اخبار خراسان جنوبی

امیدآفرینی از مولفه‌های اصلی برای ایجاد شور انتخاباتی است

مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: امیدآفرینی از مولفه‌های اصلی برای ایجاد شور انتخاباتی و حضور حداکثری مردم در رویداد سیاسی سال جاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی مرادی روز چهارشنبه در نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان افزود: هدف از تشکیل این کمیته انجام هماهنگی‌ و هم‌افزایی برای تحقق مشارکت حداکثری مورد نظر مقام معظم رهبری در انتخابات است.

وی عنوان کرد: جامعه روحانیت، نخبگان، صدا و سیما و رسانه‌ها به طور ویژه به این موضوع می‌پردازند و جلسات خوبی تاکنون با حضور استاندار برای برنامه‌ریزی تشکیل شده است.

مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: در دیدار با فعالان رسانه‌ها شاهد تلاش و برنامه‌ریزی خاص آنها برای اعتلای اهداف نظام و توسعه استان بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید نگاه ویژه‌ای به رسانه‌ها داشته باشند افزود: تور رسانه‌ای راهیان پیشرفت با همکاری خانه مطبوعات خراسان جنوبی برگزار می‌شود و تور رسانه‌ای طبس هم با همکاری همه رسانه‌های استان انجام شد.

مرادی گفت: مردم ما همچنان پای آرمان‌های نظام و انقلاب هستند و در مناسبت‌های مذهبی و عرصه‌های مختلف نظام حضور چشمگیری دارند.

وی بیان کرد: باید در زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات علاوه بر تلاش صدا و سیما و رسانه‌ها در فضای مجازی هم فعالیت‌های چشمگیری دنبال شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: پویش “اگر من نماینده بودم” پیشنهاد خوبی است و باید طراحی خوبی در این زمینه صورت گیرد.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی برای مشارکت حداکثری رای اولی‌ها در انتخابات اسفند امسال تاکید کرد و گفت: برنامه مدونی برای رای اولی‌ها با همکاری آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه‌ها تدوین شود.

مرادی با تاکید بر اینکه ایجاد نشاط اجتماعی باید براساس برنامه ریزی و هدفمند باشد افزود: انتخابات پیش‌رو بسیار مهم است و باید مردم در این عرصه بزرگ و سرنوشت ساز نقش‌آفرینی کنند تا جشن سیاسی بزرگ در اسفند ماه برگزار شود.

 

همزمان با دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مدیر کل کانون پرورش فکری؛

ایستگاه کتاب‌خوانی اداره کل کانون خراسان جنوبی افتتاح شد

ایستگاه کتاب‌خوانی اداره کل کانون خراسان جنوبی افتتاح شد

در دیدار فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مدیر کل کانون خراسان جنوبی که به مناسبت هفته کتاب برگزار شد ایستگاه مطالعه کتاب ویژه کارکنان، مربیان و مراجعین به اداره کل کانون به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی،  طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این برنامه که همزمان با ۲۸ ابان ماه ۱۴۰۲ برگزا شد  هدف از افتتاح این ایستگاه مطالعه را  ایجاد فضایی خاص مطالعه برای همکاران اداره کل و آشنایی بیشتر مربیان و مراجعین  با جدید ترین کتاب‌های منتشر شده از سوی انتشارات کانون پرورش فکری عنوان کرد.

حمیدی با اشاره به  اینکه بیش از ۲۰۰ برنامه با محوریت کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون در هفته کتاب برگزار می‌شود گفت؛ بر پایی جشن کتاب در سطح مراکز فرهنگی هنری کانون معرفی و تجلیل از کودکان و نوجوانان و خانواده‌های کتابخوان در سطح مراکز کانون، استمرار پویش کتاب‌خوانی و معرفی کتاب در پیام رسان‌ها  و شبکه استانی خاوران، رونمایی از کتاب  «نگاه نو» شامل مجموعه آثار اعضای انجمن عکاسی کانون استان، اجرای طرح کتابخوانی «یک دقیقه آقای مدیر» و دعوت کودکان و نوجوانان از مدیران دستگاه های اجرایی برای خوانش کتاب، برگزاری جلسات نقد کتاب«صمیمانه با کتاب» توسط اعضای کودک و نوجوان با هدف آشنایی با کتاب ها، نویسندگان، تصویرگران و مترجمان کتاب بخش از برنامه های در هفته کتاب است و علاوه بر آن ویژه برنامه هایی با محوریت غزه نیز پیش بینی شده است.

