گفته می شود

گفته می شود  وزیر اقتصاد ترکیه با اشاره به رونق گردشگری در این کشور در حساب توئیتر خود نوشته انتظار می‌رود کسری بودجه جاری ترکیه به‌دلیل افزایش شدید درآمدهای گردشگری از ۵۶ میلیارد دلاری در ماه ژوئن به حدود ۴۰ میلیارد دلار در ماه دسامبر کاهش یابد. به گزارش حریت دیلی، گردشگری یکی از منابع مهم ارزآوری برای اقتصاد کشور ترکیه است و داده‌های وزارت گردشگری این کشور در هفته گذشته نشان داد که در ماه جولای، ورود گردشگران خارجی نسبت به سال قبل ۷.۳ درصد افزایش یافته است.

 

 

 

گفته می شود عبدالرضا سیف رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران به شایعه تعلیق برخی دیگر از اساتید دانشکده ادبیات در فضای مجازی اشاره کرد و با انتقاد از دروغ‌پراکنی در برخی کانال‌های رسانه‌ای گفته شایعه تعلیق وحید عیدگاه استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی، لیلی ورهرام استاد گروه فرهنگ و ‌زبان‌های باستانی، جواد بشری استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی، قاسم عزیزی استادیار گروه زبان و ادبیات عرب، میلاد عظیمی استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی کذب محض است و همکاران ما در سال تحصیلی جدید با دانشجویان مثل گذشته کلاس خواهند داشت.رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که دلیل تعلیق دکتر داریوش رحمانیان (استاد تاریخ دانشگاه) چیست، تصریح کرد: من از شنیدن این خبر بسیار متعجب هستم چراکه با آغاز سال تحصیلی جدید ایشان ۸ واحد به صورت رسمی کلاس دارند و شایعه تعلیق کذب محض است. وی یادآور شد: دکتر حسین مصباحیان استادیار گروه فلسفه نیز فاقد قرارداد بوده‌اند که موضوع پرونده ایشان مثل سایر اعضای محترم هیات علمی دانشگاه باید روال قانونی داشته باشد.

 

 

 

 

گفته می شود این روزها، نگاه متقاضیان خودرو، به پاستور دوخته شده است، چون بنا بر قانون باید تکلیف آیین نامه پیشنهادی وزارت صمت برای واردات خودرو‌های کارکرده توسط هیات وزیران روشن می‌شد، اما همچنان خبری نیست. در این میان، آخرین وضعیت واردات خودرو‌های صفرکیلومتر هم نکات قابل تاملی دارد.

 

 

 

گفته می شود دادگاه عربستان سعودی یک شهروند را به اعدام محکوم کرده است. او در توییتر انتقاداتی علیه فساد اداری مالی و نقض حقوق بشر در این کشور منتشر کرده بود اما حساب کاربری اش ناشناس و تعداد دنبال کنندگان (فالورها) کمتر از ۱۰ نفربودند. این موضوع را برادرش و یک منبع  آگاه از این پرونده به خبرگزاری فرانسه اطلاع داده اند. برادر این شهروند سعودی می گوید که او یک گوشی و سیم کارت جدید تهیه می کند و صفحه ناشناس باز می کند. وی ۵ توییت انتقادی منتشر می کند و تنها ۹ فاور داشته است اما بلافاصله نیروهای امنیتی وی را در خانه اش دستگیر می کنند.

 

 

گفته می شود وزیر تندرو کابینه اسرائیل گفته امریکایی ها بعد از کارهایی که در افغانستان و عراق انجام دادند نباید با ما درباره حقوق بشر صحبت کنند.

 

 

 

گفته می شود ۶۳ درصد کاربران ایرانی با تحصیلات ابتدایی از VPN استفاده می‌کنند یعنی از هر سه کاربر، دو نفر که نشان می‌دهد این ابزار دیگر مخصوص قشر تحصیل‌کرده نیست. گردش مالی VPN در سال گذشته تا ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

 

 

 

گفته می شود وزارت کشوراعلام کرده افرادی که در عین رکود علمی، با بی اخلاقی سیاسی و نمایش های رسانه ای کوشیده اند تا فرصت تولید علم و به تبع آن احساس افتخار ملی و سپهر فرهنگی سیاسی دانشگاه ها را آلوده به نگرش جناحی و بعضا ضدملی کنند.

 

گفته می شود یک نشریه آلمانی جزئیاتی از یک گفتگوی تلفنی اولاف شولتس در اوایل آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین با ولادیمیر پوتین منتشر کرد که بر اساس آن، رئیس جمهور روسیه با مذاکراتی با شرکت همتایان فرانسوی و آلمانی بر سر اوکراین بدون حضور ولودیمیر زلنسکی موافقت کرده بود.

 

 

 

 

گفته می شود هماهنگ کننده امور بین المللی در دولت اقلیم کردستان، از افزایش موارد فروش اعضای بدن بین آوارگان و پناهندگان در منطقه اقلیم خبر داد و نهادهای مربوطه را به لزوم سازماندهی در این مسئله فرا خواند.

 

 

 

گفته می شود در پی انتشار ترانه‌ «روسریتو… » از سوی مهدی یراحی و تشکیل پرونده قضایی، این خواننده با دستور دادستان تهران بازداشت شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*