اخبار خراسان جنوبی

ابلاغ مصوبه‌ی خدمات درمانی رایگانِ کودکان به بیمه‌های پایه

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با ابلاغ مصوبه‌ی خدمات درمانی رایگانِ کودکان؛ همه بیمه‌های پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای همه‌ی خدمات درمانی، سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال هستند.

ابلاغ مصوبه‌ی خدمات درمانی رایگانِ کودکان به بیمه‌های پایه

پدرام پاک آیین در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: موضوع رایگان شدن همه‌ی خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیئت دولت تصویب شده بود، به تازگی به بیمه‌های پایه ابلاغ شده است و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه رایگان شدن خدمات درمانی به کودکان زیر هفت سال به استثناء خدمات سرپایی دارویی است، افزود: آن بخش از خدماتی که ممکن است تحت پوشش بیمه‌های پایه نباشد هم تا سقف تعهد سازمان‌های بیمه گر از محل دیگری تامین خواهد شد.

پدرام پاک آیین در پاسخ به نحوه ارائه این خدمات رایگان گفت: خدمات به صورت برخط است و نیاز به پرداخت هیچ مبلغی نیست.

 

 

آغاز مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۸ اسفند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز مرحله دوم طرح فجرانه الکترونیک از ۱۸ اسفند خبر داد و گفت: تاکنون استقبال از طرح فجرانه به ۸۷ درصد رسیده است و دهک یک تا سه بیشترین استقبال را داشته‌اند.

 

آغاز مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۸ اسفندماه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما علیرضا عسگریان در حاشیه همایش بنگاه‌های اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله دوم طرح فجرانه همچون طرح اول است و هیچ تفاوتی ندارد. حدود ۲۲ روز است که از اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک می‌گذرد و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان دولت هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان بر روی سفره مردم نشسته است، افزود: دامنه مواد خوراکی نیز چرخی در حوزه تولید زده است. در مرحله اول اجرای طرح ۴۷ میلیون بسته غذایی توزیع شده است و یقین داریم در مرحله دوم اجرای طرح نیز مردم با همین استقبال حضور پیدا می‌کنند.

 

 

 

 

سخنگوی یونیسف: کودکان غزه از سوء تغذیه جان می‌دهند

سخنگوی یونیسف گفت: کودکان غزه بیشترین هزینه را در جنگ می‌پردازند و براثر سوء تغذیه شدید جان می‌دهند.

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ “سلیم عویس” سخنگوی منطقه‌ای صندوق کودکان ملل متحد “یونیسف” گفت کودکان غزه بیشترین هزینه را در جنگ می پردازند و از سوء تغذیه شدید جان می دهند.
وی افزود: نرسیدن کمک‌ها به شمال نوار غزه، وضع سلامتی کودکان را بدتر کرده است. ما نیاز به اقدام فوری بین‌المللی برای نجات جان کودکان غزه داریم و آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، سنگ محک برای وجدان انسانی است.
عویس تصریح کرد: میزان کمک‌های دریافتی در مقایسه با نیاز مردم غزه بسیار ناچیز است.

 

 

 

 

شرکت‌های زیان‌ده صندوق ذخیره فرهنگیان را تحمل نمی‌کنیم

شرکت‌های زیان‌ده صندوق ذخیره فرهنگیان را تحمل نمی‌کنیم

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: باید بتوانیم سهم قابل توجهی از بازار صنعت اسباب‌بازی، به خصوص اسباب‌بازی‌های آموزشی را به دست آوریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن احمدی ضمن بازدید از بخش‌های تولیدی شرکت صنایع آموزشی، در جمع مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و مدیران این شرکت، گفت: این مجموعه باید با تغییر رویکردها و تعیین استراتژی‌های صحیح و کارآمد به یکی از شرکت‌های سودآور صندوق ذخیره تبدیل شود.

شرکت‌های زیان‌ده در مجموعه صندوق را تحمل نمی‌کنیم

مدیرعامل صندوق تصریح کرد: در کنار همه افتخاراتی که صنایع آموزشی در کارنامه خود دارد، باید اولویت نخست آن سودآوری برای فرهنگیان عضو صندوق باشد چون که فرهنگیان عضو ماهانه ۳ تا ۵ درصد از حقوق خود را به صندوق واریز می‌نمایند و انتظار دارند در زمان بازنشستگی عایدی و دریافتی مناسبی داشته باشد.

ضرورت تبدیل شدن صنایع آموزشی به یک مجموعه دانش بنیان

مدیرعامل صندوق با بیان اینکه شرکت صنایع آموزشی را با بهره مندی از توان شرکت‌های دانش بنیان و خلاق به اوج بازمی گردانیم تاکید کرد: شرکت صنایع آموزشی در میان مجموعه‌ای از سازمان‌ها و نهادهای علمی و پژوهشی، شرکت‌های دانش‌بنیان و برترین دانشگاه‌های کشور در تهران قرار دارد، لذا باید در اسرع وقت به دانش روز مجهز شده و به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان احیا شود و در این زمینه نیز می‌توانید از ظرفیت اتاق فکر مدیران آموزشگاه‌ها استفاده کند.