حمیدی افزود؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسابقه کتاب‌خوانی «کودکی نامداران» را بر اساس داستان زندگی سه چهره نامدار ایرانی را نیز در مرحله ی اجرا دارد که در قالب مسابقه و معرفی کتاب‌های «العبد؛ من محمدتقی بهجت هستم»، «مرد روزهای سخت؛ من مصطفی‌چمران‌ هستم» و «بانوی شعر فارسی؛ من پروین‌اعتصامی‌ هستم» پیش بینی شده است و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

در ادامه فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون نیز نیز طی سخنانی از تعامل و همکاری و فعالیت های کانون با محوریت کتاب و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه قدردانی و خواستار آثار تولیدی  حوزه  هویتی توسط نویسندگان و تصویرگران بومی استان شد.

 

 

 

آزمایشگاه مرکزی و بخش دیالیز بیمارستان سرایان تجهیز شد

 

آزمایشگاه مرکزی و بخش دیالیز بیمارستان سرایان تجهیز شد

فرماندار شهرستان سرایان گفت: ۲۵ میلیارد ریال برای تکمیل آزمایشگاه مرکزی و بخش دیالیز کلینیک ایثار و اتاق سی‌تی اسکن بیمارستان امام علی(ع) از سوی وزارت بهداشت اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرایان، سیدیاسر رضوی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در جمع پرسنل کادر درمان و پرستاری بیمارستان امام علی(ع) حاضر شد و پای حرف، درد دل، گلایه و نظرات کارکنان این مجموعه نشست و به سوالات و دغدغه‌های آنها پاسخ داد.

وی با اشاره به آماده‌سازی آزمایشگاه مرکزی و بخش دیالیز کلینیک ایثار و اتاق سی‌تی اسکن بیمارستان امام علی(ع) اظهار داشت: وزارت بهداشت مبلغ ۲۵ میلیارد ریال برای این منظور در نظر گرفته است.

فرماندار سرایان، حوزه بهداشت و درمان شهرستان را جزو دستگاه‌هایی با حجم مراجعه‌کننده بالا عنوان کرد و گفت: اکثر مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی و بیمارستان به دلیل وجود درد دارای شرایط جسمی ناپایدار هستند که همین موضوع سبب کاهش آستانه صبر و تحمل در بیمار می‌شود‌. از این رو کادر مراکز درمانی در پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان صبوری، خویشتن‌داری و رفتار محبت‌آمیز را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی به نبود متخصص در برخی حوزه‌ها و کمبود امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی مورد نیاز شهرستان اشاره کرد افزود: تنها راه برون‌رفت از شرایط موجود کنار هم بودن، حمایت و کمک به یکدیگر است، زیرا وقتی کنار هم نباشیم باید انرژی بیشتری صرف کنیم و این موضوع رسیدن به نتایج را زمان‌بر می‌کند.

رضوی تأکید کرد: همه ما وظیفه داریم از گفتار و رفتارمان مراقب کنیم، چراکه اظهار نظر و برخوردهای ما بر روی مردم اثر می‌گذارد و باید همواره سعی کنیم از جملات امیدبخش استفاده کنیم.

فرماندار سرایان تصریح کرد: اعتقاد داریم موضوع بیمارستان زمانی به ثمر نشست که همه مسئولان مرتبط در سطوح مختلف ملی، استانی و شهرستانی همگرا شدند.

