اخبار خراسان جنوبی/ واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در شهر بیرجند آغاز شد

شرکت طلای شادان خراسان جنوبی واحد برتر کشوری در گروه بهره برداری معادن

شرکت طلای شادان خراسان جنوبی واحد برتر کشوری در بهره برداری معادن را کسب کرد.

داود رئیسی، مدیر عامل شرکت طلای شادان بر اساس گزارش ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و بر پایه معیار‌های کارگروه انتخاب برگزیدگان به عنوان برگزیده بهره برداری معادن شناخته شد و تندیس زرین روز ملی صنعت و معدن را کسب کرد.

همایش روز ملی صنعت و معدن با حضور مسئولان دولتی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

مجتمع معدنی و صنعتی طلای شادان سال گذشته با حضور رئیس جمهور شهید به عنوان واحد برتر کشوری در گروه اکتشاف شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

رئیس جمهور شهید سال گذشته در این همایش با اشاره به اینکه برخی استان‌های کشور، بهشت معادن هستند و باید از ظرفیت‌های این معادن برای اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی مناطق مختلف و به خصوص روستا‌های اطراف خود این معادن استفاده کرد، افزود: سال ۱۴۰۱ سال احیای معادن بود و معادن کشور از حالت رکود خارج شد و سال ۱۴۰۲ نیز با تلاش صنعتگران، معدن‌کاران و دولت، مسیر احیای معادن با سرعت بیشتر ادامه دارد.

معدن طلای شادان با ذخیره قطعی بیش از ۵۴ میلیون تن کانسنگ طلا، سومین ذخیره کشور و بیشترین ذخیره کانسنگ طلا در میان معادن استان را به خود اختصاص داده است.

معدن و واحد فرآوری طلای مجتمع صنعتی، معدنی شادان با سرمایه‌گذاری شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی، بزرگترین واحد استحصال طلا در شرق کشور است که ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا را دارد.

 

واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در شهر بیرجند آغاز شد

 

واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در شهر بیرجند آغاز شد

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: مرحله اول قرعه کشی و واگذاری قطعات زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در شهر بیرجند و روستای شکراب آغاز شد.

میرمحمد مودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله اول قرعه کشی برای‌ متقاضیان شهر بیرجند و روستای شکراب به صورت‌ سامانه ای انجام شد.

وی بیان کرد: هشت هزار و ۶۱۴ نفر متقاضی طرح جوانی جمعیت در شهر بیرجند ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۹۲ متقاضی تایید نهایی شدند و در مرحله اول برای چهار هزار و ۶۴۴ متقاضی از طریق سامانه قرعه کشی و تخصیص زمین انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۵۰۰ متقاضی بنا به درخواست و انتخاب متقاضیان در روستای شکراب، چهار هزار و ۱۴۴ متقاضی نیز در شهر بیرجند هستند.

وی اظهار کرد: از مجموع چهار هزار و ۱۴۴ متقاضی در شهر بیرجند ۲ هزار و ۸۰ متقاضی معادل هزار و ۴۰ قطعه زمین به متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر و ۲ هزار و ۶۴ متقاضی معادل هزار و ۳۲ قطعه به متقاضیان دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال واگذار می‌شود.

مودی گفت: همچنین از مجموع ۵۰۰ متقاضی روستای شکراب ۲۴۷ متقاضی دارای فرزند سوم و بیشتر و ۲۵۳ متقاضی دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند که زمین به صورت ویلایی واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به طولانی شدن روند واگذاری زمین به متقاضیان تسهیلات قانون جوانی جمعیت در شهر بیرجند گفت: دلیل اصلی تاخیر در واگذاری اراضی اشتباه متقاضیان در زمان ثبت‌نام و تعیین شاخص فرزند سوم یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال بود که برای اینکه حقی از متقاضیان ضایع نشود طی فراخوان‌های متعدد از آنان درخواست شد با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی نسبت به اصلاح فرآیند ثبت نام اقدام کنند تا پس از اصلاح به صورت متمرکز قرعه کشی انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: متقاضیانی که در مرحله اول مشخص شدند به معاونت املاک و حقوقی اداره کل معرفی می‌شوند و پس از ارسال پیامک متقاضیان می‌توانند به اداره پست مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده و سایر مراحل اقدام کنند.

 

 

ترانزیت کالا از مرز ماهیرود به افغانستان هشت برابر شد

ترانزیت کالا از مرز ماهیرود به افغانستان هشت برابر شد

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: سه ماه نخست امسال ۹ هزار و ۱۳۴ دستگاه کامیون حامل ۲۳۶ هزار و ۲۳۵ تن کالا از مرز ماهیرود در این استان به مقصد افغانستان ترانزیت شد که از نظر وزن نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۳۵ درصد رشد دارد.