احمدی با بیان اینکه شرکت صنایع آموزشی قدمت بالایی دارد و در تغییرات نظام آموزشی کشور از وضعیت سنتی به ساختار مدرن نقش مهمی ایفا کرده است گفت: برای برون رفت از وضعیت موجود و برای رسیدن به نقطه مطلوب و درخشان، ساختار این شرکت نیاز به تحول جدی دارد.

شرکت صنایع آموزشی باید بازار خاورمیانه را تسخیر نماید

احمدی با اشاره به اینکه صنایع آموزشی به عنوان یک برند خوشنام ملی می‌تواند احیا شود و بازار خاورمیانه را تصاحب کند اعلام کرد: در این مسیر، حاکمیت نیز پشتوانه و حمایتگر ما خواهد بود.

مدیرعامل صندوق ذخیره لزوم تهیه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت از سوی شرکت صنایع آموزشی به منظور خروج از زیان و سودآور شدن را یادآور شد و گفت: از وقتی فعالیتم را در صندوق آغاز کردم برای خودم نسبت به اعضای یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری اعضای صندوق تعهد ایجاد کردم و در رسانه‌ها هم اعلام کردیم که شرکتی که برای سودآوری برنامه نداشته باشد باید تعیین تکلیف شود.

ضرورت رقابتی شدن محصولات شرکت صنایع آموزشی

احمدی راه سودآور شدن شرکت صنایع آموزشی را توجه دانش‌روز و اقتصاد دیجیتال عنوان کرد و افزود: حرکت در این مسیر زمینه رقابتی‌شدن شرکت را ایجاد و باعث توسعه بازار فراتر از بازار آموزش و پرورش خواهد شد.

لزوم تمرکز بر بازار آموزشی کشور

وی با تاکید بر تمرکز فعالیت شرکت صنایع آموزشی بر حوزه بازار آموزشی کشور خطاب به مسئولان این شرکت، بهره مندی از همه فرصت‌های موجود در مراکز آموزشی از جمله مهدکودک‌ها را با هدف توسعه و احیای شرکت خواستار شد. از سوی دیگر توسعه محصولات مبتنی بر فناوری و دانش‌روز باید به طور جدی در دستور کار باشد.

ضرورت بازاریابی توسعه گرا و بازارسازی در منطقه

مدیرعامل صندوق، ضرورت بازاریابی توسعه گرا و حضور در بازارهای منطقه‌ای خاورمیانه و اوراسیا را یادآور شد و افزود: طبق آمارها، گردش مالی جهانی صنعت اسباب‌بازی ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است و سهم ایران از این حوزه ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده که ۳ دهم درصد است، بنابراین باید بتوانیم سهم قابل توجهی از بازار صنعت اسباب‌بازی، بخصوص اسباب‌بازی‌های آموزشی را به دست آوریم و متناسب با پیشرفت‌های فناورانه و روزآمد، محصولات ارزشمند، کاربردی و جذاب را به دست کودکان و نوجوانان ایران اسلامی برسانیم.

بازار منطقه تشنه محصولات شرکت صنایع آموزشی

وی در همین زمینه افزود: بازار ۲۰۰ میلیونی پاکستان یک فرصت کم نظیر برای محصولات شرکت صنایع آموزشی است و اگر بازار لوازم نوشت‌افزار کمک آموزشی را هم به سایر بازارهای اضافه نمائیم، علاوه بر جمعیت ۸۰ میلیونی ایران، بازار کشورهایی مانند عراق، افغانستان و برخی کشورهای اوراسیا تشنه محصولات صنایع آموزشی است.

تشکیل مرکز نوآوری در صنایع آموزشی

مدیرعامل صندوق با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه فناوری‌های اشتغال‌زا در کشور، یادآور شد: یکی از حوزه‌های فناورانه، حوزه‌های دانش‌بنیان و خلاق است، بنابراین می‌توان با ایجاد مرکز نوآوری در شرکت صنایع آموزشی از طریق هم‌افزایی کارآفرینان و دانشجویان و تیم‌سازی آنها در شرکت‌های نوآور، موفقیت‌های زیادی کسب کرد.

مزیت‌های نسبی شرکت صنایع آموزشی کم نظیر است

وی با اشاره به نفوذ ۴۰ درصدی آموزش و پرورش در سیستم اداری کشور و حضور حدود ۲۰ میلیون دانش آموزش خاطر نشان کرد اگر این بازار را تصاحب کنید سود آن به جیب معلم برمی‌گردد. مضافاً به اینکه اگر محصولات مناسبی عرضا کنید این جمعیت عظیم ذی نفعان، خودشان مبلغ شرکت صنایع آموزشی می‌شود.

