مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان جنوبی: بانک ها خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی گفت: بانک ها خط مقدم جنگ تمام عیار اقتصادی هستند و نباید امنیت را در حوزه بانکداری فدای سهل الوصول شدن خدمات به مشتری کنند.

به گزارش ایرنا اصغر نظافت روز دوشنبه در همایش پدافند غیرعامل بانک های خراسان جنوبی گفت: ناکارآمد جلوه دادن نظام اقتصادی امروز به سناریوی مدونی برای دشمن تبدیل شده است که اگر بانک ها بد عمل کنند به نارضایتی مردم دامن زده می شود.
وی با بیان اینکه نوع تهدیدات دشمن متفاوت شده است، تصریح کرد: مدیران اقتصادی امروز با تهدیدات هیبریدی و چندگانه ای مواجه هستند که نیازمند تدبیر و کار جهادی است.
به گفته وی ۱۳ آبان و دیگر واژه هایی که دشمن در روز های گذشته روی آن مانور داد از مهمترین این نقشه هاست که جز با خودباوری مدیران مرتفع نمی شود.
نظافت اظهار داشت: امروز درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، دشمن با سلاح هایی متفاوت همچون ارز، سکه و دلار عده ای را مستقیم و غیرمستقیم درگیر کرد که اگر شورای عالی فضای مجازی و پدافند غیر عامل به موقع وارد عمل نمی شدند شاهد اتفاقات تلخی بودیم.
وی اضافه کرد: در آشفته بازار ارز عده ای ناآگاهانه و برخی هم عامدانه در میدان دشمن بازی کردند اما با هوشیاری متولیان امر و همکاری مردم از این وضعیت رها شدیم.
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیران باید ریسک عملیاتی در برنامه هایشان تعریف کنند، افزود: زیرساخت، نیروی انسانی و فرایند از مهمترین این مراحل است که باید به آن توجه ویژه شود.
به گفته وی امروز در بخش زیرساختی پدافند کمتر با مشکل مواجه هستیم اما می طلبد که مدیران توجه ویژه ای به نیروی انسانی و موضوع فرایند ها داشته باشند.
وی یادآور شد: اساس پدافند غیر عامل مردم محوری است که با آموزش و فرهنگ سازی ارتقا می یابد.
نظافت نقش رسانه ها را در هدایت افکار عمومی انکارناپذیر عنوان کرد و گفت: اگر در هدایت افکار عمومی به موقع عمل می کردیم نوسانات حوزه بازار، ارز و سکه تا این حد مشوش نمی شد.

** هیچگونه نگرانی برای ارتباطات بانکی وجود ندارد
دبیر کمیسیون بانک های خراسان جنوبی هم گفت: تمام نکات ایمنی با پشتیبانی چهار کانال مجزا در سیستم بانکی استان تعریف شده است و هیچ نگرانی برای ارتباطات بانکی وجود ندارد.
حمید دهباشی افزود: امروز از چهار طریق به استان ها و ادارات مرکزی ارتباط داریم که اگر برای هرکدام از این کانال ها مشکلی به وجود آید از طریف کانال دیگر در کمترین زمان ممکن مشکلات ارتباطی مرتفع می شود.
وی با بیان این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند« لازم است اقدام های موثر در حوزه پدافند غیر عامل با کار بسیجی صورت گیرد» اظهار داشت: در مقابل دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی مدیران در همه حوزه ها باید جهادی عمل کنند که این امر در بانک های استان به وضوح دیده می شود.
دهباشی تاکید کرد: راه بسیار سختی را در راه داریم اما از اول انقلاب تاکنون ثابت کردیم که با قدرت، تدبیر و اندیشه در مقابل هجمه های دشمنان پیروز عمل کردیم.
وی در ادامه برگزاری جلسات متمرکز پدافند، شناسایی دارایی های سایبری و غیر سایبری، ارتقای سطح نظرات و پایش تصویری و رعایت نکات حفاظتی با ضریب بالای امنیتی را از مهمترین اقدام های بانک ها در بحث پدافند غیر عامل ذکر کرد.

