اخبار خراسان جنوبی/ معلم در جمهوری اسلامی ایران باید پرورش انسان را در اولویت قرار دهد

 

«رضا حسنی صفت» عضو شورای شهر بیرجند نیز گفت: شهر بیرجند به دو منطقه برخوردار و کم برخوردار تبدیل شده که بر همین اساس شهرداری تلاش کرده تا به سمت توازن حرکت کند، اما سایر دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و تربیت بدنی در منطقه عدم برخوردار، اقدام مناسبی انجام نداده است.

 

وی افزود: متاسفانه همه بیمارستان ها، مراکز ورزشی، ادارات کل و … در یک سمت شهر مستقر است، در حالی که وقتی اداره و بیمارستانی در یک منطقه ساخته می شود، خدمات را هم تقسیم می کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و گویا قرار بر افتادن هم ندارد، چرا که چنین عزمی وجود ندارد.

 

حسنی صفت در پایان همچنین از خشک شدن بیش از سه هزار و ۴۰۰ درخت در پادگان بیرجند هم گلایه کرد و افزود: احتمالا این درختان به صورت عمدی خشک می شود تا تغییر کاربری آن راحت تر باشد.

 

تلاش برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در خراسان جنوبی ادامه دارد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: اقدامات انجام شده در زمینه بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان، قابل تقدیر است اما برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر باید تلاش کرد.

حمید ملانوری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط مستقر در شهرک صنعتی بیرجند گفت: خراسان جنوبی به لحاظ تعدد معادن و استعدادهای معدنی و واحدهای تولیدی صنعتی جزو استان‌های ویژه است.

وی ادامه داد: با وجود امنیت سرمایه‌گذاری، مرز فعال و مزیت‌های منحصر به فرد استان خراسان جنوبی، اقدامات انجام شده کافی نیست و باید ادامه پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی حضور سرمایه‌گذاران در حوزه اقتصادی استان را ارزشمند خواند و گفت: اینکه جوانان تحصیلکرده و فعال وارد میدان شده و زمینه‌های ایجاد اشتغال خوبی را هم فراهم کرده‌اند، جای تشکر دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید با معرفی هرچه بیشتر مزیت‌های نسبی استان، نسبت به جذب سرمایه‌گذارانی برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها تلاش کنیم.

ملانوری افزود: حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران ضمن ایجاد رونق و جهش در تولید استان، ارزش افزوده فراوانی را هم به همراه دارد.

وی خام‌فروشی را بزرگترین آسیب برای ظرفیت‌های موجود عنوان کرد و گفت: با خام‌فروشی، ذخایر و داشته‌های استان را به ثمن بخس عرضه می‌کنیم در حالی که با اندک تغییر و تبدیل آن به مصنوعات خاص، ارزش واقعی آن محصول عاید می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در جریان فرآوری هر محصول از مرحله استحصال تا تولید مصنوعات مرتبط، واحدهای تولیدی کوچکی فعال می‌شوند که در اشتغالزایی و ایجاد درآمد سهم بسزایی دارند.

وی افزود: وجود مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی متعدد با حدود ۵۰ هزار دانشجو و جوانان تحصیلکرده، توانمند و با انگیزه، ظرفیت‌های خوبی هستند که می‌توانند در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان و ایجاد ارزش افزوده به کمک ما بیایند.

استاندار خراسان جنوبی امروز با حضور در شهرک صنعتی بیرجند از پنج واحد تولیدی فعال در این مجموعه بازدید و با مدیران آنها گفت و گو کرد.

ملانوری از نزدیک روند فعالیت کارخانه تولید آرد سفید گلبرگ، شرکت صنایع سنگ پاسارگاد، شرکت مهراس کویر در زمینه تولید لوله یو پی وی سی و واحد تولید ماسک را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و با حضور وی طرح توسعه کارخانه تولید کننده انواع لوله و اتصالات یو پی وی سی افتتاح شد.

راه‌های روستایی در خراسان جنوبی بازگشایی شد

راه‌های روستایی در خراسان جنوبی بازگشایی شد

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: برخی راه‌های روستایی استان امروز (یکشنبه) بر اثر بارش برف بسته شد که نیروهای راهداری و عملیاتی اقدام به بازگشایی آنها کردند.

سید ابوالحسن میرجلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف اکنون در پنج شهرستان خراسان جنوبی گزارش شده که علاوه بر گردنه ها و نقاط مستعد در روستاها هم شاهد بارش برف هستیم.

وی گفت: جاده‌های استان با توجه به اینکه اولین بارش برف سال جاری را شاهد هستیم، لغزنده است و روند کاهشی دما ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: بارش‌ها تا اواخر امشب و فردا (دوشنبه) غالبا به صورت برف خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون خسارتی از بارندگی‌ها در استان اعلام نشده است افزود: مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت الزام به سفر حتما تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

سامانه بارشی اواخر وقت دیروز وارد خراسان جنوبی شد و امروز (یکشنبه) به صورت بارش باران و برف در اغلب نقاط استان تقویت شد.

 

 

 

تأکید بر جذب سهمیه مسکن اقشار کم درآمد خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی بر ایجاد وحدت رویه در دستگاه‌های متولی برای جذب صددرصدی سهمیه مسکن اقشار کم درآمد استان تأکید کرد.

آقای ملانوری در جلسه کمیته راهبری تأمین مسکن اقشار کم درآمد استان گفت: جذب کامل سهمیه اختصاص یافته و شتاب بخشی به روند اجرای کار، دو موضوع مهمی است که باید در اولویت کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.
وی افزود: زمان تعیین شده برای تکمیل ۲ هزار و ۵۰۰ واحد از مجموع ۶ هزار واحد مسکن شهری استان ۱۵ دی است که باید برای افزایش این بازه زمانی و تعیین مهلت تا پایان سال، رایزنی و مکاتبه لازم انجام شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: شرایط آب و هوایی اجازه تکمیل واحد‌ها در این مدت کوتاه را نمی‌دهد.
وی با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم در شهرها، اجاره نشینی است که ضمن تحمیل هزینه‌های گزاف برای پرداخت اجاره مسکن، نگرانی جابه جایی را نیز به همراه دارد، افزود: طرح‌هایی همچون اقدام ملی ، ۶ هزار واحد مسکن شهری و ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی  فرصت‌های خوبی برای تأمین اصلی‌ترین نیاز مردم است.
ملانوری گفت: با توجه به اهمیت این موضوع و تأثیری که این طرح‌ها در رفع دغدغه مردم دارند، باید با همکاری و همراهی همه حوزه ها، نسبت به تحقق کامل آن‌ها اقدام کنیم.
وی افزود: با اعمال تغییرات لازم در شیوه نامه اجرایی این طرح ها، باید موقعیت را برای جذب حداکثری افراد واجد شرایط فراهم کنیم.
استاندار بر بسیج امکانات و ظرفیت‌ها برای جذب کامل اعتبارات تخصیصی به این طرح‌ها در استان تأکید کرد.

۲ کشته در برخورد پراید با تریلی در بیرجند

برخورد یک دستگاه پراید با تریلی در بیرجند ۲ کشته برجای گذاشت.

رئیس پلیس راه  استان گفت: ساعت ۱۶ و ۵۶ دقیقه عصر امروز  بر اثر برخورد سواری پراید با تریلی هوو بین پل غدیر تا تپه پایه یکم در شهرستان بیرجند دو نفر از سرنشینان پراید جان باخت و یک نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ علیرضا رضایی افزود: علت حادثه تجاوز به چپ سواری پراید اعلام شده است.

 

آغاز پویش بخشش اجاره بهای واحد‌های تجاری و مسکونی اصناف

پویش بخشش اجاره بهای واحد‌های تجاری و مسکونی اصناف خراسان جنوبی با عنوان پویش بخشنده_باشیم آغاز شد.

همراهی بی نظیر اصناف خراسان جنوبی در قطع زنجیره کرونا و در اولویت قرار دادن سلامت مردم و همچنین مشارکت بازاریان و کسبه شریف در کار‌های خیر از جمله کمک‌های مومنانه، می‌طلبد که اکنون در شرایطی که طرح محدودیت فعالیت اصناف اجرا شده است، در کنار اصناف شریف باشیم و همدیگر را در مسیر گذر از بحران کرونا یاری کنیم.
از تمامی صاحبان املاک تجاری و مسکونی استان که در املاک خود پذیرای اصناف استان هستند خواهشمندیم با پیوستن به این پویش و اقدام در راستای بخشش اجاره بها و یا امهال آن برای این قشر عظیم و همیشه‌ همراه استان ، گره گشا و قدردان از خودگذشتگی این عزیزان باشند.

تشییع مادر شهید حسین ایاز در سرایان

مادر شهید عشایر و جهادگر حسین ایاز در سه قلعه سرایان تشییع و به خاک سپرده شد.

رقیه ایوبی نژاد مادر شهید حسین ایازی از شهدای عشایر و جهادگر استان بر اثر کهولت سن در ۸۰ سالگی به فرزند شهیدش پیوست و در جوار فرزندش در مزار شهدای شهر سه قلعه آرام گرفت.

شهید حسین ایازی در سن ۱۸ سالگی در تاریخ ۱۲ اسفند سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در فردوس

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فولادی گفت: در راستای تأمین امنیت اجتماعی، روانی و مطالبات شهروندان، طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان  فردوس اجرایی شد.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی چند نقطه آلوده در سطح شهرستان  فردوس  را که به محل فعالیت خرده فروشان موادمخدر تبدیل شده بود شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس گفت: مأموران در پاکسازی از این نقاط ۷ توزیع کننده و مصرف کننده مواد مخدر را دستگیر و ۲۲ گرم مواد مخدر صنعتی کشف کردند.

وی افزود: در این رابطه ۳ باب منزل که به پاتوق مصرف و توزیع مواد مخدر تبدیل شده بود با دستور مقام قضائی پلمب شد.

 

ایجاد ۳۸هزار شغل در کشور با راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار/۲-۳

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور: صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار این نهاد، تاکنون با پرداخت تسهیلات، ۳۸هزار نفر را در کشور صاحب شغل کرده اند.

 سردار زهرایی امروز در نشست خبری در بیرجند، راه اندازی این صندوق‌ها را از مهمترین فعالیت‌های بسیج سازندگی در چند سال اخیر اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۲۳هزار صندوق قرض الحسنه در کشور فعالند که با استقبال خوب مردم، بیش از یک میلیون نفر عضو دارند.

