اخبار خراسان جنوبی/ تفکر توسعه‌ای لازمه پیشرفت است

کشف ۱۷۰ میلیون ریال کالای قاچاق در”نهبندان”/۴

 

فرمانده انتظامی”نهبندان” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۷۰ میلیون ریال در بازرسی از اتوبوس مسافربری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی”سهل آباد” نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری که از”زاهدان به مشهد” در حال حرکت بود مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: مأموران در بازرسی از خودرو انواع کالای قاچاق کشف کردند که بنا بر نظریه کارشناسان ارزش ریالی کالای مکشوفه ۱۷۵ میلیون ریال براورد شده است.

سرهنگ رحیمی با بیان این که در این رابطه یک متهم دستگیر شده است؛ تصریح کرد: پلیس با هرگونه حمل و جابجایی و یا توزیع کالای قاچاق با شدت هرچه تمام برخورد می کند.

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

 

 

 

 

دستگیری ۳ متهم و کشف ۶۰ کیلو ۵۰۰ گرم تریاک در”نهبندان”/۴

 

فرمانده انتظامی”نهبندان” از دستگیری ۳ عابر پیاده با ۲ کوله پشتی حاوی ۶۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه”سهل آباد” شهرستان نهبندان هنگام کنترل محورهای فرعی به ۳ عابر پیاده که در تاریکی شب در حال تردد بودند مشکوک و به آنان دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی نهبندان بیان داشت: عابران پیاده با مشاهده مأموران با رها کردن ۲ کوله پشتی خود متواری شدند که با اقدام سریع مأموران هر ۳ متهم دستگیر و به پاسگاه منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: مأموران در بازرسی از کوله پشتی متهمان ۶۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کردند که در این رابطه ۳ متهم دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ رحیمی در پایان گفت: پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت و آرامش عمومی برای هموطنان عزیز درتمامی ساعات شبانه روز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد لذا همکاری شهروندان و تعامل و پشتیبانی دستگاه های تاثیرگذار با پلیس نیز در کاهش جرایم نقش به سزایی خواهد داشت.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی از طرح‌های درمانی شهرستان طبس بازدید کرد

استاندار خراسان جنوبی از طرح‌های درمانی شهرستان طبس بازدید کرد

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه ضمن خداقوت به کادر بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، از پروژه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان بازدید کرد.

«حمید ملانوری» که امروز به طبس در ۲۷۰ کیلومتری مرکز استان رفته است، در بیمارستان شهید مصطفی خمینی این شهر حضور یافت و از کادر درمان به ویژه در بخش بیماران کرونایی تشکر کرد.

استاندار خراسان جنوبی سپس از روند اجرای پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان طبس بازدید کرد.

محل احداث آشیانه بالگرد اورژانس هوایی از جمله این پروژه‌ها است که مجموع اعتبار مورد نیاز این پروژه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده و طی توافق صورت گرفته در سال ۹۸، از محل اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دانشگاه علوم پزشکی تامین می‌شود.

در حال حاضر فونداسیون پروژه با اعتبار ۹۰ میلیون تومان اجرا شده و کار احداث ادامه دارد.

پروژه احداث بیمارستان دوم ۱۰۰ تختخوابی از دیگر پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در طبس است که استاندار خراسان جنوبی به همراه نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه طبس، رییس دانشگاه علوم پزشکی و سایر مسوولان از آن بازدید کرد.

قرارداد اجرای این پروژه طی تفاهم‌نامه چهار جانبه مجمع خیرین سلامت، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت ذغالسنگ پروده و شرکت پیمانکار در سال ۹۸ منعقد شد و شـرکت ذغالسنگ پروده بـه نمایندگی هلدینگ شستا، تامین اعتبار پروژه را به عهده گرفته است.

بنا به همین تفاهم‌نامه، پروژه بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی طبس در سال ۹۸، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۹ مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب دارد.

بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی اول شهید مصطفی خمینی طبس در سفر سال ۹۳ هیات دولت به استان با حضور وزیر راه و شهرسازی وقت، افتتاح شد که در ساختمان ۶ طبقه این بیمارستان، بخش‌های زنان و زایمان، اطفال، داخلی، جراحی، مراقبت‌های ویژه CCU، ICU و NICU فعال است و جمعیتی بیش از ۷۰ هزار نفر از مردم شهرهای طبس، دیهوک و عشق‌آباد از خدمات پزشکی درمانی آن بهره‌مند می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی بدو ورود به طبس گلشن با حضور در مزار شهدا، با آرمان‌های شهیدان والامقام تجدید میثاق کرد.

 

 

استاندار خراسان جنوبی: ظرفیت‌ها باید محور توسعه باشند

استاندار خراسان جنوبی: ظرفیت‌ها باید محور توسعه باشند

استاندار خراسان جنوبی گفت: استعدادها و ظرفیت‌های استان باید محور توسعه باشند و ظرفیت‌های توسعه‌ای استان بر مبنای قابلیت‌های هر شهرستان مشخص شود.

«حمید ملانوری» روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان بُشرویه ادامه داد: اگر زعفران قاین، بهترین است پس باید محوریت توسعه زعفران، قاین باشد، در دیگر زمینه‌ها مثل ذخایر معدنی و گردشگری به همین شکل، محورهای توسعه تعیین شوند.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌ها با فرماندهی فرمانداران باید مزیت‌های هر منطقه را اولویت‌بندی کنند و مجموع این مزیت‌ها باید در قالب سندی جمع‌آوری شوند و به عنوان مرجع در دستور کار قرار گیرند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: اگر بر روی ظرفیت‌های استان درست کار کنیم، ثروت و درآمدی که حاصل می‌شود صد برابر اعتبارات دولتی است و برای فعال کردن مزیت‌ها باید از توان اهالی هر منطقه استفاده شود.

وی با اشاره به توانمندی‌های گردشگری، معدن، کشاورزی و سایر بخش‌های استان، گفت: اینکه از این استعدادها درست استفاده نشده، به دلیل کم کاری من و شماست که برنامه‌ای عمل نکرده‌ایم.

ملانوری افزود: ما در خراسان جنوبی با یک تناقض بزرگ محرومیت استان با وجود ثروت فراوان مواجهیم که این مسئله باید حل شود.

وی تاکید کرد: بهترین راهکار این است که تفکر توسعه‌ای داشته باشیم و بپذیریم که باید توسعه اتفاق بیفتد.

نمی‌توان پشت میز توسعه را دید

استاندار خراسان جنوبی به نقش مدیران در تحقق این برنامه اشاره کرد و گفت: نمی‌شود در اتاق نشست و پشت میز، توسعه را دید.

وی افزود: اتاق برای برنامه‌ریزی و انجام کارهای ستادی است اما کارهای عملیاتی باید خارج از محیط اتاق کار باشد.

ملانوری اظهار داشت: شوراهای شهر و روستا، سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌ها و اقشار مختلف، همه می‌توانند در این برنامه مؤثر باشند.

وی احصای شیوه‌های درون‌زا برای حل مشکلات را از راهکارهای توسعه برشمرد و گفت: ما باید از درون خودمان و با استفاده از توانی که داریم، منابع لازم را برای حل مشکلات تامین کنیم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی بر خودداری از تفکرات جزیره‌ای تاکید کرد و گفت: هیچ کس نباید فکر کند که فقط باید حوزه کاری خودش را ببیند.

همه اقشار و گروه‌ها باید وظیفه‌ای را برعهده بگیرند

وی شرط تحقق توسعه را داشتن تعامل و هم‌افزایی دانست و تاکید کرد: همه اقشار و گروه‌ها باید در کنار هم وظیفه‌ای به عهده بگیرند و کار را به گونه‌ای پیش ببرند تا توسعه محقق شود.

ملانوری گفت: اگر وظیفه‌ها براساس اولویت مشخص شود، درست برنامه‌ریزی کنیم، کارها به خوبی تفکیک شوند و براساس زمان‌بندی پیش روند، فرصتی برای سیاسی بازی و انجام کارهای عبث نداریم.

وی افزود: وقتی کار سرعت پیدا کند و حرکت رو به رشد و پر شتاب توسعه شکل بگیرد، کسانی که نمی‌توانند خود را با این شرایط وفق بدهند، خود به خود از گردونه حذف می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: دوره، دوره خدمت، کار، تدبیر و تلاش است و ما فرصتی برای از دست دادن نداریم.

وی گفت: با تحقق این برنامه می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم و دیگر نیاز نیست منتظر اعتبارات قطره چکانی دولتی بمانیم.

سرمایه‌گذاران مسئولیت اجتماعی دارند

ملانوری درخصوص فعالیت بخش خصوصی در استان نیز گفت: فعالان استان در واحدهای تولیدی باید بدانند در قبال سرمایه‌ای که از استان برداشت می‌کنند، مسئولیت اجتماعی دارند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران باید کاری کنند که مردم وجودشان را حس کنند.

وی از وظایف مدیران نیز بر شناخت کامل آنها از مسایل حوزه مدیریتی خود تاکید کرد و گفت: کسانی که می‌خواهند مسایل اجرایی را دنبال کنند، حتما باید بر محیط اجتماعی و حوزه مدیریتی خود اشراف داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مدیر باید در کنار دانش، تخصص و اطلاع از قوانین، مردم‌دار و دارای حسن خلق باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی شکل گرفته و این ظرفیت‌های خدمت‌رسانی را فراهم کرده تا حرمت و عزت مردم حفظ شود.

عدالت در توزیع خدمات 

ملانوری خاطرنشان کرد: عدالت در توزیع خدمات باید در این قالب باشد که نیازهای واقعی درست دیده شوند و سرمایه‌ها و منابع براساس اولویت‌های هر منطقه توزیع شوند.

وی به شعار «خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش، توسعه» اشاره کرد و گفت: برای عملیاتی کردن این شعار و رسیدن به توسعه همه جانبه، کمیته‌ای شکل خواهد گرفت.

وی افزود: مدیران و کارشناسان باید ضوابط و دستورالعمل‌ها را با تدبیر و اندیشه بومی‌سازی کنند، به گونه‌ای که قوانین، نیازهای مناطق را پوشش دهند.

 

 

بازدید استاندار خراسان جنوبی از کاروانسرای تاریخی اصفاک
🔹استاندار خراسان جنوبی از کاروانسرای تاریخی اصفاک در بشرویه بازدید کرد.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ کاروانسرای تاریخی اصفاک از واحدهای گردشگری شهرستان بشرویه است که در روستای اصفاک قرار دارد.
🔹این کاروانسرا با مشارکت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بشرویه و سرمایه‌گذار بخش خصوصی،مرمت شده تا در قالب اقامتگاه بوم گردی استفاده شود.
🔹مرمت این بنا در سال ۱۳۹۷ آغاز شده و دو فاز مرمتی آن با جذب اعتبارات ملی و مشارکت سرمایه‌گذار به پایان رسیده است.
🔹اعتبار هزینه شده برای مرمت این کاروانسرا ۱۱ میلیارد ریال می باشد.
🔹این کاروانسرا، به عنوان بنایی دو ایوانه با حیاط مرکزی، ایوانچه‌ هایی برگرد حیاط، تالارهای چهار گوشه حیاط و اتاق‌هایی در پس ایوانچه‌ها از بناهای عام‌المنفعه دوره قاجاریه است.
🔹شایان ذکر است: بنا به اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، نامزدی کاروانسراهای خراسان جنوبی برای ثبت در فهرست میراث جهانی مورد تأیید قرار گرفته و در سال جدید میلادی، کاروانسراها به عنوان پنجمین اثر این استان، بعد از باغ اکبریه، قنات بلده کویر لوت و توبافی خراشاد، ثبت جهانی می‌شود.

 

 

 

کارخانه پنبه پاک کنی بشرویه، میزبان استاندار خراسان جنوبی
🔹استاندار خراسان جنوبی در جریان سفر به شهرستان بشرویه از کارخانه پنبه پاک کنی بازدید کرد.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ملانوری همزمان با حضور در کارخانه پنبه پاک کنی از مراحل برداشت و فرآوری بذر نیز بازدید کرد.
🔹کارخانه پنبه پاک کنی در راستای استفاده از مهمترین ظرفیت شهرستان در این منطقه احداث شده است.
🔹شهرستان بشرویه با سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت پنبه، قطب تولید طلای سفید خراسان جنوبی است و سالانه بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ تن وش پنبه را تولید و روانه بازار می‌کند.
🔹۱۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان برای ‌کشت حفاظتی و به منظور فرآوری بذر پنبه در نظر گرفته شده است.
🔹وجود دو کارخانه پنبه پاک کنی در این شهرستان باعث شده تا بخشی از چرخه تولید این محصول در شهرستان تکمیل باشد و کشاورزان برای فروش پنبه خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی به بیمارستان بشرویه رفت
🔹استاندار خراسان جنوبی در سفر یک روزه خود به بشرویه به بازدید بیمارستان رفت.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با هدف اطلاع از روند اجرای پروژه های عمرانی بشرویه به محل ساختمان در دست احداث بیمارستان این شهرستان رفت.
🔹به‌دلیل فضای کم و غیر استاندارد بیمارستان ۳۲ تختخوابی شفای بشرویه، ساخت بیمارستان جدید از سال ۹۰ آغاز شده است.
🔹این پروژه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.
🔹با راه اندازی بخش‌های داخلی، اطفال، زنان، جراحی، دیالیز، آی سی یو، سی سی یو، قلب و اورژانس در این بیمارستان، سطح خدمات درمانی شهرستان ارتقاء می یابد.

