اخبار خراسان جنوبی / گلایه امام جمعه بیرجند از ‌بروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی‌

گفته می شود چمران گفته با این همه آدم که “مَن، مَن” می‌کنند، نمی‌دانم چه می‌شود، خدا به ما رحم کند! برخی از رییسی نام می‌برند ولی ما هنوز وارد مصادیق نشدیم.»برخی این توهم را مطرح می‌کنند که اصولگرایان در پی مشارکت فعال نیستند تا رای بیاورند که این گونه نیست ما در پی مشارکت هر چه فعال‌تر، هوشمندانه و آگاهانه هستیم.وقتی فردی نماینده مجلس می‌شود سرمایه گذاران، وزارتخانه‌ها و افراد مختلف به او مراجعه می‌کنند و درخواست‌های مختلف دارند که اگر نماینده رصد نشود و به او کمک فکری داده نشود ممکن است از راه درست منحرف شود.

 

گفته می شود رزیتا قبادی گفته دراولین برنامه پس از آن برنامه جنجالی در اتاق گریم بودم که کاغذی به من دادند و گفتند باید این را بخوانی؛ طبق نوشته های آن کاغذ باید حتما سه بار به خاطر برنامه شب قبل روی آنتن زنده از مردم عذرخواهی می کردم. من هم مجبور به این کار شدم و سه باز عذرخواهی کردم اما باز هم مرا ممنوع الکار کردند!

 

 

گفته می شود رئیس پلیس راه مازندران گفته طی روزهای گذشته شاهد افزایش حجم تردد خودروها در محورهای شمال بودیم به‌طوری‌که طی سه روز گذشته بیش از ۸هزار برگشت و بیش از ۲ هزار خودرو جریمه و برگشت داده شدند

 

 

گفته می شود وزیر ارتباطات اعلام کرده انتقاد با توهین فرق دارد. توهین به هرکس از جمله رییس جمهور، محکوم است.به گزارش ایلنا؛ محمدجواد آذری جهرمی در توییتر نوشت: « می‌گفتند: دشمن ما همین‌جاست، دروغ میگن آمریکاست. یه عده‌ای هم در پاسخ مرگ بر اسرائیل، پاسخ دادند «مرگ بر روحانی».بسیجی‌های عزیز اهل بصیرت، حتما این دو شعار یک خواستگاه دارد.انتقاد با توهین فرق دارد. توهین به هرکس از جمله رییس جمهور، محکوم است.»

 

 

گفته می شود مشاور رئیس جمهور گفته احتمالاً تا کنون هویت و وابستگی جناحی یا سازمانی مشارکت‌کنندگان در کارناوال ۲۲ بهمن شناسایی شده‌اند.حسام‌الدین آشنا در صفحه توئیتر خود نوشته احتمالاً تا کنون هویت و وابستگی جناحی یا سازمانی مشارکت‌کنندگان در کارناوال ۲۲ بهمن شناسایی شده‌اند. پیشنهاد می‌کنم قبل از هر گونه اقدام قضائی علیه آنان دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با آنان گفتگو کند و حرف‌هایشان را بشنود.

 

دلجویی از خانواده شهدای اهل سنت در خراسان جنوبی+ عکس

دلجویی از خانواده شهدای اهل سنت در خراسان جنوبی+ عکس

طرح دیدار با خانواده های محترم شهدای اهل سنت به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی  در استان خراسان جنوبی به همت معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در حال انجام است.

به گزارش تسنیم ، وقتی وارد خانه یک شهید می شوی عطر و بوی معنویت صداقت وسادگی در آن موج میزند آن چنان آرامشی عجیب در قلبت می افتد که حاصل  سالها صبر،بردباری، پدران مادران شهیدی است که از دوری فراق فرزندانشان است.

آری هنگامی که با مادر شهید روبه رو می شوی تازه می فهمی که از دامن این مادران است که ان غیور مردان تربیت شده اند تا امرز به معراج  برسند این پدران ومادران کوه صبر، استقامت قله عفاف وپاک دامنی اند که گویی  آسمان وسعتش را از این  مادران به ارث برده است وقلم عاجز از نوشتن فداکاری وایثار این مادران وپدران شهدا است.

هنگامی که به شهادت فکر می کنم در می یابم که شهدا با پشت کردن به وابستگی مادی به سوی خدا رفتند وهرکس که نجوایش با خدا بیشتر بود به سوی او پر کشید.

بهمن ماه برای همه یادآوری  روزهایی که مردم میهن اسلامی با سلاح ایمان در برابر قدرتهای زورگوی جهان ایستاند واکنون همه ما تلاش داریم تا به نوعی دریادآوری آن روزهای پرغرور سهیم باشیم.

مسئولان حوزه معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی به مناسبت چهل و دومین فجر پیروزی و بهار آزادی انقلاب اسلامی با خانواده‌های شهدای اهل سنت خراسان‌جنوبی، دیدار و هدایایی از سوی این دفتر تقدیم این خانواده‌ها کردند.

مسئول  فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در امور اهل سنت  خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند گفت: طرح دیدار با خانواده های شهدای اهل سنت به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی  در استان خراسان جنوبی به همت معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در حال انجام است.

حجت الاسلام هاشمی افزود: هدف از انجام این طرح، تجلیل از خانواده های معزز شهدای اهل سنت و نمایش وحدت و همراهی اهل سنت با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مسئول  فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در امور اهل سنت  خراسان جنوبی گفت:دشمن دائم در حال دشمنی با نظام ولایی است، یک روز با جنگ نظامی در صدد حذف فیزیکی این انقلاب بر می آید که این شهدای سرافراز سینه ستبر کرده و با شهامت و شجاعت دشمنان تا بن دندان مسلح را به خاک ذلت کشاندند و کاری کردند که بعد از سی و خورده ای سال هنوز کمتر احمقی به فکر حمله نظامی به این کشور می افتد.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: روز دیگر با جنگ فرهنگی و سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن در صدد حذف و یا تحریف نرم و فرهنگی انقلاب و نظام اسلامی بر می آید، و امروز نوبت نقش آفرینی، ایستادگی و عمل جهادی ماست که نگزاریم این مرز های فکری و اعتقادی ما همانند مرز های خاکی و جغرافیایی ما به دست بیگانگان و دشمنان بیفتد.

به مناسبت دهه فجر امسال، از ۱۲ خانواده شهید اهل سنت استان دلجویی وضمن دیدار و هدایایی به رسم یادبود تقدیم گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تیم زغال سنگ طبس در جایگاه سوم فوتسال نوجوانان کشور ایستاد

تیم فوتسال زغال سنگ طبس با کسب پیروزی در مقابل سلمان جنوب به مقام سوم گروه اول لیگ دسته اول فوتسال نوجوانان کشور بسنده کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، در آخرین روز مسابقات تیم فوتسال نوجوانان زغالسنگ طبس در دیداری حساس موفق شد با نتیجه سه به دو تیم سلمان جنوب بندرعباس را شکست دهد.
با کسب این نتیجه زغالسنگ طبس با کسب دو پیروزی، یک تساوی و دو شکست با ۷ امتیاز در مکان سوم جدول رده بندی قرار گرفت.
تیم‌های هتل الماس مشهد و نیکتا چوب سبزوار از این گروه به دور دوم مسابقات صعود کردند.

