سرمقاله: آقایان، قیام قعودکنید…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com/ استان خراسان جنوبی اینک در پس پانزدهمین سال تولدش در خویش وامانده است، مسئولین اش می آیند و می‌روند بدون کمترین تغییری، بدون کمترین نوآوری، بدون کمترین هزینه و نقشه راهی، بدون کمترین مدیریت و ساماندهی …
می آیند و می‌روند و برسر مردم این دیار غریب استاد می‌شوند تا در تبعیدگاه خراسان جنوبی بیندوزند امتیازات مثبت ارتقا را..!
اینجا کسی را کاری به مدیران نیست، اینجا مردمی آرام دارد که همیشه به وضع موجود قانع بوده‌اند و هستند و شاکر خداوند که وضعشان از این بدتر نیست!!!
اینجا سقف خواسته هاشان به اندازه کف خواسته‌های خیلی جاهای دیگر است، اینجا اگر کتاب لغتشان را بخوانید هیچ گاه کلمه مطالبه گری را درآن نخواهید یافت، اینجا بهترین نقطه جهان است برای مدیرانی که ریاست بازی را یاد دارند و خیالشان از حداقل خواسته‌های مردمی جمع جمع است.
اینجا مدیران اش هر چه آمار دهند وحی منزل است و کسی هم نمی‌پرسد که این آمارها اگر واقعی بودند که وضعیت استان به لحاظ شاخصه‌های توسعه یافتگی در آخرین رتبه کشوری پس از پانزده سال قرار نمی‌گرفت!
اینجا اگر استاندار و مدیرانش هر از گاهی جلسه‌ای با اربابان جراید می‌گذارند کارشان سخنرانی است و دادن آمارهای غلو شده و بی پایه، اینجا هیچ خبرنگاری حق پرسش سؤالات چالشی از مدیران را ندارد، یا عذرش را از جلسه می‌خواهند یا دیگر در جلسات آینده راهش نمی‌دهند، اینجا اینگونه سر زمینی است، اصلاً نه برای مردم و نه نمایندگانش اهمیتی ندارد که این استان خط ریلی دارد یا ندارد، مهم نیست که وضعیت تنها فرودگاه استانش چگونه است و چند شهر از یازده شهرش حتی باند فرود اجباری هواپیمایی را نیز دارد یا ندارد، مهم نیست که یک سوم جمعیت هفتصد هزار نفری‌اش زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند، مهم نیست که تا مرز یک سوم جمعیت اش سو تغذیه دارند، مهم نیست که چه بر سر آموزش و پرورش اش که چند دهه قبل نماد، برند و الگویی در کشور بود آمده، اینجا استان خراسان جنوبی است.
مدیران اش را انگار با چسب به صندلی‌هایشان چسبانده‌اند، لطفاً آمار دهید که چند بار و چند مدیر در طول این چهارسال اخیر از ده شهر حوزه ماموریت شان بازدید سرزده داشته‌اند نه با برنامه ریزی و پوشاندن عیوب!
لطفاً آقایان به مردم و افکار عمومی استان آمار دهند که در زمان تصدی گری شان چه اتفاقات مهمی در روند زندگی مردم این استان افتاده، صادقانه به پای کار بیایید و هرچه در چنته دارید بدون ریا، توجیه و شعار در طبق اخلاص به مردم ارائه دهید!!! جدا از چه می‌هراسید؟ اینجا شما دعوی نوکری مردم را دارید اما عملاً خوی و خصلت ارباب گونه دارید، درست که مردم و نمایندگانش راه مطالبه گری را نیاموخته‌اند اما حتماً می‌دانند و فهمیده اند که مدیری که پاسخگو نباشد دیر یا زود به زیر کشیده خواهدشد.
اینجا استان خراسان جنوبی است، استانی که هنوز داشته‌ها و ناداشته هایش بر همگان نامعلوم است …!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*