 

 

 

 

بررسی مشکلات استخر شنای بشرویه با حضور استاندار خراسان‌جنوبی
🔹مشکلات استخر شنای بشرویه با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی نقد و بررسی شد.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با هدف رصد میدانی و اطلاع از وضعیت استخر شنای بشرویه از این پروژه نیمه تمام بازدید کرد.
🔹پروژه استخر شنای بشرویه با مساحت ۱۱۰۰ مترمربع در سال ۸۶ آغاز شده و در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
🔹استخر، یکی از ۳ پروژه نیمه تمام شهرستان بشرویه است که پس از گذشت حدود ۱۳ سال، همچنان در حال ساخت و ادامه پروژه است.

 

 

 

کنترل ورودی شهر بشرویه با حضور استاندار خراسان جنوبی
🔹استاندار خراسان جنوبی با حضور در محل اجرای پروژه ساماندهی ورودی شهر بشرویه، روند اجرای کار را مورد ارزیابی قرار داد.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ پروژه ساماندهی و بهسازی ورودی شهر بشرویه از سمت ده محمد در سال ۹۸ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
🔹این پروژه به طول ۵ کیلومتر در قالب باند دوم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
🔹اعتبار مورد نیاز این پروژه جهت تکمیل و بهره برداری ۲۰ میلیارد تومان است که در صورت تأمین از محل اعتبارات استانی، روند اجرای کار را شتاب می بخشد.

 

 

 

 

 

بازدید استاندار خراسان جنوبی از واحد پرورش شترمرغ
استاندار خراسان جنوبی از یک واحد پرورش شترمرغ در بشرویه بازدید کرد.
این واحد پرورش شترمرغ در بشرویه که با روزی ۱۰۰ جوجه کار خود را شروع کرده بود، این روزها موفق به ایجاد چرخه فرآوری کامل صنعت شترمرغ در این شهرستان شده است.
این واحد پرورش طیور در بهمن ماه ۱۳۹۷ به بهره برداری رسیده و با ظرفیت ۱۵۰ قطعه شترمرغ مولد و ۳۵۰۰ قطعه جوجه یک روزه، برای ۲۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی به همراه داشته است.
پرورش انواع شترمرغ مولد و گوشتی به صورت سنتی و صنعتی، پرورش، تولید، فروش و توزیع جوجه شترمرغ و همچنین تولید، فرآوری ، بسته بندی ، عرضه و فروش گوشت شترمرغ و محصولات تولیدی مرتبط از جمله اقداماتی است که در این واحد پرورش شترمرغ انجام می شود.
شایان ذکر است:در حال حاضر ۱۵۵ واحد پرورش شترمرغ در خراسان‌ جنوبی فعال است، بیشترین میزان تولید گوشت شتر مرغ استان، مربوط به شهرستان قاینات می باشد. حدود ۸۰ درصد گوشت شترمرغ به خارج از استان صادر می شود. درآمد استان از صادرات گوشت شتر مرغ، سالانه به حدود ۶۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: تفکر توسعه‌ای لازمه پیشرفت است

استاندار خراسان جنوبی: تفکر توسعه‌ای لازمه پیشرفت است

استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه شهرستان، استان و کشور اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه در جامعه تفکر توسعه‌ای شکل بگیرد.

«حمید ملانوری» در نشست شورای اداری شهرستان طبس که با حضور نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار ویژه طبس و جمعی از مسوولان استان برگزار شد افزود: اگر بخواهیم و اراده کنیم، می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم و به پیشرفت برسیم.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی، نظام خدمت است و فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته باید در راه خدمت به مردم صرف شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: فرصت و مجالی که نظام به ما به عنوان مسوولان منطقه داده، مثل گذشتگان گذراست و به زودی تمام می‌شود لذا باید در این مجال به گونه‌ای اقدام کنیم که در پیشگاه خداوند متعال، مردم و وجدان خود، پاسخ درستی داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های غنی استان به ویژه شهرستان طبس تصریح کرد: بدون تردید ما در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشیم که برای بهره‌برداری و بهره‌مندی مردم از این ظرفیت‌ها چه کرده‌ایم.

ملانوری گفت: اولین گام برای بهره‌برداری هرچه بهتر از این استعدادها این است که برنامه‌ریزی بر پایه اطلاعات، تفکر، تدبیر و اندیشه درست داشته باشیم و با تعامل و هم‌افزایی همه پتانسیل‌های علمی را بکار گیریم و همه در یک جهت به سمت توسعه پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه گام دوم در این راه، انگیزه داشتن است افزود: مدیر، کارمند، کارگر و بخش خصوصی نشسته، نمی‌تواند کاری پیش ببرد، وقتی این همه ثروت داریم اما انگیزه و همتی برای بهره‌برداری نداشته باشیم، راه به جایی نمی‌بریم.

استاندار خراسان جنوبی خلاقیت و نوآوری را هم نکته مهمی خواند و گفت: برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت‌ها باید راه‌های تازه و نو را پیدا کنیم و با استفاده درست از همه منابع و ذخایر در کنار هم برای توسعه، برنامه‌ریزی کنیم.

وی بیان کرد: توسعه، پیشرفت، برکت و رحمت خدا در اتحاد و همبستگی است و ما زمانی می‌توانیم به این مهم دست یابیم که همه در کنار هم باشیم.

زغال‌سنگ فرصت بزرگی است

ملانوری به بازدیدی که از معدن زغال‌سنگ طبس داشت، اشاره کرد و گفت: زغال‌سنگ، فرصت بزرگی است و براساس رایزنی‌هایی که امروز صورت گرفت به زودی در جلسه‌ای با حضور عوامل دست‌اندرکار، مراحل مختلف کار از اکتشاف تا بهره‌برداری و رسیدن به محصول و بازار فروش مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرد تا ببینیم از چه طریق می‌توانیم شرایط موجود را توسعه بدهیم.

وی افزود: موضوع زیرساخت‌های امداد و نجات زغال‌سنگ از مواردی است که قبلا تأکید شده اما به فراموشی سپرده شده است و امروز تاکید شد به طور جدی پیگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی از وضعیت راه‌های شهرستان طبس گفت و متذکر شد: راه‌های طبس مربوط به این شهرستان نیست بلکه ظرفیتی ملی است که همه کشور از آن منتفع می‌شوند.

وی گفت: از ظرفیت راه‌های طبس، مرز ماهیرود، بندرعباس، سیستان و بلوچستان و همه کشور استفاده می‌کنند لذا به همین نسبت هم باید برای توسعه آن پیگیری شود.

ملانوری به نیاز اعتباری پست برق طبس برای بهره‌مندی واحدهای صنعتی نیز اشاره و تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، کمک می‌کنیم که این پروژه شتاب بگیرد.

وی برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان هم راهکارهایی ارائه کرد و گفت: اجرای این برنامه‌ها و انتخاب بهترین راهکار، نیاز به کار کارشناسی دارد و امیدواریم بتوانیم به زودی بهترین تصمیم را در این زمینه بگیریم.

ملانوری از برنامه خود برای رفع مشکلات دامداری‌های شهرستان طبس نیز گفت.

سند توسعه گردشگری طبس تدوین شود

وی همچنین گفت: اگر قرار است از ظرفیت گردشگری طبس استفاده شود، باید سند توسعه گردشگری طبس تدوین شود.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر از ظرفیت گردشگری این شهرستان به خوبی استفاده شود، می‌تواند سرمایه فراوانی را برای منطقه ایجاد کند.

وی گردشگری را یکی از بزرگترین صنایع دنیا در تولید ثروت خواند و تصریح کرد: گردشگری، صنعتی است که آب‌بر نیست، اشتغالزاست و درآمد ایجاد می‌کند، لذا در مناطقی مثل طبس می‌تواند در قالب سند توسعه و براساس برنامه‌ریزی، نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

ملانوری با اشاره به بازدیدهایی که از برخی جاذبه‌های گردشگری شهرستان طبس داشته است، متذکر شد: احیای بناهایی مثل کاروانسرای چهارده در جوخواه علیرغم سختی‌هایی که دارد، بسیار مهم است اما مهمتر از مرمت بناها، اداره کردن آنهاست.

وی گفت: ما از مرمت بناهای تاریخی به دنبال بازخوانی تاریخ، احیای هویت تاریخی، یادآوری اصالت خود و توسعه فرهنگ عمومی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری نباید ناهنجاری ایجاد کند گفت: ما از توسعه گردشگری باید به دنبال نشاط اجتماعی و سلامت جامعه باشیم که این موضوع در سایه رونق، اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری که اتفاق می‌افتد، رقم می‌خورد.

ملانوری اظهار داشت: ادارات میراث فرهنگی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی می‌توانند به این قضیه ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه در خیلی از کشورها، بودجه عمومی دولت از گردشگری تامین می‌شود گفت: اگر در حوزه گردشگری طبس، فعالیت خوبی انجام شود، این شهرستان به هیچ چیز دیگری نیاز ندارد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: گردشگری حتی می‌تواند زغال‌سنگ را تحت تأثیر قرار دهد و ضمن آسیب کمتر، درآمد و ثروت بسیار بیشتری ایجاد کند اما چون نوعی کار فرهنگی است، ظرافت خاصی دارد.

وی گفت: برای توسعه گردشگری شهرستان طبس باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم و اقدامات درخور انجام دهیم.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در دومین سفر شهرستانی خود به طبس رفت و از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی این شهرستان در حوزه مسکن، برق، راه، معدن و گردشگری بازدید کرد. اولین سفر شهرستانی استاندار روز سه‌شنبه هجدهم آذر ماه به شهرستان قاینات انجام شد.

طبس در ۲۷۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد و با سه بخش مرکزی، دستگردان و دیهوک تنها شهرستان دارای فرمانداری ویژه در خراسان جنوبی است.

شهرستان طبس که از آن به عنوان بزرگترین شهرستان ایران یاد می‌شود، در چهارراه ارتباطی استان‌های خراسان جنوبی، یزد، کرمان و اصفهان قرار دارد.

 

 

 

 

 

۲۶ کیلومتر باند دوم محور طبس – یزد در دست اجرا است

۲۶ کیلومتر باند دوم محور طبس - یزد در دست اجرا است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۱۵۵ کیلومتر پروژه احداث باند دوم محور طبس – یزد که در محدوده این استان واقع شده، تاکنون ۱۳ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و ۲۶ کیلومتر دیگر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در دست اجراست.

وحید داعی در بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه احداث باند دوم محور طبس – یزد افزود: بنا به هدف‌گذاری‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری، پیشرفت فیزیکی پروژه به ۴۰ درصد می‌رسد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی مبنی بر تامین اعتبار مورد نیاز پروژه از طریق تهاتر بانکی پیش بینی می‌شود ۱۰ کیلومتر دیگر از این محور تا پایان سال مالی ۹۹ (تیرماه ۱۴۰۰) به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اقدامات گسترده اداره کل راه و شهرسازی استان در طبس، در حال حاضر ۱۵۲ کیلومتر معادل ۳۰ درصد از مجموع باندهای دوم در دست اجرای استان در حوزه این شهرستان اجرا می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این از مجموع ۶۶۱ کیلومتر باند دوم اجرا شده در سطح استان، ۱۷۰ کیلومتر در محدوده شهرستان طبس زیر بار ترافیک است.

طول پروژه باند دوم محور طبس – یزد ۳۴۰ کیلومتر است که ۱۵۵ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی استان خراسان جنوبی واقع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی امروز از قطعه سوم باند دوم محور طبس – یزد بازدید کرد.

در این بازدید که در محدوده کیلومتر ۳۳ محور با پیمانکاری شرکت زرین سپاهان صورت گرفت، داعی آخرین وضعیت اجرایی این پروژه را بررسی کرد و دستورات لازم برای تسریع در روند اجرایی صادر شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین از پروژه ۵۶ واحدی طرح اقدام ملی مسکن و اجرای طرح‌های آماده‌سازی سایت‌های ۵۰ هکتاری و ۷۹ هکتاری شهر طبس بازدید کرد.