 

رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند خبر داد:

هزینه بیش از ۳ میلیارد تومانی در موضوع کرونا از محل موقوفات

هزینه بیش از ۳ میلیارد تومانی در موضوع کرونا از محل موقوفات

 رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند گفت: ۳ میلیارد و ۹۱۸ میلیون تومان در موضوع کرونا از محل درآمد موقوفات هزینه شده است.

حجت الاسلام دادخدا خدایی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای انقلاب اظهارکرد: یکی از دستاوردهای انقلاب مباحث قرآنی، مسابقات قرآنی در سطوح مختلف شهرستانی، منطقه‌ای، استانی و کشوری است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند تبدیل بقاع به قطب فرهنگی را از دیگر دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و افزود: همچنین عمران و آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه نیز یکی از ثمرات و دستاوردهای انقلاب است.

خدایی به اجرای دقیق نیات واقفین اشاره و بیان کرد: در بحث اجرای دقیق و امینانه نیات واقفین قبل از انقلاب بسیاری از نیت‌ها اجرا نمی‌شده و اگر هم اجرا می‌شد یکی‌یا دو نیت از نیات اجرایی می‌شده است.

وی افزود: همچنین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، موقوفات دارای سند مالکیت نبودند، اما به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر بسیاری از موقوفات سند دار شدند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند از ثبت الکترونیکی تمامی اطلاعات موقوفات در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه خبردار و گفت: این سامانه ما را در اجرای نیات، ارائه اطلاعات و تعیین تکلیف موقوفات کمک می‌کند و در این راستا اقدام بسیار مهمی صورت گرفته است.

خدایی به خدمات اوقاف در طول چهل سالگی انقلاب و به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر از محل درآمد موقوفات منطبق، اداره اوقاف به کمک رفع و حل مشکل مردم و آحاد جامعه (در یک سال شیوع کرونا) آمده است.

وی افزود: در این راستا حدود ۴ میلیارد تومان صرف خرید بسته‌های غذایی، بهداشتی، پوشاک، ماسک و لوازم بیمارستانی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند به اقدامات انجام شده در بحث کرونا اشاره کرد و افزود: در این راستا در مناسبت‌های مختلف اعم از طرح نوروزی، نیمه شعبان، دهه ولایت و امامت، محرم و صفر، سیل زدگان، طرح شهید سلیمانی و دهه مبارک فجر ۱۴ هزار و ۲۵۰ بسته به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومان در بین نیازمندان توزیع شده است.

خدایی از توزیع ۲۶ عدد آبگرمکن و بخاری به ارزش ۱۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بین نیازمندان خبر داد و بیان‌کرد: همچنین تاکنون ۴ هزار و ۸۱۰ بسته به ارزش ۱۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و یک هزار و ۳۵۰ لیتر به ارزش ۷۵ میلیون تومان مواد ضدعفونی در بین اقشار نیازمند توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در شب عید قربان ۱۲۳ رأس گوسفند به ارزش ۲۴۶ میلیون تومان اهداء شده است، یادآور شد: همچنین ۶۳ هزار و ۹۷۰ پرس غذای گرم به ارزش ۵۱۲ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان در بین مردم و بیمارستان‌ها توزیع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند به طرح شهید سلیمانی و دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح، ۷۵ جفت کفش به ارزش ۱۵ میلیون تومان و تولید و توزیع ۷۳ هزار و ۸۰۰ عدد ماسک به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان در بین نیازمندان توزیع شده است.

خدایی از اهدای ۱۱ دستگاه پزشکی اعم از الکتروشک، هولتر، کپسول اکسیژن ساز، ویلچر و نگاتسکوپ به ارزش ۲۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: در مجموع در بحث کرونا ۳ میلیارد و ۹۱۸ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان هزینه شده است.

کد خبر ۵۱۴۴۳۸۱

 

 

امام جمعه موقت بیرجند

دل بستن به غرب و بیگانگان کاری بیهوده/۳

امام جمعه موقت بیرجند: کشور ایران هیچگاه در انتظار غربی ها و تصمیم گیری آمریکا نمی ماند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، حجت الاسلام نوفرستی امروز در خطبه‌های نمازجمعه ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ٢٢بهمن گفت: مردم آگاهانه با تمام مشکلات و با عقاید مختلف علیرغم وجود کرونا با رعایت شیوه‌های بهداشتی شرکت کردند.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه پیام حضور مردم در این راهپیمایی  پشتیبانی از دین، انقلاب و ولایت فقیه بود، درخصوص جایگاه کنونی آمریکا افزود:   افول آمریکا علیرغم پوشاندن مسائل مشخص است و در این موقعیت که تمام نگاه تحلیل گران سیاسی دنیا به موضع گیری آمریکا به ایران است، کشور ما هیچ گاه در انتظار غربی‌ها و تصمیم گیری آمریکا نمی‌ماند.
وی با بیان اینکه  پیام ما به جوامع لیبرال و غرب گرا در قالب راهپیمایی ٢٢ بهمن و سفر رئیس مجلس به روسیه بیان شده، که همان  دل بستن  به غرب و بیگانگان کاری بیهوده است، گفت:  حضور مردم در راهپیمایی به دولت  هم این پیام را می‌دهد که گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت است و باید این مشکلات حل شود.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ارتباط کشور ما با کشور‌های منطقه بسیار مهم است افزود: ایران با کشور روسیه تجربه همکاری در سوریه و تلاش در جهت نابودی داعش  داشته  و دنیا باید بداند ایران قادر است معادلات منطقه را تغییر دهد و با کشور‌های مختلف در جایی که منافع مشترک دارد به نفع کشورمان و منطقه گام بردارد.
حجت الاسلام نوفرستی همچنین از نقش سرداران بزرگ ایران همچون شهید سلیمانی  در تامین امنیت کشورمان گفت و آن را   بسیار ارزشمند دانست.

مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت آیت الله مصباح یزدی

مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت آیت الله مصباح یزدی در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد.