 

وی کیفی سازی و پایدارسازی صندوق‌ها را از اولویت‌های امسال بسیج سازندگی دانست و افزود: این صندوق‌ها باید به سمت تشکیل تعاونی و فعالیت در رسته شغلی مزیت داری بروند تا زمینه ساز ایجاد اشتغال بیشتری شوند.

محرومیت زدایی از روستاها و حاشیه شهرها اولویت بسیج سازندگی

۱۲ هزار طرح محرومیت زدایی سال آینده با اولویت مناطق روستایی و محلات حاشیه شهر‌ها در کشور اجرا می‌شود.

، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری در بیرجند گفت: اولویت ما در این طرح‌ها آب روستایی، فاضلاب، خانه بهداشت و مسائل فرهنگی حاشیه شهر‌ها و مسکن محرومان خواهد بود.

سردار زهرایی با اشاره به اجرای ۱۰ هزار و ۲۳۰ طرح عمرانی محرومیت زا در ۶۶۵ دهستان کشور افزود: تاکنون از این تعداد ۸ هزار طرح به اتمام رسیده است و مابقی هم با همت جهادگران و بسیجیان در آینده به بهره برداری می‌رسد که افتتاح ۳۷۷ طرح فردا در خراسان جنوبی با حضور سردار سلیمانی از جمله این طرحهاست.

وی تخصصی شدن گروه‌های جهادی برای ارائه خدمات تخصصی در جغرافیای مشخص به محرومان را از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی دانست و گفت: نهضت کمک مومنانه از مصادیق تخصصی شدن گرو‌های جهادی است که مرحله سوم آن اختصاص به اجرای طرح سردار شهید سلیمانی دارد تا با همکاری وزارت بهداشت با بیماریابی و ارائه خدمات به نیازمندان و افراد مبتلا، در قطع زنجیره کرونا گام برداریم.

خیرین نیم تن گل زعفران به امامزاده سید ابوالقاسم سرایان اهدا کردند/۲

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان گفت: مردم خیر این شهرستان نیم تن گل زعفران برای ساخت و ساز بنای امامزاده سید ابوالقاسم روستای قاسم آباد سرایان اهدا کردند.

سعید وکیل زاده افزود: مردم شهرستان سرایان همزمان با فصل برداشت زعفران حدود ۵۰۰ کیلوگرم زعفران نذر امامزاده سید ابوالقاسم روستای قاسم آباد برای تکمیل فعالیت‌های عمرانی این امامزاده کردند.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی گل‌های اهدا شده ۳۰۰ میلیون ریال است گفت: این رقم طبق نیت خیران صرف امور عمرانی این آستان مقدس خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان با اشاره به موقعیت جغرافیایی امامزاده سید ابوالقاسم سرایان اظهار داشت: این مکان مقدس در ۳۰ کیلومتری مرکز شهرستان سرایان، در بخش سه قلعه روستای قاسم‌آباد واقع شده است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح جامعه امامزاده سید ابوالقاسم عملیات اجرایی شبستان به مساحت ۸۰۰ متر مربع از سال ۹۳ شروع شده که اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما با توجه به شیوع ویروس کرونا مراجعه و نذورات مردم کفاف هزینه‌های عمرانی را نداشته لذا از کمک های نقدی و غیرنقدی خیران در این راستا استفاده می‌شود.

سال گذشته نیز مردم این شهرستان ۵۸۰ کیلوگرم گل زعفران برای عملیات عمرانی بقعه متبرکه امامزاده سیدابوالقاسم روستای قاسم آباد و امامزاده سیدحسن روستای دوست آباد اهدا کردند.

شهرستان سرایان در شمال غربی خراسان جنوبی و ۱۶۰ کیلومتری بیرجند واقع شده و دارای ۶ بقعه متبرکه است.

 

 

 

 

بخشدار سه قلعه:
خیرین احداث ۳۰ واحد مسکن محرومین در سه قلعه را متعهد شدند/۲
بخشدار سه قلعه گفت: خیرین مسکن ساز بیرجندی احداث ۳۰ واحد مسکونی را جهت تامین مسکن خانواده های نیازمند شهر سه قلعه را متعهد شدند.
«مجید باستانی‌فر» در گفتگو با  خبرگزاری شبستان  از روند رو به رشد احداث مسکن در این شهر در دو ساله اخیر خبر داد و گفت: کار تشکیل پرونده و واگذاری زمین ۲۰۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی در این شهر آغاز شده است.

وی تامین زمین مورد نیاز واحد‌های مسکن خیر ساز را یادآور شد و افزود: تمامی امتیازات این واحدها از جمله آب و برق، گاز و پروانه به صورت رایگان در اختیار شرکت خیرین مسکن ساز قرار خواهد گرفت.

وی با تقدیر از اقدام خوب خیرین به مشکلات حقوقی در مسیر احداث مسکن مهر و واگذاری زمین در این شهر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل وجود مشکلات حقوقی در واگذاری اراضی طرح مسکن مهر عملاً این طرح با مشکل مواجه شده است و با پیگیری‌های انجام شده امید می رود کار احداث ۱۰۰ واحد مسکن مهر در قالب طرح جدید اقدام ملی به متقاضیان واگذار شود.

باستانی‌فر الحاق پنج هکتار از اراضی حاشیه شهر به بافت شهری سه قلعه توسط مسکن و شهرسازی را یادآور شد و افزود: با الحاق این اراضی مشکل احداث واحدهای مسکونی متقاضیان طرح اقدام ملی و مسکن محرومین تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.

قضاوت داور خراسان‌جنوبی در لیگ برتر کشتی /۷

فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران از داور بین المللی کشتی خراسان جنوبی برای قضاوت در مسابقات لیگ برتر دعوت به عمل آورد.

کاظم عقیقی داور بین المللی کشتی استان در رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد جام یادگار امام (ره) گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به مدت سه روز در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی بر سکوی قضاوت می‌نشیند.

 کسب ۲ مدال رنگی دانشجویی خراسان‌جنوبی در مسابقات مؤسسات آموزش‌عالی/۷

دانشجویان دانشگاه بیرجند در مسابقات آنلاین مجازی دانستنی‌های ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی کشور دو مدال رنگی را به گردن آویختند.

در این مارتن ملی که به میزبانی دانشگاه کوثر بجنورد برگزار شش بیژن هوشمندمقدم با کسب مدال طلا بر سکوی نخست ایستاد و علی رستمیان نیز با گردن‌آویز نقره در جایگاه دوم رقابت‌ها قرار گرفت.

اختصاص ۴ میلیارد تومان به پروژه های آبرسانی زیرکوه/۲
فرماندار زیرکوه با بیان اینکه چهار میلیارد و ۴۳۱ میلیون تومان اعتبار برای پروژه های آبرسانی زیرکوه تعیین شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تنها ۳۰ درصد از این اعتبارات تخصیص یافته است.

«محمدحسین عربشاهی» افزود: با توجه به شرایط فعلی یکی از اولویت های مهم در شهرستان زیرکوه موضوع آب شرب است.

فرماندار زیرکوه در ادامه گفت: خشکسالی های چندین ساله بر پیکره این شهرستان کویری و مرزی باعث ضعف و کاهش منابع تامین آب به ویژه قنوات و چاه های نیمه عمیق تامین آب شرب روستاها شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه عمر بالای شبکه های انتقال آب و فرسودگی آن باعث دو برابر شدن مشکلات این شهرستان شده است، افزود: از مجموع ۹۰۰ کیلومتر شبکه آب شرب شهرستان زیرکوه حدود ۲۵۰ کیلومتر آن با فرسودگی شدید مواجه است.

فرماندار زیرکوه با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد ۶ پروژه آبرسانی در دست اقدام و اجرا است، افزود: با اتمام پروژه های نیمه تمام در سال جاری، تعدادی از روستاهای این شهرستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
 تغییر رنگ استان مرهون همدلی مردم با ستاد مدیریت بیماری کروناست۲-۳

استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: تغییر رنگ استان از قرمز به نارنجی (به استثناء شهرستان طبس) را مرهون همدلی و همراهی مثال زدنی مردم با ستاد مدیریت بیماری کرونا دانست.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری در ادامه به مبحث مهم عادی انگاری مردم در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: بعد از کسب موفقیت بزرگ استان در تغییر رنگ از قرمز به نارنجی، بزرگترین آسیب به آن، عادی انگاری این بیماری از طرف مردم است که می تواند باعث از بین رفتن تمامی زحمات هفته های اخیر باشد.
وی با اشاره به در پیش رو بودن مراسم سنتی شب یلدا گفت: برگزاری شب نشینی های شبانه و دورهمی ها بویژه شب یلدا می تواند پاشنه آشیل همه تلاش های صورت گرفته باشد، لذا از مردم می خواهیم همچون گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بهبود وضعیت استان در مبارزه با ویروس کرونا کمک نمایند.
استاندار به آمار ۹۸ درصدی استفاده کارکنان ادارات،۹۶ درصدی (صنوف) و ۹۶ درصدی مراجعین استان از ماسک اشاره کرد و گفت: فرمانداران سراسر استان به منظور بهبود بیش از پیش آمار استفاده کنندگان از ماسک، با ادارات مکاتبه نمایند.
وی به استمرار اعمال محدودیت های کرونایی و تردد شبانه در شهرستان های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با وضعیت نارنجی اشاره کرد و گفت: بر همین اساس تردد های شبانه در بیرجند و طبس از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح همچنان ممنوع می باشد.

 

 

 

 

 

تحقق آرمانهای انقلاب نیازمند همت دانشجویان انقلابی

با همت و تلاش دانشجویان انقلابی به آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران خواهیم رسید.

نماینده، ولی فقیه در استان در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بیرجند که به مناسبت روز دانشجو به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد گفت: معلم باید به سوی آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران حرکت کند و پرورش را در اولویت قرار دهد.
آیت الله عبادی با اشاره به اینکه آموزش به تنهایی نباید مد نظر قرار گیرد، افزود: آموزشی که موجب از بین رفتن و نابودی شود نه تنها فاید‌های ندارد بلکه سبب ناامنی در جهان می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
معلم در جمهوری اسلامی ایران باید پرورش انسان را در اولویت قرار دهد

تلاش دانشجویان انقلابی سبب تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش بدون پرورش باعث تربیت افرادی می‌شود که دنیا را نا امن کرده است گفت: با همت و تلاش دانشجویان انقلابی به آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران خواهیم رسید.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با رئیس و جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بیرجند به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: آموزش به تنهایی نباید مدنظر قرار گیرد چرا که در جهان افرادی که باعث ناامن شدن و خونریزی در زمین شدند افراد بی سواد نیستند و آموزش بالایی دارند.

