نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی: تصویب استمهال وام خشکسالی توسط دولت/ بانک ها اجرا نمی کنند

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود سه ماه است که دولت استمهال وام خشکسالی( مهلت خواستن در پرداخت تسهیلات) را مصوب کرده اما بانک ها این موضوع را نپذیرفته اند که نیاز است به این موضوع نیز رسیدگی شود.

به گزارش خاورستان،

محمد رضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع بندی برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان جنوبی اظهار کرد: کشاورزان در شهرستانهای استان با افت محصول در درختان انار، زرشک و زعفران مواجه هستند که باعث بروز مشکلاتی برای کشاورزان شده است.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان در مورد انار دانه سفید و کرم سر شاخه خار، افزود: کشاورزان پسته کار نیز در استان با مشکلاتی مواجه اند که پسیل پسته باعث افت پسته شده است.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مورد اصلاح نژاد بز سانن در شهرستان طبس اقداماتی داشته ایم و قرار شد که دو مرکز پرورش بز سانن در قاین داشته باشیم که بنا بر دلایلی از رده خارج شد.

امیرحسنخانی عنوان کرد: در مورد پرورش شتر دومین استانی در کشور هستیم که تراکم شتر را داریم و برای پرورش حداقل دو هزار نفر شتر نیاز به مرتعی به اندازه ۵هزار هکتار است که درخواست تامین آن را داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: شیر شتر خواص بسیار زیادی دارد اما به آن توجه نمیشود و نه امکانات تبدیل و فرآوری شیر به محصولات لبنی را دارند و نه در زمینه تبدیل به محصولات آرایشی و بهداشتی عمل میشود.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان را به عنوان مرکز پرورش شتر در نظر بگیرید و مجاب کنید که تسهیلات بدهند، گفت: مردم از مشکلات مختلف اقتصادی رنج می برند.

امیرحسنخانی با اشاره به وام خشکسالی کشاورزان، اظهار کرد: حدود سه ماه است که دولت استمهال وام خشکسالی( مهلت خواستن در تاخیر پرداخت تسهیلات) را مصوب کرده اما بانک ها این موضوع را نپذیرفته اند که نیاز است به این موضوع نیز رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: در خراسان جنوبی پروسه مجوز گرفتن سخت است و مجوز موارد بهداشتی سخت تر و این در صورتی است مجوعه ای که سیب سلامت نداشته باشد با ۳۰ درصد کاهش قیمت باید محصولش را به فروش برساند که به ضرر تولید کننده است.

امیرحسنخانی خاطرنشان کرد: اگر این مسائل حل شود مردم تعهد کاری دارند که و با مدیریت کارها را انجام می دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*