گفته می شود

گفته می شود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه همه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فیلم‌سازی توقع دارند که البته به‌جا است، مطرح کرده در دهه ۹۰ به درستی بر نمایش خانگی نظارت نشد. در فارابی سالیانه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تولید فیلم وجود دارد، اما در یک شبکه نمایش خانگی چندین برابر این اعتبار برای تولید در اختیار دارد.

 

 

 

گفته می شود هنوز آثار و تبعات سیلاب مهیب چند سال قبل از بین نرفته و پابرجاست؛ آثاری که از جمله آنها، رهاسازی آب سد در این روزهای سال است که ظاهرا اقدامی در راستای حفظ هورالعظیم و دور کردن تهدید خشکسالی از سر این تالابِ زخمی و آسیب دیده است؛ اما مسئولان استانی به خوبی می‌دانند که این موضوع بهانه‌ای بیش نیست و دریچه‌های سد به دلایلی دیگر گشوده می‌شوند!

 

 

 

گفته می شود معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با تاکید بر اینکه باید خانواده را نگه داریم و آن را حفظ کنیم، گفته در حال حاضر با چالش جمعیتی مواجه‌ایم و تا وقتی بنیان خانواده محکم و به خوبی هدایت نشود نمی‌توان به این امید داشت که در دهه‌های آینده بتوانیم در منطقه حرف اول را بزنیم.

 

 

 

گفته می شود رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مواد قانونی لایحه عفاف و حجاب به ۶۰ ماده و ابراز امیدواری برای تصویب در مجلس تا دو ماه آینده، گفته مجلس لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب را جوابگوی نیاز‌های جامعه نمی‌داند و به همین دلیل، شبانه روزی روی این موضوع کار می‌کند.

 

 

 

 

گفته می شود معاونت بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به مناسبت روز عفاف و حجاب بیانیه‌ای تحلیلی تبیینی صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده: آن‌چه امروز از وضعیت حجاب شاهدیم، بخش مهمی نتیجه کم‌کاری‌ها، ترک فعل‌ها و برنامه‌ریزی‌های غلط است. ساماندهی وضع موجود نیازمند توجه به رفع این کاستی‌ها و خلأهاست؛ ضمن آن‌که با بخشی که در ارتباط با دشمنان، تحرکات براندازانه، خشونت‌آمیز و مخرب دارند، قطعاً لازم است برخورد سخت صورت گیرد.

 

 

گفته می شود علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو با اشاره به اینکه این هفته شاهد افزایش شدید دما در نقاط مختلف کشور خواهیم بود، افزوده براساس پیش‌بینی صورت گرفته این هفته رکورد تاریخی مصرف برق کشور شکسته خواهد شد.

 

گفنه می شود رئیس اتاق ایران گفته در اتاق ایران اعتقاد داریم در شرایط امروز برای بهبود وضعیت معیشت مردم و طبقه کارگر به اقدامات اساسی نیاز است. رفع ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و بهبود تراز بودجه دولت و افزایش سرمایه‌گذاری و بهبود بنیه تولید رقابت‌پذیر در کشور از موضوع‌های مهم این روزهای اقتصاد کشور است. در این شرایط اجماعی بین دولت بخش خصوصی و جامعه وجود دارد که وضعیت اقتصاد کشور نیازمند بهبود سریع است. همین اجماع راه را بر  تفاهم، توافق و گفت‌وگوی بهتر و مشارکت بیشتر بین دولت و بخش خصوصی هموار می‌کند. ما هم باید مأموریت جدیدی برای خود قائل باشیم تا در اتاق ایران از ظرفیت‌ها نهایت بهره را ببریم. سلاح ورزی به لایحه برنامه هفتم توسعه اشاره کرد: برنامه هفتم توسعه فرصت مناسبی است تا بتوانیم به مطالبات عنوان‌ شده و خواسته‌های جدی بخش خصوصی جهت حل مسائل و مشکلات کلان مثل صندوق‌های بازنشستگی و افزایش سرمایه‌گذاری توجه کنیم.

 

 

 

گفته می شود فرزین با تاکید بر اینکه در اجرای مصوبه نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات با هیچ کس رو دربایستی نداریم، تصریح کرده نرخ‌های سود کنونی، نرخ‌های خوبی است و اگر بانک‌ها بر این اساس کار کنند، مشکلی پیش نمی‌آید.

 

 

 

گفته می شود پزشکی قانونی، گزارشی درباره مرگ پیمان گلوانی منتشر کرده است. انتشار تصاویر جنازه پیمان گلوانی با کبودی‌های زیاد در روز‌های اخیر شایعاتی را ایجاد کرده بود. تسنیم در گزارشش و در واکنش به این تصاویر نوشته: بر اساس اطلاعات به دست آمده، پیمان گلوانی با علایمی نظیر استفراغ، تشنج و کاهش سطح هشیاری از زندان ارومیه به بیمارستان ارجاع شده است. نامبرده در بیمارستان آژیتاسیون (بی قراری شدید روانی-حرکتی) شده است، به طوری که اجازه هیچ گونه آزمایش و انجام سی‌تی‌اسکن مغز و قفسه سینه حتی با وجود تزریق آرامبخش را نداده است و به همین دلیل کادر درمان، برای کنترل بیمار ناچار به بستن وی به تخت بیمارستانی شده‌اند.

 

 

 

گفته می شود سفیر ایران در زیمبابوه گفته روند تحولات اقتصادی و تجاری بین ایران و زیمبابوه در سال ١۴٠١ و پس از پایان دوران کرونا به ۴ میلیون دلار صادرات برای کشورمان رسیده است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*