اخبار خراسان جنوبی

دانشگاه بیرجند در شاخص سرانه مقالات دانشجویی تحصیلات تکمیلی در بین دانشگاه‌های با قدمت بالای ۴۰ سال در رتبه ۵ قرار گرفت.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند گفت: طبق گزارش مؤسسه استنادی و پایش علوم جهان اسلام (ISC) این دانشگاه با ۶۵۷ مقاله، در بین ۱۳۲ دانشگاه ایران موفق به کسب رتبه ۲۶ در بهره‏‌وری تولید مقالات علمی نمایه شده در پایگاه ISC شده است.

 

ابوالفضل اکبر پور با بیان اینکه طبق این رتبه‌بندی، دانشگاه بیرجند در میان ۲۲ دانشگاه دارای بالای ۴۰ سال قدمت، دارای رتبه ۱۷ است، افزود: در این مقایسه از نظر بهره‌‏وری و میزان تولید مقالات علمی، دانشگاه بیرجند تقریبا همسطح دانشگاه شهید باهنر کرمان است و از دانشگاه‌‏هایی از جمله دانشگاه سیستان‌وبلوچستان، دانشگاه قم، دانشگاه اراک و دانشگاه کاشان پیشی گرفته است.

 

وی به شاخص سرانه مقالات اعضای هیات علمی دانشگاه‌های جامع بالای ۴۰ سال قدمت اشاره کرد و گفت: براساس گزارش مؤسسه استنادی و پایش علوم جهان اسلام دانشگاه بیرجند به لحاظ این شاخصه، رتبه ۱۲ را از بین ۲۲ دانشگاه به خود اختصاص داده و توانسته از دانشگاه‌های مطرحی همچون دانشگاه شیراز، دانشگاه تبریز، دانشگاه شهیدچمران اهواز، دانشگاه رازی و دانشگاه شهید باهنر کرمان پیشی بگیرد.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند گفت: در شاخص سرانه مقالات دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز دانشگاه بیرجند بعد از دانشگاه‏‌های تربیت‌مدرس، بوعلی سینا، اصفهان و شهید بهشتی، رتبه ۵ را به خود اختصاص داده است.

 

وی افزود: در شاخص تعداد مقالات Q ۱ دانشگاه بیرجند در رتبه ۱۲ و در شاخص سرانه مقالات Q ۱ اعضای هیأت علمی رتبه ۸ را به خود اختصاص داده و پیشتاز دانشگاه‌های مطرحی از جمله دانشگاه تربیت‌مدرس، خوارزمی، شهید بهشتی و دانشگاه فردوسی مشهد بوده است.

ابوالفضل اکبرپور گفت: در شاخص سرانه مقالات Q ۱ دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز دانشگاه بیرجند با کسب رتبه ۷ از دانشگاه‌‏هایی از جمله دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تبریز، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهید چمران اهواز پیشی گرفته است.

 

 

 

 

دوچرخه سوار بانوی خراسان جنوبی در مسابقات کشوری مدال برنز را کسب کرد.

در دومین روز مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور به میزبانی استان زنجان با حضور ۲۳ رکابزن بانو در ماده تایم تریل انفرادی برگزار شد ناهید عرب از خراسان جنوبی مقام سوم را کسب کر

 

 

 

 

دعوت امام جمعه بیرجند از مردم برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در پیامی از آحاد مردم برای شرکت در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در پیام حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است: فرصت بی‌بدیل ۱۵ تیر روز تعیین سرنوشت کشور در انتخاب رئیس جمهور در پیش است.

وی ادامه داد: حضور جمعی و بصیرت دینی مردمِ با فرهنگ خراسان جنوبی بر تارک ایران عزیز می‌درخشد؛ این بار نیز چنین خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در بصیرت شما مردم عزیز همین بس که مرحوم شهید آیت الله رئیسی را پیش از همه‌ مردم ایران کشف کردید و اکنون که بعد از چهل روز از آن تشییع و بدرقه با آن شهید سفر کرده می‌گذرد، می‌خواهید جایگزینی در طراز آن خدمتگزار خستگی ناپذیر انتخاب کنید، بر معیار ایمان و تعهد انقلاب و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام و سازش ناپذیری در مقابل نفاق، حسن انتخاب شما روح رئیسی را که شاهد این میدان است شاد فرماید.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رییس جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد در سراسر کشور برگزار شد اما هیچ یک از نامزدها موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند که روز جمعه ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان خراسان جنوبی در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت ۶۴.١۵ درصد رتبه اول را در کشور از آن خود کرد.