احمدی در پایان با بیان اینکه در این بازار، رقبای جدی برای ما وجود دارند افزود: در حال حاضر بیش از ۱۷۰ شرکت در حوزه صنایع آموزشی در کشور فعالیت دارند بنابراین لازم است هیأت مدیره و تیم مدیریتی شرک صنایع آموزشی به صورت جدی و عملیاتی، روی برنامه‌های خروج از زیان و توسعه بازار در داخل و خارج تمرکز نماید، زیرا اینها مطالبات جدی صندوق و فرهنگیان کشور است.

بازخوانی کنشگری مطهری در انتخابات؛

«صدای ملت» و درس‌هایش/ خداقوت آقای مطهری!

«صدای ملت» و درس‌هایش/ خداقوت آقای مطهری!

علی مطهری و لیست «صدای ملت» با اینکه نتوانستند سهمی حتی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته باشند، لیکن موفق شدند فضای رای‌ندادن در جبهه معترضین را تا حد زیادی بشکنند.

خبرگزاری مهر، گروه سیاست: انتخابات پایان یافت و تکلیف منتخبین مجلس دوازدهم و نامزدهای راه‌یافته به دور دوم معلوم شد. در میان کنشگری جریان‌ها و نحله‌های مختلف سیاسی اما نباید از موقعیت خاص لیست «صدای ملت» و شخص «علی مطهری» در این انتخابات غافل شویم.

مطهری در شرایطی پا به عرصه انتخابات نهاد و سرلیست فهرست «صدای ملت» شد که بسیاری بر این باور بودند که این فهرست، در واقع محصول ائتلاف پشت پرده جریان موسوم به اعتدالی با «بلوک مشارکت‌طلب» در جبهه اصلاح‌طلبی بود؛ مطهری البته همه این تحلیل‌ها و گمانه‌ها را رد کرد و تصریح داشت که این فهرست، از اساس مستقل است.

فارغ از باورپذیر بودن یا نبودن ادعای مطهری مبنی بر استقلال لیست «صدای ملت»، موضوعی که بیشتر باید نظر ما را به خود جلب کند، اقدام شجاعانه مطهری برای شرکت در انتخابات، آن هم با عنوان سرلیست یک «فهرست لحظه آخری» بود.

«صدای ملت» با اینکه مشتمل بر اجتماعی از سلایق گوناگون و البته کمتر شناخته‌شده برای افواه عمومی بود، اما نفس حضور این لیست در میدان انتخابات قابل قدردانی است؛ آن هم در شرایطی که تندروهای جریان مدعی اصلاحات از ماه‌ها قبل بر کوس عدم مشارکت در انتخابات کوبیدند و خواستار رأی‌ندادن شدند.

فشار سنگین تندروهای جریان اصلاحات برای رأی‌ندادن، در کنار وضعیت ویژه «صدای ملت» و صد البته دلزدگی پایگاه اجتماعی اصلاحات از جریان مدعی اصلاح‌طلبی، تکلیف این فهرست را تا حد زیادی مشخص کرده بود؛ بدین معنا که فهرست مطهری شانس چندانی برای رقابت با سایر سیاهه‌ها نداشت و نتیجه انتخابات، این را به عینه نشان‌مان داد.

سران جریان اصلاحات -جز گروهی محدود و معدود- ترجیح دادند از مطهری و لیست او حمایت قطعی و قاطع به عمل نیاورند؛ البته علت عدم حمایت رسمی سران اصلاحات از لیست مطهری را می‌شود بیشتر به مواضع فرهنگی او نسبت داد.

ناظران اهل فن، مطهری را از منظر سیاسی، نزدیک به جریان اصلاحات اما از منظر فرهنگی، بعید از این جریان می‌دانند. با توجه به رادیکالیسم مبتلابه در جریان اصلاحات که پس از اغتشاشات پارسال، «پس‌زمینه فرهنگی» بیشتری به خود گرفت، علی مطهری بالقوه نمی‌توانست گزینه جذابی برای هواداری باشد.

با همه این موانع، علی مطهری می‌توانست مانند بسیاری از چهره‌های نزدیک به جریان مدعی اصلاحات، عافیت پیشه کند و کنار گود بنشیند و صرفاً غُر بزند؛ لیکن او وسط آمد و بدون حمایت تا آخر ماند.

ذکر این نکته نیز ضروری است که مطهری هیچ‌گاه به لحاظ تشکیلاتی و حتی ایدئولوژیک، عضو جریان مدعی اصلاحات نبوده لیکن در برخی مقاطع خاصه در مجلس نهم، اصلاح‌طلبان کوشیدند با مصادره او، علیه «جریان متصل به دولت وقت» در آن مجلس، جبهه‌سازی کنند.

