آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار……از خراسان جنوبی، سید محمدحسین زینلی امروز چهارشنبه (۱۴ تیر) در اختتامیه رویداد کوآپ تجارت دانش‌ گفت: خراسان جنوبی در زمینه استعدادهای فکری و نیروی انسانی کم‌نظیر است و حتی در طول ده‌ها سال گذشته نیروی انسانی به خصوص در حوزه آموزش و پرورش به دیگر استان‌ها صادر کرده است. وی با بیان اینکه شرکت کویرتایر یکی از شرکت‌های خوشنام بورسی کشور است، افزود: کویر تایر ۶۳ درصد تایر خودروهای شاسی بلند کشور و بزرگترین تایرساز سواری کشور را به خود اختصاص داده است. زینلی با بیان اینکه شرکت کویرتایر ۱۲رکورد منحصر به فرد در کشور دارد، گفت: در روند شکل‌یابی شرکت کویرتایر «ما می‌توانیم» را معنا گرفت چون این کارخانه با ۱۰۰ هزار تومان راه‌اندازی شد و امروز به این جایگاه رسیده است. وی ادامه داد: این شرکت اولین تولیدکننده تایر سبز در کشور است که موجب کاهش مواد آلاینده در محیط زیست می‌شود. مدیرعامل شرکت کویرتایر افزود: در زمان طرح توسعه کارخانه به دلیل تحریم‌ها, امکان خرید تجهیزات نبود اما به جوانان بها داده شد و هرچند کار پنج سال طول کشید اما در حوزه ساخت تجهیزات هم رکورددار کشور هستیم. زینلی یادآور شد: سالن پخت ما از یک شرکت ژاپنی است با افتخار به عنوان ایرانی کارآفرین اعلام می‌کنیم که سالنی ساختیم که مملو از تجهیزات ساخت ایرانی است و خط بطلان بر نشدن‌ها کشیدند و اثبات کردند ما می توانیم. زینلی با اشاره به اینکه کویر تایر در حوزه محیط زیست و استاندارد و رضایت مصرف‌کنندگان رتبه یک کشوری است عنوان کرد: ۱۷ سال است که در حوزه صرفه‌جویی انرژی، رتبه یک کشور در حوزه صنعت تایر هستیم. وی با بیان اینکه کویرتایر اولین و تنها شرکت دانش بنیان لاستیک کشور است، ادامه داد: هسته اولین راه‌اندازی این کارخانه از دوره قرآنی با محوریت مرحوم آیت الله ربانی و با ۱۰۰ هزار تومان سرمایه‌های خرد اولیه شکل گرفت. مدیرعامل شرکت کویرتایر گفت: باید توجه‌مان را از موبایل‌هایی که استعمار برای سیاه‌نمایی در جیب ما گذاشته است، برداریم تا ببینید ما در اوج تحریم‌ها چه اقدامات بزرگی انجام دادیم. زینلی با بیان اینکه در همین چند سال گذشته نزدیک به ۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید در کویرتایر انجام شد، گفت: عملیات اجرایی خط ۵۰ هزارتنی تایرهای سنگین معدنی در کویرتایر با حضور رئیس جمهور شهید آغاز شده است و در حال اجرا است. وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵۰ نفر از شرکت کویرتایر بازنشسته شدند، بیان کرد: این کارخانه تعطیلی ندارد و به صورت مستمر در قالب سه شیفت  و چهار گروه کاری در حال تولید است. مدیرعامل شرکت کویرتایر با بیان اینکه ۲۵ درصد لاستیک خودروهای سواری کشور را کویرتایر تامین می‌کند، گفت: تایری را تولید کردیم که اگر ماشین پنچر شد تا ۸۰ کیلومتر می‌تواند شما را بدون مشکل ببرد. زینلی با تأکید بر اینکه پایداری کشور ما بعد از جنگ مرهون نوآوری‌ها است، افزود: ما در اوج نداری‌ها توانستیم اما امروز جوانان تحصیلکرده‌ای داریم که اگر انگیزه داشته باشند حتماً می‌توانند کارآفرین و تولیدکننده باشند.

