گفته می شود

گفته می شود هنگامی که سخن از اصلاح معافیت‌های مالیاتی به میان می‌آید، ذهن‌ها عمدتاً به سوی مالیات موسسات یا بخش‌هایی که فرهنگی یا متعلق به اوقاف هستند و … می‌رود. با این حال، به نظر می‌رسد بخش‌های بزرگی از اقتصاد هم هستند که در عین برخورداری از درآمد‌های بسیار بالا از معافیت‌های کلان استفاده می‌کنند. رئیس سازمان مالیاتی، این رقم را در سال ۱۴۰۱، ۱۱۵ هزار میلیارد تومان بیان کرده که به همراه آمار‌های شگفت انگیز دیگر از امتیازات و رانت‌های اقتصادی این شرکت ها، این سوال مطرح می‌شود که چرا طی سال‌های گذشته، به این مسئله بی توجهی شده است؟اظهارات رئیس سازمان مالیاتی نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ کشور سال گذشته ۱۱۵ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی داشته اند؛ با این حال، بررسی‌های دیگر حاکی از این است که رانت‌های تعلق گرفته به این شرکت‌ها چیزی فراتر از معافیت‌های مالیاتی نیز است.

 

 

 

گفته می شود رییس سازمان هواپیمایی گفته نیاز حال حاضر کشور ۵۵۰ فروند هواپیما است اما فقط ۱۸۰ فروند هواپیما سر خط داریم و به همین دلیل با وجود افزایش مسیرهای پروازی، مسافران اعتراض دارند که بلیت هواپیما سخت پیدا می‌شود.

 

 

 

 

 

گفته می شود معمولا در فاصله چند ماه مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی، تیم‌های انتخاباتی در تهران و مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، رفته رفته آرایش انتخاباتی به خود می‌گیرند و با توجه به گزینه‌هایی که برای حضور در کارزار انتخابات معرفی می‌کنند، امیدوارند تا بتوانند صندلی‌های بهارستان را به خود تخصیص دهد. هرچند خبر برگزاری انتخابات چند ماه آینده و پیش ثبت نام ها نتوانسته در میان عموم مردم تحرکات سیاسی و انتخاباتی ایجاد نماید اما بخشی از فعالان سیاسی، همواره امیدوار به آینده در حال برنامه‌ریزی هستند.

 

 

 

 

گفته می شودولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم در سخنرانی‌اش در اجلاس گروه بریکس از واژه خلیج فارس استفاده کرد.

 

 

 

گفته می شود رئیس‌جمهور روسیه گفته داده‌های مقدماتی حاکی از آن است هواپیمایی که در منطقه «تور» روسیه سقوط کرد حامل کارکنان گروه واگنر بوده است. او درگذشت یوگنی پریگوژین و دیگر سرنشین‌های آن هواپیما را به خانواده‌های جان‌باختگان تسلیت گفت و تصریح کرد که از دهه ۱۹۹۰ پریگوژین را می‌شناخته است. پوتین گفت: «او تاجری موفق بود اما اشتباهاتی هم مرتکب شد.» پوتین اضافه کرد: «پریگوژین دیروز از آفریقا برگشت و قبل از آنکه هواپیمایش سقوط کند دیدارهای مهمی با مقام‌ها در روسیه برگزار کرد.» پریگوژین ۶۲ ساله فرمانده شرکت نظامی خصوصی واگنر بود که تا چندی قبل تحت حمایت کرملین قرار داشت. به پریگوژین لقب «سر آشپز پوتین» داده شده بود زیرا مشهور بود که پوتین در رستوران‌های او غذا می‌خورد و با بعضی از غذاخوری‌های او قراردادهای دولتی امضا کرده بود.رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که درباره سقوط هواپیمای حامل اعضای گروه واگنر تحقیقات انجام خواهد شد. او با وجود این گفت که این تحقیقات، طول خواهد کشید.

 

 

گفته می شود بانک مرکزی در بخش‌نامه‌ای جدید واردکنندگانی که کالای اساسی را با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان وارد می‌کنند، اما تخلف قیمت‌گذاری دارند را نقره داغ کرد.

 

 

 

گفته می شود سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در قرعه‌کشی فصل جدید به سه تیم پرستاره سعودی برخورد کردند تا فصل جذابی در انتظار هواداران ایرانی باشد. رونالدو مقابل پرسپولیس، نیمار روبه روی نساجی و بنزما رودرروی الاتحاد عربستان قرار می‌گیرند.

 

 

 

 

 

گفته می شود فدراسیون جهانی فوتبال علیه رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاطر اقدام غیر اخلاقی اش نسبت به فوتبالیست زن این کشور موضع گیری کرد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*