حوادث خراسان جنوبی/ کشف ۶۱ قطعه پرنده کمیاب در”بیرجند”

کشف ۶۱ قطعه پرنده کمیاب در”بیرجند”۴

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۶۱ قطعه مرغ”مینا” در ایست و بازرسی”علی آباد” شهرستان”بیرجند” خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ” محمد علی ابراهیمی” اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی علی آباد شهرستان بیرجند هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو ۶۱ قطعه مرغ مینا که به صورت غیر مجاز و قاچاق حمل می شد کشف کردند که در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

سرهنگ ابراهیمی تصریح کرد: کارشناسان ارزش پرنده های کمیاب و قاچاق کشف شده را بالغ بر ۱۲۲ میلیون ریال برآورد کردند که در این زمینه پرونده ای تشکیل و متهم به مقام قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

واژگونی پژو ۴۰۵ در “سربیشه” جان راننده را گرفت۴

 

جانشین انتظامی شهرستان”سربیشه ” از واژگونی پژو ۴۰۵ و جان باختن راننده آن در شهرستان سربیشه خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسین تقی زاده” اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی سواری پژو ۴۰۵ در محور “ماهیرود- درح” بلافاصله نیروهای امدادی و کارشناسان پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان داشت: مأموارن با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک سواری پژو ۴۰۵ که از سمت ماهیرود به طرف درح در حرکت بوده واژگون شده است که بلافاصله راننده خودرو به مرکز درمانی اعزام شد ولی متاسفانه به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ تقی زاده با بیان این که کارشناس پلیس راه علت حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی در کنترل خودرو اعلام کرده است، به رانندگان توصیه کرد: از عجله و شتاب بی مورد هنگام رانندگی خودداری کنند و برای حفظ سلامتی خود و دیگران به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند.

 

 

 

 

کشف سوخت قاچاق در “سربیشه “۴

 

جانشین انتظامی شهرستان”سربیشه” از کشف ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسین تقی زاده”در تشریح این خبر گفت: مأموران یگان امداد شهرستان سربیشه در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق هنگام کنترل محورهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ و یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان سربیشه افزود: مأموران در بازرسی از خودروها ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف که کارشناسان ارزش ریالی آن را ۱۷۰ میلیون ریال برآورد کردند که در این رابطه ۲ متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

جریمه ۱۲۴۶ راننده متخلف در ممنوعیت تردد شبانه/ منع تردد در بیرجند و طبس ادامه‌ دارد۴

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی از اعمال قانون ۱۲۴۶ راننده متخلف در سطح استان در ممنوعیت تردد شبانه خبر داد.

جریمه ۱۲۴۶ راننده متخلف در ممنوعیت تردد شبانه/ منع تردد در بیرجند و طبس ادامه‌ دارد

سرهنگ علیرضا عباسی افزود: از ابتدای اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه هزار و ۲۴۶ راننده متخلف خراسان‌جنوبی به دلیل تردد غیرمجاز در ساعت ۲۱ تا چهار صبح جریمه شدند.

وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح همچنان در شهرستان‌های بیرجند و طبس ادامه دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی عنوان داشت: با اعمال محدودیت‌های کرونایی از اول آذر علاوه بر تعطیلی گرو‌ه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرستان‌های قرمز اعمال شد.

 

 

 

 

 

کشف هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ فاقد مجوز در شهرستان “بیرجند”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”بیرجند” از کشف هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علیرضا فولادی” در تشریح این خبر گفت: صبح روز گذشته ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف و یک متهم دستگیر کردند.

سرهنگ “فولادی” تصریح کرد:در این رابطه یک کامیون توقیف و متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

کشف ۷۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر در”قاین”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”قاین” از کشف ۷۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از اتوبوس مسافربری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمود زال بیکی” در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی شهید “غلامی” این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بازرسی متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودرو ۷۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین تصریح کرد: مأموران در این رابطه خودرو را توقیف و ۳ متهم دستگیر کردند که متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

دستگیری متخلفان شکار در نهبندان/۴

ماموران یگان حفاظت محیط زیست در نهبندان ۲ نفر متخلف شکار و صید را دستگیر کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت : ماموران یگان حفاظت محیط زیست طی دو عملیات جداگانه گشت و کنترل اجرای مقررات شکارو صید درمناطق آزاد شهرستان، موفق به کشف دو قبضه سلاح کمرشکن به همراه ۱۱ عدد فشنگ ساچمه ولاشه دو قطعه کبک شدند.
امیر کوهستانی افزود : پرونده متخلفان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

 

 

 

 

سرنخ جدید از مرگ زن معتاد در سطل زباله

تحقیقات پلیسی برای کشف راز مرگ زن معتادی که جسدش داخل سطل زباله پیدا شده بود با شناسایی خانواده وی وارد مرحله تازه‌ای شد.

 ۵ مهر امسال مأموران شهرداری، داخل سطل زباله‌ای در منطقه زعفرانیه، جسد زن جوانی را پیدا کردند. با اعلام موضوع به پلیس در نخستین بررسی‌ها مشخص شد این زن را بعد از مرگ با دست و پا‌های بسته داخل گونی قرار داده و درون سطل زباله انداخته‌اند. آثار ضرب و جرح روی جسد دیده نشد و همین موضوع احتمال قتل را کمرنگ کرد.