شهرستان طبس که از آن به عنوان بزرگترین شهرستان ایران یاد می‌شود، در چهارراه ارتباطی استان‌های خراسان جنوبی، یزد، کرمان و اصفهان قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی امروز در طبس گفت: این شهرستان به لحاظ وسعت، جمعیت و موقعیت جغرافیایی خاص، نیازمند زیرساخت‌های ویژه است.

حمید ملانوری در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان طبس افزود: موقعیت جغرافیایی طبس در مسیر جاده‌های ترانزیتی اصلی که مسافرپذیری را به همراه دارد، ایجاب می‌کند زیرساخت‌های لازم در زمینه جاده‌ها، بهداشت و درمان و سایر حوزه‌ها تامین شود.

وی تاکید کرد: این موضوع با پروژه‌هایی که در سطح شهرستان در دست اجراست، به طور ویژه دنبال می‌شود.

 

 

 

 

فرماندار نهبندان
بیش از ٢٧ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در نهبندان پرداخت شد/۲

فرماندار نهبندان گفت: از زمان تصویب در ستاد ملی کرونا تاکنون ٣۴٨ متقاضی در شهرستان موفق به دریافت تسهیلات جبران آسیب های ناشی از دوران کرونا به مبلغ ٢٧ میلیارد ریال شده‌اند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ “مجید بیکی” افزود: در راستای تصمیمات دولت مبنی بر پرداخت تسهیلات حمایتی به واحدهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا و کارگرانی که کار خود را در این رابطه از دست داده اند این مبلغ پرداخت شده است.

 

 

 

 

شکست نماینده هندبال خراسان‌جنوبی مقابل «سپاهان اصفهان» /۷

در مرحله اول دور برگشت سی‌و سومین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور تنها نماینده خراسان‌جنوبی بازی را به فولاد سپاهان اصفهان واگذار کرد.

سوت مرحله اول دور برگشت سی وسومین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور جام «شهید پورجعفری» با حضور ۱۲ تیم در سالن پوریای ولی دانشگاه آزاد اسلامی صدرای شیراز به صدا درآمد.

تنها نماینده شایسته خراسان‌جنوبی در مرحله رفت گروه(ب) این ماراتن ملی طی پنج بازی، چهار برد، یک باخت، ۱۳۵ گل زده، ۱۲۲ گل خورده با کسب هشت امتیاز در رده دوم جدول رقابت‌ها قرار داشت.

تیم زغال سنگ پرورده طبس که در دور رفت لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور ۲۱ بر ۲۰ از سد فولاد مبارکه سپاهان اصفهان گذشته بود در مرحله برگشت این‌رقابت‌ها به امید پیروزی مجدد بر این حریف قدرش گام در میدان نبرد گذاشت.

نماینده خراسان‌جنوبی که در نیمه نخست این رویداد ورزشی شروعی طوفانی داشت و پایاپای سپاهان اصفهان خودنمایی می‌کرد برغم شایستگی با نتیجه ۱۴ بر ۱۳ بازی را به حریف واگذار کرد.

در نیمه دوم از مرحله برگشت سی‌و سومین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور گرچه تیم زغال سنگ طبس خراسان‌جنوبی بازی قابل قبولی در مقابل تیم پرقدرت فولادمبارکه سپاهان اصفهان به نمایش گذاشت اما در پی اشتباهاتی که بازیکنان زغال سنگ طبس رقم زدند و از فرصت‌های طلایی نیز بهره‌نبردند بازی را با نتیجه ۲۹ بر ۲۶ به حریف زیرپوش اصفهانی واگذار کردند.

 نماینده خراسان‌جنوبی در سی‌و سومین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور در دومین بازی از مرحله برگشت رقابت‌ها ساعت ۱۶ شنبه ۲۲ آذرماه ۹۹ به مصاف تیم فرازبام خائیز دهدشت می‌رود.

 

 

فوت ۵ کرونایی طی دو رزو گذشته در خراسان جنوبی /۲-۳

با فوت ۵نفر دیگر از هم استانی هایمان بر اثر کرونا طی دو روز گذشته تعداد فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان ، به ۶۵۸ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با شاره به اینکه در روز جمعه یک نفر و در روز پنجشنبه ۴نفر فوت کردند گفت: در شبانه روز گذشته از ۱۵۵ آزمایش انجام شده در استان  ۵۹ آزمایش، مثبت قطعی بوده، که از این تعداد ۱۳نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۴۶نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.
دکتر مهدیزاده افزود: از این تعداد بیمارشناسایی شده ۱۵ نفر در بیرجند، ۵ نفر فردوس، ۱۲ نفر قاین، ۶ نفر طبس، ۵ نفر نهبندان، ۲ نفر درمیان، ۴ نفر سربیشه ، یک نفر بشرویه ، ۷ نفر در زیرکوه و دو نفر در خوسف بودند و شهرستان سرایان نیز مورد جدیدی از این بیماری نداشته است.

 

وزیر بهداشت امروز به خراسان جنوبی سفر می کند/۲-۳

مدیرکل دفتر استاندار خراسان‌جنوبی از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ محبی با اعلام این خبر گفت: بنا به دعوت استاندار، دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعدازظهر روز شنبه ۲۲ آذر به استان، سفر می کند.
وی تأکید کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در ستاد مدیریت بیماری کرونا، بازدید از بیمارستان های بیرجند، اطلاع از روند کنترل کرونا در استان و… از برنامه های دکتر نمکی در این سفر می باشد.
به گفته وی؛ وزیر بهداشت، بعدازظهر روز یکشنبه ۲۳ آذر، استان را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

 

 

 

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان‌جنوبی:۵-۷

کتاب یاران خراسانی سردار دل‌ها چاپ می‌شود/کنگره شهدا در ۱۴۰۶

کتاب یاران خراسانی سردار دل‌ها چاپ می‌شود/کنگره شهدا در ۱۴۰۶

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان‌جنوبی از چاپ کتاب یاران خراسانی سردار دل‌ها خبر داد و گفت: دومین کنگره بزرگداشت دو هزار شهید خراسان‌جنوبی در ۱۴۰۶ برگزار می‌شود.

حسین مقدادی، دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خردادماه سال جاری تا پایان سال هر هفته به یک استان و تبیین نقش آن استان در دفاع مقدس و تکریم شهدای آن منطقه اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ آذرماه سال جاری تا ۲۱ آذرماه نیز به خراسان‌جنوبی اختصاص یافته است، بیان‌کرد: یکی از علت‌های اختصاص یافتن این هفته به نقش خراسان‌جنوبی در دفاع مقدس و بزرگداشت شهدای آن استان این است که در آستانه دومین سالگرد کنگره عظیم دوهزار شهید استان هستیم.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در سال ۱۴۰۶ دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود، ادامه‌داد: در سال جاری اقدامات ارزشمندی در راستای تبیین نقش خراسان‌جنوبی در دفاع مقدس صورت گرفت که بخشی از آن در نمایشگاه دستاوردهای اقتدار ۴۰ در حسینیه جماران تبیین و یا به نمایش گذاشته شد.

اجرای ۲۲۵ برنامه شاخص و محوری

مقدادی گفت: در طول هفته اختصاص یافته به خراسان جنوبی ۲۲۵ برنامه شاخص و محوری اجرا شده و یا اجرا خواهد شده که با توجه به شیوع کرونا و طبق مصوبات ستاد ملی کرونا سعی می‌کنیم از بستر فضای مجازی و اینترنت برای برگزاری برنامه‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: البته ستاد ملی کرونا اجتماعات ۱۵- ۲۰ نفره را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر پروتکل‌ها مجاز دانسته و در صورت لزوم نیز ما برنامه‌ها را با همین تعداد نفرات برگزار خواهیم کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: یکی از اقدامات ما ساخت مستندی با همکاری مرکز آفرینش‌های هنری در خصوص نقش استان در دفاع مقدس است که از شبکه‌های سراسری نیز پخش خواهد شد.

مقدادی با بیان اینکه از دیگر اقدامات ما در طول این هفته و روزهای آتی بازخوانی یکی از عملیات‌هایی است که رزمندگان خراسان‌جنوبی در آن نقش ویژه‌ای داشتند، ادامه‌داد: این عملیات والفجر ۹ است که خراسان‌جنوبی در آن عملیات ۲۸ شهید تقدیم انقلاب و میهن کرد.

وی افزود: باز هم با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با استفاده از جلوه‌های ویژه و در قالب فیلم این عملیات بازخوانی و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: در دهه بصیرت (در دی ماه) و در آستانه سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با افرادی در خراسان‌جنوبی که با آن شهید در سه جبهه دفاع مقدس، جبهه مقاومت و در مقابله با اشرار در شرق همرزم بودند، مصاحبه می‌کنیم.

مقدادی اظهار کرد: این مصاحبه‌ها در قالب کلیپ‌های یک تا سه دقیقه‌ای در اختیار مردم قرار داده می‌شود تا در بستر فضای مجازی بارگذاری شود و در نهایت نیز این مصاحبه‌ها با عنوان یاران خراسانی سردار دل‌ها تبدیل به کتاب خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی در این هفته بیان‌کرد: ۲۶ سری جهیزیه، ۴۰۰ بسته غذایی و ۱۵۰ بسته لوازم‌التحریر با همکاری بنیاد علوی و امام جمعه درمیان با هزینه‌ای در حدود سه میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال تقدیم نیازمندان آن منطقه می‌شود.

رونمایی از سه کتاب دفاع مقدس در طبس

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس‌خراسان جنوبی ادامه‌داد: از دیگر اقدامات در راستای تبیین نقش خراسان‌جنوبی در ایام دفاع مقدس رونمایی از سه کتاب با عنوان دفاع مقدس در شهرستان طبس است.

مقدادی با بیان اینکه از دیگر اقدامات ما در این هفته تجلیل از کادر درمان است، بیان‌کرد: کادر درمان در ایام شیوع کرونا حقیقتاً با تمسک به همان فرهنگ ایثارگرانه دفاع مقدس برای خدمت به مردم از جان مایه می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه ما هر چند مدت یک بار خبر درگذشت یکی از پدران و مادران شهدای گرانقدر خراسان‌جنوبی را می‌شنویم، یادآور شد: باید قبل از اینکه این گنجینه‌های گرانبها را از دست بدهیم، خاطرات آنان را برای آیندگان ثبت و ضبط کنیم.

کشف محموله شیرخشک و برنج قاچاق در “بیرجند”/۴

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۵ تن شیرخشک و ۱۰ تن برنج قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک تریلی در شهرستان”بیرجند” خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” بیان داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی هنگام کنترل خودروهای عبوری در پلیس راه شهرستان “بیرجند” به یک تریلی کانتینردار مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی گفت: مأموران در بررسی مدارک خودرو مشاهده کردند، بارنامه با بار خودرو مطابقت ندارد که در بازرسی از خودرو ۱۵ تن شیرخشک و ۱۰ تن برنج که به صورت غیرمجاز و قاچاق حمل می شد؛ کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند؛ تصریح کرد: مأموران در این رابطه راننده خودرو را دستگیر و با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی کردند.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: با عنایت به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) در راستای اجرای طرح پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مبادی رسمی و در پی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر قاچاق کالای اساسی و یارانه ای به کشور های همسایه به دلیل اختلاف نرخ ارز و سوء استفاده افراد فرصت طلب، پلیس با جدیت با برهم زنندگان امنیت اقتصادی مردم مقابله کرده و بدون هیچ گونه اغماضی با این افراد فرصت طلب برخورد خواهد شد.

 

کشف ۳۵۳ کیلو مواد مخدر در “سربیشه”

فرمانده انتظامی استان همچنین از کشف ۳۵۳ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر شامل ۹۹ کیلو و ۲۵۰ گرم حشیش و ۲۵۴ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵ در شهرستان”سربیشه” خبر داد.

سردار “ناصر فرشید” اظهار داشت: با دریافت اطلاعاتی مبنی بر حمل مواد مخدر توسط خودروهای تیزرو در محورهای فرعی “سربیشه” تیم های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان برای بررسی موضوع اعزام شدند.

