اخبار خراسان جنوبی

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سربیشه، محمدرضا لکزایی ۹ آذرماه در جلسه شورای اداری شهرستان سربیشه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: مهمترین موضوع سیاسی کشور در سالجاری انتخابات پیش رو است.

وی حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات را یک اصل ارزشمند برای حفظ و بقای نظام و انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: بر اساس تاکید استاندار خراسان جنوبی به عنوان عالی‌ترین مقام اجرای دولت در استان همه ادارات و دستگاهی دولتی و خصوصی موظف به پای کار آوردن تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود برای برگزاری انتخابات سالم، پرشور، ایمن و با مشارکت بالا هستند.

فرماندار سربیشه افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید از هم‌اکنون تدابیر لازم را جهت برگزاری انتخابات اتخاذ و زمینه را برای حضور مردم در پای صندوق رای فراهم سازند حتی در نقاط صعب‌العبور باید طوری تدبیر کنیم که صندوق رای برای آندسته از مردم نیز فراهم شود و این مهم نیز یکی از خط قرمزهای ماست که یک نفر بخواهد رای بدهد ولی برایش صندوق رای فراهم نباشد.

لکزایی در پایان بر اصل بی‌طرفی مدیران و مسئولان اجرایی شهرستان در انتخابات تاکید کرد.

شایان ذکر است رییس ستاد اقامه نماز، مسئول نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان و شهردار سربیشه در این جلسه گزارش عملکرد ارائه کردند.

همچنین در این جلسه طی حکمی محمدحسن حسینی به عنوان دستیار فرماندار سربیشه در امر مردمی‌سازی دولت در شهرستان معرفی و منصوب شد‌.

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سربیشه، محمدرضا لکزایی ۹ آذرماه در جلسه شورای اداری شهرستان سربیشه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: همه مدیران شهرستان باید به بحث مهم جهاد تبیین توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: مدیران و مسئولان اجرایی شهرستان میبایست خدمات نظام و دولت را برای مردم بازگو و تبیین کنند.

فرماندار سربیشه اضافه کرد: با توجه به اعلام آمادگی نهاد امامت جمعه و امام جمعه سربیشه می‌توانیم عملکرد و خدماتی که نظام و دولت در شهرستان داشته را از طریق خطیب جمعه و تریبون نماز جمعه برای مردم تبیین کنیم.

لکزایی در ادامه به موضوع مردمی‌سازی دولت در دولت سیزدهم به عنوان یک اصل مهم اشاره کرد و گفت: مردم برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌سازی باید محور باشند و مدیران اجرایی شهرستان در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: فرمانداری شهرستان سربیشه نخستین شهرستان استان در بحث انتخاب دستیار فرماندار در امر مردمی‌سازی دولت است.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه ۲۶ دیماه سال ۱۳۶۵ تعداد ۲۰ شهید گلگون کفن عملیات کربلای ۵ شهرستان سربیشه در این شهرستان تشییع شدند، افزود: این روز بزرگ و برگ زرین به عنوان روز شهرستان ثبت شده که سالجاری نیز همانند سال گذشته با پای کار آمدن مردم همیشه در صحنه شهرستان، بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌ها و همت و همکاری همه مسئولان برنامه‌های محوری و نکوداشت مطلوبی را برگزار خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

وعده‌های کم عیار برای شهرکی طلایی

۲ سالی است که موضوع ساخت شهرک تخصصی طلا در خراسان جنوبی مطرح شده است، اما همچنان این طرح عظیم روی کاغذ مانده و علامت سوال‌هایی در این خصوص وجود دارد.

 

خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که در بخش معدن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ تا جایی که به این استان لقب عسلویه معدنی ایران را داده اند.

۱۳ درصد کل حجم ذخایر قطعی معادن کشور در خراسان جنوبی قرار دارد و سهم این استان از تعداد معادن در ایران، ۶ درصد است.

مس، روی، منیزیم و زغالسنگ از جمله مواد معدنی شناخته شده‌ای هستند که در شرقی‌ترین استان کشور یافت می‌شوند؛ طلا نیز در زمره مواد گرانبهای معدنی است که در این استان وجود دارد و معادن متعددی در این زمینه فعال هستند.

شروع صحبت ها برای ساخت شهرک طلا از ۲ سال پیش

طلا یکی از مواد معدنی گران قیمتی است که از سنگ آن از دل معادن خراسان جنوبی به دست می‌آید، اما سود فرآوری آن در جیب سایر استان‌ها است و از ارزش افزوده آن، سهم زیادی نصیب خراسان جنوبی نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی در گزارشی در تاریخ ۲۲ تیر سال ۱۴۰۰، به نقل از جرجانی مدیرکل وقت صنعت، معدن و تجارت استان، خبر از ایجاد شهرک تخصصی طلا در خراسان جنوبی را داده بود.

جرجانی مدیرکل وقت صنعت، معدن و تجارت استان، خبر از ایجاد شهرک تخصصی طلا در خراسان جنوبی را داده بود

بنا بر این گزارش، مسئولین و سرمایه گذاران حوزه طلا آمادگی خود را برای احداث این شهرک اعلام کرده اند و هیچ مشکلی را جلوی پای این طرح ندیده اند.

حال پس از ۲ سال، هنوز شهرک تخصصی طلای خراسان جنوبی روی کاغذ است و در عمل، فقط به ساخت این مجموعه تأکید می‌شود، اما اقدام عملی در این حوزه صورت نگرفته است.

۶۴ میلیون تن طلا در دل معادن خراسان جنوبی

ساخت شهرک تخصصی طلا در خراسان جنوبی به دلایل مختلفی اهمیت دارد.

آریافر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در مهر امسال با اعلام اینکه در ۶ ماهه نخست سال، ۴۸۴ هزار تن کانسنگ طلا از معادن استخراج شده است، گفت: ۳۷۳ هزار تن از این مقدار مربوط به معدن طلای شادان و ۸۰ هزار تن آن مربوط به معدن طلای هیرد بوده است.

او افزود: ذخیره قطعی طلا در معادن استان ۶۴ میلیون تن است که در ۷ معدن وجود دارد و استخراج ان صورت می‌گیرد.

وعده‌های کم عیار برای شهرکی طلایی

آریافر بیان کرد: معادن طلای استان شامل معادن شادان، هیرد، ماهرآباد، کودکان، خونیک، خدا آفرید و جانجا است که برای این معادن تا کنون حدود ۳۳۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال برای ۵۰۰ نفر را فراهم کرده است.

مدیرکلصنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی ظرفیت عظیمی در استخراج طلا دارد، می طلبد که برای توسعه این حوزه، زنجیره تولید تکمیل شود و صنایع فرآوری شکل بگیرد.

همین ظرفیت عظیم طلا در استان، دلیلی برای ساخت این شهرک است، اما برنامه دقیقی برای ساخت آن هنوز وجود ندارد.

حفظ ارزش افزوده طلا در داخل استان با ساخت شهرک تخصصی

ایجاد شهرک تخصصی طلا در خراسان جنوبی، حلقه اتصال بین معادن و صنایع است؛ ساخت این شهرک سبب می‌شود تا ارزش افزوده طلا در استان حفظ شود و از خروج ارزش از استان جلوگیری به عمل آید.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اقداماتی برای فرآوری طلا در استان انجام شده گفت: به دنبال ایجاد شهرک تخصصی طلا هستیم تا بتوانیم آنچه از معادن برداشت می‌شود را در استان فرآوری کنیم و مانع خروج ارزش افزوده آن شویم.


بیشتر بخوانید


او افزود: طلایی که در استان استخراج می‌شود در قالب شمش به مراکز فرآوری منتقل می‌شود و دوباره به صورت تولیداتی از جمله زیورآلات به استان بر می‌گردد که تلاش می‌کنیم با کمک انجمن طلا و مس، شهرک تخصصی طلا را ایجاد کنیم.

وعده‌های کم عیار برای شهرکی طلایی

اشرفی اظهار کرد: این اقدام موجب افزایش سطح رفاه در استان می‌شود و قطعاً با پیوند دانشگاه و صنعت شاهد اقدامات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

همچنین معاون استاندار در اسفند پارسال و در جلسه تجلیل از کار آفرینان دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی، خبر از ایجاد این شهرک در بیرجند یا خوسف داده بود.

علامت سوال‌هایی که هنوز جواب داده نشده اند

آخرین بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که هنوز نظر قطعی در این خصوص اعمال نشده است و کش و قوس‌ها برای ساخت شهرک طلا در استان وجود دارد.

یکی از فعالان حوزه صنایع خراسان جنوبی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هنوز مشخص نیست که قرار است این شهرک با مشارکت بخش خصوصی باشد یا دولت کار ساخت و بهره برداری از آن را انجام خواهد داد.

وعده‌های کم عیار برای شهرکی طلایی

او افزود: یکی دیگر از علامت سوال‌های این طرح، جانمایی آن است که به ادارات متولی تکلیف شده است تا نسبت به مشخص کردن زمین آن اقدام کنند.

این فعال حوزه صنایع استان با اشاره به اینکه باید برای جانمایی، ابتدا تملک‌ها صورت بگیرد، تصریح کرد: جلسات نهایی در حال برگزار شدن است و به زودی جزئیات آن مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد.

