آخرین خبر :

نقوی حسینی در واکنش به دستور ترامپ برای توقف صدور ویزای ایرانیان از سوی آمریکا: لغو صدور ویزای ایرانیان از جانب آمریکا نقض صریح برجام است


سرویس سیاسی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایرانی، به طور حتم نقض صریح برجام محسوب می شود، زیرا در پسابرجام هیچ یک از اعضای ۱+۵ و شورای امنیت و اتحادیه اروپا نباید علیه ایران و شهروندان ما محدودیت های جدیدی را اعمال کنند.
جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۲

لغو صدور ویزای ایرانیان از جانب آمریکا نقض صریح برجام است

سیدحسین نقوی حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به موضوعات مطروحه درباره صدور فرمانی اجرایی از سوی ترامپ در مورد لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایران و چندین کشور منطقه گفت: رویکرد تبعیض نژادی ترامپ قطعا خسارات و مشکلات جدی را متوجه آمریکایی ها خواهد کرد، به ویژه حساسیت و اعتراض مسلمانان جهان را بر می انگیزد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروز دیگر مانند دوران قرون وسطی نیست که کشورها برخورد نژادی و مذهبی با دیگر قومیت ها و ملت ها انجام دهند، بنابر این قطعا آمریکایی ها با سیاست های جدید ترامپ دچار مشکلات بسیاری می شوند.

وی با بیان اینکه سیاست های نژادپرستانه ترامپ، حیثیت آمریکایی ها را به زیر سوال می برد، افزود: از طرف دیگر لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایرانی، به طور حتم نقض صریح برجام محسوب می شود، زیرا در پسابرجام هیچ یک از اعضای ۱+۵ و شورای امنیت و اتحادیه اروپا نباید علیه ایران و شهروندان ما محدودیت های جدیدی را اعمال کنند.

نقوی حسینی گفت: لغو و توقف صدور ویزای شهروندان ایران به نوبه خود یک طرح تحریمی بوده و مغایر با توافق هسته ای است، از طرف دیگر این اقدام خلاف تمامی کنوانسیون های بین المللی و قوانین مراودات بین کشورها بوده است.

وی گفت: لغو و توقف صدور ویزای شهروندان ایران در تناقض با ادعاها و اظهارات مقامات آمریکایی درباره حمایت از حقوق بشر و حقوق شهروندی ملت ها است.

نقوی حسینی افزود: البته ما همواره به شهروندان خودمان توصیه می کنیم که به آمریکا سفر نکنند، اما خیلی از اقشار مراودات علمی، تحقیقاتی، دانشگاهی و شهروندی دارند و این نوع برخوردها نقض اولیه مناسبات اجتماعی کشورها است.

رویترز سه شنبه شب ۵ بهمن اولین خبرگزاری بود که خبر داد ترامپ روز چهارشنبه این فرمانهای اجرایی را صادر می کند.نام ایران در میان کشورهایی است که شهروندان آنها برای مهاجرت و دریافت ویزای ورود به آمریکا با محدودیت مواجه خواهند شد.

ترامپ در توئیتی نوشت چهارشنبه یک «روز بزرگ» برای امنیت ملی آمریکا خواهد بود. به نوشته این خبرگزاری، انتظار می رود برای چند ماه اجازه ورود پناهجویان به ایالات متحده و همچنین صدور ویزا برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، لیبی،‌ سومالی، سودان و یمن متوقف شود./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*