وی بر رعایت عدالت در توزیع تجهیزات و وسایل پزشکی تأکید و عنوان کرد: نباید در این حوزه به دنبال توزیع مساوی باشیم بلکه انتظار داریم نگاه عدالت‌محور باشد و به شهرستان‌های کم‌برخوردار توجه بیشتری شود.

رضوی درباره پیگیری برای تأمین تجهیزات پزشکی اظهار داشت: پیگیری‌های زیادی از طرق مختلف در دیدار و جلسات متعدد با معاونین و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شده  تا اقلام مورد نیاز تأمین شود که آخرین مورد در زمینه تأمین دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان بود که قول‌های مساعدی در این زمینه گرفته‌ایم که امیدواریم از ابتدای سال آینده اجرایی شود.

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

۶۳ پروژه بهداشتی خراسان جنوبی در دست اجرا است

۶۳ پروژه بهداشتی خراسان جنوبی در دست اجرا است

موسوی میرزایی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۶۳ پروژه درمانی و بهداشتی معادل ۹۰ هزار متر مربع در استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمد موسوی‌ میرزایی امروز صبح (۱ آذر) در دیدار جمعی از پرستاران شهر بیرجند با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: پرسنل دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی هشت هزار و ۵۰۰ نفر می‌باشند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ پرستار در ۱۴ بیمارستان استان مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه امسال حدود ۲۸۶ مجوز جدید برای استخدام نیرو گرفته شد که آزمون برگزار شده است، افزود: در بخش تجهیزات پزشکی در سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات از جمله سی تی اسکن، آم آر آی وارد استان شد.

 

وی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۶۳ پروژه درمانی و بهداشتی معادل ۹۰ هزار متر مربع در استان در حال اجرا است.

 

موسوی میرزایی با بیان اینکه بیمارستان نهبندان در حال ارتقا از ۳۲ به ۶۴ تخخواب است، ادامه داد: کمی تاخیر (یکساله) در پرداخت مطالبات پرسنلی داریم اما واقعیت این است که عدالت را برقرار کردیم و این مطالبالت برای همه یکسان است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: این مطالبات برای گذشته است و سعی کردیم این مطالبات پرسنل دانشگاه علوم پزشکی بیشتر نشود.

 

 

 

 

بشرویه شهر ملی کرباس می‌شود

سلیمانی گفت: مقدمات ثبت ملی شهر تاریخی بشرویه به عنوان شهر ملی کرباس در حال آماده شدن است و تا یک سال آینده بشرویه به این نماد معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از  خراسان جنوبی سید امیر سلیمانی رباطی امروز (۱ آذر) در حاشیه ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی به خبرنگاران گفت: شهرستان بشرویه امسال در قالب پنج غرفه کرباس، برک بافی، گیوه بافی، نساجی سنتی و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در ششمین نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی شرکت کرده است.

وی با بیان اینکه در کنار غرفه های صنایع دستی به معرفی جاذبه های گردشگری و ظرفیت های شهرستان پرداخته می شود، گفت: شهرستان بشرویه در حوزه گردشگری اقدامات خوبی انجام داده است اما خوب معرفی نشده است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بشرویه افزود:تبلیغات محیطی برای گردشگری بشرویه انجام نشده است اما این شهرستان ۱۷ اقامگاه بوم گردی و یک هتل و دو کمپ گردشگری کویر دارد.

سلیمانی گفت: بیشترین مسافران ما از خراسان رضوی هستند لذا این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی مقاصد گردشگری بشرویه است.

وی از کویر بشرویه در کنار بافت تاریخی زنده این شهرستان یاد کرد و گفت: این ظرفیت، مهمترین جاذبه بشرویه است که منطقه بکر و زیبایی دارد.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بشرویه گفت: در کنار این ظرفیت ها؛ ۶ خانه صنایع دستی شامل خانه خراطی، خانه صنایع دستی، نقش کمند و دو بازارچه صنایع دستی و خانه کرباس؛ صنایع دستی بشرویه را برای فروش عرضه می کنند.