شهرک طلا، فرصتی طلایی برای پیشرفت صنایع و معادن

به خراسان جنوبی، استان طلایی کشور گفته می‌شود؛ این عنوان اهمیت پرداختن به موضوع طلا را دوچندان می‌کند. چرا که اگر به موضوع فرآوری این ماده معدنی با ارزش توجهی نشود، توسعه استان در این زمینه رخ نخواهد داد.

هر چند تأکید دولت سیزدهم بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام است، اما ایجاد صنایع با ارزشی چون شهرک تخصصی طلا بسیار می‌تواند حائز اهمیت باشد و به رونق صنعت و معدن استان کمک کند.

ذخیره ۶۴ میلیون تنی معادن طلای استان، باید نگاه‌های هم بخش خصوصی و هم دولتی‌ها را به این حوزه معطوف کند تا بتوان از طلا، زیورآلات و فرآورده‌های ارزشمند را استحصال کرد.

ذخیره ۶۴ میلیون تنی معادن طلای استان، باید نگاه‌های هم بخش خصوصی و هم دولتی‌ها را به این حوزه معطوف کند تا بتوان از طلا، زیورآلات و فرآورده‌های ارزشمند را استحصال کرد.

تولید شمش طلا در خراسان جنوبی نمی‌تواند آن گونه که شایسته معادن است به پیشرفت این حوزه کمک کند؛ بلکه با ایجاد شهرک تخصصی طلا و راه اندازی واحد‌های فرآوری، باید به خلق ارزش افزوده بیشتر توجه داشت.

 

 

 

 

در برنامه رادیویی میز خبر صدا و سیمای خراسان جنوبی بررسی شد؛

فرصت ۲ هزار میلیاردی که از دست رفت/ قصور کدام دستگاه باعث جذب نشدن اوراق شد؟

مدتی است که موضوع عدم موفقیت شورا و شهرداری بیرجند در جذب اوراق ضمانت شده بانک مرکزی مطرح می‌شود و هر کدام توپ را به میدان یکدیگر می‌اندازند.

در برنامه امروز میز خبر صدا و سیمای خراسان جنوبی از سروری رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی بیرجند، علوی مدیر سرمایه گذاری شهرداری بیرجند و عبداللهی مدیر امور مالی شهرداری بیرجند دعوت شد تا بحث عدم موفقیت شورا و شهرداری در جذب اوراق ضمانت شده بانک مرکزی بررسی شود و در نهایت مشخص شود که چه چیزی باعث جذب نشدن این اعتبار شده است.

ماجرا از این قرار است که بانک مرکزی به شهرداری هر کلان شهر، مجوز ۲ هزار میلیارد تومان اوراق قرضه را با ضمانت خودش برای تأمین مالی طرح عمرانی یا زیرساختی داده بود منوط به اینکه شهرداری‌ها طرح ارائه دهند و بعد از ۵ سال این مبالغ را با سود ۲۷ درصد پرداخت کنند.

گویا شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند طرح‌های مورد نظر را در موعد مقرر ارائه ندادند و فرصت اوراق دو هزار میلیارد تومانی برای تأمین مالی طرح‌ها را از دست دادند.

مسئولان شهرداری می‌گویند طرح اولیه را برای تصویب به شورای شهر داده اند و شورا هم می‌گوید شهرداری باید طرح را به دلیل اهمیت موضوع به صورت دوفوریتی ارائه می‌کرد که نشد.

علوی مدیر سرمایه گذاری شهرداری بیرجند در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: مبلغ اوراق مشارکت، برنامه ریزی ۲ هزار میلیارد تومان بود که در ابتدا در اوایل خرداد امسال به مشهد رفت و به ما پیشنهاد شد که طرحی کلی در یک زمین تجاری در حد ۲ یا ۳ برگ آماده و فوراً برای بررسی به تهران ارسال کنیم.

او افزود: طرح اولیه ظرف ۶ روز آماده و ارسال شد که مربوط به طرح زمینی تجاری و دو نبش در بلوار صنعت و معدن با ۱۲ هزار مترمربع مساحت بود و این طرح تا انتهای خرداد باید در شورا مصوب می‌شد، طبق روال می‌بایست ۱۵ روز در شورا و ۱۵ روز در استانداری و ۱۵ روز در تهران می‌بود که نهایتاً در ۱۶ خرداد طرح به شورا رفت و در ۲۸ تیر نامه‌ای برایمان آمد که در آن خواسته بودند که تغییرات را در طرح اجرا کنیم، اما توجه به اینکه تا ۳۱ تیر بیشتر مهلت نداشتیم فرصت سوزی شد و نتوانستیم اشکالات را در این بازه زمانی رفع کنیم.

علوی بیان کرد: ۱۵ خرداد تا پایان تیر ۴۵ روز فرصت بود که مصوبه را گرفته و به استانداری بفرستیم تا کار‌های آن انجام شود و در نامه به حساسیت زمانی نیز اشاره کرده بودیم، اما باز هم نامه نهایی در ۲۸ تیر به ما رسید که در آن هم تقاضای اصلاح طرح داشتند.

مدیر سرمایه گذاری شهرداری بیرجند ادامه داد: بحث اوراق مشارکت، تجربه اول ما بوده و طرح‌های شهرداری معمولاً در ابتدا دو فوریتی ارسال نمی‌شود؛ در مرحله اول تمام مشخصات زمین تجاری ضوابط ساخت هزینه درآمد پول پروانه پول فروش و سایر موارد در نامه اول مشخص بود و انتظار ما این بود که از فرصت سوزی جلوگیری شود و نامه‌ها زودتر به ما ارسال شود.

طرح اولیه شهرداری ناقص بود

سروری رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی بیرجند در ادامه برنامه میز خبر گفت: به طور کل مبلغ اوراق مشارکت دو هزار میلیارد تومان نیست؛ بلکه این مبلغ سقف اوراق است یعنی وقتی طرح تعریف می‌شود به شورای استانداری ارسال و تهران مبلغ در نظر گرفته شده برای این طرح را مشخص می‌کند که چقدر باید به آن تعلق بگیرد و این طرح روی دو هزار میلیارد تومان بسته شد و از دید کمیسیون طرح اولیه ناقص بود.

او افزود: مدتی جلسات شورا تشکیل نمی‌شد و باید کسانی که در آن مقطع ترک جلسه می‌کردند توضیح بدهند که برای چه جلسات صحن شورا تشکیل نشد؟ به عبارت ساده‌تر برای به نتیجه رساندن این موضوع دیر شد.

سروری بیان کرد: روزی که کمیسیون تلفیق در شورا تشکیل شد گفتیم که می‌بایست به موازات اینکه از تهران مسئله دارد پیگیری می‌شود کار را باید انجام بدهید و طرح‌هایی که به درد مردم می‌خورد باید پیگیری بیشتری شود و شرایط می‌طلبد برخی از طرح‌ها دو فورتی ارسال شود تا ما مجبور شویم که آن را به صحن شورا برده و در رأی گیری اگر دو سوم افراد طرح را قبول کنند باعث می‌شود که طرح در همان جا و با سرعت بیشتری بررسی شود.


بیشتر بخوانید


رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی بیرجند ادامه داد: تعلل از هر سمتی قابل قبول نیست، اما چون این موضوع برای اولین بار در شهر بیرجند می‌افتاد و شاید تجربه‌ای در این مورد وجود نداشت از دست رفت؛ انتظار ما این بود که وقتی تجربه‌ای در این مورد نبود حساسیت‌ها بیشتر شود و می‌توان گفت که شورا در این موضوع مقصر نیست و یک تجربه‌ای برایمان شد که هم شورا و هم شهرداری حساسیت بیشتری در موارد این چنینی داشته باشند.

تنظیم نامه‌های دو فوریتی در شهرداری باب نیست

عبداللهی مدیر امور مالی شهرداری بیرجند نیز گفت: در شهرداری باب نیست که ابتدا نامه‌ها را دو فوریتی ارسال کنیم و در ابتدا طرح اولیه ارسال و در صورت تعلل، نامه دو فوریتی پیوست آن ارسال می‌شود.

او افزود: به طور مثال امسال جواب برخی نامه‌ها دیر ارسال می‌شد پیرو نامه‌های قبلی مانند نامه دو فوریتی می‌زدیم.

ساخت پارک آبی و شهربازی در بیرجند به کجا رسید؟

سروری رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی بیرجند گفت: در خصوص پارک آبی و شهربازی، ما در بودجه ۱۴۰۲ طرح را مصوب کردیم و بودجه‌ای که شهرداری برای شورا فرستاد را تأیید کردیم و باید کار ساخت شروع می‌شد.

او افزود: قبل از اینکه طرح به شورا بیاید می‌بایست بررسی کامل طرح انجام می‌شد و ایراد ما به طرح نیست بلکه به تعلل در شروع عملیات ساخت آن است.

سروری بیان کرد: برای شروع طرح ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفتند، ولی شهرداری در اصلاحیه بودجه ۳۰ میلیارد تومان کم کرد که بعد از ۷ ماه به ۱۰ میلیارد تومان رساند و در طول این ماه‌ها کاری انجام نشد و می‌گویند مطالعات نهایی برای به نتیجه رساندن این طرح ندارند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی بیرجند ادامه داد: گلایه ما این است که اگر طرح مطالعات درستی ندارد چرا پیشنهاد بودجه‌ای می‌دهند و یا آن را مطرح می‌کنند.