وی با بیان اینکه مهمترین سرمایه هستی که انسان است به دست آموزش و پرورش سپرده شده است گفت: معلمی شغلی است که با بقیه مشاغل تفاوت اساسی دارد چرا که معلم فردی است که نسل‌های آینده را علاوه بر آموزش، پرورش نیز بدهد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه همواره آموزش به تنهایی نباید مدنظر آموزش و پرورش باشد گفت: در جهان می‌بینیم تمام افرادی که باعث ناامن شدن زمین و کشتار و خونریزی شده‌اند افراد بی سواد نیستند، بلکه افرادی هستند که از نظر آموزش در بالاترین سطوح قرار دارند به نحوی که بمب‌هایی از قبیل بمب هیدروژنی و اتمی می‌سازند که باعث از بین رفتن تمام موجودات می‌شود.

وی تاکید کرد: آموزشی که باعث از بین رفتن و نابودی شود نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه سبب ناامنی در جهان می‌شود.

عبادی بیان کرد: معلم صحیح معلمی است که ابتدا انسانیت را در فردی پرورش داده و سپس به آن فرد آموزش دهد، آن زمان تمام این آموزش مفید و برای جامعه بشری هدایت است و معلم در جمهوری اسلامی ایران باید به سوی این آرمان حرکت کند و ابتدا پرورش را در اولویت قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان اینکه در روایت داریم انسان باید امورات خود را به بخش‌های مختلف تقسیم کند گفت: برخی تصور می‌کنند منظور از عبادت یعنی همان زمانی که برای نماز گذاشته می‌شود، در حالی که این گونه نیست.

وی ادامه داد: خداوند به عبادت انسان نیاز ندارد بلکه این انسان است که به عبادت خدا نیازمند است تا پرورش یابد و این پرورش در گرو عبادت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آرمان انقلاب اسلامی ایران از آرمان‌های پیامبران و اسلام گرفته شده و زمانی که این آرمان عملی شود تمام زمین از نور الهی سرشار خواهد شد اما شرط آن این است که انسان پرورش پیدا کند و به جایی برگردد که حقیقت دین اوست.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ اکثر افرادی که در دنیا برجسته شدند به نحوی تحت تاثیر معلم خوب قرار داشتند گفت: همین طور افرادی که در دنیا باعث ایجاد رنج و عذاب شده اند نیز تحت تاثیر افراد آموزش دهنده خود بودند.

در ابتدای این دیدار، رئیس دانشگاه و نمایندگان تشکل های بسیج دانشجویی و انجمن صنفی این دانشگاه به نمایندگی از دانشجو معلمان به ارائه نظرات، مطالبات و دغدغه‌های دانشجویی پرداختند.

 

 

کشف یک میلیارد ریال کالای احتکار شده در بیرجند/۴

مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی خراسان جنوبی در بازرسی از یک انبار یک میلیارد ریال کالای احتکار شده کشف کردند.

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی استان در پی ایجاد نشانگاه‌های اقتصادی در بنگاه‌های اقتصادی، اطلاعاتی دریافت کردند که در یک انبار واقع در بلوار شعبانیه شهرستان بیرجند مقادیر زیادی چای و روغن و انواع پوشاک دپو شده که موضوع پیگیری و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ ابراهیمی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی محل شناسایی شده را بازرسی کردند که در بازرسی از این انبار ۵۰۰ بسته یک کیلوگرمی چای، ۶۸۰ قوطی انواع روغن و ۲۱ هزار عدد انواع پوشاک که به صورت غیر قانونی احتکار شده بود کشف کردند.

وی گفت: بررسی مأموران حاکی از این است که کالای کشف شده تاریخ قدیم است و متهم اخیرا هیچ گونه فروشی از این انبار نداشته است و همچنین مشخص شد که این انبار در سامانه سازمان صمت ثبت نشده  که انبار کشف شده پلمپ شد.سرهنگ ابراهیمی  افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

 

 

 

افتتاح طرح توسعه کارخانه لوله و اتصالات upvc

با حضور استاندار خراسان جنوبی ، طرح توسعه کارخانه لوله و اتصالات upvc به بهره برداری رسید.

شرکت مهراس کویر در این فاز سالانه ۳ هزار و ۶۰۰ تن لوله یو پی وی سی تولید خواهد کرد.
این واحد تولیدی برای فعال شدن این بخش، احداث بنا و خرید تجهیزات و ماشین آلات لازم ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده و پیش بینی می‌شود با فعال شدن تمام این بخش، زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای ۴۰ نفر نیز فراهم شود.

شرکت مهراس کویر در شمار واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط استان است که در بهمن ماه سال ۱۳۸۶ به بهره برداری رسیده و تاکنون به طور متوسط در هر ۵۰ روز فعالیت، یک نفر از جوانان استان را جذب کرده است.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری اولیه ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح شده و به تولید انواع لوله و اتصالات یو پی وی سی جهت مصرف در فاضلاب ساختمان‌ها مشغول است.

ظرفیت تولید سالانه این کارخانه ۹ هزار و ۵۰۰ تن است.

مرگ ۳نفر بر اثر ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

مبتلایان کرونا به ۱۳ هزار و ۳۱۵ نفر رسید/۲-۳

با شناسایی ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی آمار مبتلایان این بیماری به ۱۳ هزار و ۳۱۵ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۰۸ آزمایش انجام شده ۵۳ بیمار شامل ۱۶ بستری و ۳۷ بیمار سرپایی شناسایی شدند.
دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۸ نفر از بیرجند، ۲ نفر از فردوس، ۷ نفر از قاین، ۸ نفر از طبس، ۳ نفر از درمیان، ۱ نفر از سربیشه و ۲۴ نفر از زیرکوه بودند و موردی در شهرستان‌های خوسف، سرایان، بشرویه و نهبندان شناسایی نشد.
وی گفت: هم اکنون ۲۳۱ بیمار حاد تنفسی شامل ۱۳۸ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۴۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند و حال ۱۵ نفر از آن‌ها وخیم است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ بیمار حاد تنفسی در بیمارستانها پذیرش شدند و در همین مدت ۵۸ بیمار شامل ۳۰ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.
دکتر مهدی زاده افزود: همچنین با ثبت ۳ مورد فوت جدید ناشی از بیماری کرونا ، تعداد قربانیان این بیماری در خراسان جنوبی به ۶۴۲ نفر رسید.
تا روز گذشته ۳۰ هزار و ۷۴۸ آزمایش تشخیص کرونا انجام شد که ۱۳ هزار و ۳۱۵ بیمار کرونا مثبت شناسایی شدند.

 

 

 

شهردار بیرجند:
مرکز جمع آوری پسماند در بیرجند با ۸ میلیارد تومان اعتبار ساماندهی شد
جاوید با بیان اینکه مرکز جمع آوری پسماندهای شهری در انتظار تعیین پیمانکار است، گفت: این پروژه با اعتبار هشت میلیارد تومان ساماندهی شده است.

 «محمدعلی جاوید» در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه شهرداری از ۵۶ میلیارد تومان در سال ۹۶، اکنون به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: مبنای کار شهرداری تمرکز بیشتر نسبت به انجام فعالیت در مناطق کمتر برخوردار است.

 

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه پارک جنگلی اکنون در مرحله تکمیلی است و در اردیبهشت ماه افتتاح می شود، افزود: از دیگر خدمات شهرداری تعویض عمده شبکه های سنتی آبیاری فضای سبز است. همچنین خط انتقال هشت کیلومتری از جنوب شهر به شمال شهر برای آبیاری فضای سبز اجرا شده است.

 

جاوید ادامه داد: پروژه فرهنگسرای بیرجند دارای سالن اجتماعات دو هزار نفری و چند سالن جانبی با دو هکتار محوطه است که تاکنون برای آن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که حتی یک ریال آن هم اعتبار دولتی نبوده است.

 

وی با بیان اینکه مرکز جمع آوری پسماندهای شهری در انتظار تعیین پیمانکار است، عنوان کرد: این پروژه  با اعتبار هشت میلیارد تومان ساماندهی شده که پس از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، دستگاه ها نصب خواهد شد.

 

شهردار بیرجند با اشاره به تکمیل مرکز متکدیان و گرم خانه بیرجند ادامه داد: ایجاد مرکز بیرجندشناسی با اعتبار ۱٫۵ میلیارد تومان، دیوار یخی بیرجند با اعتبار یک میلیارد تومان از دیگر پروژه ها بوده که آماده بهره‌برداری است.

 

جاوید در ادامه ساخت پارکینگ طبقاتی حکیم نزاری، طرح میدان آیت الله عبادی با اعتبار ۳٫۵ میلیارد تومان و طرح میدان شهید سلیمانی، ایجاد مجموعه های فرهنگی، ورزشی، طرح بند دره و … را از دیگر برنامه های شهرداری بیرجند عنوان کرد.

 

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه ۱۱ هکتار برای ساخت میدان در وسط شهر برای اجرای برنامه ها و مناسبت ها در نظر گرفته شده است، گفت: باغ مفاخر در قسمتی از اراضی پادگان اجرا می شود که از ۱۰ هکتار ارتش، تاکنون هفت هکتار در اختیار شهرداری قرار گرفته و یک هکتار هم خود شهرداری به آن اضافه خواهد کرد.

 

حجت الاسلام «مهدی عبدالرزاق نژاد» عضو شورای شهر بیرجند نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت شورای فرهنگ عمومی، افزود: در دوره پنجم، متاسفانه جلسات شورای فرهنگ عمومی یا برگزار نشده و یا هم بسیار محدود بوده است، در حالی که برگزاری این جلسات بسیاری از معضلات فرهنگی را قابل حل می کند.

 

«مرتضی یزدان شناس» عضو دیگر شورای شهر نیز اشاره ای به بحث زمین های ۴۳۵ هکتاری واگذاری شده توسط راه و شهرسازی برای اسکان ۴۲ هزار نفر در منطقه زعفرانیه اشاره کرد، در حالی که این زمین ها روی گسل قرار دارد.

