اخبار علمی/عمر طولانی با ۲ راهکار ساده/افزایش سطح فلوراید در بدنِ زنان باردار برای نوزاد آسیب‌زاست/افزودن مداوم نمک به غذا و افزایش خطر ابتلا به سرطان معده

عمر طولانی با ۲ راهکار ساده

 نتایج تحقیق کنونی نشان می‌دهد که ۲ هدف تمرینی به شما کمک خواهد کرد تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید و از خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته جلوگیری کنید.

بر اساس نتایج تحقیق جدید، افرادی که بیشتر قدم می‌زنند و یا زمان بیشتری را در فعالیت بدنی متوسط تا شدید سپری می‌کنند، کمتر در معرض خطر مرگ و بیماری قلبی عروقی قرار دارند.

نتایج تحقیقات نشان داد که ورزش مبتنی بر زمان و قدم زدن هر دو برای سلامتی و طول عمر ما بسیار مفید هستند و از خطر بیماری قلبی و سکته جلوگیری می‌کنند. محققان تاکید کردند که یافته‌های آنان اهمیت گنجاندن اهداف مبتنی بر گام در دستورالعمل‌ها را برجسته می‌کند و بر اساس دستورالعمل‌های سرویس سلامت ملی بریتانیا (NHS)، فعالیت بدنی که خطر ابتلا به بیماری و عفونت را کاهش و طول عمر را افزایش می‌دهد، برای بزرگسالان توصیه می‌شود تا روزانه آن را انجام دهند.

مطالعات نشان می دهد؛

افزودن مداوم نمک به غذا و افزایش خطر ابتلا به سرطان معده

افزودن مداوم نمک به غذا و افزایش خطر ابتلا به سرطان معده

تحقیقات جدید نشان می دهد که افزودن مداوم نمک خوراکی به غذا می تواند خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش دهد.

به گزارش مدیکال نیوز، یک مطالعه اخیر نشان داد افرادی که به طور منظم به غذا نمک اضافه می‌کنند در مقایسه با افرادی که به ندرت یا هرگز نمک اضافه نمی‌کنند، ۴۱ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به سرطان معده هستند.

کاهش مصرف نمک می‌تواند به کاهش خطر سرطان معده کمک کند و کسانی که در معرض خطر بالاتری هستند ممکن است از پیگیری مناسب بهره مند شوند.

سرطان معده پنجمین سرطان شایع در جهان است. پزشکان و متخصصان علاقه مند به شناسایی عوامل خطر سرطان معده هستند تا افراد بتوانند به موقع به دنبال مراقبت‌های با کیفیت بالا باشند.

افزایش سطح فلوراید در بدنِ زنان باردار برای نوزاد آسیب‌زاست

مطالعات جدید از ارتباط میان مصرف مقدار زیاد فلوراید در دوران بارداری با احتمال بروز مشکلات رفتاری در نوزادان و کودکان خبر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، طبق نتایج تحقیقی که در مجله جاما (JAMA) منتشر شد، کودکانی که در دوران جنینی در معرض سطح بالای فلوراید، ماده معدنی طبیعی که به مقدار مختلف در آب موجود است، قرار می‌گیرند، احتمالا بعدها با عصبانیت، سردرد، درد معده، اضطراب و نشانه‌های مربوط به اوتیسم مواجه می‌شوند.

«تریسی باستین»، نویسنده ارشد این مطالعه از کالیفرنیای جنوبی در این باره به نیویورک‌پست گفت: ما به ارتباط میان مواجهه با فلوراید زیاد قبل از تولد و مشکلات عصبی رفتاری در سن سه سالگی پی بردیم، اما برای تعیین ارتباط آن به مطالعات بیشتری نیاز داریم.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*