 

 

 

معرفی برترین‌های مسابقات منطقه‌ای آزاد پارکور در طبس

برترین‌های چهارمین دوره مسابقات منطقه‌ای آزاد پارکور که با حضور استان‌های خراسان جنوبی، رضوی، شمالی و یزد به میزبانی طبس برگزار شد معرفی شدند.

معرفی برترین‌های مسابقات منطقه‌ای آزاد پارکور در طبس
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در این دوره از مسابقات ۶۰ ورزشکار در دو بخش اسپید و فری استایل با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان در بخش فری استایل  بزرگسالان محمدمهدی قربانی فراز طبس، ابوالفضل نظام پروراز نیشابور و مهدی بازوبندی ازنیشابور اول تا سوم شدند.
در رده جوانان صدرا دهقانی از یزد، سینا شادمهری از نیشابور و امیررضا قاسمی پوراز نیشابور مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
در نوجوانان امیر علی خانی از یزد، محمد طا‌ها شخمگراز قاینات و محمدپارسا اسماعیلی از قائنات اول تا سوم شدند.
همچنین در بخش اسپید بزرگسالان محمدهادی اسماعیلیان طبس، سید اسماعیل آسایش از یزد، علی عبدالهی از قائنات، در جوانان مهدی سهیلی نیا از قاینات، صدرا دهقانی از یزد و امین حسینی از قائنات، در نوجوانان عرفان شعبانی از طبس، امیر علی خانی از یزد، امیر علی آراسته از طبس به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری استان خراسان جنوبی:

کواپ‌تجارت در راستای تولید و فن‌آوری فعالیت می‌کند

کواپ‌تجارت در راستای تولید و فن‌آوری فعالیت می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی گفت: رویداد کوآپ تجارت در چهار حوزه فناوری و هوش مصنوعی، صنایع دستی، کشاورزی و صنایع غذایی و صنایع دستی می تواند در جذب گردشگر موثر باشد

هادی شاهوردی در مراسم آغاز رویداد کواپ تجارت در روستای گردشگری بادامشک بیرجند گفت: برگزاری تجربه موفق سال گذشته با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان موجب شد که در این رویداد نیز همکاری لازم به منظور توسعه صنعت گردشگری به کار گرفته شود. وی افزود: میراث فرهنگی تنها به حوزه صنایع دستی و گردشگری توجه ندارد بلکه در این رویداد در چهار حوزه فناوری و هوش مصنوعی، صنایع دستی، کشاورزی و صنایع غذایی و صنایع دستی نیز می تواند در جذب گردشگر موثر باشد.

وی در ادامه افزود: گردشگری در خراسان جنوبی در حوزه های صنایع دستی، کشاورزی، صنایع غذایی و فناوری موارد موفقی هستند که در کنار جاذبه های گردشگری قابلیت بازدید دارند. همچنین گردشگری معدن نیز در استان وجود دارد اما به خوبی معرفی نشده است. وی ادامه داد: خراسان جنوبی سرزمین ناشناخته ها است و در حوزه صنایع دستی جزو سه یا چهار حوزه برتر کشور، دارای ۹ اثر ثبت جهانی و روستای جهانی صنایع دستی است که این ظرفیت ها نویدی در حوزه اقتصادی استان می شود. به گفته شاهوردی ایجاد بازارچه های فروش صنایع دستی دراستان و مرز پیگیری می‌شود.

