اخبار سیاسی

شلوار جدید سوشا مکانی

واکنش امریکا به هشدار رهبر انقلاب/ قیمت‌های نجومی قبر در تهران!/ سرنوشت هاشمی و مشایی در انتظار روحانی و احمدی‌نژاد/ روحانی نامه کروبی را بی پاسخ گذاشت/ شلوار جدید سوشا مکانی

وزیر ورزش به “پرسپولیس” پیوست!

اعتراض‌ها به سیاست وزیر ورزش و جوانان در نقل و انتقالات به تمرین استقلال کشیده شد.تماشاگران استقلال امروز با نصب بنری که یک طرف آن عکس محمود گودرزی با پیراهن پرسپولیس مونتاژ شده بود و طرف دیگر عکس علیرضا منصوریان بود به نوعی نسبت به سیاست‌های وزیر ورزش و جوانان در فصل نقل و انتقالات انتقاد کردند. این مطلب در سایت ورزش سه منتشر شده است.

واکنش امریکا به هشدار رهبر انقلاب/ قیمت‌های نجومی قبر در تهران!/ سرنوشت هاشمی و مشایی در انتظار روحانی و احمدی‌نژاد/ روحانی نامه کروبی را بی پاسخ گذاشت/ شلوار جدید سوشا مکانی

گفته می شود کانال رسمی عبدالرضا داوری، یکی از نزدیکان احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در انتقاد از لندکروز سواری حسن روحانی با انتشار تصویر زیر نوشت: «آن مرد که از خودروی ملی استفاده می کرد رفت».این درحالیست که محمود احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری در سفرهای استانی از همان پاترول ضد گلوله مخصوص استفاده می کرد و برای تردد های دیگر نیز از یک دستگاه پژو ۶۰۵ ضدگلوله سفارشی که در ایران تولید نشده، استفاده می کرده است.

 

 

شغل محبوب در کره شمالی

با افزایش تعداد خودروها در پایتخت کره شمالی، رانندگی تاکسی در این شهر به سرعت به شغلی پرطرفدار تبدیل شده است.در اقتصاد در حال تغییر کره شمالی انتخاب شغل رانندگیِ تاکسی، فوائد بسیاری می‌تواند به همراه داشته باشد. این حرفه به نسبت ایمن و راحت است و رانندگان به راحتی می‌توانند به ارز خارجی دسترسی داشته باشند.یکی از منابع اطلاع رسانی کره شمالی گفت:‌ رانندگان تاکسی می‌توانند بدون آنکه در شرایط بالا بودن دما کار سخت انجام دهند رانندگی کنند و دلار بدست آورند.تقاضا برای فعالیت در این شغل نسبتاً بالاست و باعث شده افراد از طریق پرداخت رشوه و ارتباط‌ های شخصی شرایطی را فراهم آورند تا بتوانند در این حرفه فعالیت داشته باشند.همچنین شرکت‌های تاکسیرانی برای تامین نیروی راننده مورد نیاز از انتشار اعلامیه‌های عمومی یا آگهی خودداری کرده و برای استخدام‌های جدید در شبکه‌های شخصی به دنبال نیروی جدید هستند.

گفته می شود عبدالله ویسی سرمربی جدید سپاهان حرف های جالبی درباره نقل و انتقالات زد. او با انتقاد از آپشن قراردادهای بعضی بازیکنان می گوید: «ما دروازه بان می گیریم با یک میلیارد. بعد می گوید هر بازی که گل نخوردیم ۱۰ میلیون به من بدهید! ما تو را آورده ایم که گل بخوری؟ یا مهاجمی ۷۰۰ میلیون می بندد و می گوید هر بازی که گل زدم و پاس گل دادم، ۱۰ میلیون بدهید. ما تو را آورده ایم که گل نزنی؟ این آپشن ها خیانت به فوتبال ایران است.»

