اخبار سیاسی


گفته می شود احمد منتظری اعلام کرد به اتهام انتشار فایلی صوتی از جلسه آیت الله منتظری با مسئولین قضایی در سال ۶۷ در سایت و کانال تلگرامی مرحوم آیت الله منتظری به دادگاه احضار شده است . یکی از موارد مطرح شده “افشای اسرار نظام” بوده است؛ با این استدلال که زمان ضبط این فایل، آیت‌الله منتظری قائم‌مقام رهبر ایران بوده و اسراری که او در جریان آن قرار داشته، از اسرار نظام جمهوری اسلامی بوده و افشای آن “جرم” است. به دادگاه گفته‌ام این اسناد حدود ۲۰ سال پیش در خاطرات آیت‌الله منتظری منتشر شده و “چیز جدیدی در این فایل صدا افشا نشده است.” اتهام دیگر که وارد شده است “کمک به اتحاد عربستان سعودی و منافقین” با انتشار این فایل بوده است.

گفته می شود الهام امین‌زاده دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی گفته در موضوع حصر موسوی و کروبی شورای امنیت ملی تصمیم‌گیری کرده است. شورای امنیت ملی احساس می‌کند برای تامین حق امنیت شهروندان باید محدودیت وجود داشته باشد. اما وقتی احساس امنیت عمومی مرتفع شود، محدودیت هم باید رفع شود. ما در مقام ارزیابی نیستیم که آیا امنیت مورد نظر ایجاد شده است یا خیر اما می‌دانیم که امنیت شهروندان در سطح کلان باید در نظر گرفته شود. دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در پاسخ به سوالی در مورد موضوع حصر و روال رسیدگی به آن به لحاظ حقوق شهروندی گفت: بعضی نهادها مثل شورای امنیت احساسشان این بوده است، بر اساس حقوق جمعی مردم در مورد امنیت شان باید محدودیت هایی ایجاد شود که اگر بحث امنیتی مرتفع شود، باید این محدودیت نیز رفع شود و در حال حاضر ما در مقام ارزیابی نیستیم که بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم.

اصلاح‌طلبان گزینه‌های دیگری هم غیر از روحانی دارند

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در خصوص گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری انتخابات سال آتی گفت: به طبع بهترین گزینه جریان اصلاح‌طلب خود حسن روحانی است. اما اگر بنا به هردلیلی اعم وجود مشکل یا عدم حضور ایشان، قطعا گزینه‌های دیگری وجود دارند. اکنون لزومی نمیبینم که بخواهیم گزینه‌هایمان را رو کنیم،این قطعا به صلاح ما نخواهد بود، اما قطعا گزینه‌ها فراوانی را در اختیار داریم.

اعلام وصول اولین سوال از وزرا در مجلس دهم

در جلسه علنی امروز مجلس، سوال هاجر چنارانی نماینده نیشابور از وزیر علوم درخصوص عدم تعیین‌تکلیف مدرسین و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای پس از انتقال از آموزش و پرورش به وزارت علوم اعلام وصول شد.

 

یکی از نزدیکان احمدی نژاد تذکر وزیر کشور را رد کرد

اسماعیل کوثری در خصوص تذکرات مسئولان وزارت کشور نسبت به مراسمات تبیین گفتمان امام و انقلاب گفت: وزیر محترم کشور و مسئولان این وزارتخانه نباید وارد فضای تذکرات اینگونه شوند. به نظر می رسد برخی قصد دارند انتخاباتی یکطرفه صورت بگیرد لذا به طور مرتب در حال تکرار تذکرات نسبت به دیگران هستند. این در صورتی است که اگر چنانچه معتقدند شائبه انتخاباتی وجود دارد یا کار خلاف قانونی صورت می گیرد، باید به صورت کتبی به برگزار کنندگان مراسم آن را اعلان کنند. در جمهوری اسلامی ایران هر شخصی آزاد است و حق دارد که در چهارچوب قانون بین مردم حضور یابد و برای مردم صحبت کند و هیچ مانعی هم وجود ندارد و آقای احمدی نژاد هم در این زمینه استثناء نیست و هیچ تخلفی در این موضوع صورت نگرفته است. وزیر کشور بایست مسائل را به صورت قانونی و نه جریانی و شخصی نگاه کند، اگر کسی خلاف کرد قطعا باید جلو آن را گرفت و اما چنانچه مساله خلاف قانونی رخ نداد، حق ندارند جلوی اینگونه مراسمات را بگیرند. اگر خلاف قانونی از دکتر احمدی نژاد سر زده، باید بگویند کدام خلاف قانون و در آن موقع بله حق را به وزیر محترم کشور می دهیم، ولی همانطور که مشخص است، این کار خلاف قانون نیست که آقای رحمانی فضلی بخواهد به آن اینگونه ورود کند. دولت بهار این خبر را منتشر کرد.