عبداللهی مدیر امور مالی شهرداری بیرجند در این زمینه گفت: زمانی که بودجه لازم برای این طرح را می‌بستیم شهردار تأکید زیادی داشتند که مبلغ بالابی برای آن در نظر بگیریم و تا حد امکان مراحل ساخت آن را تا پایان دوره شهردار به مرحله قابل قبولی برسانیم.

او افزود: حتی در ابتدا ما مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان را برای این طرح در نظر گرفتیم که گفتند ۶۰ درصد آن را اعلام کنید و در نهایت ما ۴۰ میلیارد را برای این طرح دیدیم.

عبداللهی بیان کرد: این مبلغ برای کل طرح نیست بلکه آن را برای مرحله اولیه شروع ساخت پارک آبی و شهربازی در نظر گرفتیم و طرح را به صورت مرحله به مرحله طراحی کردیم.

مدیر امور مالی شهرداری بیرجند ادامه داد: مطالعات اصل طرح و مطالعات اجرا فرق دارد و برای بحث اجرایی طرح، مهندس مشاور می‌گیریم و هم اکنون مشاور در حال کار است.

 

 

 

 

کسب ۲ عنوان کارکنان اورژانس خراسان جنوبی در المپیاد علمی مهارتی فوریت‌های پزشکی

کارکنان اورژانس خراسان جنوبی در المپیاد علمی مهارتی فوریت‌های پزشکی کشور ۲ عنوان برتر کسب کردند.

مرحله نهایی المپیاد کشوری علمی مهارتی فوریت‌های پزشکی با هدف افزایش توان علمی مهارتی کارکنان فوریت‌های پزشکی و با آیتم‌های آزمون کتبی، عملی، عملیاتی، آمادگی جسمانی برگزار شد.

در این المپیاد، حسین بادیه نشین از نیروهای اورژانس ۱۱۵ سرایان و همچنین مهدی عنایتی فر مسئول اورژانس هوایی طبس، رتبه دوم کشوری را از آن خود کردند که رئیس سازمان اورژانس کشور با اهدای جوایز و سفر زیارتی عتبات عالیات از آنان قدردانی کرد.

مرحله کشوری این المپیاد اول آذر به مدت دو روز در مشهد برگزار شد.

 

 

فرماندار نهبندان مطرح کرد؛

پایداری آب شرب عشایر نهبندان در آینده ای نزدیک

ایروانی گفت: شروع عملیات اجرایی ۶۰ کیلومتر خط انتقال آب در دستور کار است که با بهره برداری از این خط؛ آب شرب عشایر شهرستان نهبندان در یک پایداری مطمئن قرار می گیرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نهبندان: ابوالفضل ایروانی امروز (۹ آذر) در جمع هیات اندیشه ورز عشایر استان در بخش شوسف نهبندان اظهار کرد: اقداماتی که دولت سیزدهم برای نهبندان انجام داده است است قابل توجه است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از جمعیت نهبندان را عشایر تشکیل داده است، افزود: این مهم نقطه قوت و پتانسیل بسیار مطلوبی برای هر گونه خدمت رسانی به این قشر مرزبان ما تلقی می شود.

فرماندار نهبندان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم توانستیم هفت حلقه چاه آب از جمله چاهداشی و معدن حاجات را بر اساس آمایش سرزمین حفر کنیم و چاه های جانمایی شده را هم تجهیز کنیم.

ایروانی افزود: انتقال خط آب شرب سالم به مناطق عشایری شوسف و تا انتهای خط روستای خواجه منجیکوه از دیگر اقدامات مهم در این حوزه بود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه عملیات اجرایی خط انتقال آب به طول ۱۵ کیلومتر در فاز دوم گله چاه آغاز شده است، گفت: این خط انتقال تا پایان سال به بهره برداری می رسد، تنها پنج کیلومتر در محله عشایری گرم تمام ده باقی می ماند که با اتمام این بخش؛ عشایران بخش شوسف از آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

ایروانی گفت: حفر چاه آب در روستای چاهداشی توقع ۱۲ ساله مردم این منطقه بود که انتقال آب از جهاد کشاورزی به عشایری انجام شده و چاه در یک ماه آینده تجهیز می شود.

وی تصریح کرد: شروع عملیات اجرایی ۶۰ کیلومتر خط انتقال آب در دستور کار است که با بهره برداری از این خط؛ آب شرب عشایر شهرستان نهبندان در یک پایداری مطمئن قرار می گیرد تا عشایر بتواند در تولید گوشت قرمز به مردم کمک کنند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه یکی از مطالبات بسیار مهمی که عشایر از ابتدای دولت سیزدهم داشته اند توجه به زیرساخت های این حوزه بود، افزود: در نقطه ای قرار گرفته ایم که شاهد توجه دولت سیزدهم به بخش های زیرساختی عشایری هستیم، مقاوم سازی خانه های عشایر، توجه به تامین آب، گاز، برق و توزیع پنل های عشایری از جمله این خدمات است.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو اظهار داشت:با وحدتی که در بین مسئولان و عشایر در شهرستان وجود دارد بدون شک عشایر ولایتمدار و مرزبان این شهرستان حضوری حداکثری در انتخابات خواهند داشت.

فرماندار با تاکید بر اهمیت حضور و مشارکت عشایری شهرستان در برپایی انتخابات، ادامه داد: مشارکت حداکثری یکی از مولفه‌های مهم برگزاری انتخابات در کشور است که دشمنان تلاش دارند این امر محقق نشود.

ایروانی اشتغال جوانان را مطالبه اصلی عشایر عنوان کرد و گفت: شهرستان نهبندان در یک منطقه گرم و خشک قرار گرفته است و خشم طبیعت و کاهش نزولات آسمانی آسیب های را برای عشایر به بار آورده است که توجه به صنایع دستی به عنوان اقتصاد عشایر در دستور کار است.

وی گفت: ارتباط سرمایه گذاران بخش معادن و صنایع با عشایر منطقه را در آینده ای نزدیک فراهم می کنیم تا شاهد اشتغال جوانان محقق شود که از اقدامات دولت سیزدهم است.

 

 

پایداری آب شرب عشایر نهبندان در آینده ای نزدیک

ایروانی گفت: شروع عملیات اجرایی ۴۰ کیلومتر خط انتقال آب در دستور کار است که با بهره برداری از این خط؛ آب شرب عشایر شهرستان نهبندان در یک پایداری مطمئن قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی امروز (۹ آذر) در جمع هیات اندیشه ورز عشایر در بخش شوسف نهبندان اظهار کرد: اقداماتی که دولت سیزدهم برای نهبندان انجام داده است است قابل توجه است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از جمعیت نهبندان را عشایر تشکیل داده است، افزود: این مهم نقطه قوت و پتانسیل بسیار مطلوبی برای هر گونه خدمت رسانی به این قشر مرزبان ما تلقی می شود.

فرماندار نهبندان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم توانستیم هفت حلقه چاه آب از جمله چاهداشتی و معدن حاجات را بر اساس آمایش سرزمین حفر کنیم و چاه های جانمایی شده را هم تجهیز کنیم.

ایروانی افزود: انتقال خط آب شرب سالم به مناطق عشایری شوسف و تا انتهای خط روستای خواجه منجیکوه از دیگر اقدامات مهم در این حوزه بود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه عملیات اجرایی خط انتقال آب به طول ۱۵ کیلومتر در فاز دوم گله چاه آغاز شده است، گفت: این خط انتقال تا پایان سال به بهره برداری می رسد، تنها پنج کیلومتر در محله عشایری گرم تمام ده باقی می ماند که با اتمام این بخش؛ عشایران بخش شوسف از آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

ایروانی گفت: حفر چاه آب در روستای چاهداشتی توقع ۱۲ ساله مردم این منطقه بود که انتقال آب از جهاد کشاورزی به عشایری انجام شده و چاه در یک ماه آینده تجهیز می شود.

وی تصریح کرد: شروع عملیات اجرایی ۴۰ کیلومتر خط انتقال آب در دستور کار است که با بهره برداری از این خط؛ آب شرب عشایر شهرستان نهبندان در یک پایداری مطمئن قرار می گیرد تا عشایر بتواند در تولید گوشت قرمز به مردم کمک کنند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه یکی از مطالبات بسیار مهمی که عشایر از ابتدای دولت سیزدهم داشته اند توجه به زیرساخت ها بود، افزود: در نقطه ای قرار گرفته ایم که شاهد توجه دولت سیزدهم به بخش های زیرساختی عشایری هستیم، مقاوم سازی خانه های عشایر، توجه به تامین آب، گاز، برق و توزیع پنل های عشایری از جمله این خدمات است.

ایروانی اشتغال جوانان را مطالبه اصلی عشایر عنوان کرد و گفت: شهرستان نهبندان در یک منطقه گرم و خشک قرار گرفته است و خشم طبیعت و کاهش نزولات آسمانی آسیب های را برای عشایر به بار آورده است که توجه به صنایع دستی به عنوان اقتصاد عشایر در دستور کار است.

وی گفت: ارتباط سرمایه گذاران بخش معادن و صنایع با عشایر منطقه را در آینده ای نزدیک فراهم می کنیم تا شاهد اشتغال جوانان محقق شود که از اقدامات دولت سیزدهم است.