وی گفت: از سال ۹۴ تاکنون ۱۰ هنر صنعت در بشرویه احیاء شده که مهمترین آن پتک بافی، گلیم سرجامه، برک بافی و کرباس بافی هستند که اشتغال خوبی را ایجاد کرده اند.

سلیمانی گفت: در حال حاضر ۳۵۰ نفر در شهرستان بشرویه در حوزه صنایع دستی مشغول به کار هستند.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بشرویه با بیان اینکه پارچه کرباس و برک بشرویه مهمترین ظرفیت صنایع دستی بشرویه هستند که سابقه و قدمت زیادی شاید ۴۰۰ ساله و همزمان با پیدایش بشرویه دارند، گفت: طبق شواهد می توان گفت بشرویه در ابتدا یک کارگاه برک بافی بوده است  و همه مردم مشغول این هنر بوده اند یعنی بشرویه شهر صنایع دستی بوده است.

سلیمانی ادامه داد: مقدمات ثبت ملی شهر تاریخی بشرویه به عنوان شهر ملی کرباس در حال آماده شده است و تا یک سال آینده بشرویه به این شهر معرفی خواهدشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کرباس پارچه ای است که از پنبه خالص به دست می آید.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زیرکوه خبر داد:

فعالیت ۳۰۰ صنعتگر شناسنامه‌دار در زیرکوه

فعالیت ۳۰۰ صنعتگر شناسنامه‌دار در زیرکوه

حبیبی گفت: در حال حاضر ۳۰۰ صنعتگر صنایع دستی در حوزه‌های مختلف در این شهرستان پرونده تولید انفرادی داشته و شناسنامه‌دار شده‌اند که درکارگاه‌های متعدد در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  عباس حبیبی‌برکوک امروز (۱ آذر ) در  حاشیه ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:   معادن سنگ شجر به عنوان گنجینه پنهان این شهرستان هستند.

 

وی افزود: این سنگ‌ها ظرفیتی عظیم برای اشتغال صنعتگران شهرستان و استان فراهم می‌کند.

حبیبی بیان کرد: از سال ۹۶ تعدادی از علاقمندان آموزش‌های علمی سنگ‌تراشی را فرا گرفتند و با دریافت تسهیلات کم بهره ۱۰ کارگاه در شهرستان راه‌اندازی شد که ۳۰ نفر بطور مستقیم در آن مشغول به کار هستند.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زیرکوه، تصریح کرد: علاوه بر این به متقاضیان کارگاه‌های تجمیعی تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان و انفرادی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد که ۲۰ نفر از این ظرفیت بهره‌مند شدند.

وی یکی دیگر از صنایع دستی این شهرستان را کلگی‌بافی ذکر کرد و افزود: زنان عشایر از زمان‌های قدیم با مو و کرک بز بافته‌هایی تشکیل می‌دهند که با کنار هم گذاشتن آن، تبدیل به زیرانداز یا فرش می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه هنر کلگی‌بافی در شهرستان زیرکوه احیا شده است، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ کارگاه کلگی‌بافی با استفاده از تسهیلات در سطح شهرستان فعال است.

وی قالیچه‌بافی طرح کاج، سبدبافی از درخچه‌های داخل روستاها، پارچه‌بافی، گلیم‌بافی و ترکه بافی را از دیگر صنایع دستی این شهرستان اعلام کرد و گفت: نمایشگاه‌های صنایع دستی فرصت بسیار خوبی برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی صنعتگران فراهم می‌کند.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زیرکوه تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات فعالان صنایع‌دستی شهرستان، نبود بازارچه دائمی برای عرضه تولیدات صنایع‌دستی است اما همین که صنعتگران از ظرفیت فضای مجازی برای بازاریابی و فروش محصول استفاده می‌کنند بسیار مهم تاثیرگذار است.