محمد کوهگرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار کالا به ارزش ۳۵ میلیون و ۳۵ هزار و ۶۵۴ دلار ترانزیت شد که ۴۸۰ درصد رشد نشان می‌دهد و از نظر تعداد کامیون نیز ۶۷۵ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: کالاهای ترانزیتی شامل کود شیمیایی، لوازم یدکی مستعمل و مواد خوراکی بوده که از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه و اندونزی از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی درباره کل صادرات کالاهای خروجی از گمرکات استان در سه ماه نخست امسال گفت: در این مدت ۶۳۲ هزار و ۴۵۳ تن کالا به ارزش ۱۸۵ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۵۳۵ دلار کل کالاهای صادراتی خروجی استان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۶۰ درصد و از نظر وزن ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۲۹۵ هزار و ۵۵۶ تن کالاهای تولیدی خراسان جنوبی به ارزش ۳۵ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۵۵۵ دلار صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

کوهگرد عنوان کرد: سیمان، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری، گازوئیل، تایر سواری، تخم مرغ، صیفی‌جات، کاشی و سرامیک، نمک خوراکی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالاهای صادراتی گمرک خراسان جنوبی بوده که عمده این اقلام به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و عراق صادر شده‌ است.

خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی است و این استان در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه به طول ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

فعال‌ترین مرز استان در سال‌های اخیر مرز ماهیرود شهرستان سربیشه بوده و سومین معبر رسمی ایران با افغانستان در کنار مرز دوغارون خراسان رضوی و مرز میلک سیستان و بلوچستان است.

 

 

 

تجلیل بازنشستگان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی

 

تجلیل بازنشستگان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی

طی مراسمی با حضورمدیرکل و معاونین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تلاش‌های بازنشستگان و پیشکسوتان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی که پس از سالها خدمت به افتخار بازنشستگی نائل شدند تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اسداله جلال زاده در این مراسم اظهار داشت: مقام و جایگاه بازنشستگان این اداره کل که طی ۳۰ سال تلاش بی وقفه از جان خود برای خدمت به مردم و حفظ ایمنی جاده‌ها فروگذاری نکردند، همیشه مورد احترام و تکریم قرار دارند.

وی با اشاره به تلاش‌ها و خدمات ارزشمند این قشر، افزود: همکاران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی، از عشق به خدمت به مردم و تعهد به وظایف خود، در اوج گرما و سرما در جاده‌ها خدمت‌رسانی کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه بازنشستگان گنجینه‌ای از تجربه و تخصص هستند اظهار داشت: تجربیات و تعهد این عزیزان همواره چراغ راه آینده این اداره‌کل خواهد بود.

جلال‌زاده یادآور شد: بازنشستگان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در طول دوران خدمت خود، نقش مهمی در احداث، نگهداری و مرمت راه‌های استان داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از آماده سازی و ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان با توجه به آغاز سفرهای تابستانی به منظور تسهیل در تردد مسافران و ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

جلال زاده گفت: با توجه به آغاز سفرهای تابستانی و افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان، راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اقدامات ویژه‌ای را جهت ارتقای ایمنی سفر و ارائه خدمات مطلوب به مسافران در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: عملیات راهداری در سطح محورهای استان از جمله لکه گیری، روکش آسفالت، پاکسازی حریم راه، بروزرسانی و ترمیم تابلو و علائم، شستشوی علایم و تجهیزات راهداری نیز به منظور آماده سازی و ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان تشدید شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با استقرار گشت‌های راهداری در محورهای پرتردد و حادثه خیز، راهداران به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی و رصد وضعیت را‌ها و ارائه خدمات در مواقع ضروری هستند.

وی عنوان کرد: راهداران پرتلاش استان با آمادگی کامل و با استفاده از تجهیزات و ادوات راهداری در راهدارخانه های فعال مستقر در سطح استان، در حال ارائه خدمات به مسافران هستند.

جلال‌زاده ادامه داد: ناوگان راهداری استان از جمله انواع ماشین آلات سبک و سنگین راهداری آماده بکار بوده و در صورت نیاز در محورهای مختلف استان بکارگیری شوند.

وی تاکید کرد: جهت رصد و پایش آنلاین وضعیت ترافیک و شناسایی نقاط حادثه خیز در محورهای استان از دوربین‌های نظارت تصویری استفاده می‌شود و با استفاده از سامانه‌های تردد شمار، اطلاعات مربوط به حجم ترافیک در محورهای مختلف استان به صورت لحظه‌ای رصد و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از رانندگان تقاضا کرد با رعایت سرعت مجاز و قوانین رانندگی، سفری امن و بی خطر را برای خود و دیگر هموطنان رقم بزنند.

