اخبار خراسان جنوبی

اهدای ۶ میلیارد لوازم ضروری زندگی به مددجویان کمیته امداد

اهدای ۶ میلیارد لوازم ضروری زندگی به مددجویان کمیته امداد

بیرجند- مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری برای تهیه لوازم ضروری زندگی خانواده های تحت حمایت بیش از شش میلیارد تومان هزینه شده است.

محمد عرب در گفت و گو با مهر با اشاره به اهمیت کمک به نیازمندان بیان کرد: رفع فقر و محرومیت، تقویت بنیه فرهنگی و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد است.

عرب اظهار کرد: خرید و اهدای لوازم ضروری زندگی به مددجویان با هدف تأمین، بخشی از وسایل مورد نیاز و آسایش آنها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون، هزار و ۷۳ قلم لوازم ضروری زندگی اعم از کولر آبی، بخاری گازی و یخچال بین مددجویان تحت حمایت توزیع شده است.

عرب افزود: همچنین در سال جاری برای تهیه لوازم ضروری زندگی خانواده های تحت حمایت بیش از شش میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به دیگر حمایت های انجام شده از جامعه هدف بیان کرد: از ابتدای امسال، ۱۱۵ فرزند مددجوی کمیته امداد استان در قالب معافیت، انتقالی و کاهش تعرفه خدمات سربازی دریافت کردند.

عرب با بیان اینکه همچنین ۱۶ نفر از فرزندان این خانواده ها با حمایت کمیته امداد از کاهش تعرفه صدور کارت معافیت سربازی بهره‌مند شدند، گفت: طی سال گذشته هم ۴۴۱ فرزند مددجوی کمیته امداد استان در قالب معافیت، انتقالی و کاهش تعرفه خدمات سربازی دریافت کردند.

عملیات اجرایی بزرگترین واحد فرآوری مس و طلای شرق کشور به‌زودی آغاز می‌شود

عملیات اجرایی بزرگترین واحد فرآوری مس و طلای شرق کشور به‌زودی آغاز می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی بزرگترین واحد فرآوری مس و طلای شرق کشور به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت به تشریح نتایج دیدارش با مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی پرداخت و اظهار داشت: این واحد فرآوری در خراسان جنوبی احداث می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه واحد فرآوری کنستانتره مس و طلا از پروژه‌های زیرساختی استان است تصریح کرد: این پروژه مهم و اساسی در تولید، اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و فرآوری مواد معدنی استان نقش بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واحد فرآوری و کنستانتره مس و طلا نداریم، عنوان کرد: این پروژه از مهمترین و بزرگترین کارهایی است که در حوزه فرآوری در استان انجام خواهد شد.

قناعت با بیان اینکه تفاهم‌نامه و قرارداد مربوط به اجرای این پروژه ظرف یکی دو هفته آینده منعقد می‌شود، اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی واحد فرآوری کنستانتره مس و طلای شرق کشور در هفته دولت آغاز شود.

به گفته وی این پروژه توسط شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی با افق ۲۵ ساله در بهره‌برداری از واحد طلا و مس  اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه برای بیش از هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی به همراه دارد گفت: شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی برای اجرای این پروژه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در این جلسه در زمینه توسعه مجتمع طلای شادان نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شد، گفت: به‌زودی شاهد افتتاح دو خط تولیدی جدید در واحد طلای شادان خواهیم بود.

قناعت با بیان اینکه معدن از پیشران‌های اقتصادی استان است، توجه به توسعه زیرساخت‌های معدنی و ایجاد واحدهای فرآوری کانی‌های معدنی را از برنامه‌های اولویت‌ دار استان برشمرد.

 

 

 

 

بهره برداری از یک اقامتگاه بوم گردی فردوس

یک اقامتگاه بوم گردی در فردوس به بهره برداری رسید.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس گفت: عملیات اجرایی اقامتگاه  بوم گردی فردوس در سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

شبنم زاده افزود: زیر بنای این اقامتگاه بوم گردی ۲۰۰ متر مربع و ظرفیت پذیرش آن ۲۰ نفر است.

وی گفت: در این اقامتگاه بوم گردی بصورت مستقیم برای ۲ نفر شغل ایجادشده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس افزود: برای ساخت و تجهیز این واحد حدود ۴۰ هزار میلیون ریال هزینه شده است.

شبنم زاده گفت: با افتتاح این واحد گردشگری تعداد واحد‌های بوم گردی فعال این شهرستان به ۱۸ مورد رسیده است.