 

۱۰۰ پروژه آموزشی ناتمام در خراسان‌جنوبی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: ۱۰۰ پروژه ناتمام آموزشی در استان باقی مانده که در اولین فرصت با اعتبارات دولتی به اتمام می‌رسد.

100 پروژه آموزشی ناتمام در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ سمیه محمدی، یکی از چالش های اساسی خراسان‌جنوبی به ویژه بیرجند کمبود فضای آموزشی ست که طی سال های اخیر با نگاه ویژه دولت سیزدهم و خیران این فضاها در حال احداث است و امید که شاهد رفع این مشکل اساسی در استان باشیم.

دیگر معضل فضاهای آموزشی بی بهره بودن این امکان از امکانات سرمایشی و گرمایشی ست که این مهم نیز باید به طور حتم در دستور کار قرار گیرد.

آن چه در پی می آید گفت وگوی خبرنگار فارس با حامد رخسارپور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی تا در جریان کم و کیف اقدامات در دستور کار این اداره کل قرار گیریم.

افتتاح ۵۶ پروژه آموزشی در خراسان جنوبی

فارس: یکی از رسالت های اصلی سازمان نوسازی مدارس ایجاد فضاهای آموزشی مناسب بوده در این خصوص توضیح دهید که تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته است؟

رخسارپور: تمرکز این اداره کل با توجه به عدالت آموزشی مورد نظر دولت است که بتواند فضاهای بیشتری را احداث تا دانش آموزان راحت تر بتوانند تحصیل کنند.

مهر ماه امسال ۵۶ پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی شامل ۱۶۵ کلاس درس با مساحت ۱۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع با حضور معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در استان افتتاح شد.

برقراری عدالت آموزشی از اهداف دولت سیزدهم

فارس: لطفا آقای مهندس در مورد پروژه های افتتاحی بیشتر توضیح دهید که در کدام مناطق استان بوده است؟

رخسارپور: این پروژه ها شامل افتتاح مدارسی در شهرستان های طبس، بشرویه، فردوس و همچنین یک استخر مجهز دانش آموزی در زیرکوه است که جزو  مجهزترین استخرهای دانش آموزی شرق کشور است و با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

فارس: نگاه دولت به استان های محرومی همچون خراسان جنوبی برای کمک به حوزه نوسازی و ساخت فضاهای آموزشی چگونه است؟

رخسارپور: دولت سیزدهم سه هدف عمده را در حوزه فعالیت سازمان نوسازی مدارس مشخص ساخته که شامل احداث مجتمع های های آموزشی با معماری اسلامی و ایرانی، تکمیل پروژه های نیمه تمام در این حوزه و برقراری عدالت آموزشی می شود.

براساس اهداف مشخص شده اگر یک مجتمع آموزشی بخواهد در هر منطقه ای احداث گردد باید تا جایی که امکان دارد از فضاهایی همچون مسجد، کتابخانه و سالن ورزشی آن همه اهالی محل استفاده کنند چون فضاهای عمومی هستند.

۱۰۰ پروژه نیمه تمام در استان

فارس: در مورد پروژه های نیمه تمام در استان توضیح دهید؟ 

رخسارپور: حدود ۱۵۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود داشت که ۵۶ پروژه اول مهر افتتاح و ۱۰۰ پروژه دیگر را باقی مانده که در اولین فرصت با اعتبارات دولتی به اتمام می‌رسد.

بیرجند و طبس دو شهر خراسان جنوبی که با کمبود فضای آموزشی روبرو هستند.

بیشترین آمار پروژه های نیمه تمام مربوط به شهرستان بیرجند بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها در مجموع ۵۵ درصد است و اعتبار مورد نیاز حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

فارس: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در استان چقدر است و آیا در این زمینه با میانگین کشور فاصله داریم؟

رخسارپور: سرانه فضاهای آموزشی در کشور ۵.۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز بوده که این رقم در استان ۶.۵ متر مربع است که همچنان که آمار نشان می دهد نسبت به متوسط سرانه کشوری وضعیت بهتری در خراسان جنوبی وجود دارد اما با این وجود مناطقی در استان وجود دارند که سرانه آموزشی آن نسبت به متوسط کشور پایین تر بوده و دارای مشکلاتی در این زمینه هستند.

یکی از مناطق مهمی که در استان با مشکل کمبود فضای آموزشی نسبت به متوسط سرانه فضای آموزشی مواجه بوده شهرستان بیرجند و روستاها و مناطق حاشیه این شهر است که دلیل اصلی آن مهاجرت از دیگر نقاط استان به مرکز استان و استقرار جمعیت در حواشی شهر بوده به طوری که در حال حاضر بیش از ۴۵ مدرسه دو شیفت در بیرجند و حواشی شهر بیرجند وجود دارد که باید با کمک دولت و خیران با ایجاد فضاهای جدید آموزشی در راستای رفع این مشکل اقدام شود.

در شهرهایی صنعتی تر استان، رشد دانش آموزی بیشتری وجود دارد و طبس بعد از بیرجند در رتبه دوم از نظر کمبود فضاهای آموزشی قرار داشته که باید فضاهایی در این منطقه هم احداث شود.

کمک بیش از ۱۰۵ میلیارد تومانی خیران 

فارس: خیران مدرسه ساز امسال تا چه میزان در حوزه نوسازی مدارس کمک کرده اند؟

رخسارپور: خیران مدرسه ساز یار و یاور ما در احداث فضاهای آموزشی هستند و امسال بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان در احداث فضاهای آموزشی استان مشارکت داشته اند.

نحوه مشارکت خیران در احداث این فضاها به این گونه بوده که اگر در شهرها بیش از ۵۰ درصد مشارکت داشته باشند می توانند نامی را که مدنظر دارند برای آن فضا انتخاب کنند و در روستاها بیش از ۳۰ درصد اگر مشارکت داشته باشند نامگذاری انجام می شود و اگر هم بحث نامگذاری مطرح نباشد به هر میزان که تمایل داشته باشند در اهدای تجهیزات، احداث نماز خانه، تکمیل پروژه های نوسازی می توانند مشارکت کنند.

۱۰ درصد مدارس نیازمند استاندارد سازی 

فارس: ایمن سازی مدارس امر مهمی بوده که باید به آن توجه جدی شود در این زمینه بفرمایید که در حال حاضر چند درصد فضاهای آموزشی در استان نیازمند ایمن سازی هستند؟

رخسارپور: خوشبختانه حدود ۹۰ درصد مدارس استان ایمن هستند و می تواند در مقابل زلزله های متوسط رو به بالا مقاوم باشد، اما ۱۰ درصد آنها که شامل ۲۰۰ مدرسه بوده نیاز به مقاوم سازی دارد و فرسوده می باشند که امیداست با اعتبارات خیری و دولتی بتوانیم این فضاها را تکمیل و از محل ردیف تخریب و بازسازی مدارس نسبت به ایمن سازی آنها اقدام کنیم.

خداحافظی با مدارس کانکسی در استان تا ۳ ماه آینده

فارس: در مورد مدارس کانکسی در استان که آیا اینگونه مدارس در استان وجود دارد در این رابطه توضیح دهید؟

 رخسارپور: سال گذشته ۷۶ مدرسه جدید را در جوار مدارس کانکسی شروع کردیم و به مدارسی کانکسی گفته می شود که تمام آن کانکسی بوده و قابلیت جا به جایی داشته باشد و مدارس پیش ساخته را شامل نمی شود در این راستا اعتباری در نظر گرفته شد و در جوار آن مدارس مستحکمی ساخته شده است تا دو سه ماه آینده هیچ مدرسه تمام کانکسی در خراسان جنوبی نخواهیم داشت.

استاندارد سازی سیستم های گرمایشی ۱۰۳۷ کلاس درس 

فارس: با توجه به آغاز فصل سرما یکی از دغدغه های والدین تأمین تجهیزات گرمایشی استاندارد بوده در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته است؟

رخسارپور: با آغاز فصل سرما باید این خبر را به تمامی والدین عزیز هم استانی بدهم که بخاری نفتی و گازی در فضای آموزشی استان وجود ندارد و اگر گرمایش فضاهای آموزشی از طریق موتورخانه مرکزی انجام می گیرد این موتورخانه ها نیز احیا و یا تعمیر شده در دو سال گذشته ۴۵۰ مدرسه شامل ۱۰۳۷ کلاس درس استاندارد سازی سیستم گرمایشی شده اند.

خوشبختانه مشکلی در این حوزه وجود ندارد و اعتباراتی هر ساله در این زمینه به استان اختصاص می یابد.

سخن پایانی: در پایان از خیران می خواهم با توجه به نیازهای آموزشی استان کمک کنند تا مدارس باقی مانده که استحکام و ایمنی پایینی دارند ایمن سازی شوند.

 

 

 

 

 

بازارهای صادراتی جدید در خراسان جنوبی ایجاد شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های مسئولان استان و انجام اقداماتی برای توسعه زیرساخت‌ها در مرز خراسان جنوبی، بازارهای صادراتی جدید در استان ایجاد شده‌ که یکی از این بازارها، پاکستان است.