اما در بازرسی سطل زباله یک کیف دستی پیدا شد که شماره تلفنی داخل آن بود و این تنها سرنخ اصلی تیم تحقیق بود.

با استعلامات قضایی، هویت صاحب خط تلفن شناسایی شد. گرچه او اطلاعات زیادی از هویت جسد نداشت، اما مدارکی را در اختیار تیم تحقیق قرار داد که در نهایت هویت زن جوان شناسایی شد.

از سویی مشخص شد دو روز قبل از کشف جسد، مرد جوانی به پلیس رفته و از ناپدید شدن همسرش خبر داده بود. وی گفته بود: از مدتی قبل با همسرم اختلاف داشتم. تا اینکه چند روز قبل به خانه خواهرم رفتیم، چون همسرم اعتیاد داشت از خانه او سرقت کرد. وقتی از این موضوع با خبر شدم با همسرم سمیه دعوا کردم و او هم خانه را ترک کرد. بعد از آن نیز خبری از سمیه ندارم.

با این احتمال که جسد کشف شده متعلق به سمیه باشد مرد جوان به پزشکی قانونی رفته و جسد را شناسایی کرد. تحقیقات نشان می‌داد دو روز بعد از دعوای زن و شوهر، جسد سمیه کشف شده است.

پزشکی قانونی نیز پس از انجام آزمایشات اعلام کرد که زن جوان بر اثر مصرف بیش از حد مواد فوت کرده است. تحقیقات برای شناسایی فرد یا افرادی که جسد را به آن منطقه منتقل کرده‌اند به دستور رحیم دشتبان، بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت ادامه دارد.

 

 

بازداشت نامادری ۴ ماه پس از مرگ پسر ۸ ساله

با گذشت ۴ ماه از مرگ پسر ۸ ساله، نامادری این کودک اعتراف کرد خوردن شربت متادونی که برای خودکشی خریده و در نوشابه ریخته بود باعث مرگ کودک شده است.

 ساعت ۱۰:۳۰ صبح شنبه ۸ شهریور مأموران کلانتری ۱۲۰ سیدخندان از مرگ پسر ۸ ساله‌ای در بیمارستان رسالت باخبر شده و موضوع به بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی پایتخت اعلام شد.

باتوجه به مشکوک بودن مرگ پسر بچه، بازپرس مصطفی واحدی دستور تحقیقات در این خصوص را صادر کرد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که علاوه بر پسر ۸ ساله، برادر ۶ ساله او نیز وضعیت جسمی بدی داشته که او را به بیمارستان لقمان انتقال داده‌اند، اما وی بعد از چند روز بهبود یافت. در ادامه تحقیقات مشخص شد حدود ۹ ماه قبل پدر این دو کودک از همسرش جدا شده و بعد از مدتی نیز با زن جوانی به نام شیما ازدواج کرده است. بچه‌ها نیز با پدر و نامادری شان زندگی می‌کردند، اما یک روز قبل از حادثه برای ملاقات مادرشان رفته و پیش او بوده‌اند. باتوجه به اینکه پدر بچه‌ها، از همسر سابق و همسر جدیدش به خاطر مرگ پسرش شکایت داشت، بازپرس جنایی دستور تحقیق از هر دو زن را صادر کرد.

همزمان دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی نیز صادر شد تا علت مرگ پسر ۸ ساله برملا شود. با انجام آزمایشات، متخصصان پزشکی قانونی علت مرگ را نارسایی تنفسی به دنبال مسمومیت با متادون و دیفن هیدرامین اعلام کردند. همچنین بازپرس جنایی دستور تشکیل کمیسیون پزشکی را صادر کرد تا مشخص شود آیا خوردن متادون عامل مرگ بوده است یا خیر؟

جدایی به خاطر اختلاف
در ادامه تیم تحقیق به سراغ مادر بچه‌ها رفت وی گفت: به خاطر اختلافاتی که با همسرم داشتم از او جدا شدم. چون از نظر مالی نمی‌توانستم بچه‌ها را نگه دارم و از طرفی پدرشان می‌خواست بچه‌ها پیش او باشند پسرهایم نزد او ماندند و قرار شد در هفته دوبار بچه‌ها را ببینم، اما دیر به دیر آن‌ها را می‌دیدم. یک شب قبل از حادثه بچه‌ها را پیش خودم بردم، چون تولد پسر کوچکم چند وقت قبل بود وقتی آن‌ها را به خانه بردم برایش جشن گرفتم. کلی آن شب شاد بودیم و فیلم و عکس گرفته و بچه‌ها در صفحه اینستاگرامشان گداشتند. ساعت ۴ بعد ازظهر، بچه‌ها را برگرداندم. آن موقع بچه‌هایم حالشان خوب بود.

مسمومیت دو ساعته
زن جوان ادامه داد:، اما همان شب حال هر دو پسرم بد شد. نامادری بچه‌ها به اورژانس گفته بود که بچه‌ها با تن ماهی مسموم شده‌اند.