 

وی افزود: با توجه به نبود زیرساخت ها، ساخت و ساز در این منطقه معضلات زیادی را برای شهر ایجاد خواهد کرد که اکنون این موضوع از دست استان و شورای شهر خارج شده است.

 

این عضو شورای شهر بیرجند همچنین با توجه به کمبود آب در استان، بر توجه و استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز تاکید کرد.

 

«رضا حسنی صفت» عضو شورای شهر بیرجند نیز گفت: شهر بیرجند به دو منطقه برخوردار و کم برخوردار تبدیل شده که بر همین اساس شهرداری تلاش کرده تا به سمت توازن حرکت کند، اما سایر دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و تربیت بدنی در منطقه عدم برخوردار، اقدام مناسبی انجام نداده است.

 

وی افزود: متاسفانه همه بیمارستان ها، مراکز ورزشی، ادارات کل و … در یک سمت شهر مستقر است، در حالی که وقتی اداره و بیمارستانی در یک منطقه ساخته می شود، خدمات را هم تقسیم می کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و گویا قرار بر افتادن هم ندارد، چرا که چنین عزمی وجود ندارد.

 

حسنی صفت در پایان همچنین از خشک شدن بیش از سه هزار و ۴۰۰ درخت در پادگان بیرجند هم گلایه کرد و افزود: احتمالا این درختان به صورت عمدی خشک می شود تا تغییر کاربری آن راحت تر باشد.

 

 

 

در دیدار با نماینده مردم بیرجند در مجلس مطرح شد؛

ساماندهی مرکز جمع آوری پسماند/ خشک شدن۳۴۰۰اصله درخت پادگان بیرجند

ساماندهی مرکز جمع آوری پسماند/ خشک شدن۳۴۰۰اصله درخت پادگان بیرجند

شهردار بیرجند از ساماندهی مرکز جمع آوری پسماند این شهر با اعتبار ۸ میلیارد تومان خبرداد.

محمدعلی جاوید عصر شنبه در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف اظهار کرد: بودجه شهرداری از ۵۶ میلیارد تومان در سال ۹۶، اکنون به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه تمرکز فعالیت‌های شهرداری بر مناطق کمتر توسعه یافته است، بیان‌کرد: بزرگترین پروژه فرهنگی شهر نیز پروژه فرهنگسرای بیرجند است که تاکنون برای آن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که حتی یک ریال آن هم اعتبار دولتی نبوده است.

جاوید با بیان اینکه ایجاد مرکز بیرجند شناسی نیز از دیگر پروژه‌های شهرداری بیرجند است، افزود: برای این پروژه ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری نیز مرکز جمع‌آوری پسماندهای شهری با ۸ میلیارد تومان سامان‌دهی شد، اظهار کرد: ساخت پارکینگ طبقاتی حکیم‌نزاری، طرح میدان آیت الله عبادی با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان، طرح میدان شهید سلیمانی، پارک جنگلی و طرح بند دره و … از دیگر برنامه‌های شهرداری بیرجند است.

شهردار بیرجند ادامه‌داد: ۱۱ هکتار هم برای ساخت میدان در وسط شهر برای اجرای برنامه‌ها و مناسبت‌ها و همچنین استفاده به عنوان پارک در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد عضو شورای شهر بیرجند نیز در این جلسه با انتقاد از عدم برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی گفت: افزایش قیمت‌ها سبب شده تا شرایط زندگی و معیشتی خانواده‌ها با سختی مواجه شود و حتی کمک‌های صد هزار تومانی هم تاثیری نخواهد داشت.

عبدالرزاق‌نژاد همچنین با تأکید بر اهمیت شورای فرهنگ عمومی، افزود: در دوره پنجم، متاسفانه جلسات شورای فرهنگ عمومی بیرجند یا برگزار نشده و یا هم بسیار محدود بوده است، در حالی که برگزاری این جلسات بسیاری از معضلات فرهنگی را حل می‌کند.

مرتضی یزدان شناس عضو دیگر شورای شهر بیرجند نیز اشاره‌ای به بحث زمین‌های ۴۳۵ هکتاری واگذاری شده توسط راه و شهرسازی برای اسکان ۴۲ هزار نفر در منطقه زعفرانیه بیرجند اشاره‌کرد و گفت: متأسفانه این زمین‌ها روی گسل قرار دارد.

«رضا حسنی صفت» عضو شورای شهر بیرجند نیز گفت: شهر بیرجند به دو منطقه برخوردار و کم برخوردار تبدیل شده که بر همین اساس شهرداری تلاش کرده تا به سمت توازن حرکت کند، اما سایر دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و تربیت بدنی در منطقه عدم برخوردار، اقدام مناسبی انجام نداده است.

 

وی افزود: متاسفانه همه بیمارستان ها، مراکز ورزشی، ادارات کل و … در یک سمت شهر مستقر است، در حالی که وقتی اداره و بیمارستانی در یک منطقه ساخته می شود، خدمات را هم تقسیم می کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و گویا قرار بر افتادن هم ندارد، چرا که چنین عزمی وجود ندارد.

 

حسنی صفت در پایان همچنین از خشک شدن بیش از سه هزار و ۴۰۰ درخت در پادگان بیرجند هم گلایه کرد و افزود: احتمالا این درختان به صورت عمدی خشک می شود تا تغییر کاربری آن راحت تر باشد.

 

رئیس شورای شهر بیرجند:

فرهنگ سرای بیرجند دهه فجر افتتاح می‌شود

فرهنگ سرای بیرجند دهه فجر افتتاح می‌شود

بیرجند- رئیس شورای شهر بیرجند گفت: پروژه فرهنگ‌سرای بیرجند در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم تقی زاده عصر شنبه در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در سال ۹۶ بودجه شهرداری بیرجند ۶۰ میلیارد تومان بود که در آن زمان با مشکلاتی در پرداخت اضافه کار کارکنان شهرداری و مطالبات پیمانکاران مواجه بودیم.

رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه با درآمدهای حاصل از ساخت و سازهای شهری و همچنین پیگیری و موظف کردن دستگاه‌ها و ادارات به پرداخت مطالبات و افزایش درآمدها، شهرداری بیرجند فعال‌تر شد، بیان‌کرد: ۷۰ درصد بودجه شهرداری بیرجند در شمال شهر هزینه شد و این مسئله در منطقه مهرشهر نمود بیشتری داشت.

تقی زاده افزود: از جمله پروژه‌های اجرا شده در مهرشهر پارک خطی مهرشهر، پارک آیت الله بهجت، تغییر کاربری یک زمین برای احداث بازارچه و در دستور کار بودن پارک سه هکتاری است.

پارک بزرگ جنگلی اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح می‌شود

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های شهرداری بیرجند گفت: پروژه فرهنگ‌سرای بیرجند و سالن همایش‌های شهرداری بیرجند در دهه فجر، پارک خیابان انقلاب تا پایان سال جاری و پارک بزرگ جنگلی هم در اردیبهشت ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس شورای شهر بیرجند اظهار کرد: متأسفانه در مناطق سجادشهر، مهرشهر و زعفرانیه که زمین‌ها واگذاری اداره راه و شهرسازی بوده اصلاً زمین مناسبی برای فضای سبز یا فضاهای آموزشی اختصاص نیافته است.

تقی زاده بیان‌کرد: ۶۰ درصد بودجه شهرداری بیرجند در هزینه‌های جاری و ۴۰ درصد در مباحث عمرانی هزینه می‌شود در حالی که این تقسیم بندی در گذشته به نسبت ۸۰ درصد جاری و ۲۰ درصد عمرانی بوده است.

وی از جمله برنامه‌های آینده شهرداری بیرجند را ایجاد مرکز بیرجند شناسی در سال آینده، برگزاری جشنواره‌ای برای هنرمندان دیواره نگاری و طراحی و نصب المان عنوان کرد و افزود: برخی از موضوعات مهم شهر بیرجند نیز پیگیری نماینده مجلس را می‌طلبد که از جمله آن موضوع اراضی پادگان بیرجند است.

گره اراضی پادگان بیرجند باز شود

رئیس شورای شهر بیرجند گفت: این موضوع در شورای دوم و با حضور وزیر دفاع و راه و شهرسازی مطرح شد و قرار بود که پادگان به خارج شهر منتقل شود و بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی باقی بماند.

بیرجند اظهارکرد: بر اساس قرارداد، راه و شهرسازی باید مبلغی را به ارتش می‌داد، اما چون این مبلغ داده نشد دوباره راه و شهرسازی مقداری از زمین‌ها را به ارتش واگذارکرد که شامل قسمت‌های دیوارکشی شده است.

تقی زاده بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۳۰ هکتار تحویل ارتش شده و۲۸ هکتار باقی مانده است ولی با این توافق، اکنون مباحث ترافیکی و ایجاد تقاطع در خیابان عدل و معلم با مشکل روبرو شده است.

وی یادآور شد: ساختمان پشت شهرداری هم که در اختیار نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی است مربوط به شهرداری بیرجند بوده و باید تخلیه شود.

 

 

عزمی برای ساخت بیمارستان و ادارات در شمال بیرجند وجود ندارد

  • عزمی برای ساخت بیمارستان و ادارات در شمال بیرجند وجود ندارد

 در دیدار عصر امروز اعضای شورای شهر بیرجند با رئیس مجمع نمایندگان استان بر نکاتی مبنی بر اینکه عزمی برای ساخت بیمارستان و ادارات در شمال شهر بیرجند وجود ندارد تاکید شد.

 محمدعلی جاوید عصر امروز در دیدار با رئیس مجمع نمایندگان استان بیان اینکه بودجه شهرداری از ۵۶ میلیارد تومان در سال ۹۶، به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، اظهار داشت: حجم کارهای شهرداری در این چند سال گذشته بسیار زیاد بوده است آن طور که حجم کارهای انجام شده توسط شهرداری مصداق کار انقلابی، جهادی و بینظیر است.

وی با اشاره به اینکه مبنای کار شهرداری تمرکز بیشتر به مناطق کمتر برخوردار است، افزود: اگر تا کنون بزرگترین پارک بیرجند پارک توحید با مساحت ۸ هکتار بود، اما در حال حاضر یکی از پارکهای کلنگ زنی شده توسط شهرداری ۴۰ هکتار است که در مرحله تکمیل است و قرار است در اردیبهشت ماه افتتاح شود.

