اخبار خراسان جنوبی/

به مناسبت هفته عفاف و حجاب؛

ویژه برنامه‌ی روسری دوست داشتنی من در کانون پرورش فکری شماره دو طبس برگزار شد

ویژه برنامه‌ی روسری دوست داشتنی من در کانون پرورش فکری شماره دو طبس برگزار شد

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون در شهرستان طبس به هدف گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب ویژه برنامه‌ی روسری دوست داشتنی من را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ در این برنامه که ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ و همزمان با روز عفاف و حجاب بر گزار به مرحله‌ی اجرا در آمد، شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان الگوی برتر عفاف و حجاب معرفی شد.

بر اساس این گزارش، بحث آزاد در مورد اهمیت عفاف و حجاب، ایستگاه کاردستی با عنوان با چادرم، ایستگاه ادبی با عنوان روسری دوست داشتنی من از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

ویژه برنامه‌ی روسری دوست داشتنی من در کانون پرورش فکری شماره دو طبس برگزار شد

 

 

 

 

انعقاد ۷۱۰۰ تفاهم نامه برای مدیریت مصرف برق در خراسان جنوبی

 

 

انعقاد 7100 تفاهم نامه برای مدیریت مصرف برق در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در راستای مدیریت مصرف امسال بیش از ۷ هزار و ۱۵۹ تفاهم‌نامه در بخش های صنعتی، کشاورزی، اداری و تجاری استان امضا شده است.

مهدی دادگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۱۸۴ تفاهم‌نامه در بخش صنعتی، ۲ هزار و ۴۰۹ تفاهم‌نامه در بخش کشاورزی، ۴۰ تفاهم‌نامه در بخش مولدین خود تامین، ۲۵ تفاهم‌نامه در ایستگاهای گاز، ۲ هزار و ۱۵۶ تفاهم‌نامه در بخش اداری و یک هزار و ۳۴۵ تفاهم‌نامه در سایر مصارف  تبادل شده است.

وی به مهمترین دستاورد انعقاد این تعداد تفاهم نامه ها اشاره کرد وافزود: اجرای برنامه های مدیریت پاسخگویی بار مطابق با ضوابط کشوری و مدیریت بار صنایع و کشاورزان و در نهایت جلوگیری از خاموشی یا قطع برق ناخواسته از مهمترین دستاوردهای انعقاد این تعداد تفاهم نامه ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی بر ق خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به برنامه های ابلاغی وزارت نیرو و براساس پیش بینی های انجام گرفته و همچنین در صورت همکاری کامل این مشترکین و اجرای تفاهم نامه های یاد شده و به ویژه همکاری و کاهش مصارف در بخش خانگی و تجاری ،تامین برق پایدار در ایام گرم فعلی امکان پذیر خواهد بود.

دادگر به میزان صرفه جویی برق در ساختمان های اداری استان در ساعات اداری و غیراداری اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین بخشنامه و مصوبه شورای امنیت ملی، در ساعات اداری ۴۰ درصد کاهش مصرف نسبت به بار پایه ۱۴۰۰ و خارج از ساعات اداری ۷۰ درصد بار همان روز باید کاهش یابد.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای گذر از پیک مصرف در تابستان ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی یادآور شد: انجام برنامه‌های فرهنگی با محوریت مدیریت مصرف برق و انرژی، ایجاد امکان رویت پذیری و کنترل پذیری در کلیه مشترکان پرمصرف (از قبیل نصب کنتورهای هوشمند و غیره)، استفاده از انرژی های تجدید پذیر (مانند نیروگاه‌های خورشیدی) و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مشترکین در تعرفه های مختلف از مهمترین اقدامات پیشگیرانه برای گذر از پیک مصرف در تابستان ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی بر ق خراسان جنوبی به مشترکین پر مصرف صنعتی در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۰۰ مشترک دیماندی در خراسان جنوبی وجود دارد که اوج مصرف این مشترکین ۶۰ مگاوات است.

دادگر افزود: در این راستا به منظور مدیریت مصرف این واحدها فعالیت های مهمی اعم از کنترل پذیر نمودن این مشترکین و عقد تفاهم نامه همکاری در برنامه های پاسخگویی بار انجام شده است.

 

 

 

 

 

 

نجمه خدمتی و میرهاشم حسینی پرچم‌دار ایران در یونیورسیاد شدند

نجمه خدمتی ملی‌پوش تفنگ ایران و میرهاشم حسینی ملی‌پوش تکواندو به عنوان پرچمداران کاروان ایران در بازی‌های دانشجویان جهان انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، سی و یکمین دوره بازی‌های دانشجویان جهان در چنگدوی چین برگزار می‌شود که نجمه خدمتی به عنوان پرچمدار زن کاروان و میرهاشم حسینی ملی‌پوش تکواندو به عنوان پرچمدار مرد کاروان ایران انتخاب شدند.

خدمتی مدال طلای انفرادی تفنگ بادی، برنز خفیف، نقره تیمی خفیف، برنز تیمی درازکش بازی‌های آسیایی اینچئون و طلای میکس انفرادی ناپل کره جنوبی را در کارنامه دارد.

میرهاشم حسینی نیز دارنده مدال نقره تکواندوی جهان و طلای بازیهای آسیایی است.

 

 

 

مشارکت۲۶هزارنفری دانش آموزان خراسان جنوبی در جشنواره نوجوان خوارزمی

 معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش خراسان جنوبی،گفت:جشنواره نوجوان خوارزمی،باحضو۲۶هزارنفرمحورازدانش آموزان ومشارکت کلیه دبیرستان های دوره اول متوسطه،برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید مهدی نبوی ثالث از این جشنواره به عنوان بزرگترین رویداد علمی، آموزشی، پژوهشی و تربیتی دانش آموزان استان یاد کرد و ابراز داشت: مرحله استانی این جشنواره با حضور ۳۹۵ دانش آموز برگزیده شهرستان ها ومناطق برگزار شد.