در حال حاضر در این شهرستان ۸ واحد گردشگری در زمینه بوم گردی، سفره‌خانه سنتی، مجتمع تفریحی گردشگری در دست ساخت است و تا پایان سال جاری به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

 

 

 

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی دانشگاه بیرجند و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی

 ۲۶ تیر ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۷ کد : ۲۴۶۳۸ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۳۶
تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی دانشگاه بیرجند و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی به‌منظور حفاظت و بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه شهدا و رزمندگان اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گران‌بهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع مقدس، و با هدف مشارکت بهینه کلیه دانشگاه‌ها در این امر مقدس و مورد تأکید حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی)، روز یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲، به امضای دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند و سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی رسید.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی  دانشگاه بیرجند و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی  دانشگاه بیرجند و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی با هدف استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه بیرجند و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت در جامعه دانشگاهی به امضای رئیس دانشگاه بیرجند و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی قرار گرفت.
تدوین مقاله علمی با عنوان “نقش دانشگاه بیرجند در دفاع مقدس” جهت درج در دایره المعارف استانی دفاع مقدس، همکاری در نگارش مقالات علمی کلیه مداخل دایره المعارف استانی دفاع مقدس، معرفی اساتید جهت گذراندن طرح فرصت مطالعاتی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حمایت و همکاری همه‌جانبه در تدوین و چاپ کتب به‌ویژه کتب پژوهشی حوزه دفاع مقدس، همکاری در برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های علمی مرتبط با دفاع مقدس، همکاری در برگزاری کارگاه‌های علمی و آموزشی جهت اساتید و دانشجویان، همکاری در راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد ادبیات پایداری، همکاری در ایجاد کمیته امور آموزشی پژوهشی تخصصی دفاع مقدس، همکاری در راه‌اندازی نشریه علمی با موضوعات دفاع مقدس و ادبیات پایداری، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و جلسات و نشست‌های هم اندیشی و مقالات علمی با همکاری اساتید ودانشجویان، معرفی دانشجویان مقطع ارشد و دکتری جهت طرح‌های کسر خدمت و جایگزین خدمت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی جهت اساتید و دانشجویان به‌منظور آشنایی با مباحث پژوهشی دفاع مقدس، در اختیار گذاشتن اطلاعات و اسناد موردنیاز جهت بهره‌برداری‌های مختلف، حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی (مالی و چاپ به‌صورت کتاب پژوهشی) بخشی از تعهدات طرفین تفاهم نامه است.
این تفاهم‌نامه از زمان امضاء و مبادله به مدت ۳ سال به اجرا گذاشته می‌شود.

 

 

 

 

 

درخشش دانش آموزان بیرجندی در دوازدهمین جشنواره استانی نوجوان سالم

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بیرجندمجید بهدانی بهدانی مدیرآموزش وپرورش شهرستان بیرجندبااعلام این خبرگفت: دو دانش آموز بیرجندی ابوالفضل خزاعی از دبیرستان شهید راشدی در رشته نرم افزار و فاطمه صادقی از ۱۵ خرداد در فیلم کوتاه در مرحله کشوری نوجوان سالم  موفق به #کسب_رتبه_سوم_کشوری  شدند.

بهدانی گفت:جشنواره نوجوان سالم از برنامه هاییست که می تواند موجب گسترش نهضت فرهنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس،جامعه و در بین کودکان و نوجوانان شود.

وی درپایان گفت: به نوبه خود موفقیت دانش آموزان شهرستان  بیرجند رادر دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم  راخدمت تمامی فرهنگیان ودانش آموزان شهرستان بیرجند، مدیر،معاونین وپرسنل مدارس شهید راشدی و ۱۵ خرداد  تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند منان برای این عزیزان، توفیق روز افزون و صعود به قله های رفیع علمی ، فرهنگی، هنری وورزشی را آرزومندم.

 

 

 

 

رقابت‌های استعدادیابی فوتبال خیابانی در خراسان جنوبی

مسابقات استعدادیابی فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

رقابت‌های  استعدادیابی فوتبال خیابانی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،  سید مجتبی موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش ورزش در پویایی جامعه اظهارداشت: ورزش یکی از مهم‌ترین مولفه های نشاط اجتماعی بوده که می تواند در میان مردم علاوه بر ایجاد شادابی، مشکلات زیادی اعم از آسیب‌های اجتماعی را هم کاهش دهد.

وی از برگزاری مسابقات استعدادیابی فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این مسابقه با ایجاد انگیزه و روحیه در بین جوانان و نوجوانان و شناسایی نخبه های ورزشی برنامه ریزی شده است.

وی برنامه ریزی برگزاری این مسابقات در دو مرحله استانی و محلات گفت: در مرحله محلات، شرکت کنندگان از خانه ها احسان، بهزیست، امداد و ارگان های عضو محلات ۲۰۲۰ با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی اظهار کرد: مرحله استانی از  این مسابقات با رقابت ۱۴ تیم منتخب از شهرستان های نهبندان، درمیان، قاین و بیرجند‌ و در دو رده سنی  در حال برگزاری است.