 

 

 

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردوس خبر داد:

فعالیت ۸۰ کارگاه پارچه بافی در فردوس

فعالیت ۸۰ کارگاه پارچه بافی در فردوس

شبنم‌زاده از فعالیت ۸۰ کارگاه پارچه‌بافی در فردوس خبر داد و گفت: در زمینه پارچه‌بافی و کارگاه‌های فعال در شهرستان، رتبه دوم استان را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  کاظم شبنم زاده امروز (۱ آذر) در حاشیه ششمین نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی از اشتغال ۴۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌تراشی فردوس خبر داد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر در این شهرستان آموزش‌های مرتبط با سنگ‌تراشی را فراگرفته‌اند، افزود: همچنین بیش از ۴۰۰ نفر در کارگاه‌های زنجیره تولید سنگ‌تراشی و گوهرسنگ‌ها مشغول به فعالیت هستند.

 

شبنم‌زاده در  ادامه از فعالیت ۸۰ کارگاه پارچه‌بافی در فردوس خبر داد و گفت: در زمینه پارچه‌بافی و کارگاه‌های فعال در شهرستان، رتبه دوم استان را داریم.

 

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردوس تصریح کرد: برک‌بافی، قالی، گلیم، نمدمالی، خراطی، مس‌گری، گره چینی، مشبک و معرق‌کاری از دیگر صنایع دستی این شهرستان است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ کارگاه سفال و سرامیک در فردوس فعال است، همچنین آجرهای سنتی و منقوش نیز در این کارگاه‌ها تولید و به مرکز استان و استان‌های مجاور ارسال می‌شود.

وی با اشاره به حضور صنعتگران شهرستان فردوس در نمایشگاه صنایع دستی استان با محوریت هنر دوست و سنگ، افزود: در این نمایشگاه ۱۲ غرفه در اختیار شهرستان فردوس قرار دارد که ۶ غرفه به صورت تخصصی به حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، ۵ غرفه به صنایع دستی و یک غرفه مربوط به حوزه گردشگری است.

شبنم‌زاده ادامه داد: تولیداتی از قبیل سنگ، گره‌چینی و مشبک چوب، حوله‌بافی، کتیبه‌های سفالی، سفال، خراطی چوب در این غرفه‌ها به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه سراسری صنایع دستی با محوریت هنر دست و سنگ در محل نمایشگاه‌های بین المللی بیرجند از ۲۹ آبان تا ۳ آذرماه دایر است و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این نمایشگاه دیدن کنند.

 

 

 

 

در دانشگاه بیرجند برگزار شد؛

اختتامیه طرح حامیم ۲ دانشگاه‌های خراسان جنوبی

اختتامیه طرح حامیم ۲ دانشگاه‌های خراسان جنوبی سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
اختتامیه طرح حامیم ۲ دانشگاه‌های خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند، اختتامیه طرح حامیم ۲ دانشگاه‌های خراسان جنوبی سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد. در ابتدای جلسه دکتر احمد لامعی گیو؛ رئیس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: سند اسلامی شدن دانشگاه و بیانیه گام دوم انقلاب سه هدف جوان، امید و علم و فناوری را دنبال می‌کند. وی اجرای طرح حامیم در سطح دانشگاه‌ها را موفق دانست و افزود: دانشگاه محیط نخبه و قشر فرهیخته و ارزشمند است به همین دلیل کانون توجه همگان می‌باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی جعفری؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی گفت: طرح حامیم با هدف توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان دو سال است که برگزار می‌شود و امسال این طرح به لحاظ کیفیت بهتر بود که در جوار حرم امام هشتم(ع) در مشهد مقدس اجرا شد.

