گفته می شود

گفته می شود پس از بازدید هیات فنی جمهوری اسلامی ایران از بالادست رودخانه هیرمند و سد کجکی که برای نخستین بار از معاهده ۱۳۵۱ تاکنون صورت گرفت، روایت متناقضی از این بازدید در رسانه‌ها منتشر شده که همچنان بر ابهام و ناامیدی‌ها پیرامون دریافت حقابه هیرمند دامن می‌زند.

 

 

 

گفته می شود نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی به دنبال نسخ، فسخ یا مسخ اندیشه امام (ره) هستند، گفته هر برخورد گزینشی با اندیشه‌های امام (ره) می‌تواند منجر به افراط و تفریط شود.

 

 

 

گفته می شود هدایت‌الله آقایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته «همیشه این اختلاف نظر وجود داشته است؛ به ویژه در دو انتخابات آخر یعنی مجلس ۹۸ و ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰. دیدگاه اول مبتنی بر این است که همچنان امید به اصلاح وجود دارد و اصلاح‌طلبان باید در انتخابات شرکت تا با حضور در قدرت بتوانند مشکلات را رفع کنند. آن‌ها می‌گویند این مسیر در نهایت به نفع مردم است، زیرا بدون درگیری و خشونت می‌شود مشکلات را از سر برداشت؛ در واقع این نگاه مبتنی بر اصلاح از بالاست؛ یعنی باید قدرت وجود داشته باشد تا اصلاح صورت بگیرد». او ادامه داد: «دیدگاه دوم می‌گوید که سیستم نشان داده است که اصلاحی را برنمی‌تابد و اگر مجلس به صورت کامل هم در دست اصلاح‌طلبان باشد مانند آنچه در مجلس ششم دیدیم باز هم کاری از پیش نمی‌رود. من فکر می‌کنم جامعه در مقطع کنونی بیشتر به نگاه دوم گرایش دارد و این واقعیتی است که دیگر اصلاح‌طلبان طبقه متوسط و آراء خاکستری را پشت خود ندارند و دیدگاه اول در اقلیت است».

 

 

 

 

 

گفته می شود محمدباقر نوبخت، محسن هاشمی و علی مطهری برای انتخابات ۱۴۰۲ پیش ثبت نام کردند. کمال الدین پیرموذن، نماینده‌ی مجلس نهم با اعلام این خبر ابراز امیدواری کرده است که چهره‌های دیگری نیز از جریان میانه‌رو در انتخابات پیش ثبت نام کنند. محسن هاشمی سابقه‌ی ریاست شورای شهر تهران را در سوابق خود دارد. او که فرزند ارشد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است ریاست شورای مرکزی حزب کارگزاران را بر عهده دارد. علی مطهری نائب رئیس مجلس دهم نیز در گفتگو با تسنیم، پیش‌ثبت‌نام در انتخابات مجلس را تأیید کرد. مطهری از چهره‌های میانه‌رو است که سابقه‌ی نایب‌رئیسی مجلس شورای اسلامی را در فعالیت‌های خود داشته است. انصاف نیوز همچنین نوشت: محمدباقر نوبخت، مقام دولت روحانی که دبیرکل اعتدال و توسعه، حزبی که حسن روحانی نیز در آن عضو است و به جریان اعتدال معروف شده است، برای انتخابات مجلس پیش رو ثبت نام کرده است. گفتنی است، امروز ۲۲ مردادماه آخرین فرصت پیش ثبت‌نام در انتخابات مجلس است.

 

 

 

 

گفته می شود وزیر پیشین ارتباطات در واکنش به یادداشت مدیرمسئول کیهان نوشته مالکیت بخش قابل توجه سهام برخی از سکو‌هایی که ایشان نامبرده‌اند، با نهاد‌های انقلابی است! شریعتمداری مدیرمسئول کیهان در یادداشتی نوشته بود: در کشور ما نزدیک به ۴۰۰ سکوی مجازی در بخش‌ها و شاخه‌های متفاوت به فعالیت مشغولند. پلتفرم‌هایی نظیر اسنپ، تبسی، دیجی‌کالا، طاقچه، دیوار، فیلیمو، روبیکا، آپارات و… از جمله این سکو‌های مجازی فعال با درآمد‌های کلان و فوق نجومی هستنداگر وجود پلتفرم‌های خدمت‌رسان ضروری است، که هست، چرا از سکو‌های قانون‌گریز سلب صلاحیت نمی‌شود و مدیریت آن‌ها به افراد صاحب صلاحیت و تحت نظارت مستقیم مراکز ذی‌ربط واگذار نمی‌شود؟!

 

 

گفته می شود نماینده سابق مجلس گفته قطعاً آقای لاریجانی در انتخابات اسفند ماه نقش آفرینی خواهد کرد. به هرحال مجموعه‌ای از نمایندگان ادوار با ایشان در ارتباط هستند که این افراد تأثیر کمی در عرصه سیاست ندارند.

 

 

 

 

گفته می شود رییس کل گمرک درباره ترخیص قطره‌چکانی خودرو از گمرک گفته ترخیص خودرو هم مشمول این عوامل ذکر شده موثر در ایستایی کالا در گمرکات می‌شوند، از ابتدای سال ١۶٢١ دستگاه خودرو اظهار شده که ۶٩٣ دستگاه از آن ترخیص شده‌است. باید توجه داشت که ماندگاری کالا در گمرک نه تنها نفعی برای این سازمان ندارند بلکه به درآمد آن هم آسیب می‌زند به طوریکه که در بودجه امسال گمرک ۴٠ هزار میلیارد تومان درآمد از محل حقوق ورودی خودرو پیش بینی شده است که از این تعداد خودرو ترخیص نشود، درآمدها محقق نخواهد شد.

 

 

 

گفته می شود سوال از احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره عدم رعایت صرفه و منافع مردم و بیت‌المال در واگذاری بخشی از سهام دولت از هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*