در این مراسم که نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان خراسان جنوبی حضور داشتند، عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) و از شاگردان آیت الله مصباح یزدی گفت: آیت الله مصباح یزدی عالمی برجسته و انقلابی بود و در نگارش کتب مهم و راه گشا و همچنین تربیت شاگردان خوب، کوشش بسیار داشت.
حجت الاسلام روانبخش افزود:سراسرِ عمر پربرکت آیت الله مصباح یزدی از تحصیل علم گرفته تا کلاس ها، تدریس و سخنان و اعمالشان، عبادت بود و همواره بر توسل به ائمه اطهار تأکید می‌کرد.
وی با بیان اینکه این عالم ربانی در عرصه‌های مختلف مجاهدت می‌کرد گفت: آیت الله مصباح یزدی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بسیار فعال بود و با بیان روشنگرایانه خود در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن می‌ایستاد و از ایمان جوانان کشور دفاع می‌کرد و خود را سرباز ولایت می‌دانست.
مداحی و مرثیه خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

 

برگزاری مسابقات دارت دهه فجر در ادارات خوسف/۷

برگزاری مسابقات دارت به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، در ادارات شهرستان خوسف

 

همزمان با ایام دهه مبارک فجر ، اداره ورزش وجوانان شهرستان خوسف و اداره فنی و حرفه ای شهرستان اقدام به برگزاری مسابقات دارت بین کارکنان کردند
به گزارش امروز خراسان جنوبی، به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، مسابقات دارت کارکنان اداره فنی و حرفه ای و اداره ورزش وجوانان ، شهرستان خوسف ،به صورت مجزا برگزار شد.

بشارت قهرمان مسابقات لیگ فوتسال بشرویه شد/۷

پایان مسابقات لیگ فوتسال شهرستان بشرویه با قهرمانی تیم بشارت

مراسم اختتامیه مسابقات لیگ فوتسال،جام فجر شهرستان بشرویه باحضور مسئولین وروسای ادارات و فعالین ورزشی، و پیشکسوتان ورزشی برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی مسابقات لیگ فوتسال جام فجر یاد بود سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی درشهرستان بشرویه با قهرمانی تیم فوتسال بشارت پایان یافت .
این مسابقات ، باحضور ۱۱ تیم درقالب دوتیم و باانجام ۳۶ مسابقه در حضور مسئولین به اتمام رسید.
تیم های فوتسال بشارت، تیم کافه داتیس کافی شاپ ،وتیم فوتسال باران ، به ترتیب مقامهای اول تا سوم مسابقات راکسب نمودند .

آسمانی شدن مادر شهید مددنژاد/۲

حاجیه خانم خیرالنساء دلاوری مادر شهید ابراهیم مددنژاد براثر کهولت سن در ۸۲ سالگی دارفانی را وداع گفت وبه فرزند شهیدش پیوست.

پیکر این بانو پنجشنبه ۲۳ بهمن در روستای شهرک قدس قاین تشییع و در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

دانش آموز شهید ابراهیم مددنژاد در سال ۱۳۶۵ در سن ۱۶ سالگی در منطقه شلمچه به فیض عظمای شهادت نائل شد.

 

 

 

 

سوت پایان لیگ والیبال جام فجر بشرویه با قهرمانی آریانیرو/۷

سوت پایان مسابقات لیگ والیبال جام فجر شهرستان بشرویه با قهرمانی تیم والیبال آریانیروبصدا در آمد
مسابقات لیگ والیبال جام فجر یاد بود سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی درشهرستان بشرویه با قهرمانی تیم آریانیرو پایان یافت .
به گزارش امروز خراسان جنوبی این مسابقات با قهرمانی تیم آریانیرو ونائب قهرمانی تیم کاشی عقیق سردار پایان یافت .
این مسابقات با حضورملکی رئیس هیات والیبال استان ،نجفی رئیس اداره ورزش وجوانان وتنی چند ازمسئولین ورزشکاران وپیشکسوتان ورزشی شهرستان درمحل سالن ورزشی آزادی برگزارشد .

اجرای ۱۵ برنامه ورزشی دهه فجر در قاین/۷

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر ۱۵ برنامه ورزشی در حوزه ورزش های همگانی درسطح شهرستان قائنات صورت گرفت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی این فعالیت ها در قالب همایش پیاده روی خانوادگی، همایش کوهپیمایی،همایش طبیعت گردی،همایش دوچرخه‌سواری و مسابقات ورزشی در شهرهای خضری دشت بیاض، نیمبلوک، روستاهای نوغاب حاجی آباد، نوغاب پسکوه، محمدآباد علم، گریمنج و شهر قائن برگزار شد.
گفتنی است به بیش از ۱۸۰ نفراز طرف هیات ورزشهای همگانی شهرستان به قید قرعه به شرکت کنندگان در همایش های پیادروی و دوچرخه سواری و به برترین های مسابقات ورزشی در رشته های روپایی، طناب کشی، طناب زنی، دارت، لی لی، پرتاب توپ، جوایزی اهدا شد.

همایش کوهپیمایی باستانی کاران شهرستان قائنات/۷

برنامه کوهپیمایی باستانی کاران زورخانه شیرخدا شهرستان قائنات در ارتفاعات بزرگمهر قاینی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی این برنامه با حضور سید علی ترحمی رئیس اداره ورزش وجوانان، ایوب نژاد شهردار قائن، محسن فلکی رئیس شورای اسلامی شهر قائن، اعضای هیات رئیسه ورزش زورخانه ای و جمعی از پیشکسوتان، سادات و ورزشکاران زورخانه شیرخدا صورت گرفت.

افزایش تخت‌های بیمارستان شهدای قاین/۲

تخت‌های بخش ICU امگا بیمارستان شهدای قاین به ۲۰ تخت افزایش یافت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان و سرپرست بیمارستان شهدای قاین گفت: با توجه به شیوع کرونا و کمبود فضا برای بیماران بدحال با مجوز معاون وزیر بهداشت به قاین مجوز بخش CCU بیمارستان شهدای قاین  به ICU تبدیل شد.

حمیدی راد افزود: بر این اساس تجهیزات مورد نیاز این بخش با مساعدت رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند این بخش حدود ۲ روز قبل تحویل بیمارستان شد.

وی افزود: ۲۰ تخت، ۲۰ دستگاه ونتیلاتور و ۵ دستگاه مانیتورینگ تجهیزاتی است که با هزینه ۸ میلیون تومان تحویل این بیمارستان شده است.

سرپرست بیمارستان شهدای قاین گفت: با اضافه شدن این فضا به بخش ICU در آینده در زمینه بستری و درمان بیماران بدحال کمبودی نخواهد بود.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای حمایت از طرح‌های فناورانه/۲-۳

جوانان و نخبگان فناور واجد شرایط در خراسان جنوبی برای گرفتن تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت: برای حمایت از طرح‌های فناورانه و شتاب دهنده و توسعه کسب و کار‌های خرد ، ۱۰ میلیارد تومان از محل وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان ابلاغ شده است.