«طرح حامیم» در راستای تقویت و هم‌افزایی دانشجویان فعال برنامه‌ریزی شده است

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی‌پور؛ معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در مراسم اختتامیه به صورت مجازی به تشریح طرح توانمندسازی دانشجویان با عنوان حلقه‌های میانی پرداخت و گفت: استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی سیاسی دانشگاه‌ها همان مدلی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از آن به عنوان حلقه‌های میانی یاد کرده‌اند.
وی افزود: دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی با عنوان «حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم» در راستای تقویت و هم‌افزایی دانشجویان فعال برنامه‌ریزی شده است.
حجت الاسلام و المسلمین فاطمی‌پور عنوان کرد: ما باید در دانشگاه فضای فرهنگی را حاکم و با ارتقای فضای معرفتی بتوانیم نگاه‌ها را اصلاح کنیم چون دانشگاه فضای نخبگانی است و نقش پیشران جامعه را دارد و مرکز علم و آینده‌نگری و تولید سیاست‌ها و راهکارها برای کشور است به طبع اتفاقات خوبی در سطح جامعه رقم خواهد خورد.
وی در ادامه به ایستادگی جبهه مقاومت و حق در فلسطین اشاره کرد و گفت: امروز چهره واقعی استکبار و صهیونیست در سطح دنیا رسوا شده است.

بسیج چشم طمع جهانخواران را از کشور دور کرد

حجت الاسلام و المسلمین امین‌رضا کمالی؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: امروز فرهنگ بسیجی در عرصه‌های مختلف بر عالم حاکم شده و بسیج چشم طمع جهانخواران را از کشور دور کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین کمالی ادامه داد: کسانی که تفکرات اومانیستی و ماتریالیستی دارند تاریخ را به پیکره یک انسان تشبیه کردند و می‌گویند بشر در دوره اول در جهل بوده دوره دوم دوره چرایی و دوره سوم دوران پختگی است.
وی بیان کرد: اسلام حرف برای گفتن دارد و می‌گوید تاریخ سه دوره جهل، ختم نبوت یا علم و دوره ولایت دارد و امروز باید خود را برای نظم نوین جهانی آماده کنیم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در دوره تمدن‌سازی ضرورت تشکیل بسیج و پاشیدن بذر آن بر سر سرزمین انقلاب اسلامی می‌بینیم، افزود: همه عالم دنبال یک منجی و دوره‌ای هستند تا به آرامش برسند اما آن دوران نیاز به کادرسازی و انسجام‌بخشی دارد و برای همین بود که امام بسیج را تشکیل داد و اقشار مختلف را انسجام بخشید.
وی عنوان کرد: بسیج از الطاف خداوند است که از لسان امام راحل فرمان تشکیل آن صادر شد.
حجت الاسلام کمالی با اشاره به ترویج تفکر بسیجی و جریان مقاومت در سوریه و عراق و یمن و سراسر دنیا، گفت: وقتی داعش به جان مسلمانان افتاد این بسیجیان بودند که نه در ایران بلکه در تمام بلاد مسلمین، گوش به فرمانِ رهبرِ خود و فرماندهی جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی وارد نبرد با داعش و داعشیان شدند و تفکر بسیجی جهان را از شر داعش نجات داد.
وی تأکید کرد: رمز موفقیت بسیج در عرصه‌های مختلف این است که همگان انقلابی فکر، زندگی و عمل کنیم.
در پایان مراسم اختتامیه از دانشجویان برگزیده طرح حامیم، کالک های نمونه و برندگان چند سی سی حامیم و خبرگزاری شبستان که طرح حامیم دانشگاه‌های خراسان جنوبی را همراهی کرده تقدیر انجام شد.

 

 

۷۰ پزشک متخصص در خراسان جنوبی مشغول خدمت شدند

بیرجند – ایرنا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۷۰ پزشک متخصص در همه گروه‌ها از حدود ۲ هفته پیش در استان حضور یافتند و تقسیم بندی آنان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد موسوی میرزایی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه بیمارستانی، استانی، کشوری و بازنشسته که با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد افزود: در همه شهرستان‌ها پزشک متخصص مستقر داریم و امید است با افزایش ظرفیت نیروی انسانی بتوانیم خدماتی در شأن مردم استان ارایه دهیم.