وی بیان داشت: مأموران هنگام کنترل محورهای فرعی در شهرستان “سربیشه” به یک سواری پژو ۴۰۵ که با سرعت در حال حرکت بود، مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده به راننده خودرو دستور دادند که راننده سواری پژو با مشاهده مأموران بر سرعت خودرو افزود و متواری شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در ادامه گفت: مأموران خودروی حامل مواد مخدر را تعقیب و با اقدامات پلیسی متوقف کردند که متهم اقدام به آتش زدن خودرو کرد که با اقدام سریع مأموران، متهم دستگیر و خودرو اطفای حریق شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از خودرو ۳۵۳ کیلوو ۸۵۰ گرم مواد مخدر، شامل: ۹۹ کیلو و ۲۵۰ گرم حشیش و ۲۵۴ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی و روانه زندان شد.#

 

 

 

۶۰ کیلو گرم تریاک در”درمیان” کشف شد/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”درمیان” از کشف ۶۰ کیلو گرم تریاک در بازرسی از یک کامیون بنز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسن دشتستانی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان درمیان در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده، هنگام کنترل خودرو های عبوری در محورهای فرعی این شهرستان به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را جهت باررسی بیشتر موقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان درمیان افزود: مأموران با هماهنگی مقام محترم قضائی خودرو را بازدید کردند که در بازرسی از آن ۶۰ کیلو گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ دشتستانی تصریح کرد: مأموران در این رابطه راننده خودرو را به همراه یک متهم دیگر دستگیر کردند که متهمان با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

 

 

 

کشف بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ فاقد مجوز در”سربیشه”/۴

فرمانده انتظامی”سربیشه” از کشف ۲ هزار و ۴۰۰ هزارمرغ قاچاق و توقیف ۲ کامیون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احمدرضا کارگر” در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان سربیشه، هنگام گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۲ کامیون در حال حرکت مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه افزود: مأموران در بازرسی از خودروها ۲ هزار و ۴۰۰ هزار مرغ قاچاق که فاقد مجوز حمل بوده را کشف کردند.

سرهنگ کارگر در پایان خاطرنشان کرد: در این رابطه ۲ کامیون توقیف و ۲ متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

اجرای طرح” هر کارمند، حامی فرزند معنوی” در خراسان جنوبی

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از تلاش مجدانه برای تحقق طرح” هر کارمند، حامی فرزند معنوی” خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ خوش خبر با اعلام این خبر در جلسه ویدئو کنفرانس طرح” هر کارمند، حامی فرزند معنوی” به پیشتازی مردم فهمیم و خیرخواه استان در کمک های انسان دوستانه اشاره کرد.
وی اجرای طرح هر کارمند حامی فرزند معنوی را یکی از موضوعات بسیار مهم عنوان کرد و افزود: همه باید به دور از حاشیه سازی ، در جهت تحقق اهداف طرح با جدیت تلاش کنیم.
معاون استاندار بر ایجاد ستاد در همه ادارات به ریاست بالا ترین مقام دستگاه تأکید کرد و گفت: مشارکت در این طرح، فرصتی است که می تواند اثرات معنوی ماندگاری در زندگی افراد حامی داشته و پشتوانه خوبی برای ایتام و محسنین باشد.
خوش خبر بر نقش تأثیر گذار سازمان های مردم نهاد در جهت اجرای هرچه بهتر این طرح اشاره نمود و افزود: رابطین ستادی جهت اجرای طرح هر کارمند، حامی فرزند معنوی در ادارات فعالیت نموده و اقدامات دستگاه ها را به دبیرخانه طرح گزارش نمایند.
وی بر استفاده از همه پتانسیل رسانه ای در جهت تبیین، تشویق و اقناع سازی افکار عمومی بالاخص در کارکنان و خدمات گیران دستگاه‌ های اجرایی نیز تأکید کرد.
معاون استاندار از فرمانداران و دبیرخانه ستاد خواست؛ از همه ظرفیت های موجود استان استفاده کرده و با تشکیل جلسات هفتگی، ضمن رصد ادارات کل و ادارات شهرستانی، روش های مؤثری که توسط استان های دیگر جهت اجرای این طرح انجام شده را مورد ارزیابی قرار دهند.
شایان ذکر است؛ در این جلسه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نیز گزارش کاملی از وضعیت تحقق طرح تا کنون ارائه نمود.

 

 

 

 

بازدید استاندار خراسان‌جنوبی از بافت تاریخی بشرویه/

استاندار خراسان‌جنوبی به بازدید از بافت تاریخی بشرویه به عنوان یکی از سالم‌ترین بافت های کشور رفت.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ بافت تاریخی شهرستان بشرویه یکی از ۱۰ شهر تاریخی کشور است.
بافت تاریخی و فرهنگی بشرویه سالم‌ترین بافت در استان‌ است که ۸۰۰ سال قدمت دارد.
این اثر که نمونه‌ای منحصر به‌ فرد از معماری سنتی در محدوده‌ کویر و مناطق گرم و خشک می باشد، در اسفند ۱۳۸۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
بافت بشرویه، ۴ محله تاریخی به نامه‌های”سرپل”، “پایین محله” ،”میان‌ده” و”مقری” دارد.
خانه های خشت و گلی با بادگیرهای یک طرفه‌ از شاخصه‌ های معماری این بافت است.

 

 

 

 

 

پوستر چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی رونمایی شد/۲

از پوستر چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی رونمایی شد
طی مراسمی همزمان با آغاز بازبینی آثار راه یافته به چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی از پوستر این جشنواره رونمایی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، «محسن حسین زاده» رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان در این آیین، عنوان کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا، تلاش شد تا جشنواره تئاتر در وضعیتی برگزار شود تا کمترین خطر و آسیب را برای فعالان جامعه هنری داشته باشد.

به گفته وی در مرحله نهایی جشنواره نیز فیلم آثار برای داوران در تهران ارسال خواهد شد.

حسین زاده افزود: کارهایی که امروز پخش می شوند تاکنون اجرای عمومی نداشتند و توسط شورای نظارت بر صدور مجوز نمایش استان نیز بررسی خواهند شد.

گفتنی است احمد عابدی، سید محمد حسین خراشادی زاده، مسعود رونقی، رضا عبداللهی و حمید سالمی اعضای هیئت انتخاب آثار در مرحله بازبینی نمایش های راه یافته به چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی هستند.

تمدیدآموزش غیرحضوری مدارس استان/۲-۳

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت: بر اساس آخرین اطلاعیه ی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان، آموزش غیر حضوری در تمام شهرستان ها تمدید شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، صبح امروز، با بیان این خبر، و با اشاره به اعلام وضعیت زرد در دو شهرستان خوسف و درمیان اظهار کرد: از مشارکت دانش آموزان و معلمان در کاهش روند گسترش کرونا ویروس، تشکر می کنم.

وی با بیان این که مدیران مدارس همچنان موظف به ضد عفونی کردن محیط آموزشگاه طبق دستورالعمل های ارسالی؛ هستند؛ خاطر نشان کرد: آموزش در تمامی مدارس و دوره های تحصیلی استان غیر حضوری خواهد بود

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ در خصوص نحوه حضور کادر اداری در شهرستان های زرد، یاد آور شد: کادر اداری دو شهرستان خوسف و درمیان با حضور دو سوم  از پرسنل، جوابگوی مراجعه کنندگان خواهند بود.

وی تأکید کرد: در شهرستان های نارنجی نیز می بایست با۵۰ درصد، کادر اداری به فعالیت های خود ادامه دهند.

به گفته واقعی حضور کادر اداری، اجرایی و آموزشی مدارس در مناطق زرد و نارنجی  برای پاسخ گویی به نیاز دانش آموزان و اولیای ایشان به ویژه دانش آموزان محروم از گوشی هوشمند، الزامی می باشد.

گرامیداشت یاد شهدای دفاعی در طبس/۲

در مراسمی، یاد و نام شهدای دفاعی و شهید محسن فخری زاده در طبس گرامی داشته شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در این یادواره گفت: این شهدای گرامیداشت یاد شهدای دفاعی در طبسدفاعی، همان سربازانی هستند که در زمان دفاع مقدس یا در گهواره بوده اند یا در میدان علیه استکبار می‌جنگیده اند.
سردار قاسمی افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون دشمن برای جلوگیری از پیشرفت ما ترور‌های زیادی را انجام داده است، ولی نه تنها سرعت پیشروی ما کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش هم داشته است.
وی گفت: دانشمندان ما برای بشریت تهدید نیستند، اما شعار هیئات منا الذله ما، تهدیدی علیه مستکبران است که به همین دلیل، دشمن به دنبال ترور است.
فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه استقلال علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مسائلی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند افزود: یکی از فرامین رهبر معظم انقلاب، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان است و همین جوان‌های انقلابی و دفاعی هستند که ساخت پل‌ها و قایق‌های تندرو و مین یاب‌ها و … را مبتکرانه انجام می‌دهند.
سردار قاسمی گفت: همه کشور‌های دنیا امروز به انرژی هسته‌ای نیاز دارند و روز به روز نیاز به این انرژی بیشتر می‌شود و ما هم در کنار دیگر کشور‌ها به دنبال انرژی هسته‌ای صلح آمیز هستیم.
وی تأکید کرد: امروزه تقویت شرکت‌های دانش بنیان در واقع پیشرفت علم و ادامه راه شهدای عرصه علمی کشور است.

اقناع سازی مردم با فرآهم کردن بستر اطلاع رسانی در شهرستان ها/۳-۵

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خرسان جنوبی گفت: کمیته های اطلاع رسانی و تبلیغات در شهرستان های استان به صورت شبانه روزی برای کاهش وضعیت بیماری کرونا ، اقناع سازی و آگاهی بخشی به مردم تلاش کنند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی ناصر نبی زاده با اشاره به شرایط خاص و حساس بیماری کرونا در جامعه ، عنوان کرد: مستحضرید از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در پیک هایی که جامعه درگیر آن بوده، چندین فعالیت و برنامه کنترلی از سمت ستاد ملی کرونا و همچنین ستاد استانی مدیریت این بیماری ، پیش بینی و اجرایی شده است.
وی با بیان این که برخی از این برنامه ها منتج به کاهش میزان اپیدمی، آمار مبتلایان و فوتی ها شد، اضافه کرد: اکنون در آستانه دهمین ماه مبارزه با این بیماری از تجارب گران بهایی برخورداریم و باید از آن ها استفاده کنیم.
مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی به مردم درخصوص شرایط کرونایی، بیان کرد: اعمال محدودیت های آبان و ابتدای آذرماه در کاهش آمار مبتلایان موثر واقع شد و تعداد شهرها با وضعیت قرمز در کشور را کاهش داد.
نبی زاده با اشاره به وضعیت شدید همه گیری بیماری کرونا در استان نیز خاطرنشان کرد: محدودیت ها وضعیت مخاطره ای شهرستان ها را کاهش داد و طبق آخرین آمار، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و دو شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
به گفته وی عوامل کنترل کننده بیماری عواملی عمومی است و همه از آن مطلعیم، لذا از کمیته های اطلاع رسانی شهرستان ها انتظار می‌رود در خصوص رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی اطلاع رسانی های لازم را داشته باشند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آبان ماه به زیر ۵۰ درصد رسیده بود، اضافه کرد: طبق آخرین آمار ، اکنون میزان رعایت ها بالای۸۰ درصد در کشور و در استان می باشد.نبی زاده تصریح کرد: وضعیت در برخی شهرستان ها بسیار شکننده است و اگر مقداری رعایت ها کاهش یابد مجدد تغییر وضعیت را خواهیم داشت و در پی آن ممکن است محدودیت ها برقرار شوند.
وی با بیان این که بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت، بیش از ۶۰ درصد ابتلا ها به دلیل حضور در دورهمی های خانوادگی است، یادآور شد: در پیش رو داشتن شب یلدا و شب های طولانی زمستان ممکن است این عامل را افزایش دهد لذا باید در جهت کنترل وضعیت از حالا اقدامات لازم را داشته باشید.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که به عنوان کمیته های اطلاع رسانی و تبلیغات وظیفه داریم شبانه روزی برای کاهش وضعیت بیماری کرونا و استمرار رعایت ها تلاش کنیم، ادامه داد: در جلسه اخیر ستاد استانی دو ماموریت مهم برای این کمیته به عنوان محور فعالیت تعریف و تبیین شد.
نبی زاده افزود: ادامه همکاری اصناف و مردم در راستای جلوگیری از عادی انگاری بیماری کرونا و استفاده از تمامی ظرفیت های اطلاع رسانی و رسانه های استان برای بالا بردن سطح آگاهی و حساسیت مردم، یکی از محورهای مورد تاکید ستاد استانی مدیریت کرونا بود. وی به اجرای پروژه چهره به چهره با همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز اشاره کرد و گفت: محتواهای تولید شده در این خصوص نیز به صورت گسترده در شهرستان ها منتشر گردد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از رؤسای کمیته های اطلاع رسانی شهرستان ها درخواست کرد: با توجه به اهمیت انتشار مباحث آگاه بخشی و ضرورت اجرای شیوه نامه های بهداشتی در روستاها، به صورت خاص دهیاران را پای کار بیاورید. به گفته نبی زاده در راستای جلوگیری از تجمع در آرامستان ها می توان از ظرفیت صاحبان کلام ، شهرداری ها و فراهم شدن بسترهای مناسب برای برگزاری مراسمات در فضای مجازی استفاده کرد.

