اخبار خراسان جنوبی

رشد ۴۱ درصدی کمک‌های حامیان طرح‌ اکرام ایتام در خراسان‌جنوبی

عرب از رشد ۴۱ درصدی کمک حامیان طرح اکرام ایتام در خراسان جنوبی در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد عرب صبح امروز (۲۶ بهمن) در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری حامیان طرح اکرام ایتام ۶۶۳ میلیارد و ۳۹۳میلیون ریال به فرزندان طرح ایتام و محسنین کمک کردند که به نسبت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.

 

وی افزود: در این مدت واریزی حامیان طرح اکرام ۳۰۷ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال و واریزی حامیان طرح محسنین ۳۵۵ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال بوده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۰ هزار و ۲۴۸ نفر فرزندان ایتام و محسنین مورد حمایت این نهاد هستند که ماهانه توسط حامیان معنوی خود در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی مساعدت می‌شوند.

 

عرب در ادامه تعداد حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین را ۳۸ هزار و ۷۱ نفر اعلام کرد و گفت: سرانه واریزی فرزندان ایتام ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و سرانه واریزی فرزندان محسنین چهار میلیون و ۵۵۵ هزار ریال به صورت ماهیانه است.

 

وی ضمن قدردانی از همراهی کمک‌های خیران و حامیان در این طرح به روش‌های غیرحضوری برای عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین، خاطرنشان کرد: نیکوکاران می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ آمادگی خود را برای شرکت در این طرح و حمایت از یک یا چند یتیم و فرزند محسنین اعلام کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین مراجعه به سایت ekram.emdad.ir از دیگر روش‌های ثبت‌نام در طرح اکرام ایتام و محسنین است.

نمایندگان فرماندار در شهرستان نهبندان با قوانین و مقررات انتخابات آشنا شدند.

🔻 اولین جلسه آموزشی ویژه نمایندگان فرماندار به ریاست سرپرست فرمانداری در نهبندان برگزار شد.

🔹به گزارش روابط عمومی و کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان نهبندان؛ اولین جلسه آموزشی توجیهی ویژه نمایندگان فرماندار به ریاست مرادی سرپرست فرمانداری نهبندان و با حضور بهرامپور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نهبندان، بخشداران تابعه و نمایندگان فرماندار در محل سالن اجتماعات شهید سلیمانی فرمانداری برگزار شد.

🔹در ابتدای این جلسه، مرادی سرپرست فرمانداری نهبندان به تفاوت این انتخابات با انتخابات گذشته پرداخت و گفت: این دوره از انتخابات، یک انتخابات عادی نیست و رمز فتنه دشمن کاهش مشارکت در این انتخابات تعریف شده است و برای دستیابی به این هدف کار رسانه‌ای دقیقی انجام می‌دهند و باید مراقب باشیم اسیر این کار رسانه ای نشویم.

🔹بهرام پور؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، ضمن بیان دیدگاه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اهمیت مشارکت در انتخابات، به توجیه نمایندگان فرماندار در خصوص فرایند برگزاری انتخابات پرداخت و افزود: نمایندگان فرماندار باید نسبت به قانون و فرآیند برگزاری انتخابات کاملاً آشنا باشند تا در انتخابات مشکلی ایجاد نشود.

🔹در ادامه صادقی، مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان، نسبت به آشنایی نمایندگان فرماندار با دستگاه احراز هویت اقدام کرد و افزود: کلیه فرآیندهای انتخاباتی که بر روی دستگاه احراز هویت انجام می‌شود به صورت مانیتورینگ از ستادهای انتخابات شهرستان، استان و کشور قابل مشاهده است.

