راه آهن طبس ۱۷۰ میلیارد اعتبار گرفت

گام بلندی برای تکمیل کریدور حیاتی ریلی در خراسان جنوبی با افزایش ۱۷۰ میلیارد تومانی اعتبار و آغاز عملیات اجرایی پروژه تقاطع راه‌آهن طبس، برداشته شد تا زیرساخت‌های حمل‌ونقل و شهرک‌های صنعتی این منطقه در مسیر توسعه شتابان قرار گیرند. این خبر را نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان، بشرویه و عشق آباد در مجلس شورای اسلامی به رسانه ها اعلام کرد و از روند رو به رشد اجرای پروژه‌های زیرساختی در استان خراسان جنوبی خبر داد. نصیری گفت: شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌آهن راه‌ها و توسعه شهرک‌های صنعتی بوده‌ایم.او با اشاره به اهمیت پروژه تقاطع راه‌آهن طبس اظهار داشت اعتبار این پروژه با افزایش ۱۷۰ میلیارد تومانی مواجه شده و عملیات اجرایی آن آغاز گردیده است. وی ابراز امیدواری کرد که با بهره‌برداری از این پروژه شاهد گام مهمی در تکمیل این کریدور حیاتی باشیم.این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه راه پرداخت و گفت با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه باند دوم محور مواصلاتی فردوس و سرایان و همچنین پروژه اتصال ریلی به خط شهرستان فردوس دو برابر گردیده است.وی در این خصوص افزود در همین راستا ۵.۵ کیلومتر از باند دوم محور فردوس و سرایان به بهره‌برداری رسیده است که با استقبال خوب مردم منطقه روبرو شده و در تسریع تردد و کاهش سوانح جاده‌ای مؤثر خواهد بود.نصیری در خصوص وضعیت شهرک صنعتی طبس نیز گفت با برگزاری جلسه‌ای با مسئولان مربوطه مشکلات اساسی این شهرک از جمله ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه و همچنین نامناسب بودن وضعیت آسفالت معابر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.وی با بیان اینکه مقرر شد با پیگیری‌های اینجانب ۵۰۰ تن قیر جهت آسفالت معابر شهرک تأمین گردد خاطرنشان کرد همچنین قول پیگیری جهت رفع مشکل آنتن‌دهی با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان داده شده است.او از قرار گرفتن طرح احداث فاضلاب و پایانه ریلی شهرک صنعتی طبس در دستور کار خبر داد و بر عزم جدی مسئولان برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی این منطقه تأکید کرد.