محمد کوهگرد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صادرات کالاهای تولیدی خراسان جنوبی به کشور پاکستان در سال جاری از نظر ارزش ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی گفت: بیش از ۵۳ هزار و ۱۳۶ تن کالاهای تولیدی خراسان جنوبی به ارزش ۱۲ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۴۳ دلار در هشت ماه امسال به کشور پاکستان صادر شده‌ که شامل اقلامی از جمله کاشی و سرامیک، شمش چدن، هیدروکربن سبک و سیمان بوده‌ است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با ایجاد بازارهای صادراتی جدید از این پس روز به روز شاهد توسعه مبادلات مرزی با کشورهای همسایه در راستای توسعه اقتصادی استان باشیم.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری شاهد توسعه صادرات کالاهای تولیدی استان به مقصد کشورهای عراق و ترکمنستان هستیم.

کوهگرد با اشاره به نقش موثر معرفی تولیدات استان در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی در زمینه افزایش صادرات گفت: این اقدام باعث ایجاد بازارهای صادراتی جدید می‌شود که مورد تاکید استاندار است و خروجی آن در آینده نزدیک ملموس خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۱۲۰ میلیون دلار صادرات برای خراسان جنوبی هدف‌گذاری شده که تاکنون ۱۱۷ میلیون دلار محقق شده‌ است و با توجه به اینکه در حال حاضر تقریبا تعهد صادراتی استان محقق شده‌ تا پایان سال جاری عملکرد بالایی ثبت می‌شود.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی صادرات را یکی از مولفه‌های توسعه اقتصادی ذکر کرد و گفت: پیگیری‌ها و رایزنی مسئولان به ویژه استاندار، همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و کاهش زمان سنجی صادرات در خراسان جنوبی باعث افزایش ۸۱ درصدی صادرات کالا از استان به خارج کشور در سال جاری شده‌ است.

خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی است و این استان در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه به طول ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

فعال‌ترین مرز استان در سال‌های اخیر مرز ماهیرود شهرستان سربیشه بوده و سومین معبر رسمی ایران با افغانستان در کنار مرز دوغارون خراسان رضوی و مرز میلک سیستان و بلوچستان است.

با توجه به اینکه خراسان جنوبی در ۲ کریدور اصلی کشور قرار گرفته و با ۶ استان کشور همجوار است، یکی از مسیرهای امن برای ترانزیت و صادرات کالا به کشورهای همسایه محسوب می‌شود.

 

 

 

 

امکانات ورزشی خراسان جنوبی پاسخگوی اهالی فوتبال نیست

بیرجند – ایرنا – سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ما در این استان از هیجان، شور و شعف ورزش فوتبال بی‌بهره نیستیم اما داشته‌ها، امکانات و زیرساخت‌های خراسان جنوبی پاسخگوی این شور و هیجان نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی قناد عصر پنجشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال خراسان جنوبی که با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در هتل سپهر بیرجند برگزار شد، ادامه داد: ورزشکاران زیادی در ورزش فوتبال داریم اما امکانات ما بسیار محدود است و استان با توجه به محرومیت آن باید ویژه دیده شود.

وی گفت: ۱۰۰ تیم فوتبال در استان فعالیت دارند که نشان از عزم راسخ ورزشکاران این خطه است و با وجود این تعداد تیم اما امکانات ما محدود و پاسخگو نیست.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: ۲ زمین چمن با وضعیت نامناسب و فرسوده موجود است که چمن‌های آنها فرسوده شده و نیازمند حمایت فدراسیون برای بازسازی چمن‌ها هستیم.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن ۳۰ زمین چمن مصنوعی با حمایت خیرین و دوستداران ورزش در خراسان جنوبی گفت: درخواست است که فدراسیون ما را در زمینه تامین چمن این زمین‌ها حمایت کند.

امکانات ورزشی خراسان جنوبی پاسخگوی اهالی فوتبال نیست

قناد افزود: در مجموعه‌ ورزشی ۱۵ هزار نفری بیرجند کاشت مجدد چمن را شروع کردیم اما برای نگهداری آن نیازمند حمایت هستیم زیرا برای نگهداری آن هیچ منبع اعتباری در نظر گرفته نشده‌ است.

وی با اشاره به حضور “میلاد سورگی” فوتبالیست خراسان جنوبی در تیم پرسپولیس گفت: ضریب تاثیر این جوانان در منطقه بالاست و باید با حمایت‌های لازم استعدادهای استان شناسایی شود.

سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: تیم سپاهان را در لیگ دسته سه کشور داریم و درخواست ما این است که حمایت لازم از این تیم در تامین هزینه‌ها صورت گیرد.

کمبود اعتبار، رونق فوتبال در همه رشته‌ها، نبود زیرساخت‌ و امکانات، نبود تمکن مالی برای حضور در مسابقات، نداشتن زمین فوتبال مناسب در شهرستان‌ها، آموزش مربیان، نگاه ویژه به داوران استان در سطح ملی و تامین هزینه‌های شرکت در دوره‌های مربیگری از مهمترین درخواست‌ها و مطالبات در این نشست بود.

 

 

 

رئیس فدراسیون فوتبال: برنامه استعدادیابی با جدیت دنبال می‌شود

بیرجند – ایرنا – رئیس فدراسیون فوتبال گفت: استعدادیابی به جد در استان‌ها دنبال می‌شود و برنامه‌ریزی ما این است که در زمینه استعدادیابی جزو کشورهای اول دنیا باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی تاج عصر پنجشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال استان خراسان جنوبی گفت: در زمینه فوتبال ساحلی جزو برترین‌های جهان هستیم و ایران یکی از با استعدادترین کشورها در فوتبال جوانان است که در این زمینه باید مرحله استعدادیابی منطقه‌ای برگزار شود تا تیم‌های خوبی داشته باشیم.

وی افزود: مجوز هرگونه فعالیت فوتبالی براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال و اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به عهده هیات‌های فوتبال و فدراسیون فوتبال است البته ما با دانشگاه‌ها، تشکل‌های کارگری و روستایی تعامل داریم ولی فعالیت فوتبالی در استان برعهده هیات فوتبال است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها گفت: گردش مالی باشگاه‌های کشور را محدود کردیم اما نمی‌خواهیم سفره فوتبال را محدود کنیم چرا که سفره فوتبال خودش کوچک گرفته‌ شده‌ و با توجه به هزینه‌ها تصمیم داریم با سرعت از این مسائل عبور کنیم.

وی بیان کرد: هر باشگاه بیش از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بیشتر نمی‌تواند هزینه کند چون اگر این اقدام صورت نگیرد بدهی‌های باشگاه‌ها بسیار زیاد و پرونده‌هایی تشکیل می‌شود و شاید منجر به مجوز حرفه‌ای نشود.

تاج افزود: فوتبال از ورزش‌های موثر است و در کشورها میلیون‌ها نفر آن را می‌بینند پس باید به این ورزش توجه ویژه شود.

وی گفت: در بازدید میدانی که داشتیم، استعدادیابی خوبی در خراسان جنوبی صورت گرفته و کارهای خوبی را دیدم که مطمئنم از بین این افراد ورزشکاران بزرگی بلند خواهند شد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در خراسان جنوبی تیمی در سطح برتر وجود ندارد اما همین نونهالان و نوجوانان روزی از بهترین‌های ایران خواهند بود.

وی گفت: باید به سمت استعدادیابی، تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها در استان بروید، ایران آن قدر پهناور است که بتوانیم استعدادهای خوب را حتی در این منطقه شناسایی کنیم.

تاج با اشاره به گنجاندن حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی در لایحه برنامه هفتم توسعه افزود: این موضوع اتفاق بزرگی بود که رقم خورد.

وی همچنین گفت: با توجه به ظرفیت‌های خراسان جنوبی به خصوص در زمینه معادن در زمینه توسعه فوتبال از محل مسئولیت اجتماعی معادن با استاندار خراسان جنوبی صحبت خواهم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: مسئولیت مستقیم ساختن باشگاه برعهده فدراسیون فوتبال نیست اما در زمینه داوری کمک لازم را خواهیم داشت هرچند داوری کشور سهمیه‌ای نیست.

وی تصریح کرد: باید تلاش ما این باشد که بهترین داورها را با توجه به حضور بانوان در باشگاه‌ها انتخاب کنیم چرا که با توجه به حضور بانوان اگر داور دچار خطا شود، خوب نیست.

تاج با بیان اینکه باید در زمینه ورزش بانوان کار جدی انجام و آن را در سطح ملی گسترش دهیم گفت: ورزش کردن بانوان به عنوان ۵۰ درصد جمعیت جامعه خیلی مهم است که در خراسان جنوبی هم باید این موضوع را به جد دنبال کرد.

وی با تاکید بر ترویج فوتبال ساحلی با توجه به هزینه‌های پایین این ورزش در استان‌ها به خصوص استان‌های کویری افزود: به عنوان مثال فوتبالیست‌های ساحلی یزد قوی ظاهر شدند و برخی از آنان برترین‌های دنیا هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: خراسان جنوبی هم می‌تواند در زمینه فوتبال ساحلی ورود جدی داشته باشد و باید تیم قوی در سطح کشور داشته باشید.

وی با بیان اینکه درآمد هیات فوتبال در استان یک مولفه اصلی است افزود: ما هم باید کمک کنیم و استان‌ در حد بضاعت خود کمک کند تا با تامین مالی زمینه برای توسعه ورزش فوتبال در خراسان جنوبی فراهم شود.