 

وثیقه بی‌شرمانه وام‌دهندگان اینترنتی در چین

رسانه‌های چین گزارش دادند برخی وام‌دهندگان اینترنتی این کشور، زنان دانشجوی متقاضی وام را وادار می‌کنند عکس برهنه خود را به‌عنوان وثیقه وام در اختیارشان بگذارند.در این گزارش که توسط Beijing Youth Daily منتشر گردیده آمده است، وام‌دهندگان اینترنتی مذکور معمولاً از دختران دانشجو می‌خواهند عکس برهنه خود را درحالی‌که کارت شناسایی‌شان را در دست دارند به آن‌ها بدهند و آن‌ها را تهدید می‌کنند درصورتی‌که وام خود را پرداخت نکنند، عکس‌شان را به دوستان و خانواده‌شان نشان خواهند داد.دانشجویانی که با دادن عکس برهنه خود موافقت کنند می‌توانند ٢ تا ۵ برابر بیشتر وام بگیرند. البته این وام‌ها بهره بالایی دارند که بعضاً تا ٣٠٪ در هفته نیز می‌رسد.

گفته می شود  “محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی می‌گوید هنوز هیچ واکنشی از سوی حسن روحانی و دولت یازدهم به نامه پدرش خطاب به رییس جمهوری ایران مبنی بر تلاش برای تشکیل دادگاه علنی وی داده نشده است. محمدتقی کروبی افزوده است: «همچنان هیچ کس پاسخگوی ادامه حصر نیست». آن‌طور که کلمه گزارش کرده٬ محمدتقی کروبی همچنین گفته که «حصر کما فی‌السابق ادامه دارد» و «هیچ تغییری» در وضعیت پدرش ایجاد نشده، «نه اوضاع بهتر شده و نه بدتر». روز چهارشنبه نیز ۷۰ تن از چهره‌های علمی ساکن آمریکا و کانادا در نامه‌ای به حسن روحانی از «سکوت و بی‌اعتنایی» نسبت به حصر «غیرقانونی» موسوی، رهنورد و کروبی اعتراض کردند. آنها خطاب به روحانی نوشته‌اند تا زمانی که «قدم‌های مؤثر در جهت حل این مشکل برداشته نشود، جامعه جهانی نمی‌تواند عزم دولت شما را در اجرای اصلاحات داخلی به منصه تایید برساند». این چهره‌های علمی نیز در این نامه از حسن روحانی خواسته‌اند تلاش کند دست‌کم «مقدّمات برگزاری محاکمه متهمان در دادگاه عمومی صالح» را فراهم کند.

 

دعوت به توبه وزیر بهداشت از برخی سیاستمداران

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی بی اخلاقی ها و تهمت ها در روزهای اخیر تاکید کرد: دروغ، تهمت، غیبت، قدرت طلبی، خودبینی، خودمحوری و خودپرستی را از دردهای امروز جامعه بشری است و اگر این رفتارها افزایش یابد، سبب می شود تا با نهضت انقلاب اسلامی فاصله بگیریم. وی گفت: ظاهرا بناست این رفتارها از سوی برخی سیاستمداران تا شب قدر ادامه داشته باشد و ما امیدواریم که در شب قدر این رفتارها را کنار بگذارند و توبه کنند .

.

انتقاد یک مدرس حوزه از دروغگویی بالای منبر

آیت الله میرسید محمد یثربی شب گذشته در جمع روحانیون، طلاب دینی و مداحان اهل بیت گفت: امروز فرایض اخلاقی در جامعه ما تعطیل شده است متاسفانه عده‌ای نه تنها دروغ و غیبت را در جامعه حلال می‌دانند بلکه دروغ و غیبت را واجب می‌دانند. علمای دینی نباید اجازه دهند اعتقادات صحیح مردم دستخوش مزاحمت‌ها و شیطنت‌گری‌های نامطلوب عده‌ای قرار گیرد. متاسفانه امروز به دلیل اینکه در منبر و مصاحبه‌ها رسما دروغ گفته می‌شود مردم گریزان می‌شوند. رزق و روزی ما درگرو گروه‌ها، جریان‌های سیاسی و پست و مقام‌ها نیست با توجه به اینکه رزاق خداست لذا علمای دینی باید با بیان زندگی بزرگان دینی با مردم رو راست باشند. نباید دین و هویت خودمان را به خاطر پست و مقام و مسائل سیاسی بفروشیم مادامی که خودمان را بین خدا و خلق خدا قرار دهیم خواهیم توانست موفق باشیم.