وی اظهار داشت: این دانشگاه هشت هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی دارد که حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر پرستار هستند و در ۱۴ بیمارستان استان خدمات ارایه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: رضایت نسبی از عملکرد پرستاران استان وجود دارد و تلاش می‌کنیم که مطالبات آنها به موقع پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر ماه کارانه پرستاران پرداخت شده است عنوان کرد: تاخیر مطالبات مربوط به برخی بیمه‌هاست که در حال پیگیری برای رفع مشکل هستیم.

موسوی میرزایی گفت: پرداخت مطالبات، افزایش رفاه و اجرای عدالت از مهمترین اقداماتی است که برای جامعه پرستاری استان پیگیری شده تا منجر به ارتقای شاخص‌های بهداشتی، درمانی و پژوهشی شود.

وی ادامه داد: ۲۸۰ پرستار جدید در آزمون اخیر پذیرفته شدند که به قشر بهداشت و درمان استان اضافه خواهند شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: در حوزه درمان استان تفکر ولایی، انقلابی و دینی حاکم است لذا این قشر زحمتکش در سخت ترین شرایط پای کار هستند و سختی‌ها را با جان و دل تحمل می‌کنند.

سید محمدرضا طالبی افزود: مهمترین ویژگی پرستاران و کادر درمان روحیه جهادی است که به خوبی در دوران کرونا به اثبات رسید زیرا در شرایطی که مردم از یکدیگر فرار می‌کردند اما پرستاران جان بر کف به بیماران خدمات ارایه دادند و نشان از روحیه جهادی و ایثار است.

وی با اشاره به نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار گفت: بعد از واقعه عاشورا حضرت زینب (س) تنها ماندند و سخت ترین فشارهای روحی و روانی بر ایشان وارد شد اما مقاومت کردند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه عشق و علاقه، تعهد و وجدان کاری از ویژگی‌های شغل پرستاری است افزود: پرستاران اورژانس با بدترین صحنه‌های دلخراش مواجه هستند و وجود روحیه قوی و مبارز از دیگر شاخصه‌های پرستاران است.

وی گفت: منظم بودن و برقراری ارتباط موثر با بیمار و همراهان همچنین دلجویی آنها از دیگر صفات خوب و پسندیده پرستاران است که همواره از قوانین مربوط به شغل خود نیز تبعیت کرده‌اند و باید قدردان تلاش‌های آنان باشیم.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ پرستار در خراسان جنوبی خدمت می‌کنند که تنوع سمت‌های آنها از پرستاری تا مامایی، اتاق عمل، هوش بری، بهیاری، فوریت‌های پزشکی و کمک پرستار است.

حسین نصرآبادی با اشاره به وجود ۱۰۱ سرپرستار و ۶۳ سوپروایزر در بیمارستان‌های استان گفت: ۶۶۵ پرستار در بخش عمومی خدمت می‌کنند که ۳۲ درصد کل جامعه پرستاری را شامل می‌شوند.

وی عنوان کرد: پرستاران در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه‌های ستادی، مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل، پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی و دیگر موارد خدمت می‌کنند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه شاخص پرستار به تخت در بیمارستان‌های دانشگاهی استان ۱.۲ درصد است گفت: هرچه این شاخص رشد پیدا کند خدمت به بیماران بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: سازمان نظام پرستاری، ۶ انجمن علمی، انجمن پرستاران ایران و خانه پرستار پیگیر مطالبات و مشکلات پرستار هستند.

نصرآبادی با بیان اینکه پرستاران در حوزه دانش و پژوهش نیز فعال هستند گفت: تدوین پیش نویس قانون جامع پرستاری برای بحث هویتی این قشر گام بزرگی است که امیدواریم در مجلس هم به تصویب برسد.

وی افزود: تعرفه گذاری خدمات پرستاری از ۲ دهه قبل در دست پیگیری بوده اما هنوز سامانه کارآمد تکمیل نشده اگرچه دولت سیزدهم به این موضوع توجه جدی داشته است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از برگزاری پنج دوره آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در خراسان جنوبی از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ۲۹۱ نفر تاکنون در این دوره‌ها پذیرفته شده‌اند.

