نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی وظیفه خبرنگاران راتشریح کرد: احقاق حق و ابطال باطل

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از خبرنگاران و رسانه ها بعنوان افسران جنگ نرم در مقابل دشمنان یاد کرد و گفت: آینده به قلم رسانه گره خورده است و وظیفه خبرنگاران احقاق حق و ابطال باطل است. حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در جمع خبرنگاران و فعالان رسانه ای در استان افزود: رسانه ها در قرارگاهی قرار گرفته اند که دشمن نه تنها در مقابل آنهاست بلکه آنها را احاطه کرده است.
وی ادامه داد: دشمن به هیچ عنوان به ما رحم نمی کند و برای رسیدن به اهدافش از هر حربه ای استفاده می کند بنابراین ما هم نباید در مقابل این دشمن مراعات کنیم.وی با اشاره به اینکه هدف دشمن تسلط بر کل جهان و انسانیت است، گفت: دشمنان نظام اسلامی با کسی شوخی ندارند و بارها گفته اند تمام گزینه ها روی میز است بنابراین با وجود چنین دشمنی نمی توان باری به هر جهت عمل کرد. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن از حربه رسانه به بهترین شکل ممکن علیه اسلام استفاده می کند، افزود: دشمنان آنچنان در تبلیغات شان قوی عمل می کنند که یک چیز باطل را موجه جلوه می دهند و با وجود اینکه همه می دانند آن چیز ناحق است باز هم مورد پذیرش قرار می گیرد . این در حالی است که ما نمی توانیم حق روشن خود را به جهان منتقل کنیم. حجت الاسلام والمسلمین عبادی قرن حاضر را قرن انفجار اخبار عنوان کرد و ادامه داد: اخبار مانند تیغ دولبه ای هستند که هم می توانند به جامعه بشری خدمت کنند و هم می توانند بزرگ ترین ضرر را وارد آورند. وی اخبار را به تغذیه برای بدن شبیه دانست و با بیان اینکه اخبار تغذیه فکری برای انسان ها است، بیان کرد: همان طور که بدن به تغذیه سالم نیاز دارد فکر و مغز انسان نیز به تغذیه سالم نیاز دارد که چندان به آن توجه نمی شود. وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید تغذیه فکری جامعه را داشته باشند، گفت: خبرنگاران و رسانه همانند شاهد در محکمه هم هستند چرا که مردم با درج اخبار نسبت به آنها واکنش نشان داده و قضاوت می کنند.
۱۰۶ رسانه فعال در خراسان جنوبی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این دیدار از وجود ۱۰۶ رسانه فعال در استان خبر داد و گفت: این تعداد از ۵۸ مورد در سال ۹۲ به ۱۰۶ مورد رسیده است. محبی تعداد بانوان عضو خانه مطبوعات را ۱۱۲ نفر عنوان کرد و افزود: ۶۹ رسانه در شهرستان بیرجند، ۱۳ رسانه در قاین، پنج رسانه در طبس، فردوس، بشرویه و سرایان هر کدام سه رسانه، سربیشه و نهبندان هر کدام دو رسانه، خضری یک رسانه، زیرکوه دو رسانه و درمیان یک نشریه مجوز فعالیت دارند. وی از وجود شش مجوز روزنامه رسمی در استان خبر داد و بیان کرد: ۱۲ هفته نامه، ۱۰ دوهفته نامه، ۲۴ ماهنامه، چهار دوماهنامه، ۲۲ فصل نامه، هشت دوفصل نامه و ۲۲ پایگاه تحلیل و خبرگزاری در استان فعالیت می کنند.
۷۵ درصد خبرنگاران استان بانوان هستند
وی با بیان اینکه ۱۲ نفر از بانوان مدیر مسئول نشریات استان هستند، گفت: سه نفر از بانوان مسئول سرپرستی نشریات و دو نفر نیز مسئول سرپرستی خبرگزاری ها هستند. رضایی، مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه ۷۵ درصد از خبرنگاران استان ، بانوان هستند، گفت: امروزه حوزه زنان از راهبردهای اساسی هدف گذاری دشمن قرار گرفته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*