 

 

 

 

 

شناسایی ۱۰۰ انشعاب آب غیرمجاز در خراسان جنوبی

شناسایی ۱۰۰ انشعاب آب غیرمجاز در خراسان جنوبی

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ انشعاب آب غیرمجاز در استان شناسایی و قطع شده‌ است.

مهدی دوستی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انشعابات غیرمجاز در فصل گرما معضل اصلی ناترازی تولید و مصرف است و شرکت آبفا در سال گذشته هم بیش از ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز را تعیین تکلیف کرد.

وی با تاکید بر عزم جدی شرکت آب و فاضلاب برای مقابله با معضل انشعابات غیرمجاز گفت: مردم در صورت مشاهده این گونه انشعابات مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ اطلاع‌ دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: استفاده غیرمجاز از آب ضمن امکان آلودگی شبکه توزیع و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت راه گیری غیراصولی از شبکه موجب اخلال در خدمات‌رسانی به سایر زون‌های شبکه به واسطه افت فشار وارده به شبکه شده و میزان آب بدون درآمد را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به مصرف بی‌رویه آب در ۱۸ مجتمع آبرسانی روستایی استان بیان کرد: در برخی مناطق ۲ تا سه برابر استاندارد آب تولید می‌کنیم اما همچنان کمبود آب در مجتمع‌ها وجود دارد که از مردم انتظار داریم در مدیریت مصرف آب نهایت همکاری را داشته باشند.

دوستی با تاکید بر اینکه آب مشترکان بد مصرف در صورت توجه نکردن به اخطارها قطع خواهد شد گفت: ۴۱ درصد مشترکان خراسان جنوبی براساس الگو یعنی ۱۵ مترمکعب در ماه مصرف دارند، ۴۸ درصد ۲ برابر الگو مصرف می‌کنند و هشت درصد بد مصرف هستند.

وی افزود: وظیفه ما این است که روزانه برای هر نفر ۳۸۰ لیتر آب تولید کنیم که گاهی به هزار و ۲۰۰ لیتر می‌رسد و این مصرف بالای آب، تضییع حقوق بیت المال است.

 

 

 

تابستونتو بساز

افتتاح کارگاه‌های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار تابستونتو بساز

افتتاح کارگاه‌های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار تابستونتو بساز

کارگاه های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با شعار تابستونتو بساز در هفته‌ی اول تابستان شروع به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی; کانون با شروع فصل تابستان، با هدف پر کردن اوقات فراعت کودکان و نوجوانان با شعار تابستونتو بساز برنامه‌ های بسیار متنوع فرهنگی، هنری، ادبی و علمی را در سراسر استان برنامه ریزی کرده است.

در این راستا در هفته‌ی اول تیرماه  کارگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان ، شروع شد.

از ۱۶ تا پایان خرداد در شهرستان‌های استان ثبت‌نام برای شرکت کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های اوقات فراغت کانون در فصل تابستان با ۶۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، مهارتی و علم و فناوری و با شعار «تابستونتو بساز» انجام شد.در این میان بیش از ۳۰۰ کارگاه تابستانه  را بیش از  ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از آنها در کارگاه‌های تخصصی کانون ثبت نام کرده‌اند.

همچنین  مراکز ثابت کانون در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس، نهبندان، درمیان و سربیشه است، که کارگاه‌های شامل قصه‌گویی، کاردستی، نوشتن خلاق، سفال، نقاشی، قرآن ، شاهنامه‌خوانی، خوشنویسی، خبرنگاری، سرود، تئاتر، شعر، آشنایی با هنر اسلامی، تندخوانی، مهندسان کوچک، رصد ستارگان، موسیقی، نمادشناسی تصاویر، روبیک و … در آن به صورت کاملا تخصصی مناسب سن و نیاز کودک و نوجوان در حال برگزاری است.

شایان ذکر است در استان خراسان جنوبی ۱۲ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار کانون وجود دارد که علاوه بر ایام سال تحصیلی، در فصل تابستان با هدف پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به آنها خدمات مورد نظر ارائه می‌شود.

 

دستگیری عناصر تروریستی در ایام انتخابات

معاون امنیتی وزیر کشور ازناکامی ضدانقلاب در پروژه ۱۰۰۰ میدان خبر داد.

 

میراحمدی معاون امنیتی وزیر کشور گفت: تروریست‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند که در زمان برگزاری انتخابات با انجام عملیات‌های تروریستی بتوانند یک فضای ناامنی را در کشور حاکم کنند.

