گفته می شود

گفته می شود روند ورود خودروهای خارجی به کشور در سال ۱۴۰۳ سرعت گرفت و روزانه تعداد قابل توجهی از خودروهای خارجی وارد کشور می‌شوند. اکنون هم گمرک در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرده که در شش ماه نخست سال جاری ۲۲ هزار و ۲۶۵ دستگاه خودروی سواری از گمرکات ترخیص و وارد کشور شده است. گفته می‌شود ارزش این تعداد خودرو وارداتی به کشور در ۶ ماهه امسال ۴۳۸ میلیون و ۶۶۸ هزار دلار بوده است. این درحالی است که تعداد خودروهای سواری وارداتی در شش‌ماهه سال گذشته ۱۷۳۶ دستگاه بوده و ارزش واردات خودرو سواری در سال قبل به ۳۶ میلیون و ۵۶۵ هزار دلار می‌رسید.

 

 

 

گفته می شود برادر محمدجواد بهشتی از جانباختگان ‎معدن طبس در افشاگری تکان دهنده مقابل دوربین گفته است: «یک روز پیش از حادثه، کارگران نشست گاز را به اطلاع مدیران رساندند اما گفتند بروید و کار کنید.» اگر ادعاهای برادر این معدنچی جان باخته ثابت شود، اتفاق رخ داده یک پرونده جنایی خواهد شد.

 

 

گفته می شود معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از کاهش میزان ممنوع‌الخروج شدن افراد خبر داد و گفته در نیمه نخست امسال، ۱۴ هزار و ۷۵۴ بدهکار در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور ممنوع الخروج شدند.

 

 

 

گفته می شود یک کارشناس اقتصادی گفته وقتی به نان، آب، برق و حمل و نقل یارانه‌های گسترده تخصیص پیدا می‌کند، تمام مهاجران غیر قانونی هم به راحتی به یارانه‌ها دسترسی پیدا می‌کنند و باید توجه داشت که بُعد خانوار مهاجران زیاد است و در حالی که بُعد خانوار ایرانی‌ها حدود ۳.۵ تا ۴ نفر است، این عدد برای خانوار افغان به بیش از ۵ نفر می‌رسد. حال اینکه سطح درآمد خانوارافغان پایین است و بیشتر به سمت کالاهای یارانه‌ای می‌روند.

 

 

 

 

گفته می شود معاون اول رئیس جمهور خطاب به سازمان امور استخدامی و اداری تاکید کرد که جز براساس ضوابط یک نفر را هم نپدیرید، به نیابت از رئیس جمهور می‌گویم، اگر آقای پزشکیان هم کسی را معرفی کرد که شرایط نداشت، شرعا و قانونا حق استخدام او را ندارید.

 

 

 

گفته می شود مسعود پزشکیان با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و از تروئیکای اروپایی ملاقات و گفت و گو کرد. این ملاقات به زعم برخی ناظران مهم ترین ملاقات پزشکیان در نیویورک است، چرا که فرانسه تنها عضو ۵+۱ است که در نیویورک با طرف ایرانی وارد گفت و گو شده و گمان می‌رود بحث‌ها درباره از سرگیری مذاکرات باشد.

 

 

 

گفته می شود بانک پاسارگاد در شرایطی میل و رغبتی برای تسهیلات‌دهی به پروژه نهضت ملی مسکن ندارد که بررسی‌ها نشان می‌دهد بر خلاف تسهیلات‌دهی قطره چکانی برای مسکن، اوضاع برای شرکت‌های زیرمجموعه این بانک کاملاً متفاوت است.

 

 

گفته می شود بنا به گفته کارشناسان امور تجارت، دیده شده که بسیاری از خریداران کالا‌های ایرانی در افغانستان به دلیل مشکلات پیمان سپاری ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات مجبورند هم نقش خریدار داشته باشند و هم نقش صادرکننده را و همین امر مشکلاتی را برای تجارت با تاجران افغانستانی ایجاد کرده است.

 

 

گفته می شود عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره حملات وحشیانه اسرائیل به لبنان گفته اسرائیل سگ هار استبداد نوین جهانی یعنی آمریکا،فرانسه و آلمان و انگلیستان است،در مواجهه با سگ هار راهی جز برخورد و خشونت نیست و به نوعی ترسی باید برایش ایجاد شود.