گفته می شود

گفته می شود در کشوری که میانگین نمرات دانش اموزآن دبیرستانی اش، با ۵۵ صدم افزایش به  ۱۰.۸۹ رسیده و وزیر آموزش و پرورش قبلی اش، از تبدیل شدن به الگوی جهانی حرف می زند، یعنی وضعیت آموزش، مخصوصا در حوزه علوم انسانی اش،  فاجعه بار است.

 

 

گفته می شود طبق گزارش بانک مرکزی، ۱۵ بانک به وظیفه قانونی خود برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان نهضت ملی مسکن عمل نکرده‌اند. به عقیده کارشناسان مسکن، این مسئله و عمودی‌سازی واحدهای مسکن ملی در کنار اقتصاد تورمی، مانع پیشرفت طرح هستند. راه‌حل کارشناسان به دولت برای ادامه مسکن ملی، واگذاری زمین به مردم برای افقی‌سازی است.

 

 

 

گفته می شود نرخ ۵/ ۴۶ درصدی تورم ۱۴۰۱ نشان از این دارد که مردم به‌خصوص مستأجران امکان پس‌انداز ندارند، بنابراین عجیب نیست که مدت انتظار خرید خانه در تهران به ۱۵۲ سال رسیده است. این در حالی است که ۱۵ بانک به وظیفه قانونی خود برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان نهضت ملی مسکن عمل نکرده‌اند و هیچ وامی به مردم برای این طرح نپرداخته‌اند.

 

گفته می شود «پنتاگون» از تایید فروش تسلیحات جدید به امارات متحده و عربستان سعودی به ارزش جمعا ۲.۲۵ میلیارد دلار خبر داد. پنتاگون در بیانیه‌های جداگانه اعلام کرد: «وزارت خارجه فروش احتمالی موشک ۲۲۰ ای آی ام و تجهیزات مرتبط با آن به ارزش ۲۵۱.۸ میلیون دلار را تایید کرد».

 

 

گفته می شود نیروهای مخابرات در واکنش به صحبتهای مدیرعامل مخابرات ایران گفتنه اند هیچ تضمینی وجود ندارد که با افزایش تعرفه‌ها، تغییری در وضعیت حقوقی یا امنیت شغلی نیروهای شرکتی ایجاد شود. مشابه دو سال پیش، که آبونمان افزایش یافت و هیچ تأثیری در وضعیت ما نداشت.

 

 

 

گفته می شود در حالی که یک زوج شرکت‌کننده در برنامه «دورت بگردم ایران» چند سال پیش به صورت رسمی خبر از طلاق خود داد‌ه‌اند، شبکه پویا پس از چند سال دوباره برنامه آنها را به عنوان زوج موفق بازپخش کرد!

 

 

گفته می شود حمید سوریان که میل و رغبتی به فعالیت روتین در کشتی و یا حتی غیرروتین در اتحادیه جهانی نداشت، از شرکت در انتخابات انصراف داد و این بار دو ماه پس از انصراف علیرضا دبیر، تازه خبر کاندیداتوری و سپس انصرافش رسانه‎‌ای شده است.

 

 

 

گفته می شود محمدباقر قالیباف پس از رسیدن به پایتخت لبنان، در اقدامی شجاعانه راهی ضاحیه بیروت شد؛ نقطه‌ای که محل تمرکز طرفداران حزب الله لبنان است و به همین دلیل با بمباران مداوم اسرائیل روبرو است و سید حسن نصرالله و بسیاری از فرماندهان مقاومت نیز در این ناحیه ترور شدند. نکته عجیب قرار دادن تعداد زیادی محافظ توسط دولت لبنان اطراف قالیباف است، در حالی که اگر اسرائیل قصد بمباران را داشته باشد، قاعدتاً این محافظان تاثیری در کاهش شدت تخریب بمب یک تنی ندارند.

 

 

گفته می شود بانک مرکزی تا به حال ۲۲ حراج سکه برگزار کرده است که درنگاه اول گمان می‌رود که با قصد تنظیم بازار و کمک به کاهش قیمت‌ها است درحالیکه به نظر می رسد برای دولت نیز صرفه اقتصادی ندارد که سکه‌ها را کمتر از قیمت بازار عرضه کند.

 

 

 

 

گفته می شود وزیر کشور گفته استانداران جدید پس از گذشت یک سال از انتصاب و فعالیت آنان بر اساس شاخص‌هایی ۱۰ گانه‌ ارزیابی خواهند شد.

 

 

گفته می شود صداوسیما در گزارشی با استناد به تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده، از انهدام رادار ۵۰۰ میلیون دلار اسرائیل در اثر برخورد موشک ایران در جریان عملیات وعده صادق ۲ خبر داد و تاکید کرد با انهدام این رادار، در حمله بعدی ایران، اسرائیل قدرت شناسایی ندارد و همه موشک‌های ایران به هدف می‌خورد.

 

 

گفته می شود بانک اقتصاد نوین با بیش از ۱۰۰ فقره وام، تسهیلاتی به مشتری‌هایی پرداخت کرده که ذینفع همه آنها شرکت چای دبش بوده، شرکتی که مدیرعامل بازداشت است.