وی ادامه داد: قبل از شروع انتخابات تعدادی از عوامل تروریستی که به داخل کشور اعزام شده و مهیای عملیات تروریستی بودند توسط سربازان گمنام دستگیر و جریان‌های تروریستی با شکست کامل مواجه شدند.

به گفته میراحمدی از جمله اقدامات آنها فراخوان‌هایی برای حضور در ۱۰۰۰ میدان که به نام طرفداران یک نامزد بود که بدون اطلاع آنها برای جشن پیروزی تدارک دیده بودند که به‌دلیل عدم همراهی مردم با شکست مواجه شد.

 

 

 

زنان انتحاری در نیجریه ۱۸ نفر را کشتند

مقامات نیجریه اعلام کردند: یک سلسله حملات زنان انتحاری در ایالت «بورنو» در شمال شرق این کشور دستکم ۱۸ کشته و ۳۰ زخمی بر جای گذاشت.

 

بارکیندو سعیدو مدیرکل آژانس مدیریت بحران ایالت بورنو گفت: این زنان انتحاری در حملاتی جداگانه در شهر «گووزا» به چند مراسم ازدواج، خاکسپاری و بیمارستان حمله کرده و چند نفر را به قتل رسانده و تعدادی دیگر را زخمی کردند.

وی افزود: تاکنون کشته شدن ۱۸ نفر تایید شده که در میان آنها کودکان و زنان باردار نیز دیده می‌شود.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است. نیجریه از ۱۵ سال پیش به محل تاخت و تاز گروه‌های افراطی تبدیل شده است که هزاران نفر را کشته و میلیون‌ها تن دیگر را آواره کرده‌اند.

بوکو حرام و گروه انشعابی آن «داعش استان غرب آفریقا» مهمترین گروه‌های شبه‌نظامی فعال در بورنو هستند.

 

 

 

 

اعتراض مکتوب ایران به انگلیس

سفارت ایران در یادداشتی به وزارت خارجه انگلیس، نسبت به «مزاحمت گروه‌های ضد انقلاب برای رای‌دهندگان ایرانی در انتخابات هشتم تیر» اعتراض کرد.

 

سرپرست و کاردار سفارت ایران در لندن گفت: در این یادداشت بر لزوم حفاظت از امنیت ایرانیان در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری که قرار است پانزدهم تیرماه برگزار شود، تاکید شده است.

علی متین‌فر اضافه کرد که این موضوع را همچنین در ملاقات با مقام‌های وزارت امور خارجه انگلیس در هفته جاری پیگیری خواهد کرد.

 

 

 

ترکیه پس از ۴ سال از ایران نفت وارد کرد

تهران- ایرنا- یورواستات از واردت نفت ایران توسط دو عضو رسمی اتحادیه اروپا در سال جاری با وجود تحریم‌ها خبر داد و اعلام کرد: ترکیه نیز برای نخستین بار طی ۴ سال گذشته از ایران نفت وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، آمارهای منتشر شده از سوی مرکز آمار اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد دو عضو رسمی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴ از ایران نفت وارد کرده‌اند.

با وجود تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا بلغارستان و لهستان به عنوان دو عضو رسمی این اتحادیه در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ از ایران نفت وارد کرده‌اند.

بلغارستان در این دوره ۳۱۴ تن نفت یا فرآورده نفتی از ایران وارد کرده است. این رقم نسبت به رقم واردات ۱۴۷ تنی سه ماهه نخست سال قبل رشد ۱۱۳ درصدی داشته است. بلغارستان در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۴۷ تن نفت یا فرآورده نفتی از ایران وارد کرده بود.

لهستان نیز برای نخستین بار طی دو سال گذشته یک محموله نفت ایران یا فرآورده نفتی به وزن ۱۹ تن در مارس ۲۰۲۴ وارد کرده است.

 

 

 

انجام ۶ میلیون پرواز بدون سانحه در مدت ۴ سال

تهران- ایرنا- رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: انجام ۶ میلیون پرواز بدون سانحه در مدت حدود چهار سال، با وجود همه کمبودها، تحریم‌ها و مشکلات، نشان‌دهنده تخصص، توانمندی و تلاش بالای فعالان صنعت هواپیمایی کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، “محمد محمدی بخش” امروز (یکشنبه) در آیین آغاز به کار مرکز کنترل عملیات پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) افزود: صنعت هواپیمایی در لبه فناوری و تکنولوژی در حرکت است و با وجود شرایط سخت تحریم‌ها، نه تنها چرخ این صنعت از چرخش بازنایستاد بلکه سرافرازانه به انجام ماموریت‌های ساری و جاری و مهم خود پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: این مهم به دست زنان و مردان با کفایت و با تلاش‌های مضاعف این نیروها به انجام رسید.