اکبری راد افزود: متقاضیان که دارای طرح‌های فناورانه اشتغال آفرین هستند می‌توانند درخواست خود را در سامانه کارا و به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و یا در دفتر سرمایه گذاری استانداری ثبت کنند.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت: برای این منظور پست بانک و صندوق کار آفرینی امید آماده پرداخت تسهیلات از ۲۵ میلیون تومان تا ۳ میلیارد تومان هستند.

اکبری راد افزود: بازپرداخت این تسهیلات با سود ۴ درصد و در مدت ۵ تا ۷ سال خواهد بود.

 

 

دستگیری سارق با ۳۲ فقره سرقت/۴

فرمانده انتظامی بیرجند از دستگیری یک سارق حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ علیرضا فولادی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در این شهرستان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی در هنگام گشت زنی یک سارق را حین ارتکاب جرم شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بیرجند گفت:سارق دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به ۳۲ فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.

 

 

 

 

 

توقیف ۲خودروی حامل احشام قاچاق در فردوس/۴

فرمانده انتظامی فردوس گفت: مأموران در بازرسی از ۲خودرو، ۵۶رأس احشام قاچاق کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی سرهنگ علیرضا فولادی افزود: مأموران انتظامی شهرستان فردوس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیون و یک وانت نیسان که دارای محموله بار احشام بودند، مشکوک شدند و خودرو‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی، در بازرسی تکمیلی از خودرو‌ها۵۶رأس گوسفند و گوساله قاچاق که فاقد مجوز و مدارک قانونی بود را کشف کردند.
فرمانده انتظامی فردوس با بیان اینکه ارزش ریالی احشام قاچاق بنا بر نظر کارشناسان ۲میلیارد ریال برآورد شده گفت: در این رابطه ۲خودرو توقیف و ۲نفر متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای کوشه سفلی/۲

طرح حفر چاه عمیق و برق رسانی به محل چاه و انتقال آب به روستای کوشه سفلی در شهرستان خوسف خراسان جنوبی امروز به بهره برداری رسید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان با بیان اینکه بیش از سه دهه از خشکسالی منطقه و خشک شدن قنات می گذرد گفت: مهمترین اولویت ما در چنین روستا‌هایی تامین آب کشاورزی است.
هنری با اشاره به اینکه برای حفر چاه و برق رسانی به آن ۴۲۶ میلیون تومان هزینه شد ، افزود: ۲۱۵ میلیون تومان از مشارکت مردم ،۹۶ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید و ۱۱۵ میلیون تومان از اعتبارات بسیج سازندگی خراسان جنوبی هزینه شد.
وی با بیان اینکه با این خدمت ۵۰۰ نفر از اهالی روستای کوشه سفلی خوسف از آب کشاورزی بهرمند می‌شوند ، گفت: انتقال آب از چاه به زمین‌های کشاورزی هم با تلاش جهاد کشاورزی تکمیل می‌شود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همچنین با بیان اینکه امسال ۱۲۸ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در تفاهم بسیج سازندگی با قرارگاه محرومیت زدایی در خراسان جنوبی انجام می‌شود افزود: ۴۰ درصد این پروژه‌ها به اتمام رسید و بقیه تا اوایل سال آینده انجام می‌شود.

فردوس دوباره زرد شد

تعداد شهر‌های با وضعیت زرد کرونایی در خراسان جنوبی به ۴شهرستان افزایش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بر اساس آخرین وضعیت رنگفردوس دوباره زرد شد بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان فردوس به دلیل افزایش موارد ابتلا، از ۲۵بهمن در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

دکتر مهدیزاده افزود: بر این اساس ۴شهرستان بیرجند، زیرکوه، قائن و فردوس در وضعیت زرد و ۷شهرستان سربیشه، سرایان، درمیان، خوسف، بشرویه، طبس و نهبندان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، همچنین پرهیز از دورهمی‌ها و استفاده از ماسک برای پیشگیری از این بیماری تاکید کرد.

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال از فردا در نهبندان/۲

واکسیناسیون فلج اطفال از فردا در شهرستان نهبندان آغاز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:در حال حاضر ۷هزار و ۸۰۰دز واکسن فلج اطفال دریافت شده، و از فردا واکسیناسیون بر علیه این بیماری در شهرستان نهبندان آغاز خواهد شد.

دکتر مهدیزاده با بیان اینکه طرح به صورت خانه به خانه انجام می شود و کودکان زیر ۵سال واکسینه می شوند افزود: پیش بینی می شود در این طرح حدود ۶هزار کودک برعلیه بیماری فلج اطفال ،واکسینه شوند.

 

 

 

برگزاری مسابقات فوتسال جام فجر نونهالان و نوجوانان در بیرجند/۷

مسابقات فوتسال جام فجر امروز با حضور ۱۶ تیم در رده های سنی نونهالان و نوجوانان در بیرجند برگزار شد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج باب الحوائج و مسئول برگزاری مسابقات فوتسال جام فجر گفت: این مسابقات صبح امروز به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور ۱۶ تیم در رده نوجوانان و نونهالان از ۵ پایگاه  مقاومت بسیج شمال شهر بیرجند  برگزار شد.

علائیان با بیان اینکه در این مسابقات ۱۰ تیم در رده نوجوانان و ۶ تیم در رده نونهالان حضور داشتند، افزود: بعد از برگزاری بازی‌های حذفی، در پایان تیم نونهالان پایگاه باب الحوائج  و تیم نوجوانان پایگاه مقاومت بسیج قائم آل محمد مقام‌های اول را کسب کردند.

۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد نهبندان پرداخت شد
بیکی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد نهبندان پرداخت شده است.

 «مجید بیکی» در دیار با معاون اشتغال کمیته امداد خراسان جنوبی، اظهار کرد: امسال بیشترین پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی با اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومان متعلق به شهرستان نهبندان بوده که نشان از سرعت توسعه است که اشتغال خوبی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش شبستان فرماندار نهبندان با اشاره به همراهی خوب مجموعه کمیته امداد با سایر دستگاه ها شهرستان نهبندان، افزود: حمایت از مددجویان کمیته امداد باید در راستای توانمندسازی خانوارها باشد تا اشتغال و تولید بیشتر رقم بخورد.

بیکی با بیان اینکه در بخش تسهیلات پرداختی به مددجویان کمیته امداد نهبندان، حدود ۱۰ درصد سهم استان را داشته ایم، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد نهبندان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۷۷ روستای شهرستان نهبندان از نعمت گاز بهره مند شده اند، اضافه کرد: عملیات گاز رسانی به ۹۶ روستای دیگر شهرستان نهبندان آغاز شده است، لذا کمیته امداد باید به مددجویان این نهاد برای گاز رسانی اعلام آمادگی کند.

فرماندار نهبندان در پایان خواست تا برای توانمندسازی مددجویان در سن کار،  برنامه ریزی و آموزش های فنی و حرفه ای برای رفع معضلات اشتغال در نظر گرفته شود.

