آخرین خبر :

رئیس جامعه اپتومتری ایران: چشمان بیماران دیابتی باید هر ۶ ماه یک‌بار معاینه شود

 

خبرگزاری فارس: چشمان بیماران دیابتی باید هر 6 ماه یک‌بار معاینه شود

رئیس جامعه اپتومتری ایران با اشاره به اینکه چشمان بیماران دیابتی هر ۶ ماه یک‌بار باید معاینه شود، گفت: با توجه به افزایش چاقی و کم تحرکی در کشور، زمینه بروز دیابت افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا محمد در آستانه برگزاری سمینار پاراکلینیک در اپتومتری که فردا ۷ بهمن در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود، گفت: بیماران مبتلا به دیابت که بیش از ۵ سال از بیماری آنها می گذرد، حتما باید هر ۶ ماه توسط یک اپتومتریست معاینه چشم شوند.

وی گفت: معمولاً در افراد مبتلا به دیابت به علت خونریزی و پارگی شبکیه ضرورت دارد چکاب چشمی پیوسته انجام شود زیرا سهل انگاری در بیماران دیابتی می تواند موجب بروز نابینایی شود.

رئیس جامعه اپتومتری با بیان اینکه یک پنجم جمعیت بالای ۴۰ سال کشور از دیابت رنج می برندt افزود: با توجه به افزایش چاقی و کم تحرکی در کشور زمینه بروز دیابت روز به روز افزایش می یابد که این رویه تهدیدی برای سلامتی بینایی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت اپتومتریست ها در حوزه پاراکلینیک است و تنها به تجویز و یا ساخت عینک محدود نمی شود، گفت: تست میدان بینایی، تست شبکیه، بروز یا افزایش زمینه آب مروارید و ارتباط بیماریهای چشمی با سایر بیماری های سیستمی از جمله وظایف اپتومتریست‌هاست.

رئیس جامعه اپتومتری ایران افزود: همایش پاراکلینیک در اپتومتری با همکاری گروه اپتومتری دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران و جامعه اپتومتری با هدف تشخیص به موقع بیماران و ارجاع به چشم پزشک از پنجشنبه ۷ بهمن ساعت ۸ در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*