گفته می شود

گفته می شود عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفته نمایندگان استیضاح‌کننده از توضیحات وزیر کشور قانع نشدند و بنابراین استیضاح وی در جریان است.

 

 

گفته می شود نماینده مردم شازند در مجلس با بیان اینکه برخی به پشتوانه وزیر دادگستری دست به قتل، رشوه و تبانی زده اند، گفته من مخالف صنعت نیستم، بلکه شازند تحمل آلایندگی بیشتر را ندارد. وی گفته آقای رئیس جمهور سال گذشته به استان ما سفر کردند و من از آقای رئیسی خواهش کردم و گفتم ۳۰ درصد شهرستان شازند مبتلا به سرطان هستند، چراکه شازند آلوده‌ترین شهر ایران به لحاظ زیست محیطی است و علت غالب مرگ و میر در شازند سرطان است.

 

 

 

گفته می شود جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتل‌داران ایران، درباره وضعیت کیفی و کمی هتل‌ها گفته از لحاظ کیفی هتل‌های ایران در چند سال گذشته نسبت به بازسازی و تجهیزات و نوسازی جهش خوبی داشته‌اند. در مجموع اکثر هتل‌ها از وضعیت فنی خوبی برخورداند. از نظر کمی، توزیع‌ هتل‌ها نادرست است، در برخی نقاط هتل‌ها زیاد و در برخی کم هستند.

هتل‌ها یکی از نخستین نشانه‌های بررسی وضعیت کشور از نظر اقتصادی و اعتباری هستند. هنگامیکه هتل‌ها تماما رزرو شده و مهمان‌های خارجی در آن حضور دارند، مشخصا نشان از وضعیت بهبود یافته  کشور است، اما در شرایط فعلی که هتل‌ها چهره مهمان‌های خارجی را فراموش کرده‌اند، نشان از وضعیت بغرنج اقتصادی است.

گفته می شود دیدار رییس جمهوری با خبرنگاران باید با همه نشست‌ها متفاوت باشد، چون در اینجا نه با محصول که با افراد طرف است. صدا و سیما هم، چون نهادی کاملا رسمی است بازتاب دهندۀ واقعیت خبرنگاری و روزنامه‌نگاری به مثابه یک حرفه پر خطر با درآمد کم نیست. کارمند صدا و سیما اگر هم خبرنگار باشد حقوق بگیر سازمان است و در استخدام رسمی. داستان خبرنگاران بیرون و روزنامه نگاران، اما از همه نظر متفاوت است.

گفته می شود سال گذشته، سازمان اداری و استخدامی کشور با تدوین بخشنامه از نوع محرمانه، به آموزش و پرورش مجوز داد که ۶۳۸۲ نیرو‌ی مراکز خاص را جذب کند. بخشنامه‌ای که با شکایت یک شهروند در دیوان عدالت اداری، رسیدگی به آن در دستور کار این مرجع عالی قضایی قرار گرفت و در نهایت به صدور رای قابل توجهی منجر شد؛ ابطال بخشنامه کذایی.

 

 

 

گفته می شود محمود دولت‌آبادی گفته به نظر من وزارت ارشاد عنوان نادرستی است، مکانی که وظیفه ارشاد جامعه را در دوره جدید به عهده گرفته دانشگاه‌های کشور هستند، این است که اصطلاح ارشاد سرجمع به نیت تحقیر استادان همین دانشگاه‌هاست که آثارشان فی‌المثل باید از همین وزارتخانه مجوز نشر بگیرد! جای بسیار غبن و تأسف است که می‌شنویم اساتید و متخصصان کشور ما دم به ساعت می‌گذارند از کشور می‌روند و نظام محافظه‌کار ککش هم نمی‌گزد، دانشجویان نخبه و نابغه که دیگر جای خود، چون جهان علم و فناوری پیشاپیش برای ایشان فرش قرمز گسترده دارد!

 

 

 

 

گفته می شود دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت با بیان اینکه مالیات مستقیم پالایشگاه‌های نفتی در سال گذشته به ۴۸ هزار میلیارد تومان رسید که رقم بسیار بالایی است، اظهار داشت: از سوی دیگر، پالایشگاه‌های کشور ۱۵۷ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند که بیشتر این مطالبات، مربوط به سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است. وی با اعلام اینکه تولید روزانه بنزین کشور بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون لیتر متغیر است، گفت: برآورد می‌شود که میزان ناترازی بنزین، روزانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون لیتر است که رقم بالایی است و مسئولان باید برای کنترل مصرف فکری کنند، از جمله روند مصرف خودروهای تولیدی که بسیار پرمصرف هستند، اصلاح شود.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*