اظهارات نایب‌رئیس مجلس در خصوص طرح تحول سلامت: ۸ هزار میلیارد اوراق هم نتوانست بدهی‌های طرح تحول را پرداخت کند/ دیگر نمی‌توانند ادامه دهند

خبرگزاری فارس: ۸ هزار میلیارد اوراق هم نتوانست بدهی‌های طرح تحول را پرداخت کند/ دیگر نمی‌توانند ادامه دهند

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آن زمان که ما به طرح تحول انتقاد می‌کردیم برخی جور دیگر برداشت می‌کردند اما هم‌اکنون ۸ هزار میلیارد اوراقی که برای بدهی گرفته‌اند، کافی نبوده و هنوز ۸ هزار میلیارد کسری دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جشن روز پرستاری گفت: در طرح تحول سلامت پرداخت باید صرفاً در چهارچوب قانون صورت می‌گرفت اما خلاف قانون عمل شد. خارج از سطح‌بندی حق پرداخت نداشتند اما بیمه‌ها اعلام کردند که هر فردی که وارد بیمارستان می‌شود ۹۵ درصد پول آن را پرداخت خواهیم کرد و این قدم اول خلاف بود.

پزشکیان افزود: همیشه پیشگیری مقدم بر درمان است اما در طرح تحول، درمان را مقدم کرده‌اند همچنین باید خرید را راهبردی می‌کردند نه اینکه تعرفه‌ها را بالا ببرند و شکاف را بین طبقات مختلف جامعه عمیق‌تر کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این طرح تعریف گاید لاین بحث ارجاع را نادیده گرفتند همچنین باید صندوق‌ها را یکی می‌کردند و تعدد صندوق‌ها حذف می‌شد اما هیچکدام را اجرایی نکردند و هم‌اکنون نمی‌توانند جلوی این طرح را گرفت.

پزشکیان گفت: زمانی که ما به این طرح اعتراض می‌کردیم جور دیگری برداشت می‌کردند اما هم‌اکنون ۸ هزار میلیارد اوراق برای بدهی گرفته‌اند اما با این وجود هنوز ۸ هزار میلیارد کسری دارند و دیگر نمی‌توانند ادامه دهند، راه غلط روزی زمین خواهد خورد. دولت امکان پرداخت این پول را ندارد.

پزشکیان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه این پول کجا رفته است، گفت: تعرفه‌ها را بالا بردند بدون اینکه منابع را ببینند و این خودش سبب بالا رفتن مصرف شد، سطح‌بندی را اجرا نکردند، پرداخت‌ها را عملکردی نکردند و نتیجه این شد که می‌بینید.

پزشکیان گفت: این افراد چون کارشناس نیستند و ظاهر قضیه را می‌بینند می‌گویند همه چیز خوب است و اشکالی در آن نیست.

وی ادامه داد: ما با پول ایرانی نباید استاندارد آمریکایی داشته باشیم، پول ایرانی نیاز به استاندارد ایرانی دارد، هم‌اکنون استانداردها غیر قابل اجراست چون پول نداریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*