اولین دوره آموزش تخصصی خبرنگاری حوزه گردشگری برگزار می شود/۲-۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اولین دوره آموزش تخصصی خبرنگاری در حوزه گردشگری خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده عنوان کرد: خراسان جنوبی بخشی از فرهنگ عظیم و تاثیر گذار خراسان بزرگ است که تمدنی بزرگ از تاریخ ایران را در بطن خود دارد.
وی با بیان این که استانی با سابقه خراسان جنوبی فرهنگی بسیار شایسته در بستر خود دارد، تاکید کرد: برای معرفی و شناساندن این فرهنگ عظیم قطعا خبرنگاران حرفه ای و بسیار تاثیر گذار است و می توانند پشتوانه فرهنگی و دیرینه استان را برای جهانیان به نمایش بگذارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که خراسان جنوبی دارای بسترهای بکر و دست نخورده ای است، ادامه داد: این منطقه قابلیت های منحصر به فردی در حوزه گردشگری دارد که آینده دار بوده به دست توانای خبرنگار متخصص معرفی می شود.
نبی زاده خاطرنشان کرد: برای اینکه ظرفیت های گردشگری جلوه پیدا کند، اولویت، معرفی با شاخص های درست است تا آینده روشنی را به نمایش بگذارد.
وی با اشاره به فرهنگسازی در حوزه رسانه و تاکید بر تخصصی شدن خبرنگاران، افزود: یک خبرنگار متخصص علاوه بر اینذکه می تواند یک خبر را به بهترین نحو منتقل کند این توانمندی را دارد که بر افکار عمومی تاثیر گذاشته و تحلیل خوب و عمیقی از خبر ارائه دهد.
نبی زاده تاکید کرد: نگاه تخصصی و آموزش تخصصی خبرنگار گردشگری باعث رونق صنعت گردشگری  و توسعه روزافزون استان در سطح بین المللی می شود.

گفتنی است مجتبی محمودی مهماندوست مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان رضوی و مدرس رسمی حوزه رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تدریس این دوره تخصصی را برعهده خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

سردار حزنی: قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) در کشور راه‌اندازی می‌شود۳-۵

  • سردار حزنی: قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) در کشور راه‌اندازی می‌شود

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران از راه‌اندازی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و گفت: این قرارگاه با هدف کمک به آبادانی و توسعه هر چه بیشتر استان‌های محروم و کم برخوردار کشور راه‌اندازی می‎شود.

سردار ضیاء‌الدین حزنی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی از راه‌اندازی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و اظهار داشت: این قرارگاه با هدف کمک به آبادانی و توسعه هر چه بیشتر استان‌های محروم و کم برخوردار کشور راه‌اندازی می‎شود.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران ضمن قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده توسط قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) سپاه در مناطق مختلف استان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: بندهای خاکی و آبخیزداری خوبی توسط این قرارگاه در منطقه احداث شده است.

وی با بیان اینکه احداث این آب بندها و سدهای خاکی  موجب نگهداری آب و  آبدهی قنوات شده است گفت: این موضوعات امید به زندگی را در روستا بیشتر کرده و از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری می‌کند.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه به دنبال توسعه اقدامات در راستای محرومیت‌زدایی در منطقه هستیم تبیین کرد: سپاه در بحث محرومیت‌زدایی خیلی تلاش کرد و فرماندهان ما در سراسر کشور ضمن اینکه مأموریت اصلی خود را انجام می‌دهند به این مأموریت هم بپردازند.

حزنی با اشاره به شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور و تداخل این امر با ادامه پروژه‌های محرومیت‌زدایی، مطرح کرد:  تصمیم بر این شد با ویروس کرونا به تهیه سبدهای معیشتی بپردازیم و این موضوع باعث شد در ایجاد اشتغال عقب بمانیم.

وی با بیان اینکه مجموعه سپاه خراسان‌جنوبی با سه قدرت بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی، قرارگاه شهید ناصری پروژه‌های محرومیت‌زدایی را دنبال می‌کند خاطرنشان کرد: در این استان هیچ وقفه‌ای در اجرای پروژه‌ها نیست و چراکه در کشور به‌دنبال کرونا و خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان از کرونا هستیم.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران از راه‌اندازی قرارگاه امام حسنی مجتبی(ع) خبر داد و گفت: این قرارگاه با فرماندهی سردار «سلامی» با همکاری آستان قدس رضوی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان و سپاه پاسداران ایجاد می‌شود.

حزنی با اعلام اینکه این قرارگاه با هدف کمک به آبادانی و توسعه هر چه بیشتر استان‌های محروم و کم برخوردار کشور راه‌اندازی می‎شود مطرح کرد: سپاه در کنار مردم و با مردم است و این با هم بودن را بسیار مغتنم می‌دانیم چراکه به ما نفع زیادی می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه محبت نسبت به ما و اعتبارات ما مثل سابق نیست اما دوستان ما تلاش کردند کارها را به جای قابل قبول برسانند، عنوان کرد: نهایت استفاده  و توان خود را به کار می‌گیریم که به مردم بیشتر خدمت کنیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیشتاز زوایای مختلف حکومت عدل الهی است

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی نیز در این دیدار، با تاکید بر اینکه باید از خداوند بابت وجود انقلاب اسلامی همواره شکرگزاری کرد اظهار داشت: از بطن انقلاب اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نهادی پرتلاش و مومن است، برخاسته است.

وی افزود: سپاه پاسداران در کنار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک نهاد قدرتمند نظامی است در کنار سازمان‌های خدماتی یک نهاد خدماتی پیشرو، در کنار سازمان های اقتصادی یک استوانه اقتصادی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سازمان‌های فرهنگی یک نهاد صاحب عزم و امروزه نیز در مبارزه با شیوع ویروس کرونا و مسائل بهداشتی و درمانی نیز جلودار است و این چنین ارائه خدمات در دنیا بی نظیر است.

عبادی عنوان کرد: سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در زوایای مختلف حکومت عدل الهی  در آماده سازی ظهور حضرت مهدی (عج)، پیشتاز است.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در برابر همه این گزینه‌ها ایستادگی می‌کند و تلاش می‌کند این فشار اقتصادی به مردم را همواره کمتر کند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر هجمه‌های مختلف بیگانگان و کشورهای استعماری کار بسیار ارزشمندی است که راه توحیدی نیز همین است.

در دیدار رئیس دانشگاه معین استان با مجمع نمایندگان خراسان جنوبی عنوان شد ۳-۵

 دانشگاههای خراسان جنوبی تخصصی می شوند

دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه معین استان خراسان جنوبی به منظور تبیین سند آمایش آموزش عالی با مجمع نمایندگان خراسان جنوبی دیدار کرد.
دیدار رئیس دانشگاه معین استان با مجمع نمایندگان خراسان جنوبی

به گزارش امروز خراسان جنوبی، دکتر خامسان، رئیس دانشگاه معین استان، ساماندهی آموزش عالی را یک طرح ملی نامید که در برنامه‌های دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی  گنجانده شده است.
رئیس دانشگاه معین استان به تصمیم گرفته شده در مرحله اول ساماندهی اشاره کرد و افزود: در این مرحله با نگاهی محلی‌ و استانی حرکت خواهیم کرد و از ظرفیت مدیریت آموزش عالی استانی می‌توانیم  برای تمرکززدایی از وزارت علوم استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه در این طرح، مأموریت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هر استان بر اساس استعدادها و ظرفیت‌های استان و منطقه خودشان تنظیم می‌شود، ادامه داد: هدف این است که مراکز پژوهشی هر استان به مراکزی توانمند در منطقه خودشان تبدیل شوند .
وی یادآور شد: با انجام فعالیت‌های عظیم پژوهشی درخصوص ظرفیت‌های منطقه، شاهد ارتقاء و افزایش کیفیت در این مراکز باشیم. وی با اشاره به اینکه ما باید از این تفکر و روش سنتی خارج شویم که همه مراکز دانشگاهی باید روزی به دانشگاهی جامع تبدیل شوند، تأکید کرد: آنچه که قرار است در این طرح انجام شود، برای بهبود و ارتقای کیفیت آموزش عالی کشور در آینده است و در این خصوص می‌توان بر اساس پیشرفت‌های آموزش عالی کشورهای موفق در این زمینه، مدلی بر اساس یافته‌های داخلی کشور طراحی و اجرا کرد.
وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح توسط دانشگاه معین استان به معنی تعطیلی دانشگاه‌ها نیست بلکه با اجرای این طرح از  گسترش بی رویه دانشگاه در مناطق بدون دانشجو جلوگیری خواهد شود.
دکتر خامسان  با اشاره به اینکه در این طرح دانشگاه تعطیل نمی‌شود و ردیف بودجه از بین نمی‌رود، افزود: قرار است کمک کنیم آموزش عالی تخصصی شود و با مدیریت استانی طرح‌های پژوهشی دانشگاه تقویت شود.
با تصمیم وزارت علوم مبنی بر ایجاد دانشگاه معین، سند آمایش دانشگاه‌های استان با حضور نمایندگان مردم در مجلس و رئیس دانشگاه بیرجند بعنوان رئیس دانشگاه معین استان تبیین شد.
در این جلسه نمایندگان استان در جریان سند آمایش دانشگاه‌ها قرار گرفتند و نظرات خود را مطرح کردند.
در ادامه این نشست خسروی، نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی  دانشگاه‌ها را مبنای توسعه دانست و گفت: ما باید به گفته مقام معظم رهبری به سمت صادرات غیرنفتی پیش برویم که این راه تنها از طریق تولید علم  حاصل می‌شود، این علم نیز در دانشگاه‌ها است.
خسروی افزود: برای اجرای سند آمایش آموزش عالی باید اقناع سازی عمومی به کمک صداوسیما انجام شود. اجرای این طرح تمرکززدایی را ایجاد می‌کند و این تمرکززدایی به نفع همه خواهد بود.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در بسیاری از دانشگاه‌ها با کمبود دانشجو مواجه هستیم، ولی در دانشگاه نهبندان قابلیت جذب دانشجو وجود دارد.
دکتر نخعی به ظرفیت خوب دانشجو‌های خارجی از جمله دانشجویان افغان اشاره کرد و افزود: می‌توان از این ظرفیت در دانشگاه‌های شهر‌های مرزی استان استفاده کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این طرح گفت: هدف ذی نفع بودن استان در این طرح است.
اسحاقی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های قائنات افزود: دانشگاه بزرگمهر این شهر قابلیت تبدیل شدن به قطب یک رشته خاص را دارد.
رضوی نماینده حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید در راستای نیاز، تبیین سند آمایش دانشگاه‌ها در استان و منطقه برنامه‌ریزی لازم انجام شود و رشته‌های جدید تزریق شود.

 

 

 

 

حسینیه آیسک کارگاه پارچه بافی شد/۲

پارچه بافی، دستبافته ای با درآمد مناسب و هنری مستعد برای توسعه اقتصادی در خراسان جنوبی است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان ، هنری که روزگاری تار و پود آن را گرد فراموشی گرفته بود مدتیست که در استان رونق گرفته و علاوه اشتغالزایی زمینه توسعه اقتصادی در حوزه صنایع دستی را در پی داشته است.

کارگاهی که در حال حاضر فعال است زمانی حسینیه بوده و حالا محلی برای کار و تولید شده است.

زارع مسئول کارگاه حوله بافی آیسک گفت : کارم را از محل صندوق قرض الحسنه گسترش دادم و دستبافته ای با درآمد مناسب تولید می کنیم.

او افزود: در این کارگاه ۶ نفر به صورت مستقیم و ۷ نفر در منزل دستگاه دارند و به چادرشب بافی مشغول اند.

زارع گفت:تاکنون مبلغ ۲ میلیارد ریال جهت اشتغال ۲۰۰ نفر از خیرین جذب شد که به آن ۵۰ کارگاه اشتغال راه اندازی کردیم.

مسئول کارگاه حوله بافی آیسک بیان کرد: در این کارگاه چندین محصول باکیفیت تولید و روانه بازار می شود.

او ادامه داد: پارچه‌های تولیدی به انواع ماسک ، حوله‌ی بچه ، لباس نوزاد و مانتو شلوار تبدیل می شود.

محصولات کارگاه به صورت نمایندگی در مشهد و در فصای مجازی به فروش میرسد.

کارگاهی که در کنار این صندوق شکل گرفته توانسته امید آفرین ، روحیه بخش و گره گشای مشکلات باشد.

یکی از پارچه بافان گفت : با این کار هم اوقات فراغت رادر کارگاه حاضر میشم و هم کمک مالی برای خانواده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تکمیل زنجیره زغال‌سنگ در دستور کار مسوولان خراسان جنوبی

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس آمار بیش از ۷۵ درصد زغال‌سنگ کشور در طبس وجود دارد و با توجه به اهمیت موضوع برای تکمیل زنجیره زغال‌سنگ در استان تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایرنا «حمید ملانوری» روز پنجشنبه در بازدید از شرکت زغال‌سنگ پروده طبس افزود: زغال‌سنگ یکی از پیش نیازهای بسیاری از صنایع است که با وجود تولیدات خراسان جنوبی، کرمان و سایر استان‌ها، نیاز شدیدی در سطح کشور به این ماده معدنی وجود دارد.

