گفته می شود

گفته می شود به دنبال دستور وزیر آموزش و پرورش، معاون صندوق ذخیره فرهنگیان که اخیراً فیش حقوقی او با ۴۱۲ میلیون تومان اضافه کار منتشر شده بود، برکنار شد. با دستور کتبی رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش و رئیس هیئت امناء صندوق ذخیره فرهنگیان، حمید باقرنژاد؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل اضافه کاری غیرمتعارف از سمت خود برکنار شد.

 

 

گفته می شود رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه ایران جزء ۵ کشور با بیشترین تاثیرپذیری از گرد و غبار است اظهار کرد: سالانه ۷ میلیون نفر بر اثر آلودگی جوی طبیعی و مصنوعی جان خود را در جهان از دست می‌دهند.

 

 

 

 

گفته می شود در هفته‌های اخیر، سیاست گذار ارزی برانخستین بار اقدام مهمی نمود و بسیاری را نگران کرد که ممکن است بازار ارز در هفته‌های پایانی تابستان با موجی از تقاضا برای دلار مواجه شود؛ اما در نهایت، تقاضای بیش از یک میلیون ایرانی، با ارز دینار پاسخ داده شد و خبری از جهش دلار نبود.

 

 

 

گفته می شود تا امروز شرکت‌های دولتی در فضایی تاریک و به دور از نظارت فعالیت می‌کردند. حالا نه تنها نهاد‌های خاصی مانند وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه که در مجامع شرکت‌های دولتی حضور دارند بلکه تمامی مردم ایران می‌دانند که شرکت‌های دولتی کدام‌ها هستند. به علاوه، کل اطلاعات ریز مالی این شرکت‌ها در صورت‌های مالی شان منتشر و ایراداتش مشخص می‌شود. این گزارش حسابرسی در اختیار همه مردم قرار می‌گیرد. تا سه الی چهار سال پیش حتی نمایندگان مجلس هم به صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی دسترسی نداشتند. الان آحاد مردم به این اطلاعات دسترسی دارند. این گام اول برای شفافیت بخشی به شرکت‌های دولتی است. در آغاز دولت سیزدهم، رئیس جمهور سندی را در زمینه مبارزه با فساد ابلاغ کردند که رأس آن سند شفافیت بود. گام اول در قالب انتشار صورت‌های مالی برداشته شد و در گام‌های بعدی باید به سمت تحلیل این اطلاعات برویم و نسبت به شاخص‌ها و داده‌های مختلف شناخت پیدا کنیم. در ادامه می‌توانیم تکالیفی را مقرر کنیم و به استفاده از ابزار‌هایی بپردازیم.

 

 

 

گفته می شود در شرایطی که دولت آمریکا تمامی تلاش خود را برای توافق سازش بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی به کار گرفته و مقامات واشنگتن مدام به ریاض سفر می‌کنند، وبسایت صهیونیستی «آی ۲۴» نیوز و همچنین روزنامه نیوپرس، مدعی حضور یک تیم تجاری اسرائیلی در شهر «الدمام» در شرق عربستان سعودی شد.

 

 

گفته می شود فاروک فاتح اوزر که صرافی رمزارز تودکس را اداره می‌کرد، برای جرایمی شامل کلاهبرداری از سوی دادگاهی در ترکیه، به ۱۱ هزار و ۱۹۶ سال حبس محکوم شد. دادگاهی در استانبول، حکم اوزر را اعلام کرد و دو نفر از بستگانش را به دلیل ارتکاب کلاهبرداری، هدایت یک سازمان جنایی و پولشویی، به محکومیت حبس مشابه محکوم کرد.

 

 

گفته می شود منابع عبری از هک شدن تلفن همراه ۱۵ عضو کنست رژیم صهیونیستی که همه آنها از اعضای جریان‌ مخالف نتانیاهو هستند، خبر می دهند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*