علی مطهری و «صدای ملت» هر چند برای دور دوم مجلس هم سهمی ندارند اما توانستند با حضورشان در حوزه تهران، انتخابات را رنگ و لعاب متفاوتی ببخشند.

در شرایطی که اپوزیسیون برانداز و دنباله‌های آن‌ها در داخل، شبانه‌روز برای تحریم انتخابات تلاش کردند، مطهری با جسارت قدم جلو نهاد و تا آخر انتخابات در صحنه باقی ماند.

القصه، پیشنهاد ما به علی مطهری آن است که در جهت حفظ و ارتقای جمع «صدای ملت» بکوشد و با وجود بغرنجی امر تحزب در ایران، پایه‌های یک تشکیلات تأثیرگذار در آینده را بنیان نهد. باید به علی مطهری خداقوت گفت!

 

 

 

سرانجام واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توضیحاتی ارائه داد.

 

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: به لحاظ ایرادی که سازمان‌های نظارتی جهانی بر دولتی بودن این دو شرکت گرفته‌اند تصمیم گرفته شده که سهام این شرکت‌ها واگذار شود.

وی افزود: چنانچه چنین افتخاری داشته باشیم که سهامدار عمده پرسپولیس باشیم، صندوق‌های ما تمام قد استقبال می‌کنند و ما بر این باوریم که این باشگاه‌ها می‌توانند نه تنها خودکفا باشند بلکه درآمدزا باشند، اگر مدیریت صحیحی بر این باشگاه‌ها حکم‌فرما شود هم هواداران و هم مدیریت مطلوب کمک می‌کنند و هم ما به عنوان سرمایه اجتماعی از محل مسئولیت‌های اجتماعی که شرکت‌های وابسته به صندوق‌های بازنشستگی دارند، باشگاه استقلال و پرسپولیس را کمک می‌کنیم تا از این وضعیت نجات پیدا کنند و مشمول جرائم سازمان‌های بین‌المللی نظارتی قرار نگیرند.

وزیر رفاه با بیان اینکه ما تمام قد و با افتخار پذیرای این مجموعه‌ها خواهیم بود، گفت: به دنبال این هستیم که مجموعه شرکتی ایجاد کنیم که همه دخالت داشته باشند، زیرا این تیم‌ها پر طرفدارند.

وی اظهار کرد: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخی شرکت‌هایمان سهامدار تیم‌های بزرگ هستند و هر کجا که سهامدار باشیم کمک می‌کنیم و دولت باور دارد که تیم‌های فوتبال و سایر تیم‌ها سرمایه‌های این مملکت هستند و باید به بالندگی آن‌ها کمک کنیم.

 

 

 

پس از ماجرای کوروش کمپانی؛ اینماد اسپانسر باشگاه استقلال تعلیق شد

اینماد اسپانسر باشگاه استقلال که مدتی با همان رویه کوروش کمپانی در حال فروش موبایل با قیمت ۳۰ الی ۴۰ درصد کمتر از قیمت جهانی بود، تعلیق شد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد اینماد اسپانسر باشگاه استقلال که مدتی با همان رویه کوروش کمپانی (پیش فروش موبایل زیر قیمت بازار) در حال فروش موبایل با قیمت ۳۰ الی ۴۰ درصد کمتر از قیمت جهانی بود، تعلیق شده است.

در هفته‌های اخیر بحث کلاهبرداری کوروش کمپانی، بحث داغ فضای مجازی بود. این شرکت به دلیل پیش‌فروش آیفون‌های ۲۰ میلیون تومانی در ماه‌های اخیر معروف شده بود و برای تبلیغات هم از چهره‌های مشهور و صاحب‌نام ورزشی و هنری استفاده می‌کرد که همین موضوع پای سلبریتی‌ها را هم به موضوع باز کرده است.

در نهایت هم اخیرا پس از انتشار اخبار گوناگون در رابطه با این شرکت و پلمب آن اخباری مبنی بر متواری شدن مدیر اصلی این شرکت مطرح شد. اما در این مدت اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت‌های دیگری هم در حال انجام فعالیت مشابه با کوروش کمپانی هستند.

 

 

 

 

 

رییس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی اعلام کرد؛

آمار بالای فوتی های تصادفات خراسان جنوبی /۳۶ فوتی در ۳۴ تصادف

آمار بالای فوتی های تصادفات خراسان جنوبی /۳۶ فوتی در ۳۴ تصادف

رییس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از کشته شدن ۳۶ نفر در اثر وقوع ۳۴ تصادف در استان خبر داد.

سرهنگ محمد رضا خسروی عصر سه شنبه در شورای فرهنگ ترافیک استان گفت: از ابتدای سال جاری ۳۴ حادثه رانندگی منجر به فوت در معابر درون شهری استان اتفاق افتاده است که در آنها ۳۶ نفر فوت کرده‌اند.