 

 

حداکثر میزان خرید سکه از مرکز مبادله ۵ قطعه است

سخنگوی مرکز مبادله گفت: حداکثر حجم سفارش و خرید از مرکز مبادله برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است.

 

اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:چهاردهمین جلسه حراج سکه طلا فردا دوشنبه ۱۱ تیرماه، از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلا به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود که شروع جلسه حراج راس ساعت ۱۲ است و بازه ثبت سفارش هم از ساعت ۱۲ الی ۱۵ خواهد بود.

این مقام مسئول می‌گوید: حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه تمام سکه و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

 

 

 

پاداش گزارشگران فرار مالیاتی در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

رئیس مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان مالیاتی گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۵۰ میلیون تومان پاداش برای گزارش دهندگان فرار مالیاتی در نظر گفته شد.

پاداش گزارشگران فرار مالیاتی در سال ۱۴۰۲ اعلام شد**

شاهین مستوفی، رئیس مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان مالیاتی در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت: این مبلغ پاداش به ۱۳۰ نفر که در سامانه سازمان مالیاتی گزارش‌های فرار مالیاتی را ثبت کرده بودند، پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون این امکان فراهم بود که ۱ درصد ارزش فرار مالیاتی بعد از وصول را به گزارشگر فرار مالیاتی پرداخت کنیم، اما ما دنبال این هستیم تا با اصلاح ایین نامه، این سقف تا ۵ درصد ارزش فرار مالیاتی پس از وصول افزایش یابد

رئیس مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان مالیاتی افزود: همچنین به دنبال این هستیم تا یک بخشی از پاداش در مبدا اعلام گزارش متناسب با ارزش و مستندات ارائه شده به گزارشگر پرداخت شود که البته این موضوع نیازمند تصویب این اصلاحیه در مراجع بالاتر است.

بر اساس دستور العمل موضوع ۳۴ ایین نامه ماده ۲۱۹ قانون مالیاتی‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی می‌تواند تا ۱ درصد از ارزش فرار مالیاتی را بعد از وصول به عنوان پاداش به گزارشگر فرار مالیاتی پرداخت کند.

 

 

 

 

راه اندازی دادگاه صلح در کشور از یک ماه آینده

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه در تبریز گفت: راه اندازی دادگاه صلح از یک ماه آینده در استان‌های کشور آغاز می‌شود.

راه اندازی دادگاه صلح در کشور از یکماه آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای آذربایجان شرقی حجت الاسلام صادقی امروز در نشست روسای کل دادگستری‌های شمال غرب کشور در تبریز که به منظور بررسی مشکلات فراروی اجرای قانون حل اختلاف و نحوه ایجاد دادگاه‌های صلح تشکیل شده بود افزود: دادگاه‌های صلح با این هدف که بیشتر پرونده‌های قضایی مردم با صلح و سازش خاتمه یابد تا آذر امسال در سراسر کشور راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: شورا‌های حل اختلاف در کنار دادگاه صلح قرار می گیرند و ابتدا دعاوی در این شور‌اها بررسی و تلاش می‌شود به صلح و سازش منجر شود؛ اما در صورتی که به هر دلیل به سازش نرسند، قاضی دادگاه صلح، رای لازم را صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی این دادگاه صلح و سازش است اضافه کرد: آرای دادگاه صلح، تک مرحله‌ای و قطعی است و به همین علت موجب افزایش سرعت کار و کاهش مراحل رسیدگی خواهد شد.

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه افزود: همچنین به علت وجود شورا‌های حل اختلاف در کنار دادگاه صلح، سرعت رسیدگی به پرونده‌ها افزایش می‌یابد.

صادقی با اشاره به نقش شورا‌های حل اختلاف در کاهش پرونده‌های قضایی گفت: پارسال حدود ۱۲ میلیون پرونده به تشکیلات قضایی وارد شده که ۴۶ درصد این پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف رسیدگی شده بود.

خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه قانون شورای حل اختلاف با وجود مزایا و محاسن خوبی که دارد انتقاداتی هم به آن وارد است تصریح کرد: ایجاد نهاد جدید دادگاه صلح مشکلاتی برای تشکیلات قضایی در پی خواهد داشت که باید برای رفع آنها تمهیدات اساسی اتخاذ شود.

دادگاه صلح، دادگاهی است که مطابق با قانون جدید شورای حل اختلاف به منظور تسریع در رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی ایجاد می‌شود و صلاحیت رسیدگی به برخی دعاوی و جرائم را دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*