توجیه جدید دولت در انتشار فیش مدیر بانکی

ماجرا از این قرار است که یک روزنامه تندرو مخالف دولت، گردش حساب بانکی مدیرعامل بانک رفاه را منتشر می‌کند و مدعی می‌شود که او ۲۳۰ میلیون تومان در اسفندماه ۹۴ دریافتی داشته است! یک نگاه ساده به آنچه به عنوان «سند» منتشر شده نشان می‌دهد که سند مورد ادعا اصلا «فیش حقوقی» نیست بلکه یک صورتحساب بانکی است که مابه‌التفاوت حقوق ۱۰ ماهه را نشان می‌دهد. تا همین جا، روزنامه مورد اشاره مرتکب انتشار خبری کذب شده؛ چراکه صورتحساب بانکی را فیش حقوقی خوانده است. از طرفی انتشار صورتحساب بانکی هم مطابق قانون بدون اجازه صاحب حساب و یا دستور مقام قضایی ممکن نیست و این دومین تخلف روزنامه مذکور به شمار می‌رود.

 

 

 

 

 

 

انتقاد رئیس حوزه علمیه کاشان از برخورد با فاطمه معتمد آریا

آیت‌الله یثربی، مسئول حوزه علمیه کاشان، گفت: شما مطمئن باشید که ما با هر نوع تندروی در مسائل اجتماعی به جد مخالفیم. در زمان مرحوم ابوی (آیت الله سید مهدی یثربی) هم حرکتهای افراطی، در این بیت امضاء نمی شد. پارسال که درباره حجاب سخن گفتم خیلی ها هیاهو کردند اما ما از موضع خود دست برنداشتیم،چرا که موضع ما برآمده از دین بود. نوع برخورد با خانم فاطمه معتمدآریا در شان «مردم مسلمان» نبود. این رفتارها، دور از خرد است. اگر ما با ورود مهمانی موافق نباشیم می توانیم از حضورش جلوگیری کنیم، نه اینکه او بیاید و بعد این برخورد را داشته باشیم.آن چیزی که می تواند همه دردهای ما را درمان کند حضور مردم است. در تهران ۴۸% مردم آمدند، سیلابی درست شد؛ اگر این حضور ۱۰۰%می شد سونامی درست می کرد. قهر کردن با صندوق راه حل نیست برای درمان مسائل اجتماعی نیاز به انقلاب و دگرگونی نداریم و کاملا شرایط با زمان انقلاب متفاوت است. امروز تغییر فقط و فقط با صندوق رای ممکن است؛ ولی امروز متاسفانه ۵۰ درصد مردم با صندوق رای قهرند. در درون نظام باید مشکلات را حل کرد. اگر مردم در انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت نمی کردند نتیجه غیر از این بود.

.

پیشنهاد جابجایی نوبخت

عبدالله ناصری، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان: یکی از بهترین راه ها تجربه ای است که در دولت اصلاحات مخصوصا دوره دوم آن تکرار شد. به علت تجربه ای که در دولت اول پدید آمد، در دولت دوم اصلاحات حوزه سخنگویی را از حوزه اجرایی و کابینه جدا کردند. سخنگو فرد مستقلی به عنوان دبیر دولت شد و برای تمام وزرا و شخص رئیس جمهور ساماندهی رسانه ای و برنامه رسانه ای ایجاد کرد. برای این کار شورایی تشکیل شد که جلسات مستمر هفتگی داشت. اما به نظر می رسد که دولت یازدهم فاقد این برنامه است. سخنگوی دولت نیز شخصی است که یکی از بزرگترین سازمان های دولتی را با بزرگترین و پیچیده ترین وظایف در اختیار دارد. لذا سخنگویی یک کار دسته چندم او می شود. در صورتی که از نظر تأثیرگذاری رسانه ای مخصوصا در این شرایط حساس کشور سخنگو باید تمام وقتش را برای رصد جریان رقیب و همین طور تولید برنامه و ساماندهی رسانه های همسو با دولت بگذارد. نکته دیگر این است که بخش قابل توجهی از رسانه های همسو با دولت برنامه و خوراکی از ناحیه دولت دریافت نمی کنند که بتوانند موج تخریب علیه دولت را تا حدود زیادی پاسخ دهند و دولت را از این موضع انفعال خارج کنند.

