مسئول انجمن گلوکوم ایران هشدار داد؛ خطر نابینایی در اثر مصرف قطره های چشمی

مسئول انجمن گلوکوم ایران، نسبت به خطر نابینایی در اثر مصرف طولانی مدت و خودسرانه قطره های چشمی حاوی استروئید (کورتون) هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حیدر امینی در آستانه برگزاری بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، اظهارداشت: بیماری گلوکوم یا همان آب سیاه به نوعی بیماری اطلاق  می شود که عصب بینایی را تخریب کرده و منجر به نابینایی می گردد.

مسئول کارگروه گلوکوم در کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران با اشاره به اینکه آب سیاه اغلب و نه همیشه با بالا بودن فشار داخل چشم همراه است، افزود: علت ابتلا به آب سیاه می تواند ناشی از وارثت باشد و برخی از عوامل زمینه ای مانند ضربات  وارده به چشم می تواند باعث این بیماری شود .
امینی در ادامه به مصرف مداوم استروئیدها (کورتون ها) اشاره کرد و افزود: مصرف طولانی کورتون از هر راه خوراکی ، تزریقی ، پوستی و استنشاقی و به خصوص قطره های چشمی که معمولا برای آلرژی و حساسیت چشمی تجویز می گردد ممکن است باعث بروز بیماری آب سیاه شود و این داروها می بایست با احتیاط و با تجویز پزشک مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: مصرف زیاد قطره های چشمی محتوی کورتون بدون تجویز پزشک، می تواند منجر به بروز آب سیاه و نابینایی غیر قابل برگشت شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*