ساخت فرهنگسرای شهرداری بدون یک ریال اعتبار دولتی

شهردار بیرجندگفت: از دیگر خدمات شهرداری تعویض عمده شبکههای سنتی آبیاری فضای سبز است که خط انتقال ۸ کیلومتری از جنوب شهر به شمال شهر برای آبیاری فضای سبز اجرا شده و آماده استفاده است.

جاوید ادامه داد: بزرگترین پروژه فرهنگی شهر,پروژه فرهنگسرای بیرجند است که در حد یک پروژه ملی است و پروژه دارای سالن اجتماعات دو هزار نفری و چند سالن جانبی با دو هکتار محوطه است که تاکنون برای آن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است اما در ساخت این پروژه حتی یک ریال  اعتبار دولتی نبوده است.

مرکز جمع آوری پسماندهای شهری در انتظار تعیین پیمانکار

شهردار بیرجند با اشاره به تکمیل مرکز متکدیان و گرمخانه بیرجند ادامه داد: ایجاد مرکز بیرجندشناسی با اعتبار ۱٫۵ میلیارد تومان، دیوار یخی بیرجند با اعتبار یک میلیارد تومان از دیگر پروژههای شهرداری بیرجند است که  آماده بهره برداری است.

جاوید اظهارکرد: در حوزه خدمات شهری  مرکز جمع آوری پسماندهای شهری با اعتبار ۸ میلیارد تومان ساماندهیکردیم که پس از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، دستگاهها نصب می‌شوند.

وی بیان کرد: ساخت پارکینگ طبقاتی حکیم نزاری، طرح میدان آیت الله عبادی با اعتبار ۳٫۵ میلیارد تومان و اجرای  آیلندها و آسفالت و طرح میدان شهید سلیمانی، پارک جنگلی و ایجاده مجموعه های فرهنگی، ورزشی و … جانبی، طرح بند دره  از دیگر برنامههای شهرداری بیرجند است که در حال اجرا است.

مناقشات بر سر راه بزرگترین طرح شهرداری

جاوید با اشاره به باقی ماندن۳۰ هکتار از اراضی پادگان در دست ارتش، گفت: قرار است باغ مفاخر در ۳۰ هکتار از اراضی پادگان اجرا شود که از ۱۰ هکتار ارتش، تاکنون ۷ هکتار در اختیار شهرداری قرار گرفته است  و یک هکتار  شهرداری به آن اضافه  می‌شود هرچند در اجرای این پروژه مناقشاتی بین  شهرداری، ارتش و راه و شهرسازی وجود دارد که  در صورت حل مشکل این پروژه به عنوان بزرگترین طرح این دوره به جمع بندی خواهد رسید.

عضو شورای شهر بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مردم انتظار زیادی از مجلس دارند،گفت: افزایش قیمت‌ها سبب شده تا شرایط زندگی و معیشتی خانوارها با سختی مواجه شود که در این شرایط کمکهای یکصدهزار تومانی هم تاثیری نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام عبدالرزاق‌نژاد  با تاکید بر اهمیت شورای فرهنگ عمومی، افزود: در دوره پنجم، متاسفانه جلسات شورای فرهنگ عمومی یا برگزار نشده و یا هم بسیار محدود بوده است،اما برگزاری این جلسات بسیاری از معضلات فرهنگی را قابل حل میکند.

یزدان‌شناس عضو دیگر شورای شهر با اشاره  به بحث زمین های ۴۳۵ هکتاری واگذاری شده توسط راه و شهرسازی برای اسکان ۴۲ هزار نفر در منطقه زعفرانیه گفت:  این زمین‌ها روی گسل قرار دارد که با توجه به نبود زیرساخت‌ها، ساخت و ساز در این منطقه معضلات زیادی را برای شهر ایجاد خواهد کرد که اکنون این موضوع از دست استان و شورای شهر خارج شده است.

عزمی برای ساخت بیمارستان و ادارات در شمال شهر بیرجند وجود ندارد

دیگر عضو شورای شهر بیرجند نیز گفت: شهر بیرجند به دو منطقه برخوردار و کم برخوردار تبدیل شده است که بر همین اساس شهرداری تلاش کرده تا به سمت توازن حرکت کند، اما سایر دستگاهها از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و تربیت بدنی در منطقه عدم برخوردار، اقدام مناسبی انجام نداده است.

حسنی صفت افزود: متاسفانه همه بیمارستانها، مراکز ورزشی، ادارات کل همه در یک سمت شهر مستقر است، در حالی که وقتی اداره و بیمارستانی در یک منطقه ساخته میشود ، خدمات را هم تقسیم میکند؛اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و گویا قرار بر افتادن هم ندارد، چرا که چنین عزمی وجود ندارد.

وی  از خشک شدن بیش از ۳ هزار و ۴۰۰  درخت در پادگان بیرجند هم گلایه کرد و افزود: بدون شک این دختان بصورت عمدی خشک میشود تا تغییر کاربری آن راحت تر باشد.

 

 

 

 

 

 

بودجه شهرداری بیرجند افزایش یافت

 

 

شهردار بیرجند از افزایش بودجه شهرداری خبر داد و گفت: مشکل چند ساله طرح فرزان تنها با دستور دادستان به عنوان مدعی العموم مرتفع شد و شهرداری نیز خود را موظف به رعایت حداکثری قوانین در تملک املاک و اجرای طرح‌های عمران شهری می‌داند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی جاوید ظهر امروز در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی اظهار داشت: از تعامل موجود میان دادگستری و دادستانی با شهرداری در تسریع و انجام قانونمند پروژه‌های شهری سپاسگزاری می‌کنیم و شهرداری موظف به رعایت حداکثری قوانین در تملک املاک و اجرای طرح‌های عمران شهری است.

شهردار بیرجند گفت: مجموعه شهرداری و شورا در تمام بخش‌ها همگام با دادگستری بوده و تمام همت خود را برای حل و فصل معضلات این شهر انجام خواهند داد.

وی دستگاه قضا را در جامعه از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار دانست و این مجموعه را موجب ایجاد آرامش و آسایش در جامعه معرفی کرد.

جاوید یادآور شد: مشکل چندین ساله طرح فرزان تنها با دستور جهادی دادستان به عنوان مدعی العموم مرتفع شد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه بودجه شهرداری از ۵۶ میلیارد تومان در سال ۹۶، اکنون به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافته است بیان کرد: به جرات می‌توان گفت که هیچ نهادی مانند شهرداری در این شرایط خاص اقتصادی و بحران کرونا در انجام پروژه‌های مهم خدماتی، عمرانی و مطالبات پرسنل به صورت جهادی و ضربتی کار انجام نداده است چرا که حجم کاری انجام شده توسط شهرداری  و شور ای اسلامی شهر مصداق کار انقلابی، جهادی و بی‌نظیر بوده و تنها تبلیغات انجام نشده است.

جاوید ادامه داد: توجه شهرداری به مطالبات مردم منجر به اجرای پروژه‌های مهمی مانند فرهنگسرا، مرکز بیرجند شناسی، مجموعه تفریحی بند دره، بازسازی پارک جنگلی، اجرای بیش از ده بوستان شده است.

وی با اشاره به اینکه مبنای کار شهرداری تمرکز بیشتر نسبت به مناطق کمتر برخوردار است افزود: از جمله پروژه‌های اجرا شده در مهرشهر؛ پارک خطی مهرشهر، پارک آیت الله بهجت، تغییر کاربری یک زمین برای احداث بازارچه و در دستور کار بودن پارک سه هکتاری است که پیش بینی می‌شود تا اردیبهشت ماه سال آینده بهره برداری شود.

۷۰ درصد از بودجه شهرداری در منطقه شمال شهر هزینه شده است

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این دیدار با اشاره به پروژه‌ها و اقدامات در حال اجرا در راستای درخواست شهروندان و توجه خاص به مناطق کم برخوردار اظهار داشت: در زمینه ایجاد توازن خدمات در منطقه شمال و جنوب شهر و توجه به مناطق کم برخوردار، ۷۰ درصد از بودجه شهرداری در منطقه شمال شهر(خصوصاً مهرشهر) صرف پروژه‌های خدماتی و عمرانی شده است.

ابراهیم تقی‌زاده اظهار داشت: از جمله پروژه‌های عمده‌ای که در این دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری انجام شده می‌توان به میدان اجتماعات با مساحت ۱۱ هکتار که ۸ هکتار آن فضای سبز و ۳ هکتار مربوط به میدان است، انتقال صنوف آلاینده، ایجاد گرمخانه و توجه به اماکن مستعد آسیب‌های اجتماعی، کلنگ زنی و احداث پارکهای شمال شهر، انتقال آبرسانی به شمال شهر اشاره کرد.

مدیران برای رفع مشکلات مردم از هیچ اقدامی کوتاهی نکنند

دادستان عمومی و انقلاب استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مدیران باید برای رفع مشکلات مردم از هیچ اقدامی کوتاهی نکنند اظهار داشت: تمام تلاش مدیران دستگاه های اجرایی باید حل مسائل و مشکلات مردم و ایجاد دید مثبت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نسایی زهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقداماتی که در سطح شهر انجام شده مردم از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر راضی هستند که این امر نقطه مثبتی در شهر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مایه خرسندی است که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با هماهنگی و در کنار یکدیگر مسائل را پیگیری می‌کنند چون خدمت به مردم وظیفه‌ای است سنگین که باید به نحو احسنت انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند یادآور شد: در رسیدگی به مسائل شهر و مردم در کنار مجموعه مدیریت شهری بوده و کمک خواهیم کرد.

صدور مجوز تفکیک از مبدأ پسماندها در شهر بیرجند

مدیر امور پسماند شهرداری نیز در این جلسه از صدور مجوز تفکیک از مبدأ پسماندهای با ارزش بازیافتی با اخذ مجوز شورای اسلامی شهر برای اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در این بخش خبر داد.

احمد لطایفی با اشاره به اینکه بر اساس وظایف محوله، بحث مدیریت پسماندها بر عهده شهرداری‌ها است خاطرنشان کرد: ساماندهی، شناسایی و صدور مجوز برای بخش تفکیک از مبدأ توسط مدیریت امور پسماند برای متقاضیان صادر می‌شود.

وی بازیافت را مهمترین مفهوم در مدیریت پسماند دانست و یادآورشد: بهترین و کارآمدترین روش کاهش زباله، تفکیک در مبدا است.