گفته می شود شماری از شیوخ و امامان جماعت موریتانی در گزافه گویی بی اساس خود، از مقامات کشورشان خواستند تا اقدامات قاطعانه ای را در برابر آنچه به ادعا “توسعه طلبی ایران” در کشورشان خواندند، به اجرا در آورند.به گزارش الشرق الاوسط، شماری از امامان جماعت موریتانی در سلسله سمینارهایی که در دو روز گذشته در نواکشوت برگزار شد، مدعی شدند: شخصیت های موریتانیایی مرتبط با نظام سیاسی کنونی ایران تلاش دارند مراکز نفوذی برای این کشور در موریتانی از طریق شعار های مذهبی ایجاد کنند.برگزاری این نشست در زمانی انجام می شود که عربستان سعودی تلاش دارد کشورهای متحد خود را به برگزاری سمینارها و همایش هایی علیه ایران تشویق کند و با این اقدام، جبهه ای متحد علیه کشورمان در منطقه و جهان به راه بیاندازد. از این رو، برگزاری این چنین نشست هایی را در کشوری مانند موریتانی باید همسو با همین اهداف تفسیر کرد.

 

 

 

 

درخواست مطهری از صدا و سیما برای عذرخواهی

در پی تذکر نماینده مردم بوکان به دلیل توهین به افراد اهل سنت در یکی از شبکه‌های تلویزیونی، مطهری که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت ، گفت: توهین به افراد اهل سنت کارزشتی است و صدا و سیما باید عذرخواهی کند.محمد قسیم عثمانی در تذکر شفاهی امروز خود خطاب به صدا و سیما اظهار کرد: متاسفانه در برنامه پرمخاطبی از شبکه سوم صدا و سیما مجری هنرمند آن علنا صحبت‌های تفرقه افکنانه‌ای زده و با توهین به افراد مورد احترام اهل سنت صحبت‌هایی زده که در شأن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیست.

انتقاد نماینده تهران از قوه قضائیه

مصطفی کواکبیان در صحن علنی مجلس: قانون اساسی قوه قضائیه را مسئول بررسی پرونده‌های قضائی می‌داند. از رئیس جمهور گذشته نیز پرونده هایی در قوه قضائیه مفتوح است. واقعیتش قوه قضائیه اگر قرار باشد حکمی را مطرح کند، سریع برخورد می‌کند اما چطور است که الان حداقل سه سال از بعضی از پرونده های آقای احمدی‌نژاد در قوه قضائیه زمان میگذرد اما قوه قضائیه هیچ پاسخ قانع کننده‌ای برای افکار عمومی ندارد.

 

تشکیل کمپین ضد برجام با دلارهای عربستان و اسرائیل

مهرداد عمادی کارشناس ارشد اقتصادی مقیم اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به تاسیس سازمانی به نام اتحاد علیه ایران اتمی ( UANI ) با لابی یهودیان آمریکا و سیستم اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی‌ در دوران دولت احمدی‌نژاد تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت روحانی در سال ۲۰۱۳ پیگیری سناریوهای سازمان اتحاد علیه ایران اتمی از سوی دولت‌های غربی و آمریکا به حاشیه رفت و آنها تصمیم گرفتند تا کمتر رو در روی ایران قرار گیرند، زیرا معتقد بودند که مقابله با جامعه جهانی پس از برجام هزینه بیشتری برای‌شان به همراه خواهد داشت اما همچنان فعالیت کمپین با هدف به شکست کشاندن برجام و متوقف کردن سرمایه‌گذاری اروپایی‌ها در ایران با دلارهای عربستان و اسرائیل ادامه دارد.

 

شکایت حوزه علمیه و پلیس از جشن حافظ

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارسال پرونده قضایی‌ و کیفری نشریه یالثارات در رابطه با توهین به هنرمندان به دادسرا خبر داد و گفت: این موضوع در قالب جرم به طور جداگانه در حال بررسی است.حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با «خانه ملت» با اشاره به شکایت حوزه علمیه و پلیس از جشن حافظ گفت: «جشن حافظ یک مراسم غیردولتی است که امسال شانزدهمین دوره‌اش برگزار شد و وزارت فرهنگ مستقیما نقشی در برگزاری این جشن نداشته لذا شکایت‌ها از این جشن نمی‌تواند به وزارت فرهنگ مرتبط باشد؛ اگر چه قوه قضاییه دو موضوع «نحوه برگزاری جشن حافظ» و «توهین نشریه یالثارات‌الحسین به شرکت‌کنندگان در این جشن» را توأمان دنبال می‌کند.

 

نظر عجیب هاشمی درباره پرداخت یارانه

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار مدیران، مسئولین و کارشناسان سازمان بیمه سلامت ایران، با تبریک میلاد ثامن‌الحجج(ع)، وجود مبارک زیارتگاه آن امام همام در مشهدالرضا را لطف جاودان خداوندی به مردم ایران دانست و گفت: اگر دولت به زیربناها بپردازد، مردم در قالب بخش خصوصی برای رونق اقتصادی وارد می‌شوند و بجای دریافت یارانه که به نوعی کرامت انسان را مخدوش می‌نماید، براساس دسترنج خویش زندگی می‌کنند که در آن صورت هرکس کار بیشتری بکند، درآمد بیشتری خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*