وی اظهار داشت: فعالیت‌های خوبی در زمینه اکتشاف و بهره‌برداری تا تولید کک در استان خراسان جنوبی انجام شده اما کافی نیست.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی افرادی که در حوزه اکتشاف معدن تا تولید کک و فرآوری ذخایر معدنی فعالیت می‌کنند، باید در کنار هم باشند تا زنجیره کامل شود.

وی با تاکید بر اینکه طبس، خاستگاه زغال‌سنگ است افزود: تلاش می‌کنیم با نیازسنجی‌های لازم و بررسی کامل فرصت‌ها، در قالب نشست‌های تخصصی در استان و در سطح ملی برای ایجاد زنجیره‌های کامل مواد معدنی گام برداریم.

ملانوری تصریح کرد: اقدامات واحدهای تولیدی باید به رفع نیازهای هر منطقه کمک کند.

وی گفت: مردم از عایدات این واحدها منتفع شوند و وجودشان را در منطقه حس کنند.

استاندار خراسان‌ جنوبی که امروز به شهرستان طبس رفته است، از تنها معدن مکانیزه زغال‌سنگ کشور و بزرگترین تولید کننده کنسانتره زغال‌سنگ بازدید کرد.

شرکت زغال‌سنگ پروده طبس با ظرفیت استخراج سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن زغال‌سنگ کک شو در طبس مشغول فعالیت است.

در این واحد فرآوری ذخایر معدنی سالانه ۷۵۰ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ نیز تولید می‌شود و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش سرمایه‌گذاری شرکت ایمیدرو در این واحد، اشتغال ایجاد شده بیشتر می‌شود.

ملانوری با همراهی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و سایر مسوولان از کارخانه کک‌سازی طبس نیز بازدید کرد و از وضعیت فعالیت و اشتغالزایی این مجموعه مطلع شد.

این کارخانه با ظرفیت تولید سالیانه ۴۵۰ هزار تن کک متالوژیکی از طریق فناوری بازیافت حرارتی در مجاورت معادن زغال‌سنگ پروده قرار دارد.

حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این واحد تولیدی بزرگ بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر ۳۰۰ نیرو در این کارخانه مشغول به کار است.

استاندار خراسان جنوبی از کاروانسرای گردشگری چهارده طبس به عنوان بزرگترین پروژه مرمتی شرق کشور نیز بازدید کرد.

ملانوری روز پنجشنبه در ادامه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان طبس، به روستای جوخواه رفت و ضمن رصد میدانی شرایط موجود، از روند کار ساخت، مرمت، آماده‌سازی و پیشرفت فیزیکی کاروانسرای گردشگری چهارده مطلع شد.

بخشی از کاروانسرای چهارده بیانگر معماری دوران صفویه و بخشی نیز مربوط به دوران قاجاریه است.

این مجموعه تاریخی در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و با زیربنای ۳ هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دست مرمت و ساخت است.

بلندترین بادگیر استان با ارتفاع بیرونی ۱۷ متر و داخلی ۱۵،۳۰ متر در این کاروانسرا قرار دارد.

در این مجموعه ۲ هاستل کوچک و بزرگ، ۲۰ اتاق دابل کف خواب، ۴ اتاق VIP، رستوران با ۳ خط غذایی مجزا، کافی شاپ، کافی شاپ شبانه، بهارخواب، حوضخانه‌های مجزا برای بانوان و آقایان و ۵۷ سرویس بهداشتی مجزا برای رفاه حال مسافران و گردشگران طراحی شده است.

بنابر اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، نامزدی کاروانسراهای خراسان جنوبی برای ثبت در فهرست میراث جهانی مورد تایید قرار گرفته و در سال جدید میلادی به عنوان پنجمین اثر این استان، بعد از باغ و عمارت اکبریه، قنات بلده فردوس، بیابان لوت و توبافی روستای خراشاد، ثبت جهانی می‌شود.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: طبس نیازمند زیرساخت‌های ویژه است

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرستان طبس به لحاظ وسعت، جمعیت و موقعیت جغرافیایی خاص، نیازمند زیرساخت‌های ویژه است.

«حمید ملانوری» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان طبس افزود: موقعیت جغرافیایی طبس در مسیر جاده‌های ترانزیتی اصلی که مسافرپذیری را به همراه دارد، ایجاب می‌کند زیرساخت‌های لازم در زمینه جاده‌ها، بهداشت و درمان و سایر حوزه‌ها تامین شود.

وی تاکید کرد: این موضوع با پروژه‌هایی که در سطح شهرستان در دست اجراست، به طور ویژه دنبال می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با برنامه‌ریزی مناسب، همه توان را برای توسعه شهرستان بکار می‌گیریم.

وی با اشاره به بازدیدهایش از پروژه‌های بهداشتی و درمانی طبس تصریح کرد: حوزه بهداشت و درمان باید به لحاظ تخصصی توسعه پیدا کند.

ملانوری به پروژه‌های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در طبس اشاره کرد و گفت: استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، همه با هم پیگیر هستیم که خدمات را به اندازه نیاز شهرستان توسعه دهیم.

وی از شروع به کار پروژه اورژانس گفت و اظهار امیدواری کرد؛ با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این پروژه در مدت یک سال به بهره‌برداری برسد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: برای توسعه خدمات در حوزه درمان هم ۲ موضوع راه‌اندازی بیمارستان قدیم یا احداث ساختمان جدید مطرح است تا نیاز منطقه تامین شود.

وی اظهار داشت: تصمیم‌گیری در این خصوص به کار کارشناسی و بررسی صرفه و صلاح منطقه نیاز دارد که امیدواریم به زودی در این خصوص تصمیم خوبی گرفته تا خدمات‌دهی به مردم بیشتر شود.

ملانوری به بازدید از پروژه احداث مسکن اقشار کم‌درآمد شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: بخش عمده واحدهای در دست اقدام تحویل شده و مابقی با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اجرا است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز تامین زیرساخت‌های لازم برای این واحدها را در اولویت برنامه‌های خود دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: طبس به لحاظ وجود معادن غنی، واحدهای صنعتی، محصولات کشاورزی، گردشگری و سایر بخش‌ها از شهرستان‌های غنی استان و کشور است.

وی با اشاره به وجود ۷۵ درصد ذخایر ذغالسنگ کشور در شهرستان طبس افزود: برای بهره‌برداری از ذخایر معدنی، ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی و تامین زیرساخت‌های گردشگری شهرستان باید فعال‌تر شویم.

ملانوری گفت: بخش خصوصی باید به طور ویژه سرمایه‌گذاری کند تا با بهره‌برداری از ظرفیت‌های شهرستان، شاهد رونق تولید، ایجاد اشتغال و تولید ثروت و درآمد باشیم و مردم نیز از شرایط مطلوب‌تری بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: واحدهای فعال نیز باید در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود کمک کنند تا خدمات رفاهی در شأن مردم در این منطقه تامین شود.

بررسی روند اجرای پروژه باند دوم محور طبس – یزد

استاندار خراسان جنوبی در ادامه دومین سفر شهرستانی خود از محل اجرای پروژه باند دوم محور طبس – یزد بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن رصد روند اجرای پروژه از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در این شهرستان مطلع شد.

طول پروژه باند دوم محور طبس – یزد ۳۴۰ کیلومتر است که ۱۵۵ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی استان خراسان جنوبی واقع شده و با اقدامات اداره کل راه و شهرسازی تاکنون ۱۳ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.

در حاضر دو بانده سازی ۲۶ کیلومتر دیگر از این مسیر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در دست اقدام است و با هدف‌گذاری‌های صورت گرفته تا پایان سال، پیشرفت فیزیکی پروژه به ۴۰ درصد می‌رسد.

بنا به پیگیری‌های استاندار مبنی بر تامین اعتبار مورد نیاز پروژه از طریق تهاتر بانکی، پیش بینی می‌شود ۱۰ کیلومتر از این محور تا پایان سال مالی ۹۹ – تیرماه ۱۴۰۰ – به بهره‌برداری برسد.

همچنین با توجه به اقدامات اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در طبس، در حال حاضر ۱۵۲ کیلومتر معادل ۳۰ درصد از مجموع باندهای دوم در دست اجرای استان در حوزه این شهرستان اجرا می‌شود.

علاوه بر این از مجموع ۶۶۱ کیلومتر باند دوم اجرا شده در راه‌های خراسان جنوبی، ۱۷۰ کیلومتر در شهرستان طبس زیر بار ترافیک است.

بازدید استاندار از کارخانه کک سازی طبس

استاندار خراسان جنوبی همچنین از کارخانه کک سازی طبس بازدید کرد و از روند فعالیت و اشتغالزایی این مجموعه مطلع شد.

این کارخانه با ظرفیت تولید سالیانه ۴۵۰ هزار تن کک متالوژیکی از طریق فناوری بازیافت حرارتی در مجاورت معادن زغال‌سنگ پروده قرار دارد.

حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این واحد تولیدی بزرگ بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر ۳۰۰ نیرو در این کارخانه مشغول به کار هستند.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی از طرح‌های درمانی شهرستان طبس بازدید کرد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه ضمن خداقوت به کادر بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، از پروژه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان بازدید کرد.

«حمید ملانوری» که امروز به طبس در ۲۷۰ کیلومتری مرکز استان رفته است، در بیمارستان شهید مصطفی خمینی این شهر حضور یافت و از کادر درمان به ویژه در بخش بیماران کرونایی تشکر کرد.

استاندار خراسان جنوبی سپس از روند اجرای پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان طبس بازدید کرد.

محل احداث آشیانه بالگرد اورژانس هوایی از جمله این پروژه‌ها است که مجموع اعتبار مورد نیاز این پروژه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده و طی توافق صورت گرفته در سال ۹۸، از محل اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دانشگاه علوم پزشکی تامین می‌شود.

در حال حاضر فونداسیون پروژه با اعتبار ۹۰ میلیون تومان اجرا شده و کار احداث ادامه دارد.

پروژه احداث بیمارستان دوم ۱۰۰ تختخوابی از دیگر پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در طبس است که استاندار خراسان جنوبی به همراه نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه طبس، رییس دانشگاه علوم پزشکی و سایر مسوولان از آن بازدید کرد.

قرارداد اجرای این پروژه طی تفاهم‌نامه چهار جانبه مجمع خیرین سلامت، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت ذغالسنگ پروده و شرکت پیمانکار در سال ۹۸ منعقد شد و شـرکت ذغالسنگ پروده بـه نمایندگی هلدینگ شستا، تامین اعتبار پروژه را به عهده گرفته است.

بنا به همین تفاهم‌نامه، پروژه بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی طبس در سال ۹۸، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۹ مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب دارد.

بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی اول شهید مصطفی خمینی طبس در سفر سال ۹۳ هیات دولت به استان با حضور وزیر راه و شهرسازی وقت، افتتاح شد که در ساختمان ۶ طبقه این بیمارستان، بخش‌های زنان و زایمان، اطفال، داخلی، جراحی، مراقبت‌های ویژه CCU، ICU و NICU فعال است و جمعیتی بیش از ۷۰ هزار نفر از مردم شهرهای طبس، دیهوک و عشق‌آباد از خدمات پزشکی درمانی آن بهره‌مند می‌شوند.

 

 

بازدید استاندار خراسان جنوبی از طرح‌های زیربنایی طبس

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در سفر به شهرستان طبس از طرح ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد و ۲ پروژه برق در این شهرستان بازدید کرد.

«حمید ملانوری» با همراهی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه طبس و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از خط ۱۳۲ کیلو ولت طبس به دیهوک و پست ۱۳۲ کیلو ولت صنعتی طبس بازدید کرد.

شرکت برق منطقه‌ای خراسان که استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی را زیر پوشش دارد، در این ۲ پروژه، ۷۰ کیلومتر خط ۱۳۲ کیلو ولت تک مداره تغذیه پست دیهوک و پست ۱۳۲ کیلو ولت صنعتی طبس را اجرا می‌کند.

عملیات اجرایی خط ۱۳۲ کیلو ولت طبس به دیهوک با هدف تامین برق بخش دیهوک در سال ۱۳۹۶ شروع شد و تا پایان سال جاری به اتمام و اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۸۰ میلیارد ریال است و پیش بینی می‌شود تکمیل آن ۵۵ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز داشته باشد.

پست ١٣٢ کیلو ولت و خط انتقال دیهوک با توجه به مشکلات افت ولتاژ در منطقه، نیاز معادن موجود و سرمایه‌گذاری صنایع جوار معدنی در دست اقدام است.

علاوه بر این با اجرای پست ۱۳۲ کیلو ولت صنعتی طبس به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر همراه با فیدرخانه ۲۰ کیلو ولت، برق صنایع شهرستان طبس تامین می‌شود.

