اخبار خراسان جنوبی

درخشش خانواده کارکنان پلیس خراسان‌جنوبی در مسابقات قرآن فراجا

حجت الاسلام صفورایی از افتخارآفرینی ۱۲ نفر از فرزندان و همسران کارکنان انتظامی استان در پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت خانواده‌های کارکنان و خواهران شاغل انتظامی جمهوری اسلامی‌ایران در مشهد مقدس خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم صفورایی-رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌ جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به افتخارآفرینی فرزندان و خانواده‌های کارکنان پلیس استان در مسابقات قرآنی فراجا گفت: در این دوره از مسابقات و در رشته حفظ ۲۰ جزء محمد صادق رضائی رتبه اول را در بخش پسران بالای ۱۶ سال و امیر محمد طالبی در حفظ ۲۰ جزء پسران زیر ۱۶ سال رتبه دوم و سعید جوادنیا در رشته حفظ ۳ جزء پسران بالای ۱۶ رتبه اول را کسب کردند.

 

وی افزود: در رشته حفظ ۳ جزء پسران بالای ۱۶ علی عباسی رتبه دوم و در رشته اذان پسران بالای ۱۶ سال علی عاملی نیا توانستند رتبه دوم را کسب کنند.
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی در ادامه بیان کرد: همچنین اقدس فرخنده جوادی در رشته حفظ ۵ جزء بخش همسران رتبه دوم و زهرا خسروی در رشته حفظ ۱۰ جزء دختران زیر ۱۶ سال توانستند رتبه دوم را کسب نمایند.

 

حجت الاسلام صفورایی در ادامه با اشاره به نتایج بخش درک مفاهیم و نکات تفسیری و نهج‌البلاغه این دوره از مسابقات اضافه کرد: مبینا امامدادی در رشته درک مفاهیم و نکات تفسیری فرزندان دختر رتبه اول و محمد صادق رضائی در رشته درک مفاهیم فرزندان پسر رتبه سوم و زهرا سعیدی در رشته درک مفاهیم و نکات تفسیری سطح یک همسران توانستند رتبه دوم را کسب کنند.
وی در پایان یادآور شد: همچنین کوثر بنی‌اسدی در بخش نهج البلاغه فرزندان دختر رتبه سوم و علیرضا صادقی در بخش نهج‌البلاغه فرزندان پسر توانستند رتبه دوم را کسب کنند.

 

گفتنی است؛ پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت خانواده های کارکنان و پانزدهمین دوره مسابقات خواهران شاغل انتظامی جمهوری اسلامی ایران به مدت سه روز از ۱۷ تا ۱۹ شهریورماه و با حضور ۶۰۰ نفر از متسابقین در مشهد مقدس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند از کسب ۴ رتبه کشوری از سوی دبیران این شهرستان در جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری خبر داد.

بهدانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: هشتمین دوره جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری (طرح شهید کاظم آشتیانی) در فروردین امسال با ثبت نام داوطلبان در۱۴ محور شروع به کار کرد.

او افزود: این جشنواره بین دبیران متوسطه اول به صورت گروهی در ۳ سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار و در مرحله شهرستانی ۱۸ نفر از دبیران و در مرحله استانی ۱۴ نفر حائز رتبه شدند که از بین این ۱۴ نفر، ۱۰ دبیر به مرحله کشوری راه یافتند.

بهدانی ادامه داد: از بین ۱۰ دبیر راه یافته به مرحله کشوری ۴ دبیر بیرجندی توانستند موفق به کسب رتبه سوم کشوری شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند تصریح کرد: از خراسان جنوبی ۶ نفر موفق به کسب رتبه کشوری در جشنواره نوآوری شدند که از این ۶ دبیر ۴ دبیر از شهرستان بیرجند است.

او هدف از برگزاری جشنواره را کیفیت بخشی به فرآیند آموزش و یادگیری با رویکرد نوآورانه و تلفیقی مبتنی بر برنامه درس ملی در بین معلمان متوسطه اول عنوان کرد.

 

رئیس هیأت تیراندازی با کمان خراسان جنوبی گفت: ۷۰ نفر در مسابقات تیر و کمان منطقه‌ای شرق کشور حضور یافتند.

نوروزپور رئیس هیأت تیراندازی با کمان خراسان جنوبی گفت: مسابقات تیر و کمان منطقه‌ای شرق کشور امروز به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد.

او افزود: در این دوره از مسابقات ۷۰ نفر از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در یک روز با هم رقابت می‌کنند.

نوروزپور با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات برای گرامیداشت هفته دولت و شهید حاج قاسم سلیمانی در سالن علوی بیرجند برگزار شده است اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقات حفظ قهرمانان استان در رده‌های مختلف سنی و همچنین انتخابی تیم نونهالان استان برای شرکت در المپیاد استعداد‌های برتر کشور است.

 

 

 

فیلم کوتاه «مدرسه آنالوگ» جایزه بهترین تدوین و صدا را کسب کرد

فیلم کوتاه «مدرسه آنالوگ» جایزه بهترین تدوین و صدا را کسب کرد

بیرجند – ایرنا – مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: فیلم کوتاه «مدرسه آنالوگ» در شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان (مهر و شید) جایزه بهترین تدوین و صدا را از آن خود کرد.

سعید فوداجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فیلم کوتاه به کارگردانی احسان عمیدیان و تهیه کنندگی سید محسن سروریان پس از نامزدی در پنج بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین صدا، جایزه بهترین تدوین و صدا را به خود اختصاص داد.

وی گفت: شصت ‌و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ۱۷ تا ۲۰ شهریور ماه جاری به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد مقدس برگزار شد.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی اظهار کرد: در مجموع ۶۷ اثر به بخش فیلم جشنواره راه‌ یافتند که از این تعداد ۴۶ اثر داستانی، ۱۲ اثر مستند، سه اثر تجربی و ۶ پویانمایی بود.

فیلم کوتاه «مدرسه آنالوگ» جایزه بهترین تدوین و صدا را کسب کرد

وی افزود: فیلم کوتاه «مدرسه آنالوگ» از تولیدات واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی و محصول مرکز فیلم جوان سوره بوده که به تازگی برای پخش جهانی آماده شده است.

فوداجی با بیان اینکه تدوین و صداگذاری این فیلم توسط حسین نارمنجی انجام شده است گفت: محتوای این فیلم کوتاه درباره معلمی فداکار در دوران شیوع کرونا است.

وی یادآور شد: سال گذشته فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ از بین سه هزار و ۷۰۰ اثر ارسالی از ۱۱۹ کشور جهان در پنجاه و سومین دوره جشنوراه بین المللی فیلم رشد جزو منتخب‌ها شد.