به گفته وی آمار فوتی‌های تصادفات درون شهری خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به این موضوع که ۶۶ درصد تصادفات درون شهری استان در بیرجند رخ داده است، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۴ نفر در حوادث رانندگی مرکز استان فوت کرده‌اند.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال جاری میزان تصادفات در شهرهای قاین، سرایان، بشرویه و خوسف هم افزایش یافته است.

خسروی افزود: واژگونی بیشترین عامل تصادفات در استان است و برخورد با تیر برق، خروج از سطح راه‌ها به ویژه در بلوار شهید ناصری و پیامبر اعظم (ص) رخ داده است.

 

 

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

اعزام ۱۲۰۰ مبلغ طی ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف خراسان جنوبی

اعزام ۱۲۰۰ مبلغ طی ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف خراسان جنوبی

بیرجند-مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام هزار و ۲۰۰ مبلغ در ماه مبارک رمضان امسال ذیل عملیات کلی رمضان ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی صبح سه شنبه به خبرنگاران بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان پیش رو اعزام مبلغ باهدف پرداختن به مسائل جامعه با اتکا بر فرهنگ و اندیشه تابناک قرآنی است، اظهار کرد: امسال این امر در قالب اعزام مبلغ. و فعال کردن حلقه‌های میانی و گروه‌های مختلف مردمی خواهد بود که با توجه به تقارن نیمی از ماه رمضان با عید نوروز و حضور گسترده مبلغین بومی (ساکن قم و مشهد) در استان ونیز روحانیون مستقر و طرح هجرت وائمه جماعات مساجد آمار به بیش از ۱۲۰۰ نفر برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: فعالیت‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان در قالب ۱۲ کارگروه موضوعی ویژه طرح زمدگی با آیه‌ها پیگیری خواهد شد.

سالاری مکی با عنوان اینکه اجرای «طرح آیه‌های زندگی» به‌عنوان حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان پیش رو می‌باشد با هماهنگی‌های انجام شده با همه مجموعه‌های مختلف یک حرکت هم افزای ملی و استانی ان شاء الله شکل خواهد گرفت.

وی از مردم به‌خصوص شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای خراسان جنوبی خواست اگر نیاز به مبلغ در ماه مبارک رمضان دارند، به ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها مراجعه و درخواست خود را هر چه زودتر ارائه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال در خیلی از مساجد خراسان جنوبی جلسات جز خوانی قرآن کریم برگزار خواهد شد، یادآور شد: در این جلسات علاوه بر قرائت قرآن، به موضوع تدبر در قرآن پرداخته خواهد شد.

سالاری مکی افزود: انتظار است حتی‌الامکان جلسات جز خوانی قرآن کریم برای استفاده بیشتر عموم در مساجد و هیئات مذهبی برگزار شود.

 

 

 

 

 

۸۶۰ کلاس در خراسان جنوبی پذیرای مهمانان نوروزی

۱۳ پایگاه با ۸۶۰ کلاس در ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی برای پذیرایی از مهمانان نوروزی پیش بینی شده است.

کرباسچی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اسکان میهمانان نوروزی و پذیرش حضوری از ۲۸ اسفند آغاز خواهد شد و تا ۱۳ فروردین ادامه دارد و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اولویت با فرهنگیان است و در صورت ظرفیت خالی، عموم مردم می‌توانند از مراکز اسکان بهره‌مند شوند.

او افزود: این کلاس‌ها به تخت، یخچال، تلویزیون، فرش و رختخواب در قالب ویژه، نوع الف و ب مجهز می‌شوند.

کرباسچی بیان کرد: از ۲۰ اسفند ثبت نام اینترنتی برای اسکان نوروزی فرهنگیان در سامانه www.eskan.medu.ir آغاز می‌شود.

 

 

 

مسئولیت اجتماعی معادن در شورای اجتماعی خراسان جنوبی بررسی می شود

مسئولیت اجتماعی معادن در شورای اجتماعی خراسان جنوبی بررسی می شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: مسئولیت اجتماعی معادن و صنایع در شورای اجتماعی استان به عنوان یک پیشنهاد خوب از سوی دارالشفای سرایان مطرح و بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین رضا نخعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی در همایش تجلیل از خیرین دارالشفای قمر بنی هاشم سرایان با اشاره به شور و حال موجود در ارائه خدمات و فعالیت های شایسته خیرین در راه‌اندازی و تجهیز موسسه خیریه قمربنی هاشم را نمونه‌ای از شور حال، اخلاص و توکل دوران دفاع مقدس توصیف  و تصریح کرد: امروز هم باید با همان شور و حال در میدان بود و با فعالیت ها و خدمات خود زمینه ساز تمدن نوین اسلامی امام زمان(عج) باشیم.