عملیات اجرایی این پروژه نیز سال ۱۳۹۶ شروع شد که در حال حاضر ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

شرکت برق منطقه‌ای خراسان تاکنون برای اجرای این پروژه ۲۹ میلیارد ریال هزینه کرده و براساس پیش بینی‌های صورت گرفته برای تکمیل و افتتاح ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

استاندار خراسان جنوبی امروز در مسیر سفر به طبس از مسکن اقشار کم‌درآمد روستای خسروآباد نیز بازدید کرد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹، احداث ۹۲ واحد مسکونی روستایی را در خسروآباد در دستور کار قرار داده و از مجموع این ۹۲ واحد مسکونی ۴۲ واحد سهمیه سال ۹۸ بوده که صد درصد آنها به متقاضیان تحویل شده است.

سهمیه خسروآباد در سال ۹۹ تعداد ۵۰ واحد بوده که تمامی آنها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و شرکت‌های گاز و آب، زیرساخت‌های لازم را برای این واحدها به طور کامل تامین کرده‌اند.

بنیاد مسکن، بهسازی معابر شهرک جوانان را در این روستا در برنامه سال جاری دارد و زیرسازی و آسفالت ۶۰ هزار متر مربع همچنین ۱۲ هزار متر مربع جدول‌گذاری از جمله اقداماتی است که در این شهرک انجام خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

گزارش سفر استاندار به طبس و نشرویه

 

 

مسکن اقشار کم درآمد خسروآباد، میزبان استاندار خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی در مسیر سفر به طبس از مسکن اقشار کم درآمد روستای خسروآباد بازدید کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری در این سفر از روند اجرای پروژه مسکن اقشار کم درآمد روستای خسروآباد بازدید کرد.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی سال های ۹۸ و ۹۹، احداث ۹۲ واحد مسکونی روستایی را در خسروآباد در دستور کار قرار داده است و از مجموع این ۹۲ واحد مسکونی ۴۲ واحد سهمیه سال ۹۸ بوده که صددرصد آنها به متقاضیان تحویل شده است.
سهمیه خسروآباد در سال ۹۹ تعداد ۵۰ واحد بوده که تمامی آنها را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی نموده اند و شرکت های گاز و آب، زیرساخت های لازم برای این واحدها را به طور کامل تأمین کرده اند.

 

 

 

 

بازدید استاندار خراسان جنوبی از دو پروژه برقی طبس و دیهوک

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر خود به طبس از خط ۱۳۲ کیلوولت طبس به دیهوک و پست ۱۳۲ کیلوولت صنعتی طبس بازدید کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ شرکت برق منطقه ای خراسان در این دو پروژه، ۷۰ کیلومتر خط ۱۳۲ کیلو ولت تک مداره تغذیه پست دیهوک و پست ۱۳۲ کیلوولت صنعتی طبس را اجرا می کند.
عملیات اجرایی خط ۱۳۲ کیلوولت طبس به دیهوک با هدف تأمین برق بخش دیهوک در سال ۱۳۹۶ شروع شده و تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.
این پروژه با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.
اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۸۰ میلیارد ریال است و پیش بینی می شود تکمیل آن ۵۵ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز داشته باشد.
پست ١٣٢ کیلو ولت و خط انتقال دیهوک با توجه به مشکلات افت ولتاژ در منطقه، نیاز معادن موجود و سرمایه گذاری صنایع جوار معدنی در دست اقدام است.
علاوه بر این با اجرای پست ۱۳۲ کیلوولت صنعتی طبس به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر همراه با فیدرخانه ۲۰ کیلوولت، برق صنایع شهرستان تأمین می شود.
عملیات اجرایی این پروژه نیز در سال شروع ۱۳۹۶ شروع شده که در حال حاضر ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.
شرکت برق منطقه ای خراسان تاکنون برای اجرای این پروژه ۲۹ میلیارد ریال هزینه کرده و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته برای تکمیل و بهره برداری ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

 

 

 

 

با حضور استاندار خراسان‌جنوبی انجام شد؛
🔹عطرافشانی مزار شهدا در طبس گلشن
🔹استاندار خراسان جنوبی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهر طبس، مزار این اسطوره‌های مقاومت را گلباران کرد.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری در بدو ورود به طبس گلشن با حضور در مزار شهدا، با آرمان‌ های شهیدان والامقام این دیار، تجدید میثاق کرد.
🔹مزار شهدای گرانقدر شهر طبس در جوار آستان مقدس امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) واقع شده است.
🔹استاندار و هیئت همراه، بعد از عطر افشانی مزار شهدا در آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) حضور پیدا کرده و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی به زیارت پرداختند.

 

 

 

 

 

بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه های درمانی طبس
🔹استاندار خراسان جنوبی از پروژه های بهداشتی و درمانی شهرستان طبس بازدید کرد.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری در جریان سفر به شهرستان طبس در بیمارستان شهید مصطفی خمینی این شهر حضور یافت.
🔹عرض خداقوت به پرسنل این بیمارستان و تشکر از کادر درمان به ویژه در بخش بیماران کرونایی از برنامه های استاندار در این بازدید بود.
🔹ملانوری سپس از روند اجرای پروژه های بهداشتی و درمانی شهرستان بازدید کرد.
محل احداث آشیانه بالگرد اورژانس هوایی از جمله این پروژه ها بود.
🔹کل اعتبار مورد نیاز این پروژه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که طی توافق صورت گرفته در سال ۹۸، از محل اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دانشگاه علوم پزشکی تأمین می شود.
🔹در حال حاضر فونداسیون پروژه با اعتبار ۹۰ میلیون تومان اجرا شده و کار احداث پروژه ادامه دارد.
🔹پروژه احداث بیمارستان دوم ۱۰۰ تختخوابی از دیگر پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی در طبس بود که بازدید شد.
🔹قرارداد اجرای این پروژه، طی تفاهم نامه ۴ جانبه مجمع خیرین سلامت، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت ذغالسنگ پروده و شرکت پیمانکار در سال ۹۸ بسته شده و شـرکت ذغالسنگ پروده بـه نمایندگی هلدینگ شستا، تأمین اعتبار پروژه را به عهده گرفته است.
🔹بنا به همین تفاهم نامه، پروژه بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی طبس
در سال ۹۸،مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۹ مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب دارد.
🔹شایان ذکر است: بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی اول شهید مصطفی خمینی طبس در سفر سال ۹۳ هیئت دولت به استان با حضور وزیر راه و شهرسازی وقت، افتتاح شد.
🔹در ساختمان ۶ طبقه این بیمارستان، بخش های زنان و زایمان، اطفال، داخلی، جراحی، مراقبت‌ های ویژه CCU، ICU و NICU فعال است و جمعیتی بیش از ۷۰ هزار نفر از مردم شهرهای طبس، دیهوک و عشق آباد از خدمات پزشکی درمانی آن بهره مند می شوند.

 

 

 

 

حضور استاندار خراسان‌جنوبی در محل اجرای پروژه باند دوم محور طبس- یزد
🔹استاندار خراسان جنوبی از محل اجرای پروژه باند دوم محور طبس- یزد بازدید کرد.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری در این بازدید ضمن رصد روند اجرای پروژه از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در این شهرستان مطلع گشت.
طول پروژه باند دوم محور طبس- یزد ۳۴۰ کیلومتر است که ۱۵۵ کیلومتر آن در جغرافیای استان واقع شده و با اقدامات اداره کل راه و شهرسازی تاکنون ۱۳ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.
🔹در حاضر دو بانده سازی ۲۶ کیلومتر دیگر از این مسیر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در دست اقدام است و بنا به هدف گذاری های صورت گرفته تا پایان سال، پیشرفت فیزیکی پروژه به ۴۰ درصد می رسد.
🔹بنا به پیگیری های استاندار مبنی بر تأمین اعتبار مورد نیاز پروژه از طریق تهاتر بانکی، پیش بینی می شود ۱۰ کیلومتر از این محور تا پایان سال مالی ۹۹ -تیرماه ۱۴۰۰- به بهره برداری برسد.
🔹شایان ذکر است: با توجه به اقدامات گسترده اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در طبس، در حال حاضر ۱۵۲ کیلومتر معادل ۳۰ درصد از مجموع باندهای دوم در دست اجرا در سطح استان در حوزه این شهرستان اجرا می شود. علاوه بر این از مجموع ۶۶۱ کیلومتر باند دوم اجرا شده در سطح استان، ۱۷۰ کیلومتر در جغرافیای شهرستان طبس، زیر بار ترافیک است.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
🔹شهرستان طبس به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص، نیازمند زیرساخت های ویژه است
🔹استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرستان طبس به لحاظ وسعت، جمعیت و موقعیت جغرافیایی خاص، نیازمند زیرساخت های ویژه است.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان طبس، خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی طبس در مسیر جاده های ترانزیتی اصلی که مسافرپذیری را به همراه دارد، ایجاب می کند زیرساخت های لازم در زمینه های جاده ها، بهداشت و درمان و… تأمین گردد.
🔹وی تأکید کرد: این موضوع با پروژه هایی که در سطح شهرستان در دست اجراست، به طور ویژه دنبال می شود.
🔹به گفته وی؛ با برنامه ریزی مناسب، همه توان را برای توسعه شهرستان بکار می گیریم.
🔹استاندار با اشاره به بازدیدهایش از پروژه های بهداشتی و درمانی طبس تصریح نمود: حوزه بهداشت و درمان باید به لحاظ تخصصی توسعه پیدا کند.
🔹ملانوری به پروژه های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی در طبس اشاره کرد و متذکر شد: استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، همه با هم پیگیر هستیم که خدمات را به اندازه نیاز شهرستان توسعه دهیم.
🔹وی از شروع به کار پروژه اورژانس گفت و اظهار امیدواری کرد؛ بنا به برنامه ریزی های صورت گرفته این پروژه ظرف مدت یک سال به بهره برداری برسد.
🔹استاندار افزود: برای توسعه خدمات در حوزه درمان هم دو بحث راه اندازی بیمارستان قدیم یا احداث ساختمانی جدید مطرح است تا نیاز منطقه تأمین گردد.
🔹ملانوری اظهار داشت: تصمیم گیری در این خصوص به کار کارشناسی و بررسی صرفه و صلاح منطقه نیاز دارد که امیدواریم به زودی در این خصوص تصمیم خوبی گرفته شود تا خدمات دهی به مردم بیشتر شود.
🔹وی به بازدید از پروژه احداث مسکن اقشار کم درآمد شهرستان نیز گریزی زد و گفت: بخش عمده ای از واحدهای در دست اقدام تحویل شده و مابقی با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اجرا می باشند.
🔹به گفته وی؛ دستگاه های خدمات رسان نیز تأمین زیرساخت های لازم برای این واحدها را در اولویت برنامه های خود دارند.
🔹استاندار تأکید کرد: طبس به لحاظ وجود معادن غنی، واحد های صنعتی، محصولات کشاورزی، گردشگری و.. از شهرستان های غنی استان و کشور است.
🔹ملانوری با اشاره به وجود ۷۵ درصد ذخایر ذغالسنگ کشور در طبس تصریح نمود: برای بهره برداری از ذخایر معدنی، ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی و تأمین زیرساخت های گردشگری شهرستان باید فعال تر شویم.
🔹وی ادامه داد: بخش خصوصی باید به طور ویژه سرمایه‌گذاری کند تا با بهره برداری از ظرفیت های شهرستان، شاهد رونق تولید، ایجاد اشتغال و تولید ثروت و درآمد باشیم و مردم نیز از شرایط مطلوب تری بهره مند شوند.
🔹به گفته وی؛ واحدهای فعال نیز باید در قالب مسئولیت های اجتماعی خود کمک کنند تا خدمات رفاهی در شأن مردم در این منطقه تأمین گردد.

 

 

 

 

بازدید استاندار خراسان جنوبی از کارخانه کک سازی طبس
🔹استاندار خراسان جنوبی از کارخانه کک سازی طبس، بازدید کرد.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری در این بازدید از وضعیت فعالیت و اشتغالزایی این پروژه مطلع گشت.
🔹این کارخانه با ظرفیت تولید سالیانه ۴۵۰ هزار تن کک متالوژیکی از طریق تکنولوژی بازیافت حرارتی در مجاورت معادن زغال‌سنگ پروده قرار دارد.
🔹حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این واحد تولیدی بزرگ بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان است.
🔹در حال حاضر ۳۰۰ نفر نیرو در این کارخانه مشغول به کار می باشند.