کواپ تجارت برقرار کرد: ارتباط علمی بخشی از تولیدکنندگان استان با صادرات به گزارش خبرنگار خبرگزاری …. از خراسان جنوبی، حسین خوشایند امروز چهارشنبه (۱۴ تیر) در اختتامیه رویداد کوآپ تجارت دانش‌بنیان گفت: کوآپ به معنای کمک و آموزش پیشرو در بحث فناوری و تجارت است که این ایده حدود یک سال و نیم قبل مطرح و با همکاری چندین دستگاه و با راهبری و پشتیبانی سپاه استان برگزار شد. رئیس هیئت مدیره بنیاد توسعه کارآفرینی استان، مهمترین مشکل فناوران و صنعتگران را فروش و بازاریابی و صادرات خواند و اضافه کرد: در این راستا جمعی از نخبگانی حوزه صادرات ،صاحب ایده ، تجربه و علم شناسایی شدند تا فناوران و صنعتگران را با کمک آنان به بازارهای صادراتی وصل کنیم. خوشایند گفت: این رویداد در محورهای صنایع دستی، صنعت و معدن، کشاورزی و صنایع غذایی و گلخانه با حضور شش استاد و فعال اقتصادی و ۱۶۰ نفر از فناوران و نخبگان جوان استان برگزار شد. وی هدف از این رویداد را آشنایی صنعتگران و فناوران استان بیان کرد و ادامه داد: در کوآپ تجارت، ظرفیت‌ها و راهکارهای صادرات و بازاریابی در کشورهای چین، عمان و افریقا و همچنین ارائه راهکارهای تامین مالی پروژه‌ها و نقش فناوری در توسعه صادرات و بازاریابی به ویژه در حوزه خلیج فارس برای تولید کنندگان استان تشریح شد. به گفته وی در حاشیه این نشست دو روزه ، پنل‌های تخصصی شکل گرفت و همچنین نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف در حوزه صنایع‌دستی، فناوردی و اقتصاد دانش‌بنیان، صنعت و معدن و حوزه کشاورزی برپا شد. رئیس هیئت مدیره بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون خراسان جنوبی گفت: این رویداد حاصل کار جمعی بود و دستگاه‌های مختلفی همراهی و پشتیبانی کردند.

ضعف استان در فروش و صادرات سردار” محمدرضا مهدوی” فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در اختتامیه رویداد کوآپ تجارت‌ گفت: محصول در استان به مرحله تولید می رسد اما بعد از آن برای فروش و صادرات آن اقدامی انجام نمی‌ شود و حتی بازار استان‌های همجوار را به خود اختصاص نمی دهد. وی ادامه داد: هنوز با بازار مشهد را هم نتوانستیم ارتباط بگیریم و بسیاری از تولیدات کشاورزی و صنایع دستی را به آنجا ارائه دهیم. مهدوی بیان کرد: بسیاری از عقب‌ماندگی‌های خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت‌ها نشات گرفته و ناشی از کم توجهی به منطقه ، قبل از تشکیل استان است. فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان کلکسیونی از معادن است، تأکید کرد: با این وجود تاکنون فرآوری در حوزه معادت صورت نگرفته و خام‌فروشی شده است. وی با بیان اینکه تولیدات استان باید با نام و نشانِ خراسان جنوبی در داخل و خارج کشور عرضه و صادر شود، گفت: خراسان جنوبی تولیدات ارزشمندی دارد که باید با سرمایه‌گذاری، سود حاصل از آن را به منطقه برگرداند.

 

 

 

 

خراسان جنوبی میزبان مسابقه گلوله زنی سه وضعیت کشوری

دومین دور مسابقات گلوله زنی سه وضعیت کشوری پاییز امسال در بیرجند برگزار می‌شود.

خراسان جنوبی میزبان مسابقه گلوله زنی سه وضعیت کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مسئول کمیته گلوله زنی کشور در دیدار با رییس هیئت تیراندازی استان گفت: افراد بااستعداد در رشته تیراندازی وجود دارند که می‌توان با برگزاری دوره ها، کارگاه‌ها و مسابقات این افراد را شناسایی و برای  تقویت آنها برنامه ریزی کرد.

احمدی افزود: برای مسابقات منطقه‌ای برای کشور‌های حوزه خلیج فارس  برنامه ریزی انجام شود.