در این مراسم ۲۴۰ پرستار نمونه بیمارستانی، استانی، کشوری و بازنشسته استان تجلیل شدند. برخی حاضران در این مراسم نیز با در دست گرفتن نوشته‌هایی خواستار پرداخت معوقات خود شدند.

 

 

 

 

 

۲۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ نهبندان اختصاص می‌یابد

ایروانی گفت: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰ میلیارد تومان برای حوزه سالن های سینمای شهرستان و ۱۰ میلیارد تومان برای کتابخانه غرب نهبندان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی امروز (۱ آذر) در برنامه زنده پرسمان اظهار کرد: بیش از ۲۲۴ هکتار واگذاری زمین در نهبندان برای واجدین شرایط  طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده که رکود بی سابقه است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر واجد شرایط در  طرح نهضت ملی داریم که زمین ها واگذار و یا در حال واگذاری است، گفت: د رماه های گذشته دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز اقدامات خود را آغاز کرده اند.

ایروانی گفت: بیش از ۲۹۴ نفر در طرح جوانی جمعیت زمین دریافت کرده اند و ما در شهر نهبندان و شوسف در خصوص واگذاری زمین مشکلی نداریم.

وی در خصوص وضعیت کتابخانه های عمومی نهبندان، افزود: در شهرستان نهبندان ۱۷ باب کتابخانه وجود دارد که بزرگترین کتابخانه روستایی کشور را هم در روستای خوانشرف واقع است که افتخار بزرگی است.

فرماندار نهبندان با اشاره به گسترش نهبندان، گفت: در شهرستان نهبندان با کمبود فضای کتابخانه ای مواجه شده ایم و در غرب نهبندان هم تاکنون اقدام موثری در خصوص کتابخانه انجام نشده است.

وی گفت: به بروز رسانی و تجهیز کتابخانه غرب نهبندان باید توجه شود چراکه مطالبه مردمی است، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل این کتابخانه در طرح توسعه دیده شده است که به محض تخصیص، شاهد احداث این کتابخانه خواهیم بود، اما با این مبالغ؛ امکان بهره برداری ۱۰۰ درصدی نیست و انتظار داریم متولیان امر از مبلغ ۳۵ میلیارد تومانی که در دور سفر دوم رییس جمهور به استان تخصیص داده شده بود به این پروژه اعتبار اختصاص دهند.

فرماندار نهبندان گفت: کتابخانه غرب نهبندان در نقطه ای از شهر در حال احداث است که بیشترین تراکم جمعیتی را داریم و طرح اقدام و نهضت ملی هم در این نقطه اجرا می شود.

ایروانی با اشاره به طرح توسعه نهبندان گفت: رئیس جمهور در سفر به استان قول اجرایی شدن طرح توسعه نهبندان را دادند و در چند ماه گذشته معاون اول رئیس جمهور دستوری با مبالغ مشخص شده به ۱۱ وزارتخانه ونهاد مبنی بر  طرح توسعه نهبندان ابلاغ کردند  که ریز پروژه ها در معاونت عمرانی استانداری در حال بررسی برای اجرا است.

وی گفت: پروژه ها در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ باید تعریف و ئاجرا شود که این موفقیتی برای نهبندان است.

فرماندار نهبندان گفت: بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای طرح توسعه نهبندان پیش بینی شده است.

ایروانی گفت: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰ میلیارد تومان برای حوزه سالن های سینمای شهرستان و ۱۰ میلیارد تومان برای کتابخانه  غرب نهبندان اختصاص می یابد.

وی با اشاره به کاشت درختان اکالیپتوس در نهبندان، گفت: این مهم با نگاه آینده نگری اتفاق نیفتاده است، کاشت درختان زیتون در شهرستان خوسف به عنوان یک محصول استراتژیک به اقتصاد خرد کشاورزی کمک خواهد کرد که در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

فرماندار نهبندان گفت: مرکز تحقیقات زیتون را در شهرستان نهنبدان کلید زده ایم و به زودی شاهد این مرکز تحقیقاتی خواهیم بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*