🔹کریم لو، دبیر ستاد انتخابات نهبندان از ادامه روند کلاس‌های توجیهی در ایام منتهی به انتخابات خبر داد و گفت: در صورت عدم آشنایی مسئولین اجرایی شعبه از روند برگزاری انتخابات، تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

۶۰ درصد اعتبارات حوزه حمل و نقل خراسان جنوبی تخصیص یافت

۶۰ درصد اعتبارات حوزه حمل و نقل خراسان جنوبی تخصیص یافت

بیرجند – ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخش حمل و نقل استان مصوب شده که تاکنون ۶۰ درصد این اعتبار تخصیص یافته‌ است.

میرمحمد مودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین اعتبارات سال گذشته این اداره کل در بخش حمل و نقل ۱۱۰ درصد تخصیص یافته است.

وی از افزایش دو و نیم برابری اعتبارات سال گذشته حمل و نقل استان در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با این افزایش اعتبارات در سال جاری ساخت ۱۲۰ کیلومتر راه را با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریال هدف گذاری کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: البته مطالبات پیمانکاران راه استان تا دی امسال حدود هفت هزار میلیارد ریال است.

وی از ساخت باند دوم راه برای نخستین بار در شهرستان بشرویه به همت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تا ابتدای دولت سیزدهم هیچ پروژه باند دوم در شهرستان بشرویه نداشتیم اما اکنون ۲۰ کیلومتر باند دوم در این شهرستان ساخته شده یا در حال ساخت است.

مودی افزود: سه پروژه باند دوم در ورودی شهر بشرویه داریم که بهمن ماه سه کیلومتر از پروژه احداث باند دوم محور بشرویه به طبس (بشرویه به‌سمت سه راهی ده محمد) بازگشایی شد و زیر بار عبور رفت.

وی با بیان اینکه ۶ کیلومتر از بشرویه به ‌سمت فردوس نیز در دست اجراست گفت: به‌ زودی عملیات اجرایی احداث باند دوم پنج کیلومتر از محور بشرویه به‌ سمت طبس آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: احداث ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر باندهای دوم استان را با سه هدف تکمیل کریدورهای اصلی کشور، اتصال تمامی مراکز شهرستان‌ها به شبکه بزرگراهی کشور و اتصال معابر مرزی استان به کریدورهای اصلی برنامه‌ریزی کرده ایم.

وی گفت: تا پایان سال گذشته ۸۵۰ کیلومتر باند دوم به بهره‌برداری رسیده که ۱۵۰ کیلومتر آن با اعتبار ۳۰ ‌هزار میلیارد ریال در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ساخته شده‌ است.

مودی اضافه کرد: در زمان حاضر ۵۵۰ کیلومتر باند دوم راه با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال در دست اجرا است.

 

 

 

 

 

بازدید معاون وزیر ارشاد از پاویون خراسان جنوبی در نمایشگاه بین المللی گردشگری

بازدید معاون وزیر ارشاد از پاویون خراسان جنوبی در نمایشگاه بین المللی گردشگری

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پاویون خراسان جنوبی در نمایشگاه بین المللی گردشگری بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی؛ پاویون خراسان جنوبی با ۱۶ غرفه و حضور ۱۱ شهرستان، در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته برپاشده و میزبان علاقمندان این عرصه است.

 

در این راستا کارگاه آموزشی «آشنایی با ارزش‌های میراث جهانی لوت» با تدریس «دکتر مهران مقصودی» مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در پاویون خراسان جنوبی، برگزار شد.

 

همچنین معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پاویون استان در نمایشگاه گردشگری بازدید کرد و همچنین تیم فضای مجازی وزارت میراث فرهنگی به بازدید از پاویون استان در نمایشگاه گردشگری پرداختند.

 

احمد کاشانی مدیر انجمن گردشگری پایدار خراسان جنوبی هم در خصوص بازدید مدیر مرکز اطلاع‌رسانی و فضای مجازی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از پاویون استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، گفت: مقدمات این دیدار در راستای دیده شدن استان از چند هفته گذشته انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه این مرکز اطلاع‌رسانی یک تیم تخصصی از تولیدکنندگان محتوا و فعالان فضای مجازی در کشور هستند، افزود: نمایندگان رسانه‌ای دیگر استان‌ها نیز با این تیم همکاری داشته و بنده نیز به عنوان نماینده استان حضور دارم.

