/ اعتکاف دانش آموزی سر آمد بود/

مشاور وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا/

/ اعتکاف دانش آموزی سر آمد بود/

/وزارت آموزش و پرورش بدنبال تقویت تشکلات دانش آموزی است/

 

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: اعتکاف دانش آموزی در سال گذشته با تلاش سازمان دانش اموزی سر آمد بود و این وزارتخانه برای تقویت تشکلات دانش آموزی برنامه های مهمی دارد.

حجت الاسلام حمید نیک زاد در گفت و گو با خبرنگار پانا در خراسان جنوبی افزود: در سالهای قبل زمانی که نامی از اعتکاف برده می‌شد بیشتر ادهان به سمت اعتکاف دانشجویی و محلات می رفت اما از سال گذشته هر جا که بحث اعتکاف مطرح می شد اعتکاف دانش آموزی هم مورد توجه بود که این مهم با همکاری سازمان دانش آموزی محقق شد.

وی گفت: در رابطه با سازمان دانش آموزی و خبرگزاری پانا در مباحث اردویی، دوره های آموزشی  و اعتکاف برنامه های فراگیری داریم که بحمدالله در سال گذشته اتفاق خوبی با همکاری آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی ، ائمه جمعه و حوزه علمیه رخ داد.

وی همچنین اظهار داشت: جشن شکوفه ها یا همان جشن تکلیف هم یکی از مراسماتی بود که باز هم به صورت مشترک توسط حوزه علمیه، آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی در سطح کشور برگزار شد.

حمید نیک زاد با اشاره به اقدامات دشمن برای به انحراف کشاندن نسل آینده ساز انقلاب اسلامی و کمرنگ کردن باور ها و اعتقادات دینی دانش آموزان گفت: ما در مبحث جهاد تبین طرح دیده بان را در دست اجرا داریم و این طرح یک جریان سازی در بحث مقابله با شبهات است و آموزش های مدیران در این حوزه به صورت مجازی در حال اجرا بوده و انشاءالله آموزش های حضوری هم برگزار خواهد شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش دررابطه با همکاری حوزه های علمیه و مدارس گفت: تقریبا ۳۴ برنامه در کل کشور انجام شده و بخشی از این برنامه ها ستادی و بخشی از این ها که حدود ۱۸ برنامه می باشد در سطح استانها اجرا می شود.

وی اظهار داشت: طرح دیگری که در حال اجرا می باشد طرح حضور است که در خصوص آشنایی معلمان ، دانش آموزان و فرهنگیان با مفاخر حوزه علمیه و علما می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نیک زاد افزود: طرح دیگر طرح منزلت است که حوزویان باید تلاش کنند که جایگاه مدرسه، معلمی ، علم آموزی و دانش آموزی بیش از پیش در سطح جامعه ارتقا پیدا کند تا معلمین و دانش آموزان ما متوجه شوند که در چه جایگاهی قرار دارند.

وی در پایان هم از حضور چشمگیر خبرنگاران پانا که به صورت فعال در تمام مراسم و جلسات حضور دارند تقدیر کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*