موسوی ادامه داد: در پایان رقابت ها  یک تیم از دره سنی ۱۵ تا ۱۸ سال و یک تیم در رده ۱۲ تا ۱۵ قهرمان به مرحله کشوری راه می یابند.

 

 

 

 

۵۵۰ پروژه‌ فرهنگی نیمه‌تمام تا پایان دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

بیرجند – ایرنا – معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۵۵۰ پروژه نیمه‌تمام این وزارتخانه در کشور که بیشتر آنها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمود اسلامی عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: اتمام ۵۵۰ پروژه نیمه‌تمام با لحاظ پنج هزار میلیارد تومان اعتبار در مصوبات سفر رئیس جمهور دیده شده است و به تدریج تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می‌رسند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ پروژه ملی نیمه تمام مجتمع فرهنگی هنری داریم که از این تعداد تاکنون چهار پروژه افتتاح شده و مابقی در حال انجام و برخی آماده بهره برداری است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از این تعداد پروژه‌های فرهنگی از جمله مجتمع فرهنگی هنری و تالار مرکزی شهرهای کرمان، ارومیه و ساری به بهره برداری رسیده و پروژه‌های اراک، خوزستان و یزد در آستانه افتتاح است.

وی بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور و توسعه عدالت فرهنگی را از اهداف سفر به خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: در سفر اول رئیس جمهور (شهریور ۱۴۰۰) حدود ۶۸ میلیارد تومان مصوبه مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشتیم که بخشی زیادی از آن تخصیص یافته است.

اسلامی، مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی در آذر پارسال را ۲۲۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این مصوبات هم با پیگیری استاندار و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق می‌شود.

وی با اشاره به بازدیدش از پروژه خانه فرهنگ و سالن علامه فرزان در بیرجند گفت: برای تکمیل این ۲ پروژه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تجهیزات سالن علامه فرزان از منابع داخلی وزارتخانه تامین می‌شود و تا دهه فجر امسال نیز به بهره برداری می‌رسد، خانه فرهنگ هم تا هفته دولت یا پاییز امسال افتتاح خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تالار مرکزی شهر بیرجند نیز با توجه به اینکه پیشرفت ۱۰ تا ۱۲ درصدی از سال ۹۰ تاکنون داشته است پیگیری می‌شود تا وضعیت آن به سرانجام برسد.

وی بیان کرد: ۲ پروژه عمرانی فرهنگی بیرجند تا پایان امسال افتتاح می‌شوند که نقش موثری در افزایش فضاهای فرهنگی استان دارد.

 

 

 

سرمایه‌گذار برای فرآوری مس و طلا در خراسان جنوبی پای کار آمد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی از توافق با سرمایه‌گذار برای احداث واحد فرآوری مس و طلا خبر داد و گفت: واحد فرآوری کنسانتره مس و طلا از پروژه‌های زیرساختی استان است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز سه‌شنبه درباره نتایج نشست با مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی گفت: این پروژه مهم و اساسی در تولید، اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و فرآوری مواد معدنی منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واحد فرآوری کنسانتره مس و طلا نداریم اظهار داشت: این پروژه از مهمترین و بزرگترین کارهایی است که در حوزه فرآوری مواد معدنی در استان انجام خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تفاهم‌نامه و قرارداد مربوط به اجرای این پروژه در یک یا ۲ هفته آینده منعقد می‌شود و امیدواریم عملیات اجرایی واحد فرآوری کنسانتره مس و طلای شرق کشور در هفته دولت امسال آغاز شود.

وی افزود: این پروژه توسط شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی با افق ۲۵ ساله در بهره‌برداری از واحد طلا و مس اجرا می‌شود.

قناعت بیان کرد: اجرای این پروژه برای بیش از هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی به همراه دارد و سرمایه‌گذار برای اجرای آن بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌کند.

وی گفت: در این جلسه درخصوص توسعه مجتمع طلای شادان نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شد و به زودی شاهد افتتاح ۲ خط تولیدی جدید در این مجتمع خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه معدن از پیشران‌های اقتصادی استان است، توجه به توسعه زیرساخت‌های معدنی و ایجاد واحدهای فرآوری کانی‌های معدنی را از برنامه‌های اولویت‌دار برشمرد.

سرمایه‌گذار برای فرآوری مس و طلا در خراسان جنوبی پای کار آمد

قناعت در ادامه پیگیری‌های مسایل استان و رایزنی‌هایی که در زمینه جلب و جذب سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و صلاحیت انجام می‌شود، با مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ایران در تهران دیدار کرد.

وی گفت: در این دیدار ضمن تشکر از فعالیت‌های موثر شرکت توسعه معادن و فلزات ایران در استان، سرمایه‌گذاری‌های بیشتر این مجموعه در ایجاد واحدهای صنعتی و معدنی جدید در خراسان جنوبی مطالبه شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ما در استان ظرفیت‌های ارزشمندی از معادن کک و زغال سنگ داریم که در خلوص مواد معدنی بی نظیر است؛ کک، ماده اولیه صنایع زیادی است و در نیروگاه‌ها نیز کاربرد دارد لذا فرآوری آن می‌تواند ارزش افزوده بالایی به همراه داشته باشد.