وی کارهای خیر خیرین در احداث دارالشفا را یکی از مسیرهای تحقق تمدن نوین اسلامی توصیف کرد و در ادامه روحیه جهادی، انقلابی و تحولی مدیر موسسه دارالشفای قمر بنی هاشم را قابل تحسین برشمرد.

 

نخعی تاکید کرد: مسئولیت های اجتماعی معادن و صنایع در شورای اجتماعی استان به عنوان یک پیشنهاد خوب از سوی دارالشفای سرایان مطرح و بررسی خواهد شد تا بخشی از درآمد و منافع معادن و صنایع توسط صاحبان معادن و صنایع به صورت ماهانه مورد توجه قرار گیرد و به درستی و با دقت بیشتر در مناطق عملیاتی شود.

مدیر موسسه درمانی قمربنی هاشم سرایان هم با ارایه گزارشی از روند فعالیت های انجام شده با مشارکت و همراهی خیرین در این موسسه گفت: پویایی و تحرک بیشتر در بخش سلامت شهرستان یکی از اتفاقات مبارکی است که با راه اندازی این موسسه به عنوان کار جهشی و جهادی در شهرستان ایجاد شده است.

محمدرضا ابراهیم زاده با اشاره به راه اندازی خدمات کامل دندانپزشکی و جذب بالغ بر ۱۵ پزشک متخصص در رشته های مختلف و برخورداری از تجهیزات و امکانات مختص هر رشته را نمونه ای از نشاط در حوزه سلامت شهرستان معرفی کرد.

وی تجلیل از ۹۹ نفر خیر در سال جاری را انجام وظیفه ای در راستای برگزاری همایش سالانه خیرین عنوان کرد و با قدردانی از نقش خیرین در راستای توفیقات حاصل شده  گفت: در طول یک سال اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به همت خیرین جهت تامین تجهیزات و امکانات موسسه تامین شده است.

در پایان این مراسم از دستگاه سونوگرافی خریداری شده از محل کمک های خیرین رونمایی شد.

 

 

 

کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

 

کاشت 1000 اصله نهال در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از کاشت هزار اصله نهال امروز به مناسبت روز درختکاری خبر داد و گفت: آمار نهال‌های سازمان به ۵ هزار اصله نهال رسیده و آبیاری فضای سبز سایت مرکزی به وسیله روش‌های نوین انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین زارعی در مراسم کاشت درخت به مناسبت روز درختکاری، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی با هدف داشتن فضایی پاک و سالم در کنار توسعه صنعتی، اجتماعی برای کاشت درخت اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت درختکاری گفت: امسال چهارمین سالی است که در  منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی خود را مکلف  به کاشت درخت کردیم و تاکنون بیش از ۴ هزار اصله نهال درخت در کاشته شده که امروز نیز هزار اصله نهال در سایت مرکزی منطقه ویژه اقتصادی استان کاشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی توجه به محیط زیست و منابع طبیعی را وظیفه عمومی دانست و افزود: توجه به محیط زیست تنها مشمول اداره منابع طبیعی نیست و همه اقشار جامعه را شامل می‌شود و باید تلاش شود همان طور که بیرجند تمیزترین شهر کشور نام دارد استان نیز به همین عنوان مشهور شود.

زارعی از مجهز شدن فضای سبز منطقه ویژه اقتصادی به آبیاری نوین  خبر داد و افزود:  فضای سبز منطقه ویژه اقتصادی از طریق آبیاری نوین آبرسانی می‌شود.

وی گفت: کاشت درخت باعث افزایش ذخیره منابع آبهای زیر زمینی می‌شود  و میزان قابل توجهی از آبهای زیرزمینی، بر اثر شهرسازی و برداشت‌های افسارگسیخته، در حال کاهش است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با یادآوری اینکه درخت ضامن سلامتی محیط زیست است تصریح کرد: کاشت درخت و توسعه فضای سبز سبب کاهش آلاینده‌ها، افزایش تولید اکسیژن، تعدیل آب‌‌وهوا، کنترل آب‌های سطحی، پاکیزگی هوا و آرامش روحی می‌شود.

زارعی افزود: بسیاری از کشورهای در حال توسعه دنیا به جنگل‌ها و محیط زیست دست برده‌اند که ادامه این روند، سبب از بین رفتن محیط زیست شده است بنابراین درختکاری از کارهایی است که می‌توان در راستای نجات هوا و فضای کشورها انجام داد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: از ابتدای بهره‌برداری منطقه ویژه اقتصادی در استان تاکنون طبق مطالعات به عمل آمده در زمینه مسائل زیست محیطی، حمایت‌های ویژه‌ای در راستای اجرای طرح‌های صنعتی کم آب بر داشته که خوشبختانه تاکنون اکثر واحدهای مستقر در این منطقه واحدهای کم آب‌بر یا واحدهایی هستند که هیچ نیازی به آب در فرآیند تولید و محصول خود ندارند.