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است/۲

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است

 روند دما در خراسان جنوبی افزایشی است و گرم شدن هوا سبب شده با وجود فصل زمستان درختان در برخی مناطق این استان شکوفه دهند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، تغییرات دما طی ۲۴ ساعت آینده افزایشی است و هوا گرمتر می‌شود.

مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای تا اواسط هفته آینده شرایط جوی در منطقه پایدار و یکنواخت است.

این در حالی است که خراسان جنوبی زمستان سردی را سپری می‌کند و شهرهای سربیشه و بیرجند در روزهای مختلف فصل سرد سال از جمله سردترین شهرهای کشور اعلام شدند.

 

 

 

 

مردم خراسان جنوبی خواستار نظارت بیشتر بر آشفته بازار شب عید شدند

 

مردم خراسان جنوبی خواستار نظارت بیشتر بر آشفته بازار شب عید شدند

گروه استانها- همه ساله در آستانه سال جدید وبه منظور نظارت بیشتر بر بازار، طرح های نظارتی از سوی سازمانهای متولی بازار اجرا می شود تا مردم با اطمینان خاطر خرید کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، طرح نظارت بر نوروز ۱۴۰۰ که از ۱۵ بهمن ماه  امسال آغاز شده است تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد. این روزها حکایت خرید در بازار متفاوت است وثبات قیمت را نمی توان یافت ، آنگونه که مردم می گویند آنچه امروز در این آشفته بازار دیده نمی شود حقوق شهروندی است.

همه افراد ناظر بر روند تحقق عدالت اجتماعی هستند ودر منشور حقوق شهروندی همه شهروندان در برابر خود ، حاکمیت ، جامعه وآنچه که به آن مربوط است دارای حقوق یکسان هستند واین حق برابری با کرامت انسانی همراه است.

یکی از شهروندان نظارت را بر بازار موثر می داند ومی گوید: این نظارت ها علاوه بر بعد روانی ، سبب اطمینان خرید در مردم می شود.

محمدی با اشاره به اینکه در برخی فروشگاهها عدم درج قیمت در کالاها مشاهده می شود بیان می دارد: نیاز استان تا مسئولان امر ضمن تاکید برنظارت ها ،با دقت بیشتری به این موضوع بپردارند.

یکی دیگر از شهروندان که بازار بیرجند را برای خرید انتخاب کرده است خاطرنشان می کند:هیچ ثبات قیمت در بازار نیست وقیمت ها از یک مغازه تا مغازه  بعدی متفاوت است واین تفاوت بسیار تکان دهنده است.

عباسی برخی کرایه مغازه ،برخی افزایش دستمزدها وهزینه های خدماتی ،برخی سایز هزینه های مرتبط بر بازار وبرخی نوع جنس مرغوب وغیرمرغوب را عامل این افزایش قیمت اعلام می کنند.

 وی بیان می دارد: در این میان مصرف کننده سرگردان ازخرید نمی داند به کدام حرف ها توجه کند.

هرچند برخی ار سخنان کسبه بی دلیل نیست وباید متولیان امر به آن توجه کنند اما آنچه در فروش برخی کالاها مشاهده می شود درصد بالاتر ازعرف ودر فروش آن است که این افزایش قیمت ها ویا بهتر گفت سود فروشنده ها نامتعادل وبالاترازعرف بازار است.

یکی از فروشندگان و کسبه قدیمی بازار بیرجند از قیمت متفاوت کرایه حمل گلایه مند است و می گوید: کرایه حمل در باربرها متفاوت است ونظارتی بر این امر صورت نمی گیرد.

فدویان اظهار می دارد: به عنوان  مثال کرایه یک عدل پارچه از تهران تا بیرجند با یک باربری ۶۵ تا ۷۰هزار تومان وهمین عدل پارچه با باربری دیگر ۱۷۰تا۱۸۰هزار تومان کرایه دارد که این وضعیت در فروش کالا هم موثر است.

 مردم  یاوران اصلی در نظارت و رصد بازار

همزمان با اجرای این نظارت ها ، عباس جرجانی رئیس سازمان صمت استان خراسان جنوبی،  تهوری معاون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان این سازمان  وبازرسان  به صورت میدانی بازار بیرجند را رصد کردند.

معاون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سازمان صمت استان خراسان جنوبی مردم را یاوران اصلی این سازمان دانست و گفت: در رصد میدانی صورت گرفته ، عدم درج قیمت وعدم ارائه فاکتور فروش، بیشترین میزان تخلف را به خود اختصاص داد

علی تهوری گفت:همشهریان هرگونه گران فروشی وتخلف ،عدم درج قیمت و احتکار وتخلفات اقتصادی را به ستاد خبری ۱۲۴ این سازمان اعلام کنند.

 ۲۷ تیم بازرسی در بازارهای استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در حاشیه بازدید میدانی بازار بیرجند از نظارت ۲۷ تیم بازرسی در طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ بر نحوه فعالیت اصناف و بازار این استان  خبر داد.

عباس جرجانی افزود: ۲۷ تیم بازرسی از بازرسان سازمان صمت با همکاری سازمان بسیج اصناف، اتاق اصناف استان و تعزیرات حکومتی در طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ بازار ذت نظارت و کنترل  می کنند.

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی  افزود: این طرح نظارتی در خراسان جنوبی از ۱۵ بهمن امسال همزمان با سراسر کشور آغازشده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از درج نکردن قیمت، نصب نشدن نرخ‌نامه، گرانفروشی، کم‌فروشی، صادر نکردن صورتحساب و سایر تخلفات اقتصادی در مرکز استان و شهرستان‌ها مراتب را به سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش دهند و ما را در نظارت به موقع و هرچه دقیق‌تر بر بازار کالا و خدمات، یاری کنند.

 

گلایه امام جمعه بیرجند از ‌بروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی‌/۳

 

امام جمعه بیرجند: بانک‌ها از صنایع تبدیلی حمایت کنند

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: بانک‌ها از صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و معادن حمایت کنند زیرا جلوگیری از خام‌فروشی محصولات راهبردی استان فقط با حمایت جدی از صنایع محقق می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی  در دیدار رییس بانک صنعت و معدن خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت خشکسالی در کشور گفت: متاسفانه به دلیل شرایط کم‌آبی اوضاع کشاورزی در کل کشور و خراسان جنوبی مطلوب نیست.

وی به وجود محصولات منحصر بفرد و استراتژیک در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در عین حال که محصولات کشاورزی منحصر بفرد در خراسان جنوبی به عمل می‌آید اما چون در منطقه کم‌آبی قرار گرفته‌ایم بخش‌های کشاورزی و معدنی از لحاظ کمی زیاد قابل توسعه نیستند و باید صنعت به اینها اضافه شود و صنایع تبدیلی با بهره‌وری بیشتر و بهتر را ایجاد کرد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی به عنوان کمربند معدنی کشور شناخته می‌شود گفت: در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی اقدامات انجام شده است که البته ناقص بوده و در معادن هم متاسفانه بیشتر خام‌فروشی صورت می‌گیرد.