 

 

 

 

بیشتر تصادفات منجر به فوت در شرق خراسان جنوبی است

بیرجند – ایرنا – رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: بیشتر تصادفات منجر به فوت در محورهای شرق استان است که نیاز به اقدامات جدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ علیرضا رضایی روز پنجشنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: در سه شهرستان نهبندان، سربیشه و درمیان دغدغه‌های مربوط به تصادفات بیشتر است زیرا بیشترین کشته‌های تصادفات امسال مربوط به این محورها بوده است.

وی با بیان اینکه شدت حادثه در طبس، دیهوک و سربیشه بیشتر است گفت: میانگین کشوری شدت تصادفات ۱.۳۵ و در استان خراسان جنوبی ۱.۸ است که قابل تامل بوده و باید مدیریت شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: ۵۳ درصد متوفیان حوادث جاده‌ای از نوع واژگونی است و ۲ عامل اصلی در این زمینه اثرگذار بوده که اختلاف سطح بین جاده و اراضی کنار و نبستن کمربند سرنشین‌ها است.

وی گفت: ۲۰ درصد متوفیان حوادث جاده‌ای سوخت‌کش (خودروهای شوتی) بوده که مستقیم در آتش سوخته‌اند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در ساعات عصر تا شب است عنوان کرد: حضور اورژانس در جاده‌ها بر کاهش تلفات اثرگذار بوده که امیدواریم به این مسئله توجه شود.

وی افزود: به خاطر اینکه اغلب محورهای استان آغشته به مواد سوختی است با هر بارندگی، خطر لغزندگی تشدید می‌شود لذا اداره کل راهداری پیش بینی میزان شن بیشتری داشته باشد و در این زمینه گردنه ثمن‌شاهی خطرناک‌تر است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به افزایش حجم تردد خودروهای سنگین و فراوانی حوادث رخ به رخ در کمربندی قاین باید در احداث باند دوم و ایجاد روشنایی میدان طلای سرخ تسریع شود.

وی با اشاره به تکرار حوادث رانندگی در حد فاصل کیلومتر ۱۸۰ تا ۱۹۰ محور دیهوک – کرمان گفت: احداث پل و تعریض محور در این مقطع نیز باید سرعت بگیرد.

سرهنگ رضایی ادامه داد: با توجه به اینکه محور سربیشه – نهبندان برابر تحلیل‌های مرکز داده پلیس راه فراجا پر حادثه و با اولویت یک در سطح راه‌های استان احصا شده، باید در کوتاه مدت با بازنگری علایم و خط کشی نسبت به تقویت علایم، آشکارسازی و احیای خط کشی اقدام شود.

وی بر احداث و تکمیل باند دوم در این محدوده تاکید کرد و گفت: حداقل چهار پارکینگ در این محور به منظور استقرار شبانه پلیس و استراحت مسافران لازم است و تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به افزایش شدت تصادفات جاده‌ای متاثر از افزایش سرعت خودروها در جاده‌های استان و از طرفی کمبود دوربین کنترل سرعت سیار، حداقل ۲۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت لیزرگان از محل اعتبارات استانی باید تهیه شود.

وی افزود: ۷۷ درصد ترددهای جاده‌ای خراسان جنوبی مربوط به خودروهای سبک و ۲۳ درصد خودروهای سنگین بوده که از میانگین کشوری بالاتر است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه یک درصد کل ترددهای وسایل نقلیه سبک کشور در جاده‌های خراسان جنوبی است گفت: میانگین سرعت در جاده‌های استان ۸۹ کیلومتر بر ساعت و در کشور ۷۹ کیلومتر بوده که با دستگاه‌های توقیف سیستمی و دیگر اقدامات انجام شده میانگین سرعت حدود سه درصد نسبت به قبل کاهش یافته است.

وی گفت: ۱۸ درصد خودروهایی که در استان تردد می‌کنند سرعت غیرمجاز دارند که عدد بالایی است و باید برای آن برنامه ریزی لازم انجام شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اضافه کرد: با توجه به ترددهای شبانه دانشجویان از دانشگاه بیرجند به مرکز گردشگری شوکت آباد، ایجاد پل روبه‌روی دانشگاه به شوکت آباد ضروری است.

 

 

 

ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در حال دیده شدن است

بیرجند – ایرنا – رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در حال دیده شدن است و باید از همه ظرفیت‌ها برای معرفی این رشته و استعدادیابی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرعلی باران چشمه روز پنجشنبه در نشست مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای استان خراسان جنوبی افزود: احیای ورزش زورخانه‌ای از برنامه‌های مسئولان نظام است و باید همه افراد موثر کمک کنند تا این ورزش در کشور سرآمد شود.

وی بیان کرد: این ورزش باستانی در ۸۴ کانون مستقر مدارس در حال آموزش است و برای توسعه آن باید بیش از گذشته تلاش کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی با اشاره به دیدار اخیر جمعی از ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب گفت: امسال در اتفاقی نادر اجرای این ورزش را در حسینیه امام خمینی (ره) شاهد بودیم که پیشنهاد آن از سوی فدراسیون به دفتر مقام معظم رهبری ارایه شد.

وی ادامه داد: یقین داشتیم ورزشی که به نام امام علی (ع) بوده، مورد علاقه مقام معظم رهبری است و ورزشکاران حاضر هم برای اولین بار مقابل دوربین اجرا داشتند.

باران چشمه گفت: هدیه انگشتری به ورزشکاران باستانی و عکس یادگاری با رهبر معظم انقلاب پیام خوبی داشت و این ورزش تاکنون پهلوانان و شهیدان زیادی را تقدیم کرده است.

وی اضافه کرد: طرح شهید طوقانی که برای آشنایی دانش آموزان با ورزش زورخانه‌ای در مدارس اجرا شده نیز مورد توجه رهبری قرار گرفته است، حتی درخواست اجرای ورزش باستانی در حرم امام رضا (ع) را داشتیم لذا خدمت در این ورزش باید براساس نیت خدایی و الهی باشد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: شروع ورزش در زورخانه با نام خدا و یاد امام علی (ع) است که به این ورزش قداست داده و مسئولیت ورزش‌های زورخانه‌ای بسیار سنگین است لذا باید در هیات‌های استانی شاهد همدلی و تفاهم باشیم و نیت‌ها براساس شادمانی دل اهل بیت تنظیم شود.

وی گفت: از ظرفیت‌های در اختیار برای تامین تجهیزات به منظور توسعه ورزش باستانی در مناطق محروم کمک می‌شود تا شاهد رونق این ورزش در خراسان جنوبی هم باشیم.

باران چشمه ادامه داد: معافیت آب، برق و گاز زورخانه‌ها از طریق وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری است که امیدواریم تا یک ماه آینده به نتیجه برسد و بیمه مرشدان و مربیان هم به طور جدی دنبال می‌شود.

وی گفت: فدراسیون رتبه خوبی در کشور دارد و رسیدگی به هیات‌های استانی در دستور کار است که امیدواریم هیات پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی با توجه به پیشنیه پهلوانی در این استان روز به روز توسعه بیشتری داشته باشد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: بنا به تاکید مقام معظم رهبری باید تلاش کنیم ورزش زورخانه‌ای بین المللی شود و در این خصوص وظیفه سنگینی به دوش داریم.

مهدی قناد افزود: ۲۵ زورخانه در خراسان جنوبی فعال است و اگر این تعداد افزایش یابد می‌توانیم رشد بالای ۳۰ درصدی مدال آوری را محقق کنیم.

وی عنوان کرد: پیشکسوتان، ستاره‌های ورزش زورخانه‌ای هستند و شناسنامه استان هم در این ورزش روشن است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان‌های محروم باید در بخش ورزش زورخانه‌ای ویژه‌تر دیده شوند گفت: احداث گود زورخانه بین المللی بیرجند آغاز شد اما در بخش اعتباری مشکل داریم و با ۴۵ درصد پیشرفت نیازمند ۸۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: گود زورخانه خوسف، سه قلعه و فردوس هم باید در تخصیص اعتبارات ویژه دیده شود تا زودتر به بهره برداری برسند.

قناد گفت: در مورد تجهیزات از دوره‌های قبل قول‌هایی داده شده که انتظار است مدیریت جدید فدراسیون نگاه ویزه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی حامی ورزش وجود ندارد گفت: با توجه به ارتباطات ملی اگر خراسان جنوبی در سطح وزارتخانه بهتر دیده شود به آینده ورزش می‌توان امیدوار باشیم.

در این نشست حجت‌الاسلام حامد مقری با ۱۰ رای برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای استان خراسان جنوبی انتخاب شد.

همچنین سید محسن نصیرایی به عنوان نایب رئیس، سید مهدی حسین‌زاده خزانه‌دار، مهدی قمری، سید حسین قطبانی و محمود افلاکی به عنوان اعضای هیات رئیسه انتخاب شدند.

 

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: نگاه ویژه‌ به تکمیل گودهای زورخانه‌ای داریم

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: در سفر به شهرستان‌ها با اختصاص اعتبار، نگاه ویژه‌ای به تکمیل گودهای زورخانه‌ای داریم.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی جواد قناعت روز پنجشنبه در دیدار رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی اظهار کرد: خراسان جنوبی، استانی خاص از لحاظ تدین و موضوعات اعتقادی و انقلابی است.

وی افزود: خراسان جنوبی اگر چه از نظر زیرساخت‌ها کمی عقب است اما در حوزه‌های اعتقادی از استان‌های برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مردم استان، ارزشی و ولایی هستند که دغدغه نظام را دارند و در همه عرصه‌ها فعالند.