 

کاشانی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب و تأثیرگذار انجام شده توسط این تیم تهیه کلیپ فراخوان و دعوت از صنعتگران، گردشگران و عموم مردم برای شرکت و بازدید از این نمایشگاه بود که بازخورد خیلی خوبی به همراه داشت.

 

فعال حوزه گردشگری خراسان جنوبی در پایان اظهار داشت: در جریان بازدید این تیم از پاویون استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از آن‌ها دعوت کرد تا به خراسان جنوبی سفر کرده و در جهت معرفی ظرفیت‌های استان کار تولید محتوا انجام دهند.

 

گفتنی است، خراسان جنوبی در این رویداد ملی با ایجاد ۱۶ غرفه و با بهره‌گیری از اجرای زنده و حضور صنعتگران بومی منطقه، به معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی ۱۱ شهرستان استان پرداخته است.

 

 

 

۱۱۱ جانباز خانواده جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تجلیل شدند

۱۱۱ جانباز خانواده جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تجلیل شدند 

همزمان با سالروز میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز، ۱۱۱ جانباز خانواده بزرگ جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، ابوالفضل نوفرستی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی صبح امروز چهارشنبه (۲۵ بهمن) در مراسم گرامیداشت روز جانباز و تجلیل از جانبازان خانواده جهاد کشاورزی استان که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: مصداق نصرت دین خدا فراوان است؛ برخی با قلم، برخی با پول، برخی علم و برخی با جان خود دین خدا را یاری می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ مصداق برای نصرت دین خدا داریم، افزود: جانبازان و شهدا، سلامتی و جان خود را در راه نصرت خدا، تقدیم کردند.

 

نوفرستی به افزایش ۳۰ درصدی معتکفان و حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد جمعیت فعلی کشور، نه انقلاب و نه جنگ‌ تحمیلی را درک کرده اند بنابراین جهاد تبیین در شرایط فعلی کشور ضرورت دوچندان دارد.

 

سرهنگ محمدعلی قاسمی رئیس بسیج کارکنان استان خراسان جنوبی هم در این جلسه با تبریک میلاد سرداران کربلا اظهار کرد: جشن پیروزی چهل و پنج سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور پرشور مردم امسال برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه “بهمن” همیشه ماه سرنوشت سازی برای کشور بوده است، تصریح کرد: بررسی مسیر طی شده، امدادهای الهی کسب شده و توطئه های دفع شده در تداوم مسیر باید مورد توجه قرار گیرد.

 

قاسمی با تاکید بر اینکه برای ادامه مسیر، بیانیه گام دوم انقلاب را در پیش روی داریم، یادآور شد: برای دفع تهدیدها، با شناخت کافی از دشمن، مسیر را ادامه می‌دهیم.

 

به گفته وی، امروز در بخش‌های مختلف، ایران اسلامی دشمن دارد اما با تجربه از هشت سال دفاع مقدس، آموخته‌ایم در میدان جهاد پیروزی حاصل می‌شود.

 

رئیس بسیج کارکنان خراسان جنوبی از انقلاب به عنوان یک امانت بزرگ یاد کرد که امروز به ما رسیده است، گفت: برای تداوم این انقلاب باید دین خود را به شهدا ادا کرده و در مسیر ولایت حرکت کنیم.

 

سرهنگ قاسمی بر انجام فریضه واجب جهاد تبیین تاکید کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرموده اند نزدیک قله هستیم بنابراین نباید ناامید و یا خسته شویم.

 

وی مطالبه خدمت و گره گشایی از مشکلات مردم را مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: دعوت به حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، علی رغم وجود برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی، دو تکلیف رهبر انقلاب بر آحاد مردم است.