وی افزود: خراسان جنوبی روی کمربند معادن است و ذخایر خوبی دارد که برای فعال شدن معادن و پیشرفت حوزه معدن در استان اگر مساله ریل و راه‌ آهن حل شود، صنایع معدنی می‌توانند رونق بیشتر و بهتری داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: افرادی که در خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری می‌کنند کم و بیش به دفتر مراجعه و بعضا شکایت‌هایی دارند که سخت ناراحت و عصبانی هستند از اینکه ابتدا برای سرمایه‌گذاری مورد تشویق قرار گرفته‌اند و با تمام دارایی، وام و حتی فروش فرش زیر پای خود سرمایه‌گذاری می‌کنند ولی به جایی می‌رسند که کارشان در یک اداره گره می‌خورد و اینها برای او و استان خیلی گران تمام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: در مسائل معادن و حمایت از صنایع گاهی چنین اتفاقی می‌افتد که تسهیلات دریافتی در محل دیگری هزینه می‌شود و صداقت در امور نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین گاهی بانک‌ها در جهت اعطای تسهیلات به متقاضیان تاخیرهایی ایجاد می‌کنند که سبب زیان می‌شود و اگر نسبت به هر دو مسئله توجه کافی و نظارت بر آن باشد راه حلش پیداست، آن مجموعه فعال می‌شود و کارش راه می‌افتد.

وی با تاکید بر حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی گفت: اگر عده‌ای کارشان تعطیل می‌شود یا به رکود می‌رود، یکی از دلایل آن عدم حمایت به موقع از آنها بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: گاهی در مواردی متناسب با تسهیلاتی که داده می‌شود، اشتغال ایجاد شده و از نظر محاسبات هم درست است؛ باید برابر این تعداد افرادی شاغل شوند اما گزارش می‌رسد در جایی که نظارتی نبوده، این عده شاغل نشدند و نباید چنین اتفاقاتی شکل بگیرد.

وی گفت: مساله صنعت و معدن در خراسان جنوبی خیلی مهم است و باید هم کسی که نیازمند است، دستش گرفته شود و هم کسی که گریزان است، کنترل شود؛ هم جایی که سرمایه‌ای در اختیار فردی قرار می‌گیرد متناسب با سرمایه نظارت باشد که آیا واقعا عمل شد یا خیر؟

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در کنار حمایت از صنعت و معدن باید از بخش‌های نظارتی درون سازمانی همچنین دیگر سازمان‌های ذیربط از قبیل اداره کل اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور بهره گرفت و رسیدگی به گزارش‌ها بدون کم و زیاد و با دقت لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل اقتصادی کشور مانند جهاد است افزود: سرنوشت جامعه در آن است که با این همه مشکلات متراکم که متاسفانه خیلی‌ها توسط مسوولان ایجاد شده، ولی در حال حاضر پاسخ این مردم این است که مسوولان با تلاش بیشتری و راحت‌طلبی کمتری به این مردم با صداقت خدمت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: برای خدمت به مردمی که از کشور و استقلال‌شان در مقابل دشمن دفاع و ایستادگی می‌کنند، باید خیلی تلاش کنیم.

وی همچنین با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: جا دارد از حضور تاریخی مردم در مراسم ۲۲ بهمن امسال تشکر و قدردانی کنیم و خداوند را بابت این موهبت شکرگذار باشیم.

 

 

کامیون حامل مرغ بدون مجوز در بیرجند متوقف شد/۴

کامیون حامل مرغ بدون مجوز در بیرجند متوقف شد

بیرجند – ایرنا – سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در بازرسی از یک کامیون در شهرستان بیرجند، هزار و ۸۹۰ قطعه مرغ غیرمجاز و بدون مجوز بهداشت را کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ جواد بخشی اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون حامل بار مرغ زنده مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از کامیون هزار و ۸۹۰ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقد مجوز بهداشت را کشف کردند که ارزش ریالی طیور قاچاق بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۶۹۱ میلیون ریال برآورد شد.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی گفت: ماموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

 

 

 

 

 

واکسیناسیون کرونا هفته آینده در خراسان جنوبی آغاز می‌شود/۳

واکسیناسیون کرونا هفته آینده در خراسان جنوبی آغاز می‌شود

 رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: واکسیناسیون ویروس کرونا از هفته آینده در استان خراسان جنوبی با اولویت کادر بخش‌های مراقبت ویژه آغاز می‌شود.

محمد دهقانی افزود:  ۱۵۰ دُز واکسن کرونا را تحویل خواهیم گرفت و روز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه واکسیناسیون در استان آغاز خواهد شد.

وی افزود: اولویت اول تعریف شده برای واکسیناسیون، افرادی هستند که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی اعم از پزشکان متخصص، پرسنل پرستاری و کادر خدماتی که آنجا حضور دارند، ارائه خدمت می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره مرحله دوم تزریق واکسیناسیون در خراسان جنوبی گفت: بعد از تحویل سهمیه، به سایر پرسنل تزریق واکسن انجام خواهد شد.

برنامه ملی واکسیناسیون کرونا در ایران در چهار فاز اجرا می‌شود که فاز اول در زمستان ۱۳۹۹ است و طی آن کارکنان بهداشت و درمان و خط اول مواجهه با بیماری کووید ۱۹، واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

افراد بسیار پرخطر (سالمندان در مراکز نگهداری، مراکز معلولان جسمی و حرکتی، جانبازان) نیز در فاز اول واکسیناسیون هستند که قرار است تا پایان امسال واکسن کرونا را دریافت کنند و سایر افراد جامعه در فازهای بعدی واکسینه خواهند شد.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان ادامه یافت و از آذر ماه نزولی شد.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی از روز شنبه ۲۵ بهمن، چهار شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و هفت شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند که نسبت به شرایط قبلی یک شهرستان زرد اضافه شده است.

شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه و فردوس در وضعیت زرد و شهرستان‌های سربیشه، درمیان، نهبندان، خوسف، سرایان، بشرویه و طبس، آبی رنگ هستند.

 

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

احتمال تغییر در رنگ‌بندی شهرستان‌های خراسان جنوبی وجود دارد/۷

احتمال تغییر در رنگ‌بندی شهرستان‌های خراسان جنوبی وجود دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: وضعیت کرونا در خراسان جنوبی شکننده است و احتمال تغییر در رنگ‌بندی شهرستان‌های این استان وجود دارد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد دهقانی اظهار داشت: با همت و تلاش مدافعان سلامت و همراهی خوب مردم، اصناف و همه گروه‌ها و سازمان‌ها خوشبختانه در حال حاضر اغلب شهرستان‌های استان آبی رنگ (کم خطر) هستند ولی این شرایط کاملا شکننده است.