وی گفت: در همین راستا با پیگیری‌های صورت گرفته و به همت مدیران استان، چرخ کک در طبس به حرکت درآمد و شتاب گرفت که این اقدام می‌تواند نویدبخش توسعه در بخش معادن طبس باشد.

قناعت با اشاره به فعال بودن باطری های یک و ۲ در زغال سنگ طبس، متذکر شد: باطری‌های سه و چهار طی چند روز گذشته وارد فاز فعالیت شد و بنا به قول مساعد مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات ایران، باطری‌های پنج و ۶ نیز به زودی اضافه خواهند شد.

وی از قول مساعد مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات ایران برای تولید ۴۵ مگاوات برق در طبس نیز خبر داد و گفت: بنا به مذاکرات صورت گرفته در این جلسه، بسته سرمایه‌گذاری این شرکت در حوزه فرآوری معدنی به ویژه در سیلیس، فیبر نوری، مس، روی و زغال در استان را فراهم می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این بسته در چند روز آینده آماده می‌شود و برای بررسی‌های اولیه و آماده شدن تفاهم‌نامه‌های مرتبط به شرکت توسعه معادن و فلزات ایران ارائه خواهد شد که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد انعقاد این تفاهم‌نامه و توسعه سرمایه‌گذاری‌های شرکت توسعه معادن و فلزات ایران در خراسان جنوبی باشیم.

وی گفت: مدیران شرکت‌های وابسته به این هلدینگ که در جلسه حضور داشتند، در زمینه تحقق تفاهم‌نامه و کمک به توسعه واحدهای صنعتی و معدنی در استان قول مساعد دادند.

این دیدارها با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در تهران انجام شد.

براساس آخرین آمار رسمی ۷۵۷ واحد معدنی در خراسان جنوبی وجود دارد و دارای ۶.۸ میلیارد تن ذخیره قطعی با اشتغال ۱۲ هزار نفر است که این موضوع سبب شده از خراسان جنوبی به عنوان بهشت معادن کشور یاد شود.

با این وجود به گفته مسئولان استان بخش مهمی از ظرفیت معدنی خراسان جنوبی هنوز فعال نشده است.

 

 

 

 

بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه مجتمع فرهنگی هنری بیرجند

    
بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه مجتمع فرهنگی هنری بیرجند
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه های عمرانی فرهنگی بیرجند و مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بازدید نمود.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، دکتر سید محمود اسلامی طی بازدید از پروژه مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در جلسه ای که با حضور مهندسین مشاور و پیمانکار پروژه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در مجتمع فرهنگی و هنری برگزار شد شرکت نمود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید، اظهار داشت: در راستای مصوبات سفر رئیس جمهور و توسعه عدالت فرهنگی به خراسان جنوبی سفر کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه در دور اول سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی حدود ۶۸ میلیارد تومان مصوبه داشته ایم که بخش اعظم آن تخصیص یافته است، افزود: در دور دوم سفرهای رئیس جمهور به خراسان جنوبی نیز ۲۲۵ میلیارد تومان مصوبه داشته ایم که با پیگیری مرکز و استاندار محقق خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سه پروژه فرهنگی استان “خانه فرهنگ بیرجند، سالن علامه فرزان و تالار بزرگ شهر بیرجند” را در سفر امروز به بیرجند بازدید کرده‌ایم که دو پروژه خانه فرهنگ و سالن علامه فرزان برای افتتاح، نیازمند ۷۰ میلیارد تومان هستند.
به گفته وی، پیش بینی می‌شود پروژه خانه فرهنگ را در هفته دولت و یا پاییز امسال و پروژه علامه فرزان را در دهه فجر افتتاح کنیم.
اسلامی به پیشرفت ۱۲ درصدی پروژه تالار بزرگ شهر بیرجند هم از سال ۹۰ اشاره ای کرد و گفت: در دیدار با استاندار پیشنهاد واگذاری این پروژه به بخش خصوصی و یا ادامه ساخت آن با مشارکت شهرداری را خواهیم داد.
وی با اشاره به وجود ۱۵ پروژه ملی در سطح استان تصریح کرد: از این تعداد، پروژه‌های فرهنگی از قبیل مجتمع فرهنگی هنری و تالار مرکزی شهرهای کرمان، ارومیه و ساری به بهره برداری رسیده اند و پروژه‌های اراک، خوزستان و یزد در آستانه افتتاح قرار دارند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وجود ۵۵۰ پروژه نیمه تمام فرهنگی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: برای اتمام این پروژه‌ها که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند با تخصیص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*