زارعی با اشاره به مزایای آبیاری نوین گفت: از مزایای طرح آبیاری قطره‌ای در این مجموعه می‌توان به مواردی از جمله کاهش میزان شسته شدن، اتلاف کود و مواد مغذی به دلیل آبیاری موضعی، رطوبت در ناحیه ریشه‌ها، کاهش رشد علف هرز و در نتیجه کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و هزینه‌های جاری را در پی دارد و از طرفی بازدهی و پوشش فضای سبز بیشتری را فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: سیستم آبیاری نوین به طول ۵۵۰ متر در سایت مرکزی منطقه ویژه اقتصادی استان انجام شده است.

 

 

 

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خبر داد:

۶ مجتمع فرهنگی و تربیتی شبانه‌روزی کمیته امداد پذیرای دانش‌آموزان

۶ مجتمع فرهنگی و تربیتی شبانه‌روزی کمیته امداد پذیرای دانش‌آموزان

عرب با بیان اینکه ۶ مجتمع فرهنگی و تربیتی شبانه‌روزی کمیته امداد پذیرای دانش‌آموزان خراسان‌ جنوبی است، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ دانش‌آموز در این خوابگاه‌ها سامان‌دهی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد عرب شامگاه (۱۴ اسفند) در حاشیه مراسم تجلیل از ۲۰ دانش‌آموزان با معدل برتر مجتمع فرهنگی تربیتی امامت شهر بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر ۶ مجتمع فرهنگی، تربیتی شبانه‌روزی ویژه دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در خراسان جنوبی فعال است و ۴۰۰ دانش آموز در این خوابگاه‌ها سامان‌دهی شده‌اند.

 

وی در ادامه گفت: سه مجتمع ویژه دختران و سه مجتمع ویژه‌ پسران است که در شهرهای بیرجند و نهبندان مجتمع‌های دختران و پسران و در سربیشه مجتمع پسران و در قاین نیز مجتمع دختران فعال است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی بیان کرد: هم اکنون ۲۰ هزار و ۲۵۰ دانش آموز و یک‌هزار و ۱۸۶ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی هستند.

 

عرب با اشاره به اینکه ۸۱۶ نفر از دانش آموزان استعداد برتر و نخبه در زمینه‌های مختلف هستند، تصریح کرد: در ابتدای ورود، دانش آموزان استعدادیابی و بر اساس توانمندی‌ها، انگیزه‌ها و علاقه‌مندی‌هایی که دارند در کلاس‌های فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی تقسیم‌بندی می‌شوند و این مجتمع‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که دانش‌آموز، به نسبت ورود از لحاظ علمی و فرهنگی چند رتبه ارتقاء می‌یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: پذیرش دانش‌آموزان در این خوابگاه‌ها یا همان مجتمع‌های فرهنگی و تربیتی مختص مقطع متوسطه اول و دوم است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی افزود: برنامه‌های فرهنگی متنوع از برگزاری منظم نمازهای جماعت تا برنامه‌های مناسبتی ملی و مذهبی در کنار مشاوره تحصیلی، مسابقات فرهنگی و جشنواره ها و اردوهای زیارتی و سیاحتی درون و برون استانی ویژه دانش‌آموزان این خوابگاه‌های شبانه‌روزی برگزار می‌شود.

 

 

 

 

هزار و ۲۰۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی اعزام می‌شوند

هزار و ۲۰۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی اعزام می‌شوند

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هزار و ۲۰۰ مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان برای فعالیت در مساجد و هیات‌های مذهبی به مناطق شهری و روستایی استان اعزام می شوند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روحانیون و مبلغان دینی هم بومی منطقه و هم نیروهای اعزامی از قم و مشهد هستند که با شروع ماه مبارک رمضان و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده به روستاها و بخش‌های مختلف شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: اعزام مبلغان بومی و از استان‌های قم و مشهد به خراسان جنوبی با هدف پرداختن به مسائل جامعه با تکیه بر فرهنگ و اندیشه تابناک قرآنی همه ساله در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی برای تبیین احکام دینی و اسلامی، جلسات انس با قرآن در طول ماه مبارک رمضان و به شکل گسترده و منظم از سوی خادمان قرآن اعم از موسسات قرآنی، خانه‌های قرانی، کانون‌های قرآن و عترت در سطح استان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: امسال با توجه به تقارن نیمی از ماه رمضان با عید نوروز، اعزام مبلغ با فعال کردن حلقه‌های میانی و گروه‌های مختلف مردمی و با حضور روحانیون مستقر و طرح هجرت و ائمه جماعات مساجد خواهد بود.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: فعالیت‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان در قالب ۱۲ کارگروه موضوعی ویژه طرح زندگی با آیه‌ها پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با همه مجموعه‌های مختلف، اجرای طرح « زندگی با آیه‌ها» به‌ عنوان حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان یک حرکت هم افزای ملی و استانی شکل خواهد داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: امسال در بسیاری از مساجد خراسان جنوبی جلسات جزخوانی قرآن کریم برگزار خواهد شد و در این جلسات علاوه بر قرائت قرآن، به موضوع تدبر در قرآن نیز پرداخته می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود حتی‌الامکان جلسات جزء خوانی قرآن کریم برای استفاده بیشتر عموم در مساجد و هیات‌های مذهبی برگزار شود.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: از مردم به ‌خصوص شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای استان درخواست می‌کنیم در صورت نیاز به مبلغ در ماه مبارک رمضان به ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها مراجعه و درخواست خود را هر چه زودتر ثبت کنند.