 

کارشناس مسئول فناوری و اطلاعات بانک ملی خراسان جنوبی از برگزاری همایش پدافند غیر عامل در بیرجند خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛عبیری کارشناس مسئول فناوری و اطلاعات بانک ملی خراسان جنوبی گفت:همایش پدافند غیر عامل در بیرجند برگزار شد.

وی افزود:در این همایش که با حضور مسئولان پلیس فتا و حراست استان برگزار شد،تهدیدات و خطرات حوزه ی بانکی و فضای مجازی بررسی شد.

عبیری گفت:بیشتر خطرات در حوزه ی بانکداری مربوط به مشتریان است و افراد سودجو با استفاده از شگرد های خاص از اطلاعات کم مشتریان سوء استفاده می کنند.

کارشناس مسئول فناوری و اطلاعات بانک ملی خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش اطلاع رسانی در حوزه‌ی فضای مجازی و کاهش تهدیدات است،افزود:این همایش در راستای هفته ی پدافند هوایی غیر عامل و نکوداشت آن برگزار شد.

 

 

خراسان جنوبی| حفظ آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان هدف برگزاری رزمایش‌های پدافند غیرعامل است

مدیرکل پدافند غیر عامل خراسان جنوبی گفت: فلسفه برگزاری رزمایش‌های پدافند غیرعامل حفظ آمادگی دستگاه‌های مربوطه در انجام به موقع وظایف آنان است.

خراسان جنوبی| حفظ آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان هدف برگزاری رزمایش‌های پدافند غیرعامل است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اصغر نظافت ظهر امروز در مراسم مانور مانور عملیاتی آموزشی برخورد بیل مکانیکی با لوله گاز و عملیات امداد و نجات شرکت گاز بیرجند اظهار داشت: در صحنه رزمایشی هستیم که سناریوی آن توسط شرکت گاز خراسان جنوبی طراحی و اجرا شده است.

وی به اهداف برگزاری این قبیل رزمایش‌ها اشاره کرد و افزود: فلسفه انجام این رزمایش‌ها حفظ آمادگی دستگاه‌های مربوطه در انجام به موقع وظایف آنان است.

مدیرکل پدافند غیر عامل خراسان جنوبی بیان کرد: این سناریو اینگونه بود که پیمانکار حفر لوله گاز، بدون هماهنگی با شرکت گاز قسمتی را حفاری می‌کند و این امر منجر به انفجار و آتش‌سوزی می‌شود.

نظافت تصریح کرد: این انفجار باعث می‌شود خودرویی که در نزدیکی خط انتقال لوله در حال تردد است منجر به آتش سوزی و انفجار شود.

وی خاطرنشان کرد: این صحنه مصدوم‌هایی داشت و همچنین خود عامل محافظ و یا نگهبان اتاقک کنترل خط انتقال گاز نیز که برای بستن شیر اصلی گاز اقدام می‌کند دچار مسمومیت گاز  شده و مصدوم می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: در سناریوی بعدی گروه امداد دوم شرکت گاز به کمک نیروی خودشان می‌آیند تا هم او را نجات دهند و هم با تجهیزات بیشتری شامل تجهیزات تنفسی وارد اتاقک شوند و شیر اصلی را قطع کنند.

نظافت با بیان اینکه نیروی آتش نشانی مهرشهر به محل عملیات  اعزام شدند و عملیات حریق را به خوبی انجام دادند اظهار داشت: همکاران اورژانس نیز به موقع حضور یافتند و تایم عملیات شان تایم خوبی بود.

وی افزود: در این سناریو هدف این بود که نیروهای خدمات رسان خود را محک بزنند و دستگاه‌های مربوطه‌ای که در حول این حوادث درگیر می‌شوند را چکاپ کنیم.

 

تلاش برای آشنایی با پدافند غیرعامل در دانشگاه بیرجند

دبیر کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه بیرجند گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل پنج کارگاه آموزش تخصصی در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

حسن زنگویی در حاشیه مانور مقابله با آتش سوزی در دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: مانور کاهش صدمات ناشی از آتش سوزی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در دانشگاه بیرجند اجرا شد.

وی افزود: این مانور صبح به منظور بالابردن آمادگی دانشگاهیان برای کاهش صدمات ناشی از حوادث در تمامی بخش‌های اداری و آموزشی سه پردیس شوکت آباد، امیرآباد و شهدای دانشگاه به اجرا درآمد.