وی افزود: با کمترین افزایش بیماران تنفسی و بستری کرونا مثبت در بیمارستان‌ها شرایط شهرستان‌های ما تغییر خواهد کرد و حتی شهرستان‌های زرد (متوسط خطر) ممکن است به نارنجی (پرخطر) تبدیل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بخصوص شهرستان قاینات در روزهای اخیر وضعیت نگران کننده‌ای از نظر شناسایی تعداد موارد مثبت ابتلا به کرونا داشته همچنین موارد بستری که در قاینات افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: طی یک یا ۲ هفته آینده تعطیلی‌هایی را پیش رو داریم و با توجه به اینکه در روزها و هفته‌های پایانی سال ۹۹ و در آستانه سال نو هستیم، از مردم خواهش داریم حتما مراعات کنند و از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

دهقانی گفت: خطر کرونا همچنان جدی است و مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز از منزل بیرون بیایند و در تجمعات و دورهمی‌ها حاضر نشوند.

وی اظهار داشت: همچنین در فضاهای بیرون و خرید حتما از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی رعایت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با توجه به اینکه احتمال جهش در ویروس کرونا و افزایش سرایت و آسیب به بیماران وجود دارد، ضروری است مردم همراهی کنند تا در چند هفته باقیمانده از سال جاری شاهد شروع پیک چهارم کرونا در خراسان جنوبی نباشیم.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی از روز شنبه ۲۵ بهمن، چهار شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و هفت شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند که نسبت به شرایط قبلی یک شهرستان زرد اضافه شده است.

شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه و فردوس در وضعیت زرد و شهرستان‌های سربیشه، درمیان، نهبندان، خوسف، سرایان، بشرویه و طبس، آبی رنگ هستند.

تعیین رنگ شهرها متناسب با روند بیماری در هر شهر انجام می‌شود و قرار گرفتن در هر کدام از رنگ‌های چهارگانه (آبی، زرد، نارنجی و قرمز) براساس «تعداد موارد کرونا مثبت که در روز بستری می‌شوند به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت» است.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان و آذر ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر ماه و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت.

براساس مصوبه‌ای که از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا به استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد، با توجه به رنگی که وضعیت شیوع کرونا در شهرهای مختلف را نشان می‌دهد، برای فعالیت چهار گروه شغلی تصمیم‌گیری می‌شود.

مشاغل به چهار گروه تقسیم شده‌اند و براساس وضعیت شهرها به فعالیت خود ادامه می‌دهند برای مثال در شرایط سفید و قبل از آن آبی هر چهار گروه فعالیت دارند و در شرایط زرد، گروه شغلی چهار از فعالیت منع شده است.

همچنین در شرایط نارنجی (پرخطر) گروه سه و چهار مجاز به فعالیت نیستند و در شرایط قرمز (خیلی پرخطر) فقط گروه شغلی یک (مشاغل ضروری) می‌تواند فعالیت کند.

 

 

 

 

 

کمیته مطالعات و پژوهش شهرداری بیرجند تشکیل شد/۲

کمیته مطالعات و پژوهش شهرداری بیرجند تشکیل شد

 کمیته مطالعات و پژوهش شهرداری بیرجند اولین بار با هدف انجام پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه مدیریت شهری تشکیل شد.

شهردار بیرجند روز پنجشنبه در اولین نشست رسمی این کمیته با تاکید بر لزوم توجه به اهمیت پژوهش و مطالعات راهبردی اظهار داشت: هم‌افزایی و هم‌اندیشی در کمیته مطالعات و پژوهش، در رفع موانع موجود و تسهیل فرایند اجرای طرح‌‏های پژوهشی در حوزه مدیریت شهری تاثیر بسزایی خواهد داشت.

محمدعلی جاوید گفت: نیازسنجی محورهای پژوهشی برای مدیریت شهری، بررسی اولویت‌های پژوهشی شهرداری و سازمان‌های تابعه همچنین هدفمند کردن امور پژوهش در شهرداری به جهت دستیابی به منابع علمی و کاربردی روز دنیا در جهت تحقق اهداف کلان مدیریت شهری است.

وی بیان کرد: باید از توان علمی و تخصص صاحبان خرد و اندیشه در جهت علمی کردن فعالیت‌ها و برنامه‌های شهرداری استفاده شود.

شهردار بیرجند بر تصویب هرچه سریعتر شیوه‌نامه کارهای پژوهشی در شهرداری تاکید کرد و گفت: در بودجه سالانه شهرداری قطعا منابع قابل توجهی برای انجام کارهای تحقیقاتی پیش بینی خواهد شد.

بررسی و تصویب طرح‏‌های پژوهشی، ارائه و ابلاغ طرح پژوهشی مصوب به شهردار و رییس شورای شهر از طرف کمیته مطالعات و پژوهش و نظارت بر حسن اجرای طرح از وظایف این کمیته است.

 

 

 

 

 

از همسری تا همسفری در جاده/ آواز رانندگی در جاده از دور خوش است/۵-۷

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خیلی از امور و مشاغلی که در دنیا وجود دارند ، دورنما و چشم انداز جالب و زیبایی را ارائه می دهند و در نظر مردم، تفریح محسوب شود.

اما اگر این مشاغل را از دیدگاه افرادی که با آن سر و کار دارند بررسی کنیم، عقایدمان یکصد و هشتاد درجه تغییر خواهند یافت.

یکی از این مشاغل به ظاهر ساده که در باطن خود سختی های زیادی را دارد، رانندگی با خودرو های سنگین است و شاید همین حالا از دید مخاطبان این گزارش ، این شغل تفریح در جاده ها به حساب بیاید.

سختی این شغل گاها برای آقایان قابل تحمل می شود، اما مسئله از جایی مشکل تر می شود که خانم ها را نیز به این عرصه وارد کنیم.

در این گزارش، گفت و گوی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با یکی از بانوان راننده را می خوانید و در آن با شغل رانندگی و سختی های آن، بیشتر آشنا خواهید شد.

از سختی انتظار تا نگرش غلط نسبت به بانوان

صیفی بانوی راننده اهل خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان جنوبی گفت: هشت سال است به همراه همسرم که خود راننده ترانزیت است، در خطوط ترانزیت و در بخش باری حمل و نقل فعالیت می کنم.

او افزود: از آنجایی که انتظار کشیدن برای همسران رانندگان کار دشواری است، تصمیم گرفتم در جاده ها همسرم را همراهی کنم تا سختی کار برای هر دوی ما کمتر شود.

صیفی با اشاره به اینکه شغل رانندگی خصوصا با خودروی سنگین، کار دشواری به شمار می رود گفت: سختی کار برای آقایان هم گاهی طاقت فرسا می شود، چه برسد به اینکه بانوان هم در این حرفه وارد شوند.

