پرونده قتل در زاهدان سر از بیرجند درآورد

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی از دستگیری دو نفر عاملان قتل یک شهروند زاهدانی در شهرستان بیرجند خبر داد.
سرهنگ کاظم صادقی گفت: در پی وقوع این فقره قتل و متواری شدن متهمان، شناسایی و دستگیری آن‌ها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. وی افزود: «تحقیقات اولیه نشان داد که دو نفر از عاملان این جنایت پس از ارتکاب قتل، به مکانی نامعلوم در استان خراسان جنوبی گریخته‌اند. کارآگاهان با استفاده از داده‌های اطلاعاتی و اقدامات فنی محل اختفای متهمان را شناسایی کردند و با هماهنگی مرجع قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه هر دو متهم را دستگیر کردند.» سرهنگ صادقی خاطرنشان کرد که متهمان پس از مواجهه با مستندات و شواهد پلیس، به جرم ارتکابی اعتراف کردند و انگیزه خود را اختلاف خانوادگی عنوان کردند. پرونده برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که متهمان پس از ارتکاب قتل، برای مدتی در نقاط مختلف استان مخفی شده بودند و تلاش برای شناسایی محل دقیق اختفای آن‌ها، نتیجه همکاری بین واحدهای اطلاعاتی و عملیاتی بود. دستگیری این دو نفر با توجه به هماهنگی با مراجع قضائی و انجام عملیات غافلگیرانه، پایان یافت و پرونده اکنون در مسیر رسیدگی قانونی قرار دارد. تحقیقات برای روشن شدن جزئیات بیشتر و نقش احتمالی دیگر افراد در این پرونده ادامه دارد. با این اقدام، عاملان این جنایت تحت نظارت قضائی قرار گرفتند و پرونده آن‌ها مراحل بررسی و تعیین مجازات قانونی را طی خواهد کرد.