 

 

 

 

بازدید استاندار خراسان جنوبی از بزرگترین پروژه مرمتی شرق کشور
🔹استاندار خراسان جنوبی از کاروانسرای گردشگری چهارده طبس به عنوان بزرگترین پروژه مرمتی شرق کشور بازدید کرد.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری در ادامه بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان طبس، به روستای جوخواه رفت.
🔹وی ضمن رصد میدانی شرایط موجود، از روند کار ساخت، مرمت، آماده سازی و پیشرفت فیزیکی کاروانسرای گردشگری چهارده مطلع گشت.
🔹بخشی از کاروانسرای چهارده بیانگر معماری دوران صفویه است و بخشی نیز مربوط به دوران قاجاریه است.
🔹این مجموعه تاریخی در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و با زیر بنای ۳ هزار متر مربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست مرمت و ساخت می باشد.
🔹بلندترین بادگیر استان با ارتفاع بیرونی ۱۷متر و داخلی ۱۵/۳۰ متر در این کاروانسرا قرار دارد.
🔹در این مجموعه ۲هاستل کوچک وبزرگ، ۲۰ اتاق دابل کف خواب، ۴ اتاق VIP، رستوران با ۳ خط غذایی مجزا، کافی شاپ، کافی شاپ شبانه، بهارخواب، حوض خانه های مجزا برای بانوان و آقایان و ۵۷ سرویس بهداشتی مجزا جهت رفاه حال مسافران و گردشگران طراحی شده است.
🔹شایان ذکر است: بنا به اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، نامزدی کاروانسراهای خراسان جنوبی برای ثبت در فهرست میراث جهانی مورد تأیید قرار گرفته و در سال جدید میلادی به عنوان پنجمین اثر این استان، بعد از باغ اکبریه، قنات بلده کویر لوت و توبافی خراشاد، ثبت جهانی می‌شود.

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
✅ برای تکمیل زنجیره ذغالسنگ تلاش می کنیم
🔹استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، برای تکمیل زنجیره ذغالسنگ در استان تلاش می کنیم.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جریان بازدید از شرکت ذغالسنگ پروده طبس خاطر نشان کرد: ذغالسنگ، یکی از پیش نیازهای بسیاری از صنایع می باشد که با وجود تولیدات خراسان جنوبی، کرمان و سایر استان ها، نیاز شدیدی در سطح کشور به این ماده معدنی وجود دارد.
🔹وی با اشاره به این که، بر اساس آمار، بیش از ۷۵ درصد ذغالسنگ کشور، در طبس وجود دارد، ادامه داد: فعالیت های خوبی در زمینه اکتشاف و بهره برداری تا تولید کک در استان انجام شده اما کافی نیست.
🔹استاندار متذکر شد: تمامی افرادی که در حوزه اکتشاف معدن تا تولید کک و فرآوری ذخایر معدنی فعالیت می کنند، باید در کنار هم باشند تا زنجیره کامل شود.
🔹ملانوری با تأکید بر این که طبس، خاستگاه ذغالسنگ می باشد، گفت: تلاش می کنیم با نیازسنجی های لازم و بررسی کامل فرصت ها، در قالب نشست های تخصصی در استان و در سطح ملی برای ایجاد زنجیره های کامل مواد معدنی گام برداریم.
🔹وی متذکر شد: اقدامات واحدهای تولیدی باید به رفع نیازهای هر منطقه کمک کند.
🔹به گفته وی؛ مردم باید از عایدات این واحدها منتفع گردند و وجودشان را در منطقه حس کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سند توسعه گردشگری طبس تدوین شود

🔹استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر قرار است از ظرفیت گردشگری طبس استفاده شود، باید سند توسعه گردشگری طبس تدوین گردد.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری شهرستان طبس خاطر نشان کرد: اگر از ظرفیت گردشگری این شهرستان به خوبی استفاده شود، می تواند سرمایه فراوانی برای منطقه ایجاد نماید.
🔹وی گردشگری را یکی از بزرگترین صنایع دنیا در تولید ثروت خواند و تصریح نمود: گردشگری، صنعتی است که آب بر نیست، اشتغالزاست و درآمد ایجاد می کند، لذا در مناطقی مثل طبس، می تواند در قالب سند توسعه و بر اساس برنامه ریزی، نتایج خوبی به همراه داشته باشد.
🔹استاندار با اشاره به بازدیدهایی که از برخی جاذبه های گردشگری شهرستان داشته، متذکر شد: احیای بناهایی مثل کاروانسرای چهارده در جوخواه علیرغم سختی هایی که دارد، بسیار مهم است اما مهمتر از مرمت بناها، اداره کردن آنهاست.
🔹ملانوری افزود:ما از مرمت بناهای تاریخی به دنبال بازخوانی تاریخ، احیای هویت تاریخی، یادآوری اصالت خود و توسعه فرهنگ عمومی هستیم.
🔹وی با تأکید بر این که گردشگری نباید ناهنجاری ایجاد کند، گفت: ما از توسعه گردشگری باید به دنبال نشاط اجتماعی و سلامت جامعه باشیم که این موضوع در سایه رونق، اشتغال و جذب سرمایه گذاری که اتفاق می افتد، رقم می خورد.
🔹به گفته وی؛ ادارات میراث فرهنگی، شهرداری ها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی می توانند به این قضیه ورود کنند.
🔹استاندار با تأکید بر این که در خیلی از کشورها، بودجه عمومی دولت از گردشگری تأمین می شود، متذکر شد: اگر در حوزه گردشگری طبس، فعالیت خوبی انجام شود، این شهرستان به هیچ چیز دیگری نیاز ندارد.
🔹ملانوری ادامه داد: گردشگری، حتی می تواند ذغالسنگ را تحت تأثیر قرار دهد و ضمن آسیب کمتر، درآمد و ثروت بسیار بیشتری ایجاد کند اما چون نوعی کار فرهنگی است، ظرافت خاصی دارد.
🔹وی اظهار داشت: برای توسعه گردشگری شهرستان طبس باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و اقدامات درخوری انجام دهیم.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
🔸نظام جمهوری اسلامی، نظام خدمت است

🔹استاندار خراسان جنوبی گفت: نظام جمهوری اسلامی، نظام خدمت است و فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته باید در راه خدمت به مردم صرف شود.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری شهرستان طبس خاطر نشان کرد:فرصت و مجالی که نظام به ما به عنوان مسئولین منطقه داده،مثل گذشتگان گذراست و به زودی تمام می شود لذا باید در این مجال به گونه ای اقدام کنیم که در پیشگاه خداوند متعال، مردم و وجدان خود، پاسخ درستی داشته باشیم.
🔹وی با اشاره به ظرفیت های غنی استان به ویژه شهرستان طبس تصریح نمود: بدون تردید ما در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشیم که برای بهره برداری و بهره مندی مردم از این ظرفیت ها چه کرده ایم؟
🔹استاندار گفت: اولین گام برای بهره برداری هر چه بهتر از این استعدادها این است که برنامه ریزی بر پایه اطلاعات، تفکر، تدبیر و اندیشه درست داشته باشیم و با تعامل و هم افزایی همه پتانسیل های علمی را بکار گیریم و همه در یک جهت به سمت توسعه پیش برویم.
🔹ملانوری با اشاره به این که گام دوم در این راه، انگیزه داشتن است، افزود: مدیر، کارمند، کارگر و بخش خصوصی نشسته، نمی تواند کاری پیش ببرد، وقتی این همه ثروت داریم اما انگیزه و همتی برای بهره برداری نداشته باشیم، راه به جایی نمی بریم.
🔹وی خلاقیت و نوآوری را هم نکته مهمی خواند و گفت: برای استفاده هر چه بهتر از این ظرفیت ها باید راه هایی تازه و نو پیدا کنیم و با استفاده درست از همه منابع و ذخایر در کنار هم برای توسعه برنامه ریزی نماییم.
🔹به گفته وی؛ توسعه، پیشرفت، برکت و رحمت خدا در اتحاد و همبستگی است و ما زمانی می توانیم به این مهم دست یابیم
که همه در کنار هم باشیم.
🔹استاندار تأکید کرد: توسعه شهرستان، استان و کشور اتفاق نمی افتد مگر این که در جامعه تفکر توسعه ای شکل بگیرد.
🔹ملانوری ادامه داد: ما اگر بخواهیم و اراده کنیم، می توانیم بر مشکلات فائق آییم و به پیشرفت برسیم.
🔹وی به بازدیدی که از معدن ذغالسنگ داشت، اشاره کرد و گفت: ذغالسنگ، فرصت بزرگی است و بر اساس رایزنی هایی که امروز صورت گرفت به زودی در جلسه ای با حضور عوامل دست اندرکار، مراحل مختلف کار، از اکتشاف تا بهره برداری و رسیدن به محصول و بازار فروش مورد پایش و بررسی قرار می گیرد تا ببینیم از چه طریق می توانیم شرایط موجود را توسعه بدهیم.
🔹به گفته وی؛ موضوع زیرساخت های امداد و نجات ذغالسنگ از مواردی است که قبلاً تأکید شده اما به فراموشی سپرده شده است و امروز تأکید شد به طور جدی پیگیری شود.
🔹استاندار در ادامه از وضعیت راه های شهرستان گفت و متذکر شد: راه های طبس مربوط به این شهرستان نیست بلکه ظرفیتی ملی است که همه کشور از آن منتفع می شوند.
🔹ملانوری گفت: از ظرفیت راه های طبس، مرز ماهیرود، بندر عباس، سیستان و بلوچستان و همه کشور استفاده می کنند لذا به همین نسبت هم باید برای توسعه آن پیگیری شود.
🔹وی به نیاز اعتباری پست برق طبس برای بهره مندی واحدهای صنعتی نیز اشاره کرد و تأکید نمود: با توجه به اهمیت موضوع، کمک می کنیم که این پروژه شتاب بگیرد.
🔹استاندار برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان هم راهکارهایی ارائه کرد و تصریح نمود: اجرای این برنامه ها و انتخاب بهترین راهکار، نیاز به کار کارشناسی دارد و امیدواریم بتوانیم به زودی بهترین تصمیم را در این زمینه بگیریم.
🔹ملانوری از برنامه اش برای رفع مشکلات دامداری های شهرستان نیز گفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانشگاه بیرجند در فهرست دانشگاه‌های سبز جهان قرار گرفت/۳-۲

دانشگاه بیرجند در فهرست دانشگاه‌های سبز جهان قرار گرفت

نام دانشگاه بیرجند براساس نظام رتبه‌بندی گرین‌ متریک (۲۰۲۰) نخستین بار در میان دانشگاه‌های سبز جهان قرار گرفت.

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه بیرجند گفت: با همت شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه بیرجند و با همکاری دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه، نام این دانشگاه اولین ‌بار در فهرست دانشگاه‌های سبز جهان قرار گرفت.

سامان فرزین شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه بیرجند در نظام رتبه‌بندی گرین‌ متریک رتبه ۲۶ کشور را کسب کرد و در این رتبه‌بندی ۹۱۲ دانشگاه از سراسر جهان و ۴۱ دانشگاه از کشورمان حضور داشتند که دانشگاه بیرجند بین دانشگاه‌های جهان رتبه ۶۳۵ را به ‌دست آورد.

وی گفت: این رتبه‌بندی حاصل تلاش تمامی دانشگاهیان است و برای حضور در این رتبه‌بندی، اقدامات دانشگاه توسط دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و شورای راهبری مدیریت سبز به نظام رتبه‌بندی گرین‌ متریک ارسال شد.

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه بیرجند با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ارتقای جایگاه این دانشگاه در جمع دانشگاه‌های سبز جهان گفت: بنا داریم در ۲ سال آینده (سال ۱۴۰۱) جایگاه دانشگاه را به رتبه ۱۰ دانشگاه‌های کشور ارتقا دهیم.

وی افزود: این رتبه‌بندی با هدف ارائه چشم‌انداز جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های مختلف راه‌اندازی شده و از ۶ شاخص کلیدی «محیط زیست و زیرساخت»، «انرژی و تحقیقات اقلیمی»، «مدیریت پسماند»، «آب»، «حمل و نقل» و «آموزش» برای رتبه‌بندی استفاده می‌شود.

فرزین اظهار داشت: سال‌هاست جهان با مشکلات و مسائل زیاد زیست محیطی مانند گرم شدن کره زمین، کمبود منابع آبی، افزایش گازهای گلخانه‌ای و کاهش منابع طبیعی مواجه است که برای جلوگیری از بروز چنین مسائلی آموزش عالی و فعالیت‌های تحقیقاتی مراکز دانشگاهی می‌توانند نقش مهمی در توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست داشته باشند.

نظام رتبه‎‌بندی گرین متریک با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی از سال ۲۰۱۰ اقدام به ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان براساس معیارها و شاخص‌های مرتبط با مسایل زیست محیطی در دانشگاه‌ها کرده است.

گرین متریک ابزاری را برای جلب توجه مدیران و سیاستگذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده است که سالانه بیش از ۱۰ هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی و فهرست مؤسسات برتر در سایت http://greenmetric.ui.ac.id منتشر می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*