گفته می شود

گفته می شود قرار بود تا پایان سه ماهه امسال، ۲۰۰ هزار خودروی خارجی وارد کشور شود؛ اما آنچه در واقعیت محقق شده است فقط ۲۳۶ دستگاه خودروی سواری است. این  در حالی است که حدودا ۱۸ ماه از صدور فرمان آزادسازی واردات می‌گذرد و آیین‌نامه مربوطه نیز در اوایل شهریور پارسال ابلاغ شده بود.

 

 

گفته می شود  مطابق رأی دیوان عالی در خصوص حکم صادره از شعبه هم عرض با موضوع محکومیت اکبر طبری بابت هفت مورد ارتشاء به ۱۲ سال و نیم حبس و ۷۴ ضربه شلاق، ایراد و اشکالی وارد نیست و این حکم مورد تأیید قرار گرفت. همچنین دادنامه صادره در خصوص بزه پولشویی با اصلاح مقدار و عوائد مشمول جریمه، مستندا به بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری نیز ابرام شد. پرونده اکبر طبری اقسام دیگری از موارد اتهامی و محکومیت را نیز داراست که این موضوعات در مرجع قضائی در حال رسیدگی است و به محض رسیدگی در دادگاه در مورد آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد

 

 

 

گفته می شود علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط سوئد، واکنش نشان داد. در بخشی از این پیام آمده: من پیشنهاد آقای سیدحسن نصرالله را مفید و لازم می‌دانم که کشورهای اسلامی سفرای کشور سوئد را اخراج کنند، حتی با این فرض که مملکت سوئد نیز عملی متقابل انجام دهد. غرب باید متوجه شود رعایت حریم قرآن در حدی است که روی همهٔ مناسبات کشورهای اسلامی با آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

 

 

گفته می شود گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، در خردادماه امسال استان یزد با تورم ۵۸.۸ درصد، گران‌ترین استان کشور شده است.  در حالی نرخ تورم کشوری در خردادماه ۴۸.۵ درصد اعلام شده که نرخ تورم در استان یزد حدود ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری شده است. بر اساس این گزارش، نرخ تورم در ۲۳ استان بالاتر از میانگین کشوری و در ۸ استان پایین‌تر از تورم کشوری است. کمترین نرخ تورم را استان تهران با رقم ۴۳.۹ درصد دارد

 

 

گفته می شود نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته به رغم سیر صعودی قیمت‌ها در بازارهای جهانی، در حال حاضر با توجه به شرایط تقاضا، نوسان کاهشی نرخ ارز و تخلیه حباب سکه و طلا و به‌نوعی کاهش معاملات سوداگرانه طلا، سبب شد این هفته قیمت سکه و طلا سیر نزولی داشته باشد.

 

 

گفته می شود انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد ایران به دلیل عدم احراز صلاحیت سرپرست پرنفوذ این رشته ورزشی لغو شد و وزارت ورزش از ترس تعلیق، به فشار هاشم اسکندری تن داد. این چندمین مورد از لغو مجامع فدراسیون‌های ورزشی در دوره پر حاشیه حمید سجادی است.

 

 

گفته می شود روابط‌عمومی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: محموله نفت کش MT-  ARMAN 114 که چندی پیش با اعلام گارد ساحلی کشور اندونزی به دلیل آنچه حمل و نقل غیر قانونی و انتقال غیر مجاز به کشتی دیگری نامیده شده بود، متعلق به جمهوری اسلامی ایران نیست. در این اطلاعیه آمده است، اخبار منتشر شده در مورد انتساب محموله این کشتی به جمهوری اسلامی ایران فاقد هرگونه اعتبار بوده وبا هدف فضا سازی منفی علیه کشورمان صورت گرفته است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*