 

دبیراجرایی رویداد کواپ تجات عنوان کرد:

آموزش تجاری صادراتی به ۱۶۰هنرمند و صنعتگر خراسان‌جنوبی

آموزش تجاری صادراتی به 160هنرمند و صنعتگر خراسان‌جنوبی

دبیراجرایی رویداد «کواپ تجات» هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صادراتی استان بیان کرد و گفت: در این رویداد ۱۶۰ نفر از نخبگان استان حضور دارند.

عارف علی آبادی گفت: این رویداد در محور‌های صنایع‌دستی، صنعت و معدن، کشاورزی و صنایع‌غذایی و گلخانه با حضور ۱۶۰ نفر برگزار می‌شود. عارف علی آبادی افزود: از این تعداد ۵۰ هنرمند در حوزه صنایع‌دستی، ۳۵ صنعتگر در بخش صنعت و معدن، ۳۵ تولید کننده از حوزه کشاورزی و ۴۰ نفر از حوزه فناوری هستند. وی با بیان اینکه در رویداد کوآپ به صورت همزمان چهار نشست تخصصی برگزار می‌شود گفت: هدف از برگزاری کواپ تجارت شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صادراتی استان در حوزه‌های تولیدی استان و ایجاد ارتباط بین ظرفیت‌های نیروی انسانی و نخبگانی برای ایجاد طرح های صادرات محور است.

 

سرمایه‌گذاری هلدینگ شیمی‌کیا در خراسان جنوبی

سرمایه‌گذاری هلدینگ شیمی‌کیا در خراسان جنوبی

موذنی‌کیا از سرمایه‌گذاری هلدینگ شیمی‌کیا در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مکانی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برای استقرار واحد تولید چسب های ساختمانی اختصاص یافته است.

شهاب موذنی‌کیا در رویداد کوآپ تجارت در روستای بادامشک بیرجند اظهار کرد: هلدینگ شیمی‌کیا اولین شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید چسب‌های صنعت و ساختمانی و برخوردار از فناوری نانو است.

وی درباره علت حضور در خراسان جنوبی پاسخ داد: با توجه به وجود معادن زیاد، ظرفیت ها، تخصص ها و ایده‌های ارزشمند در این استان امید است محصولات معدنی را پس از فراوری به سایر کشورها صادر کنیم.

 

مدیر هلدینگ شیمی‌کیا که در کشور عمان نیز دو هلدینگ البناء الفاخر التجاره و الخلیج الذهبی را مدیریت می‌کند از سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و افزود: مکانی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برای استقرار واحد تولید چسب‌های ساختمانی اختصاص یافته است.

موذنی‌کیا در ادامه رویکرد و هدف هلدینگ یاد شده را در مرحله اول کارآفرینی و اشتغالزایی و سپس صادرات محصول تولید شده به کشورهای همسایه  بیان کرد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر ماشین آلات در حال نصب است و هفته آینده پروژه راه اندازی و در مرحله اول برای شش نفر اشتغال ایجاد می‌شود البته ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نفر در برنامه است.

 

مدیر هلدینگ شیمی‌کیا اضافه کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری شخصی و همکاری دو بانک در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود.

 

به گفته وی، خاک و سیمان استان خراسان جنوبی۸۰ درصد مواد اولیه برای راه‌اندازی پروژه را تأمین  می‌کند.

 

موذنی‌کیا با بیان اینکه در این رویداد راهنمایی‌ها و تجربیات خود به منظور توسعه تجارت در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهد، ادامه داد: در زمینه ثبت شرکت و  انتقال فناوری  نیز نشستی نیز برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه ظرفیت معادن خراسان جنوبی بسیار بالا است تاکید کرد: قصد ما این است که از همه ظرفیت‌ها تا حد ممکن در زمینه فراوری، فناوری و صادرات استفاده و از خام‌فروشی جلوگیری شود.

 

مدیر هلدینگ شیمی‌کیا گفت: خراسان جنوبی این ظرفیت را دارد و می توان با استفاده از ظرفیت فراوان معادن آن، حتی مانع استفاده از چاه‌های نفت شد.

 

وی به شناخت خود از ظرفیت‌های خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در چند سفر و از طریق تور گردشگری با ظرفیت‌ها، منابع و جذابیت‌های آن خراسان‌جنوبی آشنا شدم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*