گفته می شود

گفته می شود یک نماینده پارلمان ترکیه برای نشان دادن بسته نبودن مرز، غیرقانونی وارد خاک ایران شد که این موضوع در رسانه‌های ترکیه بازتاب زیادی داشته است. سلجوق تورک اوغلو، نماینده بورسا در مجلس برای نشان دادن بسته نبودن مرز، غیرقانونی وارد خاک ایران شده که این موضوع در رسانه های ترکیه بازتاب زیادی داشته است. وی گفته است در این منطقه نه مرزبانی از ترکیه بود و نه سربازی در ایران بود که به من بگوید: ایست وارد نشو. تورک اوغلو که از حزب مخالف دولت است، این اقدام را در پاسخ به اظهارات مقامات دفاعی و نظامی ترکیه خوانده که می گویند مرزهای ترکیه بسیار امن است.

گفته می شود رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از اتمام بررسی لایحه عفاف و حجاب در این کمیسیون مطابق اصل ۸۵ قانون اساسی خبر داد.حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در پاسخ به سؤالی درباره روند بررسی لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد: رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به پایان رسیده و منتظر قرار گرفتن این لایحه در دستور کار صحن هستیم. وی با تأکید بر اینکه همه مواد را تصویب کردیم افزود: در حین بررسی این مصوبه هیچ مشکلی نداشتیم.

گفته می شود یک نماینده مجلس با بیان این‌که مردم آنقدر عقل‌شان می‌رسد که ازدواج کنند و بچه بیاورند، نیازی به توصیه دولتی‌ها و بخشنامه ندارند، گفت: بچه‌ی بخشنامه‌ای به نظر من برای کشور جمعیت نمی‌شود. وی درباره اینکه برخی از مسئولان موضوع فرزندآوری و ازدواج جوانان به عنوان یک ضرورت در جامعه مطرح می‌کنند؛ اما اغلب نسبت به رفع موانع موجود در این راه اقدام جدی صورت نمی‌گیرد، گفت: از بحران‌های محیط‌ زیستی و کمبود آب گرفته تا اشتغال، تورم شدید، نابسامانی‌های اجتماعی، روابط خارجی و وضعیتی که ما در روابط بین‌الملل داریم، وضعیت بازنشستگان و نیروهای شرکتی‌ همه این‌ها ابرچالش‌ها و ابر‌بحران‌هایی است که ما داریم و کمر کشور و ملت را خم می‌کند. این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معتقدم بزرگ‌ترین درد و چالش این است که مجلس و دولت اولویت‌ها را درست تشخیص نمی‌دهند

گفته می شود احمد زیدآبادی در کانال تلگرام خود نوشته قوۀ قضائیه لایحۀ حجاب را در ۹ ماده ارائه کرد. قوۀ مجریه، با افزودن ۶ ماده به لایحۀ قوۀ قضائیه، آن را به صورت لایحه‌ای ۱۵ ماده‌ای درآورد و تقدیم مجلس کرد.مجلس لایحه را به حدود ۷۰ ماده رسانده است. در واقع، قوۀ قضائیه و مجریه می‌توانند مدعی شوند که لایحۀ آنها به طرح تبدیل شده و مسئولیتی در تدوین و تصویب آن ندارند. بنابراین، آنچه تصویب می‌شود دست‌پخت مجلس است و مسئولیت مصوبات مجلس هم با توجه به گرایش‌های موجود در آن، با شخص رئیس قوۀ مقننه است، مگر آنکه وی به صراحت مخالفت خود را با طرح مربوطه اعلام کند.از این رو، تمام پیامدهای سیاسی و اجتماعی تصویب و اجرای طرح حجاب، متوجه آقای قالیباف است که باید نسبت به آن در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشد.

گفته می شود مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور امروز به مناسبت هفته بسیج اصناف و بازاریان در نشست خبری سازمان بسیج اصناف در مورد نقش اصناف و معرفی کالا‌های حجاب گفته ما به زودی شهر حجاب را در اصفهان و تهران دائمی راه‌اندازی می‌کنیم تا الگو‌های مناسب حجاب برای کودکان تا بزرگسالان در آن ارائه شود. این طرح طراحی و کامل شده و در حال گرفتن جای مناسب در تهران هستیم که ظرف یکی دو ماه آینده مشخص می‌شود و احتمالا در هفته بسیج راه‌اندازی خواهد شد.

گفته می شود علی لاریجانی معتقد است متمرکز اداره کردن کشور غلط است و باعث می‌شود نخبگان استانی احساس مشارکت نکنند. لاریجانی با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی فعلی می‌توان تغییراتی را در دولت برای تمرکززدایی انجام داد، اظهار داشت: طبق قانون اساسی فعلی وزرا در مقابل رئیس جمهور و مجلس مسئولند بنابراین شما به وزیر بگو اختیاراتت را بده به استاندار می‌گوید نمی‌توانم. چرا؟ جواب می‌دهد برای اینکه باید پاسخگوی مجلس باشم. پس مدیر کل من باید آنجا نظر بدهد. خب مدیر کل هم حرف استاندار را گوش نمی‌دهد می‌گوید من باید پاسخگوی وزیرم باشم؛ لذا استانداران آنقدری که باید تسلط داشته باشند با شیخوخیت مسائل را حل می‌کنند. حرفشان نفوذ ندارد.

گفته می شود رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ارجاع پرونده شکایت تعدادی از نمایندگان و افراد غیر نماینده از جلیل رحیمی جهان آبادی به دادگاه خبر داد. موسی غضنفرآبادی با بیان اینکه «در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس پرونده‌های متعددی وجود دارد» اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس و همچنین افراد غیر نماینده شکایتی از آقای جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تایباد و تربیت جام به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح کردند که هیات اظهارات این نماینده را خارج از چارچوب نمایندگی تشخیص داد. وی افزود: با تصمیم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت از این نماینده در دادگاه رسیدگی می‌شود.رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس همچنین در پاسخ یه این پرسش که آیا هیئت نظارت درخواستی درباره اعمال محدودیت در فعالیت‌های این نماینده در فضای مجازی مطرح کرده است؟ تاکید کرد: چنین درخواستی از سوی هیات نظارت مطرح نشده است.پس از اعلام حکم تبعید یکی از فعالان رسانه‌ای به تربت جام طی هفته‌های گذشته رحیمی جهان آبادی نماینده‌ این شهر به این خبر واکنش منفی نشان داد و به افرادی که آنها را «ارزشی» می‌نامید اعتراض کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*