده شد، افزود: این اتحاد و همدلی در مجمع نمایندگان استان هم برای پیشبرد اهداف استان شکل گرفته است.

برخی مدیران استان شجاعت و جسارت لازم را ندارند

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در سربیشه در مجلس با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: امید می رود با توجه به قابلیت های استان بتوانیم موانع پیش روی تولیدکنندگان را برداریم و قابلیت های استان به فعلیت برسد.

نخعی با بیان اینکه متاسفانه مدیران شجاع و با جسارت و کسانی که کار را جدی دنبال کنند در استان کم داریم، افزود: خشکسالی کم سابقه ای که امسال در استان وجود دارد، مشکلات زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده است، وضعیت مناطق روستایی و عشایری در نهبندان  وسربیشه خیلی خوب نیست که باید برای آن فکری کرد.

وی گفت: عشایر و کشاورزان با توجه به خشکسالی در تامین نهاده های دامی مشکل دارند، امید است مسئولان برای این موضوع فکری کنند.

نخعی تاکید کرد: خشکسالی امسال وضعیت نامناسبی را در استان ایجاد کرده است که می طلبد مسئولان وضعیت فوق العاده ای را برای استان اعلام کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*