 

 

 

 

 

 

 

درتجلیل از۱۲۰رتبه استانی و کشوری ۴ رویداد بزرگ حوزه آموزش متوسطه مطرح شد:

«باوربه تحول»نخستین شرط تحول،درفرایندتعلیم وتربیت/لازمه تحول درنظام تعلیم و تربیت،آموزش وکیفیت بخشی نیروی انسانی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی،اولین شرط تحول،درفرایندتعلیم وتربیت را«باوربه تحول» دانست وتاکیدکرد:ضرورت دارد؛مدیران ومعلمان مدارس،بادرک صحیح ازوضع موجود،وضع مطلوب راترسیم کنندوفاصله میان وضع موجودومطلوب راکم نمایند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سیدعلیرضا موسوی نژاد، در آیین تجلیل از ۱۲۰ دارنده رتبه استانی و کشوری ۴ رویداد بزرگ حوزه آموزش متوسطه که در مرکز آموزشی و فرهنگی سپیده بیرجند برگزار شد، عنوان کرد: تربیت، هویت و موقعیت سه کلید واژه مهم در سند تحول بنیادین به شمار می روند.
وی،بااشاره به مشارکت۷۰۰دانش آموز،فرهنگی،هنرجووهنرآموزاستان،در۴رویداد جشنواره «الفتا»جشنواره الگوهای برتر تدریس نظری،جشنواره نوآوری در فرایند یاد دهی و یادگیری و جشنواره الگوهای برتر تدریس فنی و حرفه ای وکاردانش، اظهار کرد: تحول شناختی، فرآیندی و نهادی مراحل سه‌گانه تحول به شمار می روند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، شرط مدیریت موفق در فرآیند تحول را هدف‌دار بودن، کنترل و نظارت فرآیند و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در جهت رسیدن به اهداف دانست و گفت: برای تحقق تحول باید همه ظرفیت‌های انسانی، ابزاری و سازمانی را در جهت هدف نهایی و غایی به‌کار گرفت.
نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، آموزش وکیفیت بخشی نیروی انسانی را شرط دیگر تحول در نظام تعلیم و تربیت برشمرد و تصریح کرد: نماد و نمود تعلیم و تربیت، آموختن اخلاق است و درطی این مسیربایدگفتار،کردار و رفتار افراد جنبه تربیتی و آموزشی داشته باشد.
دبیر شورای آموزش و پرورش در خراسان جنوبی با بیان این که فرایند آموزش و پرورش فقط منحصر به مدرسه نیست خاطرنشان کرد:مدارس پایگاهی مستحکم و قوی برای تعلیم و تربیت،محور تعالی و رسیدن به الگوی انسان تراز به عنوان هدف عالی خلقت و نهضت و انقلاب اسلامی به شمار می آیند.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از اجرای طرحی هایی در راستای بهبود کیفیت آموزشی و ارتقای فرایندهای یاددهی و یادگیری در مدارس متوسطه استان خبر داد و افزود: یکی از این طرح ها که دردبیرستان های استان اجرایی شده؛ طرح شهید «کاظمی آشتیانی» می باشد.
وی، اضافه کرد: طرح «شهید کاظم آشتیانی» مشتمل بر طرح های متنوعی است که همه بر جهت‌گیری‌های کلان آموزشی و تربیتی، بر محور سند تحول بنیادین استوار شده است.
به گفته موسوی نژاد؛اعتلای جایگاه سیاستگذاری،برنامه‌ریزی، نظارت، هدایت و ارزشیابی حوزه ستادی و پرهیز از ورود به امور اجرایی، تثبیت و تحکیم جایگاه مدارس به‌عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت رسمی و عمومی،ارتقای کیفیت مدارس،ایجاد فرصت‌های متنوع آموزشی و تربیتی بمنظورمواجهه منطقی متربیان و مربیان با مسائل گوناگون آموزشی،علمی،پژوهشی،اجتماعی،فرهنگی و زیست‌ محیطی از اهداف مهم این طرح به شمار می رود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*