۷ ترم محرومیت برای دانشجویانی که در سیستان رقصیدند

پس از انتشار ویدئویی از شب دوم جشنواره اقوام در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان که در آن چند تن از دانشجویان پسر در حال رقص و پایکوبی هستند، اکنون اخبار رسیده به پایگاه خبری «عصر تعادل» از اعلام رای بدوی کمیته انضباطی این دانشگاه مبنی بر چند ترم محرومیت از تحصیل برای ۷ نفر از دانشجویان، حکایت دارد. حکم دو ترم محرومیت از تحصیل برای ۵ نفر از این دانشجویان و یک‌ترم محرومیت از تحصیل برای دو دانشجوی دیگر در رای بدوی کمیته انضباطی این دانشگاه صادر شده‌است. یکی از این دانشجویان که حکم دو ترم محرومیت از تحصیل برای وی صادر شده‌است، در گفت‌و‌گو با «عصر تعادل» دریافت رای کمیته انضباطی را تایید کرده‌است. این دانشجو که نخواست نامش فعلا منتشر شود درباره این حکم توضیح داد: «من کار خاصی انجام ندادم و حتما به این رای اعتراض می‌کنم. امیدوارم که مسئولان دانشگاه چنین ظلمی در حق ما را، تایید و نهایی نکنند

سرنوشت هاشمی و مشایی در انتظار روحانی و احمدی‌نژاد

یک نماینده سابق مجلس مدعی شد اگر احمدی‌نژاد رد صلاحیت شور روحانی هم رد صلاحیت می‌شود. بخشایش اردستانی نماینده پیشین مردم اردستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: احمدی‌نژاد هنوز بهی طور رسمی برای آمدن در انتخابات ۹۶ اظهارنظر نکرده اما حرکات و سکناتش حاکی از آمدن است، از طرفی، اصولگرایان نیز گزینه‌ای جز او ندارند. باوجود این‌که اختلاف‌هایی در میان اصولگرایان وجود دارد اما با حضور احمدی‌نژاد این اختلاف‌ها تبدیل به اتحاد می‌شود. می‌توان حدس زد که پایگاه سیاسی رئیس‌جمهور ضعیف شده و در میان اصلاح‌طلبان نیز بحث‌ها و اختلاف‌نظرهایی وجود دارد . اگر نخبگان اصولگرایی در مورد احمدی‌نژاد به اجماع نرسند و احتمالاً آقای احمدی‌نژاد ردصلاحیت شوند، آقای روحانی هم ردصلاحیت خواهند شد و در چنین شرایطی نوبت به دیگر نامزدها می‌رسد تا بخت خود را بیازمایند.ایلنا این خبر را منتشر کرد.

پاداش ۵۰۰ میلیونی روسای بانک‌ها

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با انتقاد از دریافت حقوق‌های کلان توسط مدیران گفت: دولت می‌دانست و همه می‌دانستند که مدیران بانک‌ها و اعضای هیات‌مدیره بانک‌ها در پایان سال بابت حق جلسه و سود سالانه‌شان ۵۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کردند.وی ادامه داد: ۱۲ جلسه یک‌ساعته برگزار می‌کنم و در پایان هم حقوق‌های میلیونی و میلیاردی به عنوان پاداش دریافت می‌کند که جلوی این روال باید گرفته شود.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ارتباط با پزشکان نیز آقای وزیر بهداشت باید توضیح دهد که آیا این سزاوار است که اعتباراتی که از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین شده برای کارانه پرداخت شود.قاضی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید به سازمان بازرسی اجازه دهد تا حقوق مدیران را کنترل کند و کسانی که حقوق مازاد دریافت کرده‌اند حقوق اضافه آنها را به خزانه بازگردانند.فارس این خبر منتشر کرده است.

واکنش امریکا به هشدار رهبر انقلاب

تنها چند روز پس از آنکه مقام معظم رهبری بیان کردند که در صورت نقض عهد آمریکا در توافق هسته‌ای، تهران دست به عمل متقابل می‌زند، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت واشنگتن به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند خواهد ماند.«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دستیار ارشد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا که در نشست شورای آتلانتیک صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوال خبرنگار «فارین پالیسی» در این رابطه، گفت: «معماری توافق هسته‌ای با ایران، بازدارنده‌های زیادی برای رئیس‌جمهور آتی قرار داده تا آن را پاره نکند. اینکه تصمیم بگیرد که یکی از اولین کارهایش تسریع بحرانی در خاورمیانه باشد که به طور بالقوه می‌تواند به اشاعه هسته‌ای یا جنگی دیگر منجر شود، تصمیم چندان عاقلانه‌ای به شمار نمی‌آید.»

.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*