وی اضافه کرد: این جشنواره، در ۱۳ محوردست سازه ها،بازارچه کسب و کار دانش آموزی،فعالیت های آزمایشگاهی،مناظره علمی، پژوهش، بازی های مهارتی و توسعه فردی، تربیت بدنی و سلامت،  ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، قرآن و معارف اسلامی، فرهنگ و هنر، برامه نویسی و ریاضییات به میزبانی دبیرستان کاشی نیلوفر بیرحند و به صورت حضوری ، برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به همکاری ۵۵ نفر ناظر و داور در مرحله استانی برگزاری این جشنواره ادامه داد: جشنواره نوجوان خوارزمی به منظور برقراری عدالت آموزشی و تربیتی، افزایش مهارت های پژوهشی دانش آموزانف ایجاد انگیزه، شناسایی استعدادها و استفاده از تمام ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان، در انجام پروژه های علمی، آموزشی و تربیتی در استان برگزار می شود.  

به گفته نبوی ثالث، از میان شرکت کنندگان در مرحله استانی، ۴۰ تیم به مرحله کشوری، که شهرویرماه سال جاری به میزبانی  در استان گیلان برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

دستور رهبر انقلاب به رئیس جمهور؛
کارگروه رسیدگی به آب های مرزی تشکیل شود
رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی، موضوع آب را یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری در استان‌های مرزی کشور اعلام کرد و گفت: ایشان در این خصوص به رئیس جمهور تأکید داشتند که کارگروهی برای رسیدگی به آب های مرزی در کشور شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سلمان اسحاقی- رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی- امروز جمعه (۲۳ تیر) در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه خراسان جنوبی تنها استان تولید کننده زرشک کشور است، اظهار کرد: فراوری زرشک می تواند تحول بنیادین در محصول زرشک ایجاد کند.

وی با اشاره به این مهم که فراوری زرشک باعث افزایش چند برابری ارزش افزوده آن برای کشاورز است، احداث مجتمع فراوری زرشک را به عنوان یادگاری از قرارگاه امام حسن(ع) در این منطقه مهم دانست و گفت: با احداث این مجتمع می توان اشتغالزایی بسیار خوبی در منطقه ایجاد کرد.

اسحاقی با توجه به خشکسالی های چند ساله و کاهش نزولات جوی، موضوع آب را یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری در استان‌های مرزی کشور اعلام کرد و گفت: ایشان در این خصوص به رئیس جمهور تأکید داشتند که کارگروهی برای رسیدگی به آب های مرزی در کشور شکل گیرد چراکه آب های زیرزمینی ایران بدون استفاده به سمت کشورهای همسایه می رود.

وی با بیان اینکه هدر رفت آب های مرزی بالا است، به فرسودگی شبکه آبرسانی اشاره کرد و گفت: باید به فرسوده بودن شبکه آبرسانی و هدر رفت بیش از۴۰ درصدی آب توجه شود و این مهم در دستور کار مدیران قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان های قائنات و زیرکوه در مجلس با اشاره به تعامل خوب بین دولت و مجلس در حال حاضر تصریح کرد: تعامل مجلس و دولت در تحقق حقوق مردم نقش بسزایی دارد و خراسان جنوبی هم اکنون در سایه همکاری دولت و مجلس به کارگاه سازندگی در کشور تبدیل شده است.

اسحاقی با بیان اینکه مردم استان انسان‌هایی ولایت مدار و انقلابی هستند، گفت: روستائیان این استان با وجود کمبود امکانات و مشکلات اقتصادی، محکم و استوار پای آرمان های نظام، انقلاب و مقام معظم رهبری هستند که این ولایتمداری بسیار ارزشمند و مایه افتخار است.

وی با اشاره به اینکه برخی از محلات عشایری به دلیل نبود مراتع تبدیل به محل استقرار دائم شدند و دولت این ظرفیت را ندارد که برق رسانی را انجام دهد، خواستار توجه ویژه قرارگاه امام حسن(ع) به برق رسانی به محلات عشایری شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی معابر ۷ تا ۸ سال است آماده آسفالت است و بارندگی های هر ساله باعث تخریب آن شده است، آسفالت راه روستایی و عشایری با ورود قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) را باعث ایجاد تحول عظیم در منطقه دانست.

وی با بیان اینکه شهرستان مرزی زیرکوه از نبود جایگاه cng محروم است خواستار  ورود قرارگاه امام حسن(ع) برای پاسخگویی به این مطالبه مردم شد.

 

 

 

 

به مناسبت هفته عفاف و حجاب؛

کودکان ونوجوانان عضو مرکز یک بیرجند با پوشش‌های سنتی و ایرانی آشنا شدند

کودکان ونوجوانان عضو مرکز یک بیرجند با پوشش‌های سنتی و ایرانی آشنا شدند

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر بیرجند طی ویژه برنامه‌ای، پوشش‌های محلی و ایرانی اسلامی را به اعضای این مرکز معرفی کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ در این برنامه که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد اعضا و مربیان ابتدا در قالب کارگاه بحث آزاد در خصوص عفاف و حجاب با هم گفت و گو کردند و در ادامه با  معرفی کتاب موزه ای از لباس‌های محلی ایران، با پوشش زنان در مناطق مختلف ایران آشنا شدند.

 در ادامه‌ی این برنامه کارگاه نقاشی و کلاژ برگزار و در پایان نمایشگاهی  از آثار اعضا در محل مرکز برگزار شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*