وی با بیان اینکه در سفرهای اول و دوم رئیس جمهور به استان مصوبات خوبی برای ورزش خراسان جنوبی داشته‌ایم گفت: این رشته ورزشی به لحاظ اینکه با حس پهلوانی توام است، به ایرانیان اختصاص دارد.

اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کشور

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی هم در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت: مقام معظم رهبری توجه خاصی به رشته ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای دارند.

مهرعلی باران چشمه با اشاره به انجام حرکات ورزش زورخانه‌ای در محضر مقام معظم رهبری، افزود: مقام معظم رهبری توجه خاصی به این رشته ورزشی دارند.

وی با بیان اینکه طرح شهید طوقانی در مدارس کشور با کمک آموزش و پرورش در حال اجراست، افزود: رئیس جمهور با حضور در جمع ورزشکاران این رشته، بازوبند پهلوانی را با به بازوی پهلوان این رشته ورزشی بست.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی با ذکر این نکته که ساختمان زورخانه بین المللی در حال ساخت بیرجند، برای تکمیل نیاز به اعتبار دارد، تصریح کرد: از آنجایی که فدراسیون‌های ورزشی اعتبار عمرانی ندارند و فقط برای توسعه و اعزام ورزشکاران به مسابقات ورزشی اعتبار داریم، از محل اعتبارات استانی باید اعتباری برای تکمیل این پروژه گذاشته شود.

باران چشمه ادامه داد: این رشته ورزشی متعلق به اهل بیت (ع) و حضرت امیر است.

استاندار خراسان جنوبی: نگاه ویژه‌ به تکمیل گودهای زورخانه‌ای استان داریم

حامی ورزش در خراسان جنوبی نداریم

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس فدراسیون فوتبال هم گفت: فوتبال در جهان امروز به موضوعی اقتصادی و سیاسی تبدیل شده که بر روح و روان افراد تاثیر بسیاری می‌گذارد.

قناعت عنوان کرد: با توجه به محرومیت‌های موجود، حامیانی که از رشته‌های ورزشی حمایت کنند، در استان وجود ندارند و اگر هم باشند، با انبوهی از درخواست‌ها برای کمک مواجه هستند.

وی متذکر شد: خراسان جنوبی، استانی سرشار از ظرفیت است که از آنها به درستی استفاده نشده که اگر این اتفاق می‌افتاد، بخش عمده‌ای از مشکلات برطرف می‌شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از نظر نرخ رشد اقتصادی از استان‌های پایین است، تصریح کرد: یکی از ضعف‌های موجود در خراسان جنوبی، اتکای جدی به منابع دولتی است.

وی گفت: با وجود همه اقداماتی که تاکنون انجام شده، تنها از یک دهم ظرفیت معادن خراسان جنوبی استفاده شده است.

قناعت با بیان اینکه استعداد ایجاد شهرک‌های طلا، مس و غیره در استان وجود دارد، افزود: زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از معادن در استان وجود ندارد و به همین دلیل سرمایه گذاران هم نمی‌توانند در این خصوص در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه معادن موجود درخراسان جنوبی می‌توانند به تنهایی این استان را آباد کنند، تاکید کرد: اگر محدودیت‌های قانونی در این خصوص برداشته شود، شاهد جهش خوبی در استان در این زمینه خواهیم بود اما در حال حاضر حرکت ما در این زمینه کند و لاک پشتی است.

استاندار خراسان جنوبی: نگاه ویژه‌ به تکمیل گودهای زورخانه‌ای استان داریم

استفاده از ظرفیت مسئولیت‌ اجتماعی معادن برای تقویت تیم‌های ورزشی

رئیس فدراسیون فوتبال هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های معدنی موجود در خراسان جنوبی گفت: در قالب مسئولیت‌های اجتماعی باید صاحبان این معادن از تیم‌های ورزشی خراسان جنوبی، حمایت مالی کنند.

مهدی تاج افزود: امروزه فوتبال به پدیده‌ای اجتماعی تبدیل شده که با هیچ پدیده دیگری قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: اگر خراسان جنوبی در فوتسال و فوتبال ساحلی تیمی‌هایی داشته باشد، در کشور به خوبی می‌توانند ظاهر شوند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هرچند فوتبال دارای طرفداران بسیاری در نقاط مختلف کشور است اما حاشیه‌های خاص خود را هم دارد.

 

 

 

 

 

 

ورزشکاران ورزش زورخانه ای مسئولیت بسیار سنگینی برعهده دارند

 

ورزشکاران ورزش زورخانه ای مسئولیت بسیار سنگینی برعهده دارند

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کشور، گفت: مسئولیت ورزشکاران، ورزش زورخانه‌ای بسیاری سنگین است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهرعلی باران چشمه که به بیرجند سفر کرده است، شامگاه پنجشنبه در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی، گفت: احیای ورزش زورخانه‌ای از برنامه‌های مسئولان نظام است و باید با کمک همه افراد این ورزش در کشور سرآمد شود.

به گفته وی طرح شهید طوقانی با همکاری اموزش و پرورش در ۸۴ کانون در مدارس در حال اجرا است و برای توسعه آن باید بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی با اشاره به دیدار جمعی از ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد:  در اتفاقی نادر در حسینیه امام خمینی (ره) شاهد اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای بودیم.

باران چشمه تصریح کرد: شروع ورزش در زورخانه با نام خدا و یاد امام علی (ع) است که به این ورزش قداست داده و مسئولیت ورزشکاران زورخانه‌ای بسیار سنگین است و باید شاهد همدلی و تفاهم در هیئت‌های استان‌های کشور باشیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی، افزود: از ظرفیت‌های موجود برای تامین تجهیزات با هدف توسعه ورزش باستانی در مناطق محروم کمک خواهد شد تا با انجام این کار شاهد رونق این ورزش در خراسان جنوبی باشیم.

وی گفت: معافیت آب، برق و گاز زورخانه‌ها از طریق وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری است که امیدواریم تا یک ماه آینده به نتیجه مورد نظر برسیم، همچنین بیمه مرشدان و مربیان هم به طور جدی در حال پیگیری است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در مجمع ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی بیان کرد: در راستای تاکید مقام معظم رهبری باید تلاش کنیم ورزش زورخانه‌ای بین‌المللی شود و در این خصوص وظیفه سنگینی به دوش داریم.

مهدی قناد گفت: ۲۵ زورخانه در خراسان جنوبی وجود دارد و اگر تعداد آن افزایش یابد، سبب رشد بیش از ۳۰ درصدی مدال‌آوری در این رشته خواهد شد.

به گفته وی پیشکسوتان، ستاره‌های ورزش زورخانه‌ای هستند و شناسنامه استان هم در این ورزش بسیار روشن است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: احداث گود زورخانه بین‌المللی بیرجند  برای تکمیل به اعتبار نیاز دارد و با ۴۵ درصد پیشرفت نیازمند ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل است و گود زورخانه‌های خوسف، سه قلعه و فردوس هم باید در تخصیص اعتبار ویژه دیده شوند.

قناد با بیان این که در خراسان جنوبی حامی مالی ورزش وجود نداریم، افزود: باید خراسان جنوبی در سطح وزارتخانه به طور ویژه دیده شود.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم حجت‌الاسلام حامد مقری به عنوان تنها کاندید ریاست این هیئت، با ۱۰ رای از ۱۷ نفر حاضر در مجمع عمومی این هیئت برای مدت چهار سال سکان هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی را بر عهده گرفت و سید محسن نصیرایی به عنوان نایب رئیس، سید مهدی حسین‌زاده خزانه‌دار و مهدی قمری، سید حسین قطبانی و محمود افلاکی به عنوان اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند.

 

 

رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی کشور:
مقام معظم رهبری توجه خاصی به رشته ورزشی پهلوانی دارند

رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی کشور گفت: مقام معظم رهبری توجه خاصی به رشته ورزشی پهلوانی و زورخانه ای دارند.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ مهر علی باران چشمه عصر امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با اشاره به انجام حرکات ورزش زورخانه ای در محضر مقام معظم رهبری بیان داشت: مقام معظم رهبری توجه خاصی به این رشته ورزشی دارند.
وی با بیان اینکه طرح شهید طوقانی در مدارس کشور با کمک آموزش و پرورش در حال اجراست، افزود: رئیس جمهور با حضور در جمع ورزشکاران این رشته، بازوبند پهلوانی را با به بازوی پهلوان این رشته ورزشی بست.
رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی کشور با ذکر این نکته که ساختمان زورخانه بین المللی در حال ساخت بیرجند ، برای تکمیل نیاز به اعتبار دارد، تصریح کرد: از آن جایی که فدراسیون های ورزشی اعتبار عمرانی ندارند، و فقط برای توسعه و اعزام ورزشکاران به مسابقات ورزشی اعتبار داریم، از محل اعتبارات استانی باید اعتباری برای تکمیل این پروژه گذاشته شود.
باران چشمه تأکید کرد: این رشته ورزشی متعلق به اهل بیت (ع) و حضرت امیر است.