مدیر امور پسماند، طرح تفکیک زباله تر و خشک از مبدا را یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های زنجیره بازیافت و بهره برداری از زباله دانست که باید بیش از پیش به این مهم توجه شود.

 

 

 

 

 

 

 

طرح تولید تایرهای معدنی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود/۳

طرح تولید تایرهای معدنی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

 استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح تولید تایرهای معدنی با محوریت شرکت کویر تایر و با همراهی صندوق بازنشستگی مس، مجتمع صنعتی معادن گل گهر و چند معدن دیگر کشور، عملیاتی می‌شود.

حمید ملانوری در دیدار با مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری امید در تهران افزود: در این طرح جدید، کویر تایر به تولید تایر دامپ تراک (تایرهای معدنی) ویژه کامیون‌های بزرگ معدنی اقدام خواهد کرد.

وی گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری چند صد میلیارد تومانی، زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر را فراهم می‌کند و درآمدزایی و کمک به توسعه استان از دیگر پیامدهای این طرح توسعه‌ای است.

استاندار خراسان جنوبی از اجماع چند معدن بزرگ کشور برای توسعه کویر تایر خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاری شرکت امید برای اجرای طرح توسعه کویر تایر که در سفر مدیرعامل این شرکت به استان مطرح شده بود نیز یکی از محورهای گفت و گوی امروز بود.

وی اظهار داشت: نیاز ۶ میلیون دلاری کویر تایر برای اجرای این طرح نیز با نظر مساعد شرکت سرمایه‌گذاری امید همراه شد.

این نشست با حضور رییس هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیرعامل شرکت کویر تایر برگزار و درباره طرح توسعه کویر تایر رایزنی شد.

در پی سفر «حسین مدرس خیابانی» مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید به خراسان جنوبی در ۲۸ آبان امسال معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از سرمایه‌گذاری یکصد میلیون دلاری در صنعت لاستیک این استان خبر داد و گفت: با این سرمایه‌گذاری، طرح توسعه کارخانه کویر تایر محقق می‌شود.

مشیرالحق عابدی تصریح کرد: با اجرای طرح توسعه کویر تایر، سالانه به میزان ۴۰ هزار تن لاستیک تمام رادیال سیمی ویژه خودروهای سنگین تولید می‌شود و با این اتفاق، ظرفیت تولید لاستیک در کویر تایر بیش از ۲ برابر افزایش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به رشد روزافزون قیمت مواد اولیه، حقوق و دستمزد کارگران، نرخ ارز و ظرفیت محدود کارخانه، ادامه شرایط موجود برای کویر تایر مقرون به صرفه نیست.

وی بیان کرد: تحقق این طرح توسعه، زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم می‌کند و بعد از حل شدن مسایل ارزی و مالی، در مدت سه سال این طرح به نتیجه می‌رسد.

مدیرعامل شرکت کویر تایر در آبان امسال با بیان اینکه طرح توسعه کویر تایر با مشکل مواجه شده است، خواستار حمایت از این طرح شده بود که مورد توجه مسوولان ارشد استان قرار گرفت.

سید محمدحسین زینلی از تولید ۲ میلیون و ۴۱۳ هزار حلقه انواع تایر رادیال سواری در هفت ماه نخست امسال در این کارخانه خبر داد و گفت: در سال جهش تولید و با تلاش کارکنان تلاشگر این مجموعه، میزان تولید تایر نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ حلقه‌ای ۴۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

کویر تایر در نزدیکی بیرجند بزرگترین مجموعه صنعتی خراسان جنوبی است.

 

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: سند توسعه جامعه عشایری به‌روزرسانی شود/۲-۳

استاندار خراسان جنوبی: سند توسعه جامعه عشایری به‌روزرسانی شود

 استاندار خراسان جنوبی مدیران امور عشایر را مکلف به بروزرسانی «سند توسعه جامعه عشایری» کرد تا از طریق آن ورود سرمایه‌گذاران به این حوزه تسهیل و موجبات توسعه بیش از پیش استان مهیا شود.

 به گزارش امروز خراسان جنوبی حمید ملانوری در نشست هم‌اندیشی مدیرکل امور عشایر استان و هیات همراه به ظرفیت‌های کم‌نظیر جامعه عشایری خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این استان از حیث تعداد عشایر در رتبه چهارم کشور قرار دارد که این میزان ۱۳ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: تولید سالانه ۱۱ تن شیر، هشت هزار و ۴۰۰ تن گوشت و ۸۰۰ تن کرک و پشم و صنایع دستی منحصر به فرد از مزایای حضور عشایر در استان است.

استاندار خراسان جنوبی به ظرفیت‌های بی‌بدیل استان در مرز، گردشگری و معدن اشاره کرد و گفت: باید در کنار ظرفیت‌های استان، به ظرفیت عظیم جامعه عشایری نیز اشاره کرد و به عنوان یکی از محورهای توسعه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به خدمات شایان توجه نظام اسلامی در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز جامعه عشایری تصریح کرد: با فراهم کردن امکانات نسبی نظیر آبرسانی، تامین آب شرب و راه‌اندازی اتحادیه عشایری، باید میزان بهره‌وری و تولید ثروت در این بخش از  جامعه خدوم استان ارتقا یابد، چرا که آثار و برکات آن متوجه عشایر پرتلاش شده و هم استان را منتفع می‌کند و می‌تواند جدای از افزایش ارزش واقعی، ارزش آفرین نیز باشد.

ملانوری ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نسبت به افزایش حداکثری ارزش افزوده محصولات جامعه عشایری استان نظیر محصولات صنایع دستی و محصولات دامی تلاش شود.

وی به ظرفیت تعاونی‌ها و صندوق‌های شکل گرفته برای جامعه عشایری استان اشاره کرد و گفت: باید این مراکز به محلی برای رفع نیازهای جامعه عشایری استان تبدیل شوند و فضایی مطمئن برای فعالیت آنها باشند.

مدیرکل امور عشایر استان خراسان جنوبی نیز در این نشست توضیحات جامع درخصوص وضعیت جامعه عشایری و اقدامات و برنامه‌های انجام شده برای رفع نیاز این قشر از جامعه ارائه کرد.

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی از شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد

استاندار خراسان جنوبی از شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد

 استاندار خراسان جنوبی روز یکشنبه از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد.

حمید ملانوری در این بازدید که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، روند فعالیت برخی واحدهای تولیدی از جمله کارخانه تولید آرد سفید گلبرگ را از نزدیک بررسی کرد.

این واحد تولیدی که اسفند سال ۱۳۸۴ در شهرک صنعتی بیرجند فعال شد، زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم کرده است و با تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن آرد گندم والسی، بخش عمده‌ای از نیاز نانوایی‌های استان را برطرف می‌کند.

سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی این واحد تولیدی که با زیربنای هشت هزار و ۶۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع احداث شده، سه هزار میلیارد ریال هزینه کرده است.

استاندار خراسان جنوبی که امروز برای رصد فعالیت چند واحد تولیدی کوچک و متوسط استان به شهرک صنعتی بیرجند رفته است، از شرکت صنایع سنگ پاسارگاد نیز بازدید کرد.

این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن، زمینه اشتغال ۵۵ نفر را ایجاد کرده است و با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در بهمن ماه ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید.

شرکت صنایع سنگ پاسارگاد با زیربنای ۲ هزار و ۳۸۶ متر مربع در زمینی به مساحت ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع، در زمینه برش انواع سنگ مرمریت فعالیت می‌کند.

استان خراسان جنوبی ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که از این تعداد واگذاری زمین و انعقاد قرارداد در ۱۸ ناحیه و شهرک صنعتی در دست انجام است.

براساس آخرین آمار رسمی حدود ۹۶ درصد واحدهای صنعتی خراسان جنوبی کوچک و متوسط هستند و ۶۲ درصد از صنایع موجود استان مربوط به حوزه ساختمان و معدنی است.

 

 

 

 

خام فروشی بزرگترین آسیب برای ظرفیت‌های موجود در خراسان جنوبی است

خام فروشی بزرگترین آسیب برای ظرفیت‌های موجود در خراسان جنوبی است

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی، خام فروشی را بزرگترین آسیب برای ظرفیت‌های موجود عنوان کرد و گفت: با خام فروشی، ذخایر و داشته‌های استان ارزش افزوده‌ای عاید منطقه نمی‌شود و با اندک تغییر و تبدیل آن به مصنوعات خاص ارزش واقعی آن محصول کسب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید ملانوری پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط مقیاس واقع در شهرک صنعتی بیرجند اظهار داشت: خراسان جنوبی به لحاظ تعدد معادن و استعدادهای معدنی و واحدهای تولیدی صنعتی جزو استان‌های ویژه است.

وی ادامه داد: با وجود امنیت سرمایه گذاری، مرز فعال و مزیت‌های منحصر به فرد استان، اقدامات انجام شده کافی نیست و باید ادامه پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی، حضور سرمایه گذاران در حوزه اقتصادی استان را ارزشمند خواند و گفت: اینکه جوانانی تحصیل کرده و فعال وارد میدان شده و زمینه‌های ایجاد اشتغال خوبی را هم فراهم کرده‌اند، جای تشکر دارد.

ملانوری خاطرنشان کرد: باید با معرفی هرچه بیشتر مزیت‌های نسبی استان، نسبت به جذب سرمایه گذارانی برای بهره‌برداری از این پتانسیل‌ها تلاش کنیم.

وی افزود: حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران، ضمن ایجاد رونق و جهش در تولید استا، ارزش افزوده فراوانی را هم به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی، خام فروشی را بزرگترین آسیب برای ظرفیت‌های موجود عنوان کرد و اظهار داشت: با خام فروشی، ذخایر و داشته‌های استان ارزش افزوده‌ای عاید منطقه نمی‌شود در حالی که با اندک تغییر و تبدیل آن به مصنوعات خاص، ارزش واقعی آن محصول کسب خواهد شد.

ملانوری متذکر شد: در جریان فرآوری هر محصول از مرحله استحصال تا تولید مصنوعات مرتبط، واحدهای تولیدی کوچکی فعال می‌شوند که در اشتغالزایی و ایجاد درآمد سهم بسزایی دارند.

وی تأکید کرد: وجود مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی متعدد  با حدود ۵۰ هزار دانشجو و جوانان تحصیلکرده و توانمند و با انگیزه، ظرفیت‌های خوبی هستند که می‌توانند در راستای بهره‌برداری از پتانسیل‌های استان و ایجاد ارزش افزوده به کمک ما بیایند.

