گفته می شود

 

 

 

 

گفته می شود شبکه مستند تلویزیون در برنامه‌ای، عملکرد اقتصادی دوره احمدی‌نژاد را مورد انتقاد شدید قرار داد. در این برنامه گفته شد که احمدی‌نژاد با باز کردن راه واردات به کشور، جلوی رونق تولید را گرفت و بیکاری را افزایش داد. این برنامه تلویزیونی در پایان پرسید که «نباید این اقدامات، در قانون جرم‌انگاری می‌شد؟

 

 

 

گفته می شود حسین انتظامی در توییتی با هشتگ #خالص_سازی نوشته است دریغ و حسرت: کشور همسایه ما انتخاباتی با ٨٩٪ مشارکت برگزار می‌کند ولی مشارکت دو انتخابات اخیر ما (مجلس و ریاست‌جمهوری) ۴٣ و ۴٨ درصد (تازه با ١٣٪ رأی باطله!) بوده و قاعدتا انتخابات پیش ‌رو هم اگر چاره نشود بدتر خواهد بود.

 

 

 

گفته می شود سیدعباس صالحی نماینده ولی فقیه و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در توییتی نوشته رییس ستاد انتخابات اعلام کرد که پیش‌ ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ تا ۲۲ مرداد انجام می‌شود. این اتفاق تازه مبتنی بر قانون انتخابات جدید نه رمزگشایی شده و نه اطلاع‌رسانی مناسب!! مشارکت حداکثری ضمانت‌بخش امنیت و توسعه ملی است. با تصمیم و یا اجرای غلط آن را ازدست ندهی

 

 

 

گفته می شود میثم مهدی‌پور معاون حسن کاظمی قمی در توییتی نوشته کمیته امداد با بیش از چهار دهه تجربه ‎خدمترسانی در افغانستان قریب به دو ماه است که از فعالیت محروم شده است. امید است طالبان علت این اقدام را شفاف بیان نمایند.در چند روز اخیر برخی رسانه‌ها از متوقف شدن فعالیت دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرهای کابل، مزار شریف و هرات توسط طالبان خبر دادند.یک منبع محلی با تایید این خبر اعلام کرد که فعالیت نمایندگی کمیته امداد در کابل قریب به یک ماه پیش و نمایندگی‌های مزار شریف و هرات روز نهم مردادماه به دستور طالبان متوقف شده است.

 

 

گفته می شود رضا کیانیان هنرمند و بازیگر در گفتگویی اظهار کرده حمله به سلبریتی ها از زمان احمدی‌نژاد و در زمان فرار کردن یا فراری دادن آقای خاوری آغاز شد. حمله به سلبریتی های فرهنگی و ورزشی آن موقع از طرف استراتژیست های آغاز شد تا موضوع فساد ۳هزار میلیاردی در افکار عمومی منحرف شود.

 

 

 

گفته می شود حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در کافه خبر در ارزیابی روابط ایران با کشورهای عربی گفته کشورها در مناسبات بین المللی، نقاط ضعف خود  را به نقاط قوت طرف مقابل متصل می کنند تا در این مسیر بتوانند نقاط ضعف را پوشانده و یا از بین ببرند. اهداف کشورهای عربی از جمله عربستان در تنش زدایی با ایران مسائل امنیتی و ژئوپلتیکی مانند یمن بود. در این بین نقطه ضعف ایران نیز مسائل اقتصادی بود که تلاش داشت به نقاط قوت کشورهای عربی وصل کند اما اتفاقی که افتاده این است که عربستان در حال پیشبرد سیاست های امنیتی خود است و در حوزه اقتصادی حاضر به همکاری با ایران نشدند.

 

 

 

گفته می شود حمیدرضا آصفی کارشناس مسائل بین‌الملل و سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به پول‌های بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی گفته این پول‌ها حق و دارایی ایران محسوب می‌شود و در قبال تجارت با کشورهای دیگر به‌دست‌آمده است. از نظر عرف، حقوق و تجارت بین‌الملل و همچنین بر اساس اصل اعتماد متقابل و رفتار اخلاق‌مدارانه در روابط بین‌الملل پول‌های بلوکه شده باید آزاد شوند. وی درباره انتشار اخباری در خصوص وصول پول‌های بلوکه شده از کره جنوبی به‌صورت مداوم در چند ماه گذشته اظهار کرد: علی‌رغم اینکه دائماً اخباری در این زمینه شنیده می‌شود، اما باز هم خبری از پول‌ها نمی‌شود.

 

 

گفته می شود جدیدترین آمار منتشر شده از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام در گزارش «بولتن آماری سالانه» نشان می‌دهد، ایران هشتمین صادرکننده نفت اوپک در سال ۲۰۲۲ شناخته شده است. ایران در این سال ۹۰۱هزار بشکه در روز نفت صادر کرده است؛ صادرات ایران در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال پیش از آن ۱۳۸ هزار بشکه در روز یعنی ۱۸.۱ درصد افزایش یافته است. ایران در سال ۲۰۲۱ روزانه ۷۶۳ هزار بشکه نفت صادر کرده بود. عربستان با صادرات ۷.۳۶۴ میلیون بشکه در روز بزرگترین صادرکننده نفت اوپک در سال ۲۰۲۲ و عراق با ۳.۷۱۲ میلیون بشکه در روز و امارات با ۲.۷۱۷ میلیون بشکه در روز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

 

 

 

گفته می شود به تازگی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه، سخت و تلخ است، اعلام کرده است: باید این تصمیمات را بگیریم و پای آن بایستیم و بفهمیم که این تصمیمات قابل اجراست. در همین راستا داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در واکنش به این موضع گیری نوشته یکی از تصمیمات سخت پیش روی تیم اقتصادی دولت، تقویت ثبات و پیش بینی پذیری در اقتصاد و پرهیز از هرگونه شوک درمانی است. رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با رد شایعات افزایش قیمت بنزین تاکید کرده است، سیاست های غیر قیمتی انرژی می تواند بدون ایجاد تکانه های جدید به بهینه سازی مصرف انرژی کمک کند. این اظهار نظر رئیس سازمان برنامه و بودجه به این معناست که دولت برخلاف شایعات فضای مجازی به دنبال افزایش قیمت بنزین نیست و راهکارهای غیر قیمتی را در راستای تقویت ثبات اقتصادی دنبال میکند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*