آواز رانندگی در جاده از دور خوش است/ همسفرشدن بانوان با همسرانشان در جاده

این بانوی راننده ادامه داد: به دلیل اینکه من یک بانو هستم، به تنهایی نمی توانم در خیلی از جاده ها تردد کنم و حتی در بسیاری از موارد و مکان ها  برخورد های بدی با رانندگان بانو صورت می گیرد.

او با انتقاد از اینکه در مرزهای ترانزیتی امکانات رفاهی برای رانندگان وجود ندارد، افزود: دیدگاهی که در بین مردم ما وجود دارد ، این است که بانوان باید در منزل خانه داری کنند و راننده بودن برای یک بانو ، امر پسندیده ای نیست.

صیفی با اشاره به اینکه در ایران ،این تفکر غلط رواج یافته است گفت: در خارج از کشور بانوانی وجود دارند که به تنهایی، هفته ها رانندگی می کنند و از سد مشکلات مختلف عبور می کنند.

خانم ها به تنهایی ورود نکنند

بانوی راننده بیرجندی در خصوص درآمد رانندگان گفت: در آمد رانندگان خصوصا فعالان بخش ترانزیت، تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله بسته شدن مرزها، هزینه های بار، محدودیت های بارگیری و چندین عامل دیگر قرار دارد و در حال حاضر بیماری کرونا، تاثیر زیادی بر شغل و درآمد رانندگان داشته است.

او با گلایه از نبود امکانات برای بانوان گفت: تنها امری که می تواند برای رانندگان بانو به عنوان مزیت مطرح شود، معطل نشدن در صفوف گمرکات است که این امر هم به دلیل نبود امکانات رفاهی در مرزها برای بانوان است.

صیفی اظهار کرد: اگر بانوان قصد ورود به این حرفه را دارند، نباید به تنهایی وارد این عرصه شوند زیرا با سختی های زیادی رو به رو خواهند شد و ممکن است به تنفر آنها از این شغل بیانجامد.

دنیا دیدن بهتر از دنیا خوردن است

این بانوی بیرجندی آشنایی با مردم دیگر کشورها و آشنایی با فرهنگ های دیگر را از جمله زیبایی های رانندگی برشمرد و اضافه کرد: در کشورهای دیگر زیبایی هایی وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست و شاید یکی از عوامل ترغیب من به این شغل، این مسئله باشد.

او در ادامه با اشاره به یکی از مسافرت های خود در مسیر روسیه گفت: به دلیل برخی مشکلات که برای گذرنامه و روادید همسرم ایجاد شد، ناچار به بازگشت شدیم و این مشکل، یکی از هزاران مشکل رانندگان در مسیر است.

آواز رانندگی در جاده از دور خوش است/ همسفرشدن بانوان با همسرانشان در جاده

صیفی گفت: خویشان و آشنایان همیشه رفتن به اروپا را برای من یک تفریح به حساب می آورند، اما برای راننده ای که همیشه این مسیر را طی می کند، دیگر جذابیت یک سفر تفریحی را ندارد.

فقط برای تفریح به پاریس نمی روند

درخشی مقدم راننده خودروهای سنگین و همسر این بانوی راننده نیز گفت: حدود ۳۰ سال است به شغل رانندگی مشغول هستم و می توانم بگویم این شغل، در خانواده ما وجود داشته و پدرم نیز راننده بوده است.

 

این راننده بیرجندی در خصوص امکانات رفاهی جاده ها گفت: در مسیرهای داخلی، امکانات رفاهی و بهداشتی، مورد پذیرش رانندگان نیست و گاها این مسئله باعث دلسردی رانندگان می شود.

فعالیت ۱۶ بانو در عرصه حمل و نقل جاده ای استان

گرجی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند گفت: در حال حاضر۱۶ نفر راننده بانو در سطح استان فعال هستند.

او افزود: این بانوان در هر دو بخش مسافربری و باری به فعالیت مشغول بوده و چندین زوج راننده نیز، به اتفاق یکدیگر مشغول کار در عرصه حمل و نقل هستند.

گرجی با اشاره به عدم وجود تفاوت در شرایط ورود به عرصه حمل و نقل برای بانوان و آقایان گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف و سانحه از جانب رانندگان بانو دریافت نشده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: با وجود بیشتر بودن سختی شغل رانندگی برای بانوان، امکانات ویژه ای برای آنان در نظر گرفته نشده است و حقوق و مزایای آنان نیز به وسیله شرکت های بخش خصوصی طرف قرارداد رانندگان، تعیین می شود.

برای استمرار هر امر، باید انگیزه ای وجود داشته باشد و توجه بیشتر به عرصه حمل و نقل و در نظرگرفتن امتیازات برای رانندگان می تواند باعث ایجاد انگیزه در رانندگان شود و این امر در خدمت رسانی هر چه بهتر رانندگان موثر است.

گزارش از سید محمدعلی سجادی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۲ نفر دیگر قربانی کرونا در خراسان جنوبی/۳

در شبانه روز گذشته با ثبت دو مورد فوت جدید ناشی از بیماری کرونا، تعداد موارد فوت شده در استان به ۷۴۸ نفر افزایش یافت.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰، آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۲۷ بیمار جدید شامل ۲ بستری و ۲۵ سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۲مورد از بیرجند، ۲ مورد از قاین، ۱۱ مورد از طبس، ۱ مورد از درمیان و ۱ مورد از خوسف بوده  و  درسایر شهرستانها موردی از ابتلا به این بیماری گزارش نشده است.

وی گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت دو مورد فوت جدید براثر بیماری کرونا و تعداد فوتی‌های این بیماری در خراسان جنوبی به ۷۴۸ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۲۶بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۳۲ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۲ نفر وخیم است.

وی گفت: در شبانه روز گذشته ۲۵  بیمار با علائم تنقسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۳۰ بیمار شامل ۹ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه  از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۴ هزار و ۵۷۰ بیمار کرونا مثبت بهبود یافته یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، گفت:  تا روز گذشته ۳۸ هزار و ۸۴۰ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۵ هزار و ۳۵۰ بیمار کرونایی شده است..

مسابقات والیبال بانوان در خوسف برگزار شد/۷

برگزاری مسابقات والیبال بانوان ،به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در شهرستان خوسف

به مناسبت دهه مبارک فجر مسابقات والیبال بانوان ، با حضور سه تیم از بانوان شهرستان خوسف به میزبانی خور برگزار شد.

به گزار امروز خراسان جنوبی در پایان رقابت ها به ترتیب تیم شهید زنگویی روستای خور مقام اول تیم شهید خلیلی روستای نوغاب مقام دوم و
تیم شهید بهمدی روستای سرو باد مقام سوم ،مسابقات را به خود اختصاص دادند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*