استاندار خراسان جنوبی در جریان حضور در شهرک صنعتی بیرجند از ۵ واحد تولیدی فعال بازدید کرد.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از واحد تولید ماسک

همچنین یک شرکت تولیدی ماسک که از واحدهای تولیدی فعال در شهرک صنعتی بیرجند است امروز مورد بازدید استاندار واقع شد.

این واحد تولیدی که با زیربنایی به میزان یک هزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع احداث شده، سالانه ۴۵ میلیون عدد ماسک یکبار مصرف پزشکی تولید می‌کند.

این شرکت تولیدی در مردادماه امسال و صرفاً به جهت رفع نیاز استان به ماسک پزشکی در جریان شیوع ویروس کرونا به بهره‌برداری رسید.

سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای ۱۶ نفر از دیگر ویژگی‌های این واحد تولیدی است که در شمار واحدهای تولیدی کوچک و متوسط استان است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین در جریان بازدید از یک شرکت دیگر وضعیت اشتغالزایی این واحد تولیدی را جویا شد.

این شرکت در شمار واحدهای تولیدی کوچک و متوسط استان است که در بهمن ماه سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسیده و تاکنون به طور متوسط در هر ۵۰ روز فعالیت، یک نفر از جوانان استان را جذب کرده است.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری اولیه ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح شده و به تولید انواع لوله و اتصالات یو پی وی سی جهت مصرف در فاضلاب ساختمان‌ها پرداخته است وظرفیت تولید سالانه این کارخانه ۹ هزار و ۵۰۰ تن است.

این شرکت در این بخش از واحد تولیدی خود که ۶ هزار مترمربع زیربنا دارد، زمینه اشتغال ۸۰ نفر را فراهم کرده است.

در فاز توسعه این شرکت که آماده بهره‌برداری است نیز سالانه ۳ هزار و ۶۰۰ تن لوله تولید خواهد شد.

این شرکت برای فعال شدن این بخش، احداث بنا و خرید تجهیزات و ماشین آلات لازم یک صد میلیارد ریال هزینه کرده و پیش‌بینی می‌شود با فعال شدن تمام این بخش، زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای ۴۰ نفر نیز فراهم شود.

استاندار خراسان جنوبی در جریان حضور در شهرک صنعتی بیرجند از  یک شرکت صنایع سنگ  نیز بازدید کرد.

این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن، زمینه اشتغال ۵۵ نفر را ایجاد کرده است.

این واحد تولیدی با زیربنای ۲ هزار و ۳۸۶ مترمربع در زمینی به مساحت ۲۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع، در زمینه برش انواع سنگ مرمریت فعالیت می‌کند.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از واحد تولید آرد سفید

استاندار خراسان جنوبی از واحد تولید آرد سفید در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد.

این واحد تولیدی که از اسفند ماه سال ۱۳۸۴ در شهرک صنعتی بیرجند فعال شده، زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم کرده است.

این کارخانه با تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن آرد گندم والسی، بخش عمده‌ای از نیاز نانوایی‌های استان را برطرف می‌کند.

سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی این واحد تولیدی، ۳ هزار میلیارد ریال هزینه کرده است.

این واحد با زیربنایی به میزان ۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع احداث شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سفیدپوش شدن سه گردنه خراسان جنوبی

پلیس راه خراسان جنوبی درخصوص بارش برف و لغزندگی در سه گردنه خراسان جنوبی هشدار داد.

رئیس پلیس راه استان گفت: گردنه ثمن شاهی در محور قاین – بیرجند، گردنه سرچاه در محور بیرجند- اسدیه و گردنه زهان در محور حاجی آباد – قهستان بارش خفیف برف گزارش شده است.

سرهنگ رضایی افزود: البته تمام محور‌های خراسان جنوبی به دلیل بارندگی لغزنده هستند.

وی گفت: رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی کافی، در گردنه‌های تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

طرح توسعه یک واحد تولیدی در بیرجند افتتاح شد/

طرح توسعه یک واحد تولیدی در بیرجند افتتاح شد

بیرجند – ایرنا – طرح توسعه کارخانه تولید کننده انواع لوله و اتصالات یو پی وی سی روز یکشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرک صنعتی بیرجند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا همزمان با حضور حمید ملانوری در شرکت مهراس کویر، فاز توسعه این واحد تولیدی افتتاح شد که در این مرحله سالانه سه هزار و ۶۰۰ تن لوله یو پی وی سی تولید می‌شود.

این واحد تولیدی برای فعال شدن این بخش، احداث بنا و خرید تجهیزات و ماشین آلات لازم ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است و پیش بینی می‌شود با فعال شدن تمام این بخش، زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای ۴۰ نفر نیز فراهم شود.

استاندار خراسان جنوبی که امروز برای رصد فعالیت چند واحد تولیدی کوچک و متوسط استان به شهرک صنعتی بیرجند رفته است، ضمن بازدید از شرکت مهراس کویر، وضعیت اشتغالزایی این واحد تولیدی را جویا شد.

شرکت مهراس کویر در شمار واحدهای تولیدی کوچک و متوسط استان است که بهمن ماه سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسید و تاکنون به طور متوسط در هر ۵۰ روز فعالیت، یک نفر از جوانان استان را جذب کرده است.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری اولیه ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد و به تولید انواع لوله و اتصالات یو پی وی سی برای مصرف در فاضلاب ساختمان‌ها مشغول است.

ظرفیت تولید سالانه این کارخانه ۹ هزار و ۵۰۰ تن است و شرکت مهراس کویر در این بخش از واحد تولیدی خود که ۶ هزار متر مربع زیربنا دارد، زمینه اشتغال ۸۰ نفر را فراهم کرده است.

استاندار خراسان جنوبی از واحد تولید ماسک شهرک صنعتی بیرجند نیز بازدید کرد.

شرکت تولیدی ماسک مهراد طب خاورمیانه، از واحدهای تولیدی فعال در شهرک صنعتی بیرجند است که امروز مورد بازدید استاندار واقع شد.

این واحد تولیدی که با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع احداث شده، سالانه ۴۵ میلیون عدد ماسک یکبار مصرف پزشکی را تولید می‌کند.

شرکت تولیدی ماسک مهراد طب خاورمیانه در مرداد امسال و به جهت رفع نیاز استان به ماسک پزشکی در زمان شیوع ویروس کرونا به بهره‌برداری رسید.

سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای ۱۶ نفر از دیگر ویژگی‌های این واحد تولیدی بوده که در شمار واحدهای کوچک و متوسط استان خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی همزمان با حضور در شهرک صنعتی بیرجند از کارخانه تولید آرد سفید گلبرگ و شرکت صنایع سنگ پاسارگاد نیز بازدید کرد.

ملانوری در این بازدیدها که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، روند فعالیت واحدهای تولیدی را از نزدیک مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

استان خراسان جنوبی ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که از این تعداد واگذاری زمین و انعقاد قرارداد در ۱۸ ناحیه و شهرک صنعتی در دست انجام است.

براساس آخرین آمار رسمی حدود ۹۶ درصد واحدهای صنعتی خراسان جنوبی کوچک و متوسط هستند و ۶۲ درصد از صنایع موجود استان مربوط به حوزه ساختمان و معدنی است.

 

 

 

تلاش برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در خراسان جنوبی ادامه دارد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: اقدامات انجام شده در زمینه بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان، قابل تقدیر است اما برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر باید تلاش کرد.

حمید ملانوری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط مستقر در شهرک صنعتی بیرجند گفت: خراسان جنوبی به لحاظ تعدد معادن و استعدادهای معدنی و واحدهای تولیدی صنعتی جزو استان‌های ویژه است.

وی ادامه داد: با وجود امنیت سرمایه‌گذاری، مرز فعال و مزیت‌های منحصر به فرد استان خراسان جنوبی، اقدامات انجام شده کافی نیست و باید ادامه پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی حضور سرمایه‌گذاران در حوزه اقتصادی استان را ارزشمند خواند و گفت: اینکه جوانان تحصیلکرده و فعال وارد میدان شده و زمینه‌های ایجاد اشتغال خوبی را هم فراهم کرده‌اند، جای تشکر دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید با معرفی هرچه بیشتر مزیت‌های نسبی استان، نسبت به جذب سرمایه‌گذارانی برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها تلاش کنیم.

ملانوری افزود: حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران ضمن ایجاد رونق و جهش در تولید استان، ارزش افزوده فراوانی را هم به همراه دارد.

وی خام‌فروشی را بزرگترین آسیب برای ظرفیت‌های موجود عنوان کرد و گفت: با خام‌فروشی، ذخایر و داشته‌های استان را به ثمن بخس عرضه می‌کنیم در حالی که با اندک تغییر و تبدیل آن به مصنوعات خاص، ارزش واقعی آن محصول عاید می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در جریان فرآوری هر محصول از مرحله استحصال تا تولید مصنوعات مرتبط، واحدهای تولیدی کوچکی فعال می‌شوند که در اشتغالزایی و ایجاد درآمد سهم بسزایی دارند.

وی افزود: وجود مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی متعدد با حدود ۵۰ هزار دانشجو و جوانان تحصیلکرده، توانمند و با انگیزه، ظرفیت‌های خوبی هستند که می‌توانند در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان و ایجاد ارزش افزوده به کمک ما بیایند.

استاندار خراسان جنوبی امروز با حضور در شهرک صنعتی بیرجند از پنج واحد تولیدی فعال در این مجموعه بازدید و با مدیران آنها گفت و گو کرد.

ملانوری از نزدیک روند فعالیت کارخانه تولید آرد سفید گلبرگ، شرکت صنایع سنگ پاسارگاد، شرکت مهراس کویر در زمینه تولید لوله یو پی وی سی و واحد تولید ماسک را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و با حضور وی طرح توسعه کارخانه تولید کننده انواع لوله و اتصالات یو پی وی سی افتتاح شد.

استان خراسان جنوبی ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که از این تعداد واگذاری زمین و انعقاد قرارداد در ۱۸ ناحیه و شهرک صنعتی در دست انجام است.

براساس آخرین آمار رسمی حدود ۹۶ درصد واحدهای صنعتی خراسان جنوبی کوچک و متوسط هستند و ۶۲ درصد از صنایع موجود استان مربوط به حوزه ساختمان و معدنی است.