مدیر حراست دانشگاه بیرجند بیان کرد: در این مانور پس از شنیدن صدای آژیر دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه از ساختمان‌ها خارج و در محل‌های امن تعیین شده تجمع کردند و پس از اعلام شرایط عادی به ساختمان‌ها بازگشتند.

زنگویی به دیگر برنامه‌های این هفته در دانشگاه بیرجند اشاره کرد و افزود: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل پنج کارگاه آموزش تخصصی در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

وی افزود: کارگاه‌های آموزشی نقش پدافند اقتصادی در اقتصاد استان، پدافند غیرعامل و مقاوم سازی سازه‌های استان، نقش تولید پراکنده و شبکه انتقال و توزیع در تداوم برق رسانی، تحلیل ریسک در مطالعات پدافند غیرعامل تأسیسات آبی استان و پدافند سایبری بیومتریک و امنیت اجتماعی طی هفته پدافند غیرعامل در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه بیرجند یادآور شد: برگزاری نمایشگاه پدافند غیرعامل، برگزاری مسابقه آشنایی با پدافند غیرعامل و جلسه هم اندیشی آسیب پذیری‌های استان در حوزه پدافند غیرعامل نیز از جمله دیگر فعالیت‌های کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه بیرجند در طول این هفته بود.

 

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی بیش از ۴۰۰ برنامه در حوزه پدافند غیر عامل برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خاورستان، اصغر نظافت مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خراسان جنوبی صبح امروز در همایش پدافند غیر عامل ضمن تسلیت ایام سوگواری اهل بیت (ع)، اظهار کرد: با توجه به اینکه در هفته پدافند غیر عامل قرار داریم اما تمام ایام باید ایام پدافند غیر عامل است.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل یک سازوکار نوپا است، افزود: همزمان با استان شدن خراسان جنوبی و از سال ۸۲ با فرمان مقام معظم رهبری پدافند غیر عامل شکل گرفت.
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان جنوبی به مصادف شدن هفته پدافند غیر عامل با اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: شعار هفته پدافند غیر عامل با عنوان افزایش بازدارندگی در سایه اربعین حسینی نامگذاری شده است.
نظافت با اشاره به اینکه در هفته پدافند غیر عامل شاهد اجرای برنامه های خوبی در سراسر کشور بودیم، خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی بیش از ۴۰۰ برنامه در حوزه پدافند غیر عامل برگزار شده است.
وی با بیان این‌که امروز درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم که کمتر از جنگ نظامی نیست، افزود: امروز از دلار به عنوان یک اسلحه استفاده می‌شود و امیدواریم غالب بودن آن شکسته شود و در برنامه‌های صلبی کشورها خللی ایجاد نکند.
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان جنوبی با اشاره به این‌که در چند ماه اخیر مشکلات و سختی‌های بسیاری را تحمل کردیم، گفت: در سال‌های گذشته و زمان جنگ مگر چه کردیم؟ با حضور مدیران متخصص و جهادی می‌توانیم تمام مشکلات را پشت سر بگذاریم.
نظافت تصریح کرد: امروز تهدیدها جدید و دچار تغییر و چندگانه شده‌اند لذا باید هوشیار باشیم.
وی افزود: ما بایستی در هر نوع عملیاتی چه صحنه جنگ و چه عملیات بانکی ریسک عملیاتی خود را در ۳ حوزه زیرساخت‌ها، نیروی انسانی و فرایندها معرفی کنیم.
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان جنوبی گفت: در دو بخش نیروی انسانی و فرآیندها باید به سمت به روز شدن برویم تا بتوانیم نظام پولی کشورمان را هدایت کنیم.
نظافت با بیان این‌که اگر ما در هدایت افکار عمومی به خوبی و به موقع عمل می‌کردیم تاثیرات نوسانات بازار طلا و سکه زیاد نمی‌شد، خاطرنشان کرد: زمانی که در روز بیش از ۱۲۰ میلیون تراکنش انجام می‌شود این می‌طلبد که به سمت به روز شدن برویم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*