 

 

 

 

 

 

 

انجام بیش از هزار مورد ارزیابی از سوی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تیم اعزامی استان به روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان بیش از هزار مورد ارزیابی انجام دادند.

قاسمی رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۱۰ تیم عملیاتی اعزامی هلال احمر استان در ۱۵ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان اقدامات مربوط به ارزیابی و امدادرسانی را انجام دادند.

او افزود: مأموریت تیم‌های امدادی خراسان جنوبی از ۱۳ اسفند در مناطق سیل‌زده چابهار آغاز شد و ۱۰ تیم عملیاتی استان پس از تقسیم‌بندی به روستا‌های سیل‌زده نوبندیان، نوک‌آباد، چمپانی بازار، جقلبیت، کهیربرز بالا، دمپک، گزمنزل، کرگی یزدان، پنجشنبه‌بازار، شریش بازار، باهوکلات، سعیدآباد اعزام شدند.

قاسمی بیان کرد: تیم‌های عملیاتی استان برای ارزیابی، امدادرسانی و توزیع اقلام زیستی در مناطق آسیب‌دیده حضور یافتند.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ارزیابی ۱۵ روستای سیل‌زده خبر داد و اظهار کرد: تیم‌های شعبه بیرجند به روستای نوبندیان، شعبه سرایان به روستای نوک‌آباد، شعبه زیرکوه به روستای نوبندیان، شعبه قاین به روستای جُقلبیت، شعبه خوسف به روستای کَهیربُرز بالا، ستاد استان به روستای دَمپک، شعبه سربیشه به روستای گَزمنزل، شعبه فردوس به روستای کرگی یزدان و شعبه درمیان به روستای پنجشنبه‌بازار اعزام شدند.

او از حضور سه نفر از تیم ارزیاب در روستای کرگی‌گزدان (جان محمد) نیز خبر داد و گفت: این روستا با ۹۹ خانوار شامل ۴۰۰ نفر درگیر آب‌گرفتگی بودند که منازل مسکونی آن از سوی تیم خراسان جنوبی ارزیابی شد.

قاسمی با اشاره به عملکرد تیم اعزامی سربیشه ادامه داد: ۲ نفر از تیم ارزیاب این شهرستان به روستای گزمنزل با تعداد ۲۵۰ خانوار، هزار و ۲۵۰ نفر سکنه برای ارزیابی در این روستا مستقر شدند.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عنوان کرد: تیم سربیشه از ۱۰۰ خانه آسیب‌دیده بازدید کردند که سه منزل به صورت جدی و کامل تخریب شده و ۴۰ منزل نیز خسارت دیده است.

او به اقدامات تیم شهرستان سرایان در منطقه سیل‌زده اشاره کرد و گفت: این تیم به منطقه دشتیاری بخش باهوکلات، روستای نوک‌آباد، مندوک‌بازار اعزام شد.

قاسمی با بیان اینکه در این ارزیابی از ۵۸ منزل مسکونی بازدید و ۱۳۰ خانوار سرکشی شد، اظهار کرد: ۲۲ رأس دام سبک و ۲ رأس دام سنگین تلف شدند و تعداد ۱۲ منزل آسیب‌دیده نیاز به تعمیر داشت.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طی ارزیابی این تیم محدودیت در دسترسی به آب شرب، تخلیه آب معابر بین منازل و خوراک و لوازم بهداشتی از مشکلات اصلی این روستا بود.

او از جابه‌جایی مکان کانکس‌های مدرسه به دلیل قرار داشتن در محل تجمع آب، تخلیه و انتقال آب منازل و معابر تردد در روستا توسط تیم عملیاتی سرایان خبر داد و بیان کرد: در مجموع تیم‌های عملیاتی استان هزار و ۴۸۲ خانوار را مورد ارزیابی قرار دادند که از این تعداد ۱۸۴ خانوار و ۲۵ منزل مسکونی آسیب‌دیده بوده‌اند.

قاسمی از توزیع ۷۲۰ بطری آب معدنی و ۱۷ کیلوگرم نایلون در روستا‌های آسیب‌دیده خبر داد و گفت: ۲ تیم از استان در حال امدادرسانی در مناطق آسیب‌دیده هستند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*