 

 

 

 

 

ورود ثمربخش دادستان بیرجند به موضوع گرانی مرغ/ بازار مرغ و تخم‌مرغ متعادل شد/ ۵

 

ورود ثمربخش دادستان بیرجند به موضوع گرانی مرغ/ بازار مرغ و تخم‌مرغ متعادل شد

با ورود ثمره بخش دادستان و پیگیری جهاد کشاورزی از روز شنبه مرغ در مراکز عرضه مستقیم با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و تخم مرغ با قیمت ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می‌شود.

حکایت گرانی مرغ و تخم مرغ همان داستان تکراری است که از تابستان تاکنون بارها و بارها گزارشات مختلفی از آن را در رسانه ها منتشر شده است. حکایت گلایه‌های شهروندان از گرانی‌ها، حکایت دغدغه مرغداران از کمبود دان و خاطر جمعی برخی مسئولان از اینکه “همه چی آرام است”.

این روزها دیگر کمتر کسی در خراسان جنوبی وجود دارد که با داستان بالا و پایین پریدن‌های مرغ و تخم مرغ در استان بیگانه باشد حکایتی که به نحوی همه مردم با آن سروکار دارند و از سویی بازارش بی حساب و کتاب است.

هر روز که از خواب بیدار می‌شویم باید منتظر شنیدن یک قیمت از بازار مرغ و تخم مرغ باشیم تا جایی که در چند وقت اخیر قیمت مرغ در بیرجند به ۳۶ هزار تومان و تخم مرغ به ۱۸ هزار تومان رسید.

این روند افزایشی مردم را گلایه‌مند کرده و از کمبود نظارت‌ها گلایه داشتند تا اینکه چند روز گذشته دادستان مرکز استان از بازار متعادل مرغ و تخم مرغ از روز شنبه ۱۵ آذر ماه خبر داد در این راستا به چند واحد عرضه مرغ و تخم‌مرغ سری زدیم تا موضوع را از نزدیک بررسی کنیم.

به یکی از مراکز عرضه مستقیم مرغ در خیابان پاسداران رفتیم از همان ابتدای صبح چند نفری درب مغازه صف کشیده‌اند اما قیمت مرغ همان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

یکی از شهروندان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: از دادستان تشکر می‌کنیم که به داد مردم رسید تا قیمت تا حدی متعادل شود.

وی افزود: وقتی از  رسانه‌ها شنیدم قرار است از روز شنبه بازار متعادل شود برای خرید اقدام کردم که خدا رو شکر قیمت مرغ و تخم‌مرغ همان قیمت مصوب است و گران‌تر عرضه نمی‌شود.

با ورود به یکی از مراکز خرده فروشی مرغ در شهر بیرجند شاهده کردیم امروز شنبه مرغ با قیمت ۲۱ هزار و ۶۰۰ و تخم مرغ با ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شد.

گویا طبق پیگیری‌های دادستان قرار است مرحله نخست در تعادل رساندن بازار، قیمت‌ها در مراکز عرضه مستقیم مرغ و تخم‌مرغ به نرخ مصوب عرضه شود و در گام بعدی در مراکز خرده فروشی نیز باید قیمت‌ها به تعادل برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: ۶۳۴ واحد مرغ گوشتی در استان وجود دارد که پروانه فعالیت دارند و اکثر آنها فعال هستند و سالانه ۳۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در این واحدها انجام می‌شود که بیش از ۶۰ درصد آن مازاد بر نیاز استان است و به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

قوسی با بیان اینکه از هفته دوم آذر ماه صادرات هرگونه گوشت مرغ و مرغ زنده به استان‌های مجاور و کشورهای دیگر ممنوع است افزود: این امر در کاهش قیمت مرغ در استان نفش زیادی دارد البته با تامین بخشی از نهاده‌های دامی مورد نیاز واحدهای مرغداری استان، قیمت مرغ به نسبت هفته‌های گذشته کاهش یافته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

۴۳ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی تحویل شد/۳-۲

۴۳ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی تحویل شد

 ۴۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی روز یکشنبه به مناسبت هفته بهزیستی (۱۳ تا ۱۹ آذر) به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور افتتاح و تحویل متقاضیان شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۴۳ واحد مسکونی سه واحد برای خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول و بیشتر و ۴۰ واحد نیز به سایر مددجویان فاقد مسکن تحویل داده شده است.

علی عرب نژاد افزود: این واحدها بین ۶۰ تا ۸۰ مترمربع وسعت دارند و برای ساخت هر واحد مسکونی به خانواده های صاحب ۲ عضو معلول شهری تا سقف ۶۴۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است ضمن اینکه طی مصوبه‌ای که اخیرا کمیته راهبری کشوری ابلاغ کرده است این مبلغ تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان قابل افزایش خواهد بود که متعاقب دستوالعمل هزینه‌کرد آن ابلاغ خواهد شد.

وی اظهار داشت: از مجموع تسهیلات اهدایی به واحدهای شهری دو معلولی، ۳۰۰ میلیون ریال توسط بنیاد مستضعفان، ۲۰۰  میلیون ریال با مشارکت بهزیستی و ۱۰۰ میلیون ریال هم توسط انجمن خیرین و ۴۰ میلیون ریال توسط بنیاد مسکن پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز به واحدهایی که در بخش روستایی برای مددجویان بهزیستی ساخته شده، ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه برای مجموع ۴۳ واحد ۳۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است افزود: ۲ هزار و ۷۵۳ واحد مسکونی از سال ۸۲ در قالب خودمالکی، مسکن مهر و تعاونی همزمان با آغاز نهضت ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی ساخته و به آنان تحویل شده است.

 

 

 

در دیدار نمایندگان اصناف با نماینده مردم بیرجند در مجلس مطرح شد؛
نارضایتی اصناف خراسان جنوبی از تسهیلات کرونایی/۲-۳

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با تاکید بر لزوم شکل گیری جلسات هم افزایی بین مدیران استان برای بررسی و حل مشکلات مردم، گفت: نظارت ها بر بازار باید جدی تر شود.

حسین خسروی در دیدار با اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف بیرجند با اشاره به نقش مهم اصناف در دفاع از انقلاب و نظام، اظهارکرد: اصناف در دوران دفاع مقدس با جان و مال خود و بعد آن با کمک های مختلف، وفاداری خود نسبت به نظام و انقلاب را به خوبی نشان دادند.

وی ضمن تشکر از همراهی خوب اصناف مختلف استان در موضوع مقابله با کرونا و کمک های مومنانه، گفت: اصناف در موضوع کرونا و همدلی مومنانه همانند گذشته خوش درخشیدند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان باید در راستای حل مشکلات اصناف و مردم قدم بردارد، افزود: برخی از مشکلات ربطی به استان ندارد و باید در تهران و در وزارتخانه پیگیری شود که این همت مسئولان را می طلبد، نمایندگان استان در مجلس هم آمادگی کامل برای همراهی با مدیران در پیگیری مشکلات مردم در تهران را دارند.

خسروی با تاکید بر لزوم شکل گیری جلسات هم افزایی بین مدیران استان برای بررسی و حل مشکلات مردم، گفت: جزیره ای عمل کردن باعث غفلت از مشکلات مردم می شود.

وی گفت: طبق گزارش برخی از اصناف، اقلام تنظیم بازار گاهاً از انچه در بازار است گرانتر ارائه می شود، که این موضوع باید از سوی مسئولان صمت پیگیری و نظارت ها جدی تر باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز نیاز اول کشور وحدت و همدلی بین مسئولان است، افزود: آنچه از مسئولان در ذهن مردم باقی خواهد ماند، کارو تلاش صادقانه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اعضای هیئت رئیسه اصناف استان  نیز در این جلسه به بیان برخی مشکلات و موانع پیش روی اصناف به ویژه در دوران سخت کرونا پرداختند.

 مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان نیز در این دیدار با بیان اینکه در استان ۳۳ هزار واحد صنفی داریم که از این تعداد ۹ هزار واحد مشکلات اقتصادی دارند گفت: مجلس باید مصوب کند که همان بندهایی که برای تسهیلات رونق اقتصادی و رفع موانع تولید است شامل وام‌های کرونایی اصناف هم بشود تا همه اصناف بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

عباس جرجانی بیان کرد: سهم خراسان جنوبی از تسهیلات کرونایی ۲۸۰ میلیارد تومان بوده که به دلیل شرایط سخت دادن این تسهیلات، تنها ۵۷ میلیارد از این مبلغ جذب شده است.

وی دلیل عدم جذب این تسهیلات را کم بودن رقم تسهیلات و نرخ بالای ۱۲ درصد و مدت بازپرداخت دو ساله بود که هیج دردی از اصناف دوا نمی‌کرد.

علیزاده رئیس اتاق اصناف بیرجند نیز در این دیدار با بیان اینکه اصناف در هر اموری که متولیان تصمیم گرفتند تاکنون همراه بودند گفت:  اصناف خراسان جنوبی که در بحث کرونا هم خوش درخشیدند.

وی با بیان اینکه علیرغم اینکه اصناف در بحث کرونا گوش به فرمان مسئولان ستاد کرونا بودند و حتی بیشتر از آنچه که ستاد مصوب می‌کرد همکاری داشتند اما از سوی مسئولان مربوطه هیچ حمایتی نشدند افزود: وام ۱۰ میلیونی که دولت برای اصناف در نظر گرفت ۱۲ درصد کارمزد داشت که هیچ گرهی از اصناف نه تنها باز نمی‌کند بلکه خود مشکل ساز است.

رئیس اتحادیه پوشاک استان نیز با بیان اینکه دولت باید بیمه بیکاری را برای واحدهای صنفی در نظر بگیرد گفت: دولت در اوضاع کرونایی حق بیمه را ۱۰ درصد افزایش داد که این نشان از عدم حمایت دولت از اصناف دارد.

اسماعیل زاده با بیان اینکه در تعطیلی اصناف هیچ مشورت و نظرخواهی با اصناف نمی‌شود گفت: بنده به عنوان رئیس اتحادیه پوشاک از صدا و سیما شنیدم که قرار است واحدهای صنفی از فردا (همان روز اول شروع تعطیلات) تعطیل شوند.

وی گفت: با وجود تعطیل کردن اصناف اما ادارات دولتی در دوران کرونا بیشترین صف و شلوغی را دارند که هیچ نظارتی روی آنها نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*