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
نگاه ویژه ای به تکمیل گود های زورخانه ای در خراسان جنوبی داریم

استاندار خراسان جنوبی گفت: در سفر به شهرستان ها با اختصاص اعتبار، نگاه ویژه ای به تکمیل گودهای زورخانه ای داریم.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ جواد قناعت عصر امروز در دیدار رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی کشور بیان داشت: خراسان جنوبی ، استانی خاص از لحاظ تدین و موضوع های اعتقادی و انقلابی است.
به گفته وی؛ خراسان جنوبی اگر چه از نظر زیرساخت ها کمی عقب است اما در حوزه های اعتقادی از استان های برخوردار می باشد.
وی خاطرنشان کرد: مردم استان، ارزشی و ولایی هستند که دغدغه نظام را دارند و در همه عرصه ها فعالند.
استاندار با اشاره به اینکه در بیشتر شهرهای خراسان جنوبی گود زورخانه ای وجود دارد، افزود:در سفرهای اول و دوم رئیس جمهور به استان مصوبات خوبی برای ورزش خراسان جنوبی داشته ایم.
قناعت تصریح کرد: این رشته ورزشی به لحاظ اینکه با حس پهلوانی توأم است، به ایرانیان اختصاص دارد.
وی ادامه داد: با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به ورزش زورخانه ای و اینکه این رشته ورزشی قدمت زیادی در استان دارد ، در سفرهای شهرستانی با اختصاص اعتبار، نگاه ویژه ای به تکمیل گود های باستانی داریم.

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
فوتبال در جهان امروز به موضوعی اقتصادی و سیاسی تبدیل شده است

استاندار خراسان جنوبی گفت : فوتبال در جهان امروز به موضوعی اقتصادی و سیاسی تبدیل شده که بر روح و روان افراد تأثیر بسیاری می گذارد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز عصر در دیدار رئیس فدراسیون فوتبال کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به محرومیت های موجود، حامیانی که از رشته های ورزشی حمایت کنند، در استان وجود ندارند و اگر هم باشند، با انبوهی از درخواست ها برای کمک مواجه هستند.
وی متذکر شد:خراسان جنوبی، استانی سرشار از ظرفیت است که از آنها به درستی استفاده نشده که اگر این اتفاق می افتاد، بخش عمده ای از مشکلات برطرف می شد.
استاندار با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از نظر نرخ رشد اقتصادی از استان های پایین است، تصریح کرد: یکی از ضعف های موجود در خراسان جنوبی، اتکای جدی به منابع دولتی است.
قناعت ادامه داد: با وجود همه اقداماتی که تاکنون انجام شده ، تنها از یک دهم ظرفیت معادن خراسان جنوبی استفاده شده است.
وی با بیان اینکه استعداد ایجاد شهرک های طلا، مس و…در استان وجود دارد، افزود: زیرساخت های لازم برای بهره برداری از معادن در استان وجود ندارد و به همین دلیل سرمایه گذاران هم نمی توانند در این خصوص در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کنند.
قناعت با تأکید بر اینکه معادن موجود درخراسان جنوبی می توانند به تنهایی این استان را آباد کنند، تأکید کرد: اگر محدودیت های قانونی در این خصوص برداشته شود، شاهد جهش خوبی در استان در این زمینه خواهیم بود اما در حال حاضر حرکت ما در این زمینه کند و لاک پشتی است.

 

رئیس فدراسیون فوتبال:
ظرفیت مسئولیت های اجتماعی معادن برای تقویت تیم های ورزشی استفاده شود

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ظرفیت مسئولیت های اجتماعی معادن برای تقویت تیم های ورزشی خراسان جنوبی استفاده شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ مهدی تاج عصر امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: امروزه فوتبال به پدیده ای اجتماعی تبدیل شده که با هیچ پدیده دیگری قابل مقایسه نیست.
وی با اشاره به ظرفیت های معدنی موجود در استان، افزود: در قالب مسئولیت های اجتماعی باید صاحبان این معادن از تیم های ورزشی خراسان جنوبی، حمایت مالی کنند.
رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اگر خراسان جنوبی در فوتسال و فوتبال ساحلی تیمی هایی داشته باشد، در کشور به خوبی می توانند ظاهر شوند.
تاج متذکر شد : هر چند فوتبال طرفداران بسیاری در نقاط مختلف کشور دارد اما حاشیه های خاص خود را هم دارد.
به گفته وی؛ تیم ملی فوتبال ایران، تیم خوبی است و به حضور آن در جام جهانی امیدواریم.

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:
تخصیص به موقع اعتبارات در ارتقای سطح ایمنی راه‌ها بسیار مؤثر است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تخصیص بموقع اعتبارات در ارتقای سطح ایمنی راه‌ها بسیار مؤثر است.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس‌زاده روز پنجشنبه در کمیسیون ایمنی راه‌های استان افزود: استفاده از تجهیزات هوشمند در ثبت تصادفات از سوی دستگاه‌هایی که مدیریت صحنه تصادف را به عهده دارند، ضروری است و پیگیری لازم برای تأمین آن باید انجام شود.
وی تصریح کرد: ۲۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت لیزرگان باید از محل‌های مختلف پیگیری و اعتبار آن تأمین شود چرا که در کاهش تصادفات جاده‌ای تأثیرگذار است.
به گفته وی؛ دیریت صحنه تصادفات جاده‌ای در کاهش تلفات تأثیرگذار است که باید از سوی دستگاه‌ های متولی مورد توجه قرار گیرد.
معاون استاندار عنوان کرد: در تحلیل تصادفات باید بررسی‌ها دقیق باشد تا آثار عملکردها به طور مشخص مشاهده شود.
به گفته وی؛ این اختیار به دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها تفویض می‌شود تا پاسخ درخواست دستگاه‌های اجرایی در زمینه مجوز تردد جاده‌ای را براساس آنچه در قانون آمده، صادر کنند.
معاون استاندار خاطرنشان کرد: دانشگاه بیرجند موظف است تا زمان ایمن سازی محور اصلی روبه ‌روی شوکت آباد از خروج دانشجویان از درب واقع در جاده اصلی جلوگیری کند تا شاهد بروز حوادث ناگوار نباشیم.
عباس زاده اظهار داشت: تأمین اعتبار مرکز پزشکی قانونی فردوس نیز در حال پیگیری است و به زودی انجام می‌شود.
وی بر تخصیص به موقع اعتبارات برای ایمن سازی راه‌ها تأکید کرد و گفت: این موضوع در پیشرفت پروژه‌های زیربنایی و روبنایی بسیار تأثیرگذار است و باید به طور جدی دنبال شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه هزار و ۴۲۹ تصادف در جاده‌های استان به وقوع پیوسته که این آمار در مدت مشابه سال قبل هزار و ۴۴۸ مورد بود.
اسدالله جلال‌زاده افزود: تعداد کشته‌های تصادفات در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته که ناشی از خستگی بیش از حد رانندگان یا درگیری فکری است.
وی گفت: در این مدت ۲۲۷ نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شدند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۳ نفر بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: برخی دستگاه‌های اجرایی درخواست تردد خودروهایی در سطح جاده‌ها برای اعزام دسته جمعی را دارند اما نمی‌توان در این زمینه از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها مجوز صادر کرد.
وی با اشاره به تصادفات فوتی ثانویه متاثر از بی توجهی به مدیریت صحنه گفت: این موضوع با توجه به حادثه‌ای که در دو استان رخ داده باید مورد توجه قرار گیرد که از تکرار آن در خراسان جنوبی جلوگیری شود.
جلال‌زاده افزود: برای اجرای طرح راهداری زمستانه نیز دپوی شن و نمک انجام شده و کنترل‌های لازم در دستور کار است.

 

 

 

 

 

 

طی مراسمی با حضور معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی
آموزشگاه ۶ کلاسه خاندان فریدی خوسف به بهره برداری رسید

آموزشگاه ۶ کلاسه خاندان فریدی خوسف با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال و در زمینی با زیربنای ۵۵۴ متر مربع با حضور معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی و خیرین به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح این مدرسه در خوسف، اظهار کرد: خدمت بسیار ارزشمندی به دانش آموزان شد و جا دارد از سازمان نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز قدر دانی کرد.
معاون استاندار با بیان اینکه مدرسه سازی جزو برنامه های خوب و دارای اولویت است که با شناخت و آگاهی از نیازمندی ها حاصل می شود، گفت: نظام اولویت بندی کارها و تشخیص درست و آگاهانه ما را به سوی مدرسه سازی سوق می دهد.
وی ادامه داد: اولویت شماره یک ما، توسعه زیرساخت های آموزشی است و تا زمانی که به مدرسه و سازه درست برای آموزش که زیر ساخت همه اقدامات زیرساختی کشور است نیاز داشته باشیم، نباید به اولویت بعدی فکر کنیم.
معاون استاندار تصریح کرد: به همت خیرین مدرسه ساز، وضعیت آموزشی ما نسبت به میانگین کشوری در مجموع بد نیست، خیرین با پمپاژ مهربانی، از خودگذشتکی و ایثار راهی را پیش گرفته اند که در ذهن بچه ها برای همیشه به یادگار خواهد ماند و این هدیه خیرین برای آنها یک رویکرد است که از آن بخشش را می آموزند.
عباس زاده تأکید کرد: اگر شعار ایران قوی را می دهیم به بچه هایی نیاز داریم که درسنگر تعلیم و تربیت قرار بگیرند، این را همه ما باید یاد بگیریم و به کار ببندیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*