وی گفت: مسابقات تیراندازی به پرورش قهرمانان و ورزشکاران و همچنین توسعه رشته تیراندازی و شناسایی استعداد‌های نوجوان و جوان کمک می‌کند.

رئیس هیئت تیراندازی خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: در حال توسعه سالن‌های تیراندازی در خراسان جنوبی هستیم و با پیگیری‌های صورت گرفته در ۹ شهرستان استان سالن‌ها مجهز شده اند.

اسپکی افزود: از برنامه‌های ویژه مد نظر هیئت تیراندازی استان ارتقا سایت اهداف پروازی و گلوله زنی و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف در استان است.

وی گفت: راه اندازی مسابقات بنچ رست PCP در حال پیگیری است.

رئیس هیئت تیراندازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آماده میزبانی برای برگزاری مسابقات تیراندازی کشوری هستیم افزود زیرساخت‌ها برای برگزاری مسابقات در استان فراهم است.

 

 

 

خراسان‌جنوبی میزبان مسابقات مینی‌گلف قهرمانی کشور

خراسان جنوبی میزبان مسابقات مینی‌گلف قهرمانی کشور

رئیس هیئت گلف خراسان‌جنوبی از برگزاری مسابقات مینی‌گلف قهرمانی کشور به‌میزبانی خراسان‌جنوبی خبر داد.

رضا محمودی‌زاوه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: این رقابت‌ها با حضور استان‌های سراسر کشور در شهرستان قاین برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این رقابت‌ها شرکت‌کننده‌ها در قالب تیم‌های چهارنفره در دو بخش بانوان و آقایان حضور دارند.

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی یادآور شد: مسابقات مینی‌گلف قهرمانی کشور از ۲۴ تا ۲۶ مردادماه در مجموعه اختصاصی مینی‌گلف غدیر قاین برپا می‌شود.

محمودی‌زاوه با اشاره به برگزاری این رقابت‌ها با حضور دلیران فیروز رئیس انجمن مینی‌گلف کشور بیان کرد: تمامی هزینه‌های این دوره از طریق حمایت‌های شهرداری قاین و سایر دستگاه‌ها انجام شده است.

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی گفت: این دوره از رقابت‌ها برای اولین بار به‌پیشنهاد هیئت گلف استان و به‌میزبانی شهرستان قاین برگزار می‌شود.

 

 

تدارک هیئات مذهبی و مساجد خراسان جنوبی برای دهه اول محرم+برنامه ها

به مناسبت فرارسیدن دهه اول ماه محرم، مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان امام حسین علیه السلام در هیئات مذهبی و مساجد و حسینیه های خراسان جنوبی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، به مناسبت فرارسیدن دهه اول ماه محرم، مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان امام حسین علیه السلام در هیئات مذهبی و مساجد و حسینیه های خراسان جنوبی برگزار می شود که به شرح زیر است؛

 

بیرجند

مسجد امام حسن مجتبی

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب بعد از نماز مغرب و عشا

سخنران: حجت الاسلام کمالی

 

هیئت روضه الشهدا

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۰ شب، ساعت ۲۰

سخنران: حجت الاسلام خورشیدی

 

هیئت ابوالفضلی

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۷شب ساعت ۲۰:۱۵

سخنران: حجت الاسلام شیدایی

 

هیئت یالثارات

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۷شب ساعت ۲۱

سخنران: حجت الاسلام بهدانی

 

مسجد حضرت ولیعصر

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب بعد از نماز مغرب و عشا

سخنران: حجت الاسلام یعقوبی

 

مسجد محمد رسول الله

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۵شب ساعت۱۹:۳۰

سخنران: حجت الاسلام خادم

 

مسجد باقرالعلوم

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب بعد از نماز مغرب و عشا

سخنران: حجت الاسلام تخویجی

 

هیئت یا زهرا(س)

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب ساعت۱۹:۳۰

سخنران: حجت الاسلام فلسفی

 

هیئت مهدی یاران

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۲شب ساعت۱۹:۴۵

سخنران: حجت الاسلام محمدی

 

آستان مقدس امامزادگان باقریه

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۲شب بعد از نماز مغرب و عشا

سخنران: حجت الاسلام صباغیان

 