زمانی که خودم را به بیمارستان رساندم، پزشک معالج می‌گفت آثاری از تن ماهی هنگام شست و شوی معده پسر کوچکم دیده نشده است. من بچه هایم را زیاد نمی‌دیدم، اما همان چند باری هم که دیدم دوست نداشتند در مورد نامادری شان حرف بزنند. فقط یکبار که داشتند شیطنت می‌کردند به آن‌ها گفتم آرام باشید، گفتند مامان ما اینجا می‌توانیم بازی کنیم در خانه مامان شیما به ما اجازه نمی‌دهد و ما را دعوا می‌کند.

زن جوان در رابطه با اینکه چه اتفاقی برای بچه هایش رخ داده گفت: پزشک گفته که بچه‌ها متادون خورده‌اند و متادون دو ساعت طول می‌کشد اثر کند. پسر بزرگم ساعت یک نیمه شب در رختخوابش فوت کرد پس باید حدود ساعت ۱۱ شب متادون را خورده باشد. پسر کوچکم می‌گوید که آن شب حال برادرش بد شده و مدام در خواب کابوس می‌دیده، حتی به شیما هم گفته که حال داداشم خوب نیست، اما او توجه نکرده است.

متادون برای خودکشی
در حالی که زن جوان چنین اظهاراتی داشت، نامادری، بازداشت شد. او ابتدا مدعی بود که بچه‌ها را خیلی دوست داشته و به آن‌ها آسیبی نرسانده است. اما در ادامه تحقیقات اظهارات جدیدی مطرح کرد. او مدعی شد که تصمیم به خودکشی داشته و به همین دلیل متادون خریده و در خانه نگه داشته بود که بچه‌ها به اشتباه متادون را می‌خورند. با اعتراف جدید نامادری، او به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران در اختیار کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 

 

 

اظهارات متهم پس از قتل همسرش: کاش خودم را می‌کشتم

مردی که مدعی است به خاطر خیانت همسرش او را به قتل رسانده بزودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

 رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل با مراجعه مردی به پلیس که ادعا می‌کرد در یک جنون آنی همسرش را به قتل رسانده آغاز شد. پس از آن مأموران به محل حادثه در شهرری رفتند. شواهد نشان می‌داد که زن جوان در حالی که شالی دور گردنش پیچیده شده بود بر اثر خفگی جان باخته است.

تشریح ماجرای قتل
با انتقال جسد به پزشکی قانونی، حسن متهم به قتل مورد بازجویی قرار گرفت و در تشریح ماجرا گفت: چند ماه پیش خانه‌ای خریدم، اما کابینت نداشت. شخصی برای ساختن کابینت به خانه‌مان آمد پس از اتمام کار در حالی که فکر می‌کردم دیگر در زندگی‌مان دغدغه‌ای نداریم متوجه تغییر رفتار همسرم شدم و به او شک کردم.

هربار که در این باره با او حرف می‌زدم مینا قضیه را انکار می‌کرد و می‌گفت که خیالاتی شده‌ام، اما همیشه تلفنش اشغال بود و ادعا می‌کرد که با خواهر و مادرش حرف می‌زند تا اینکه یک روز وقتی به خانه آمدم او با ترس و نگرانی تلفنش را برداشت و همه پیامک‌هایش را پاک کرد و بعد هم شخصی پشت سرهم با او تماس می‌گرفت و مینا هم تلفنش را قطع می‌کرد. با اصرار تلفنش را گرفتم و به آن شماره زنگ زدم و متوجه شدم که آن شخص همان کابینت‌سازی است که به خانه ما آمده بود. وی در ادامه افزود: خیلی ناراحت شدم وهمان موقع به همسرم گفتم اگر می‌خواهی می‌توانی از من جدا شوی. او نیز با خونسردی در چشمانم نگاه کرد و گفت مدتهاست دیگر دوستم ندارد و در این چند سال هم فقط من را تحمل کرده است و حالا هم حاضر است به هر قیمتی از من جدا شود. با شنیدن این حرف‌ها در یک لحظه کنترلم را از دست دادم و شالی که سرش بود را دور گردنش پیچیدم و بعد هم سرش را داخل سطل آبی که آنجا بود فرو بردم تا خفه شد. همان موقع پشیمان شدم و سعی کردم او را احیا کنم، اما نشد.

به این ترتیب متهم برای بازسازی صحنه جرم به محل حادثه برده شد و او بار دیگر آنچه رخ داده بود را توضیح داد و گفت: من از کارم پشیمانم. من و مینا همدیگر را دوست داشتیم و زندگی‌مان خوب بود. حتی حاضر بودم او را ببخشم، اما همسرم اصلاً پشیمان نبود و خیلی راحت به من گفت که حاضر نیست به زندگی با من ادامه دهد. همین حالا هم دیگر دوست ندارم زندگی کنم و مرگ برایم بهتر از زنده ماندن است. هر مجازاتی که اولیای دم برایم در نظر بگیرند می‌پذیرم. کاش به جای همسرم خودم را می‌کشتم.
پس از اعترافات متهم و تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و متهم بزودی محاکمه می‌شود.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*