گفته می شود

 

وزنه بردار شاخص دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران به علت مثبت شدن تست دوپیگ به مدت سه سال از حضور در میادین محروم شد و به این ترتیب ورزش ایران باید در دو میدان بزرگ پیش رو ، بدون یکی از شانس های مدال خود ظاهر خواهد شد.علی هاشمی که سابقه حضور در دو دوره المپیک ریو و توکیو را دارد و دو بار مدال طلای جهان را در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بر گردن آویخته، به نظر می رسد با این محرومیت به پایان کار خود در وزنه برداری رسیده و کاروان ایران در دو میدان مهم پیش‌رو او را ازدست داد

 

 

 

گفته می شود  نماینده مردم بستان آباد در مجلس یازدهم گفته یکی از مواردی که طی سال های اخیر وقت زیادی را از وزارت جهاد کشاورزی گرفت، موضوع کاشت یک میلیارد نهال بود که کارها را به حاشیه برد. حذف ارز ترجیحی و یارانه قابل توجه از بخش کشاورزی، شرایط امروز را رقم زده و بخشی از دامداران کوچک و متوسط حذف شده اند که نوعی آسیب به چرخه تولید پروتئین است. عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ادامه داد: کشوری که تولیدکننده بود، امروز افتخار می کند که می تواند بموقع گوشت مرغ، تخم مرغ نطفه دار و گوشت قرمز مورد نیاز کشور را وارد کند! وی با اشاره به اینکه افرادی که اعلام می کردند حذف ارز ترجیحی تاثیری بر سفره مردم ندارد، باید بدانند که قیمت مرغ سه برابر افزایش یافته است، ادامه داد: کمیسیون کشاورزی مجلس درخصوص تعیین قیمت گندم جلسه به موقعی برگزار و قیمت هفده هزار تومانی را اعلام کرد، اما این موضوع عملی نشد. شاهدیم به رغم داشتن گندم، مردم به دلیل کمبود آرد در صف نان هستند.

 

 

 

گفته می شود رئیس اتاق ایران درباره سؤالی مبنی بر گم‌ شدن ۱۵۰۰ میلیارد تومان در اتاق نهم، تصریح کرد: این موضوع نیز یک دروغ افسانه‌ای است و هیچ پرونده‌ای در این رابطه وجود ندارد. اوایل سال قبل در نشریه‌ای گزارشی نوشته شد که این رقم در اتاق ایران گم شده و اطلاعات خود را هم از سیستم کدال دریافت کرده بود با یک محاسبه که دقیق و بر اساس واقعیت نبوده است. سلاح ورزی ادامه داد: در همین رابطه وصولی اتاق در نامه‌ای از اتاق تهران با نامه مکتوب ۴۰ شرکت موردنظر و رقم پرداختی آنها به اتاق ایران منتشر شد و این ارقام، همان رقمی بود که در صورت‌های مالی اتاق ایران نیز درج شده و همان نشریه نیز ادعای خود را اصلاح کرد.

 

 

 

 

گفته می شود جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفته مصرف بنزین کشور در روزهای گذشته اعدادی نظیر ۱۲۷ میلیون لیتر را ثبت کرده است و با توجه به میانگین کنونی مصرف روزانه ۱۱۴ میلیون لیتر بنزین در کشور، پیش‌بینی می‌کنیم این عدد با توجه به پیش‌رو بودن سفرهای تابستانی و ایام اربعین باز هم افزایش یابد که نیازمند مدیریت مصرف از سوی مردم است

 

 

 

گفته می شود رئیس جمهور با تأکید بر تقویت رویکردهای بازدارنده در موضوع سقط جنین، به دبیر ستاد ملی جمعیت دستور داد با تشکیل کارگروهی متشکل از مسئولین وزارت بهداشت، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و قوه قضائیه ابعاد مختلف موضوع به دقت بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام شود. «ضرورت جلوگیری از واردات داروهای غیرقانونی و برخورد با باند‌های مجرمانه و جرایم سازمان‌یافته»، «تقویت دبیرخانه ستاد ملی جمعیت با رویکرد چابک‌سازی آن» و «تدوین نقشه راه زمانبندی شده برای وظایف و اقدامات همه دستگاه در زمینه افزایش جمعیت» از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در این جلسه بود

 

 

 

گفته می شود مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفته سیاست‌های افزایش تولید و شفاف‌سازی عرضه از طریق سامانه یکپارچه، موجب شده، قیمت خودرو در بازار کاهش ۳۵ تا ۴۵ درصدی داشته باشد.

 

 

 

گفته می شود کامران سلطانی‌زاده دبیرکل کانون صرافان در واکنش به انتشار اخبار درباره صرافان گفته در حال حاضر پس از تغییر سیاست‌های بانک مرکزی، نرخ ارز رسمی و آزاد بیش از ۲۰ درصد اختلاف دارد که این اختلاف مشکلاتی ایجاد کرده است. سلطانی زاده اضافه کرد: برخی صادرکنندگان با توجه به این اختلاف سعی می‌کنند ارز را با قیمت بالاتری به فروش برسانند و این مابه‌التفاوت را از خریدار طلب می‌کنند. وی در پایان گفت: اینکه صرافی‌ها درخواست دریافت مابه‌التفاوت را دارند صحیح نیست. صرافی‌ها جز سود رسمی که توسط سامانه‌های رسمی دریافت می‌کنند، چیزی دریافت نمی‌کنند. پیشنهاد ما برای حل این مشکل کاهش اختلاف نرخ ارز دولتی و آزاد است.

 

 

 

گفته می شود بازیکنان تیم فوتبال استقلال با انتشار استوری مشترک در صفحه شخصی‌شان علیه مدیریت جدید و موقت این باشگاه موضع گرفتند. بازیکنان تیم استقلال که به دلیل پرداخت نشدن مطالبات شان از روز گذشته تمرینات را تحریم کرده‌اند، با انتشار یک استوری مشترک انتقادهایی را به مسئولان استقلال وارد کردند.

 

 

 

گفته می شود پرداخت مستمری تیرماه بازنشستگان کارگری با تاخیر یک یا دو روزه همراه بود؛ هر ماه از بیستم، مستمری‌ها براساس حروف الفبا واریز می‌شود اما در مورد تیرماه، برخی بازنشستگان تا روزهای آخر ماه نتوانستند حقوق خود را دریافت کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*