مسجد امام حسین

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب بعد از نماز مغرب و عشا

سخنران: حجت الاسلام وحیدی

 

نهبندان

هیئت رزمندگان اسلام

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب ساعت۲۰

سخنران: حجت الاسلام پناهی مقدم

 

زیرکوه

مسجد جامع

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب بعد از نماز مغرب و عشا

سخنران: حجت الاسلام محمدی

 

فردوس

هیئت حسینی سادات

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۲شب ساعت۲۰:۳۰

سخنران: حجت الاسلام رفیع

 

هیئت طفلان مسلم بن عقیل

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۲شب ساعت۲۰:۳۰

سخنران: حجت الاسلام حکمت

 

مسجد جامع اسلامیه

زمان: از یکشنبه ۱۷ تیر به مدت ۱۱ روز ساعت۷:۳۰ صبح

سخنران: حجت الاسلام حاتمی واعظ

 

هیئت بیت الحسین

زمان: از یکشنبه ۱۷تیر به مدت ۱۱ شب ساعت۲۱

سخنران: حجت الاسلام بیگلری

 

آستان مقدس امامزادگان سیدمحمد و سیدابراهیم

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب بعد از نماز مغرب و عشا

سخنران: حجت الاسلام حکمت دوست

 

مهدیه

زمان: از یکشنبه ۱۷تیر به مدت ۱۰شب ساعت۲۱

سخنران: حجت الاسلام مختاری

 

طبس

هیئت یاوران حضرت مهدی

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب ساعت۲۰:۳۰

سخنران: حجت الاسلام احمدی

 

آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب بعد از نماز مغرب و عشا

سخنران: حجت الاسلام شهیدی

 

هیئت روضه العباس

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۰ روز ساعت۱۶:۳۰

سخنران: حجت الاسلام صاف

 

حسینیه امیرالمومنین

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب ساعت ۲۰

سخنران: حجت الاسلام محمدی

 

هیئت عزاداران حسینی عشق آباد

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب ساعت ۲۱

سخنران: حجت الاسلام احمدی

 

هیئت چهارده معصوم

زمان: از یکشنبه ۱۷ تیر به مدت ۱۱ روز  ساعت۱۲:۳۰

سخنران: حجت الاسلام حیدرزاده

 

قاین

مسجد غدیر

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب بعد از نماز مغرب و عشا

سخنران: حجت الاسلام حسین آبادی

 

مسجد جامع

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب ساعت۲۱

سخنران: حجت الاسلام تقوی

 

مهدیه

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب ساعت۲۰:۳۰

سخنران: حجت الاسلام احمدی

 

بشرویه

هیئت امام سجاد

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۵شب ساعت۲۰:۳۰

سخنران: حجت الاسلام امیری

 

خوسف

هیئت یالثارات

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۲شب ساعت۲۰:۳۰

 

سرایان

حسینیه شهدای آیسک

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب ساعت ۲۰:۴۵

سخنران: حجت الاسلام حاتمی

 

هیئت جان نثاران حسینی

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب ساعت۲۰:۳۰

سخنران: حجت الاسلام حسینی

 

حسینیه سیدالشهدا

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب ساعت۲۰:۳۰

سخنران: حجت الاسلام افخمی

 

هیئت زینبیه

زمان: از شنبه ۱۶ تیر به مدت ۱۱ شب ساعت۲۰

سخنران: حجت الاسلام موسوی

 

 

کد خبر ۱۷۷۱۵۳۶

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از آماده شدن ۴۲ کلاس درس جدید تا مهر امسال در بیرجند خبر داد.

رخسارپور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: با مشارکت بنیاد علوی و خیّر نیکوکار عبدالام کعبی، ساخت ۴۲ کلاس درس در شهرستان بیرجند آغاز شده است که با تلاش‌های شبانه‌روزی، بهره‌برداری از آنها تا اول مهربرنامه‌ریزی شده است.

او افزود: این طرح‌ها در قالب سه مدرسه ۶ کلاسه و دو مدرسه ۱۲ کلاسه است.

رخسارپور بیان کرد: زیربنای این کلاس‌ها ۴ هزار و ۵۵۰ مترمربع است و برای احداث آنها ۶۸ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*